Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Moikka kaikille ja tervetuloa uusille!

Kirjoittelijana olen kyllä itsekin oikeastaan uusi, päivittäin kyllä lueskelen teidän juttuja täällä ja tuolla heinämammoissa, mutta jotenkin tämä kirjottaminen on vaikeeta. Tuntuu ettei ole mitään kirjotettavaa.

Nyt oli kyllä kuitenkin pakko tulla epsistäonnittelemaan plussasta :flower: :heart: Haaveilu puolellakin kyllä vielä ahkerasti käyn yli 36:a lukemassa sun juttuja.

Omaan (.) ei kummempia. Eilen oli rakenneultra ja siellä näytti kaikki olevan ihan ok. Asukki oli vaan inhan linkkuveitsi asennossa niin että oli vähän vaikea kaikkea tarpeellista tutkiskella, mutta onnistui kuitenkin. Sukupuolesta ei mitään hajua, mutta ei me sitä kysyttykään.

Vaikka eilen ultrassa kaikki hyvin niin siltikään en osaa vieläkään osaa oikein nauttia tästä, vaan jännittää kokoajan jotenkin. Odotan maaliskuun loppua jolloin saan mennä taas äippäpolille verikokeisiin ja lääkäriin ja josko sitten aloittaisivat sen lääkityksen jonka ite olin valmis aloittmaan jo heti kun raskaudesta tiesin. Lääkärit kuitenkin sitä mieltä että tuolloin katotaa onko lääkitykselle tarvetta, mutta eihän mun veri ole miksikään vaihtunu tai muuttunu sitten edellisen raskauden. :) ;)

Paksuja vointeja kaikille! :p

Kiitos Kuntsikka :) Täytyy tässä vaan nyt toivoa että kaikki olisi hyvin. Tänään on tullut tuhruvuotoa. Pienen pientä, mutta sen verran että täällä ollaan huolissaan.. :( En tiedä mitä tehdä tai ajatella. Mieli on aika maassa vaikka tänään on toisaalta iloinen päivä kun poika täytti 4v. Nyt lähden iltakävelylle, vähän happea haukkaamaan ja purkamaan itseäni hyvän ystävän seurassa.

:wave:

Tervetuloa Sabira!

Ja voi Epsu, miksi sulla pitää olla taas noin huono tuuri.. En tiedä mitä sanoisin. Yritä jotenkin jaksaa tunti ja päivä kerrallaan. Kyllä ihmisen elämisen halu on kuitenkin niin suuri, että jonain päivänä elämä taas maistuu elämisen arvoiselta.

Täällä on viikko mennyt lomaillessa. Alkuviikko kylpylässä ja loppuviikko tässä kotona. Ihan kivasti kaiken kaikkiaan.

Mulla on nyt kasassa rv 28+3 eli aika pitkällä ollaan. Silti koko ajan hirvittää, että mitä jos taaskin menee jotain pieleen. Vaikka eihän niin pitäisi ajatella, vaan päinvastoin yrittää uskoa ja luottaa, että kaikki menee hyvin. Keskenmenouutisten kuuleminen vaan aina havahduttaa ymmärtämään miten pienestä kaikki voi olla kiinni.

Koetetaan kuitenkin jaksella parhaamme mukaan.

Mimosa
Hertsileijaa, kun oli kauas pudottu!

Koitetaan naiset jaksaa taas ensi viikko, kyllä se viikonloppu sieltä taas tulee!

Sunnuntaideppis...
Kuka muu tunnustaa kärsivänsä siitä?

Sunnuntaimasennus on kyllä aika tuttua. Ei tahdo saada mitään aikaiseksi ja väsyttää viikko jo etukäteen...

Nyt on kyllä maanantaikin samaa mallia, sillä töitä olis liikaa ja sitten lisäksi kaikenlaisia kissanristiäisiä mihin pitäisi osallistua, ettei tippuisi kärryiltä osaamisessaan.

Lomalla tuli varmaan iltaisin valvottua liikaa ja nyt sitten väsymys painaa, kun yö jäi liian lyhyeksi. Aamu meni sentään aika kivasti ja lapsetkin olivat suht'koht ihmisiksi.

6 viikkoa olis töitä jäljellä. KELAn päätöstä tässä odottelen, kunhan ei vaan olis paperit jääneet palkkakonttoriin hautumaan. Alkaa kohta olla "2 kk ennen laskettua aikaa" aika lähellä, joten sais asia olla järjestyksessä.

Sain sentään viime viikolla päätökse osittaisesta kodinhoidontuesta ja maaliskuun lopulla tulee sitten 3x70 euroa "ylimääräistä" rahaa. Jippii.

Hyvää maaliskuun alkua muuten kaikille! Kovasti ovat päivät pidentyneet ja kevät selvästi alkaa lähestyä. Pitänee istuttaa tomaatin ja kesäkurpitsan siemenet ikkunalle esikasvatukseen pikkuhiljaa.

Mimosa
Musta olis ihan kiva lukea täältä muiden kuulumisia ja vointeja.
Ihan arkipäivän tapahtumia.
Älkää ihmiset ujostelko kirjoitella omasta navasta!
Sitä paitsi siitähän on kaikkein helpointa kirjoittaakin.

Mulla on enää 3 työpäivää jäljellä :wave: ! Jess!
Ja sijaiseni on jo tämän viikon opettelemassa töitäni, eli pääsen hiukan helpommalla.
Viime viikko oli yhtä tuskaa, kun oli niin kiire töissä, voin tosi huonosti. Soitin neuvolaankin, jotta olisin saanut sairauslomaa, mutta neuvolalääkäri olisi ollut tänään iltapäivällä vasta töissä, eikä silloinkaan ollut vapaita aikoja.
Kysyin terveydenhoitajalta, mitä pitäisi tehdä, mennä terveyskeskukseen vai? Th vaan ehdotti, että soittaisi minulle jos tulee peruutusaikoja tiistaille!
Kyllä suututti, kun en todellakaan ole koskaan ennen elämässäni pyytänyt sairauslomaa, ja silloin kun sitä olisi tarvinnut, ei saa millään.
Tällä nuorella th:lla ei ole itsellä lapsia, ei varmaan tiedä miten kipeä sitä voi olla, kun ei meinaa päästä kävelemään ym.
Ajattelin, että p....kele, pidä sairauslomasi, minä sinnittelen vaikka mikä olisi!
Ja näyttäähän se nyt menevän joten kuten. Tosin joka päivä on supistellut aika lailla... Mutta kun jaksaisi viikonloppuun asti, niin alkaisi äitiysloma, ja saisi huilia. Ehkä supistelukin vähenisi.
Toivossa on hyvä elää, sano lapamato! :LOL:

Mimosa, kiva, että sulla on jo äitiysloma noin lähellä. Mulla olis vielä reilu 5 viikkoa jäljellä. Niistä kaksi viimeistä onneksi vain 4 pv:n viikkoja, kun on pääsiäinen.

Mulla on kyllä toistaiseksi olo ollut ihan hyvä. Lihakset on vaan jostain syystä tosi väsyneet. Mahtaako hemoglobiini olla laskenut alas ja lihakset ei siksi saisi kunnolla happea vai mistä johtuu? Mulla ei itselläni ole aiemmista raskauksista kokemusta tällaisesta.

Eilen piti sortua vielä ostamaan uuden äitiyshousut. Mulla on ollut käytössä yhdet farkut, jotka on vatsan alle jäävää mallia eivätkä oikein enää pysy jalassa. Kävin sitten HenkkaMaukalta ostamassa yhdet perinteisen malliset. Nyt onkin paljon kivempi olla töissä, kun ei tarvitse joka kerta kiskoa housuja ylös kun nousee tuolista ... :whistle:

Mulla on tänään täynnä rv 29 eli aika pitkälle on jo päästy. Viimeaikaisten tuntemusten mukaan lapsi on ilmeisesti kääntynyt pää alaspäin ja toivottavasti pysyykin siellä. On sen verran enemmän tilaavievä, jos on nuppi ylöspäin.

Missä muuten Pilkettä luuraa? Liekö edelleen niin huonovointine, ettei jaksa kirjoitella. On se muuten kumma, miten äkkiä ne alkuraskauden huonovointisuudet unohtaa. Enää ei yhtään muista miten ahdistavaa se välillä oli. Tosin, mulle kyllä tahtoo tulla sama olo edelleen, jos syön jotenkin huonosti. Lomalla kävin yhden kaverin synttäreillä ja kävi sitten niin, etten syönyt ennen iltapäivää aamupalan lisäksi muuta kuin makeaa. Olo oli ihan sama kuin alkuraskaudessa.

Pitäis varmaan alkaa töihin. Pitäisi saada yksi dokumentti valmiiksi perjantaille ja se on vielä vähän vaiheessa. Osittain vielä sellaista asiaa, mistä en oikein osaa kirjoittaa, mutta jospa sitä keksii, kun yrittää... Työkseni olen siis IT-arkkitehti ja työnä on kirjoitella ja piirrellä erilaisia kuvauksia toteutettavista järjestelmistä. Joskus aika haastavaa hommaa, kun sattuu tarpeeksi vieraat teknologat käsiin.

Hyvää keskiviikkoa kaikille ja voikaahan hyvin. Ja muistakaa kirjoittaa mitä teille kuuluu.

Mimosa
Heissan!

Olisi ollut vielä tämä ja huominen töitä, mutta nyt olen sairauslomalla.
Eilen töissä alkoi supistelemaan niin paljon, että oli pakko lähteä kesken pois. Soitin miehelle, että äkkiä kotiin ja viemään mua äitiyspolille.
No, onneksi supistukset loppuivat siellä, mutta koko ilta siellä meni.
Vauvalla oli onneksi kaikki kunnossa.

Kuten olin ajatellutkin, on meidän vaavi perätilassa (oli tuossa jo pari viikkoa pää alaspäin, ja meni mokoma kääntymään), mutta lapsivettä on sen verran paljon kuulemma, että mahtuisi vielä kyllä kääntymään.
Vähän hirvittää mahdollinen perätilasynnytys...

Olen sellainen liian tunnollinen työntekijä (suuhygienistinä kirurgin vast.otolla), ja vaikka olo on sellainen, että hyvin ymmärrän, etten ole työkuntoinen, on kuitenkin vähän huono omatunto kotona makoilusta.
Lapsethan on päivät koulussa, ja jo sen verran isoja, että saan tosiaan laiskotella.
Mulle tuli sijaiseksi vastavalmistunut ihminen, ja oli tarkoitus, että olisin koko tämän viikon opettanut häntä työhöni. Paljon jäi opettamatta, kun sitä asiaa on niin paljon.
Sääliksi käy sijaista, kun joutuu melkein pystymetsästä hyppäämään vaativiin toimenpiteisiin, ja vielä aika tiukan aikataulun orjaksi.
Mutta minkäs teet. Onneksi jokainen oppii kyllä, eikä kukaan ole korvaamaton.
Kyllä minäkin varmaan muutamassa päivässä totun lomailuun. :)

Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:

Koetahan Mimosa lepäillä, ettei tule lapsi liian aikaisin, vaikka onhan sulla jo aika paljon viikkoja, koska äitiyslomakin alkaa.

Mun piti eilen käydä paniikkikäynnillä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, kun lapsukainen oli niin hiljaa. Ilmeisesti hijlaisuus johtui kuitenkin siitä, että jalat osoittaa mun selkärankaa kohti ja ei sitten tunnu potkut oikein kunnolla. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Moikka! :headwall:
Saako liittyä joukkoon? Olen vielä 36, mutta jos vaavi syntyy niinkuin on laskettu niin ehdin juuri sitä ennen täyttää 37.
Mulla on entuudestaan kohta 15 ja 13v olevat tytöt eli tämä on aika iltatähti ja ylläri sellainen.
Aluksi tietty aika järkytys kun emme olleet suunnitelleet enää tekevämme mutta nyt todella odotettu meidän vanhempien ja nuoremman tyttäreni puolesta. Vanhemman neitini sulatuksessa tuntuu menevän aikaa. Joku teistä on varmaan jossain vaiheessa lukenutkin siitä ja ihania vastauksia sainkin jotka auttavat jaksamaan.
Eilen olin ekassa ultrassa ja kaikki tuntuivat olevan kunnossa. Oli ihana nähdä että on siellä sittenkin joku joka kovasti kääntyili ettei meinannut kuvaruudus pysyy.
Anopille kerroin vasta eilen ja oli aivan haltioissaan. Toivottavasti ei taas ala samanlaista hössötystä kuin 15v takaperin kun odotin Eveliinaa. Silloin se oli aivan varma että on poika ja osti valmiiks kastemekon sinisillä nauhoilla......
Kun odotin Karoliinaa niin oli aivan varma että nyt tulisi poika kun olin kuulemma aivan erimallinen kuin Evestä mutta taaskin erehtyi et arvaattekin että nyt se jälleeen odottaa sitä poikaa vaikkei sitä vielä eilen ääneen sanonutkaan....onhan Tommi ( siis mieheni) sen ainokainen...
Tänään mulla on vielä vapaa päivä, ihanaa... töissä mennytkin taas niin etten ole saanut kahta vapaata peräkkäin vaikka kuinka niitä työvuorolistoja vääntää. Olen siis ravintolan keittiössä keittiöpäällikkö ja aina yrittää kattoo et muilla kulkisi ne vapaat suht oikeassa järjestyksessä ja itsellä ne menee miten menee.... ehkä luoja aattelikin joulun tietämis et tämä mamma tarvitsisi pienen hengähdyksen töistä ja järkkäs tän. Välillä kun töissä alkaa kasaantua kuormakirjat ym paperijutut ennen kuukaudenvihdetta niin saa tuudittautua et syksyllä helpottaa...
Hups, tulipas tohon taas kaikkea sieltä täältä mutta taidan tästä lähteä tuonne tihusateeseen koiran kanssa parin tunnin kävelylenkille saamaan happea =)
Kaikille vointeja! :hug:
Terv. jaana ja pikkuinen 12+3

Tervetuloa äiti vm 70! Lisäsin sun tiedot tuonne listaan.

Sain just omalta osaltani työn valmiiksi (54 sivua puuta-heinää :whistle: ).. No, jospa siinä olisi vähän oikeaa asiaakin joukossa.

Ja kävin yhden kaverin kanssa syömässä intialaista ruokaa ja päälle sitruunatorttua. Nam. Nyt on vaan sellainen olo, ettei tuonne mahaan oikeasti enää mahtuisi noin paljon ruokaa kerralla.

Iltapäivällä pitäisi mennä kuopuksen kanssa muskariin, mutta saapa nähdä jaksaako. Illalla tulee vieraitakin, joten siinä olis hyvä syy olla menemättä. Siis tekosyy. Toisaalta, varmaan päivähoito ja vieraita illalla on 2,5 v:lle ihan tarpeeksi rankkaa ilman muskariakin. Jookos?

Haen hyväksyntää omalle halulleni lintsata, vaikken käsitä miksi siitäkin pitää nyt huonoa omaatuntoa tuntea? Taidan olla vähän liian tunnollinen...

Kaneli-70
Hei, enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut vaan kuulun taustailijoihin. Tänään on vauvan laskettu aika, mutta eipä tuo tunnu vuokrasopimustaan irtisanovan. Viime yö meni kyllä harakoille, ei supistelujen vaan mahapurujen takia. Vatsa sekaisin ja ripuli, ei kuitenkaan oksentelua. Muistelen, että aiemmista synnytyksistä ainakin vanhemman kohdalla (lapset siis 11 ja 15) olisi ripuli ollut ennen synnytystä. Täytyy toivoa, että tämä olisi synnytyksen ensioireita, eikä esim noroviruksen...

Odottavan aika on pitkä, vaikka olinkin jo etukäteen ajatellut homman menevän yli. Molemmat aiemmat synnytykset ovat olleet viikon myöhässä. Kärsivällisyys ei vain ole hyveeni... Nyt siis 40+0.

Tervetuloa minunkin puolestani äiti vm 70!
Tilasin juuri vaunut :) , vaalean/anilliininpunaiset :whistle: ... Ja ei, en tiedä ettäkö olisi tyttö tulossa (kävin viime viikolla ultrassa tarkistuttamassa istukan paikkaa mutta nuppunen oli niin vikkelä ettei lääkäri ehtinyt nähdä :p ). On vaan koko ajan ollut niin sellainen olo että tyttö taas tulisi, ja löysin niin IHANAT vaunut että PAKKO saada ne!!! No niin, nyt kun kerroin teille niin tulipa tyhmä olo :snotty: ... No jos huhtikuun loppupuolella ilmoittelen täällä että poika tuli, niin tiedätte keneltä saa halvalla ihanat, uudet tyttövaunut :whistle: .

On kyllä ollut loppujen lopuksi aivan suunnattoman helppo raskaus tällä kertaa!!! Vaikka on vauhti hiipunut, niin silti pystyn yhä tekemään helposti sellaisiakin hommia mitä kuvittelin että tässä vaiheessa jäisi jo tekemättä (esim. karsinoiden päivittääinen putsaus). Eikä ole kyllä mitään loppuraskauden ongelmia; ei supistele vaikka mitä tekisi, ei närästä (mikä oli riesana aiemmin tässä raskaudessa mutta tokeni piimällä) jne. Että saan todellakin nauttia täysin rinnoin tästä kovin hehkeästä olotilastani ja pienen touhupepun liikkeistä :)

Sellaisia tänne, hyviä vointeja kaikille!!!

Mimosa
Hyvää naistenpäivää minunkin puolestani kaikille, ja tervetuloa Äiti vm-70!

Kaneli-70, tuli mieleen kun luin tuota kirjoitustasi, mitä eilen kuulin kun istuin sairaalassa käyrällä.

Viereiseen "koppiin" verhon taakse tuli äiti, jolla ilmeisesti synnytys oli lähtenyt käyntiin. Raukka tuskaili siellä, puuskutti ja vaikersi. Ei ollut nukkunut edellisenä yönä yhtään, eikä pystynyt olemaan enää kotona.
Tuli ihan outo olo, kun tajusi, että kohta se on itselläkin edessä tuo synnytyksen "ihanuus". Melkein alkoi itkettämään.
Mieheni odotti synnytysosaston odotushuoneessa, ja tuota naista saattamassa ollut nainen puhui siellä puhelimeensa niin, että mieheni sai kuulla kaikki yksityiskohdat, paljonko oli auki jne... Tuleva isä oli ilmoittanut, että hän menee vielä kotikautta syömään, ja tulee sitten.
Toivottavasti ehti paikalle ennen vauvan syntymää.

Klaava, olen ihan samaa mieltä kanssasi, että muskarin voi jättää väliin tänään, ja ihan hyvällä omalla tunnolla. Ei ole hoppu hyväksi, eikä lastakaan varmaan harmita yhtään, kun on muutenkin ohjelmaa, kun tulee vieraita.

Olen tänään viettänyt ihan liikaa aikaa täällä netissä. Meillä on piha niin liukas, etten ole uskaltanut yhtään mennä ulos, kun pelkään kaatuvani.
Ilma oli kyllä mitä ihanin, aurinko paistoi ja linnut lauloi.
Nyt pitää kuitenkin ryhdistäytyä, poistua netistä ja mennä laittamaan perheelle ruokaa.
Sitten onkin ohjelmassa pianotunnille ja partioon kuskaamista.
Hei vaan!

Moikka!
Nyt olisi takana vapaapäivät ja pitäisi mennä illaksi töihin. Sanoinkin tässä jo että millä mä taas jaksan valvoa 12 asti ennenkuin pääsen kotiin kun viimeyönä taas tuli herättyä ennen 4 ja se on kuin tikutettu aika, joka yö nyt viimesen parin viikon aikana ja pakko lähtee alakertaan vessaan pissalle. Tottahan siinä taas meni hetki ennenkuin sai unesta kiinni ja sit tuli heti viideltä traktori joka auras sohjot pois tieltä. Ihan hyvä kyllä, koska oli jo illalla aika sohjosössöö koko meidän tie. Kello jo piipitti sit puol kuus kuten normaaleinakin arkiaamuina.
Tänä aamuna piti vielä käydä toisen kerran täl viikolla uimalan punttisalilla työkaverin kanssa kun lähtee huomenna thaimaahan 2viikkoo.
Enpä mä tänään jaksanut siellä paljon tehdä kun keskiviikosta on vieläkin rintalihakset niin kipeet. Pitäis ehkä käydä pari kertaa viikos niin lihaksetkin tottuis paremmin.
Eilen kävin iltapäivällä mieheni kanssa pilkillä, ei ole tullut käytyä ainakaan 10 vuoteen. Yhen ainoan pikkuahvenen sain, siinä saalis 1,5h syöntiä ei oikein ollut kohdallaan. Eipä kyl mieskään saanut yhtään kalaa.
Se oli ihan mukavaa, ainoa et sormet ja varpaat alko palelee siel kököttäes ja eipä tuo aurinkokaan pilkahtanut. Täytyy kattoo jos vaikka sunnuntaina kävis uudestaan koko perheen voimin, kun olis sunnuntai vapaa poikkeuksellisesti.
Mun piti mennä tyttöjen kans täällä järjestettävään Monnin hiihtoon mutta aamuisessa lehdessä luki että joutuvat perumaan lumipulan vuoksi. Tälläkin hetkellä +3 ja vettä tihuttaa.
Ai niin, mun la on 17.9 ja onko täällä ketään jotka synnyttävät Hämeenlinnasa? Hausjärveläisenä mulla olisi ollut mahdollisuus valita myös Hyvinkää, mutta kun nuo aikaisemmatkin on tullu tehtyy tuolla KHKS niin valitsin sen nytkin.
Vointeja kaikille! ;) ;)
Jaana+pikkanen 12+4 :heart:

Yhteistyössä