VIILAAJAT 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aava, ei se välttämättä mene niin että leviäisit holtittomasti, noita "oikeita" aineita kun syö, niin vähempi riittää tekemään kylläiseksi ja pitää nälän kauemmin poissa. Tosin olen mä kyllä samaan aikaan opetellut pois ns. tapasyömisestä, eli syön silloin kun on nälkä enkä silloin kun huvittais, tosin eipä tule muutenkaan niin usein sellaista "tekis mieli syödä jotain" tunnetta ihan vaan sen syömisen vuoksi kuin mitä ennen.

Meillä mies nyt sitten sairastaa, tuli eilen kotiin 39 asteen kuumeessa ja lääkärin määrämien antibioottien kanssa, diagnoosi angiina. Lapsella lastentauti... Mulla vaan ei ole nyt yhtään varaa sairastua, ens viikko kurssilla töiden puolesta. Joten nappailen täällä c-vitamiinia ja kaikkia mahdollisia vitamiineja ja pysyn kaukana miehestä.

Paranemisia edelleen kaikille sairastelijoille!

Samaa oon huomannu cactus. Ennen ku söin (keinotekoisesti) kevyttä ja makeaa ja pitkälle jalostettuja mm jauhoja, niin olin 7 kiloa pulleampi. Luin jostakin et sokerit ja vaaleet jauhot aiheuttaa helposti tulehduksia. Mulla oli paha atopia johon aattelin testata sitten tätä vähäsokerista/rasvaista ruokavaliota et sais ihotulehduksen kuriin ja se tepsi ihottumaan ihan tosi tehokkaasti! Samalla extrakilot kaikkos vähän niinku yllärinä. Ja viimesetkin löysät lähti tosiaan esikon imetyssessioissa, ja nyt on ennemminkin hankala saada kerättyä kiloja, et raskautuminen onnisuis ehkä helpommin.

Mulla se katos tapasyöminen kun esikoinen syntyi. Ei oo ollu sellasia tylsiä iltoja telkun ääressä makoillen et tulis mässäiltyä, 2v poju pitää siitä kyllä huolen. Yleensä se menee niin, et vasta kun on karmee nälkä, tajuaa et jotain pitäis muistaa syödäkin.

Heh, sama täällä Leeniliini, nälän huomaa vasta kun on karmivan kurniva nälkä, vaikka ei ole vielä (toivottavasti "vielä") edes sitä pientä ihmistä viemässä huomiota. Täysjyväleipä (ilmaa vehnää ja joskus jopa ilman hiivaa, vaikka se maistuu jo vähän pahville) aamulla pitää nälän tosi hyvin, ihan toista kuin vaalea vehnäleipä.

Peukutuksia Leeniliinille että plussa pärähtäis tikkuun! Ja tietenkin kaikille "meidän ketjun" vakkareillekin :-)

Puuntun minäkin tähän ruokakeskusteluun.
Meillä käytetään rehellisesti voita ja kermaa, ainoa kevyt tuote mikä tulee mieleen on noin kevyt limut :) (sokereita ei juurikaan syödä, karkit ym.) Viikonloppuisin mässäillään ihan urakalla, aamiaisesta alkaen, mutta viikolla kevyellä työruualla (heldelmä, kuppikeitto tai vast). Leipää syödään suht vähän. Molempien painonkehitys on laskeva edelleen. Hämmentävää.

Fannylle oikein kovasti toivon sitä plussaa ja kaikille muille kanssa.

minsku

ps vuotoa ei oo ollut tänään, joten ehkäpä saan jo seksiä :D

No johan hiljeni taas palsta, ovatko kaikki hyödyntämässä ovista vai niin kipeinä etteivät kykene koneelle...

Mun panos tähän ketjuun hiljenee viikoksi, viikonloppu ollaan reissussa (sais vaan ton miehen tosta kuntoon) ja ensi viikon olen tosiaan kurssilla, enkä varmaan pääse kurssipaikalla tälle palstalle, ja voi olla että illalla ei enää huvita istua koneelle kun on koko päivän ollut koneen ääressä opiskelemassa. Joten palailen viimeistään viikon päästä katsomaan josko plussia ois tullut lisää :) ja tietty tutkailemaan muut viimeisimmät kuulumiset.

Hyvä Minsku että vuodot on jo loppu, mullakin vähenemään päin, käsittämätöntä että voi kestää näin kauan...

Caktus, toinen päivä ilman päikkäreitä ja niin väsy, niin väsy...

Caktus, täällähän minä...
Aina välillä käyn päivän mittaan lukemassa kuulumisia.

Itsellä on vaan niin seesteinen vaihe menossa, ettei oikein osaa mitään kirjoittaa, ainakaan aiheeseen liittyvää...

Pirteetä mieltä kaikille :D ja kivaa reissua Caktukselle :)

-Nella-

Ruokakeskusteluun vielä sen verran että ruuanlaitossa käytän AINA voita, se vaan kuuluu siihen..
Mulla vähän huono tapa syödä pelkästä syömisen ilosta,vaikkei niin nälkäkään oo!
..Siitä kun pääsis eroon niin olis hyvällä mallilla :)

Caktukselle mukavaa viikonloppua ja opiskeluintoa ensi viikolle!

Mä palailen huomenna töihin, enää viikko töitä ja sit mullakin on 2 viikon loma! Jee!!! Ja ainakaan puoleentoista viikkoon en sit pääse koneelle kun lähden pohjoseen...Menen ratsastusvaellukselle ja sienestän ja lenkkeilen :) Ja löhöilen ja luen kirjoja ja kyläilen kaikki kotipuolen kaverit ja sukulaiset....Ilmottelen kyllä josko täti torstaihin mennessä on tullut tahi ei. Ja ehkä on pakko testata torstaina kotona ennen reissuun lähtöö, kun en millään kyllä malta puoltatoista viikkoo oottaa jos sitä tätiä ei alakaan näkyä! ;)

Mun loma vähän katkee sen puolentoista viikon jälkeen kun pitää niitten haimajuttujen takia palata kotiin kun on aika paksusuolen tähystykseen... Jaiks! Vähän meinaa hirvittää se toimenpide!

Saatiin muuten taas subbi näkymään -kiitos Joppulin vinkin!

Kiinnostavaa ruokapohdintaa täällä. Minun päänuppini ei vielä voi&kerma-linjalle taivu, mutta yksi pieni edistysaskel on otettu, olen nyt pari päivää jättänyt kaikki keinomakeutukset väliin.

Tsemppiä jännääjille, löytyihän niitä oireita vaikka kuinka! :) Toivottavasti Caktus säästyy miehen taudilta. Ja pikkumyyn pitää ehdottomasti testata ennen lomalle karkaamista. Mitäs haimajuttuja sinulta tutkitaan?

Omat kuulumiseni voisi tiivistää tuohon Minskun ps-kohtaan... Rentouttavaa viikonloppua, ensi viikolla onkin paljon jännättävää! :)

Moi!

Kysymys:Kun sain sen edellisen keltarauhaskokeen tuloksen,se oli 23,4(yksikköä en muista).Lääkäri sanoi,että jos olis alle 15,en olisi ovuloinut.No,toi koe otettiin perjantaina(ja ovis oli ke).Ti-aamuna otettiin uusi koe(oli siis jo aikasemmin määrätty varmuuden vuoksi),ja sen tuloksen sain tänään:71,3!Nyt täällä pyörittelen päätäni,että miten ihmeessä se on muutamassa päivässä noussut noin älyttömästi?!Onko tämä merkki jostain,vai ainako se nousee kierron edetessä?
Lääkäriä en nää ennen kierron loppumista,joten olen nyt ihan teidän varassa :-D
Viisaampia?

Fanny

Moikka mo.. pikaisesti ehdin lukaista, mitä kaikkea mielenkiintoista on tapahtunutkaan.

Ruokakeskusteluun: minäkin kannatan aitoja tuotteita, varsinkin sokerin suhteen. Mitä pienempi prosentti esim. karkeissa, limuissa tai jugurtissa on, sitä enemmän ne sitten sisältää kaikenlaisia synteettisiä, melko uusia aineita (aspartaami, asesulfaami-K yms). Kuka oikeasti tietää, mitä tommoset keinotekoiset mömmöt aiheuttaa?

Tuosta "rasvatutkimuksesta" luin myös, ja sen jälkeen meille on ostettu rasvattoman maidon sijaan kevyt-maitoa (ei sentään punaista!). Saa nähdä, vaikuttaako ja mihin.. Kuulostaahan se ihan loogiselta, että naisessa pitää olla rasvaa.. Jos on kovin rasvaton, keho on koko ajan säästöliekillä ja keskittyy energian irtisaamiseen. Ehkäpä luonto on suunnitellut asian niin, että energiapulassa ei voi huoltaa jälkeläisiä ja sen takai esim. ovulaatioita ei ole tms..

TApasyöpöttelijöille vinkki: pese hampaat illalla ennen sohvalle istumista. Mulla ei ainakaan tee mieli enää hampaiden pesun jälkeen mässyttää, kun sitten joutus peseen hampaat uudestaan :)

Fanny, saako udella, millä klinikalla kävit - kuka on siis tämä ivf-asiantuntija? Kuulosti varsin pätevältä lääkäriltä. Todella ihana, että sait hyvää tietoa ja asiat lähtivät sujumaan.

mukavaa viikonloppua, palailen jälleen loppuviikosta..
-j, toivoa täynnä :)

Perjantaita!

Fannyn keltarauhasarvot kuulostaa hyvin lupaavilta, vaikken niistä mitään tiedäkään ;) Isot peukutukset sinne!!!!!!!! db db db db

Aava: mulla on vuosikaudet ollut kaikenlaista vatsavaivaa, lähinnä aina vatsa sekaisin...Viimeinkin sit kesällä löytyi joku haima-arvo joka on normaalisti yli 200 ja mulla alle 50...Liityi kai johonkin entsyymintuottamiseen? En siitä sen enempää tiedä kun sain vaan lähetteen sisätautipolille jatkotutkimuksiin ja ne jatkuu nyt sit muutaman viikon päästä sillä tähystyksellä...

Olipa aika väsynyt olo vieläkin töissä, onneks en aamulla varaillu mitään jumppia vielä tälle illalle. En oo ihan terve vielä :( Lupaavia oireita kyllä tuli töissä ollessa : juili alavatsaa keskeltä (ennen on aina ollu oikee tai vasen puoli) ja aikas kovasti!

Toi jossukan vinkki muuten tosiaan toimii, mä pesen monesti hampaat jo aika aikasin illalla ja sit ei tosiaan ees tee mieli syyä mitään kun suussa on raikas maku ja ei viittis alkaa udestaankaan hampaita pesemään :)

Hauskaa viikonloppua!

(.) Kp 24 menossa, tuntuu tosi kovaa menkkamaista juilintaa ja limailua on runsaasti...ei kuitenkaan vielä näy tätiä... Joskus on ollut tätä lyhyempiäkin kiertoja,mut toisaalta viimeksoli tosi pitkä, joten täti voi hyvinkin torstaihin mennessä ilmestyä. Tai aikasemminkin kun nyt ainakin on semmonen olo et tulee hetkenä minä hyvänsä...

Kiitos Minsku linkistä!Siellä oli tosin samat viitearvot,jotka jo tiesinkin.
Alkaa vähän olla sellanen olo,että menkkoja tässä odotellaan.Mutta ihan rauhallinen mieli silti :)

Myylle peukut!

Fanny

Jossukka:lääkärimme on Aarne I. Koskimies Felicitas-klinikalla.Häntä voisin kehua ja suositella,mutta tiedän,ettei hän enää ota lainkaan uusia potilaita(ikä alkaa jo painaa...).Me pääsimme vain,koska tunnemme hänet ennestään toisesta yhteydestä.Mutta (hänen perustamansa) klinikka on loistopaikka ja varmasti muutkin lääkärit tosi päteviä!Eli tosiaan voi suositella,jos yhtään nämä asiat alkaa mietityttämään.Kaikki palvelut saatavilla ja nopeasti :-)

Fanny jo kp30/32

Heipat kaikille :) ja kivaa viikon alkua :)

Täällä on viikonlopun aikana tullut syksy..
Puissa keltaiset lehdet ja koko ajan harmaa ja sateinen sää..
Joko tiedän leveyksillä on syksyistä?
Kyllä tätä syksyä piristäisi tieto raskaudesta, vai mitä? :D
Jännäyspäivä lähenee monella, itsellänikin.
KOVASTI peukutuksia kaikille jännääjille!pikkumyyllä lupaavia oireita, kiva :D
Kieltämättä löytäähän noita oireita itsestäänkin, mutta oon ihan tietoisesti koittanut olla liikaa ajattelematta niitä, mitään kummempaa kun ei ole ilmaantunut!

Plussapuhureita Viilaajille...
winkitys.gif

-Nella-

Täällä etelässä on ihanan aurinkoinen sää,mutta kyllä syksyä jo ilmassa!Puut tosin on kyllä ihan vihreitä-tai jos ei ole,en ole huomannut :-D
Itselleni olen asettanut sellaisen "tavoitteen",että olis ihanaa olla raskaana jouluna!Siihen on siis mahdollisuudet vielä kolmessa kierrossa tämän jälkeen.Toivotaan parasta!Ja tietty sitä samaa kaikille!!

F

Täällä jännäillään kanssaViilaajia!
Toivottavasti teette sellaisen plussarynnäkön, että jään tänne ihan itsekseni.

Tätiä odotetaan kylään tulevana viikonloppuna, toivottavasti myös tulee. Päästäisiin ihan tosipuuhiin :)

m

puuh puuh! Huhtikuun junaan oli niin hyvä imu, että hypätkääs laiturille niin kerkiätte toukokuun junaan! Liputhan on jo:)

Puolitoista tuntia vielä, niin olen virallisesti viidennellä kuulla:)

Elviira

Täällä kp 1 (tai 2? illalla alkoi turhutella ja myöhemmin enemmänkin). PÖH! Ens kuussa onkin sit turha jännäillä kun olllaan suurin osa kuusta (ja tietysti myös oviksen aikaan) eri puolilla suomee...

Tsemppiä muille torstain jännäilijöille!