VIILAAJAT 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
IHAN MIELETÖN JUTTU FANNY!!!
JOTENKIN LUKIESSAANKIN NOUSI HYMY HUULILLE JA SIITÄ TODELLA "PAISTOI" ONNELLISUUS JA USKO TULEVAAN!! ONNEA,ONNEA!!

NYT KOVASTI TEILLE PEUKUTUKSIA!!! :D

-Nella-

Hienoa että Fanny olet saanut hyviä uutisia! :) Täytyy sanoa, että tässä ketjussa on ainakin asenteet kohdallaan.

Minäkin olen Pikkumyyn tapaan alkanut heti toteuttaa ketjussa käskettyä: eilen herkuteltiin Ben&Jerry's jätskipönikällä (rasvaa rasvaa, lisää rasvaa) ja jumppakin jäi väliin (ei saa liikaa treenata). ;) Pitäähän sitä vauvahaaveiden eteen uhrautua. :D

Hyvä asenne Aava ;) Mulla kyllä alkaa tympiä jo tää kotona löhöily. Olo on jo vähän helpottunu, ehkä perjantaina kun meen taas töihin vois mennä töitten jälkeen jumppaankin. Tai sit pidän koko viikon väliä, ei varmaan sekään ois pahitteeks kun oon sen verran kipee ollu ja vieläkin on aika vetelä olo... Hyviä tekosyitä jumpan välttämiseen löytyy ;)

Mietin tässä et mistäköhän johtuu et nyt ja viime kierrossa ei oo ollu mitään oireita? Aikasemmin oli oviksesta menkkoihin rinnat kipeet ym, mut nyt ei tunnu missään. Ja täs ois kuitenkin jo piinaviikko pikkuhiljaa alkamassa. Meinaakohan se sitä et mun hormoonit on vasta nyt alkanu tasaantua ehkäsyn lopetuksesta vai mitäköhän tää on... Nyt kun on ollu aikaa niin lueskelin kaikkee raskautumisasiaa netistä ja aika monessa paikassa sanottiin et tässä vaiheessa ei kyl pitäis millään tavalla vielä oireilla, eli et ei voi tietää onko raskaana vai ei...

Niin ja tuosta sairastamisesta, suosittelen lepäämään ainakin jumpasta, myös töistä jos vaan mahdollista. Itse aloitin molemmat liian aikaisin ja seurauksena uusi sairausloma. Ja sekös vasta oli syvältä! Symppaukset kotona lorvimiseen, on tuoreessa muistissa miten tylsää se on.

Mul on jo toinen sairasloma menossa, ekan sain pe ja tokan hain ma... Kylä mä varmaan pe meen töihin, onneks on vaan pe ja la ja sit onkin su vp... Ehkä jätän jumpat suosiolla ens vklle...

Heti kun ilmotin et ei oo oireita niin alko hillitön palelu ja kuumettakaan ei juuri enää oo, mittarin mukaan 37,2... Mutta en nyt ala mitään muita oireita kehittelemään, katotaan ens vklla mikä on tilanne :)

Moi!
Vierailen tuolta pikkukakkosten puolelta. Lukaisin noi teidän maitorasvajutskat ja niistä tuli mieleen:
Oon nyt kuukauden ajan vetänyt punaista maitoo veden sijasta. Aikasemmin mulla on ollu karmaisevat oviskivut mut tässä kierrossa huomattavasti lievempää. Pystyin pahimman kipupiikin aikana jopa seisomaan suorassa ja istumaankin ihan normaalisti! Voiskohan nää asiat liittyä toisiinsa..? Täytyypä jatkaa punamaitokuuria ja seurailla tilannetta myös tän kipuasian kannalta.

Ja tsemiä leikellyille! Tosi huomaamattomaksi nuo arvet paranee, vaiks aluks varsinki napa näytti aika mielenkiintoiselle... Mua tähystysleikeltiin tammikuussa ku:n takia.

Ekaksi, mitä tarkoittaa "ku", josta Leeniliini mainitsi?
Anteeksi tyhmyyteni
shrug.gif
mutta en löytänyt pikaetsinnällä vastausta...
Hui, onko jollain muullakin noin vahvoja OVISkipuja? Mää en kyllä ovulaation olemassaoloa juurikaan ees huomaa, ainakaan tuntemuksista! Limoista nyt jotenkin jotain voin päätellä..
Täysmaitoa en kyllä pystyis juomaan, en edes kahvin joukkoon voi laittaa, mutta ihana kuulla että siitä on jollekin ihan konkreettistakin apua!

Aava, olitko se sinä joka sanoit tykästyneesi greippimehuun?
Mää oon ihan koukussa tohon valion greippimehuun!!! :D

Mulla on ihan semmonen fiilis, ja vahva sellanen että, joukossamme on AINAKIN 1 tässä kierrossa plussaava.. Oviksen bonganneita on useampi!!
pikkumyyllä jo oireita? ;) ..vaiko oireettomuutta oireena?
Näin viime yönä vauva-unta, se oli niin todentuntuinen että aamulla olin hieman pökerryksissä hämmennyksestä...
BB-Tiinakin on sitten raskaana... Ootteko muuten seurannu BB.tä?

Nella, kp22

Mulla on selvät ovisoireet, monesti huomaan oviksen ensin kivusta ja ym ja vasta sit limoista. Ja tikuttamalla oon sit saanu vielä vahvistuksen oireilleni...

Greippimehu ei oikeen uppoo mulle, mut oon lohduttautunu sillä ajatuksella et se kait oli hyväksi niille joilla ei oo hirveenä ovislimoja ym? Mulla sitä limaa on riittäny muutenkin (anteeksi yksityiskohtaisuus). Muuten oon kyl yleensä käyttäny vähärasvasia ruokacremejä ja juustoja ja juonu rasvatonta piimää ja syöny rasvatonta jogurttia, mut täytynee vaikkas alkaa syödä normaalia jogurttia...se ei tunnu niin ällöttävälle kuin täysrasvanen piimä tai juusto. Musta ainakin tuntuu et kun on tottunu vähäsuolaseen ja vähärasvaseen niin sit jos jossain syö "normaaleja" niin ne ei enää maistukkaan hyville vaan suolan tai rasvan maku erottuu ällöttävän selvästi...

Katoin BB:stä ekat jaksot, sit sub-tv lopetti näkymisen vaikka muut kanavat vielä näkyykin kaapelin kautta ilman boxia... Harmittaa kyllä et ei nyt nää. Ois jännä nähä mihin nää raskausjutut ym johtaa...Siel on muutenkin nyt melkosia persoonia, tää Einari varsinkin ;) Ja musta oli hyvä et se Maria tippu jo...

Nella: Ku=kohdunulkoinen raskaus. Ja en varmaan itsekkään tietäis jos ei ois omalle kohdalle sattunut.
Oon pikkuhiljaa totuttanut itseni rasvaruokaan (oikeeta voita, täysmaitoa, ei MItÄÄ light ja kevytjuttuja...), kun pahoin pelkään et osittain tää lapsen saamisen vaikeus saattais johtua siitä että oon turhan tikku esikoisen imetyssession jäljiltä. Nyt oon saanukkin parit lisäkilot haalittua =)

Mäkin oon jotenkin "puolella silmää" katellu BB:tä...
Senkin takia sitä on hirmusen stressaavaa seurata, koska iltapäivälehdet kirjoittaa reaaliajassa kaikki tapahtumat, ja sit SubTV näyttää kaiken vuorokautta jäljessä..

Mutta semmosta kepeetä ilta-katselua lehtien/kirjojen lukemisen lomassa..
Edellisiin vuosiin verrattuna ainakin toistaiseksi talossa on aika pliisu tunnelma, ei niin värikkäitä persoonia kuin viime vuonna..
Mitä nyt tieten Eikka ;)

Kiitos Leeniliini :)

Heh, mulla on tuota kehon omaa rasvaa ihan kiitettävästi tossa vatsan seudulla, joten mulla ei sitä ongelmaa! :)
Mutta kaikkeen varmaan tottuu, oon mäkin nyt sen vähän limsanjuonnin light-versioista jättönyt ja ny otan Cokista jos otan!
pomppu.gif

Juu Nella, minä olen ihastunut greippimehuun! Ihme ja kumma, ensin en meinannut saada millään alas. Mutta hyvä näin, kun tuota ovislimaa ei juuri muuten näy (eikä näköjään mehunkaan avustuksella aina). Pitäisi kyllä minunkin vähentää noita light-tuotteita ja erityisesti keinomakeutusaineita... Ei taatusti tee hyvää raskaustoiveille käyttämäni määrät.

Tunnustettava on, että olen seuraillut BB:tä. En kyllä yleensä jaksa katsoa sitä iltalähetystä kun mun nukkumaanmenoaika on jo klo 22. :) Mutta pakkoa sanoa että aikamoista porukkaa siellä on. Ei ihan ihmiskunnan terävintä kärkeä, kaikella kunnioituksella. Olin jo ajatellut lopettaa seuraamisen kun eivät näyttäneet saavan mitään fiksua aikaan, mutta täytyyhän Tiinan alkuraskaus nyt vielä seurata.

Nyt spinningiin, pitkästä aikaa! Ihanaa olla terve!

"Nyt spinningiin, pitkästä aikaa! Ihanaa olla terve!"

Mäkin haluan jo olla urheilukunnossa!!Voi tätä nuhaa,plää....No,kai tämä tästä...

Mäkin olen kattonut BB:tä senverran,että yhdyn Aavan kommentteihin!Eipä tosiaan ehkä ihan sitä terävintä kärkeä.. ;-) En muutenkaan ole ikinä päässyt sisään sellaseen elämään,jossa keskipisteenä on seksi ja juominen!Älkää käsittäkö väärin-olen minäkin (varsinkin hurjassa nuoruudessani) osannut juhlia ja mistä muusta kun seksistä mekin täällä (välillisesti) jauhetaan,mutta siis tohon malliin!!Toivottavasti se Tiina ymmärtäisi tulla sieltä pois,jos kerta raskaana on.Tai meidän täytyy äänestää :-D

Alkaako "syyskuun kolmannentoista"- porukalla jo olla oireita?

Fanny kp25/32

Huh, tehän olette kirjoittaneet ahkerasti!

BB- no... yritin katsoa yhtä jaksoa, mutta en mä vaan voinut, niin hirveetä esitystä ja jotenkin teennäistä olemista, mä en vaan pysty katsomaan sitä touhua, ehkä osittain just siksi mitä Fannykin kirjoitti, eli kun toi elämäntyyli on niin kaukana omasta niin ei tunnu kiintoisalta. Ja ehkä ennen kaikkea sen takia, että aikoinaan on tullut biletettyä aika rankastikin, joten kun se on omalta kohdalta taaksejäänyttä elämää niin ei sitä jaksa ruveta telkkarista katsomaan muiden harjoittamana. Tai jotain :)

Noissa maitojutuissa olen samoilla linjoilla kuin vierailijamme Leeniliini. Opiskelin tuossa hieman aiheesta (suosittelen lukemaan Antti Heikkilän kirjoja jos asia kiinnostaa enemmän), ja sen jälkeen en ole suuhuni mitään light-juttua laittanut. Mulla taas on niin päin, että kun olen siirtynyt oikeaan voihin, oikeaan kermaan ja muihin "luonnollisempiin" aineksiin, niin noi kaikki keinotekoiset jutut maistuu mun suussa tosi pahalle, sellainen ihmeellinen metallinen maku. Sama kun lopetin vehnän syömisen, ei pysty enää syömään vaaleaa leipää, ja esim. kaupassa kun ennen haistoi just paistetun leivän niin pakkohan sitä oli ostaa kun kuola vaan valui tuoksusta, nykyään sen sijaan se ei enää tuoksu, vaan haisee, eli niin se elimistö tottuu eri asioihin. Ja mulla taas on käynyt niin että paino on pudonnut kun olen siirtynyt syömään "oikeita" juttuja, eli ilmeisesti vähemmän, mutta parempaa toimii mun kohdalla, ei iske nälkä kun light-jutut ei sekoita ruoansulatusta ja hormoneja. Ja siis mulla oli kyllä mistä sitä painoa tiputtaa, eli eri tilanne kuin Leeniliinillä. En siis rupea väittämään että tämä toimisi kaikilla, mutta näköjään mun elimistö on näin tyytyväinen, ennen meni maha sekaisin kaikesta ja oli kauheat vatsakivut ja ummetukset, mutta ruokaremontin jälkeen ne on kaikki jääneet historiaan. Sori, tuli vähän pitkä ja ehkä liian yksityiskohtainen selostus :) mutta kun tätä aihetta nyt tässä sivuttiin :)

Miten Minskulla menee? Mä kävin tänään ostamassa sellaista arpilaastaria mitä meinasin liimailla noiden aukkojen päälle, apteekin täti väitti että toimii ihan oikeasti.

Caktus, eka päivä tänään ilman päikkäreitä ja edelleen ylhäällä :)

Täällä ei oireita minkäänlaisa, vauvaunia lukuunottamatta ;)
Toisaalta, en mää kauheesti taaskaan tohon tärppiin usko, mutta toivoa on tietenkin sitäkin enemmän!
BB on tosiaan ääripäästä mun elämää, oikeastaan kovin villiä nuoruutta en oo kyllä elänytkään, mää kun oon aina ollu semmonen bileilijä että mulla on kivaa ilman viinaakin! :)

Plussatuulia ja peukkuja Viilaajille :)

-Nella-

Meilläkin töissä on alkanut flunssa-aalto. Nuha ei ehdi ees tulla, mutta kuume nousee. Toivon kaikkeni etten saisi tartuntaa.

Greippimehuilija hoi
Oletteko te ajatelleet mitä se mehu tekee teidän hampaiden kiilteelle?

Täällä eletään edelleen puutteessa, grrrrr... alkaa jo vähän kyllästyttää, mutta vuotoa on vielä ja en tiedä kestäisikö massukaan "tärinää". Teippailen edelleen joka aamu haavat, koska tikkien päät ovat todella pitkät. Tänään olin jo ktuoko päivän töissäkin ja käytiin jopa syömässä vielä töitten jälkeen. Auts selkä väsyy todella, vatsalihakset ei vaan jotenkaan vielä toimi ja tää turvotus alkaa olla aika pe****stä!

BB:tä katselen sivusilmällä ja jos töissä on tylsää niin käyn katsoo mitä siellä on tapahtunut, kun en pääse enää näille sivuille töistä :(( Samaan yhdyn kuitenkin ettei ole sellaista porukkaa joiden seurassa viihtyisin.

Kaikki aikoo siis plussata tästä kierrosta, ihaltava asenne!!! Toivotaan parasta.

minsku, toka päivä melkein ilman päkkäreitä :)

Kahvin tuoksuiset huomenet...
kaffe.gif

Minsku, oon miettinyt kans samaa ton hampaiden kiilleasian kanssa..
Vaikka greippimehusta pidänkin, niin en minä onneksi sitä ihan tolkuttomasti juo, joten kattelen nyt tämän kierron tämän mehun kanssa ja jos ei tärppää, niin mietin sit vielä uudemman kerran jatkanko mehuilua...
On varmaan kurjaa kun toipuminen kestää ja kestää...
Itse kärsin turvotuksesta lähes koko ajan, oon kokeillu yhtä sun toistakin, mutta se tuntuu oleva arkipäivää..
Kovasti tsemppimieltä ja voimahalauksia toipumiseen!

Plussatuulia kovasti puhaltelen...
täytyyhän meiltä "toukojunaankin" saada matkustajia... :)

-Nella-

Huomenia Viilaajat!

Tsempit nuhanenä-Fannylle, kyllä se siitä. Luin juuri jostain, että normiflunssa kestää sen 14 päivää suunnilleen. Luulin tuon tautini olleen joku erityisen sitkeä tapaus, mutta kai se oli sitten ihan perusjuttu. Toivottavasti Pikkumyynkin vointi on jo paranemaan päin!

Kiinnostavalta kuulostaa Caktuksen ruokavalio. Minun on nyt ihan oikeasti päästävä eroon ainakin makeutusaineista. Sitten voisin koittaa siirtymää kohti ei-lighttuotteita laajemminkin. Tosin ihan voi/kerma-linjalle tuskin koskaan ryhdyn, olen nimittäin oikea suursyömäri, joten takuuvarma leviäminen olisi tiedossa.

Eihän tuo greippimehu kai kovin hyvää hampaille tee... Mutta menköön nyt ainakin tämän kierron vielä. Jaksamisia Minsku! Kokeile turvotukseen huviksesi Entun odotuspuolelle kirjoittamaa hedelmäpirtelöreseptiä. Tosi hyvää ja ainakin minun menkkaturvotukseni poistui. Lisäksi saat paljon vitamiineja jotka pitää tuhman syysflunssan poissa.

Viihdyttäkäähän tulevat toukomamit minua hieman oirepohdiskeluilla! Nyt on niin tylsä vaihe kierrossa meneillään että tarvitsen vähän tunnelmannostatusta. :)

Pikkumyylle, virittäkää kanavat uudelleen niin rupee Subtv näkymään, me ollaan myös kaapelissa ja hävisi kanavia, mutta kun uudelleen viritti niin taas toimii.

Mä oon ollut järkyttävässä vatsataudissa, toissa yön vietin vessan lattialla ja eilen saanut itään kurkusta alas, illalla jaffaa ja mustikka keittoo, ihan rikki.. No nyt rupee helpottaa, suunnitelmat tälle päivälle on pizzaa ja karkkii ja hengenruokana uusin meidän perhelehti ja käyn kyllä vielä hakemassa jonkun vauvalehdenkin....

Kaikille Viilajille paljon Plussatuulia, teitä odotellaan odottajiiin.... En jotenkin viihdy tuolla huhtikuisissa vaan on paljon kotosampaa viilaajien parissa

Joppuli 8+4

Kiitos vinkistä Joppuli! Ja pikaista paranemista, vatsatauti on kyllä kaikista kamalin -yöks! Mä koetan aina viimeseen asti välttää oksentamista, se on jotenkin vaan niin kauheeta... Peukut pystyyn et en sit joskus raskaana ollessa kärsi aivan kauheesta pahoinvoinnista...

Aavan iloksi voin kertoo et mieli alkaa kyllä kehittelemään taas kaikenlaisia oireita: pyörrytystä/huimausta (varmaan siks kun alkaa hartiat jumittaa kun on löhöilly viikon kotona), lievää etomista (johtuu luultavasti superepäterveellisestä ruokavaliosta jolla oon itteeni hoidellu, annoin luvan herkutella kun kuumeessa ei oikeen mikään meinannu maistua ja jäätelö auttaa kurkkukipuun ;), oikeella puolella satunnaista juilimista alavatsalla... siinähän niitä näin alkajaisiksi, vaikka olen kyllä aika varma et se täti tulee taas kuitenkin. Ihan tyynellä mielellä odottelen et mitä tapahtuu :)

Kylläpä moni on kipeänä!Parannutaan joukolla :-)

Vai Aava kaipaili oireita ;-) Itse olen nyt ollut niin flunssanen,että oireet "hukkuu" räkään :-D Mutta kyllä mua on eilisestä alkaen juilinut vatsasta,erityisesti VASEMMALTA,mistä munis on tod.näk. irronnutkin.Rinnat on jotenkin "isot".
Mutta kuten Myykin,lähinnä odottelen mitä tapahtuu.Nyt on kumminkin niin hyvä mieli,kun on kunnon suunnitelma jatkosta!Oikeestaan olisin melkeen pettynyt,jos en siihen aukiolotutkimukseen pääsiskään.Se kuulosti senverran mielenkiintoiselta ja on kumminkin ainoo juttu,mitä multa ei ole vielä testattu.Eli siis jäämme odottelemaan :-)

Joppulille tsempit yrjöön!

Fanny