VIILAAJAT 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähänkö repesin tuosta Jossukan loppukevennyksestä :D

Tänäaamuna testasin ovisplussan, joten iltaa vietetään sit makkarin puolella ;) Mulla on ollut mammaksin liusketestejä ja clearbluen digitestejä. Tykkään digitesteistä enemmän kun ne ei jätä mitään arvailujen varaan, vaan näyttää ne 2 hedelmällisintä päivää. Ei tartte miettiä et tarkottaako haalee viiva ovista vai sitä et se oli jo...

Minervalle toivottelen pikaista paranemista!Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! Ilmottelehan kuulumisia heti kun jaksat...

Mulla oli tarkotus mennä heti aamusta bodypumpiin, mut en jaksanu herätä tarpeeks aikasin. Muutenkin on vähän kurkku kipee ja vetämätön olo. Ja nyt kun tuli toi ovisplussa niin vaihdan kyllä illan jumpatkin mieluummin makkarin puolelle ;) Ja velttoilen kotona tän päivän, on eka ihan oikeesti vapaa päivä kehteen viikkoon...meinaa jo mennä vähän stressin puolelle.

Plusstuulia kaikille ja tsemppiä muille ovisbongareille! Ja Fannylle onnea hoitoihin!

Jossukan loppukevennys piristi kummasti minunkin päivääni. :D Pikkumyy, suosittelen lämpimästi kunnon lepo ja makkarijumppailuun keskittymistä, jos olo on vähänkään flunssainen. Minulla tämä tauti on jatkunut jo toista viikkoa, luultavasti aloitin taas kerran treenaamisen liian aikaisin...

Tänään on ollut tosi kurja päivä, alkaa iskea hirveä epätoivo tämän vauva-asian kanssa. :( Olin ajatellut odotella loppuvuoteen ennen kuin varailen taas aikaa gynetutkimuksiin, mutta alan tulla toisiin ajatuksiin. Uskon nimittäin, että en ovuloi ollenkaan. Olen lopettanut pillerit 1,5 vuotta sitten, eikö kierron olisi jo pitänyt säännöllistyä jos kaikki on kunnossa? Mitä mieltä olette, kannattaako epäsäännöllisellä kierrolla koittaa tikuttaa ovista vai onko se aivan rahan haaskausta?

Mitähän Minskulle kuuluu...? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Heippis!

Ihan loistava kevennys, ja varmasti äärimmäisen hyödyllinen mainita...;)
rotf.gif

Jossukka; Tuo merkki näyttää olevan " WOHBC" (World Of Health Biotech Co.Ltd) valmistajansa mukaan, ja jälleenmyyjä on www.mammaksi.fi
Mää oon nyt sen 4 päivää tikuttanut, negatiivista...

Pikkumyylle valtavasti plussatuulia petipuuhiin!!! :)
..Onhan se tavallaan bodypump:ia sekin ;)

Aava, en tosiaankaan oo mikään asiantuntija, mutta kaiketi kierron olisi jo pitänyt tasaantua, ainakin itse aattelisin niin. Mun oma kierto on pysynyt suht.säännöllisenä, mutta silti halusin noita tikkuja koittaa, ihan jo sen vuoksi että ovuloinko ollenkaan! Ja kun mulla on se gyne-aikakin jo varattu, niin osaapa sit sanoa että millaset fiilikset itselläni tämän asian suhteen on!
Ja kaikkihan on niin suhteellista...
MINUN mielestäni et siinä mitään häviä että kysyt gyneltäsi mitä hän on mieltä, he ovat kuitenkin ammattilaisia ja törmäävät noihin varmasti päivittäin! :)
Minulle kaikki on ainakin niin uutta että jo senkin takia haluan käydä kysymässä ihan käytännön asioista, vaikka kovasti oon itteeni viisaastuttanut teidän neuvoillannekin!

Minskulle lämpimiä ajatuksia, kovasti kuulumisiasi odotellaan...

Hip hei, johan oli reissu!
Keskiviikko aamulla menin sitten labran kautta osastolle. Olin jonossa kolmas ja leikkuriin lähdettiin 11.30 aikoihin. Leikkaus meni ok, ongelmia oli ollut hengitysputken kanssa -> kurkku kipeä
Kohdusta poistettiin myooma/polyyppi ja toisesta munasarjasta löytyi kukkakaalimainen hörhelö ? noin luki epikriisissä, todellisuudessa kai oli keltarauhanen joka siihen oli jumittunut, palat lähti sitten vielä patologille. Putket oli auki.
Oikeastaan nukuin koko ke illan, tiesin tosin että mut siirrettiin toiselle osastolle. Mies oli käynyt katsomassa mua, olin ajanut sen kotiin koska halusin nukkua ?, ja illalla oli vielä soittanukin mun ääni oli alkanut pian kuulostaa nukkuvan tuhinalta niin oli lopettanut puhelun.
Yöhoitaja pakotti jaloilleen ja vessaan ja loppuksi katetroi kun ei pissaa kuulunut, eikä se oikeastaan ees sattuntut vähän ”kuumotti”.
Torstaina sitten ruuan jälkeen pääsin kotiin. Tänään ennen aamiaista repelin noita tuppoja mahasta pois, napa näyttää saaneensa pahasti turpiinsa, ja ala vatsa mustelmilla.

Hitaasti mutta varmasti
Minsku

Kiva kuulla Minsku, että olet onnellisesti kotiutunut. Aika hurjalta kuulostaa, mutta niin kai leikkaukset aina. Nyt vaan lepoa ja jaksamisia!

Nella, kai sitä pitää alkaa tikuttaa. Ehkä ei kuitenkaan ihan vielä ensi kierrossa. Tänään on taas rauhallisempi fiilis ja tuntuu, että antaa nyt ajan vielä kulua. Olen kuitenkin käynyt ultrattavana keväällä ja silloin mitään vikaa ei ollut, gyne käski odottelemaan rauhassa. Maltti olisi siis taas kerran valttia, minulta sitä ei vaan tahdo löytyä...

Plussaonnea kaikille!

Hienoa Minsku että olet kuosissa!

Mulla myös on nyt tosi ruma napa, pilasivat penteleet mun navan...
Miten ne on sun alavatsan saaneet mustelmille?? Mulla mustelmia vaan vasemman puoleisen reiän ympristössä, ovat vissiin ronkkineet sitä kautta oikein urakalla.

Nyt vaan lepoa ja toipumista! Parin päivän päästä on jo paljon helpompaa :)

Caktus: mulla on tosta alavatsan reikien kävinen osuus ihan musta-violetti-kellertävä :)
Ei itse haavakohdat mutta niiden välinen alue.
Napaan kyllä koskee aika tavalla, vaikka tässä vaan rötkötteleen puoli istualtaan. Suihkuun ois vissiin syytä jo pikkuhiljaa mennä, että sais nää "punajuurivärit" pois iholta. Mies koski mun reiteen ihan varovasti ja kysy "onko tää tosi kipee kun on näin punanenkin" hih oisvaan vissiin pitänyt ruveta ulvoon :))
Ai niin mä en saanut mitään särkylääkkeitä, sanoivat vaan että kyllä niillä apteekin buranoilla pitäisi selvitä.

Joo en mäkään mitään särkylääkkeitä mukaan saanut (eivät kai saa antaakaan), saati sitten reseptiä, käskivät tosiaan vaan hakea apteekista buranaa ja panadolia. Menin sitten eilen apteekkin hakemaan täydennystä kun söin jo kaikki mitä kotoa löytyi ja se apteekin täti oli tosi kiukkunen, sanoi että hän ei ymmärrä mikseivät lääkärit kirjota reseptejä kun se tulis asiakkaalle paljon halvemmaksi ostaa buranat reseptillä kuin hakea niitä sieltä käsikauppapuolelta. No, tietääpä sitten seuraavalla kerralla jos tulee vastaava tilanne.

Mä kävin ekan kerran suihkussa torstaina illalla (siis viikko sitten, en eilen :D), käskivät tekemään niin siellä sairaalassa, just että sai ne taitokset pois ja haavoja huuhdeltua. Mulla ei ole tikkien päällä edes teippejä, ihan vaan sellasenaan olla möllöttävät, saavatpahan ainakin ilmaa.

Hus hus suihkuun siitä, varovasti sitten sielläkin ekalla kerralla.

Heippa!

Kiva kuulla että Minsku oot selvinny hengissä... Jaiks miltä noi leikkausjutut kuulostaa... Mut sehän on kai positiivista et ne putket on auki!? Mites teidän yritykset nyt jatkuu tästä eteenpäin? Lepoa ja pikaista paranemista sulle!

Miekin sitten olen saikulla,se kuume ja flunssa puski päälle vaikka lepäilin eilen koko päivän...hmph!

Mitäs sanotte meiän tän kuun ajotuksesta? En tikuttanut ke, mut eilen sain sen ovisplussan ja tänään tikutin negan. Eli hedelmällisimmät päivät on ilmeisesti ollu ke ja to. Ja to hommailtiin ihan kiitettävästi. Mun mielestä kuulostaa hyvältä ajotukselta, kun eikös niissä testeissä ollut et kannattaa pupuilla n. vuorokauden sisällä siitä plussauksesta...Nyt ei kai ainakaan olla hommailtu liian aikasin...toivottavasti ei sit menny liian myöhäseks. Joo, nyt ei voi taas muuta kun pitää sormet ja varpaat pystyssä ja toivoo parasta :D

Mä muutuin nyt tän flunssan myötä täydelliseksi sohvaperunaksi! Ihanaa kun kaikki uudet ja vanhat sarjat on taas alkanu pyöriä telkusssa :) Harmi vaan et ei oo vielä raaskittu ostaa tallentavaa digiboxia, kun tuntuu et iltasin menis aina useempi hyvä ohjelma samaan aikaan...

Rentouttavaa viikonloppua! Pikkumyy uppoutuu takas sohvan uumeniin...

No, missäs kaikki ovat? Ovista hyödyntämässä? Ja Minsku on edelleen suihkussa?

Eipä mulla mitään, kunhan nostelen ketjua ylöspäin... Tänään eka pitempi lenkki koiran kanssa ja hyvin meni, eli toipuminen edelleen hyvässä vauhdissa.

Olen kyllä suihkun tarpeessa, saunan taidan jättää vielä suosiolla väliin.
Saitko Caktus jotain ohjeita millä voi edesauttaa leikkauskaasun poistumista?
Mun massu on niiiiiin pallo edelleenkin, etten nää napaani pidemmälle (alemmas), odotan lautavatsaani takaisin. Pikkasen haastavaa pukeutumisen suhteen, lantiohousut on loistava keksintö :) Tänään kävin jopa kirjastolla asti, erittäin hitaasti mutta kuitenkin. Vasemmalla puolella oleva reikä vuotaa verta, tiedä mitä oon tehnyt.

minsku ja hassu napa

Iltaa Viilaajat...

Täällä pakerrettu työntouhussa, joten ei oo kerenny kirjotteleen!

Ihanaa Minsku, voi ett ihana kuulla että olet toipumaan päin ja leikkaus meni hyvin! :)

Mää bongasin eilen elämäni ensimmäisen "haamuviivan" ovistestiin, tosin eilen ei kyllä jaksettu hemppistellä.. :(
Tänään on miehellä poikien ilta, joten voi olla aika heikkoa myös ensi yön osalta tuo lemmen jakaminen! ..No, pitää sunnuntaina paikkailla jos vielä kerkeis :)

Nyt iltakahville!

Plussatuulia Viillaajille, kirjoitellaan huomenissa lisäää :)

Nella

Minsku, ethän sä saa saunaan vielä mennäkään! Kai sä sait kotihoito-ohjeet? ei saunaa viikkoon.
Onko siinä vuotavassa haavassa tikit kuitenkin vielä paikoillaan, että ne ei ole revenneet?
Leikkauskaasu poistuu itekseen pikkuhiljaa uloshengituksen mukana, hiilidioksidiahan se on, eli kunhan imeytyy verenkiertoon, mutta poistumista voi auttaa joko vaihtoehto a) selinmakuulla polvet koukkuun ja pylly ylös, ja pyllyn alle tyynyä tai jotain muuta ettei tarvi perslihaksilla pitää ylhäällä, ei ole tarkoitus siis ruveta vielä jumppaamaan tai vaihtoehto b) kontilleen lattialle ja siitä pylly jää ylös ja kyynärpäät lattiaan ja pää (otsa) lattiaan. Eli noilla keinoilla on tarkoitus saada se kaasu suoliston kautta ulos, älä syö papuja tai hernekeittoa ennen kuin kokeilet :) Toisaalta sullakin on jo sen verran aikaa leikkauksesta, että noi keinot ei välttämättä enää auta, noi tepsii lähinnä parin päivän sisään leikkauksesta.
Turvotus ei välttämättä muuten johdu kaasusta, vaan nesteestä, kudoksethan saa aika lailla kyytiä kun niitä siinä tähystyksessä sorkitaan, ja siihenkin auttaa aika. Mä olen käynyt nyt kaksi kertaa lymfahieronnassa ja kuulemma on ollut todella paljon nesteturvotusta, ja tosi hyvin on saanut turvotusta pois tuolla lymfalla, voin suositella lämpimästi, mulla kaiken lisäksi olo parani ihan huikean paljon molempien käyntikertojen jälkeen, veikkaan ettei toipuminen olisi näin pitkällä ilman lymfia. Tänään olen voinut jo aivastaa normaalisti, ja pääsen sohvalta ylös vatsalihaksilla, ei tarvi enää kömpiä kyljen kautta, jee :) elämän pieniä iloja, aivastaminen...

varoitus: omaa napaa (jätä lukematta jos kyllästyttää)

No en todellakaan saanut mitään kotihoito-ohjeita! Päiväkirurgiselta sain vain sairaslomatodistuksen (3pvä) ja leikkauskertomuksen. Ilmeisesti niiden ois sieltä jotain pitänyt antaa, mutta oli niin kiire siirtää mua toiselle osastolle kun kello alkoi lähennellä kuutta, joten varmaan unohtui sitten. Osastolta lähtiessäni kyselin että mites tikit ym niin vastaukseksi sain vain että ohjeethan sait jo, no kertoivat kuitenkin että tikit sulaa itsekseen. Sitä kuitenkin on ollut niin "tokkurainen" että ei oo ihan kaikkea tajunnut kysyä ja vaatia, mun onneni on iki-ihana ja auttava Caktus, kiitos!!
Mulla ei tullut mieleenkään että kyse on turvotuksesta (hölmö minä), mä vaan aattelin niitä kaasuja. Ei perjantain jälkeen oo tuntunutkaan sellasta outoa "joku liikkuu mahassa-tunnetta" kun on kylkeä kääntänyt.
Eilinen meni jo ilman särkylääkkeitä, paitsi illalla oli pakko ottaa yksi kun sain niiiin kauheet naurukohtaukset (ei kyllä sais nauraa) että alkoi särkeä sitten kamalasti. Nukuinkin jo koko yön heräämättä kertaakaan.
Huomenna ois aika mennä töihin. Kuumeisesti tässä sitten miettinyt että mitä pistää päälle, kun kotona on vaan pomppinut pikkupöksyslläni. Inhottavinta on se jos tikiin ottaa jokin kiinni...
Tosta alavatsan eilen vuotavasta viillosta vielä. En oo ihan varma onko se tikki katkennut vai ei, vuoto loppu kyllä eilen kun annoin sen vaan olla. Pienellä venytyksellä sieltä kyllä näkyi "lihaa", tiedä häntä....

minsku alkaa nyt opiskella :)

Tervetuloa takaisin, Minsku. Kiva kuulla, että leikkaus meni hyvin. Älä missään nimessä mee saunaan niin kauan kuin tikit vielä on.. Voi tulehtua ja vaikka mitä!

Ovisuutisia: Voisin lyödä vaikka vetoa, että torstaina todistin kunnon oviksen. Kirkkaan liman seassa veritippoja ja vatsaa vihloi. Tosin pari tuntia ennen tätä löydöstä tikutin jo toisena päivänä peräkkäin kontrolliviivaa haaleempaa viivaa, mutta niin se oli edelliselläkin testikierrolla. Ehkä toi Acon ei vaan mulla näytä vahvaa viivaa. Onneksi päästiin hyödyntämään toi to, kun mies on ollut koko viikonlopun pois. Nyt on jotenkin todella luottavainen olo, menis vaan nämä pari viikkoa nopeesti.

Multa on muuten tällä viikolla kysytty jo kolmesti vauva-asioista. Aiemmin ei juuri kukaan ole kysynyt. Sattumaa tai ei, mutta tässä tilanteessa sitä niin helposti ottaa kaikesta tollasesta vinkkiä ja vahvistusta omille epäilyilleen :) Vaikea noihin kyselyihin on vastata, tekisi mieli huutaa kovaan ääneen, että joo, toivottavasti meille on vauva jo tulossa, mutta toisaalta ei uskalla sanoa mitään ääneen yrityksistä. Olen siis kertonut 2 ystävälle ja sitten teille, muuten olen pitänyt suun supussa..

Minskun ja mun napa jatkuu...

Minsku, kho lyhykäisyydessään: haavalaput poistetaan 24 tunnin kuluttua (no sehän meni jo), ompeleet sulavat itsestään 2 viikon kuluessa, saunaan, uimaan ja kylpyyn voi mennä 7 vrk.n kuluttua. Jälkivuodon aikana vältettävä tamponin käyttöä ja yhdyntää, alapesu ja siteenvaihto suoritettava wc-käynnin yhteydessä. Ja sitten ohjeet poikkeavien tapausten varalta, lueteltu mm. runsas tai pahanhajuinen vuoto, kova kipu tai kuume, haavainfektion oireet jne. Mulle hoitsut sanoi, että 2 kertaa päivässä suihkuun ja suihkuteltava siis niitä haavakohtia.

Ja siis Minsku sulla saikku on jo loppu?! Mä olen vielä ensi viikonkin sairaslomalla... lekuri oli sitä mieltä että kun on istumatyö niin laitetaan kunnon saikku. Ja todellakin laittoi. Mä taas en saanut epikriisiä ollenkaan, kaipa se postissa tulee jossain vaiheessa, muuten pitää ruveta soittelemaan ja kyselemään että sais itekin tietää mitä ne teki sen reilu kolme tuntia leikkurissa.

Ja sit ihan vaan omaa napaa, liittyen tohon jossukan kommenttiin vauva-uteluista. Käytiin tänään kyläilemässä kavereilla joilla on hiukka reilu vuoden vanha pikkuvesseli. Rouva nyt juttelee lapsiasioita ihan normaalisti, onhan se heidän arkea, mutta herra on joka kerta ihan yhtä rasittava kyselyineen no koskas teille tulee tällaisia, sitten kun te rupeatte tekemään näitä, kyllä kannattais teidänkin tehdä lapsia. Tekis mieli kirkua että perkele kun niitä ei tule vaikka kuinka on yritetty. Mietin jo etukäteen että jos se ois tänään ollut taas huippurasittava niin oisin vaan todennut että mä en voi saada lapsia, joten niitä ei meille tule, kuinkakohan hiljaiseksi ois herran saanut... Ja jättänyt vaan sujuvasti kertomatta mistään lapsettomuushoidoista sun muista, mutta ihan oikeasti rasittava tyyppi, aina sama laulu, ja vielä mies... Montakohan kertaa tuli kirjotettua rasittava tässä kappaleessa :)

Minskulle tsemppiä töihin ja jossukalle tsemppiä oviksen kanssa db db!

Nonni, se on sitten kp 1 tänään. Nyt alkaa perehtyminen tikuttelun ihmeelliseen maailmaan, vaikka niin kovasti kuvittelin, että siihen en ryhdy. Mutta onpahan sitten ainakin todistusaineistoa gynelle, kun sinne loppuvuodesta taas varailen aikaa. Täällä on onneksi vertaistukea tikutusongelmiin(kin), pitää lukea uudelleen ajatuksen kanssa nuo Nellan ja muiden pohdiskelut.

Toivottavasti Nellan, Jossukan ja Pikkumyyn ovisbongailut tuovat toivotun tuloksen! Tsemppiä myös Caktukselle ja Minskulle leikkauksista toipumiseen. Otahan Minsku tositosi varovaisesti, jos menet jo tänään töihin.

Tänään pääsen lohtushoppailemaan! Päätin, että tästä lähin alan juhlistaa menkkojen alkua rankalla shoppailulla. Ei tätä muuten kestä. :)

Moi!

Näyttää siltä,että täytyy vähän korjata listaa munkin osalta!

JÄNNÄYSLISTA

10.-11.9. Jossukka
13.9.(to) Nella
13.9 (to) Pikkumyy27
13.9. (to) Fanny
7.10. (su) Aava80

..meillähän on tuo 13.9. oikeen ruuhkapäivä :-D
Mitäs sanotte Nella ja Pikkumyy pienestä "ryhmämatkasta" junalla ;-)

(.)Olen kaameessa flunssassa - todella ärsyttävää!!En siis voinut mennä töihin.Mulla on vastoin normaalia aikamoinen kuume-eilenillalla 38C!Yleensä vaan räin...
No,huomenna kumminkin mennään miehen kanssa sinne lääkärille,ja varmaan saan pe:nä otetun verikokeen tulokset!

Pikaista paranemista leikatuille,Minsku varovasti siellä töissä!!

Fanny the räkä

Joo varataan vaan vierekkäiset paikat seuraavaan junaan ;)

Ollaan näköjään Fannyn kans muutenkin kohtalotovereita tänään, mullakin räkätauti jatkuu edelleen. Oon iltapäivällä menossa lääkäriin varmistamaan et ei oo poskionteloissa, kun vähän kyllä siltä tuntuu... Ihme tauti kun oon jo 5. päivä menossa eikä yhtään hellitä :( Voi tiety olla et mulla on niitten mahajuttujen takia huono vastustuskyky...Sain jatkotutkimusajan syyskuun lopulle ja sitäkin tässä odotellaan.

Pikaista paranemista kaikille ja Fannylle tsemppiä lääkäriin!

Kävin ostamassa Clearbluen ovistestejä ja järkytyin: 36pilkkujotain euroa!!! Huhhuijaa. Ja niitä on boksissa vaan seitsemän, eli olisi syytä osuttaa tikuttelu suunnilleen oikeaan aikaan, mikä voi olla epäsäännöllisellä kierrolla vähintäänkin hankalaa. Pistetäänpäs gallup pystyyn teille kokeneemmille ovulaationbongaajakonkareille. Jos viimeisimmät kierrot on ollut 31-36-32, niin minä päivänä kannattaisi nyt alkaa tikuttaa? Mitä SINÄ tekisit? :)

Räkätauteilijat, mun flunssani on kestänyt jo yli kaksi viikkoa, toivottavasti pääsette vähemmällä. Miehellä oli/on poskiontelontulehdus, eli hyvä varmasti Pikkumyy varmistaa ettei ole sitä (mulla ei ollut).

Peukut pystyssä 13. päivän jännääjille, kaikki on ilmeisesti ollut tositoimissa oikeaan aikaan, joten nyt vaan bd bd!