VIILAAJAT 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itku sentään pikkumyy. :( Tuttu tunne varmasti meille kaikille, ei kai tässä voi sanoa, kun että uutta yritystä vaan...

Nella, minä olen juonut greippimehua lasillisen, joka meidän laseilla tarkoittaa noin kolmea desiä. Usko pois, makuun tottuu, nykyisin greippimehu on mielestäni tosi hyvää! Aluksi jouduin laimentamaan vedellä ja ties millä että meni alas.

Voi itku Myy!
Jos yhtään lohduttaa,niin voi olla,että tärppi oli käynyt kun kerran oli paljon myöhässä ja tulvalla alkoi,muttei sitten ollutkaan elinkelpoinen :( Enskuussa sitten tuplamahikset :-)

Täällä menkat loppumassa,eipä juuri muuta.

Fanny

Juu, täällä on kans taas semmonen tulva, että ihan käsittämätöntä mistä sitä voi riittää!!

Ystävälleni, joka vauvayrityksistämme ei tiedä, kerroin kovista kivuista menkkojen aikana, sanoi rempseään tyyliinsä;
-"Kantsis varmaan alkaa pikkuhiljaa synnyttään, niin kivut loppuu siihen paikkaan"

..Niimpä niin, siinä piti taas hieman nieleskellä, että ei päästänyt suustaan sammakoita!! Hänelle itselleen on kaksi suloista muksua syntynyt, ja hän on raskautunut hyvin pian molemmilla yrittämillä..
Hankala se on sellaiselle sanoa että ei se kaikilla niin yksiselitteisen helppoa välttämättä ole. Vaikka ei hän sitä varmasti ilkeyttään sanonut! :D

Aava, nyt kun oon ensimmäisen purkin tuota greippimehua uonut, niin itseasiassa minustakaan se ei ole hullumman makuista! Mulla se on tuota Valion greippimehua, johon ei oo lisätty sokeria ollenkaan!!

Mutta nyt päikkäreille, että jaksais illalla johonkin täältä kotipesästä liikahtaa!

-Tulviva Nella-

Heips taas pitkästä aikaa. En ole pahemmin jaksanut koneelle raahautua lomani aikana, mutta nyt kun paluu arkeen koittaa pikkuhiljaa vietän taas aikaani näilläkin sivuilla ahkerammin.
Toinen syy miksi olen hiljaiseloa viettänyt on se, että olen tietentahtoen pyrkinyt unohtamaan hetkeksi vauvat ja koittanut nauttia elämästäni viinilasillisen kera =)
Eipä se tilanne miksikään ruikuttamalla muutu, mies ei vielä halua ja sillä sipuli =(
Mitäs teille muille viilaajille kuuluu????? Saisi jo plussiakin tulla ketjuun =)=)=)+++++++++++++++++++++++++++++++

Aurinkoista Sunnuntaita :D

Ihana ilma, pitää yrittää nauttia näistä säistä kun niitä vielä on!
Kiva kuulla Siiseliinin kuulumisia, varmasti oikein hyvä päätös irroittautua välillä vauva-
kuumeilusta, tekisi varmaan itsellenikin ihan hyvää miettiä jotain muuta! :)
Ja kylä se miehesikin vielä asiaan varmaankin intoutuu!

Täällä kaikki ennallaan, täti vielä käymässä, naama ehkä hieman rauhoittunut pahimmasta, ONNEKSI!!! *koputtaa puuta* ..mutta kyllä se vieläkin normaalista kovasti poikkeaa!!
Hyvistä vinkeistänne huolimatta en ole vielä turvautunut kosmetologin apuun, mutta
syksyn koittaessa menen muutenkin puhdistukseen, joten jos tämä ei helpota niin otetaan sit joku tehokuuri ! ! !

..Nyt greippimehua lasiin ja takapihalle ;)

Plussatuulia Viilaajat :)

-Nella-

No niin täti tulikin päivää etuajassa. Nyt sitten ruvetaan jännäilemään leikkausta. Mites Caktus, pystytkö enää nukkumaan? Oletko jollain tapaa varautunut? Tiedätkö paljon saat sairaslomaa ym., onkohan vuotoja sen jälkeen?

Fanny koska saatte tuloksia? Vasta lääkärikäynnillä?

Haikkiksen kuulumisia sitten odotellaan!

20.8. (ma) Haikkis
8.9. (la) Aava80
13.9.(to) Nella
14.9. (pe) Fanny

Pahoitteluni tädistä Minerva! :(

Kovasti peukkuja tulevaan, olen näin"virtuaaliystävänä"
(tai miten sen nyt voisi sanoa?)
hengessä mukana teidän molempien leikkauksissa! :)

Haikkis, lähimmät peukutukset on nyt kohdistettu suhun!!! bdbd ;)

Minsku, juu kyllä vielä toistaiseksi pystyn nukkumaan, varmaan edellinen yö voi olla vähän vaikeeta, varsinkin kun edellinen päivä menee suolentyhjennyksessä, eli saan "syödä" vain kirkkaita nesteitä, eli mitään kiinteetä ei saa syödä, pelkkiä mehuja ja litkuja. Voi olla että ihan vähän kiukuttaa illansuussa kun on NÄLKÄ. Mä en ole koskaan paastonnut niin en tiedä mitä odottaa, tai miten pahasti nälkä iskee.

Varautunut olen hankkimalla niitä kirkkaita nesteitä, eli erilaisia mehuja ja pussikeittoja mistä pitää sitten siivilöidä ne sattumat pois. Jippii, no tuleepa paastottua sitten samalla :/ Ja lisäksi olen varautunut kotiutumiseen ostamalla kaikkea helposti syötävää, mitä nyt olen kuvitellut että vois tehdä mieli. Ja olen keräillyt samalla kamoja mitä pitää ottaa sairaalaan mukaan. Hoitaja käski varautumaan kolmeen sairaalassaolopäivään, koska jos ois niin että ei onnistu tähystys vaan joutuvat vetämään kokonaan auki, niin sitten sairaalassa pitää olla kolme päivää. Ja sairaslomaa tulee tähystyksestä kaksi viikkoa ja avosta kuukausi. Ja vuotoja on odotettavissa :( Kestänee jotain viikon verran.

Minsku, tsekkaa nämä, hyviä vinkkejä: http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=24 sekä valmistautuminen leikkaukseen että leikkauksen jälkeen. Esim. toi tyyny mukaan automatkalle. Pistin miehenikin lukemaan noi, tosin se kyllä ilmoitti ettei aio lakata mun varpaankynsiä. Hmph, tylsä tyyppi ;)

Kiitos Nella, kaikki hengessä mukanaolijat tarvitaan matkaan, oli ne virtuaalisia tai reaalisia ystäviä!

Vähiin käy päivät ja yöt ennen operaatiota...

Caktus

Iltavirkku täällä... Menee viikonloppuisin aina rytmit sekaisin, kun nukkuu pitkään ja valvookin pitkään.. Oli kyllä ihana herätä kiireettä kymmenen aikoihin äitin hellässä huomassa :)

Minäkin kovasti peukutan Caktuksen ja Minskun puolesta! Ihan koko tarinaa en tiedä, kun en ole niin pitkään ollut mukana, mutta toivottavasti leikkauksista on apua. Tehdäänkö ne nukutuksessa?

(.) Yritän tässä laskeskella seuraavaa jännäyspäivää, mutta vaikeaa on. Kierrot on lyhentyneet koko kesän. Touko-kesäkuussa mentiin vielä 29-28 päivässä, sitten tuli 2 26 päivän kiertoa, ja tällä kertaa oli vain 24 päivää, mikä yllätti. Ei siinä muuten, mutta tekee myös sitten ovulaation aavistelusta jonkun verran vaikeampaa. Heitetään tuosta nyt joku keskiarvo tuolle listalle..

20.8. (ma) Haikkis
8.9. (la) Aava80
10.-11.9. Jossukka
13.9.(to) Nella
14.9. (pe) Fanny

Kovaa mennään syksyä kohti...

Alkuperäinen kirjoittaja -Nella-:
Ystävälleni, joka vauvayrityksistämme ei tiedä, kerroin kovista kivuista menkkojen aikana, sanoi rempseään tyyliinsä;
-"Kantsis varmaan alkaa pikkuhiljaa synnyttään, niin kivut loppuu siihen paikkaan"

..Niimpä niin, siinä piti taas hieman nieleskellä, että ei päästänyt suustaan sammakoita!!

Voin niin jakaa tuon fiiliksen! Työskentelen naisvaltaisessa toimistossa, jossa viime aikoina on vauvabuumia riittänyt. Itse asiassa itsekin olen äitiysloman sijaisena. Tiimipalavereissa voidaankin sitten aika suoraan heitellä raskautumisheittoja ja merkitseviä katseita.. Ja just ne vitsit, että "tuohon tuoliin kun istut, niin raskaaksi tulet".. Vitsillähän ne heitetään, mutta välillä on vaikea ottaa niitä semmoisina. Kaiken lisäksi olen huomannut, että vatsaani on alettu tuijotella.. Minäpä pistänkin samalla mitalla takaisin ja pidän töissä tarkoituksella leveähelmaisia tunikoja :)

Voikohan ihmiset muuten olla valeraskaita.. Meillä oli pienenä koira, joka tuli valeraskaaksi jonkin aikaa kiiman jälkeen. Se läähätti ja teki ihan hulluna pesää ja taisi sillä nisätkin turvota.

Reilun puolen vuoden kokemuksella ainakin tuntuu siltä, että valeraskaus on mahdollista. Useamman kerran on ollut jo niin varma, että tässä se nyt on! Ja netistä on vielä saanut oireelle kuin oireelle vahvistusta, että "juu juu raskauttahan toi on, minullakin oli silloin"..

Tässä valeraskausoireita ja perään todennäköinen selitys niille..
Nuhainen nenä - toimiston ilmastointi
Väsymys - käsi ylös, kuka ei ole tuntenut väsymystä...
Alavatsakipuja - on tullut syötyä jotain sopimatonta
Turvonneet tissit ja nännit - täti tulossa
tihentynyt virtsaamistarve - no kesällä nyt tulee juotua enemmän
Pyöristynyt vatsa - kesän ilot.. ja kilot
Varmat tuntemukset ja enneunet - kun jotakin toivoo oikein paljon, siihen alkaa uskoa..

Puhumattakaan sitten kaiken maailman muista vaivoista ja krempoista, joille keksii vaikka mitä yhteyksiä raskauksiin..

Tsemppiä haikkis,älä heitä sitä(kuuluisaa)kirvestä kaivoon!!

Ja leikkuriin menijöille hyvää mieltä-tuutte entistä ehompina pois!!

Itse lähden nyt muutaman päivän työmatkalle Tukholmaan,joten pimennossa ollaan ;-)
Minsku kyseli koetuloksia:mun verikoetulokset on liki varmasti tälläkin hetkellä mun lokerossa töissä,mutta koska en ole sinne nyt menossa,saavat odotella loppuviikkoon!Miehen simpoissa kuulemma menee 1-2 viikkoa,otettiin viime maanantaina.Joten aika piaan nekin tulee postissa kotiin...(ei siis ne simpat,vaan tulokset :-D )

Mutta eikun menoksi,tuon teille virtuaalikarkkia tuliaisiksi :-)

Fanny kp9/33

jossukka: juu, nukutuksessahan noi tehdään, eli mulla ainakin se tilanne että vasta kun herää niin tietää saivatko kystan pois tähystyksellä vai menikö avoleikkaukseksi. Pitänee varmaan ensi töikseen ruveta tonkimaan mahaa että paljonkos siellä on taitoksia tikkien suojana :/

On mun mies vaan aika ihana, se eilen sanoi että pitäskö hänen kuitenkin käydä siinä simppakokeessa kun se ois kuitenkin aika helppo toteuttaa. Eli oli valmis menemään tutkimuksiin omalta osaltaan jo ennen kuin edes saadaan lähetettä lapsettomuuspolille. Pitänee harkita, sitä ennen pitää vaan saada toi leikkaus pois päivänjärjestyksestä.

Haikkikselle vielä peukutukset, jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi.

Caktus

Hip hei,
tajuton koulupäivä takana.
Mä oon huomannut että musta on muodostunut oikea suohirviö, aina kun menkat on ovella. Mies parka, tosin kommentoi mun kiukutteluun vaan "taitaa olla jollain taas menkat".

Mulle ainakin on aika vaikeeta puhua "vauvahaaveista" vieraille, jotka kyselevät asiasta. Yleensä vaan hymähtelen jotain, yritän olla tarttumatta aiheeseen. Tosin onneksi on muutama ystävä jolle voi purkaa sitten sitä pahaa oloa. Meillä on töissä muutama nainen joka on sitä mieltä että vauvat tehdään ja sitten niitä tulee. Joskus on alkanut vittuttaa niin kovaa, et ois tehnyt vaan mieli huutaa että HALOOOOOO, kaikki ei oo yhtä onnekkaita kuin te.

Haikkikselle säkillinen lohdutusta, josko jotain vielä tapahtuisi??? Toivotaan oikein kovasti!

Fanny: simppatestin tuloksia olikin hauska lukea, kun niissä on viitearvot vieressä. Ovat vaan niiiin älyttömiä ne luvut, kumma ettei niistä kukaan vaan osu päämääräänsä.

Caktus muistaa sitten tulla heti kertomaan, kun kotiutuu ja kunto sen kestää. Musta tuntuu jotenkin niin hyvältä voi jakaa sun kanssa asian, ja kaikkien muidenkin kanssa.
Oon alkanut jo masentua koko leikkauksen suhteen, pelkään vaan niin "huonoja" uutisia. Mitenköhän niitä jaksaa, jos vielä jotain uutta selviää.

Minsku jo vähän lempeämpi suohirviö :)

Sama juttu mulla kuin Minskulla, porukat kyselee vauvasta ja kattelee vihjailevasti mahan suuntaan. Oon kanssa yrittänyt jotenkin kiertää kysymykset ja vaihtaa sujuvasti aihetta tai lyödä vitsiksi koko kyselyn. Välillä tekis mieli huutaa suoraa huutoa kyselijälle että onhan sitä tässä yritetty mutta kun mitään ei tapahdu, oletko nyt tyytyväinen ja voitko olla kyselemättä enää. Vähän ahdistaa kun töissä tuntuu väki poksahtelevan raskaaksi tuosta vaan, ja koko ajan kuulee että on ihmisiä jäämässä äitiyslomalle. Vuoden loppuun mennessä 4 (!) kollegaa jää äippärille. Tosin tiedän että yhdellä näistä on takana yritystä 11 vuotta sisältäen erilaisia lapsettomuushoitoja, joten hänen suhteensa ei ahdista yhtään, olen vaan ihan huippuonnellinen että vihdoinkin onni osui heidän kohdalleen.

Eilen oli sitten se viimeinen ateria, seuraavan kerran ruokaa torstaina, tänään nestekuurilla. Ja huomenna sitten mennään... Onneksi todellakin on Minsku täällä kenen kanssa voi ruotia tuota leikkausta. Tosin muutkin saa samalla osansa, koittakaa kestää :) Ja mun kaverille tehtiin samainen operaatio keväällä niin hänenkin kanssaan olen asiaa ihmetellyt. Mä en osaa pelätä että sieltä löytyisi mitään, mitä ei olisi jo ultralla näkynyt, mä vaan pelkään ihan hirmuisesti että eivät onnistu tekemään operaatiota tähystyksessä vaan joutuvat ratkomaan koko mahan auki. No, sittenhän se tosiaan selviää kun herää.

Caktus

En ole jaksanut kirjoitella, olen kipeänä ja mieli on aika maassa. Mutta oli pakko tulla toivottamaan Caktukselle onnea matkaan ja jaksamista paastopäivään. Hyvin se leikkaus menee, usko pois! Täällä ollaan hengessä mukana.

Ja minullekin noita kyselyjä tulee jo tosi paljon. Myös parhailta ystäviltä, jotka siis tietävät tilanteen, kysellään, että jokos Aavalle ja miehelle on lapsia tulossa. Töissä vilkuillaan mahaa koko ajan ja kun lähtee flunssaisena kotiin, tulee heti tietäviä hymyjä. Totta kai tiedän, ettei ihmiset pahaa tarkoita ja olen itsekin valitettavasti sortunut samaan, mutta on silti tosi onneton olo välillä. Meilläkin noita äitiyslomalaisia on hurjasti, nyt ei ihme ja kumma ole hetkeen tullut yhtään vauvauutista (joskin epäilen yhden kollegan tunnustavan asian laidan piakkoin).

Huh, tulipas avauduttua. Jo helpotti. Pahoittelut tädin yllättämille ja plussatuulia kaikille!

Jee kauan toivottu vapaapäivä :)
Menkkakivut ovat ihan tapissaan (joudun ottaan särkylääkettäkin) ja vuotoa melko runsasta, kai tää kaikki sitten vaan johtuu siitä "patista". Voikohan se sitten muuttua niin muutamassa kuukaudessa, koska siellä lääkärikännillä kyseltiin asiasta. Toivotaan että operaation jälkeen tilanne on toisenlainen.

Caktukselle suuret tsemppaukset paastoon ja huomiseen operaatioon. Jännitän niin kamalasti sinunkin puolesta! Mun muistaakseni (en nyt löytänyt sitä lappua), mun pitää olla vaan edellisestä illasta syömättä. Johtuukohan se kohteesta vai varaudutaanko Caktuksen tapauksessa siihen avoleikkauksen mahdollisuuteen. Avoleikkaus kuulostaa kyllä niiiin hurjalta, toivottavasti sellaiseen et joutuisi!
Mulle ois kyllä ihan helppoa toi nestepaasto, kun en muutenkaan syö hirveästi päivän aikana, iltaisin sitten vasta.

minsku

Aavalle paranemisia!

En tiedä miksi mun pitää olla tänään syömättä ja suorittaa tätä tyhjennystä. Se kaveri jolle samainen leikkaus tehtiin joutui samaan ruljanssiin, eli tyhjennykseen ennen laparoskopiaa. Sillä tosin oli jo kolmas kerta kun tähystettiin, mutta ensimmäinen kerta kun joutui tyhjentämään. Eli ei mitään käsitystä mikä sen määrää koska on tyhjennys ja koska ei... Mulla taas ihan päinvastoin kuin Minskulla, eli syön aamulla ja lounaalla mutta en sitten välttämättä enää illalla jollen ole ollut treenaamassa. Joten on tosi vaikeeta, nyt jo ihan hirveä nälkä. Jos ei tarvitse tyhjennystä niin sitten pitää olla 6 tuntia ennen leikkausta syömättä ja 2 tuntia juomatta.

Ei tosiaan ole mitään muuta tekemistä tänään kuin roikkua täällä :) ja kattoa telkkarista jotain espanjalaista laatusarjaa. Onneks on paljon tallennuksia digiboksilla, mutta kun säästäisin niitä mieluummin siihen kun en pääse sohvalta mihinkään liikkumaan. Niin vielä tuosta tähystys vs. avo. Lääkäri on koko ajan vaan puhunut tähystyksestä, mutta minä menin sitten kysymään että mitäs jos tähystys ei onnistu niin saanko uuden ajan avoon, ja lääkäri vaan totes että ei kun se tehdään sitten samantien. Ja kun hoitaja vielä käski varautumaan kolmeen sairaalassaolopäivään kaiken varalta niin mun paniikkihan oli sitten valmis.

Tulis jo ilta niin että soittaisivat ja kertoisivat monelta mun pitää siellä olla aamulla ja monelta leikkaus on...

Caktus