Alkuperäinen kirjoittaja -Nella-:
Ystävälleni, joka vauvayrityksistämme ei tiedä, kerroin kovista kivuista menkkojen aikana, sanoi rempseään tyyliinsä;
-"Kantsis varmaan alkaa pikkuhiljaa synnyttään, niin kivut loppuu siihen paikkaan"
..Niimpä niin, siinä piti taas hieman nieleskellä, että ei päästänyt suustaan sammakoita!!
Voin niin jakaa tuon fiiliksen! Työskentelen naisvaltaisessa toimistossa, jossa viime aikoina on vauvabuumia riittänyt. Itse asiassa itsekin olen äitiysloman sijaisena. Tiimipalavereissa voidaankin sitten aika suoraan heitellä raskautumisheittoja ja merkitseviä katseita.. Ja just ne vitsit, että "tuohon tuoliin kun istut, niin raskaaksi tulet".. Vitsillähän ne heitetään, mutta välillä on vaikea ottaa niitä semmoisina. Kaiken lisäksi olen huomannut, että vatsaani on alettu tuijotella.. Minäpä pistänkin samalla mitalla takaisin ja pidän töissä tarkoituksella leveähelmaisia tunikoja
Voikohan ihmiset muuten olla valeraskaita.. Meillä oli pienenä koira, joka tuli valeraskaaksi jonkin aikaa kiiman jälkeen. Se läähätti ja teki ihan hulluna pesää ja taisi sillä nisätkin turvota.
Reilun puolen vuoden kokemuksella ainakin tuntuu siltä, että valeraskaus on mahdollista. Useamman kerran on ollut jo niin varma, että tässä se nyt on! Ja netistä on vielä saanut oireelle kuin oireelle vahvistusta, että "juu juu raskauttahan toi on, minullakin oli silloin"..
Tässä valeraskausoireita ja perään todennäköinen selitys niille..
Nuhainen nenä - toimiston ilmastointi
Väsymys - käsi ylös, kuka ei ole tuntenut väsymystä...
Alavatsakipuja - on tullut syötyä jotain sopimatonta
Turvonneet tissit ja nännit - täti tulossa
tihentynyt virtsaamistarve - no kesällä nyt tulee juotua enemmän
Pyöristynyt vatsa - kesän ilot.. ja kilot
Varmat tuntemukset ja enneunet - kun jotakin toivoo oikein paljon, siihen alkaa uskoa..
Puhumattakaan sitten kaiken maailman muista vaivoista ja krempoista, joille keksii vaikka mitä yhteyksiä raskauksiin..