*** Viikon 19 plussailijat <3<3 ***

Juilii, juilii molemmilta puolilta selästä ja mahasta. Ihan tulee vainoharhaseks kun tuntuu et täti tulee ihan just kylään vaikka vasta keskiviikkona pitäis menkkojen alkaa...

Sain kauhean energiapiikin aamulla ja päätin pyöräillä töihin (10km) :) Saa nähdä onko illalla enää virtaa pyöräillä kotiin kun työpäivä on 12h. Tuuraan täällä kotipizzassa työkaveita sillon tällön :) Hullu mä olen! :whistle:

Mitä toi tarkottaa kun moni täällä kirjottaa et on joku dpo menossa? En ymmärrä... :ashamed:

Nauttikaa auringosta, mä paistun täällä uunin vieressä B)
 
Champion: dpo tarkoittaa days past ovulation eli kuinka monta päivää ovulaatiosta.

Kävin viemässä kävellen keskimmäisen eskarikaverin kotiin ja arvatkaas mitä... kävellessä sattui rintoihin. On tää pää vaan kummallinen ku se keksii tällasia oireita. :LOL: Ei mulla normaalisti käy rintoihin edes juostessa vaikka on DD kuppi, ei edes menkkojen aikaan. En usko että nytkään oikeesti vaan ku sitä niin toivoo olevansa raskaana niin on muka oireitakin. :ashamed:
 
Joo oh, mä voisin heittää jo kyl montakin kirvestä kaivoon. Olen 99,99% varma ettei tässäkään kierrossa tärppiä tullut.. Kn on alkanut "lyheneen" niinkuin aina tekee paria päivää ennen tädin tuloa, menkkavihlaisuja on ja finnit ovat ilmestyneet.. Mutta toisaalta asiassa hyviäkin puolia. Nyt seuraava LA siirtyisi 10-15.2.2008 välille, joten äippälomalle pääsisin vuoden vaihteessa.. ja viimevuoden tuloilla saisin hyvää päivärahaa :)
 
Siis oon ihan o__O täällä.. äsken vessassa nipukkaa kokeillessani sormeen jäi verensekaista valkkaria.. Siis oli ihan punertavaa jo.. :/ kn on erilainen kun yleensä menkkojen alkaessa, eli nyt ei ole vielä niin paljon "avautunut" kuin yleensä, vaan on suustaan vielä supussa.. Hmm.. kummallista.. en siis koskaan ole tuhrua saanut paria päivää ennen menkkoja, tosiaan niiden kuuluisi alkaa vasta ti-ke, koska oviksen bongasin 22pvä testiin eli se olis sit keskiviikkona nippailujen ja valkkarinkin mukaan ollut..

Outoa....... No mut kaipa ne sit alkaa vähän etuajassa vaan....
 
+++++++4.5.2008++++ Viikko 18+++++++++

simppu82.............. 33/32-42...... yk2........esikoinen.....27v
Dreamer-88.......... 33/36............ yk17......esikoinen....19v
frizzante............... 32/27-36 ...km 01/08...esikoinen...32v
Mimmukka 81........ 31/30-43....... yk5.......esikoinen....26v
Lilla My.................. 30/29-31....... yk 12....esikoinen....28 v
Toiveilija82............ 29/34-42........yk 9......esikoinen....26v(?)
Kuumeilija............. 29/30-35....... yk3.......esikoinen....20v
Moccamaster......... 29/33-34....... tjot.......esikoinen....27v
Tatyana................. 28/28-30...... yk3.......esikoinen....26v
TMK....................... 28/28-30....... yk2.......kolmas.......30v
kekkeri.................. 28/28............ yk1.......nelonen......30v
Alexandra-85........ 26/30............ yk2.......esikoinen....23v
Neiti21wee........... 26/28-29....... yk2.......toinen.........21v
Rva Pikkumyy........ 25/31............ yk2......1.yhteinen
Johjo..................... 25/33............ yk1......neljäs..........30v
niiskunenä-78........24/28.............yk1......esikoinen.... 29v
Jouskari-82........... 23/28............ yk 8.....esikoinen.....25v


Testauspäivät

:heart: 5.5
:heart: 6.5 Rva Pikkumyy, Lilla My, Tatyana
:heart: 7.5 Neiti21wee, TMK, Dreamer-88
:heart: 8.5 frizzante
:heart: 9.5 Mimmukka81, Johjo, niiskunenä-78
:heart: 10.5 Jouskari-82, Toiveilija82
:heart: 11.5 Moccamaster, Alexandra-85


Otin itteni testailijoista pois kun tässä vaan odotan koska se kunnon vuoto alkaa :) Pieni pettymyshän se aina on mutta ihan positiivisin mielin kyllä eteenpäin vaan :) eihän tää periaatteessa ollu ku yk3 vasta :)
 
Kuumeilija: Sitä pitääkin aina löytää hyviä puolia jos ei tärppää. Mulla vaan olis kaikki hyvät puolet jos nyt tärppää. En keksi mitään erityisen hyvää miksi on hyvä jos siirtyy. Pitää kai alkaa miettimään jo valmiiksi ettei sureta. Vaikka nyt vielä onkin sellanen olo ettei haittaa vaikkei heti tärppää. Tärkeintä olis että LA on viimeistään huhtikuun alussa. En muista oonko tänne kirjoittanu... Meidän nuorin täyttää huhtikuussa 2009 3v ja saisin saman äippärahan jos syntyy ennen sitä. Olishan se ihme kyllä jos vielä neljäskin tärppäis heti ekakierrosta. En usko että jollakin voi olla niin hyvä tuuri että neljä kertaa tärppää heti.

Mulla ärsyttää tää vaihe. Ensimmäisenä aamulla mietin montako päivää vielä että pääsee testaamaan. Viimeisenä illalla ajattelen että nyt nukkumaan niin on taas yks päivä lähempänä että tietää kuinka on käyny. Minä en kyllä yhtään pysty olemaan epätietoisuudessa. :kieh:
 
Johjo :) joo, onneks oon ite ainakin niin peruspositiivinen luonne etten pienestä murehdi :) JA tosiaan voisin plussapaikkani luovuttaa sitten eteenpäin teille kenellä ei enää parempia puolia löydy :)

Mulla siis 56 ensimmäistä päivää olis n.10? parempaa päivärahaa jos äippäloman alku vasta ens vuonna, ja siitä eteenpäin 7 ? parempaa, siis päivässä :) Joten kyllä toi on ihan positiivisuutta lisäävä asia :)

Tuo asianmiettiminen on samanlaista täälläkin, tohon eiliseen tuhruun asti mietin joka ilta ja aamu, että kuinka kauan vielä testailuun :)

No mut huomenna se teidän viikkonne alkaa :) MÄ oon täällä teidän mukana kuitenkin jännäilemässä :) Toivotaan et ainakin se viisi plussaa tulis :)
 
Nyt tekis jo mieli testata, koska jos ovulaatio oli silloin, kun luulin ja välivuoto kiinnittymisvuotoa, niin luulis jo kohta näkyvän r-testissä. Jos taas kierto on sitä 40 päivää, niin silloin ei ole toivoa tärpistä, koska ei ollut miestä käytettävissä silloin.. :LOL:

Voiko olla niin, että vaikka olisi tärpännyt, niin oireita ei vielä ole esim. rinnoissa. Oon yrittänyt tutkia ja hukia niitä, mutta mitään arkuutta, tummennusta tai uusia näppylöitä ei ole havaittavissa. En kyllä yleensäkkään oireile tädin tuloa rinnoilla, mutta entäs raskaus? Muuten on aina aamuisin etova olo, koska on nälkä ja iltaisin alavatsasta juilii. Eli aika heikkoja oireita.

Miten muut? Aika varovaisesti muutkin näyttävät täällä suhtautuvan mahdollisiin plussiin!

Tohon äippälomakeskusteluun, mulla loppuu työsuhde vuodenvaihteessa. Sitä todennäköisesti jatketaan syksyllä, mutta pelkään että jos olen raskaana, niin ei jatketa. Jos nyt ei tärppää, niin meidän yritys siirtyy tonne kesäkuun puolelle, kun mies palaa vasta silloin reissultaan. Sitten meidän kannattais odottaa ehkä jopa heinä-elokuuhun yritystä, jotta työsuhdetta jatketaan, enkä joudu työttömäks juuri ennen äitiysloman alkua.
 
Mimmukka Kyllä voi hyvinkin plussa tulla ilman oireita :) Joillain on täysin oireeton koko raskaus.. Joten toivottavasti :)

Itsellä on raskausoireita (erityisesti valtava väsymys) ja sitten menkkaoireita (rinnat kipeät, maha turpea, menkkanippailu).. Joten en oikein tiedä ollakko vai eikö olla? En kyllä voi kuvitella, että pitkän yrittämisen jälkeen onnistuisi, kun aina saanut pettyä.. tullut joko nega tai menkat.. Ei enää uskoa riitä, mutta toivonhippunen kyllä jossain on :)
 
Mun tekis kans mieli jo testata. ;)
Useina päivinä on ollut hetkittäistä alavatsajuilimista, mutta muuten ei oo kauheesti ollut semmoinen olo, että menkat alkaisivat. Toisaalta, ei oo kyllä myöskään ollut mitään kovin hyvin havaittavaa rintojen kasvua, ei pahoinvointia (päinvastoin, lisääntynyttä ruokahalua kyllä ) , ei palelua, ei mitään. Silti tuntuu siltä, että voisin vaikka odottaa vauvaa. Siis pään sisällä tuntuu tänään ja tällä hetkellä siltä.

Mimmukalle: Mä luulen, että toiset eivät juurikaan oireile raskaudesta tai eivät ainakaan ihan heti. Ehkä me ollaan sellaisia... :)

Kuumeilijalle ja muille äitiyslomarahoista: Voit aina pyytää, että äitiyspäivärahasi lasketaan kuuden viimeisen kuukauden tulojen mukaan. Jos et sitä pyydä, ne menevät edellisen verovuoden mukaan. Ainakin näin oon ymmärtänyt Kelan sivuilta.
 
Juu, olen samaa mieltä Dreamerin kanssa, monestikin oireita ei olekaan ennen kun viikkoja on kertynyt vähän enemmän. Ehkä harvinaisempaa on se, että oireita olis niin kovasti jo ennen menkkojen alkua/siinä paikkeilla/muutamia päiviä sen jälkeen.
Itsellä ei ole mitään selviä oireita koskaan kokenut (3lasta) heti, mutta kyllä viimeistään 7-8 viikosta eteenpäin sitten ihan niin paljon ettei ole tarvinnut enää tutkailla =)
Tietysti varmaan on tosi herkkiä ihmisiä, jotka tuntee oman kroppansa niin hyvin, että huomaa eron.

Ihan malttamattoma odottelen täällä jo ensimmäistä/ensimmäisiä plussa viestejä. Ihmeen (näennäisen) rauhallista porukkaa täällä kyllä onkin vaikka kohta alkaa meidän viikko. Jos menkat ei ala niin haen huomenna testin ja ti aamu sitten testaan. Tuossa listalla on kierto 28, mutta ihan säännöllinen se ei ole ollut, ja nyt varsinkin kun takana vasta ekat menkat (synnytyksen jälkeen) niin vaikea arvioida millaiseksi tuo kierto on mennyt.

Ulkona on ihanat kelit, ollaan tehty pihahommia ja lapset ovat olleet ystävien kanssa. Tietty pienin on ollut meidän kanssa, vetää tuolla pihalla 1.5 vuotiaan tarmolla, hukkaa työkaluja, tutkii luontoa, kikkailee monenlasta. Aina välillä sitten tulee äitiä ikävä ja jostain lömpii syliin ihan naama mustana pölystä =) Tuo on niin ihana otus, mutta silti pitäisi saada toinen otus vielä mönkimään... vaikka sinne masuun nyt näin aluksi.

Kuumeilija: nuo sinun mainitsemasi "oireet" voi kyllä ihan yhtä hyvin kuulua raskauteen kun siihen, että menkat alkais. Tiedän montakin tapausta että jotain epämääräistä pientä vuotoa on ollut ja kuitenkaan kunnon menkkoja ei ole alkanut. Nämä tapaukset on olleet raskauksia, jotka ovat päätyneet hyvin. Että vielä kannattaa pitää toivoa yllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilla My:
Mun tekis kans mieli jo testata. ;)
Useina päivinä on ollut hetkittäistä alavatsajuilimista, mutta muuten ei oo kauheesti ollut semmoinen olo, että menkat alkaisivat. Toisaalta, ei oo kyllä myöskään ollut mitään kovin hyvin havaittavaa rintojen kasvua, ei pahoinvointia (päinvastoin, lisääntynyttä ruokahalua kyllä ) , ei palelua, ei mitään. Silti tuntuu siltä, että voisin vaikka odottaa vauvaa. Siis pään sisällä tuntuu tänään ja tällä hetkellä siltä.

:wave: testaa, testaa, testaa!! plussauutisia :heart: olis ihana saada!! No tietysti parempi odottaa vielä päivä pari, mutta silti....
 
Täällä yksi joka kuvittelee olevansa raskaana! On just sellasia mahatuntemuksia, kun ekassa (Km:n päättyneessä ) raskaudessa oli ennen plussaamista. Mulla ois nyt kai meneillään 11. päivä oviksen jälkeen - jokohan testiin vois plussa tulla? No tää on vaan spekulontia, koska ei mulla edes oo testiä, ja oon kyllä niin vahva luonne, että odotan sinne torstaihin jonka olen testauspäiväksi päättänyt. :LOL: Lisäksi viime kierrossa tuhlasin niin paljon rahaa testeihin, kun kierto vaan venyi ja venyi, että nyt saa yksi testi riittää.

Mutta jännä viikko tulossa - kuka saa kunnian olla ekan plussan tuoja??!!
 
Onnea ekalle testausporukalle rva pikkumyy, tatyana ja lilla my! Plussatuulia puhaltelen teille ja avaatte sitten plussaryöpyn tähän ketjuun!! +++++++++ :whistle:

Kekkeri Ihana lukea lapsiperheen viikonlopun vietosta! Olin eilen vuoden ikäisen kummitytön luona ja siellä kanssa ulkoiltiin. Kummityttö mennä viipotti ja välillä kävi tankkaamassa syliä. Kumpa joskus vielä itsellekkin suotais tuollainen hetki! :heart:
 
Mut voi kans poistaa testailijoista, koska ensimmäiset tuhrut havaittu :headwall: :headwall:

Eipä tullut taaskaan vauvaa :( Onneks jo osasin odottaa menkkojen alkua joten pettymys ei ole niin valtava. Kaipa sitä on muutaman päivän päästä jo toipunut pettymyksestä ja valmis suunnittelemaan uutta yritystä :)

Paljon plussa onnea vielä mukana oleville. Seurailen taustalla pinoon tulevaa plussavyöryä =)
+++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
mulla ei oo edelleenkään minkään maailman oireita jotka herättelisivät toivoa raskaudesta. eilen alkoi menkkatuntemukset, jatkuu edelleen, alkuviikosta ne varmaan paikalle pärähtää. yritän valmistautua siihen, vaikka kyllä se sitten vähän harmittaakin.

eikö kukaan meinaa testata huomenna? saatais eka plussa heti viikon alkuun... :)
 
Paljon Onnea kaikille meille testaajille tasapuolisesti!


Rva Pikkumyy


Onnea ekalle testausporukalle rva pikkumyy, tatyana ja lilla my! Plussatuulia puhaltelen teille ja avaatte sitten plussaryöpyn tähän ketjuun!! +++++++++ , Kiitos mimmukka!
 
Lilla My: Aikaisemmissa raskauksissa olen saanutkin äitiysrahan 6 kk palkkatulojen mukaan, mutta nyt se ei ole hyvä. Meen 1.9. töihin ja teen max 30 h/vko eli olen osittaisella hoitovapaalla. Palkkakin on näin ollen pienempi joten saisin paremman rahan jos saisin saman rahan kuin tuosta nuorimmaisesta. Se vaan edellyttää että neljäs syntyis viimeistään huhtikuun alkupuoliskolla. Tämän jälkeen onneksi vielä ainakin kaksi kiertoa aikaa. Jos ei tärppää niin sit saan pienemmän rahan, mutta se on sit sen ajan murhe.

Peesaan kekkeriä, myös kolmen lapsen kokemuksella : "Ehkä harvinaisempaa on se, että oireita olis niin kovasti jo ennen menkkojen alkua/siinä paikkeilla/muutamia päiviä sen jälkeen. Itsellä ei ole mitään selviä oireita koskaan kokenut (3lasta) heti, mutta kyllä viimeistään 7-8 viikosta eteenpäin sitten ihan niin paljon ettei ole tarvinnut enää tutkailla" Tosin mulla alko oireet vähän aikaisemmin, viikolla 6+. Sitä vaan tässä vaiheessa tutkiskelee itseään paremmin ja kuvittelee jokaisen "oireen" johtuvan raskaudesta. Toki esim. kaksosraskaudessa yleensä oireet tulevat aiemmin ja voimakkaampina. Ja herkkä ihminen tuntee muutenkin asiat helpommin. Toisella ihmisellä voi pahoinvointi ja kiputuntemukset olla niin pahoja että on työkyvytön ja toinen samassa jamassa kykenee töihin ja normaaliin elämään.

Minäkin haluaisin jo kuulla ensimmäisiä testituloksia. Harmittavan moni on varma menkkojen alkamisesta ja negasta tuloksesta. :eek: Eipäs nyt tytöt luovuteta ennen kuin täti tulee kunnolla tai se nega testiin tulee. :D Minä testaan ekan kerran keskiviikkona, mutta ei välttämättä vielä silloin näy kun on dpo 9 vasta silloin. Voi muuttaa listaan.
 
Nonniih, huomen se teidän murusten viikko alkaa :heart: :heart: Paljon ++++++++ tähän pinoon :)

Mulle voi huomiseks vaihtaa kp 2/28-35, kyllä tää päivä jo kp1 on.. 12-13 välillä päivällä alkoi oikein runsas vuoto, tulee yli äyräiden koko aika :( Otin buranan jo varmuudeksi sillloin niin vielä ei hirveät kivut oo iskeny :) Ja kyllä sit seuraavissa kierroissa plussataan :)

Tatyana, mehän päästään varmaan sit seuraavaan pinoon jännäileen taas yhtaikaa? :) Harmi, mutta hyvä homma et suunnilleen samoilla päivillä joku muukin :)
 
Multa kanssa onnea testaajille!

Oon puhki poikki väsynyt! Mä oon oikeasti ihan hullu kun pitää suostua tekemään vielä oman viikkotyön lisäks muita vuoroja toisessa työpaikassa... Eilen iski illalla töissä kamala väsymys piikki - ei meinannut saada sanaa suusta kun väsytti niin paljon ja tänään olen nuokkunut koko päivän. Voihan toi johtua pitkäsä työputkestakin mutta voi myös olla muutakin... :whistle:
Edelleen julii ja kn on korkealla ja yleensä siellä on reippaasti sormen mentävä aukko mutta nyt on kiinni. Kyllä sen nyt pitäis alkaa pehmetä ja lyheneen huomenna tai ylihuomenna kun keskiviikkona tosiaan pitäis alkaa vuoto. Katsotaan miten käy... Mutta tässä vahingon mahdollisuudessa olen havainnut että vauvakuume kasvaa yli äyräiden. Millähän tuon miehen saisi innostumaan...? :/

Huomenna koulutusta... Toivottavasti pysyn hereillä koko päivän :|
 
+++++++5.5.2008++++ Viikko 19+++++++++

simppu82.............. 34/32-42...... yk2........esikoinen....27v
frizzante............... 33/27-36 ...km 01/08...esikoinen...32v
Mimmukka 81........ 32/30-43....... yk5.......esikoinen....26v
Toiveilija82............ 30/34-42........yk 9......esikoinen....26v(?)
Moccamaster......... 30/33-34....... tjot.......esikoinen....27v
TMK....................... 29/28-30....... yk2.......kolmas.......30v
kekkeri.................. 29/28............ yk1.......nelonen......30v
Alexandra-85........ 27/30............ yk2.......esikoinen....23v
Neiti21wee........... 27/28-29....... yk2.......toinen.........21v
Rva Pikkumyy........ 26/31............ yk2......1.yhteinen
Johjo..................... 26/33............ yk1......neljäs..........30v
niiskunenä-78........25/28.............yk1......esikoinen.... 29v
Jouskari-82........... 24/28............ yk 8.....esikoinen.....25v


Testauspäivät

:heart: 5.5
:heart: 6.5 Rva Pikkumyy
:heart: 7.5 Neiti21wee, TMK
:heart: 8.5 frizzante, Johjo
:heart: 9.5 Mimmukka81, niiskunenä-78
:heart: 10.5 Jouskari-82, Toiveilija82
:heart: 11.5 Moccamaster, Alexandra-85


Uuteen yritykseen:

Tatyana.................. yk3........esikoinen....26v
Dreamer-88............ yk17......esikoinen....19v
Kuumeilija............... yk3........esikoinen....20v
Lilla My.................... yk 12.....esikoinen....28 v
 
neiti21wee: Sen Prisman testin herkkyys on muistaakseni 25 mlU/ml eli voi hyvinkin muuttua vielä plussaksi. Tai jospa ei ollutkaan viivanpaikka vaan haalee plussa. :) Mulla on 2 kpl kotitesti.fin 10 mlU/ml ja 2 kpl RFSUn testia 25 mlU/ml. Noissa kotitesti.fin ohjeissa lukee "Yleensä kotitestillä voi havaita raskauden 7-10 päivän kuluttua hedelmöittymisestä." Mulla olis huomenna tuo 7 päivää oletetusta hedelmöittymisestä eli 8 dpo joten jos en saa pidettyä itseäni kurissa niin testaan huomenna. Jää sit vielä tuo toinen herkkä testi keskiviikoksi tai torstaiksi. Noita testejä saa netistä kohtuu edullisesti ilman toimituskuluja joten ei mene konkurssiin vaikka testejä menee hukkaan.
 
Kovasti :hug: :hug: :hug: teille, joille se täti on puskenut kylään :hug:

Isellä ei juuri mitään sen kummpempaa oireilua, tissit vain on ihan tosi kipeät, ja nyt oon taas vähän seuraillu noita lämpöjä; viikon ajan näyttänyt 36,9-37,1, ton alle ei oo laskenu :/
Mut tissikivut voi johtua tulevasta tädistä... :ashamed:
 

Yhteistyössä