=) vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =) vauvahaaveet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aloton tonne etusivulle uuen keskustelunki ku en ennen oo näillä sivuilla käyny tai oikeestaan missään..tuntuu ku ite ois vauvaa yrittäny jo vuosia vaikka takana on vaan reilut neljä kuukautta...onko mitään vinkkejä miten lapsen vois saaha?:) tarkotan lähinnä et mitkä asiat vaikuttaa huonoon lapsensaantimahdollisuuteen ja sit hyvään...oon kuullu et joka päivä ei kannattas yrittää, onko tässä jutussa perää?:)

Tervetuloa mukaan Leppis!

Mulla ei oikeastaan muuta vinkkiä ole kuin unohtaa yrittäminen. Se onkin helpommin sanottu kuin tehty -vallankin kun on koukussa näillä sivuilla :) Itselläni tärppäs, kun luovuin jo koko vauva-ajatuksesta, mutta valitettavasti se raskaus ei kestänyt 8 viikkoa pitemmälle. Mutta niin monesta suusta olen tuon kuullut, että lapset tulevat kun niitä vähiten odottaa, että jotain todenperää siinä täytyy olla.

Tuo jokapäivä yrittäminen kai riippuu miehen siemennesteen laadusta. Yleisesti suositellaan joka toinen päivä rytmiä, mutta jostain luin, että jos siimahännät ovat erityisen hitaita, niin silloin joka päivä olisi parempi ja mieluiten vielä aamusta. Mutta tätähän ei voi tietää ilman tutkimusta. Siispä stressi pois ja lakanoiden väliin nauttimaan :)

Kiitos!:)
Voi harmi tuo sun juttu, toivottavasti tärppää uudelleen ja kestää ens kerralla 9kk:) Mun yhellä kaverilla tuli 3 kesken ihan alussa mutta nyt se on onnellinen pienen tytön äiti:) Toivottavasti meillä kummallaki ja monella muullaki tärppää ja käy yhtä hyvin:)
Kyllähän sitä yrittää olla ajattelematta, ja ei mulla niin hirveitä paineita itellä vielä ainakaan oo, mutta jotenki se vauva-ajatus hiipii mieleen aina salakavalasti:) Varsinki se on hankalaa ku kaks vuotta vanhempi sisko saa toisen lapsen nyt joulukuussa, ja yks tosi pitkäaikainen ja hyvä ystävä saa ensimmäisen tammikuussa...ja sit vielä ku kaikki asettaa paineita kyselemällä koko ajan et millonkas teillä...huoh. Mut ei auta ku toivoa et jospa ens kerralla, ai niin ja olla miettimättä...:)
Onnea yrityksiin sinullekki!:)

Täälläkin on alettu haaveilemaan vauvelista =) Ollaan ajateltu että ens vuoden puolella alettas yrittämään, saa nähä sitten kauanko yrittämiseen menee.
Mulla on nyt ollu vuoden oma yritys ja olen siinä yksin, eli se vähän hankaloittaa tätä asiaa, mutta kyllä mä uskon että kaikki järjestyy sitten kun on sen aika.

On vaan nii sellanen jänskä olo =)

Heissan!

Tervetuloa joukkoomme leppis ja Maaria82 :)

Leppikselle voisin vastata, kuten Sallikin, ettei kannata liikaa yrittää ja stressata vauva-asialla. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän... ;) Ja 2-3 päivän välein olis hyvä puuhastella, ainakin ennen ovista ja sen aikoihin. Myös sellaisen neuvon annan, että kannattaa tosiaan sitten hakeutua tutkimuksiin, jos ei vuoden yrittämisen jälkeen ole raskaana.

Mä harasin tutkimuksia vastaan aluksi (kun pelotti mitä löytyy), mutta nyt olen tyytyväinen että tutkittiin ja tiedän syyn (tai ainakin yhden syyn) tärppäämättömyyteen (vielä kun toi mies kävis antamassa sen simppanäytteensä...). Osaan ainakin suhtautua asioihin eri tavalla. Ja muutenkin koko vauva-asiaan suhtautuminen muuttuu, mitä useammin joutuu pettymään. Ainakin mulla. Onhan tää oma kriisinsä, kun joutuu sulattelemaan myös sen vaihtoehdon, ettei meille välttämättä koskaan tule lasta ilman apua (jos tulee apujenkaan kanssa). Helppoahan tämmöisen sulattelu ei missään tapauksessa ole, monet itkut on itketty ja varmasti tullaan vielä itkemäänkin.

Toivottavasti teillä kummallakin tärppää mahdollisimman pian! Mä muistan ton tunteen kun päätös ehkäisyn poisjättämisestä oli tehty. Oli se vaan huisia =)
Enää siihen ei edes kiinnitä mitään huomiota, ettei ehkäisyä käytetä. Alussa se tuntui niin kamalan jännittävältä... ;) Näköjään kaikkeen tottuu.

Nyt mä sitten onnellisesti unohdin, mitä mun piti kirjoittaa. Mutta tulihan sitä tekstiä jo tässäkin.

Palaillaan astialle ja kovasti plussaonnea kaikille! Saisi tähän ketjuun hiukkasen enemmän puhallella noi plussatuulet...

Jopas on aikoihin eletty kun ollaan vallan tänne kakkos sivulle tipahdettu. Äkkiä ylöspäin!

Minulle ei kummempia. Yritän noudattaa tuota Sallin aja Karpalon vinkkiä ja olla ajattelematta koko vauvaa. Vaikeaa todellakin! Välillä onnistuu paremmin mutta välillä tulee tosi vahvasti mieleen noi vaavi jutut. Kiertoa en laskeskele sen enempää mitä nyt Terojen takia on pakko.

Niin ja tervetuloa uusille jäsenille. Eipä olekkaan kukaan pitkään aikaan liittynyt seuraamme! Ja niitä plussia todella kaivattaisiin! Jospa te uudet tuotte meille kaikille plussatuulia *toiveikas virnistys*. Ei kuitenkaan paineita!

Aurinkoista viikkoa!

Toivottavasti plussatuulia ollaan tuomassa!:) Veljen vaimo kuukauen oottanu, puolentoista vuoden yrittämisen jälkee tärppäs!:) Toivottavasti tärppäis pian meillä kaikilla jotka vauvan haluaa!:) Mä en panikoi kuitenkaan tota asiaa..nykyään enemmän sinut tän asian kans ja koittaa vaan aatella että kyllä se tässä joskus tärppää..:)

Tervehdys pitkästä aikaa!

Enpä ole kirjoitellut kun ei ole oikein ollut mitään asiaa. Ja työharjoittelussa kun olen niin illat menee horroksessa.
Saanpahan töissä tyydyttää hoivaamisen halua. Aivan ihania pieniä muksuja saapi hoidella.
On tuo vauvakuume vähän laskenut, mutta kokonaan se ei poissa ole.
Makkarin puolella ei pahemmin lakanoita olla jaksettu pöllyyttää kun kumpikin on nykyään niin väsyneitä.
Ja muutenkin meillä on niin että tärppää jos tärppää. Mitään stressiä ei olla otettu.

Tässä pitäisi kohta suunnistaa töihin, iltavuoroon.

Uusille ihmisille oikein paljon tervetuloa minunkin puolesta!
Ja paljon plussasäteitä kaikille!!! ++++++++

palaillaan astialle!

Mä tulin vain päivittämään et mitä kuuluu... Eli huonoo kuuluu. Parisuhteessa näes.... Pettämisestä ei ole kyse mutta kuitenkin jouduin sellaisen asian eteen mikä pisti miettimään uskaltaako tulevaisuutta rakentaa lapsen muodossa tässä tilanteessa. Tunnustaa siltä, että mies ei pidä mua ollenkaan Naisena vaan kotihengettärenä ja äidin nuorempana painoksena joka hyysää, passaa ja ajatteleekin arjen asiat valmiiks.

Erota en halua, eikä halua mieskään muttamutta... Tää arki on nyt niin suunnattoman vaikeeta. Meillä ei oo yhteistä laatuaikaa enää ollenkaan eikä mies juuri muuta tee kotona kun istuu sohvalla ja kattoo telkkaa tyytyväisenä. Mä kun kaipaisin p u h u m i s t a... Ja sitä että kantas kortensa kekoonn arjen pyörittämisessa, kun muuten ne on kaikki mun niskoilla. Ei sille ees varmaan tuu mielenkään kuka sen maidon sinne jääkaappiin kantaa töitten jälkeen, itsestään se sinne varmaan lentää PRKL!

Miehille näemmä riittää niin pirun paljon vähempikin että ovat tyytyväisiä elämäänsä. Olenkohan mä sitten jotenkin erityisen vaikee ihminen....?? *huokaus*

Mutta tähän tilanteeseen on tultu ja mies tietää et mulla on paha olo. Seksi ei siis kiinnosta ei pätkääkään. Ja se vielä pahentaa asioita että mä oon taas tällä viikolla tuntenut sellaisia tyypillisiä oviksen aikaisia oireita ja pöhkö menin just laskemaan, sunnuntaina on kp 14 ;o(

Saatan siis olla jonkun aikaa tyystin poissa täältä. Toivottavasti sillä aikaa saatte paljon plussia !!!!!!!!!!!!!!!!!

Aajan kuulumisia juuri kaupailinkin, mutta kylläkin positiivisemman sävyisiä... Voi kurjaa! En tiedä mitä sanoisin, mutta voimia taas lähettelen sinullekin.

Omaan napaan ei mitään uutta. Palaan Big brotherin pariin...

Heips!

Eipä mullekaan kuulu mitään erikoista, huomenna otan viimeisen teron ja sitten odottelen menkkoja, että pääsen aloittamaan clomit. Sitten odotellaan ovisaikaa ja sitten odotellaan, onko tärpännyt. Yhtä odottamista tää elämä ;)

No, totta puhuakseni ei nää vauva-asiat ole niin kauheasti pyörinyt mielessä, kunhan tässä elellään ja odotetaan mitä elämä eteen tuo :)

Kauhee kun on ihan ähky olo, mies teki pitsaa taas kerran ja piti sitten mättää maha liian täyteen *vetäytyy sulattelemaan*

Palaillaan!

Jospa muutaman sanan kirjoitan tänne, että ei tiputa. Ovis kai oli viikonloppuna, jos oli. Tikut näytti että olis, mutta mitään kummempia tuntemuksia ei ollut. Lakanoita kyllä pöllytettiin innolla :) Parin viikon päästä senkin taas tietää. Eipä täällä elämään kummempia. Työnhaku jatkuu...

Kirjotanpa minäkin muutaman sanan että kestetään näkyvillä.

Täällä elellään jo kp 35 tai ainakin sinne päin (tarkkaa en jaksa nyt laskea). Tätiä odotellaan, mutta kohta kai pitäisi jo ajatella mahdollista tärppiäkin, vaikken siihen edes jaksa uskoa. Niin ihmeeltä se tuntuisi!
Oireita ei ole mihinkään suuntaan, joten kyllä taidan edelleen kallistua siihen että tämä on vain terojen jälkeinen sekaisin mennyt kierto tai ainakin omaan sekavaan rytmiinsä palannut.

Tämä tyyni ja rauhallinen mielentila on vähän yllättänyt minut itsenikin. Ehkäpä menneet kierrot ja ""turhat"" jännäilyt ovat tehneet tehtävänsä. Enää ei kai jaksa ""innostua"", löytäähän se täti perille ihan odottamattakin.. :(

Tämä kone rupesi taas sekoilemaan, katsotaan saanko edes ""ääntäni kuuluville""...

-Meri-

Kp on kiertopäivä. Eli kp1 on se, kun kuukautiset alkaa ja viimeinen on sitten se viimeinen vuodoton päivä. Kp23/30 esimerkiksi tarkoittaa, että meneillään on kierron 23. päivä ja yleensä kierron pituus on 30 päivää.

Tero on puolestaan Terolut-hormoni, mutta itselläni ei siitä ole tarkempaa tietoa. Sillä kai tasataan heitteleviä kiertoja.

Kysy vain jos on vielä jotain muuta mielessä tästä ""salakielestä"" :)

Minä taas kurkkaamassa. :)

Merille peukuttelen kovasti! Peukkuja pitelen tietty muillekin.

Nyt menen juomaan teetä ja katsomaan tv:tä kun sain tuon pikkuisen vihdoin nukkumaan. Pieni itkee hampaita: neljä tulossa ylös ja kaksi jo alhaalla. :O

Anteeksi leppis mun ""salakielestä"".
Ei vain aina hoksaa ettei kaikki saata ymmärtää, täällä palstalla on tullut pyörittyä liian pitkään. Kiva kun kysyit ja mukava että Salli ehti jo vastata.

Kiitos peukutuksista, valitettavasti peukut saa laskea. :(
Tuhruilu alkoi eilen illalla eikä tänään ole enää epäselvää, täti kurvasi paikalle (=menkat alkoi).
Ainoa hyvä puoli tässä on että kaikki tutut kivut on tipotiessään, siksi tilanne niin pääsikin yllättämään. :(

Teroista puhuessani puhuin tosiaan terolut nimisestä lääkkeestä jolla yritettiin saada mun heitteleviä kiertoja säännöllistymään. Huonoin tuloksin kuten nyt nähtiin.

Tuota terolutia käytettään moneen muuhunkin vaivaan, mutta parhaimman infon taitaa siitä saada hakemalla sitä nimellä netistä tai tuosta ylläolevasta osoitteesta jonka joku oli laittanut (siis jonkun toisen linkin alta).

-Meri-

Pahoittelut Merille! *halaa* Olis se ollut kiva saada plussaa tähän ketjuun...

Mitäs Aajalle kuuluu? Yhtään parempaa?

Mulla alkaa taas kärsimättömät ajat, kun reilu viikko pitäisi vielä odottaa pääseekö odottajaksi. On se niin hullua, että nämä ovulaation jälkeiset viikot tuntuu niin pitkiltä, vaikka tietää että plussan jälkeen edessä onkin 9 kuukauden odotus :0

Nythän tämä kummaksi menee, kun ovulaatiotuntemukset olevinaan tuli nyt. Kp nyt 20/~29 ja kp 15 tikutin oviksen. Silloin ei tosin ollut mitään tuntemuksia, eikä seuraavanakaan päivänä. Taidan lähteä lenkille tuulettamaan päätä...

Moi!

Mäkin etsin tätä ketjua kissojen ja koirien kanssa enkä löytänyt mistään. Sitten älysin painaa tota ""päivitä""-nappulaa tästä koneesta, niin johan pomppas meidän ketju heti ylimmäiseks etusivulle! Omituista...

Mulla ei ole menkat vieläkään alkaneet. Tosin tänään niitten pitäis vasta alkaakin (kp29/28), vieläpä tässä on tätä päivää jäljellä.... Odotin niitä kuitenkin jo aamupäivästä, kun terotkin on käytössä ja niitten kanssa menkat on tuleet lähestulkoon kellolleen. Päivälleen ainakin. No, katsotaan nyt, stressiäkin on edelleenkin ollut, voihan ne senkin takia viivästyä (ja raskaushan ei missään nimessä voisi olla syynä ;D). Olen kyllä ollut ihan kamalan äkäinen eilen ja tänään, se viittaa vahvasti siihen, että täti siellä starttailee punaista ladaansa....

Eipä tässä sen kummempia, katsellaan ja kuulostellaan.

Mukavaa lauantaita!

Heippa vaan kaikille!Nyt vasta löysin tämän sivuston ja olipas mukava huomata ettei sitä olekaan yksin näiden vauva-haaveiden kanssa. Kolme kuukautta tosin vasta yritystä takana, mutta kaikkihan pitäisi tapahtua aina kerralla =) !!! 27 on jo ikää kertyny ja nyt vasta löytynyt mies jonka haluan lasten isäksi! Kierto on heitellyt koko pienen ikäni, nyt olen syönyt teroja neljä kuukautta. kp 18/26 menossa nyt. Yritys on ollut normaalia kovempi pitkin kuukautta, tänään kyllä vihlonut mahassa entistä enemmän, mutta kai se on se täti tekemässä tuhojaan. Täytyy ruveta käymään tällä sivulla päivittäin!!! Hyvää syksyistä päivää kaikille!

Yhteistyössä