Vasta-alkajat (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monsku

Vieras
Eli täällä nyt :)

Joanna 33/32,y 07/06 Vantaa
Monsku 26/38,y08/06 Hki
Aikku 30/30 ,y09/06 Hki
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/32,y06/06 Hki
Miksu 29/29, y09/06 Hki

Enpä rustaile tänne uudestaan, joten lukekaa terveiset vanhasta ketjusta!

hellou,

pikaviesti palaverin tauolla; tuli vaan Entu mieleen, että eikös sitä imetystä ainakin entisaikoina pidetty ehkäisykeinona. Eli jos esikoista vielä imetät, se voi olla syynä miksei menkkoja kuulu!? Jollain muulla on varmaa parempaa tietoa aiheesta.

Monsku, nyt tunnut tosissaan ottavan projektin iisisti. Yritä nyt joku aamu muistaa katsoa tuloskin :-)

Nyt kävi kutsu takaisin miitinkiin.

Hih :)
Siinä tikussa on varmaan viiva. Ovisnipistelyjä ja tällä kertaa OIKEALLA. Aina aiemmin on ollut vain vasemmalla puolella. Jospa oikealta tulisi tärppiä, hah.
Harmi, että ajateltiin illalla saunoa.... siittiöt kuolee.
Että näin "iisisti" meikäläinen ottaa. Heti kun vaan vähänkin toivoa herää, niin tukka putkella olen taas toivomassa ja vaahtoamassa.

Päivän jatkoja!

Moikka kaikille ja taustahahmolle onnea(jos käyt lukemassa). Tämä yrittäjä on vihdoinkin herännyt kauneusunilta! Missäs meidän Fanny huseeraa tänään?

Kuoleeko siittiöt tosiaan? Motivoi! Eiks ne oo turvallisesti jo uimassa kohti munajohdinta? Siellähän sen deitin munan kanssa kuulemma pitäisi olla. Swimming swimming...

Mitkä ovistestit teillä muuten käytössä? Kävin apteekissa kurkkimassa kun kaikki niistä puhuu, siel oli vain yhden merkkiset, kauhean kalliit! Tyyliin 7 euroa per tikku!? Raskaustestitkin mun mielestä naurettavan hintaisia, 6 euroa kappale, kalliimmat n 13e, pieni tikkuhan se vain on! Naisilla taas rahastetaan. Luin joskus markka-aikoihin että keskivertonainen laitta elämänsä aikana 40.000 mk siteisiin sun muuhun kuukautisiin liivttyvään. Aika paljon. No niin, tästä se taas tuli esiin, se pikku feministi joka istuu mun toisella olkapäällä...

Pitkäisiköhän käydä laittamassa aamukahvit sitten, jotta päivä pääsis käyntiin. Shoppailua, gynellemenoa... Aina hassu olo yövuoron jälkeen. Monsku, ota iisisti ;D Mitä sä teet kun unohdat?

päivän jatkoja teille muille!

Moikka kaikille ja taustahahmolle onnea(jos käyt lukemassa). Tämä yrittäjä on vihdoinkin herännyt kauneusunilta! Missäs meidän Fanny huseeraa tänään?

Kuoleeko siittiöt tosiaan? Motivoi! Eiks ne oo turvallisesti jo uimassa kohti munajohdinta? Siellähän sen deitin munan kanssa kuulemma pitäisi olla. Swimming swimming...

Mitkä ovistestit teillä muuten käytössä? Kävin apteekissa kurkkimassa kun kaikki niistä puhuu, siel oli vain yhden merkkiset, kauhean kalliit! Tyyliin 7 euroa per tikku!? Raskaustestitkin mun mielestä naurettavan hintaisia, 6 euroa kappale, kalliimmat n 13e, pieni tikkuhan se vain on! Naisilla taas rahastetaan. Luin joskus markka-aikoihin että keskivertonainen laitta elämänsä aikana 40.000 mk siteisiin sun muuhun kuukautisiin liivttyvään. Aika paljon. No niin, tästä se taas tuli esiin, se pikku feministi joka istuu mun toisella olkapäällä...

Pitkäisiköhän käydä laittamassa aamukahvit sitten, jotta päivä pääsis käyntiin. Shoppailua, gynellemenoa... Aina hassu olo yövuoron jälkeen. Monsku, ota iisisti ;D Mitä sä teet kun unohdat?

päivän jatkoja teille muille!

Minulla on ollut mammaksin ja advancedin testejä, jälkimmäiset pikkasen halvempia. Olen kuullut että noita liuskatesteja vois vielä puolittaa saksilla, mutta mun energivirrat ei oo ihan siihen riittäneet :).
Täällä aloitettiin tänään uusi kierto eli kp1. En ole edes pettynyt, olen saanut jotenkin päähäni sen, ettei hedelmöittymisen eteen hirveesti muuta voi kuin pupuilla ja pitää sitten vaikka peukkuja :) Kierto oli ihan kivan mittainen 28 päivää ja oviskin tuli bongattua, aika monta hyvää asiaa jo yhteen kiertoon.

Mä odotan sen glögin lisäksi aurinkoisia kirpeitä syyspäiviä.

Moi!

Täällä sitä huseerataan!
Ei nyt ole kummempia kuulumisia.Mies saanut influenssan ja toivon kovasti ettei tartu mulle!Ollaan yritetty rajottaa pussailua...

Nyt menossa kierron välivaihe,eli ovistikuttelua odotellessa!Alkanee tossa ensviikon puolivälissä.

Tikkukeskusteluun otin jo aijemmin kantaa.Olen siis langennut clearblue-kierteeseen.7 tikkua 35e...Mutta mulla kyllä yksi paketti kestänyt kaks kiertoa,ei siis ihan hirvee hinta.

No nyt loppu aika!Päivänjatkoja ja jännäilyä niille joilla sitä on...!

Moikka kaikille!

Harmi Fanny toi flunssa, varsinkin kun sitä pitäis ruveta tässä vaiheessa urheilemaan ;) Toivottavasti ei pääse häiritsemään. Minerva sulla on asenne kohdallaan!

Gyneltä terkut. Viesti oli iloinen. Kyseessä kasvava munarakkula, hieman hidas ovis, vuoto tästä johtuva. Mutta muuten oli asiat hyvässä jamassa. Munasarjat up and running again (pitkästä aikaa) ja endometrium kivan paksuinen! Jee. Toivotti onnea yrityksiin ja käski unohtaa kaikki terolutit. Eli täynnä toivoa ajattelin lukita ulkooven sisäpuolelta tämän v-lopun ajaksi... Niitä kirpeitä syyspäiviä saa kuitenkin vielä vähän odotella, ainakin lupausten mukaan. Sadetta, sadetta, ja jippii, lisää sadetta v-lopuksi.

Kävin vähän shoppailemassa eilen, löysin yhdet ihanat ratsu-saappaat. Oon jo kauan halunnut ostaa, joten oli pakko :D Ja hieman mä vilkailin niitä mammavaatteita, en sillain koskenut niihin, koska se olisi jo liikaa, mutta katselin värejä ja näin. Toi tämän syksyn ruskea on mielestäni ihana! Voikohan värin takia ostaa varastoon ilman että karma menee sekaisin?

No niin, elämä kutsuu jälleen! Hyviä viikonloppuja teille jokaiselle!

Moikka

Tänään on kyllä ärsyttävä olo... Pillereiden lopettamisen jälkeen on iho ja hiukset pikkuhiljaa alkanut rasvoittumaan eikä loppua näy. Rupee menee hermot.
Lisäksi tämä tupakaton elämä turvottaa ja nyt on todella ruma olo! Illalla pitäis lähteä vielä ulkoilemaan, mutta enpä tiedä saako väännettyä itsestä nyt edes ihmisen näköistä. Argh.

Tänään muistin lukea ovistestin tuloksen. Hyvä minä :)
Eipä tullut kahta viivaa. Varmuuden vuoksi laitettiin eilen illalla siittiöt matkaan kuitenkin. Vaikka saunan jälkeen taisi olla suurin osa elinkelvottomia...
Jospa huomenna suvaitsisin ovuloida. Viikonloppu oliskin oiva ajankohta.

Mä en oo mitään mammavaatteita vielä sortunut ostamaan, mutta yks vauvan kolttu on kaapissa. Ostettiin se reissusta silloin kun tehtiin päätös yrittämisen aloittamisesta. En taatusti osta yhtään mitään enää varastoon. Ihan varmaan sekotti karman. Varo Miksu!

Fanny; toivotaan kovasti ettet tule kipeäksi ja toivottavasti miehesi toipuu ennen kriittisiä hetkiä!
Joanna, joko sulla on ovis käsillä pian?
Minervalle pahoittelut menkoista ja onnittelut asenteesta minunkin puolesta. Oviksen bongaaminen on tosiaan puoli voittoa.

Mulla muuten käytössä ne mammaksin tikut. Edullisia ja toimitus nopeeta ja olen niillä onnistunut oviksen bongaamaan. Vasta kerran tosin...

Mä taidan pikkuhiljaa hiipiä viikonlopun viettoon. On tosiaan kauhean räkänen olo. Tunnen itseni ihan homssuiseksi ja turvonneeksi rasvapalloksi. Toivottavasti olo hieman tasoittuu iltaan mennessä. VIIKONLOPPUJA!

Pitkästä aikaa. En tiedä kuinka luotettavia rfsu:n ovis testit on, mutta on ainakin halpoja. Raskaustesti oli ainakin luotettava.

Meidän kaupasta löytyi jo glögiä, kun viikko sitten join jouluset pois... Viime jouluna ymmärsin varastoida kun aina sitä syksysin kaipaan.

Äitiysvaatteita olen kanssa kattellut kovasti, mutta muutamat kolitsihousut olen vain ostanut, kun en mahdu enään omiin pökiin. Neuvolassa käytiin keskiviikkona ja 3 kuulla mennään. Alkaa jo vatsa näkyyn joka ihmetyttää itseäni, mutta neuvola täti sano että on jo ulospäin tunnettavissa ja kuulemma viikon parin päästä vatsani pullahtaa kokonaan ulos. Tuntuu ihanalta..

Kaikille kovasti onnea raskautumiseen ja hyvää syksyn jatkoa.

huomenta!

Minervalle tsemppiä uuteen kiertoon! Kiva Mymmeli kun kävit kertomassa kuulumisia.

Itsekin olen huomannut, että naama on alkanut kukkia ja rasvoittua pillereiden lopettamisen jälkeen.

Omasta navasta; nyt on meneillään (vasta) kp 12/32-37, viimeksi ovis oli vasta kp23 kohdalla, joten siihen on vielä aikaa. Nyt olen juonut muutaman päivän Valion greippimehua. Ovistikuttelun ajattelin aloittaa vasta kun huomaan limavaiheen alkaneen ja sen edistyneen ovista edeltävään vaiheeseen. Saas nähdä vaikuttaako greippimehu limoihin vahvistavasti. En tosin aloittanut mehun juontia kp1:stä, kuten jossain suositeltiin.

Mites Monsku, joku tuli ovisplussa?

Viikonlopun jatkoja kaikille. Lähden tästä shoppailemaan ja sitten haen siskonpojan (5v) meille yökylään.

Moikka

Tänään vähän parempi olo kuin eilen :)
Mutta kyllä tosissaan ärsyttää kun finnejä pukkaa naamaan jatkuvasti. Ja hiuksia saa olla pesemässä koko ajan... ei kivaa.

Olin eilen baarissa ja istuskelin savuttomien puolella. Hih. Viikko täynnä!

Eipä tullut ovisplussaa tänäänkään... viime kierrossa ajoittui juuri tälle päivälle. Eli nyt kp 14. Saa nähdä. Olen nyt juonut greippimehua tämän viikon ja limat ovat kyllä vahvistuneet. Hassua, että plussaa ei tullut, sillä limat on juuri oikeanlaisia...
pitää tänään illalla varmuuden vuoksi taas harrastella petipuuhia :)

Joanna, onko eka kierto jossa juot greippiä?

Oli ihana kuulla Mymmelin kuulumisia! Hienoa, että kaikki menee hyvin.

VIIKONLOPPUJA TAAS!

Moikka, hyvää viikonloppua!

Hyvä Monsku että maailma kääntyi aurinkoisempaan suuntan sulla. Ei kai sulla vaan ole mitään PCO:ta kun sulla niin paljon näppyjä ja rasvaiset hiuksetkin? Testosteronin ylituotanto menossa ainakin, varmaan kroppa vähän sekaisin pillereitten jälkeen. Mitkä pillerit sulla oli? Oliko sama ongelma ennen pillereitten syöntiä? Mullakin toi ongelma hetken silloin kauan sitten kun lopetin, toisaalta menkkojakaan ei ollut. Toisin kuin sulla. Tajusin muuten sen siittiöjutun nyt =S , eli kun ne eivät ole vielä lähteneet matkaan... Katso sitä Darwinismina, vain vahvimmat jäävät eloon! Teille tulee sitten vain superlapsia.

Minkäköhän niminen kauppa se siellä Mymmelin lähellä? Kävin nimittäin meidän Siwassa, eikä siellä ainakaan ollut. Ajattelin jo keittää itse!

Mikä tää greippimehu-juttu sitten on? Mitä se sisältää vahvistaakseen liman?

Montako lasta muuten haluatte yhteensä? Montako sisarusta teillä on? Onko ura tärkeä?
Mä haluaisin 2-3 (jos vaan saan), sisaruksia 2, sisko ja veli, ja ura on suhteellisen tärkeä mutta ei mitenkään kaikki kaikessa. Mieheni haluaisi myös jäädä kotiin jos mahdollista. Toisen lapsen kanssa sitten!

Taidan varoa sen karman kanssa varmuuden vuoksi. Toivotaan vaan että tärppää nopeasti niin ehtii jo syksyllä kauppoihin... Onneksi mun yhdellä läheisellä kaverilla on pikkulainen kotona, jolle voin ihania suloisia vaatteita ostaa ja vaikka ommellakin. Eli karma ei kärsi.

Allright, maailma taas kutsuu!

Meidänkin lähikaupasta (S-market) löytyi jo glögiä. En sitten muuta kuin glögiä ja greippimehua jaksanutkaan kotiin kantaa... :)
Greippimehuilu kuulostaa tosi kummalta mutta kyllä se vaan auttaa, itse aloittelen aina kierron alusta ja lopettelen ovikseen. Erittäin suurella epäileväisyydellä toisessa kierrossa, muta uskottava se oli että toimii. Ei voinut olla ovislimoja huomaamatta, kun päälihousutkin oli kastua :) (tikutin vielä varmuudeksi). Harmainta aavistustakaan siitä mistä moinen johtuu ei kuitenkaan ole.

Mulla on yksi sisar tosin huomattavalla ikäerolla (ollaan sovittu että olemme vahinkoja kummatkin :)) ja miehellä ei ole sisarruksia. Itse olen ajatellut että yksikin lapsi olisi riittävä, mutta mies haluaisi enemmän 2-3. Pitää katsoa sitten tilannetta uudelleen kun alkaa oikeesti jotain tapahtua...
Työ on tärkeetä, mutta ei tärkeintä. Kouluttaudun itse koko ajan työn ohella jotta mahdollisuuteni työmarkkinoilla kasvaisivat! Uskon kuitenkin että kotiin jäisin ja olisin niin kauan kuin se vain olisi mahdollista.

Viikonloppuja kaikille

Miksu, en usko PCO:hon sentään, sillä noi ainoina oireina ei ehkä ihan riitä. Luulen, että tämä tosiaan johtuu vain siitä, että hormonitoiminta on pilsujen jälkeen sekaisin.
Samaa ei ongelmaa ei ollenkaan ollut ennen pillereitä, joten toivotaan, että tämäkin menee ohi. Ehkä vähän liioittelinkin... on vain muutama isompi finni, mutta iho on tosiaan rasvainen ja kiiltävä ja epäpuhtaan näköinen ja tuntuinen. Ärsyttävää.
Mulla oli Yasminit. Mitä muilla on ollut?

Missä Entu muuten? Joannan kommentti imettämisestä oli täyttä asiaa. Näinhän se menee.

Greippimehujuttu saattaa olla ihan legendaakin :) Pitää kaivaa jostain vanhasta ketjusta selitys tälle. Kokeile vaikka hakua sanalla greippimehu.

Missähän se Aikku muuten? Eikös loma ole kohta jo lusittu?

Niin ja sitten noihin Miksun kysymyksiin; en ole suoraan sanoen miettinyt montako lasta haluan. Ensin tämä yksi ja sitten katsotaan. Kolmea pidän kyllä maksimina.
Itselläni on vain yksi sisko - tosi rakas ja läheinen ihminen - 3 vuotta nuorempi kuin minä.
Työ ja ura on mulle kyllä todella tärkeitä. Olen puurtanut parikymppisestä asti saadakseni itseni nykyiselle mukavalle pallille ja tähtään pidemmälle. Tämä siis saattaa rajoittaa lasten määrää varsinkin kun miehenikin on uraohjus... Mutta aika näyttää.

Tänään mennään leffaan ja ulos syömään ja sitten illalla pitää vielä tehtailla niitä superlapsia :) Joten heippa tältä erää!

Sunnuntaita!

Tottahan se on tuo imetyshomma, siksi en mistään aktiivisesta yrittämisestä puhukaan, on vaan annettu vaaville mahdollisuus tulla jos hän tahtoo. Mikään varma ehkäisy se imetys ei kuitenkaan ole äitini ja siskoni voivat sen todistaa :).

Minulla on sisaruksia 4 joista yksi on kaksoisveljeni. itse olen kokenut sisarukset niin isona ja ihanana asiana, että haluaisin itse sen 3-4 lasta. Mieskin puhuu ainakin kolmesta, eli jospa niitä pikkuisia saisimme.

Minä vähän haaveilen, että jos nyt saisi sen kaksi pikkuista pienellä välillä, niin sitten haluaisin vähän opiskella lisää ja saada jotain muutosta työkuvioon. Sitten olisi kiva, jos saisi sen yhden tai kaksi lasta lisää. Ikää minulla vasta 24 (miehellä 31), eli hyvin ehtisi tehtailla vaikka futisjoukkueen :). Mutta joo ainahan sitä voi suunnitella, elämä saattaa sitten lykätä eteen ihan mitä vaan...

Yasmineita söin ennen esikkoa. Iho-ongelmista en sitten osaa mitään sanoa, kun raskauduin heti. Mutta odotusaikana naama kukki mielettömästi! Niinhän sitä sanotaan, että tyttö vie äidin kauneuden :).

Heipat kaikille!

Täällä taas! Eilen palailtiin kotia lomalta,nyt ehtii pikakuulumiset kirjotella... :-)
Paine alavatsassa ja paha olo kesti lähes jatkuvana vajaan viikon, nyt on ollut parempi olo muutaman päivän, närästää vaan aika paljon ja lämpö on siinä 37:n tienoilla pyörinyt. Ei minkäänlaisia menkkaoireita, nyt on kp 26/26-28... Ensi perjantaihin yritän sinnitellä ennen testin tekoa, pari Viljaa odottelee kaapissa ja ohjeessa lukee että 10 päivää hedelmöittymisestä jo näkyisi... Mutta jotta vältyttäis pettymykseltä niin päätettiin odotella vielä. On kyllä kaikenlaisia tunteita ollut, tuntuisi ihan uskomattomalta jos nyt jo ois onnistanut.
Milloinkas muut pääsee testailemaan, tuntuu että olen pudonnut viikossa jo kärryiltä. :-)

Moikka kaikille & hyvää alkavaa viikkoa

Aikku, tervetuloa lomalta, toivottavasti oli kivaa! Nyt jännätäänkin sitten oikein toden teolla. Sen verran lupaavalta kuulostaa :)

En ole onnistunut tikuttamaan ovista tässä kierrossa (nyt kp 16)... on mahdollista, että ovis oli sinä päivänä kun unohdin lukea tuloksen. Samana päivänä oli hieman ovistuntemuksia. Limat oli "parhaimmillaan" perjantaina... samon testiviiva vahvimmillaan, ei kylläkään tasavahva. Tänään ei ollut toista viivaa enää ollenkaan! On myös mahdollista, että testit eivät vain ole näyttäneet ovista. En ehkä aio tikuttaa enää tässä kierrossa. Voi olla, että ovis tulee tai ei ole ollut eikä sitä ole tulossakaan :(
Summa summarum - tärppiä tästä kierrosta on ehkä turha odotella. Seksiä on ollut viime viikon su, ti, to ja taas su... ja ovis ehkä siinä jossain välissä jos ollenkaan...

Iho onneksi vähän rauhoittunut. Olisko kuitenkin voinut olla ovulaatiosta johtuvaa?! Viime kierrossa finniä pukkasi samaan aikaan. Toiseksi iho on voinut viime viikolla olla huonossa kunnossa senkin takia, että tupakoinnin lopettamisen jälkeen vatsa ei ole toiminut vasta kun eilen! Eli aika paljon kuona-aineita kuljeskelemassa elimistössä?
Toivon kyllä niin kovasti, ettei sitten joskus mikään raskausajan akne pullahtaisi päälle...

Siinä omaa napaa riittämiin :)
Mitä TEILLE kuuluu?

Moikka!
Täällä pitää senverran kiirettä,ettei ehdi tännekään kirjotella!

Nyt menossa kp 12/n.32 eli ovistikutus alkamassa keskiviikkona.Plussa tullut aijemmin kp 16-17.

Jännäilyjä aikulle!!Peukkuja ja kärsivällisyyttä!

Palailen huomenna paremmalla ajalla!

hellou,

ehdin tänne vasta kotoa kiireisen päivän jälkeen. Itsellä ei mitään kummoista, kp 14/32-37, näillä näkyminen ovis bongattavissa vasta viikon kuluttua. Ollaan jo aloitettu jtp, ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi :-)

Aikku; kerrohan kuulumiset hetihetihetiheti!

Mä käytin vuosia Yasminia, kunnes viime vuoden lopulla jouduin vaihtamaan minipillereihin itsenikin yllättäneen korkean verenpaineen takia. Minipillereitä (merkkiä en edes muista) ehdin popsia vain puol vuotta.

Mulla on 4,5 v nuorempi pikkusisko ja mieheni on ainokainen. Ollaan aateltu, että meille riittäis jos yksi päivänpaiste onnistutaan saamaan. Lasta ajatellen vois tietty olla kivaa, jos olisi mahdollisimman pienellä ikäerolla oleva sisar. Meillä on sen verran paljon ikäeroa, ettei lapsuudessa löytynyt yhteistä säveltä; se löytyi vasta aikuisiällä.

Ekaa kiertoa juon greippimehua täältä luetun vinkin pohjalta. Melkoisen hapantahan se Valion mehu on, mutta jotenkin vaan mun makuun. Puol litraa päivässä tulee sitä juotua. Tulipa jano; pitää mennä jääkaapille! Palaamisiin!

Täällä kärsitään vielä flunssan jälkioireista, kolottusta ja jomotusta... antibiootit saavat vielä kehon sekoamaan entisestään...
Toivotaan aikulle tuplaviivoja testiin!!! jännää
Itsellä kp5/28 jos viimekierto ois se normaali, ovista ootellan viikon päästä kp 13-14 tienoilla.

Minä söin vuosia Gracialeja. Menkka kivut oli aika järisyttävät tällä kertaa, en ees muistanut että se voi olla niin kamalaa!!! Hiukset rasvoittavat täälläkin enemmän. Ihossa on kummallisia kovia "finnejä" (jotain talipatteja??) kaula-rinta-niska sektorilla, mutta ei kasvoissa... en tiiä ei tollasia vaan ennen oo ollut.

Pakko mennä ottaa pienet vielä alkuiltaunet...