Vasta-alkajat (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkis!

Täällähän on hyvää tunkua heinä/elokuiden ketjuihin-loistavaa meinikiä flikat!

Joppuli,ei todellakaan kannata vielä hermostua!Minkä pituinen sun kierto on yleensä?Mullahan ovis on n.kp17 ja kierto n.31(-33),joten jos oot yhtään samassa vauhdissa,niin parhaat ajat on käsillä!
Täällä on tosiaan hyödynnetty tota ovisplussaa!Tosin tänään lähdetään anoppilaan kun on huomenna ne häät.Saas nähdä uskaltaako heiluttaa peittoa...;-)

Enpä taida uskaltaa lukea raskaus-johdannaisia sivuja anoppilan koneelta,joten hauskaa viikonloppua rakkaat sisaret ja Ilona ja Tehis täydet raportit!;-)

Fanny (kp19/n.32)

Hyviä viikonloppuja vaan kaikille ja tsemppiä haaveisiin ja niiden toteuttamiseen! Elikkä ovuloijat (onko tuo edes sana?): houkutelkaa ne miekkoset lakanoita laulattamaan ;-)

Toivottavasti ensi ja sitä seuraavalla viikolla saadaan monia hyviä uutisia... Meikäläinen lähtee tänään kansainvälisellä tyttöporukalla viihteelle, joten täytyypä kuulustella, onko muissa maissa joitain eksoottisia vinkkejä raskautumiseen.

Heippistä pimut, oon liihotellut tänään ympäri kaupunkia taas sellaista vauhtia etten ole konetta ehtinyt avata ennen kuin nyt.

Joppuli, mä luulen että oviksen bongaaminen on kiinni testistä. En siis tiedä kuvittelen. Minulla on nyt toisen merkkisiä testejä ja vahvaa viivaa siihen ei tullut vaikka limat sun muut oli samanlaisia kuin aikaisemmin... olen kuitenkin erittäin varma siitä että se ovulaatio on tapahtunut. Nyt on limat loppu ja kuivaa kuin saharassa :) pientä yllätyksellistä vihlontaa silloin tällöin.
Minun kp 28-30 ja ovis on ollut kp11-13 tietämillä, aikamoinen ero verrattuna Fannyn kiertoon...

Tehis koskas niitä kolmosia testaillaan?
Entäs Ilona koska sä testaat??

Hauskoja viikonloppuja kaikille <3

Taitaa tulla tälle tytölle opiskelupainotteinen viikonvaihde, joten täällä taidetaan notkua :)

Minervakin säntää siis elokuisiin ;-)

On tää kyllä niin kiva ketju, ettei täältä kukaan tietty malttas lähteä, Monskukin itkua vääntäen... Mutta aina sitä välillä joutuu luopumaankin tässä elämässä.

Meikä testaa uudelleen vasta varmaan perjantaina. On kyllä niin makiat poskien kuumotukset tänäänkin ollu ja lämmöt siellä 37,2, että ei voi muuta ku vauhkota (jonkun sanontaa lainatakseni). Meikä ei kirveestä luovu, ei hevillä eikä rokilla :-D

Närästyslääke keksitty. Gefilus piimä! Ja närästys on se, joka tekee myös sen huonon olon. Tänään ollu sen suhteen ihana päivä, kun eilisillasta asti lipittänyt piimää :-)

Maanantaihin varmaankin! Moiks!

huomentapäivää kaikille tasapuolisesti!

Ketäs jänskätään seuraavaks ja heitetään Monskun kanssa odottajien puolelle? Pianhan sinne siirtyy virallisesti Tehiskin! Ilona; sulla taitaa olla ekana vuorossa jännät paikat; onko mitään tuntemuksia? Fanny ja Minerva ovatkin jo ovuloineet, mikäs on Joppulin tilanne?

Minä päätin just, että nyt saa riittää ovistestien tekeminen; päätin että viime lauantainen, kierron eka ovistesti oli tarpeeks vahva ollakseen oikea bongaus; kaikki sen jälkeiset testit ovat näyttäneet haaleaa haamuviivaa tai ei viivaa lainkaan. Tässä siis menossa kp21/28-37. Tämä kierto siis näyttää olevan 28 ja "enkkani" on tuo 37 parin kuukauden takaa. Hmm, tosin jos kierto olis taas 37, niin ovis ois vasta tuloillaan... Kierto heittelehtii siis melkoisesti, kuten teki aikanaankin ennen pillereitä. Ylläpidän siis hyvin mammaksin toimintaa käyttämällä ovistikkuja enemmän kuin laki sallii. Kahdessa viimeisimmässä kierrossa kun en ole luottanut vahvoihin tuloksiin ekoista tikuista, vaan jatkanut oviksen metsästystä viikon sen jälkeenkin...

Saitkos Ewa kansainvälisiä vinkkejä raskautumiseen ;-) Kerrohan meillekin heti!

Tässäpä kaikki tällä erää. Harmaata lauantain jatkoa kaikille!

Moikka kaikille...
Niin mun kierto on yleensä 27-28pv, joten nyt olis jo aika myöhästä sille ovikselle, mutta tiedä häntä. Mulla oli niitä apteekin omia julmetun kalliita tikkuja ja yks sellanen clearblue-tikku. Täytyy nyt jatkaa vaan luomulinjalla ilman minkäänlaisia höntyilyjä. Tänään on vähän kohmelo eilisen jäljiltä, joten taidan siirtyä toipumaan sohvan puolelle... Hyvää lauantaita...

Huomenta täälläkin on herätty :)
Tämä on jotenkin niiiin aavemaista herätä kello 14, ehkä joskus teininä olen viimeksi tai kaameessa kankkusessa nukkunut heräämättä näin pitkään. Ulkonakin on tuollainen Twin Peaks tunnelma (sumu). Jotain hämärää tässä päivässä on. Tai ehkä se vaan onkin sitä että lupasin itselleni opiskella ahkerasti koko viikonlopun ja saada rästiin jääneet paperit palautuskuntoon ja elimistö onkin nyt sitä mieltä että ei opiskella se on tylsää. Hmmm ottakaa tästä nyt selvää!
Ilonan ois syytä ilmoittautua ja kertoa kertoa onko tesetattu!!

Minerva77 kp15/28

Toivottavasti muut juhlijat toipuvat vähitellen:-) Meikäläinen ei juonut riittävästi krapulan houkuttelemiseksi, mutta muutama "käytännöllinen" raskautumisvinkki tuli kuultua :-D

-Kiinassa mutustellaan jotain hyönteisistä jauhettua "lääkettä".
-Thaimaassa lahjoitetaan munkille ruoka-/juomauhri ja tämä rukoilee naisen puolesta.
-Saksassa uskotaan (ihan lekuritkin) että ns.aktiivisia tulisi pariskunnan olla mahdollisuuksien mukaan päivittäin ovulaation tienoilla, eikä esim.joka 2. pv.olisi riittävän usein.

Elikkä enempi meni naureskelun puolelle - mutta hauskaa oli ja kerron joku kerta, mitä muita ihan uskomattomia tapoja raskauteen ja synnytykseen muualla maailmassa kuuluu. Hyviä viikonlopun jatkoja, menee varmaan maanantaihin - nyt on lähdettävä elokuviin!

Huh, kylläpäs oli taas vauhdikas viikonloppu, kyläreissua ja vieraita ym. Ja riittäähän tuota vauhtia ihan tässä omastakin takaa.

Mutta asiaan... Perjantai-iltana oli tosiaan niin raskas olo kuin vain voi olla. Olo siis lähes sitä kuin ennen ollut vahvaa viivaa plussatessa. Koko viime viikon mulla oli sellaista toispuoleista kipua alavatsalla, joka säteili reiteen asti. Tätä en tainnut täällä mainitakaan. Lauantaiaamuna tuo kipu yltyi ja sanoin isännällekin, että nyt on kyllä kovin samat kivut kuin viimeksi tärpin jälkeen. Hän kysyikin, että tarkoitatko niinku huonossa mielessä. Sitähän minä justiinsa. Myöhemmin siinä päivällä sitten sanoinkin, että alkaispa vuodot sitten samantien, eikä tarttis enää odotella paria viikkoa. Mitään menkkaoireita ei ollut yhtään, ainoastaan tuo mainitsemani säteilykipu. Lauantai-iltana sitten alkoikin tiputella. Ja siitä se sitten lähti... Vuoto on aivan samanlaista kuin silloin keskenmenossa. Ensin sitä ei tullut lainkaan siteeseen, vaan ainoastaan vessakäynneillä, mukana on sellasta "klönttiä". Mun veikkaus siis on, että ei noi oireet olleet erehdystä, vaan hedelmöittyminen tapahtui, mutta kohtu ei varmaankaan ollut vielä valmis ottamaan vastaan. Mukavampi toisaalta olis ajatella, että erehdyin, mutta ei siitä olosta valitettavasti erehtyä voi, neljä kertaa ennen kokeneena. Varsinkin se kuumeiluolo! En tiedä, miksi noi lämmöt ei nyt laskenu. Eilen oli vieläkin korkeella, tänään en oo mittaillu. Viimeksi ne romahti samantien, kun vuoto oli alkanut. Kaippa ne sieltä alas tulee.
Mutta uskokaa tai älkää, ei tämä silti tuntunut katastrofilta :-) Paljon positiivisia asioistakin taas löytyy... Tämän viikon saan uppoutua tuohon tutkimukseeni täysin, eikä tarvitse jahkailla juupas-eipäs. Ja mulla realistiset mahdollisuudet saada lisuri valmiiksi syksyyn mennessä. Ei tarvitse vielä jättää teitä ;-) Saan kiusata ulkopuolisia häiriköitä testaamattamuudella jatkossakin! Saa jatkaa taas erittäin aktiivista kammarielämää, onkin ollut katkolla :-( Ja mitähän vielä... Kyllähän näitä löytyy :-D

Hei varatkaa mulla paikka siihen elokuun junaan :-) Meitähän lähtee täältä sinne sitten iso lössi!

Mikäs muuten Ilonan tilanne?

Huomenta kanssasisaret!
Mineva on nyt varannut pendolinosta ykkösluokan osaston meille vasta-alkajille,
matka tehdään ilman välipysähdyksiä suoraan elokuisiin odottajiin!!

Minun viikonloppu meni nukkuessa, viimeistelin raportin palautuskuntoon ja vähän kaupungillekin pääsin shoppailemaan ja syömään.

Isot lohdutus&voimahalit tehotytölle. Mitkä on fiilikset? Ihanaa että jaksat kuitenkin löytää positiivisia puolia vaikka on vähän kenkku tilanne. Mä olin niin varma tästä sun tilanteesta.

Noista menkoista vielä, mä oon todennut että kun ei syö pillereitä niin minulla ainakin tulee ”klönttejä” aina enemmän tai vähemmän, tiedä häntä.

Nyt kaikkille superpositiivista kiertoa vaan!!!!

Ilonaaaa, mikä meininki???

No niin, täällä ollaan taas. Perjantai illasta sunnuntai iltaan kyläiltiin anoppilassa. Siksi olen raportoimassa vasta nyt. Tuo anoppilaan lähtö tuli mulle vähän yllättäen (miehen piti alun perin mennä yksin) ja jäi siinä sitten testitkin ostamatta. Mutta ei tässä taida kyllä enää mitään testaamista olla. Tuhruvuoto alkoi aamulla. Oikeastaan jo lauantaina heitin kiveen kaivon, kun flunssan helpottaessa myös kaikki epämääräiset oireet katosivat. Jäljelle jäi vain ne tutut aina ennen menkkoja olevat… Kyllä nyt näyttää hyvin vahvasti siltä, että tästä päivästä tai viimeistään huomisesta tulee kp 1.

Ei tää mulle mikään ihan kauhea pettymys ollut, mutta kyllä hiukan silti harmittaa (no, mä nyt en koskaan ole menkojen alkaessa kovin hyvällä tuulella…). Mutta Tehotytöstä mallia ottaen ajatteln mahdollisimman positiivisesti ja varaan lipun elokuun junaan! :-) Ja saanpahan nyt sitten viettää pikkujoulua ens viikonloppuna vähän railakkaammin…
Nyt en ehdi enempää, palaillaan…

Mulla fiilikset oikein hyvät! Ehdin siihen jo varautuakin, kun tuo kipuilu tuntui niin tutulta. Ai niin, ja mulla unohtu listasta kans tuo pikkujouluhomma. Mulla pe 1.12., joten taidan viettää riemukkaat bileet myös :-)

Kiitos Minerva lippujen varauksista :-D Yes, sinne hypätään!

Sen verran plääh, että mulla ne lämmöt edelleen ylhäällä. Vuotokin on hieman outoa, kun sitä tulee pääasiassa vain pönttöön. Höh. Alkas sit ihan kunnolla normaalit menkat, niin sais katseen kunnolla eteenpäin! Muutenkin oudot, kun ei mitään menkkaoireita, ei tisseissä eikä vatsassa.

Ilonakin sitten tosiaan taitaa hypätä vasta siihen elokuun junaan. Noh, kiva kun ollaan sitten melkein kaikki samassa ketjussa :-)

Mites peuhaajien viikonloppu sujui?!

Nyt kiidän suihkuun, tultiin just lenkiltä.

Tehis kp 3/34

Ai niin mulla on tänään illalla se gyne!!! Vähän jännittää :)
Eilen illalla oli outoja kipuja/jomotusta, oiskohan jotain kiinnittymisjuttuja
tai mielikuvituksen tuotetta.

Moikka!

Voi onko meidän ketjun kirveet pudonneet!Onpas tylsää,suuret pahoittelut Tehikselle ja Ilonalle!!
Mutta elokuun juna on tosiaan jo buukattu eli ei hätää-siellä ollaan!

Viikonloppu meni tosiaan niissä häissä.Juhla oli kiva ja pääsivät naimisiin,mutta meillä meni mieheni kanssa aika pahasti hermot!Ensinnäkin miehellä menee hermo omaan isäänsä,joka on ollut saman ammatin edustaja eikä pysty käsittämään,että ajat on ehkä vähän muuttuneet...!Hän on siis jo 74-vuotias!Ja sitten ärsytti kyllä myös tää vauvarumba-kaaso viimeisillään ja morsian 9.viikolla!Ja anoppi sekaisin päästään...;-) No,kotiin aina pääsee!

Omaan napaan ei kuulu juuri muuta.Nyt kp22/n.32 enkä aijo vielä ruveta hysteeriseksi!;-) Ootellaan,ootellaan...(Palelu on kyllä aikamoista ;-) )hih!

Juu, kirves lensi kauas metsään, mutta uutta olen täällä kovaa vauhtia viilailemassa, että on sitten kunnon terässä :-D Aion sitä kuukauden päästä taas heilutella niin, että kannattaa ulkopuolistenkin varoa päitään ;-)

Vai oli Fannylla hermoja koittelevat pirskeet :-) Meillä oli kans hermoja koittelevia vieraita eilen. Oltiin jo heistä päästy eroon tässä vuosien varrella, mutta kutsuin isännän ylläribileisiin, kun pariskunnon kaksilahkeinen on isännän opiskelutoveri. Eiköhän nämä sitten kutsuneet itsensä meille heti uudelleenkin kylään,argh! Meillä ei ole siis mitään yhteistä heidän kanssaan, eikä kemiat pelaa lainkaan. Tuskaa!

Hitto, mulla ne lämmöt edelleen siellä 36,9 asteessa ja posket kuumottaa, argh! Täytyy vissiin tilata pari r-testiä, niin saa ne pudotettua alas :-)

Palelehan Fanny kunnolla ;-) Juu, ei hysterisointia, ei ! :-D Se on kuule ihan helppo nakki olla huomaamatta ja etsimättä mitään oireita, ihan vaan päätät ;-)

Nyt hyökkään hommien kimppuun, moiks!

Huhuuu!Eikö kukaan muu roiku netissä??

Totuus on,että mulla ei ole mitään tekemistä!Jouduin nimittäin sairaslomalle koko viikoksi kun on tuo käsi vähän tulehtunut ja teen töitä käsilläni.Eli vähän liikaa aikaa roikkua täällä :-D
Muut turmion tiellä olevat-kirjoitelkaa... ;-)

mulle kanssa menolippu elokuun junaan, kiitos. Paikkavaraus varmistunee meikäläisen osalta tulevana viikonloppuna. Olen lähdössä duunipikkujouluilemaan Leville, enemmän after ski kuin ski-painotteinen reissu luvassa. Voi kun tietäisikin ennen reissua mikä on tilanne. Todennäköisesti kannan vain kirvestä mukanani koko reissun.

Minerva; mullakin oli eilen outoa vihlontaa, jota tietysti keksin toivoa kiinnittymiseen liittyväksi. Join perjantaina ja lauantaina pari lasia punaviiniä yhden vinkin innostamana (tai sitten ihan vaan viikonlopun kunniaksi!) Punkku kun vilkastuttaa verenkiertoa ja täten auttaa kiinnittymisessä. Näin jossain luki ja siihen toki luotan :-)

Onkos sulla Fanny ollut mitään vihlontaoireilua? Toivottavasti käsi paranee pian ja yritä kirjoitella tänne paljon, tietenkään liikaa kättä rasittamatta! Mä en varmaan ehdi kirjoittelemaan tälläkään viikolla hirveästi töistä, vaan vasta kotoa iltasella. On se niin väärin kun työajalla ei ehdi hoitamaan näitä tärkeitä asioita...

Tehikselle uutta kirvestä vaan peliin. Tunnut olevan sen verran hyvin hedelmöittyvää sorttia, että elokuun junaan on sulle varattu junaemäntä-matkaoppaan paikka!

Ilonalle pää pystyyn uuden kierron alkuun ja hyvinpä olitkin jo positiivisella mielellä tulossa mukaan elokuun junaan!

Minervan gynekäynnin kuulumisia odotellessa!

Illanjatkoja kaikille.

Täällä odotellaan kuumeisesti Minervan kuulumisia!
Ja "kuumeilevana" myös, edelleenkin vaan. Voi pöh ja höh. Onkohan toi sokeriton dieetti laittanu mun systeemit sekaisin tai sitten ne on ne vaihdevuodet ;-)

Voi Fanny parka, ei ole ketään seuraa sulle tänne päivällä ilmaantunut. Täytyypäs huomenna yrittää tulla jutustelemaan useampaan otteeseen ;-) Uhkasin tänään illalla tehdä hommia kahdeksasta kahteentoista. Tosin en muistanu täydellisiä naisia... Jos sais paljon aikaseksi tänään, niin vois sitten ehkä huomenna juoruilla enempi :-D

No niin tuomio on kuultu ja pikkasen hengähdetty.
Elikkä turhaan tässä ollaan vissiin toivottu, tai ainakin liian suurin odotuksin tuloksesta oltu. Mahdotontahan mikään ei ole :) mutta pikkasen nyt masentaa.
Tiedän tehis että teillä on katrasta, tästä huolimatta. Joten en ole luovuttamassa.
Diagnoosina pco. Lähetteet verikokeisiin, perjantaina pitää käydä otetaan prolaktiini ja progesteroni. Kierto on kuitenkin "normaalin" mittainen ja verikoista sitten selvii loput. Ei mitään ihan ilmasta touhua yksityisellä, mutta mennään silti. Pakkohan tää juttu on nyt selvittää kun on aloitettu.
Mites tehis se sun sokeriton elämä? Syötkö sä ollenkaan hiilareita vai miten sä oot sitä soveltanut, alkoi kummasti kiinnostamaan.

Oon jotenkin ihan pihalla, yritän lukea noita teidän viestejä vielä uudestaa.

Hoh hoi, eipä oikein aivot toimi. Nukahtelin jo kesken Täydellisten naisten.

Vai pco:ta Minervalle tarjottiin. Tuo pco-oireyhtymähän ei näy pelkästään ultrassa. Mulla gynekaveri erikoistunu just näihin juttuihin ja hän sanoi, ettei mulla kyllä pco:ta ole. Mutta monirakkulaiset munasarjat voi kuitenkin silti kai olla... Tuohon PCOhon tarvitaan muutakin eli ne ylipainot, karvankasvut, aknet ym.
Mutta ainakin mulla tosiaan sokeriton dieetti purru eli kai se sitten noihin monirakkulaisiin auttaa!
Sulla siis kierto on säännöllinen eli tarkoittaakos se sitten sitä, että ovista ei vaan kuitenkaan tapahdu. Lämpimästi voin suositella kyllä kokeilemaan tuota sokeritonta.

Mun sokeriton elämä tarkottaa sitä, että lähes kaikki sokeri pois. Jostain salaatinkastikkeista, ketsupeista, fondeista en oo niin kauheen tarkka ollu, kun käytän muutenkin vähän. Mutta ei siis mitään makeisia, leivonnaisia, jogurtteja ym. ym. Olen jättänyt myös valkoisen viljan pois, ei pastaa eikä vaaleeta leipää. Joskus harvoin olen herkutellut. Perunaa ja ruisleipää siis syödään reilusti :-)
Näin menkkojen aikaan ärsyttää, kun vieraat toi reilusti suklaata eilen ja itse leivoin vielä pullaakin, höh. Mutta en ole maistanut! Olen luonteeltani hieman päättäväinen henkilö ;-)
Ja nyt olenkin päättänyt tosiaan viedä teidät kaikki siihen elokuun junaan. Joannan ehdotuksesta toimin siis matkaoppaana :-) Ei muuta kun koivet kattoon tytöt ja mentiin...

Minervalle valtavasti tsemppiä! Kyllähän tuo diagnoosi varmasti aluksi ahdistaa, mutta luovuttaa ei todellakaan saa. Meillähän on sullekin varattuna se lippu plussa-junaan ja sitähän ei peruta! :-)

Mulla on itsellänikin vähän mieli maassa tänään. Kuulin eilen aika huonoja uutisia (Minervan lisäksi) kahdelta parhaalta ystävältäni. Ja kun nuo menkatkin sitten tänä aamuna todenteolla alkoi, on aikas kurja olo… Ei tunnu taas oikein Panadolkaan helpottavan, mutta onneksi mulla on yleensä näin kipeä olo vain päivän tai kaksi.

Kukas seuraavana pääseekään testailemaan? Kuinka pian on luvassa piristäviä plussa-uutisia? Toivottavasti pian, että saadaan jotain piristystä tämän kaiken harmauden keskelle!

Huh olipa huonosti nukuttu yö, eilinen gyne käynti mietitytti ja sitten vielä töissä kamala sairasaalto!
Mä en oo yhtään perillä mikä on pco tai pcos. Enkä ees tajunnut kysyä siltä gyneltä mistään
mitään, vei ihan sanat suusta. Sen muistan että se selitti että munasolut ovat normaalisti ”hujan hajan”
ja minulla ne onkin jotenkin ”pinnalla”, viittasi vissiin sitten lievää pco tai jotain … ihan hämärän peitossa ?.
Ei mulla kuitenkaan ole ylipainoa, karvan liika kasvua tai kivuliaita eikä pitkiä kiertojakaan.

Kyllä mä siihen junaan itseni tungen vaikka väkisin, tuun ainakin viihdyttään teitä matkan ajaksi jos ei muuta!

Voi Ilona, mä lähetän osan voimistani sinulle!
Mites tehis aijotko sä testata vielä vai ootko päättänyt mitä kp:tä teillä eletään.