VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älähän vielä Kapris hätäänny, tää on vaan ihan mun omaa maalaisjärkilääketiedettä, omiin kokemuksiin perustuvaa :-)
Siis selvitänpäs taasen mihin kokemukseen.
Mulla siis siitä km:sta alkoi se sokeriton dieetti ja oletettu ovis tulikin ihan käsittämättömän nopsasti. Pitkät kierrot siis vaivana, joihin syy taipumus monirakkulaisuuteen. Tuon kierron pituudeksi tuli vain 34, joka on aivan ennätys mulla. Mutta uusi kierto alkoi niin, että ne lämmöt ei vaan laskenu ja olo oli outo muutenkin. En enää muista, miten kauan ne oli ylhäällä, melkein viikon vissiin. Ja nipistelyjä alkoi kans jo olla ja niitähän sitten kesti ja kesti. Ja tuosta kierrosta tuli siis tuo juuri viikonloppuna päättynyt megakierto (43 vrk).
Arvelin siis vain, että jos tuo keltarauhanen jostain syystä ei lakkaakaan heti toimimasta (esim. varhainen km), se estäisi uutta ovulaatiota. Mutta en tosiaankaan tiedä onko näin!!!

Mutta eikös sulla ole Kapris jo vaikka mikä kp? (Tunnetaan siis toisesta ketjusta)
Pitäiskö sun kuitenkin testata? Aika outoa, että lämmöt noin kauan ylhäällä, ellet kipeä ole.

Tehis kp 3/34-1000 :-)

Moikka!
Täällä on kanssa yksi halukas lokakuun junaan!Miehellä on sillon synttärit ja noin karkeasti arvioiden lokakuun tulokas olis tuloillaan aika samoihin aikoihin!Nyt vaan täytyy huoltaa karjaa kunnolla :-D Onko kellään mitään vinkkejä?Meinaan,että meidän kuuluu juoda greippiä yms. mutta onko miehille jotain samankaltaisia konsteja?? :-D
Toiveet on korkeella.Katselin tota kalenteria ja huomasin,että se oli 4.kierto mikä tärppäsi ja meni kesken ja nyt tää kierto on 4. km:n jälkeen!Joten ihan symmetriankin vuoksi nyt kuuluisi tärpätä ! ;-)

Hassuja noi lämpöjutut,mulla ne tosiaan laskee ihan selkeesti just päivää ennen kun m...t alkaa.Mistähän se johtuu,jos ne ei laske?
Tossa muuten mietin mun koomisen tasaista kiertoa.Kun sillon kp16 sain kertatärpillä ovisplussan,sen on täytynyt olla ns."toisen päivän plussa" eli olis ollut jo kp15 jos olisin testannut,sillä kierto oli vaan 30 päivää.Muuten ei tärpää laskut...
Mies on taas sitä mieltä,että rupeen tikuttamaan.Itse olisin jo valmis vaan pitämään kiinni joka toinen päivä-taktiikasta.Toisaalta sorruin viimeksikin tikkuun... ;-)

Eiköhän tämä romaani nyt riitä!

Fanny-vanukas kp2/n.32

Niinpä KIIIIRPPUULIIII!!!!!!!!

Tehis puhuit niistä kypsyttely kivuista joskus. Millaisia kipuja sinä tulkitset kypsyttelyiksi? Kun minulla ihme jomotuksia alaselässä ja mahassa niin mietin vaan... Muistelin tuossa muuten entistä elämääni ja muistin etten minä mitään pikkarisuojaa tarvinnut kuin ihan muutamana päivänä kuussa, eli ei tämä valkkarin niukkuus välttämättä mitään merkkaakaan.

Mua on kaivattu! Ihanaa. :)

Kp 29 vaihtuu huomenna kp 30:ksi. (Toivottavasti, eikä kp 1:ksi...)
Ei juurikaan tuntemuksia, hieman alaselässä särkyä ja jomotusta, mutta ei sellasta "menkkasärkyä..". En osaa sanoa mitään erityistä oireista, en oikein jaksa olla kovin toiveikas kun sitä pitää jotenkin itsestäänselvyytenä että ne menkat sieltä tulee kun on tähänkin asti aina tullut.

Kierto saattaa venyä oviksesta riippuen tonne kp 34-35 asti, sen pidempiä ei juurikaan ole nähty. Että en vielä höntyile täällä, jalat maassa mennään.

Mutta kiitos tsemppauksesta, jatketaan jännittämistä. Nyt on vähän kiire saunaan joten toisen kerran pidemmästi, nyt tämmönen pikaraportti..

Pahoittelut kaikille tädin hyökkäyksen kohteeksi joutuneille.

Palataan asiaan!

Mulla on täällä kaikki peukut pystyssä Kirppulille! Täytyyhän tähänkin ketjuun taas saada plussa-meninkiä! :-)

Mulla on kans tuntunut tänään sellaisia pieniä nippauksia alavatsassa, päivällä pari kertaa oikealla, sit kerran vasemmalla ja nyt illalla taas oikealla puolella. Voiskohan olla jotain kypsyttelyjä?? Limoja on jonkin verran, mutta on kyllä joskus ollut enemmänkin…

Hmm, pitäisköhän sitä suorittaa iltalypsy…? Onnistuin tosin taas tänään suututtamaan tuon miekkoseni, kun menin ärähtämään pikkuasiasta (Mitäs jankutti! ;-)). Valitettavasti tuolla rakkaallani on tapana loukkaantua jokaisesta tiuskaisustani ja sit se mököttää vaikka kuinka kauan :-( Täytynee yrittää lepytellä… Tai sit odottaa suosiolla huomiseen, eiköhän se siihen mennessä lepy…

Jaahas, Kirppulilla jänskät päivät tulossa :-) Nyt peukkua pystyyn!
Ois kyllä aikas hauskasta, jos teikän haaveilut tässä ketjussa päättyis ennen ku kerkis kunnolla alkaakaan.

Ei oo munkaan kp:t vaikee laskea, kun on Fanny&Minerva + 1 :-) Juu, mutta minä tipahdan kyydistä taas kohta. Te jännäätte tuleeko menkat, niin mä jännään tuleeko ovis :-)

Olen itse muuten lokakuun lopulla syntynyt. Taitais mennä meikän kierrolla aika lähelle sitä. Vielä kun eivät synny ennen laskettua aikaa taatusti, vaan yli :-)
Minä vaan häpeillen tunnustan, että vauvakuume romahtaa, kun noi kevät-kesävauvojen tekoajat menee ohi. Hyi mua! :-D Kesäkuinenhan meille pitikin tulla, sniif.
Meillä lapset syntyneet huhti, heinä ja elo. Oliskin mulle ihan oikein, että "joutuisin ottamaan" yhden loppusyksyn tai talven vauvankin :-)
Tää on sitten ihan huumoria, varmaan te ymmärrätte. Todellakin olen kiitollinen kaikesta, mitä vaan suinkin saisin.

Niin, noista lämmöistä. Ilmeisesti se keltarauhanen joskus jää jostain syystä toimimaan. Esim. keskenmenoissahan käy niin. Ja keltarauhanen se pitää sitä lämpöä korkealla. Raskaudessahan se toimii 2-3kk. Se on se palelu :-)

Tehis kp 3/34-1000

Ai niin, unohtui Entulle vastata niistä kypsyttelyistä.

Siis mulla ainakin tuntuu semmosta jomottelua munasarjojen kohdalla.
Nyt tuossa viime kierrossa oli kyllä niin älyttömän kovia ja pitkään. Siis aivan sellaisia vihlaisuja, vaikkei limoistakaan ollut vielä tietoakaan.

Heipä hei!

Mahtuisiko mukaan tällainen 23- vuotias rouvas henkilö? Odotin esikoistani viime kesän ja syksyn mutta synnytin enkelitytön rv. 20. viime lokakuussa :( Nyt kuitenkin varovaisia toiveita uudesta mahdollisuudesta herätellään! Ehkäisyä ei enää aleta, joskin yritän pysyä mahdollimman "ei hysteerisenä" tämän yrittämisen kanssa... Jep, niinkun onnistuisi..! :D

Tervetuloa Antzi :-) Ollaankin tuttuja.
Kiva, kun ollaan nyt näin suosittuja :-) Lisää väkeä on aina kiva saada mukaan. Jos vaikka täältä välillä joku aina siirtyisi tuonne odotuspuolelle...

Juu, ei tuo yrittäminen aina ole niin yksinkertaisen kevyttä :-)
Mulla ainakin alkaa jo vähän tuo tämän pariskunnan ikä painaa. Ei tässä enää montaa vuotta vauvantekohommissa voida olla. Ne vuodet vaan yhtäkkiä vierähti. Esikoisen sain 24-vuotiaana ja olenkin nuori äiti tuolle A-sarjalle, mutta tää B-sarja sais kyllä kohtapuoliin ruveta valmistumaan :-D

Tänään muuten kuopus tasan 1,5 v. Vasta sekin syntyi :-)

Jaa, nyt täytyy pukea. Palaillaan.

Tehis kp 4/34-1000

Huomenta lypsykansa!

Mun pitäs kai mennä taas töihin, ei sitten huvita ei yhtää. Lämpimän peiton alle ois niin mukava jäädä köllöttämään koko päiväksi :)

Tervetuloa Antzille. Kiva saada uusia kasvoja ja uusia jännättäviä, saa jaettua jännäenergiaa ...

pakko mennä

minsku 3/30

Tervetuloa Antzi! Kiva saada lisää jännäilijöitä. Ja osanottoni suureen suruunne. Ihanaa, että jaksatte kaikesta huolimatta taas haaveilla ja yrittää… Toivotaan pikaista tärppiä!

Juu, on kieltämättä aikas vaikeaa pysyä rauhallisena tämän vauva-asian kanssa. Tällä hetkellä mulla on ihan käsittämättömän kärsimätön olo. Meillä ei pitänyt olla vielä mitään kiirettä tämän asian kanssa, mutta nyt tuntuu ihan mahdottomalta jaksaa odottaa… :-/ Mitä kauemmin sen plussan saaminen kestää, sen pidempään ehdin vatvoa kaikkia asioita. Murehdin vuorotellen sitä, että ollaanko lykätty yritystä jo liian kauan (=ollaanko jo liian vanhoja, mitään suurperhettä ei ainakaan enää ehditä hankkia…) ja sitä miten työkuviot menee, kuinka taloudellisesti pärjätään ja osataanko olla hyviä vanhempia…? Nyt alan tosiaan olla aikas kyllästynyt näiden asioiden pyörittelemiseen. Olis niin helppoa, kun sais vaan todeta, että lapsi on nyt tulossa ja sillä selvä! (Heh-heh, noinhan se varmasti menee… Ihan niin kuin en tietäisi, että siitä se huolehtiminen sitten vasta alkaakin…!)

Ilona, kp 13/26-31

Ihan ekana tervetuloa Antzille! Kuulostaa kyllä todella rankalle tuo sinun kokemuksesi:(
Hienoa että olet saanut jo voimia kerättyä uuteen yritykseen!

Sitten niitä lypsytarinoita, Minervakos niitä hartaasti odotti :D. Pakko on siis kertoa, että eilen harjoituksissa romahti sänky :D:D:D! Kuulu vaan RUMPSIS ja sängyn pohja tipahti reilusti alaspäin, keskituki oli pettäny :D:D. Nyt ei ookaan aikaa sen kummempaan tarinointiin, kun lähden tästä ratsastelemaan (siis ihan hevosella) ja tuli tuo äitinikin jo typsyä hoitamaan.

Entu the lypsäjä kp 12/?????????

Heh, Entu se ainakin yrittää täysillä... :-D :-D

Meiltä jäi lypsyt eilen väliin, toivottavasti tänään on parempi päivä meillä molemmilla. Mulla on ainaski töissä sujunu tänään sata kertaa paremmin kuin eilen, oon jo nyt (täällä roikkumisesta huolimatta!) saanut enemmän aikaan kuin eilen koko päivänä!

Ilona, kp 13/26-31

Myöhäiset huomenet täältäkin!

Ja Anzille kovasti tervetuloa!Noin suuren menetyksen kohdalla menee aivan hiljaiseksi,mutta ihanaa,että jaksatte taas ruveta haaveilemaan!

Entuhan on tosissaan alottanut tän yrityksen :-D Voi sänkyparkaa...

Minerva meillä on tosiaan nyt niiiin helppoa!Oikeet päivämäärät ja meillä vielä keskenään sama kierto!Eiköhän plompsauteta itsemme tonne toiselle puolelle ihan yksissä naisissa!!

Ilona et ole yksin hermoilujesi kanssa!Kyllä tää aina välillä ottaa pattiin.Eilen olin alessa ja joissain typerissä kaupoissa naisten alusvaatteet on laitettu samalle osastolle mamma-ja vauvanvaatteiden kanssa!Siitähän hyvän mielen itselleen saa!!
Sattuiko kukaan katsomaan eilen yle teemalta tullutta lapsettomuushoitodokkaria?Tulee nyt joka päivä klo 18.30.Saksassa oli kuvattu,ihan mielenkiintoinen.Toivottavasti vaan ei tarvitsis sille tielle lähteä,mutta jos ei muu auta,niin ei sitten!Mä olen ainakin valmis kokeilemaan kaikkea.

Mutta eikun vaan jatketaan harjoitelmia tytskät :-)

Fanny the vanukas kp3/n.32

No huh huh tuota Entun lypsymeininkiä. Älähän nyt kauheesti rääkkää sitä karjaa :-D

Täällä oli muuten vaan levoton yö, ei noissa merkeissä.
Esikoinen tuli yhtäkkiä meidän sängyn viereen pitämään showta unissaan :-D Hällä oli joku biisi pahasti kesken... Hänellä taipumusta tuohon unissaan kävelyyn ja touhuiluun. Nykyisin enää aikas harvoin, mutta on meillä aina aamulla hauskaa, kun hälle kerron touhuista.
Mulla kans kovasti kaikkia unia. Johtuikohan siitä, että nukuin harvinaisen pitkään, vähän yli seitsemään :-) Oli tyttöbileet tulossa jo viikon päästä, enkä ollut vielä kavereita kutsunut, enkä ohjelmaa suunnitellu. Ja kaikenlaista muuta hömppää...

Ei tullut katsottua tuota dokkaria, ois varmaan ollu mielenkiintoinen.
Mä olen muuten ajatellut, että kun tuota pesuetta jo tuon verran on, että en itse lähtisi edes mihinkään tabujen ottoon. Jos ei täysin luomuna tule, niin ne on sitten tässä. Mä en siedä muutenkaan mitään hormoneja. Olen elämässäni syönyt vuoden verran pillereitä. Mutta tietysti never say never again... ;-)
Ykköshaaveilijoilla tilanne on tietysti aivan toinen! Vaikka kyllä minäkin niin kovasti sitä nelkkua haluaisin, huoh.

Minä muuten meinaan mennä huhtikuussa töihin. Sain just järkättyä pikkumiehelle hoitopaikan. Kaveri, jonka lapsia minä muinoin hoidin, ottaa hänet. Hänellä kuopus täyttää vuoden keväällä, joten on kotona :-)
Mutta kesäkuusta alkaenhan olen taas sitten pitkähköllä kesälomalla.

Tehis kp 4/?

Kiitoksia kun mahtuu mukaan! :) Tehiksen kanssa ollaankin tosiaan tuttuja kermeistä, eräällä lailla siis olemme tuttuja valitettavasti. :/ Kyllä tuo myöhäinen km otti koville ja ottaa edelleen, mutta en voisi kuvitella parempaa lääkettä tähän kaipuuseen kun uusi vauva. Meidän enkelityttö ei koskaan unohdu ja on aina rakas, mutta kovasti haluaisimme siskon tai veljen hänelle. :)

Pitääkin alkaa tutustua ihmisiin, jos joku jaksaa niin voi lyhyesti kertoa itsestään ja tilanteestaan: onko todettuja vaikeuksia saada lasta tms. ja muutenkin itsestään ja elämästään. :)

Meillä siis tilanne se että esikoisesta alettiin haaveilla 2005 alkuvuodesta, mutta varsinainen "yritys" eli että alettiin vähän katsoa ovisaikoja tms. alkoi heinäkuussa 2005. Mutta ei kuulunut vauvaa joten käytiin jo tutkimuksissakin ja vähän huijattiin siinä kauan ollaan yritetty... ;) ei löytynyt mitään syytä, mun ylipaino on yksi joka tietty voi viedä oviksia... No mutta lähes hetki kun tulokset saatiin keväällä -06 tulin raskaaksi mutta loppu onkin sitten tragedia. Jotain positiivista kuitenkin 06 vuonnakin tapahtui, me menimme naimisiin, joskin ajoitus oli kaamea: häät olivat 7.10 kun edellisviikon pe jouduin sairaalaan. Pääsin häiden ajaksi pois ja seuraava su taas takaisin... synnytys alkoi ke mutta pienemme syntyi vasta pe 13.10.. :( Oli aikamoinen kokemus tuo synnytys...

Nyt sitten toivon itselleni ja kaikille muille sitä haluaville paaaaljon plussatuulia! :)

Niin ja piti tämänhetkisestä tilanteesta vielä sanoa että kuukautiset ovat vielä synnytyksen jäljiltä epätasaiset ja normaalia lyhytkestoisempi on vuoto, joten vielä ei ole aika jännäillä... Mutta jos vaikka jo ensi kierrosta! ;)

kp 21/26-?

Ihan karvat nousi pystyyn tuota antzin tekstiä lukiessa. On ollut kyllä koettelemuksia, toivotaan että saadaan uusia iloisia uutisia teistä kuulla pian.

Meillä viimeiset pillerit syöty viime heinäkuussa eli kuuden yrityskierto on nyt 1.1.07 alkanut. Monirakkulaiset munasarjat on todettu ultrassa, mutta verikokeiden mukaan ovulaatio tapahtuu kaikesta huolimatta. Ovistikuilla on ovista bongattu. Kierto on ollut onneksi säännöllinen 28-30 päivää, eikä sen suhteen vielä luovuteta. Kaikesta huolimatta aina se kirpasee kun uusi kierto alkaa, sellaista itsensä syyllistämistä... Viimekierrosta lähtien olen ollut sokerittomalla dieetillä ja syönyt lugesteroneja. Tästä kierrosta ajattelin vielä jättää kovat rasvat ja vaaleat viljat pois. Tietenkin greippimehua juodaan ja vitamiineja syödään ja lypsyllä käydään :D

Minerva kp 3 / 30

Juu, Antzi on kyllä monet kyyneleet saanut silmäkulmiin tuolla Kermiteissäkin. Rankkoja juttuja, joita ei voi edes kuvitella, miten pahalta ne tuntuvat.

YRITÄN lyhyesti kirjoittaa, miten meillä noi vauvaprojektit on menny.

ESIKOISTA tehtiin pitkään, yli vuoden tjottailu. Vasta papin aamen takasi tärpin heti samassa kuussa. Syntyi siis huhtikuussa -96.
KAKKONEN sai alkunsa toisesta yrityskierrosta. Syntyi elokuussa -98.
KOLMATTA tehtiin taas pitkään ja hartaasti. Toisen taloprojektin päättyminen toi plussan tikkuun :-) Syntyi heinäkuussa -05.
NELOSPROJEKTI meneillään. Menkat alkoivat heinäkuussa -06, imettelin siis vielä. Kaksi kiertoa -> tärppi -> km. Nyt on siis tuon jälkeen takana km-vuoto, yhdet menkat ja toiset parhaillaan. Syntyy lokakuussa -07 :-D :-D :-D
Ihmeellistä on, että nämä km:n jälkeiset kierrot ovat olleet loppumetreillä sitä kuumeiluoloa, jota mulla ennen on ollut ainoastaan raskaana. Lämmöt olleet siis tosi korkealla. Normaalisti laskee reilusti ennen menkkoja. Tätä ei siis enää ainakaan voi laskea raskausoireeksi, vaikka ennen oli varma merkki.
Tästä lähtien varma raskausoire on se PLUSSA SIINÄ TIKUSSA, ainoastaan :-D

Tehis kp 4/?

Ai niin jos tää nyt mitenkään asiaan liittyy niin papin aamenta ei meillä ole kuultu :)
Tollanen timantilla koristeltu rinkula tossa nimettömässä edelleen odottaa kaveria.