Vasta-alkajat (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No johan ootte olleet hiljaa, eihän täällä sitten tapahdu enää mitään kun Monsku ja Tehis ovat siirtyneet odottajien puolelle.
Olin aamulla siellä peruslääkärissä, väläytteli kilpirauhasen vajaatoiminnan mahdollisuudesta ja verikokeita otettiin 6putkiloa!!! Olo on ihan hutera, musta ei taitaisi olla verenluovuttajaksi. Mutta raskaana tässä ei Tehis olla vaikka se olisikin toivottavaa. Ovista etsiskellään vaan...

moi,

täällä ollaan Minerva ja muut haaveilijat! Yritetään pitää keskustelua yllä vaikka kaksi uskollisinta kirjoittajaa meidät jättikin. Heippa vaan teille, toivottavasti tullaan kaikki pian perästä! Mites sun mahdollinen kilpirauhas-diagnoosis? Vaikuttaako mitenkään vauvaprojektiin?

Täällä myös ovista odotellaan, tai sitten se meni jo. Ärsyttää suunnattomasti, kun ei voi olla varma kroppansa toiminnasta. Mulla siis menossa kp 17/n32-37. Lauantaiaamuna siis ovistestin toinen viiva melkein oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva, vaan ei ihan. Voi olla että edellisenä iltana olis näyttänyt selkeän viivan, mutta varma en voi olla, testaamisen kun aloitin vasta lauantaina. Jatkan siis ovistikuttelua hamaan tulevaisuuteen.. tän aamun testissä oli näkyvissä vain kontrolliviiva, joten kovinkin on mahdollista, että se ovis oli jo viikonloppuna. No, siltä varalta pöllyteltiin lakanoita ahkerasti, toivon mukaan tuloksellisesti; alkaa vähitellen tulemaan epätoivo ja masis. Arvasinkin, että näin käy; nyt kun yksityiselämässä ei ole mitään jännää ajateltavaa bilejärjestelykiireiden jälkeen.

Töissä tosin pitää niin kiirettä, että stressi on pian ihan kauhea ja mahassa jotain muuta kuin vauva.. siis mahahaava. Pakko ois yrittää rauhottua kaiken suhteen. Voipi siis olla, että tulen tänne jonkin aikaa vain purnaamaan omaa pahaa oloa :-(

Parempaa päivää muille!

En minä täältä vielä mihinkään katoa, koska en ole plussannut. En aio ennen tuonne odottajien puolelle kuitenkaan uskaltautua. Johan ne mut naurais sieltä ulos, kun ilmottaisin että raskaana oon, mutten oo testannu ;-)

Oiskin muuten ollu helppo tuossa jättää näyte labraan, kun käytiin just tk:ssa pikkumiehen kanssa. Mutta enpäs vaan sitä tehnyt. Meillä tuo nuorimmainen on ollut nyt pari viikkoa flunssassa, mutta eipä siellä korvissakaan mitään ollut. Olikin hällä eka lääkärikäynti vasta.

Voi hitsin hitsi, Minerva. Mä niin aattelin ja toivoin! Tehtiinkö sulle siellä raskaustesti? Ei kait tuo este ole raskautumiselle, vaikka kilpirauhasessa jotain häikkää oliskin. Meillä naapurin nuorella äiteellä on lääkitys vajaatoimintaan ja hällä kaksi pientä lasta. Oli vielä toinen tärpännyt odottamattoman äkkiä. Mutta varmaan se on niin, että sitä pitäis tosiaan hoitaa, jotta raskautuminen onnistuu?

Milläs tuota Joannan työstressiä saatais helpotettua? Ei varmaan näin virtuaalisesti oikein muuten kuin tsemppaamalla. Saakos muuten kysäistä minkä tyyppistä hommaa teet? Teillä ehkä joskus täällä ollutkin joku työgallup, vai onko?

Mä tässä nyt harkitsen, että tilaisinkos pari raskaustestiä kuitenkin netistä. Ei tullu nyt apteekkireissua minkään pikkumiehen lääkekuurin takiakaan, sen varaan olin vähän laskenut. Jos kuitenkin aion itsekin sen testin tehdä, jotta plussan näen, niin sama kai se olis tehdä ilman mitään labrareissua. Nää oireet on muuten niin vahvat, että mä olen kallistumassa melkein sen ensimmäisen kipuilun puoleen tuossa ovisajankohdassa. Silloin menkat olis pitäny alkaa jo viime perjantaina. Ja kaksosteoria alkaa nostaa taas päätään, hih :-) Onni ja Olga :-D Sorry tää hehkutus, kohta saan sapiskaa taas...

Mitäs muut, tulkaahan nyt kertomaan kuulumiset!

En kysellyt sen enempiä vielä, tulokset tulevat torstaina ennen puolta päivää!!
Sitten gynelle maanantaina niin kyselen siltä sitten enemmän kun on kokeiden vastauksetkin tiedossa.

Moi,

Minäkään en ole vielä mihinkään kadonnut :)
Kun en vieläkään uskalla tonne odottajien puolelle... enkä tunnekaan sieltä juuri ketään ja täällä on niin kivaa... nyyh. Ihan on tippa linssissä.. eikä eka kertaa tänään. Hormoonit vähän hyrrää kai.
Eilen illa tein Clearbluella erittäin positiviisen raskaustestin - testiviiva tuli esiin kymmenessä sekunnissa ja oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva :)
siltikään en uskalla huokaista helpotuksesta. Aamulla yrjösin bussipysäkillä.
Nyt on kaikenlisäksi töissä niin kiire, etten ehdi mitään ja siksi en täälläkään nyt oo ehtinyt pariin päivään käydä...

Mutta ehkä jos tänään illalla ehdin, niin tuun lukemaan tarkemmin teidän juttuja!

Moi!

No voihan Minerva :/ minäkin hymisin itsekseni, että raskaana, kun kuulumisiasi lueskelin. Tuota kilpparivaivaa meillä on suvussa aika paljon viidestä tädistä kolmella on vajaatoimintaa. Lääkityksen kuntoon saannin jälkeen ei sairaus ole ketään heistä vaivannut ja kaikilla on lapsia.

Tehiksellä taitaa olla aika selvä peli :)...Ja hyvä että se "vainoojasi"osoittautui vaarattomaksi. Onkohan poika-paralla omassa elämässä kaikki ihan kohdillaan, kun tuommoista harrastaa???

Joannalle ei kyllä muuta apua osaa keksiä, kun kovasti tsemppiä.

Ai niin jotain lemmikki-galluppia täällä oli. Meillä kaksi koiruusta täällä pihalla pyörii :)

Taidanpa olla utelias ja kurkata tuonne odottajien heiniksiin, josko Monsku olisi sinne jotain kirjaillut....

Olikin Monsku täällä linjoilla yhtä aikaa. Onnea nyt vielä kunnon plussasta!!! Yritähän pitää jotain helppoa syömistä mukana verensokerin lasku sai ainakin minut ykäämään esikkoa odottaessa. Varasin sitten jotain täysjyvä voileipäkeksejä töissä pöytälaatikkoon ja käsilaukkuun ja appelsiinipillimehua kuskasin myös mukanani. Niitä sitten puoliväkisin napsin.

Testaa nyt Tehotyttö ihmeessä! Olisi niin mukava kuulla lisää hienoja uutisia ja voisitte Monskun kanssa alkaa pedata keskustelua tuonne odottajiin meille perässähiihtelijöille :-)

Mutta en usko että tässä kierrossa on meikäläisellä napannut. Ei vaan ole semmoista oloa, eikä sitten yhtään mitään oireita. Eli en uskalla edes toivoa! Mutta pari päivää täytynee vielä menkkoja odotella. Ehkäpä voisi sitten ensi kierrossa ottaa limantarkkailut, greippimehut ja muut "kovat aseet" käyttöön...

Kuinka moni täällä tikuttaa ovista ihan säännöllisesti ja miten se käytännössä toimii ja tapahtuu?

No, onko sulla Ewa edes menkkaoireita? Joskus se oireettomuus onkin just oire ;-)

Mä nyt tilasin yhden r-testin. Vilja-testejä saikin ihan yhden kerrallaan. En ole ennen sitä merkkiä kokeillutkaan, vaikka monia on tullu matkan varrella testattua. Ehkä toi testi huomenna ois jo täällä. Taidan silti kyllä vielä pitää teitä jännityksessä :-D Mä en voi ymmärtää näiden oireiden voimakkuutta; joko on viides viikko jo kohta lopussaan tai sitten siellä on ne kaksi. Näin voimakasta oloa ei ole ennen ollut. Tai sitten tää on jotain ihan muuta, onhan tässä sekin vaihtoehto. Ennenaikaiset vaihdevuodet tai jotain.
Lämmöt mulla pompsahtaa edelleen sinne 37 asteeseen. Joskus olen "normaalikierrossa" mitannu ja ne kyllä putoo reilusti ennen menkkojan sinne normaalilämpöön 36,4.

Moikkelis!

moiks kaikille!

Ihanaa Monsku vielä ihan selkeästä plussasta! Mahtoi olla upea fiilis nähdä se!

Ewalle ovistikuttelusta; mä oon testannut alusta saakka (=elokuusta) ovista liuskatesteillä, joita saa mm. www.mammaksi.fi:stä. Eli aamupissin annetaan jäähtyä 15-30 asteiseksi purkissa, sitten liuska pissiin 3 sekunniksi ja tulosta odotellaan 3-5 minuuttia. Jos näkyviin tulee kaksi viivaa, on ovis tuloillaan. Eli aina pitäisi tulla vähintäin yksi viiva eli kontrolliviiva ja sen lisäksi oviksen aikaan toinen, yhtä vahva tai vahvempi viiva. Hintaa näillä testeillä on reilu 1eur / kpl. Apteekista saa "parempia" testejä, joissa pissitään isomman testipuikon päälle suoraan ja loppuosa tuloksen selvittämisetsä menee saman kaavan mukaan kuin liuskallakin. Näillä on hintaa yli 5 euroa kipale. Mulla voi mennä viikkokin oviksen bongaamiseen, joten olen pääsääntöisesti tyytynyt näihin halvempiin versioihin. Molempia sortteja saa varmasti Tanskanmaaltakin. Mulle se on aina ollut puoli voittoa kun on bongannut oviksen, joten aion jatkossakin tikutella. Eli eikun kovat aseet käyttöön ja testailemaan ja limoja tarkkailemaan greippimehun juonnin lomassa :-) Ellei sitten tästä kierrosta jo tärppää!

Tehikselle, minä siis olen kunnon konttorirotta; ostoassari, joka tilailee kaikkea kivaa tavaraa, pääosin Kiinasta. Nyt on kevättavaran tarjous- ja tilausrumba kuumimmillaan, mutta eiköhän tuo kiire helpota ainakin vähän joulukuun puolelle kun päästään.

Nyt onkin jo tullut reilu työpäivä täyteen, joten pääsen pian lähtemään kotiin!

Moi!

Monskulle vielä superonnittelut kunnon plussasta!!

Ja Tehis hyvä,testaa jo!!Me saadaan se mahahaava pelkästä jännityksestä :-D

Minerva hyvä,että tulee selvyyttä!Jos jotain hoidettavaa on,niin ainakin selviää!

Joannalla sama vaihe kuin mullakin eli oviksen bongailua!Itsekään en saanut tänään vielä plussaa,joka ärsytti aamulla,mutta muistuttelin itselleni,että olen ennenkin plussannut kp17 joka siis on huomenna.Ne mahtavat limat jo pari päivää sitten vaan uskotteli mulle oviksen olevan aikasemmin.
Minkäköhän takia mulla tosiaan noi limat on aina päivän-pari ennen ovisplussaa eikä samaan aikaan...?
No joo,väliäkö tuolla!Ollaan yritetty pitää yllä joka toinen päivä-taktiikkaa,eli ei se ole niin päivän päälle :-D Toivottavasti silti plussaan huomenna,sillä niinkun Joanna sanoi on se aina kiva nähdä se plussatikku!
Ewalle siis galluppiin,että käyttelen minäkin testiä,sellaista Clearbluen digimallia.Saa apteekista,tosi helppo.

Ja toivottavasti Joanna saat sinne mahan muutakin kuin sen haavan ;-)

Näin viimeyönä unta,että olin just tajunnut olevani raskaana!Se oli ihanaa,olin niin onnellinen!Mutta muistan myös sanoneeni jollekin,että se syntyy keskellä talvea!Jos nyt tärppäisi,se kyllä syntyisi elokuussa!Eli tarkoittaako enneuni,että tuun raskaaksi vasta kuukausien kuluttua??Eikai sentään! :-I

Pikapyörähdys vielä...

Siis olen minäkin oikein torvelo. En ole tajunnut lähettää Monskulle isooooja onnitteluja siitä kunnon plussasta!!! Se oli jotenkin niin selvä tapaus jo, että en huomannu kommentoida;-)
Toivottavasti minäkin kohta sinne odottajien puolelle pääsen, jos pääsen. Sitten vedetään tää koko remmi mukana :-D

Moi!

Kävin jo päivällä lueskelemassa juttujanne, mutta en millään ehtinyt töissä kommentoimaan… Ja nyt alkaa sitten jo väsy painaa niin, etten taida kovin pitkästi jaksaa kirjoitella... Mutta peukkuja pitelen täällä kaikille tasapuolisesti ja olen hengessä mukana!

Olen edelleen melko varma siitä, että tämä ensimmäinen yritys meni meiltä sivu suun… Mutta täytyy myöntää, että kyllä siitä huolimatta nyt on jo välillä mieleen noussut ajastus ”Entä jos sittenkin…” Sillä vaikka meillä jäi tosiaan harjoitukset aika vähiin, niin eihän sitä ole tarvinnut hyvällä tuurilla olla kuin kerran liikkeellä oikeaan aikaan… :-) Mutta kovin tuntuu epätodennäköiseltä tässä vaiheessa….

Väsyttää ja paleltaa. Eivät kuitenkaan ole mitään raskausoireita, koska kurkkukin on kipeä. Ilmeisesti jo kolmas flunssa perä perään tekee tuloaan. Kyllä ottaa päähän! Tuntuu, että uusi flunssa iskee heti, kun on edellisestä toipunut. Pääsenköhän mä tästä kierteestä koko talvena…? Hyviä vinkkejä vastustuskyvyn parantamiseksi otetaan kiitollisena vastaan!

Muutama pikainen kommentti lisäyksenä eiliseen:

Monsku, toivotaan, että pahoinvointi helpottaa melko pian. Tai ainakin lievenee esim. Entun hyvien vinkkien avulla!
Ja Tehis, olishan se aika ihanaa, jos voimakkaiden oireiden syyksi osoittautuisivatkin Onni ja Olga… :-)

Fanny, en tosiaankaan jaksa uskoa, että joutuisit ensi talveen asti vauvaa odottamaan… Siltä osin uni varmaan oli enneuni, että raskaaksi todellakin tulet!

Ewa, mikä on tilanne? Vaikka olitkin sitä mieltä, ettei olis tärpännyt, ainakin mä elättelen täällä vielä toiveita…
Joannalle valtavasti stressiä poistavia ajatuksia! Ja eiköhän Minervankin tilanne ala viimeistään maanantaina selvitä…

T. Edelleen hirmu väsynyt Ilona

heissan,

kiitokset toivotuksista, eiköhän täällä selvitä hengissä kiireestä. Onneks sentäs työasiat unohtuu työpaikalta lähtiessä. Iltaisin onnistun relaamaan ihan hyvin, eikä verenpainekaan ole ollut ihan mahdottomissa lukemissa.

Mä oon Ilonan kohtalotoveri; muakin väsyttää ihan kauheasti, maantaina ja eilen nukahdin kesken tellkkariohjelmien (Täydelliset naiset ja Sopranos) jo puol kymmeneltä. Mitähän se väsymys sitten on kun raskaustesti näyttää plussaa?? Uni siis maittaa, enkä todellakaan kärsi unettomuudesta, kuten joskus stressaantuneena.

Fanny, ennettä unessasi oli varmasti vain se, että vauva on tulossa pian. Taidatpa vain kertoa keskellä talvea että vauva on tulossa, eikä että baby syntyy silloin :-) Joko muuten tuli ovisplussa? Mulla ei, alan vahvasti epäillä että se oli jo viime lauantaina. Mitään ovislimoja vaan ei ole näkynyt. Jatkan kuitenkin tikuttelua, tilasinkin lisää mammaksin tikkuja (ja siinä samalla kolme raskaustestiäkin!).

Mitäs muille kuuluu, huhuu!!

Täällä eletään niin seesteistä vaihetta, heh :-) Yksi keskittymiskyvytön yrittää miettiä, mitä viisasta keksii huomiseksi, kun menee tapaamaan työn ohjaajaa. Vähän on pallo hukassa ja ajatukset muualla.
Vaan oikeastaan ihmeen rauhallisesti suhtaudun tähän tilanteeseen. Eilen oli vähän sellainen vessassaramppailupäivä, kun illalla pientä alavatsakipuiluakin. Mutta tänään ei taas mitään vatsatuntemuksia. Huonoa oloa on kyllä ollut taas vuorostaan.

Oiskohan se Joannan ovis tosiaan ollu sitten jo lauantaina? Sittenhän saat vähitellen siirtyä piinapäiviin sinäkin, se on niiiiin hauskaa :-)
Joko tosiaan Fannyn ovis bongattu? Unohda huonot enneunet :-)
Mikäs se Ilonan kiertopäivä taas onkaan?
Ewan kuulumisia ja oirekuvauksia odotellaan...

Tehis kp 32/30?

Niin, ja lämmöt pompsahtaa edelleen sinne 37,1 asteeseen, että ei kai tässä kauheesti epäselvyyksiä ole.
Oiskohan postipoika jo testinkin tuonut? ;-) En kylläkään aio vielä käyttää.

Aikas hiljainen päivä ollut tänään… Missähän kaikki luuraa…?
Munkaan ei tietenkään pitäisi roikkua täällä vaan tehdä töitä, mutta tänään ei työnteko nappaa sitten yhtään. Onneksi sain eilen kaikki kiireellisimmät jutut hoidettua. Mutta viiteen asti täytyy silti valitettavasti täällä työmaalla tänään roikkua…

Tänään on siis kp 25/26-31. Ei oireita (paitsi nuo jo eilen valittamani, jotka liittynee tulevaan flunssaan). Mutta eiköhän ne ekat menkkoja ennakoivat oireet ilmaannu parin päivän kuluessa ja itse mankat la-su, tai viimeistään tiistaina. Viikko pitäisi siis viel kulua ilman menkkoja ennen kuin alan mitään toiveita elätellä…

Ai niin, lemmikkigalluppiin unohdin vastata. Eli ei valitettavasti löydy meiltä lemmikkejä toistaiseksi. Kovasti haluaisimme koiran ottaa (mulle kelpaisi kyllä kissa tai kanikin), mutta tässä elämäntilanteessa ei oikein onnistu… ressukka joutuisi olemaan yksin aivan liian paljon ja pitkiä aikoja.

Moi!Tämä tyttö on ainakin luurannut töissä :-D

Oma napa ensin:eli sain tänään tyylipuhtaan ovisplussan,kp17 (niinkuin ennenkin)!Ja kyllä se aina ilahduttaa mieltä!Pöllytettiin sitten lakanoita heti aamulla!Tosin en kertonut miehelle plussasta,koska...No,mieheni on jotenkin nyt stressaantunut ja ottanut tän vauvaprojektin osaksi stressiään!Mä olen kysynyt vaikka kuinka monta kertaa,että haittaako toi mun tikuttelu häntä,ja aina vastaus on ollut että ei,paitsi eilen!Tulee kuulemma suorituspaineita.Jotenkin tämä liittyy nyt myös siihen,että mieheni pelkää sen sairastelun(eturauhastulehdus)"vahingoittaneen"häntä,ja puolikuvittelee taas oireita.Ja mun tiukka linja on,että jos oireita,niin heti lääkäriin!Toi tulehdushan ei vaikuta hedelmällisyyteen.No,miehelläni on todella vaativa/stressaava työ,joten ymmärrän kyllä häntäkin.Nykyään ollaan niin suorituskeskeisiä ja me muiden mukana!Mutta tietty itseä harmittaa,kun toinen "jänistää"just kalkkiviivoilla!Tosin MINÄ kyllä tiedän oviksen ajankohdan... ;-)
Näin ollen jos nyt ei tärppää,meillä taidetaan siirtyä tjot-ajatteluun...Tai ainakin mies tulee luulemaan niin :-D

Täällähän on paljon jännääjiä!Monskulla plussa,Tehis on jo selvä tapaus,Ilona ja Ewa pääsee kohta testaamaan!Ja taitaa Joannallakin olla lähempänä tuo testaus kuin luulit ;-)

Palaamisiin!

Tänäänhän ne menkat sitten alkoi...Menkkaoireitakaan ei oikeestaan ole ikinä ollut: mä oon semmonen raivostuttavan perusterve ja kivuton tyyppi! Sairaalassakin tai ylipäätään hoidettavana olin ekaa kertaa kun operoitiin tuon ulkopuolisen takia.

En kyllä nyt pettynyt menkkoihin mitenkään erityisemmin, kun olin jo uumoillutkin, ettei tässä kierrossa vielä napannut. Mutta positiivista on, että kierto on tainnut palata TASAN 28 päivään, kuten koko elämäni ajan ennen kohdun up. raskautta. Elikkä nyt tulee taas kello kaulassa keskiviikkoisin... :-)

Nyt sitten alkavassa kierrossa bongailemaan ovista ekaa kertaa ihan tosissaan - greippimehua jo ostinkin, mutta pitäköshän hommata noita ovistikkujakin?! Kiitti Joannalle ja Fannylle tikkuvinkeistä ja onnea tikutteluun! Tuli nyt vaan näitä omia juttuja, mutta antakaa anteeksi kun nuo menkatkin nyt alko...

Fannylle vauhtia vällyjen väliin :-D
Voi, sieltäkö ne Ewalle sitten menkat tupsahti, höh.

Testi kolahti laatikkoon, mutta laitoin sen nätisti tuonne kaappiin odottelemaan. Olen tän päivän ihan oikeesti kelannu sitä kaksosasiaa, kun on tosiaan niin kummallisen voimakkaat oireet ja ne monet ovsibongauksetkin sillon. Tähän asti se on ollu vitsi, mutta nyt rupes oikeesti pelottaan :-) Nelosen lisäksi tulis myös viides, voi apua!
Tänään on ollu tosi huono olo, plääh. Ei oo mulle tyypillinen raskausoire se.
Katsellaan ja odotellaan :-D

Ignoorataan vaan nuo katkerat/ilkeät kommentit! Eiköhän se ole jokaisen yksityisasia, koska haluaa testata... Ymmärrän ihan hyvin, ettei kokeneella "Tehiksellä" ole kauhia kiire. Jokainen saa fiilistellä miten haluaa, ja vaikka itsekin kehoittelin testaamaan, oli se vain omaa uteliaisuuttani/hyvien uutisten kaipuuta. Ja toki kirjoitin ihan toiseen sävyyn kuin tämä toinen kommentoija.

Muutenkin kummastuttaa varsinkin ketjun ns."ulkopuolisten" halukkuus kritisoida ja kommentoida sitä sun tätä. Nämä vauvatoiveet herättävät vahvoja tunteita, pettymystä ja pelkoakin, mutta tietty hienotunteisuus ja sivistynyt kanssakäynti ei liene liikaa vaadittu!? Kummastuttaa tiettyjen kirjoittajien halu pahoittaa mieltä ja arvostella milloin kenenkin valintoja!