Vasta-alkajat (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monsku

Vieras
Täällä nyt! Viides ketju jo :)

Joanna 33/32,y 07/06 Vantaa
Monsku 26/38,y08/06 Hki
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Tehotyttö 35/42,lapset -96,-98,05,y07/06,km 10/06 Vasinais-Suomi
entu 24/32 lapsi-06 Itä-Suomi
Ewa 34/33, yritystä 06/06, Kbh-DK

Listasta puuttuu siis vielä Joppuli ja Ilona.

Ja muistakaa kaikki käydä lukemassa nelosketjun vikalta sivulta kaikki uudet viestit! Niitä on paljon ja tärkeää asiaa täynnä :)

Me mentiin Joppulin kanssa varmaan just ristiin :)
eli tässä lista Joppulin kera.

Monsku 26/38,y08/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo

Ilona yrittää liittää itsensä mukaan listaan... (Jos vaikka saisin nyt nuo iätkin oikein... eilen illalla olin näpyttelyt ukkoni iän vuodella metsään.. )

Monsku 26/38,y08/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Ilona 27/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa

Monskulle tsemppiä hääjärjestelyihin ja –tappeluihin J Kuulosti niin tutulta. Me sanoimme ”Tahdon” kesäkuussa ja viime talvena/keväällä väännettiin kyllä kättä useampaan otteeseen tosi pienistä ja turhistakin asioista… Lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin ja nyt neljä kk häiden jälkeen elämä on kovinkin rauhallista ja onnellista… Niin onnellista, että vauvakuumekin alkaa vaivata ;-)

Myös Jomppulin tilanteeseen osaan hyvin samaistua. Meidän piti alun perin aloittaa yritys jo kesällä, mutta valitettavasti tositoimiin ryhdyttiinkin vasta nyt.. Ja niinhän siinä kävi, että hyvä ystäväni onnistui raskautumaan juuri silloin kuin meidänkin oli alun perin tarkoitus… Eli tavallaan olen minäkin jäänyt rannalle ruikuttamaan. Mutta nyt ei auta kuin toivoa, ettei kovin kauaa jouduttaisi yrittämään… Olen kuitenkin varautunut siihen (jos siihen nyt mitenkään pystyy varautumaan), että tässä menee useita kuukausia. Mun töideni kannalta olisi itse asiassa parempikin raskautua vasta n. 0,5-1 vuoden kuluttua. Millään en kuitenkaan haluaisi lykätä asiaa niin kauaa, sillä kuten Ewakin kirjoitti eihän niitä lapsia hankita vaan saadaan…

Pikainen moi!

Onpa upea ilma! Ja tajusin just, että kaupat on auki! Jee, eikun keskustaan :)

Mies antoi eilen riidan päätteeksi kaapin pohjalle jemmamansa lahjat; kaksi hömppäpokkaria :) Pieniä maanjäristyksiä ja Vauvakuume. Kummatkin täsmäluettavaa vauvakuumeiselle. Toivottavasti tässä ei nyt käy niin, että alan taas ajatella vain ja ainoastaan tätä yhtä asiaa...

Naama kukkii taas. Itku. Luulin, että naaman kukkiminen liittyisi ovulaatioon, kun niin olen pannut muissa kierroissa merkille. Mutta nyt on tullut ihan sikana uusia näppyjä. Todella inhottavaa.

Ilona; sulla voi hyvinkin tärpätä pian jos kerran parempi olisi raskautua vasta puolen vuoden - vuoden säteellä :)

Nyt pitää mennä. Joanna, miten meni hääjuhla ja onko meille muita uutisia?
Mitkä on Minervan fiilikset ja tilanne muutenkin?
Ja kaikki muut, mitä kuuluu?

Tervetuloa kaikille uusille tulokkaille Joppulille, Ilonalle ja vielä kerran Ewallekin!

Täällä ollaan vielä hengissä :)
Ton minun superpurkauksen yhteydessä tai sen päätteeksi ne menkatkin sitten vihdoin alkoi. Joten täällä kp2 ja ovikseen on sitten taas aikaa pari viikkoa. No pääasia että jotain tapahtuu. Eilisen päivän vaan makasin sängyssä, enkä tehnyt yhtään mitään. Välillä tollanen supertekemättömyys tekeekin ihan hyvää. Tänään onkin sitten kuurattu kämppää tunti tolkulla. Pääsin minäkin jo vähän shoppailemaan joululahjoja. Pidemmälle lähtevät paketit pitää olla niin ajoissa valmiina, ettei aina edes sitä ymmärrä. No alkuun on päästy.
Ilma oli tänään aivan ihana, nautin niin auringosta! Mieskin tuossa vissiin huomasi aamulla että vähän on mieli maassa, vaikka ei aiheesta sen kummemmin oo nyt viikonloppuna puhuttu. Nappasi minut syliin ja kuiskasi, kyllä me vielä saadaan ne menkat häädetyksi :D eli ei voi ees olla enää huonolla tuulella!
Voi voi huomenna on taas maanantai ja uusi työviikko alkaa.

Onkos Joannasta kuulunut mitään uutta???? Mikä on tilanne?

Mukavaa Minerva, että voit jo aurinkoisemmin!
Ei muuta nyt :)

Vähän on sunnuntai-ahdistusta ilmassa... ei huvita edessä oleva työviikko yhtään... Noh, pitää yrittää nauttia vielä loppuillasta. Ei kun glögin kimppuun...

Alkuperäinen kirjoittaja Monsku:
Ilona; sulla voi hyvinkin tärpätä pian jos kerran parempi olisi raskautua vasta puolen vuoden - vuoden säteellä :)

Joo, olen tosiaan töissä aika pienessä firmassa ja tiedän, ettei mun mahdollista tulevaa äitiyslomaani tässä vaiheessa katsota yhtään hyvällä…Vasta joskus vuoden 2008 kuluessa voisi äitiyslomalle olla ”helpompi” jäädä. Mutta vaikka tosi tunnollinen ja uskollinen työntekijä olenkin ollut rajansa kai silläkin on, paljonko voin elämääni yhden firman ehdoilla elää. Tuo lasten saanti kun ei ole koskaan mitenkään itsestään selvää, niin tuntuu jotenkin väärältä lykätä yritystä vain sen takia, että nyt ei ole työnantajani kannalta hyvä ajankohta… Kun musta ja miehestäni molemmista muuten tuntuu siltä, että jälkikasvua saisi tulla koska tahansa. Ja niinhän se usein menee, että jos oikein on suunnitellut ja laskeskellut ajan, jolloin lapsi saisi tulla, niin silloin se ei ainakaan onnistu… Saas nähdä kuinka tässä tapauksessa käy…. :-)

Monsku 26/38,y08/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Tehotyttö 35/42,lapset -96,-98,05,y07/06,km 10/06 Varsinais-Suomi
Ilona 27/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa

Pakko päivittää tuo lista, kun asustelin Vasinais-Suomessa. Heh, olenkohan sen noin kirjoittanut vai ärrä tipahtanut matkalla kyydistä pois. Nyt ollaan ihan varsinaissuomalaisia :-)
Palaillaan myöhemmin astialle tarkemmin.

hellou,

tervetuloa mukaan Ewa, Joppuli ja Ilona!

Bileistä on selvitty hengissä. Hauskaa oli, mutta sen verran rankkaa, että eilinen päivä meni nukkuessa ja köllötellessä kuuteen saakka illalla. Sitten piti käydä hakemassa autot pois bilepaikan edestä, ja takaisin nukkumaan.

Menkkoja ei näy eikä kuulu, mutta "kananmunanvalkuaislimaa" kylläkin. Samoin oli viime viikolla, joten eikait se ovislimaakaan ole. Vähän olen kysymysmerkkinä, että missä vaiheessa kiertoa olenkaan. Onko kp 42 vai kenties kp 8. En vieläkään oikein tiedä oliko se minimaalinen tipottelu toissa viikonloppuna menkat vai mitähän ihmettä se oli. Mitään testiä en kuitenkaan aio tehdä lähipäivinä.

Väsyttää ihan älyttömästi. Teenkin tänään vähän lyhennetyn työpäivän. Ajatus ei kulje, enkä saa oikein mitään aikaiseksi.

Palailen viimeistään huomenna, toivottavasti vähän virkeämpänä.

Moi!

Ihanaa Joanna,että bileet onnistuivat hyvin!Sehän oli toki odotettavissakin :-)
Mutta mites toi sun kierto-mun mielestä toi kuulostaa jo aika lupaavalta!Ja aijot olla testaamatta?!Ja väsyttää kamalasti?!(joo,muistan että teillä oli bileet... ;-) )
Sullahan on hyvinkin saattanut olla ne klassiset valemenkat ja nyt porskuttelet jo viikolla 6!Mitäs siihen sanot!!

Voi Minerva!En nyt ole vähään aikaa kerinnyt kirjottelemaan,mutta tosta sun "purkauksesta" voin sanoa,että tolta mustakin usein tuntuu!Ja jos vielä päästää ajatuksiin sen,että jos se kesken mennyt vauva oliskin pysynyt kyydissä,niin...
Turhautuminen nostaa väkisinkin päätään aina välillä,mutta sitä varten me ollaan täällä,että tunteitaan voi purkaa vapaasti!
Ja Ilona,olet aivan oikeassa ton työasian suhteen!Niin paljon ei voi työnantajaansa ajatella,että suunnittelisi perheensä sen mukaan!Eli eikun tärppiä odottelemaan!

Täällä mennään kohti"tärppiaikoja",nyt kp8/n.32.Eli tositoimiin pitäis pikkuhiljaa ryhtyä!Mulla on ihanan löysä viikko töissä,joten ajattelin todella yrittää rentoutua ja olla pingottamatta mistään.Katsotaan auttaisko se tähän projektiin!Aijon kyllä tikuttaa oviksen,mutta myös ehdottaa joka toinen/kolmas päivä-taktiikkaa miehelle.Luulisi sopivan;-)
Ulkona riehuu kyllä senverran pelottava myrsky,että rentouttavia kävelylenkkejä ei taida olla tiedossa :-D

Palaamisiin!

Mukava kuulla, että Joannalla pirskeet onnistuivat! Niin, pitäisköhän sun tosiaan testailla? Kuulostaa aika omituiselta ;-)

Täällä aikas ankea ilma. Vettä tullu koko aamupäivän. Se ihana lumipeite on kohta historiaa. Loskaa jo kaikki paikat pullollaan, plääh. Huonot ulkoilukelit täälläkin siis.

Nyt alkoi se ärsyttävä vaihe kiertoa. Mun mielestä tää on jotenkin piinaavin. Täällä siis kp 23/34-36 ja ovis oli perjantaina. Vielä siis piiiiitkä aika sinne, kun labraan mahdollista näytettä kiikutan. Testejä en aio kaappiin hankkia. Minä olen mielestäni oman osuuteni raskaustesteistä matkan varrella ostanut, että niitä en enää hanki.
Ihmeellistä, että kuiva kausi oviksen jälkeen kesti vain kaksi päivää.
Viime viikon syysflunssakin tekee vissiin paluutaan ja yrittää tulla mua kiusaamaan paleluilla&lämpöilyllä. Aivan niin kuin tässä muuten olis vaikeeta olla etsimättä niitä oireita vähitellen ;-) Kuumekiiltoa siis taas on, mutta ei voi vielä johtua mistään muusta kuin flunssasta :-D

Mitäs muiden vaiheisiin nyt sitten kuuluukaan? Oliko tällä viikolla jännättäviä? Joanna tietysti ja mites Minerva, tuliko ne menkat jo vai vieläkö odotellaan uusintatestiä? Täytyy vissiin käydä vähän kelailemassa vanhoja viestejä, kun viikonloppuna taas kaikki tiedot nollautunu. Taisi niissä viinihuuruissa kaikota ;-)

Morot multa :)

Kyllä piinallisen hitaasti vetää eteenpäin tämä tylsä ja ankea maanantai... argh.

Hienoa Joanna, että juhlat oli onnistuneet! Mutta sinuna olisin aivan tulisilla hiilillä!?
Miten ihmeessä pystyt olemaan noin tyyni??? Ethän sitä kirvestä kaivoon vielä heittänyt, sillä ei noi sun "menkat" miltään menkoilta kuulostanut!

Ja Minerva, Mullakin on nyt mennyt vähän ohi? Eli oliko niin, että ne menkat sitten alko ihan kunnolla vai vieläkö ollaan toiveikkaita?

Testit oli negoja joo, mutta muistetaan Entua... eli ne ei todella välttämättä vielä näytä plussaa...

Fannylle tsemmpiä petipuuhiin :) 2-3 päivän välein kuulostaa oikein hyvältä ;)

Mulla on taas kipuja. Ei yhtä pahoja kuin viime kierrossa, mutta pieniä ja tutun tuntuisia menkkakouristuksia ihan alamasussa. Luget on edelleen hienosti pitänyt tuhrut poissa. Rintoja vihloo, mikä on mulle ihan uusi juttu. Mutta luin jostain, että noi luget on joillekin aiheuttanut rintakipuja. Lämpöä oli eilen 37,5 - tosi paljon mulle, mutta mittasinkin illalla...
niin siis nyt kp 19/25-30. Ja TODELLAKIN tehiksin sanoja lainatakseni; ärsyttävin vaihe kiertoa menossa! Ovis oli tässä kierrossa ennätys aikaisin eli jo kp8? joten eikös niiden menkkojen pitäis melkein viimeistään kp 26 alkaa? Vai mitä mieltä olette :)

Vielä nopeasti; rupesin oikein kunnolla laskeskelemaan...
Kun yleensä mulla on alkanut menkat 14-15 päivää oletetusta oviksesta, niin nythän niiden pitäisi sitten olla ihan oven takana, jos siis vanhan kaavan mukaan menisi. Eli oikeastaan torstaina vois alkaa odottelemaan... ehkä.

Voi pehva, mulla tulostin temppuilee, enkä pääse nyt siihen hommaan mitä olin suunnitellut. Eli hyvä syy roikkua täällä ;-)

Mites se Monsku taas olikaan, tikutitko sen oviksen myös vai oliko se vain lääkärin arvio? (Sorry, dementikko täällä.) Ajattelin vain, että etkös kuitenkin viime viikolla bongaillut niitä limoja uudelleen? Jos se pelkkä lääkärin arvio ei ollutkaan ihan oikea. Siis siellähän saattoi olla lähes kypsä munasolu, joka pullotti siellä munasarjoissa. Bongasitko muuten niitä yhdyntäkipuja tässä kierrossa? Eli jos se ovis kuitenkin olikin vähän myöhemmin, niin silloin muuttaa vähän. Oman mielenrauhan vuoksi kantsis ehkä katsot joku myöhempi kp oviksajankohdaksi ja elellä sen mukaan ;-)

Itse nyt ainakin, vaikka niitä ensimmäisiä luultuja oviskipuja oli jo edellisperjantaina, aloin elää sen mukaan, että vasta viime perjantai oli oikeasti. Muutenhan minäkin voisin jo tämän viikon lopulla ruveta itseäni kiduttamaan ja sitä en nyt halua tehdä.

Heh, pakko vielä jatkaa.
Siis on todella vaikeata pysyä tuossa omassa päätöksessä elellä nyt sen mukaan, että ovis oli vasta viime pe. Nimittäin vaihtoehtonahan on sekin, että se ovis oli jo silloin alkuviikosta niiden kovien limailujan ja kipuilujen aikaan ja perjantaina olikin kiinnittyminen. Lauantaina ja eilen palelin ihan hirmusesti ja tossa äsken just mittasin lämmöt ja näytti 37. Mutta yritän pitää ne jäät hatussa ja sanoa itselleni, että ovis oli pe ja flunssa vaan palailee... Näin täällä :-)

Monsku ja Tehis-toi on todellakin se ärsyttävin vaihe :-D Itse yritän nyt "rauhallista kiertoa",mutta antakaas vaan olla,kun loppukierto lähestyy,niin oon täällä ihan hermona! :-)

Tsemppiä oloihina!

Kyllä se edellinen lääkärinarvio varmasti oli oikea, koska sen jälkeisenä päivänä oli todella varmat oviskipuilut ja limailut. Tämä siis kp 8. Ja kp 11 oli gynekologi ja silloin ovis oli jo 100% varmuudella ollut... eli kyllä tämän mukaan on uskallettava elää :)
TOSIN lugeteron saattaa myöhästyttää menkkoja joissakin tapauksissa hieman. Eli noin 3 päivän sisällä tabujen lopettamiesta pitäis tulla menkat.
Niistä viime viikon ovismaisista tuntemuksista en sitten tiedä... mitä lie... mulla noita vatsanseudun tuntemuksia riittää, kun kiertoon nyt vaan näyttää kuuluvan kipua...

Ahaa, no sitten Monskuseni voidaankin jo tämän viikon lopulla jännäillä ;-)
No ne viime viikon tuntemukset oli tietty sitä kuuluisaa kiinnittymiskipuilua :-D

Juu, Fanny, tossa vaiheessa kiertoa on aina se rauhallinen kierto tulossa. Heh ja pah ja pyh :-D :-D :-D Kummasti menee päälaelleen, kun päästään loppukiertoon.
Mua ärsyttää, kun viime viikon optimistisuus on kääntymässä semmoseks tulis ny ne menkat, ni päästäs seuraavaan kiertoon -oloksi. Ihan turhaan, koska tosiaan ne menkatkin mun kohdalla ois nyt ihan tervetulleetkin. Mutta selvästi optimistisuus kaikkoamassa, vai johtuukohan se tosta loskakelistä :-( Meillä koko talo jytisee, kun lumet tulee alas katolta.

Heipat kaikille! Tervetuloa uusille!

Nyt en jaksa ihmeemmin kommentoida kenenkään kuulumisia, mutta tunnelmissa mukana ollaan ja kovasti jännätään jännättäviä.

Täällä ollaan ihan rättipoikki väsyjä, kun piti pienokaista lääkärissä käyttää. Se on tuo parin tunnin odottelu väsyneen vauvan kanssa lystikästä puuhaa. Silmätulehdus vaivaa lasta, viides sellainen, nyt saatiin lähete erikoislääkärille, että katsotaan onko ahtaumaa kyynelkanavassa. Muuta kivaa, autosta hirtti kaasu lääkärireissulla, oli aika kamalaa. Onneksi meni onnellaan ohi. Pitää tässä siis alkaa autoakin huollattaa prkl.

Nyt heräsi vaavi........

Joos kyllä ne alkoivat... mielestäni kirjoitin että kp2 eilen... hmmm no jokatapauksessa tänään kp4 :)
Oon juossut koko prkl.. päivän kaupungilla ja housut olivat vähintäin polviin asti märät kun pääsin himaan. Nyt pitäs vielä lähteä hierojalle...
Palailen illemmalla asiaan uudelleen, ootte nykyään niiiiiin kamalan aktiivisia!

Olen aina välillä käynyt lukemassa kuulumisianne.. Jännät paikat monella tällä viikolla. Toivotan onnea testeihin.

Täällä vatsa alkaa kovaa vauhtia pyöristyä, vaikka ei niin helpolla raskaus ole edennytkään. 4 kuun alkuun voin huonosti ja heti perään alkoi vatsakivut ja yhtenä päivänä tuli verta. Ensiavussa sitten huomasivat että istukka on kiinittynyt aivan liian matalalle. Joten pitää tässä ottaa hissukseen. Oli se aikamoinen kokemus kun ekaa kertaa näki vauvvelin ultrassa. On villi tapaus

Toivotaan että pääsette siirtymään odottelijoiden puolelle lähiaikoina..

Joo, niinhän se Minerva olikin. Sorry, mulla aina viikonloppusin jää jotenkin niin hätäiselle lukemiselle, ettei ihan kaikki tule rekisteröityä. Kohti uusia yrityksiä siis...

Tää on kökköä. Nyt alkaa alavatsan seudulla jotain orastavaa kipuilua taas. Olen kuin persiiseen ammuttu karhu, ei kai vaan pms-oireita. No,sekään ei ole vielä kirveenheittopaikka, muistaakseni viimeksikin luulin pahaa tuulta pms:ksi, mutta eipä se sitä silloin ollut. Ja kuiva kausi todellakin taakse jäänyttä elämää :-/ Miten ihmeessä tässä kestää kaksi viikkoa? ;-) Eipä uskois, että takana on jo neljä alkanutta raskautta. Aivan kuin ekaa yrittelis :-)