Itse tuoreena äitinä en ollut kuullutkaan, etteikö vaunuja saisi säilyttää rappukäytävässä. Olin nähnyt muidenkin kerrostalojen rappukäytävässä vaunuja ja ajattelin, että siinäpä hyvä paikka.
Olin hyvän aikaa (ainakin kuukauden) säilyttänyt vaunuja porraskäytävässä portaiden alla, kun kerran eräs naapuri tuli sanomaan mulle kaikki noi jutut, ihan ystävällisesti kylläkin. Siis, että porraskäytävässä ei saa säilyttää vaunuja ja että se on paloturvallisuusriski ja siitä voi tulla sakkoja taloyhtiölle. Porraskäytävä täytyy pitää vapaana pakoreittinä kaiken varalta, ettei palo pääse leviämäänä sinne esim. vaunujen avulla. Ja että vaunut voi vaikka aloitta sen palon, jos joku tiputtaa vaikka tupakan rappusia kävellessään...
No minä siinä ihan että aijaa, en tiennytkään. Ja että mihinkäs mä nää vaunut nyt sitten pistän?
Tuo valistuksen pitänyt mies neuvoi, että meidän talossa ei ole varastoa, mutta että neljäs talo meistä poispäin on kellarissa pyörävarasto, että sinne =O Että se on aika täys, että voi joutua siirtelemään pyöriä, mutta sinne kannattais laittaa.
Me asuttiin silloin tokassa kerroksessa ja aloin kiskoa vaunut meidän eteiseen portaita pitkin. Ei ollut kuin kahdet suorahkot ja ei niin pitkät raput vietävänä. Hyvin onnistui. Oli kylläkin eteinen ärsyttävän täysi sen jälkeen.