Työnsin juuri kahdet vaunut rappukäytävästä ulos sateeseen!

  • Viestiketjun aloittaja isador
  • Ensimmäinen viesti
"alma"
[QUOTE="mielipide";26647557]Tällä logiikkalla, että "ei vaunuja rappukäytävään paloturvallisuuden takia" olisi vähintään yhtä perusteltua kieltää esim. autoilu, koska liikenteessä kuolee ihmisiä paljon enemmän. Autohan on oikea tappokone.[/QUOTE]

Joo, tosi loogista. Sun kannattaa tehdä tosta lakialoite.
 
"vieras"
Voisi tulostaa sellaisen lapun, jossa lukee seuraavaa:

"Hei, olen pyromaani. Sytytin juuri tuleen nämä vaunut "pfuffff".

Kävis tipauttamassa lapun vaunujen päälle ohi mennessään.. olisi mielenkiintoista seurata kuinka pitkään vaunuja enää pidettäisiin kyseisessä paikassa....
 
"jenni"
Meidän kerrostalossa ei ole hissiä ja tässä on noin 20 asuntoa ja niistä melkein puolessa asuu lapsiperhe ja 5vauvaikäistä. Kertaakaan en ole nähnyt vaunuja alhaalla! :) Itse asun onneksi alimmassa kerroksessa niin ei tuota muuta ongelmaa kun tunkea ne pieneen eteiseemme :D Mutta itsepä olemme lapsen hankkineet, ja näin ollen ei tulis mieleenkään jättää vaunuja rappukäytävään kun se hyvin selvästi kielletään!
 
  • Tykkää
Reactions: TriplaIsä
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26647152:
häkkivarasto- liian kapea käytävä, ei mahdu
auto- on usein miehellä, en saisi vaunuja kun tarvitsen
pyöräteline ´- täynnä pyöriä
Tuplarattaat kasaan ja vetämällä/nostamalla varastoon.

Ja oikeasti, JOS joku vatipää sytyttäisi ne teidän rattaat siellä rappukäytävässä tuleen niin olisitko edelleen sitä mieltä että se on taloyhtiön henkinen helvetti?

Kai haluaisit asua pienten lastesi kanssa talossa missä kukaan muu asukas ei omalla, varsinkaan tahallisella, toiminnallaan vaarantaisi teidän(ja muiden) henkiä?
 
Ja lisäyksenä vielä;

eniten, ihmisten välinpitämättömyyden ohella,
ihmetyttää miten jotkut uskaltavat jättää omaisuuttansa vahtimatta ja muiden armoille?

Jos asuisin kerrostalossa ja jos olisin välittämättä paloturvallisuuslaista niin kyllä mä pelkästään oman vainoharhaisuuteni takia roudaisin ne rattaani omaan kotiin/varastoon turvaan. Ei tulisi mieleenkään jättää monen sadan euron tavaraa vahtimatta kaikkien ulottuville, en todellakaan luota ihmisiin niin paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Minskii ja Millenia
jfhgf
Ei tulisi itselleni mielenkään jättää vaunuja mihinkään rappukäytävään. Ensinnäkin tuo paloturvallisuus ja toisekseen jotkut saa vaikka mitä kiksejä piilottamalla esim. neuloja ja ruiskuja erilaisiin paikkoihin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun niitä löytyy vaunuista. Jotkut piilottelee niitä esim. junan istuinten väliin. Siksi itse tarkastan aina mihin istun. Ei olisi kauhean kivaa istua piikin päälle tai tyrkätä vauva siellaiseen. Puolen vuoden helvetti odotella puhtaita tuloksia :(
 
"Vieras"
Asumme kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja talossa ei ole hissiä. Vaunujen raahaaminen ylös omaan eteiseen jäi yhteen yritykseen, kun ei onnistu vauvan kanssa. Taloyhtiön pyörävarastoon ei mahtunut. Joten raivasimme oman verkkokomeron henkilökohtaiseksi ulkovälinevarastoksi. Ehdotin myös hallitukselle pyörävaraston järjestystä ihan piirroksen avulla. Yllättäen tarttuivat täkyyn ja nykyään varasto on esimerkillisessä kunnossa. Vaunut, fillarit ja sukset mahtuvat samaan tilaan sulassa sovussa.

Vanhoissa taloissa ei ole tarjolla moderneja säilytystiloja, koska tavaramäärä on ennen ollut erilainen. Yhteisten tilojen järkeistäminen voisi siis olla yksi ratkaisu.

Nykyistä asuntoa ennen jätettiin ostammat yksi tosi kiva asunto porraskäytävän kaaoksen vuoksi rappukäytävä ja portaan edusta oli sellainen rytöläjä ja vaunuille ei taloyhtiössä mitään tiloja varattu. Ei sellaiseen voi lapsen kanssa omasta mielestäni muuttaa.

Rapussa ei missään nimessä saasäilyttää palavaamateriaalia. Jos niihin ei joku juoppu ulosta (nähnyt tapauksen) niin ihan oikeasti yhdet palavat vaunut täyttävät rapun myrkyllisellä kaasulla. Lisäksi poistumistiet on pidettävä vapaana.

Aloittajan asia oli oikea, mutta oman käden oikeus ei. Rakentavaa yhteistyötä ja jos homma ei toimi, niin asutte väärässä osoitteessa.
 
Keittiönoita
Kerrostaloissa asuvat: eikö teillä asuntoon kuulu myös verkkokellari? En siis näistä uudemmista kerrostaloista tiedä, mutta mitä on lähipiirin nuoret viime aikoina asuntoa vaihtaneet, niin jopa yksiöihin ja kaksioihin on kuulunut verkkokellarikoppi, johon vaunut mahtuvat. Se on tietysti asukkaan oma asia, jos täyttää verkkokellarinsa jollain muulla roinalla.
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26647973:
Kerrostaloissa asuvat: eikö teillä asuntoon kuulu myös verkkokellari? En siis näistä uudemmista kerrostaloista tiedä, mutta mitä on lähipiirin nuoret viime aikoina asuntoa vaihtaneet, niin jopa yksiöihin ja kaksioihin on kuulunut verkkokellarikoppi, johon vaunut mahtuvat. Se on tietysti asukkaan oma asia, jos täyttää verkkokellarinsa jollain muulla roinalla.
Ainakin vanhoissa taloissa noi häkkivarastot on usein vintillä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="alma";26647991]Ainakin vanhoissa taloissa noi häkkivarastot on usein vintillä.[/QUOTE]
Totta, mutta esim 70- ja 80-luvuilla rakennetuissa ne on talon pohjakerroksessa. Sitä lähinnä tarkoitin, että eikö uudempiin kerrostaloihin enää rakenneta häkkivarastoja?
 
rietas
Lukematta koko ketjua läpi ihmettelen, miksi ihmiset ovat niin välinpitämättömiä kaikenlaisia ohjeita, sääntöjä sun muita vastaavia kohtaan? Mikä "oikeus" sinulla on jättää noudattamatta tätä sääntöä? Miksei minullakin olisi silloin "oikeus" jättää joku itseäni harmittava sääntö noudattamatta? Ja sitten tietysti kaikilla muillakin ne säännöt, joita heidän henkilökohtaisesti ei vaan huvita noudattaa? Jaa mutta mitäpä me enää millään säännöillä tehtäiskään, eletään vaan niinkuin siat pellossa ja tehdään mitä huvittaa =)
 
Miten nää eroaa toisistaan

A: ap vie kärryt ulos sateeseen, rapussa ollut lappu vuoden että niitä kärryjä ei rappuun jätetä.

B: huoltoyhtiö siivoaa käytävän ja vie kärryt kaatopaikalle, rapussa ollut lappu pari kuukautta
ja siinä kerrotaan että ne viedään kaatopaikalle.

Pihalta voi vielä löytää omat kärryt, kaatopaikalta voi olla jo vaikeempaa. Tai vaikka oiskin vienyt kierrätykseen, tuskin sieltäkään ihan noin vain enää omiaan pois saa. Vielä vähemmin jos ne onkin jo mennyt eteenpäin kiertoon.

Täällä kun tuli tuo tiedote vuosia sitten että enää ei saa edes
rappujen alla pitää kärryjä, niin piti se itekkii heti mennä vaan tekemään omaan häkkivarastoon
tilaa että sain ne mein kahdet kärryt sinne mahtumaan. Joskus kun toisia kärryjä säilytin
rappujen alla. Toiset kannoin kotiin vauvoineen päivineen (sai partsilla katos nukuttaa pientä).
Ja sai ne ostoksetkii viel vietyä kotiin, ja oli mukana se 2v taaperokin kun toinen syntyi.

Rapun lapussa luki että huoltoyhtiö
tulee poistamaan kaikki tavarat rapusta tiettynä päivänä jos niitä ei ole asukkaat itse
vieneet jo pois. Olin näkemässä kun huoltoyhtiön auton kyytiin lähti kärryt jos toisetkin.
Näitä siivouksia tapahtuu aina muutaman vuoden välein.

Varmaan oli kiva lähteä vauvan kanssa liikkeelle kun ei ollut kärryjä enää ollenkaan.
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26648020:
Totta, mutta esim 70- ja 80-luvuilla rakennetuissa ne on talon pohjakerroksessa. Sitä lähinnä tarkoitin, että eikö uudempiin kerrostaloihin enää rakenneta häkkivarastoja?
Kyllä kaikissa kerrostaloissa mun käsittääkseni joku varasto on. Itse olen aina kuvitellut, että tämä vaunuongelma koskettaa vain vanhoja taloja, uudemmissa kun yleensä on hissit ja vaunuvarastot.
 
Keittiönoita
[QUOTE="alma";26648237]Kyllä kaikissa kerrostaloissa mun käsittääkseni joku varasto on. Itse olen aina kuvitellut, että tämä vaunuongelma koskettaa vain vanhoja taloja, uudemmissa kun yleensä on hissit ja vaunuvarastot.[/QUOTE]
No näinhän sitä kuvittelisi, mutta ei tainnut esim koko VVO:ta olla vielä 50-60-luvuilla.

*muoks* Äh, se VVO:han liittyi pesutupaketjuun eikä tähän, sorry.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lukematta koko ketjua läpi ihmettelen, miksi ihmiset ovat niin välinpitämättömiä kaikenlaisia ohjeita, sääntöjä sun muita vastaavia kohtaan? Mikä "oikeus" sinulla on jättää noudattamatta tätä sääntöä? Miksei minullakin olisi silloin "oikeus" jättää joku itseäni harmittava sääntö noudattamatta? Ja sitten tietysti kaikilla muillakin ne säännöt, joita heidän henkilökohtaisesti ei vaan huvita noudattaa? Jaa mutta mitäpä me enää millään säännöillä tehtäiskään, eletään vaan niinkuin siat pellossa ja tehdään mitä huvittaa =)
Tahtoo ihmisillä olla, että jollei välillä muistuteta, niin unohtuu säännöt, ensin luistetaan pikkusen ja sitten vähän enemmän.

Eikö kenenkään kerrostalossa välillä kukaan luista hiljaisuudesta? Miten tuuletusajat? Mattojen tamppausajankohdat? Näin niinkuin esimerkkinä. Ja noista kaikista on ainakin minulle ilmoitettu ihan jo sopimuksen teon ajankohtana.

Harva noitakaan pahuuttaan tekee, vaan ajattelemattomuuttaan. Uskoo, ettei siitä haittaakaan ole.
 
Viimeksi muokattu:
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26646499:
Kun on liudan lapsia hankkinut niin varmasti keksii myös keinot selvitä niiden kanssa.
Laiskuus, mielikuvituksettomuus, huonokuntoisuus, köyhyys tms ei ole hyväksyttävä syy rikkoa lakia ja asettaa ihmisiä vaaraan.
Monissa taloissa parkkipaikkaa ei välttämättä ole pihalla vaan muutaman sadan metrin päässä. Voiko silloin mielestäsi pysäköidä pelastustielle kun on paljon ipanoita ja kauppakasseja? EI OLE!

Jos et pysty tätä yksiselitteistä lakia noudattamaan niin raivaat tilaa häkkikellariin, hankit kevyemmät vaunut tai muutat paikkaan jossa et ole vaaraksi muille.
kyllähän mä sen tiedän, meinasin vaan "ihmetellä" kun röppö tossa ihmetteli et miten kaksosten ja taaperon kans menis noi raput ;)
 
"hhh"
Isännöitsijä tuskin työntää niitä sateen pilaantumaan vaan uskoisin, että kerää ne ehjinä jonnekin talteen, josta ne saa pyydettyä ja samalla saa ripityksen oikeasta säilytyspaikasta.
isännöitsijällä tuskin on aikaa ja halua alkaa roudaan kaikkien laiskojen mammojen kärrejä johki toimistoonsa säilöön |O sehän sais rekalla hakee päivittäin kärrejä kyytiin. ristus!
 
[QUOTE="hhh";26648400]isännöitsijällä tuskin on aikaa ja halua alkaa roudaan kaikkien laiskojen mammojen kärrejä johki toimistoonsa säilöön |O sehän sais rekalla hakee päivittäin kärrejä kyytiin. ristus![/QUOTE]

Tekee varmasti ensin kuitenkin varoituksen riittävän paljon etukäteen, että nämä viedään roskiin sinä ja sinä päivänä, jos ei ole pois viety. Luulisin myös sellaisessa tapauksessa pihalla olevan myös roskalavan, josta ne voi noutaa.
 
Viimeksi muokattu:
"hhh"
mä voisinkin ehdottaa itselleni uutta pestiä kaupungille;

vaunupirkko :D

kyyläisin kaikkiin rappukäytäviin ja kävisin nakkeleen sakkolappuja, tietty ois vaunupirkon kuumalinjakin auki, sais soittaa vihjeitä :p ;) :D
 
"vieras"
[QUOTE="hhh";26648494]mä voisinkin ehdottaa itselleni uutta pestiä kaupungille;

vaunupirkko :D

kyyläisin kaikkiin rappukäytäviin ja kävisin nakkeleen sakkolappuja, tietty ois vaunupirkon kuumalinjakin auki, sais soittaa vihjeitä :p ;) :D[/QUOTE]

Joo,pistä vaan tänne vaunupirkon kuumalinjan numero niin alkaa palstamiesten luurit käymään kuumina.. :D
 

Yhteistyössä