Työnsin juuri kahdet vaunut rappukäytävästä ulos sateeseen!

  • Viestiketjun aloittaja isador
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vaan"
Olenko ainut vai miten muilla? Kaikissa kerrostaloissa missä olen asunut on ollut ns. Häkkikomero kaikissaasunnoissaja vielä hissittömissä se on aina omallakohdallani ollut ns. Maan tasalla. Säilytin itse lastenvaunuja siellä, eihän sinne sitten juuri muuta mahtunut, mutta oli oma lukittu tila vaunuille
 
Mä kysyn näiltä jotka kerovat kuinka helppoa on viedä ne rattaat sinne kotiin tai varastoon tms jos asuu hissittömässä talossa..

Miten toimisitte jos talossanne olisi pyörävaasto aina aivan täynnä,oma varastokoppi aivan täynnä,tulette kaksosten vaunujen kanssa kotiin kaupasta ja kävelymiehenä on 2 vuoden ikäinen lapsi vaunuissa nukkuvien kakssten lisäksi.
Missä järjestyksessä lähdette raahaamaan lapsia ja vaunuja sisälle?Mihin jätätte tuon 2 vuotiaan jos viette sen kotiin ja sittena lähdette hakemaan vaunuja jotka pitää laittaa kasaan ja sitten kantaa sivuttain,koska eivät leveydeltään mahdu vedettäväksi rapuista. :)

Ihan mielenkiinnosta.

Ja ei,minun vaununi eivät ole rappukäytävässä lojumassa. :D
 
"hhh"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26645332:
Mä kysyn näiltä jotka kerovat kuinka helppoa on viedä ne rattaat sinne kotiin tai varastoon tms jos asuu hissittömässä talossa..

Miten toimisitte jos talossanne olisi pyörävaasto aina aivan täynnä,oma varastokoppi aivan täynnä,tulette kaksosten vaunujen kanssa kotiin kaupasta ja kävelymiehenä on 2 vuoden ikäinen lapsi vaunuissa nukkuvien kakssten lisäksi.
Missä järjestyksessä lähdette raahaamaan lapsia ja vaunuja sisälle?Mihin jätätte tuon 2 vuotiaan jos viette sen kotiin ja sittena lähdette hakemaan vaunuja jotka pitää laittaa kasaan ja sitten kantaa sivuttain,koska eivät leveydeltään mahdu vedettäväksi rapuista. :)

Ihan mielenkiinnosta.

Ja ei,minun vaununi eivät ole rappukäytävässä lojumassa. :D
2 vuotias kävelee edellä ja kaksoset kantokopissa perässä. rungon voi hakee sit kun koko kööri on sisällä, kyllä 2v sen minuutin odottaa.
 
"Vieras Vierailija"
Tää toinen kämppä oli Eerikinkadun ja Fredan kulmassa, jossa on täynnä terasseja. Ei niitä oikein kadullekaan ilkiä jättää. En pysty kantamaan edes noita Emmaljungan vaunuja edes 1. kerrokseen, saati sit 3. tai 4 kerrokseen vauvan ja kaikkien kassien kanssa.
Hanki kantoliina tai kantoreppu. Tai osta sitten tuossa talossa vierailua varten kevyet matkarattaat, jotka jaksat raahata ylös asti. Tai hommaa rumat ja halvat kärryt, joita kukaan ei halua varastaa, jos jätät ne ulos. Vaihtoehtoja on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26645332:
Mä kysyn näiltä jotka kerovat kuinka helppoa on viedä ne rattaat sinne kotiin tai varastoon tms jos asuu hissittömässä talossa..

Miten toimisitte jos talossanne olisi pyörävaasto aina aivan täynnä,oma varastokoppi aivan täynnä,tulette kaksosten vaunujen kanssa kotiin kaupasta ja kävelymiehenä on 2 vuoden ikäinen lapsi vaunuissa nukkuvien kakssten lisäksi.
Missä järjestyksessä lähdette raahaamaan lapsia ja vaunuja sisälle?Mihin jätätte tuon 2 vuotiaan jos viette sen kotiin ja sittena lähdette hakemaan vaunuja jotka pitää laittaa kasaan ja sitten kantaa sivuttain,koska eivät leveydeltään mahdu vedettäväksi rapuista. :)

Ihan mielenkiinnosta.

Ja ei,minun vaununi eivät ole rappukäytävässä lojumassa. :D
No varmaan tekisin niin ett 2v kävelee itse ja minä vierellä kaksosia kantokopissa kantaen. Sitten lapset lukkojen taa, alas hakemaan kasatut vaunut sisälle. Tarvittaessa vielä kolmannella reissulla ostokset alhaalta ylös. Lain kannalta sillä ei oo mitään merkitystä vaikka sulla olis viiskymmentä lasta kuskattavana sisälle yhtä aikaa, jokaisen pitää tää asia pohtia itsekseen kun lapsia saa ja asuinpaikkaa valitsee. Lakia ei kuitenkaan saa rikkoa olettaen ettei siihen kukaan puutu.
 
"vieras"
[QUOTE="hhh";26645378]2 vuotias kävelee edellä ja kaksoset kantokopissa perässä. rungon voi hakee sit kun koko kööri on sisällä, kyllä 2v sen minuutin odottaa.[/QUOTE]

Niin, katsos Röppö kun tällä palstalla kaikki ovat semmosia superäitejä, että ne pystyy kantamaan ne kaksosten vaunut vauvoineen päivineen sinne ylimpään kerrokseen. Minuutissa. Niin ja painavatkin ostoskassit menee kevyesti siinä samalla. Ku asioista ei kato kannata tehdä liian vaikeita :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Juu no itse en kuulu superäiteihin..
Kunhan rupesin miettimään.

Meillä kaksi vuotias tyttö ja kävelee kyllä tosi hyvin ja pitkiäkin matkoja mutta raput on sille paha paikka.Toisinaan menee hyvin,toisinaan likka laittaa pelleilyksi ja on pakko pitää kädestä kiinne tai ainakin ihan takana kävellä "minä itte"päivinä että ehtii koppasta kiinne jos meinaa horjahtaa.Milläs ottais sit kiinne jos on molemmat kädet varattuna...?
Ja sen verran viliskantti on etten kyllä uskaltais lähtee viemään roskapussia (mihin menis sama aika kun niiden vaunujen hakemiseen vaikken mikään sotanorsu olekkaan)ja jättää tyttöä kiipeilemään sohville,tuoleille jne..Päivisin en käy vessassakaan ilman tota termiittiä. :D

Ja juu tiedän,et laki on laki vaikka olis 50 mukulaa mut pyörittelen ajatusta nyt vaan päässäni ja mietin miten tollasesta tilanteesta selviäis.
 
"minä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26645332:
Mä kysyn näiltä jotka kerovat kuinka helppoa on viedä ne rattaat sinne kotiin tai varastoon tms jos asuu hissittömässä talossa..

Miten toimisitte jos talossanne olisi pyörävaasto aina aivan täynnä,oma varastokoppi aivan täynnä,tulette kaksosten vaunujen kanssa kotiin kaupasta ja kävelymiehenä on 2 vuoden ikäinen lapsi vaunuissa nukkuvien kakssten lisäksi.
Missä järjestyksessä lähdette raahaamaan lapsia ja vaunuja sisälle?Mihin jätätte tuon 2 vuotiaan jos viette sen kotiin ja sittena lähdette hakemaan vaunuja jotka pitää laittaa kasaan ja sitten kantaa sivuttain,koska eivät leveydeltään mahdu vedettäväksi rapuista. :)

Ihan mielenkiinnosta.

Ja ei,minun vaununi eivät ole rappukäytävässä lojumassa. :D
Koska ne 2v ja kaksoset eivät varmaan yllätyksenä tule, niin kannattaa pitää huolta että oma varastokoppi ei ole täynnä vaan siellä olisi tilaa juuri vaunujen säilytystä varten. Jos ei ole sitä vertaa nähnyt vaivaa että miettisi vaunujen säilytystä niin turha itkeä niiden raahaamista rappusissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"tunkion kukko"
[QUOTE="Vieras Vierailija";26645380]Hanki kantoliina tai kantoreppu. Tai osta sitten tuossa talossa vierailua varten kevyet matkarattaat, jotka jaksat raahata ylös asti. Tai hommaa rumat ja halvat kärryt, joita kukaan ei halua varastaa, jos jätät ne ulos. Vaihtoehtoja on.[/QUOTE]

Mulla oli aikoinaan kantoreppu, mutta en voi sillä raahata koko päivää vauvaa. Yleensä vauva viihtyi siinä sellaiset 10min, ennenkuin oli pakko ottaa pois.

Matkarattaat on nykyäänkin, mutta en koskaan käytä niitä, koska niissä lapsi ei voi nukkua, eikä niihin mahdu ostoksia. Helpompi on ottaa kunnon rattaat mukaan aina reissuun.

Eikä matkarattaat olisi pelastanut tuota reissua, sillä se oli toissatalvena, kun oli ennätyslumet Hesassa, ei siellä päässyt eteenpäin millään pienillä rattailla.
Helsingissä on enemmän lunta kuin Lapissa - Kotimaa - ESS.fi

Jättäisitko itse Helsingin ydinkeskustaan vaunut suoraan kadulle moneksi tunniksi?
 
[QUOTE="hhh";26646199]mites kolmosten tai nelosten äidit pääsee raput ylös :O[/QUOTE]
Kun on liudan lapsia hankkinut niin varmasti keksii myös keinot selvitä niiden kanssa.
Laiskuus, mielikuvituksettomuus, huonokuntoisuus, köyhyys tms ei ole hyväksyttävä syy rikkoa lakia ja asettaa ihmisiä vaaraan.
Monissa taloissa parkkipaikkaa ei välttämättä ole pihalla vaan muutaman sadan metrin päässä. Voiko silloin mielestäsi pysäköidä pelastustielle kun on paljon ipanoita ja kauppakasseja? EI OLE!

Jos et pysty tätä yksiselitteistä lakia noudattamaan niin raivaat tilaa häkkikellariin, hankit kevyemmät vaunut tai muutat paikkaan jossa et ole vaaraksi muille.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26646499:
Kun on liudan lapsia hankkinut niin varmasti keksii myös keinot selvitä niiden kanssa.
Laiskuus, mielikuvituksettomuus, huonokuntoisuus, köyhyys tms ei ole hyväksyttävä syy rikkoa lakia ja asettaa ihmisiä vaaraan.
Monissa taloissa parkkipaikkaa ei välttämättä ole pihalla vaan muutaman sadan metrin päässä. Voiko silloin mielestäsi pysäköidä pelastustielle kun on paljon ipanoita ja kauppakasseja? EI OLE!

Jos et pysty tätä yksiselitteistä lakia noudattamaan niin raivaat tilaa häkkikellariin, hankit kevyemmät vaunut tai muutat paikkaan jossa et ole vaaraksi muille.
Aamen!
 
meillä kukaan ei valita, koska kaikki säilyttävät vaunuja tai rattaita rappukäytävässä.
on pakko. pyörävarasto on täynnä pyöriä, suksia ja pulkkia, sinne ei mahdu. ja koska hissiä ei ole, kukaan ei ala kiskoa rattaita toiseen tai kolmanteen kerrokseen !
 
Viimeksi muokattu:
"öööö"
Jos ne vaunut on jo pitkäänkin olleet rappukäytävässä niin eikö ois voinut sen verran ajatella, että ois poutapäivänä vienyt ne pihalle?!
Vai tarkoituksellako ap halus sadepäivänä toteuttaa tän? :O
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26646570:
meillä kukaan ei valita, koska kaikki säilyttävät vaunuja tai rattaita rappukäytävässä
on pakko. pyörävarasto on täynnä pyöriä, suksia ja pulkkia, sinne ei mahdu. ja koska hissiä ei ole, kukaan ei ala kiskoa rattaita toiseen tai kolmanteen kerrokseen !

Edelleen, turvallisuusriski. En tuollaisella typeryydellä leveilisi.
 
"vieras"
[QUOTE="öööö";26646588]Jos ne vaunut on jo pitkäänkin olleet rappukäytävässä niin eikö ois voinut sen verran ajatella, että ois poutapäivänä vienyt ne pihalle?!
Vai tarkoituksellako ap halus sadepäivänä toteuttaa tän? :O[/QUOTE]

Mäkin mietin tuota.
 
[QUOTE="öööö";26646588]Jos ne vaunut on jo pitkäänkin olleet rappukäytävässä niin eikö ois voinut sen verran ajatella, että ois poutapäivänä vienyt ne pihalle?!
Vai tarkoituksellako ap halus sadepäivänä toteuttaa tän? :O[/QUOTE]
Menee viesti paremmin perille :stick:
 
Nämä on niitä tekoja, jotka lisäävät naapurisopua. :heart:

Jos itse päättää tuhota naapurien lastenrattaat väärän säilytyspaikan takia, niin voi olla että naapurit tuskin sietää AP:n rikkeitä, ei enää niitä pieniäkään. Mahtavaa asua talossa, jossa kyylätään ja koitetaan tehdä kiusaa parhaansa mukaan.

Ne vaunut olisi voinut työntää ulos aiemmin mainittuna poutapäivänä tai piilottaa jonnekin varastoon (josta ne joko löytää itse tai kysymällä) tai tehnyt jopa niin ikävästi, että olisi sanonut naapureille, että tämä peli ei vetele, viekää vaununne muualle. Kaikki eivät katsele lappuja käytävällä.
 
Viimeksi muokattu:
puolensa pitänyt
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26646570:
meillä kukaan ei valita, koska kaikki säilyttävät vaunuja tai rattaita rappukäytävässä
on pakko. pyörävarasto on täynnä pyöriä, suksia ja pulkkia, sinne ei mahdu. ja koska hissiä ei ole, kukaan ei ala kiskoa rattaita toiseen tai kolmanteen kerrokseen !
Pakko ei ole kuin kuolla ;)
kun meidän muksu oli ihan pieni, asumme 3kerroksisessa kerrostalossa jossa ei hissiä.
pyörävajakin aivan täysi :(
Ja tästä siis valitin isännöitsjälle kuin huoltomiehelle.
Ei siinä auttanut ensimmäisinä kuukausina kuin kiskoa ne kärrit kolmanteen kerrokseen kapeita kierreportaita pitkin :(

Pitkän kädenväännön jälkeen huoltomies siivosi isännöitsijän pyynnöstä sitten pyörävajaan tilaa ja laittoi selkeän ison lapun missä oli paikka vain lastenrattaille/vaunuille.

Kovasti porukka koetti siihen likelle ovea jossa paikka oli,
tunkea omaa pyöräänsä.
Muutaman pyörän kun parikertaa laitoin ulos ja omistajat tuli huutamaan oppi hekin että se paikka oli vaunuille ja pyörälle löytyy paikka pyörävajasta,
tosin ei siitä oven vierestä joka montaa ihmistä harmittikin :D

Paras oli eräs venakko joka huuno soomi mussuttaa kuinka ei täällä tilaa olla, minun pyörä pitää olla tässä.
Otin pyörän ja nakkasin sen 2metrin päähän vapaaseen pyörätelineeseen pyörävajassa :D
Jotakin toi venakko siihen venäjäksi jäi mutisemaan mutta eipä toiste koettanut vaunupaikkaani viedä :D

Eli kyllä niistä kerrostaloista sitä tilaa löytyy vaunuille jotka luetellaan samalla tavalla kulkupeleiksi kuin pyörätkin,
omasta aktiivisuudestakin on kiinne.
Ei kukaan sinulle sitä tilaa tee jos sitä et tajua ja osaa vaatia.
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
"Niinnu"
[QUOTE="öööö";26646588]Jos ne vaunut on jo pitkäänkin olleet rappukäytävässä niin eikö ois voinut sen verran ajatella, että ois poutapäivänä vienyt ne pihalle?!
Vai tarkoituksellako ap halus sadepäivänä toteuttaa tän? :O[/QUOTE]

Menee ainakin viesti perille. Minä tiedän tapauksia, että joku hermonsa menettänyt on tyhjentänyt roskapussinsa rappukäytävässä oleviin vaunuihin tai laittanut niihin ulostetta :O paljon törkeämpää tuo on kuin työntää ne ulos. Onhan se totta, että kyllä alkaa hermot mennä jos asiasta on vuosi tiedotettu eikä homma toimi.

Meillä esim. vuodeosastolla on niin tarkat paloturvallisuus säännöt, että kun tarkastaja käy tarkastuskäynnillä, niin kaikki mainittavat virheet on korjattava välittömästi. Muuten tulee suuri sanktio ( suuri sakko ). On kyse suuresta määrästä ihmisiä. Sama homma on kyllä kerrostalossakin. Kyllä näihin pitäisi puuttua VÄLITTÖMÄSTI! Ihan sakon uhalla!
 

Yhteistyössä