Helsingin seurakunnan joulukalenteri

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletteko jo sattumalta avanneet niitä luukkuja?
Mä avasin muutaman kun sain viestiä, että siellä on ihan sopimattomia ja loukkaavia kirjoituksia.
Olen järkyttynyt ja loukkaantunut ja harkitsen vakavasti kirkosta eroamista.

vierailija
Ei oo vielä edes joulukuu, älkää nyt vielä availko luukkujanne. Tuhka- tai muitakaan luukkuja.
Aapeen viesti antoi hyvän käsityksen siitä millaista väkeä tällä palstalla viihtyy.
Ihailin illalla kaupungin jouluvaloja. Pimeässä tihkusateessa tuli suomalainen olo. Käydessäni harvemmin kaupungilla kuin työvuosina, näen Helsingin uudella tavalla. Minua jäi harmittamaan, kun luulin, että valtioneuvoston linna on vielä oranssivalaistuksessa.
Kiersin korttelia, ja luin talon seinästä opasteen, jossa lukee Mäyrä, ruotsiksi Grävling. Ajattelin Snellmaninkadulla, että huomenna Mesimäyrä istuu työpöytänsä ääressä, avaa kirjoituspöytänsä vetolaatikon, ja hipelöi saksiaan. Kirjojen alv-korotus vähentää kansan intoa ostaa kirjoja. Ehkä ahkerat lukijat epätoivoissaan lukevat paremman puutteessa Purran eli mesimäyrän blogia.
Ainakin Kaksplus av-palstalla mesimäyrän suosio on huipussaan. Tiedän ettei heitä hyvän kirjallisuuden lukeminen kiinnosta, ja tyylini puhua ja kirjoittaa menee heihin kuin häkä päähän tai kuuma veitsi voihin.

vierailija
Aapeen viesti antoi hyvän käsityksen siitä millaista väkeä tällä palstalla viihtyy.
Ihailin illalla kaupungin jouluvaloja. Pimeässä tihkusateessa tuli suomalainen olo. Käydessäni harvemmin kaupungilla kuin työvuosina, näen Helsingin uudella tavalla. Minua jäi harmittamaan, kun luulin, että valtioneuvoston linna on vielä oranssivalaistuksessa.
Kiersin korttelia, ja luin talon seinästä opasteen, jossa lukee Mäyrä, ruotsiksi Grävling. Ajattelin Snellmaninkadulla, että huomenna Mesimäyrä istuu työpöytänsä ääressä, avaa kirjoituspöytänsä vetolaatikon, ja hipelöi saksiaan. Kirjojen alv-korotus vähentää kansan intoa ostaa kirjoja. Ehkä ahkerat lukijat epätoivoissaan lukevat paremman puutteessa Purran eli mesimäyrän blogia.
Ainakin Kaksplus av-palstalla mesimäyrän suosio on huipussaan. Tiedän ettei heitä hyvän kirjallisuuden lukeminen kiinnosta, ja tyylini puhua ja kirjoittaa menee heihin kuin häkä päähän tai kuuma veitsi voihin.
Mulle ei tule Helsingissä enää yhtään suomalainen olo. Niin on väki muuttunut. Viimeksi suomalaisen olon koin käydessäni uusmaalaisella pikkupaikkakunnalla. Oli kotoisaa ja viihtyisää olla vaihteeksi ihan oman suomalaisen porukan keskellä.

Seurakunnan kalenteri on ala-arvoinen. Materialistiset kauppiaatkin myy parempia. Ja kristillisempiä.

vierailija
Katsoin tällä viikolla saamaani joulukalenteria, jossa on tummahiuksinen naisenkeli punainen, pitkähelmainen leninki yllään.
Kaunis kuva taustanaan ihmisten hyörinää lintuperspektiivissä.
Kuva herätti mukavia muistoja ajoilta, jolloin harrastin monenlaista liikuntaa mm. tanssia, ja kävin melko paljon kirkon tilaisuuksissa.
Lapsena esiinnyin joulukuvaelmassa enkelinä, ja siipeni tarrautuivat näyttämön verhoihin.

Yhteistyössä