TYKS hoidot 2013!

kiitos sera2010 :hug: soitin tyksiin uudestaan seuraavana päivänä ja lupasivat perjantaina ilmoittaa jos ne saa mut johonkin väliin ens viikolla. totesin sinne etten huvikseni käynnistele kuukautisia ja kärsi kivuista ja olen toiminut kuten he on ohjeistanut joten heidän kuuluis ottaa mut vatsaan. sit se sano sielt et ois tarvinnut ilmoittaa kun teroi alkaa syömään. ja totesin et tollaista ei minulle sanottu kai oisin ilmoittanut ja ite se lääkäri sano et aloita seuraaval viikol jollei ala ja soitin ja varmistin et saanko jo aloittaa sen joten kyl hein ois se tarvinnut tietää siel.. mul tuli niin itkupotku raivari tost ja varmaan sekin edesauttoi suuttumaan kun työkaveri sai tyttönsä silloin aamuyöst

Et tarvii miestä siellä... ihan pikkujuttu koko homma... (ainakin yleensä on suurimmalle osalle) Mulla ei sattunu olleskaan... Ota vaan särkylääkettä etukäteen ohjeen mukaan... (olisko ollu 600 burana tuntii ennen mulla)

Hyvä kun sait sen sovittua... Meinas jo raivo nousta mullakin kun juttuas luin.

hih.. hiukan vissiin kiukkunen kun niin paljon virhei. on muutenkin mut siis tost pistää silmään jo noi itelläkin :D ja siis olen iloinen työkaverin puolesta kun tytön sai. ei mennyt hänelläkään synnytys putkeen mutta parempaan suuntaan menee. iski vain hetkellinen katkeruus siinä sitten päälle. en ole sillai kateellinen muille ollut tai ollut itkua lähellä, paitsi viime aikoina johtuneeko siitä et on kumminkin viime aikoina selvinnyt et vika minussa vaikka sitä aina välillä epäillytkin. noh nyt sain ajan maanantaille työtkin järjestys hyvin ja mies tulee mukaan kun olen kipu herkkä tietyis tilanteissa niin tulee tueks mukaan.

sansu86: Juu ei tarvita miestä mukaan, mut kiva tietty, jos pääsee tueksi :) Ja mulla kyllä sattui aukiolotutkimus jonkun verran, vaikka yleensä en todellakaan kipuherkkä ole! Mut mullahan olikin tuubat melko tukossa. Tosin sitä ei kyllä tolla aukiolotutkimuksella todettu, vaan todettiin, että auki on! :LOL: Eli mä en tohon aukiolotutkimukseen kyllä luota. Laparoskopialla se vasta selviää, mitä ei kyllä tyksissä tehä, ellei oo epäilystä esim. endosta. Tsemppiä!! :heart:

Mites yrittäjä83 piinapäivät sujuu, joko sulla pian testipäivä lähestyy? :)

jaahas.. tutkimus ohi hiukan sattus kyl sen sillai kesti muutaman ärräpään kans . röörit on auki ja muutenkin vissiin ok. miehen käskettiin verenpaine lääke vaihtaa kun siin on joku salpaaja joka voi estää siittiöiden kulkemisen. mut nyt sit odotetaan syyskuuhun ja koitetaan tiputtaa 5-8 kg ennen kuin hoitoihin lähdetään. ja kun sen saa niin varmaan lähetään siihen hoitoon jossa munarakkuloi kypsytetään mikä sen nimi nyt sit oli huoh. mitään ei nyt saatu mukaan muuta kuin liuta lappuja. Helpottunut et röörit auki ja laski noi follitkin mut ei sanonut niist sen enempää ja vituttaa et pitää omin toimin edelleen mennä sinne syyskuuhun asti

YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto huhtikuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........3 IUI 4/13
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 4. PAS huhtikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:
Nyysy.....*38................2........1.IVF tuoresiirto................ testipäivä 9.5

PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?

Lisäsin itteni tonne listaan, toivottavasti nyt meni oikein :confused:. Kiva kun mulle on laitettu testipäiväksi Helatorstai. Mulla ois siis veritesti. Pakko myöntää, et kyllä on jo pissitty tikkuun useemman kerran ja kroppaa kuunneltu tarkalla korvalla:LOL:.
Kovin on hiljasta tässä pinossa.
Löytyykö muita piinailijoita? Tää on kamalaa!!!

tosiaan on välillä aika hiljaista sen verran että helmikuussa kun oltiin tyksissä niin meijän kotivaaka näytti silloin 88,6 ja tänä aamuna vaaka näytti 85,4 eli alaspäin ollaan menossa ton panon suhteen viel reilu 5kg pois niin sit ollaan siinä tavoitteessa et voi sinne tyksiin uudestaa soittaa.. Aika äkkiä toi mahalaukku alkaa tottua siihen et saa pienempiä annoksia et jos syö liikaa niin sit tulee pahaolo. Viilii rahkaa ym oon tottunu syömää kera mehukeiton ja kai se on pakko uskoa et jotain on tapahtunut kun jotkut housut meinaa tippua jalasta, ainakin muutamia legginsejä mitä tykkään käyttää. Ei tänne muuten mitään erikoista kuulu.

kerroppas hannuliini mullekin noita sun ruokailutottumuksiaisi. mullekin kun tyks käski painoa tiputtaa sen 5-8 kg ja syyskuus uudelleen paino kontrolli ja aloitetaan hoidot sitten jos paino alaspäin. mulle ei kyl sanottu et saisin soittaa aiemmin jos paino on saatu alas vaan luomusti pitäis 4kk mennä ja sit aloitettais OI hoidot.

Nyysylle :hug: ja varnasti vituttaa... koskas tehään seuraava siirto sinulle? vai miten teidän hoidot etenee.

Mä olin tänään 1h15min vesijuoksemas kaverin kanssa. se on kamalaa kun vedest nousee kun jalat hapoilla tuntuu ettei ne kanna ollenkaan :) tänään pyörälenkille miehen kans illast ja hakemaan uudet vaatteet :)

Nyysy: :hug: Jaksuja!

hannuliinille ja sansu86 tsemppiä painonpudotukseen! Saako udella, mikä bmi pitää olla, että hoitoihin pääsee? Vai mikä systeemi niillä tyksissä on, kun ne tohon painoon puuttuu? Oliko teillä pco:ta?

Missäs SusannaO luuraa? Ois kiva kuulla, miten siellä homma edistyy? :)

Omaa napaa... pp11 vissiin menossa... vielä ei oo vuotoa näkyny, joten toivoa on... vaikken kovin toiveikas kyllä vieläkään osaa olla. Testata en aio ennen ku vasta virallisena testipäivänä eli tiistaina, ellei vuoto ala sitä ennen! Veikkaan kuitenki, et alkaa huomenna tai sunnuntaina.

YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto huhtikuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........3 IUI 4/13
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:

Nyysy.....*38................2........1. IVF tuoresiirto................ testipäivä 9.5
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 4. PAS ................. testipäivä 14.5

PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?

Mä en käsitä...tuhruu tulee vaan.veritesti otettiin eilen,mut tuloksesta ei oo tietoo.meitsi nääs lahjakkaana tyttönä nukkui onnellisena,yövuorosta tulleena soittoajan ohi...tikut näyttäå negaa,mut vuoto ei ala...lugetkin lopetin eilen. Nopeesti puhelimella päivitin.

Hellou Tyxiläiset ;) Apua... tuleeko musta myöhäisteini...

Eipä käyny meilläkään tuuri. Oli myös testipäivänä tuo 9.5 mutta eipä se vaan onnistunu taaskaan. Pettymys oli valtava koska nyt oltiin niin eri lääkityksillä ja toiveet oli nousseet niiden myötä todella korkealle.

Nyt sitten odotellaan yksi välikierto ja jatketaan kesäkuusta eteenpäin passeilla. Meillä on huonosti selvinneet sulatuksesta kaverit joten todella pidän peukkuja. Pakkasessa olisi kolmeen siirtoon kaverit odottamassa mutta tuskin kaikki selviää.

Henkisesti oli taas rankempi nega kuin aikoihin. Huomaan että olen äärettömän pettynyt omaan kroppaani ja teiniajoilta tuli takaisin sellainenkin kammotus kun itsensä rankaiseminen pahan olon iskiessä. Onneksi olen vielä niin masentunut muutoinkin että en pysty rääkkäämään runkoani... Luojalle kiitos minulla on hyvä terapeutti ja myös kokemusta vanhastaan mitä tällainen mielenmyrsky voi ihmiselle tehdä. Kirjoitan asian tänne lähinnä siksi että muutkin tajuavan erinäisten todella pelottavienkin asioiden olevan myös ns. normaaleja. Tänään alkoi onneksi vuoto ja vanhastaan tiedän että vuodon jälkeen muutama päivä ja alkaa nuppi selviimään pahimmista hormonimyrskyistään.... Nyt sitten vaan sitä odottelen ja yritän pitää itseni kiireisenä.

Lämpimästi suosittelen ammattiavun piiriin hakeutumista kun alkaa nuppi lahomaan. Itse pitkitin taas vuoden ennen kun ylpeys oli nieltävä ja uskaltauduin pyytämään apua. Sain apua ja varsinkin tyksin kriisipolin tätskä on aivan mahtava. Hän osasi suositella minulle erittäin hyvän psykoterapeutin ja en haluaisi tästä suhteesta lähteä olleskaan :D

Dodii... nyt on taa omat nuppiongelmat ruodittu... TSEMPPIÄ kaikille... Koittakaa nyt saada vähän positiivisemmiksi tää tyksiläisten onnistumisprosentti :D Okei??

osaakos joku teistä sanoa kun sain tyksist sen 9.4 käynnin sen lapun mis kaikki jutut oli niin siel luki että kaksisuuntainen endometriosi. toisella kertaa kun lääkäri ei tuosta maininnut mitään ja se eka lääkäri oli ultrannut niin oli lappuun kirjoittanut että vaikea nähdä munasarjoi. toinen lääkäri ultras kyllä kovakourasemmin. mä voin tarkempii tietoi siit sit antaa kun kotiin illal pääsen mut toi kaksisuuntanen endometriosi mua hämää.

Sansu86: Mä oon koittanut vähentää syömistä ja pienentää annoskokoja yhtenä on ollut se et vettä oon myös koittanut juoda enempi mitä ennen ja osana auttanut varmaan se metformiini mitä myös syön. Turhat sokerit ym pois ja maustamaton rahka sokeroimattomalla mehukeitolla ja uutena oon ottanut maustamatonta viiliä ja mehukeittoa. Varmaan suurina syynä siihen painonhallintaan on se et jos sattuu tulemaan raskaaks niin sillo on suuremmat riskit raskausdiabetekseen ja kaikkiin muihin komplikaatiohin mtä voi tulla. viime viikosta paino tippunu taas 100g.

Hoidot jatkuu vasta syyskuussa. Kivaa odottelua sinne asti:'(. Kun mä soitin sinne, niin hoitsu kysyi, haluutteko siis jatkaa hoitoja? No todellakin. Harvempi kaiketi lopettaa siihen eka kertaan, vai kuinka? Meidän tuuria oli se, ettei pakkaseen saatu mitään.
Ois niin upeeta mennä yksityiselle hoitoon, mut kun ei ihan ole toi pankkitili asiasta samaa mieltä...
Kesää odottelen jo kovin, vai odottelisinko ennemmin sen loppua ;-). Kovin oon tässä miettinyt, et voinko mä itse tehdä tällä välin yhtään mitään? Ehdotuksia?

Pahoittelut negoista, Nyysy ja 83yrittäjä :( On se niin kamalan epäreilua...

Täällä on oltu toipilaina, leikkauspöydällä käytiin alkukuusta. Kohtua taas hoideltiin parempaan kuntoon. Syksyä ja hoitoja odotellaan siis täälläkin. Nyt mennään kesä luomusti ja sitten onneksi tehokkaampaa toimintaa. Hetkeäkään en kyllä usko luonnolliseen raskautumiseen tällä kohdulla mutta onhan se hyvä "muodon vuoksi" vähän itse ensin yritellä.. Kierron puolivälin ultrissa on näkynyt aina yksi muutaman päivän sisään valmis folli ja limis ollut noin 4-5mm luokkaa. Toisaalta tuntuu, että haluaisi mahdollisimman nopeasti asiaan edistystä ja kaipuu on valtava... mutta eipä se hötkyilemällä tule, hitaasti ollaan tähänkin asti edetty. Toisaalta siis on ihan ok ottaa pientä huilitaukoa nyt kesän ajan ennen hoitoja ja kerätä voimia. Yritän saada ajatukset pois vaikka yritystä tietenkin on ja tilanne edelleen ärsyttää. Mitä sitä nyt itse tekemään luomukiertojen aikana.... hmm, no itse syön raskaus&imetys multivitaa ja testailen ovista. Siinäpä ne mun poppaskonstit :) Kai pitäisi yrittää E-vitamiinia saada enemmän kun olen kuullut kerrottavan sen hyvistä vaikutuksista limakalvoon.

Mites Sera2010, mikä tulos???

Voimia kaikille!

onpas täällä Hiljaista... Mä soittelin jokunen aika sit tyks ja sanoivat et jos olen sulun aikaan saanut sen 5 kg pois ainakin niin saadaan jo elokuus aloittaa hoidot.. mä oon nyt vähän ruvennut katsoo mitä syön ja milloin ja sit pyöräilen töihin ja käyn lenkillä joka toinen päivä. juosten/kävellen tunnin... ja lauantaina kuntovitoselle ja meinasin et poljen sinne... saas nähä nyt kuin käy :) jotenkin vaan ajattelen koko ajan että kilot pois saadaan hoidot ja vaavi vaikka vois sen voisi ajatella ihan niinkin et se on mulle hyödyks jotenkin vaan saan tsempattuu sillä et sit se vaavi on lähempänä kun kilot saa pois

Mulla olis matkaa kans se sama 5kg mut ajattelin et sais mennä alle 80 me alotetaan miehen kanssa ens viikolla juoksutreenit kun mennään ihan juolsukouluun et oppii sen tekniikan sit alusta asti oikein. ne treenit olis 2krt/vko ja sit teitty omat juoksut siihen päälle sitten. jos vaikka oltais elokuussa samassa pisteessä sansun kanssa mä kun sain sillo ne paperit sieltä tyksitä siitä ekasta käynnistä niin ymmärsin jo siitä paperista että mulle ei tulla tekemään sitä aukkaria koska kun mulla ei ole taustaa että oisin sairastunut klamydiaa ym tulehduksia..

mitkä hoidot teil aloitettaisiin sitten hannuliini? tollanen jouksukoulu ois kiva.. oon ittekseni koittanut sitä opetella mut penikat tulee aina niin hemmetin kipeiks en sit tie teenkö sen väärin jotenkin ...

Meillä aloitetaan ovulaatiohoidot sitten kun mä saan sen painon sinne 80 tai alle oli aika positiivista kun kävin aamulla vaa`alla niin tänään 4kg hoikempi kuin 3kk sitten mä aijon ottaa nyt tässä kunnon spurtin et oon ainakin sen 4kg hoikempi sitten elokuussa, miten on kun soitan sinne tyksiin sitten niistä painokontrillista niin pitääkö mies ottaa mukaan vai riittääkö et meen yksin sinne koska siellä sovitaan se jatko. Ihanaa tässä hommassa on se et mä mahdun yhteen hameeseen mihin en oo muutamaan vuoteen mahtunut sekin motivoi jatkamaan tätä hommaa.. :)

mulla vaaka näytti aamulla sen 79kg joten oikeaan suuntaan täälläkin menossa. mul on yks lempi mekko mut viel en oo testannut josko siihen taas mahtusin.. aika radikaalisti muuttanut ruokatottumuksia ja jahka maha rauhoittuu kahvist lähen lenkille.. :) kyllä me hannuliini ollaaan elokuuhun mennes paino alas saatu... :) mä en tie tarvitaanko siellä miestä sen voi samal varmaan kysyä kun soittaa siihen painokonrolliin ajan niin varmistaa
mut tuskin jos kerran mein painot tarvii saada alas ja miehis ei vikkaa ja meil alkaa ne OI hoidot joten tuskin miest tarvii :D

Yhteistyössä