TYKS hoidot 2013!

Tsemppiä ja onnea kaikille..

Mä oon niin.. Surullinen, vihane ööh...
Vaik ei kai pitäis olla..

Niin olin siellä aukiolotutkimuksessa, enkä mä tuntenut oloa kauheen hyväksi kun nuori mies kandi oli siinä mukana.. Kyl mä koin pakokauhua kun huone täynnä porukkaa ja yks äijä, ja itse siinä jalat levällään yrittää olla kuin ei oliskaan.. Voi luoja..
No ei siin mitään, ammatinvalintakysymys, mut kyl vähän meinas ahdistaa..
No lääkärihän oikeen kehus ku ilmakuplat lähti het kulkee niin hienosti et harvoin niitä noin selvästi näkee.. Kaikki röörit auki, ei pienintäkään ongelmaa..
Eli hyvä uutinen oli et röörit auki..
Mut sit se mitä en osannut odottaa, en mä uskonut et näin kävis.. Lekuri sanoi et aloitetaan hoidot vasta kesänjälkeen! Puhui taas jostain pirun prosenteista raskautua, ja jostain kaksosraskauksista..
Elokuuhun on sitten puolvuotta aikaa.. Ja mä en saa mitään hoitoja!! Ja elokuussa aloitetaan hoidot lääkkeillä.. Mitäköhän ne lääkkeillä yrittää jos hormoonit ja kaikki toimii..

Mut tosiaan, tämä lääkäri sanoi että on samaa mieltä kuin Rauni, että kiirettä jaytkohoitoihin ei ole!

Mä oon niin hajalla, mä tosiaan luulin et kun nyt yrittämistä on takanaa melkeen 1,5v niin me saatais hoitoa.. Miten tää on mahdollista? Pitääkö mun oikeesti puolvuotta oottaa et päästään hoidot aloittamaan? Ihan oikeasti mä joudun sietää pettymistä kuukaudesta toiseen, tietäen et hoidot aloitetaan vasta joskus?
Eli mä hain hoitoihin turhaan näin aikaisin, kuullakseni vaan et meitä hoidetaan vasta elokuun jälkeen, meillä ei ole kiirettä eikä ole estettä ettenkö luomuna raskautuis. Ihmettelen kyllä miksei sitä sit oo tapahtunut..
Mut ei hoitoja.. Olen niin pettynyt!
 
maikki1985: Höh!! :( Kuka lääkäri sulla muuten oli? Kyllä mulle muistaakseni heti aukiolotutkimuksen jälkeen tarjottiin hoitoa, ensin vissii kuukauden tai kaks pelkästään clomeilla, ja sitten inssiä. Aina aloitetaan hormoneilla ensin, jos ei mitään tiedossa olevaa vikaa ole, koska ne on kuitenkin paljon kevyempiä hoitoja, kuin muut. Ja vaikkei omissa hormoneissa mitään vikaa oliskaan, niin silti niillä lääkkeillä saattaa tärpätä paremmin. Clomien tarkoitushan on kasvattaa follikkeleja, eli normaalin yhden irtoavan sijaan pyritään saamaan kaksi follia, jolloin raskautumisen mahdollisuus kai suurempi... Tiedän, todella turhauttavaa odotella, että pääsis hoitoihin!! Sun tilanteessa elokuuhun varmasti tuntuu olevan älyttömän pitkä aika! :( Jaksuja! :hug: Ja hyvä, että tuubat pitäis kuitenkin olla auki! :) Vaikka jo taisin aiemminkin mainita, niin oman kokemuksen takia en todellakaan luota tohon aukiolotutkimukseen. En halua pelotella, ja toivotaan että se sun kohdalla näytti oikein, mut halusin vaan kertoa, että mikään 100% varma tutkimus tuo ei todella ole!

Noista kandeista... tässä kun on tarpeeks kauan noita hoitoja tahkonut, niin on alkanu olla aivan sama, kuka siellä on kyttäämässä!! :LOL: Yks hailee, kunhan homma etenee! Mut joo, eihän se nyt mikään miellyttävä kokemus oo missään nimessä. On tuolla yks mies lääkärikin, ollu ainakin ennen.

Täällä ovista ootellaan... valitettavasti ei vielä tänään tullu kahta viivaa, toivottavasti nyt sitten ei MISSÄÄN NIMESSÄ huomenna!! Perjantai ois oikeen hyvä päivä! :)

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa kovasti!!
 
Kiitos tsempeistä kaikille :) Sera2010, sunnuntaina meinasin testata. Alunperin ajattelin, etten testaa ennen kuin vuoto alkaa olemaan kunnolla myöhässä tai on kunnon oireita koska mä niin vihaan negatiivisia raskaustestejä. Ne ahdistaa enemmän kuin alkanut vuoto... Mutta niin, sunnuntaina pitäisi jo näkyä jos on näkyäkseen. Aika tuntuu vain matelevan.

yrittäjä83, toivottavasti pääset huomenna siirtoon ja alkiot on selvinneet hyvin sulatuksesta! Pidän kovasti peukkuja.

maikki1985, tosi ikävä kuulla, ymmärrän pettymyksesi! Aika elokuuhun tuntuu varmasti pieneltä ikuisuudelta. Tuollainen kolauttaa aivan varmasti kun on jo ehtinyt niin toivoa ja asennoitua, että apua raskautumiseen saa pian. Jännä juttu, että odotuttavat teitä niin kauan. Onkohan kyse ihan vain siitä, että heidän mielestään luonnollinen raskautuminen on vielä niin todennäköistä vain onkohan siellä jo kevätruuhkaa tms... Kyllä meillekin yli vuoden yrittämisen jälkeen sanoivat, että on hyvinkin mahdollista että raskaudut ihan luonnollisestikin ja he olivat onneksi oikeassa. Toivon tietenkin kovasti, että ennen elokuuta olisit jo raskaana jos se kerran mahdollista on. Ja on tosi hienoa, että tuubat oli auki. Se on mahtava juttu se!

Mulla on ihan sama kuin Sera2010, olen jo niin tottunut siihen kaikkeen, että on ihan yksi ja sama onko vastassa nainen vai mies ja kandeja päälle. Ja Tyksissä on saanut tottua siihen, että eri opiskelijoita on paikalla usein ja itseäni se ei ole koskaan häirinnyt, mielelläni annan mahdollisuuden osallistua ja oppia. Toki se on ihmisestäkin kiinni mikä tuntuu miellyttävimmältä. Mulla on aina ollutkin omana gynekologina mies yksityisellä ja on ollut kyllä parempi kuin kukaan nainen :) Mutta ymmärrän oikein hyvin, että tilanne on tuntunut sinusta ahdistavalta ja epämiellyttävältä. Eihän ne tilanteet ikinä kivoja ole missään tapauksessa. Toivottavasti jatkossa on parempia kokemuksia. Voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Maikki> Voi kuule juur ton saman raivon mä koin myös... TODELLA kamalaa mutta niin totta... Sitä sanotaan että vuoden jälkeen voi hakeutua hoitoihin vaan joku "hoitosuositus" on että jos pari on NUORI ja terve eikä mitään syytä löydetä alkututkimuksista pitäisi odottaa siihen kahden vuoden rajapyykkiin että siirrytään eteenpäin hoidoissa... Mä sain sillon ihan kaameen itkupotkuraivarin kun lähdin sieltä ja laitoin sähköpostia perään yms. :D

Se on se juttu kun on "vielä niin nuori" Nyt sitten kuitenkin lekuri joutu jossain vaiheessa toteamaan että jos joskus haluatte vielä toisen lapsen niin sekin pitää tehdä heti putkeen... (olisin siitä ensimmäisestäkin kyllä oikein kiitollinen jos edes se saatais aikaan)
 
Omaa napaa edellen jauhan..

Tuntuu se jotenki epäreilulta! Mä ymmärrän et aloitetaan lääkehoidoilla, mut miksei niitä olisi voinut koittaa jo nyt? Ja sit aloittaa muut hoidot vaikka kesän jälkeen. Se että asiat etenis. Mä kuitenkin ovuloin, tai tikut näyttää plussaa.. Eikä ole tärpännyt vaikka kokoajan tikut on olleet käytössä ja plussat on hyödynnetty.. Ei silläkään oo mitään vaikutusta ollut..
Kertokaa mielipiteenne siitä, et jos tässä nyt pari kuukautta oottelen et josko raskaus alkaiskin ton tutkimuksen avustamana.. Mut jos ei ala, niin voinko pyytää et mulle alotettais läkitys?
Tai siis eikö niitä syödä ihan kotona ja ootellaan et raskautuuko vai ei, vai täytyykö niiden aikana tehdä jotain ultrauksia tms? Jos ne meinaa mulle lääkitystä koittaa elokuussa, niin voin mä kai soittaa erikoissairaanhoitajalle et saisin sen vaik alottaa touko-kesäkuussa, siinä sitten kerkiää niitä popsimaan jonkin aikas ja elokuussa pääsis aloittaa muut hoidot?
Vai pitäkö mun vaan oikeasti antaa olla ja odottaa?
Puolvuotta tuntuu ikuisuudelta..

Lääkäri tosiaan puhui mahdollisuuksista kaksos raskauteen ja se on kuulemma ei toivottavaa hänen mielestään..

Niin kyllä noihin kandeihin tottuu varmasti, mut itse oon aina suosinut naisgynejä , ja iski joku ahdistus et siel tarttis maata ronkittavana sen miehenkin nähden.
Ehkä se on onaa ahdasmielisyyttä.. Huoh..

Susannao kylläpäs sä jaksat jännittää pitkään, toki ymmärrän et negan testin katsominen ei ainakaan kohota mielialaa! Oon itsekkin huomannut et raskauden testailu on jäänyt vähemmälle, kun ei se negan testaaminen tosiaan hyvältä tunnu..
 
83yrittäjä

Ai et mitään hoitoja ei anneta ennekuin 2vuotta täyttyy?
Mä en tajua, mikä nuori mä olen? Tai olen, mut nuorena jaksaa paremmin.. Kyl rupee tuntee et pian jo tulee liian vanhaksi ensisynnyttäjäksi.. Yrittämisetkin tajuttiin alkaa jo vähän myöhään, kun aina kuviteltiin et raskaudun tosta vaan poks..

Kyllä vaan pahalta tuntuu, tuntuu et siellä on töissä vaan ihmisiä joilla ei omaa hen koht kokemusta pitkään yrittämisestä. Ainakaan täs vaiheessa kun pitäs viel puolvuotta oottaa!

Eilen olin niin surkeena et meinasin soittaa tyksiin takas et no pankaa piuhat kiinni kokonaan, ni ei tarvi elätelllä toiveita ja pettyä taas.

Tää on kyl hanurista, on todella epätoivoinen olo! Ja suuren suuri pelko et en tästä raskaudukkaan ja hoidot täytyy aloittaa syksyn pimeyttä kohden.. Ja hoidoissa mennään pitkän kaavan kautta ja ja.. Ja silloin katkerana kysyn lääkäriltä et no kannattiko laittaa hoidonaloittamiset jäähylle??voi hitto..
 
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, 5.3 2013
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!
 
83yrittäjä: Saitko kyytiläisen? :heart:

maikki1985: Sinuna ehkä tosiaan soittaisin vielä tyksiin, ja pyytäisin uutta aikaa, että saisit vaikka ton kesän ajan niillä lääkkeillä kokeilla! Asia näyttää sua kovasti rassaavan, niin aina kannatta ainakin yrittää, eihän siinä mitään menetä! Jaksuja ja tsemppiä! :hug: Ja kaksosraskauksiin/ kahden alkion siirtoihin suhtaudutaan kovin nihkeesti tyksissä tosiaan! Mulle juuri sanottiin myös puhelimessa, että yksi alkio siirretään, vaikka kaksi aina on pakastettu samaan olkeen, mun entisen raskautumistaustan, iän ( joo, en myöskään mielestäni ole todellakaan nuori, mutta huomattavasti nuorempi, kuin monet muut hoidoissa olevat! ) ja kaksosraskauden suuren todennäköisyyden vuoksi. Mulle se on ihan fine :) Ja juuri ne lääkkeet, mitä sä todennäköisesti saat aluksi. irrottaa niitä folleja yleensä kaks tai jopa useemman, ja jos ei mitään ongelmaa olisikaan raskautua, niin riski on toki suuri. Mut tiedän kyllä hyvin, miten ahdistavaa on vaan odottaa, odottaa, odottaa... huoh!

Omaa napaa: Tänään siis ovisplussa, niinkuin pelkäsin! Mahdollisimman huono päivä, mutta siirto tehdään anyway tiistaina! En usko onnistumiseen, mut parempi tää on ku ei siirtoa ollenkaan! Mulla kun se luomu ei siis ole missään nimessä ees mahdollinen :D Joten peukut pystyyn!! :)
 
maikki, itse olen ymmärtänyt sen niin, ettei valvomatta saa käyttää mitään stimuloivia lääkkeitä kuten clomeja tai pistoshoitoja tms. juuri siksi, ettei niitä folleja kasva liikaa. Se on kuitenkin aika pelaamista sen oikean annostuksen kanssa ja sitä pitää kontrolloida ja ultrata kierron aikana monesti useampaankin kertaan. Mä kävin tässä kierrossa sen alkupäivinä ultrassa kaksi kertaa ja samalla labrassa, annosta muutettiin sen kerran. Jotain muita hormonilääkkeitä voi käyttää ilman jatkuvaa valvontaa, itse käytin Estradotia ja Primolutia kesätauonkin yli mutta mulla oli tosin tietty ongelma ja silloin ei raskaus edes ollut mahdollinen. Kyllä ne tuolla tarkkaan valvoo pelkkää lääkkeellistäkin hoitoa/lääkkeiden käyttöä mutta se on ihan oman terveyden vuoksi.

Mutta ymmärrän sua niin hyvin ja jaan tuskastumisesi! Se on täysin ymmärrettävää ja ketuttaa aivan varmasti. On varmasti tuskastuttavaa tietää, että ovikset tapahtuu mutta raskaus ei ala. Ja mahdotonta tietää miksi näin on. Mutta jos jotain hopeareunusta haetaan niin se on ehdottomasti kuitenkin se, että jotain sun kropassa kuitenkin tapahtuu oikein. Itse en reilun vuoden aikana saanut kuin kolme ovista ja sekin oli tosi turhauttavaa. Mutta tiedän, ettei se varmaan paljon helpota sitä harmitusta.... Ei muuta kuin voimia valtavasti toivottelen lämpimän halauksen kera!!

Muakin muuten on monesti ärsyttänyt kun sanotaan, että kun olet vielä noin nuori.... Tavallaan kyllä mutta en tiedä onko kolmekymppinen nyt enää niin nuori kuitenkaan, että hedelmällisiä vuosia on niin mahdottoman paljon, että mikäs tässä hengaillessa ja lapsentekoa harjoitellessa. Ja ihan niin kuin se ikä joku tae onnistumisesta olisi. Mutta ymmärrän tietty sen pointin, totta kai parempi 30 kuitenkin kuin 40. Toisaalta kerran kun olin noin 20v yksi gyne sanoi mulle, että kyl nyt kannattais ne lapset tehdä kun on sopivan ikäinen ja siitä se hedelmällisyys sit laskee vaan... Huh. Onneksi se peli ei nyt sentään 10v myöhemmin pelattu ole :D

Sera2010, tylsää että ovis sattui huonommalle päivälle mutta onnenpotkut siirtoon kuitenkin! Peukut on pystyssä :)

Oma napaa, mies ryökäle kiikutti kaupasta eilen raskaustestin mua kaappiin piinaamaan :D polttelee niin kauheesti mutta en tee, en tee, en tee ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sera2010
SusannaO taitaa olla oikeessa noitten lääkkeitten suhteen. Siitä on niin kauan jo aikaa, kun mä clomeilla alotin, et en muista miten niitten kans toimittiin. Eikä mulla kyllä ollu ku yks tai kaks clomikiertoa ja sitte inssi.

SusannaO: Kiitos tsempeistä, niitä todella nyt tarvitaan!! :) Ja tee tee nyt vaan se testi!! ;) Sulle myös peukut pystyssä täällä :) Ilmeisesti sulla ihan hyvät fiilikset tästä? Koska sulla menkat alkais, JOS alkais? Ei tietenkää ala ;)
 
Sera2010, kiitos, kiva kun tsemppaat!! :) Eipä juurikaan ole sen kummemmat fiilikset, aika pessimistiseksi sitä on oppinut. Nyt ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan, tosin ei esikoisestakaan ollut vasta kun plussatestin jälkeen. Mutta ehkä on vain niin vaikea uskoa, että ensimmäisestä hoidosta voisi tulla plussa koska eihän mulle sellaista vaan tapahdu. Ihanan positiivista, eikö ;) Mutta yritän pitää mielen korkealla koska kuten sanottu, eka yritys vasta joten yritän vakuuttaa itselleni ettei se ole niin kamalaa jos ei onnistu. Ja tiedän, että Ashermanin (se mun diagnoosi siis) kanssa se on oikeasti niin paljon vaikeampaa. Totta kai toivon niin pitkään kuin vain mahdollista ja pelottaa jo nyt mikäli testi on nega, kuinka paljon se kuitenkin kolauttaa. Kyllähän näihin hoitokiertoihin satsaa enemmän toiveita kuin luomukiertoihin. Mutta katsellaan, katsellaan... Kai niitä ihmeitä voi tässäkin osoitteessakin tapahtua kun kerran muuallakin. Siihen on uskominen! :D

En oikein tiedä milloin menkkojen pitäisi alkaa, koska tämä on eka kierto nyt ilman Primolutia mutta jos oletetaan luteaalivaiheen olevan sen noin 14vrk niin ensi viikon alusta heti. Joten kyllä mä sunnuntaina sen testin teen kun mieskin on kotona. Kyllä sen sit pitäisi näkyä jos siellä joku on. Voi jos on saan varmaan sydänkohtauksen... Voi jännitys sentään!
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Sera2010.... *29v....... *2........*1.IVF 2.PAS, 5.3 2013
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*lääkehoidot elokuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä


PLUSSANNEET!!




susanna

toivotaan että kyytiläinen on mukana!

serena

Voi harmi kun ovis oli jo tänään, toivotaan silti että tiistai tuottais tuloksia!!

Koska se ylämäki alkaa? Mä voisin jäädä vaan peiton alle itkemään.. Nyt varsinkin kun niitä lääkkeitä pitää valovotusti syödä. Ymmärrän mä, nyt on vaan kaikki lentäny romukoppaan et mä en halua ymmärtää! Mä haluan että jotain tapahtuu, että olis jotain toiveita jostain.. Hitto ku puhuttais ees esim 3kk odotuksesta, sekin on helpompi sietää kuin puolvuotta! Ja kun lääkkeet on kokeiltu niin sitten ollaan jo joulukuussa kun otetaan järeämmät käyttöön.. tää puolvuotta menee niin hukkaan!
Mä en vaan pääse yli enkä ympäri.. tai sen tiedän et kun lumet rupee sulaamaan ja saan motskarin alle niin tommoset murheet häviää. Mut ei näy ajokelejä ei..

Kai se on vaan ajateltava et tilanne on tämä, se ei muutu vaikka kuinka itkisin-potkisin-huutaisin-raivoaisin.. täst on vaan noustava. Uskotella et jotain saattaa tapahtuakkin tän aikana kun tuolla tssg:ssäkin kävin, jos sielä sitenki ois ollu joku irtopala mikä ois estänyt jotain.. Mitä en kyl usko koska ihanteellisen hyvin ne ilmakuplat lähti heti matkaan eikä mitään ongelmaa..

Täytyy siis rupea lukemaan noita tarinoita tssg:n jälkeen raskautumisista, sais edes pienen toivonkipinän takas ja mielen positiivisemmaksi. Kun ei tää helpota miehenkään oloa..
 
SusannaO: Kyllä se voi ekasta hoidosta tärpätä, kaikki on mahdollista! :) Ei mullakaan ollu ekassa raskaudessa mitään oireita ennen plussaa eikä heti sen jälkeenkään, muuta ku ihan tavallisia menkkaoireita! :) Enkä myöskään todellakaan uskonu plussaan!! ;) Ja nyt en millään jaksa uskoa, et tulevasta hoidosta vois mitenkään taas tärpätä! :D Siinä kohdunulkoisessa raskaudessa mä kyllä heti arvasin olevani raskaana, mut jotenkin tiesin, ettei kaikki ole hyvin...

maikki1985: :hug: Ei löydy sanoja nyt lohduttamaan sua, tiedän ettei mitkään sanat auta! : / Haleja, jaksuja ja toivoa luomuyrityksiin kovasti! :heart:

83yrittäjä: ?? Mikä tilanne siellä?
 
Hellou!!
Maikki> Sä voit aina mennä yksityiselle... Mekin käytiin alkuun siellä mutta ei saatu yksityiseltä (huono lääkärivalinta) apuja niin siirryin tyksiin... Viimeisillä kerroilla yksityisellä vaadin clomit ja siellä yksi kierto clomeilla utrattiin (yleensä ultraillaan vain yksi kierto ja kaksi seuraavaa saa käyttää ilman ultrauksia jos ei ekassa ollu ongelmia)

Tiiän turhautumisen tuossa tilanteessa, mutta nyt taaksepäin katsoessa ja PAAAAAALJON enempi taas odottaessa ei muutamien kuukausien viivytys taas oliskaan niin kauhea asia... (paitsi kun se osuu omalle kohdalle ;) )


Pääsin sitten tyksiin kun clomeissa oli viimeinen kierros meneillään ja siellä ultrattiin vika clomikierto ja sitten annettiin tää tieto että pitää odottaa siihen kahden vuoden rajapyykkiin ennen kun sitten aloitettaisiin inssit (meillä ei tarvinnu tehdä kun yks OI ennen inssejä) tyksissä tykätään antaa insseihin jo suoraan piikit kouraan... Se tuli mulle yllärinä... Inssit myös tehdään peräjälkeen kiertoihin (3-4kpl) ja vain joulu tai kesä sekoittaa sitä hommaa... se menee siis nopeesti eteenpäin... Sen jälkeen tulee ivf suunnittelu ja sen jonotukseen menee muutamia kuukausia.. Siitä hoitoon on yleensä kuukausi odottelua... Meillä ivf hoitoja on tehty 1/vuosi vauhdilla... siirtoja on ollu tuore ja kolme passia ja nyt sitten tää toinen oli tuore ja 2 passia...

Tyksin lääkärit tietävät kyllä ja ymmärtävän oikein hyvin kuinka hidasta on ja kuinka se voi toisia rassata. He ovat tehneet työtään vuosikausia ja törmäävät lapsettomien ihmisten kanssa vastaanotoillaan kymmeniä kertoja päivässä... Kyllä he tietävät ja ymmärtävät. He kuitenkin tekevät vain työtään joka on valtavien ihmismassojen raskaaksi saattamista eritnäisin konstein ja siinä pitää olla joku systeemi ja järjestelmä. Heidän kätensä ovat sidotut monissa asioissa eikä sooloilua voi harrastaa kaikkien potilaiden, jos kenenkään kanssa. Hoidoissa edetään niinkuin ohjeistus heillä sanoo. Kaikilla lääkäreillä on samat ohjeet joten eroja ei sen suhteen tule, mikä on hyvä juttu.

Nyt sitten oikeesti omaa napaa ).( Siirtoon selvisi molemmat alkiot... Toinen paremmin kuin toinen... Hauska on tilanne kun pers paljaana siinä makaat ja lääkäri kysyy asiakaspalveluäänellä "saako laittaa kaksi" ... "juu annan mennä vaan"

Asennuksessa tuli joku pikku errori... ensin se "asennuskatetri" se meni ok mut itse alkiokatetri sitten tökkäs luultavasti kohdun seinään ja teki kipeetä... Molemmat solut sinne saatiin ja tarkastettiin, mut tänään tuli sitten aika ronski vuoto tossa puoliltapäivin... Varmaan vuosi kohtuun ja tuli sieltä nyt sitten... piru... On mull jos kus pientä tuhrua tullut kun on kohdunkaula vihoitellut katetreista mutta nyt meni kyllä taas toiveet romukoppaan kun noin pahasti vuosi.

Nyt sitten vaan lugea menemään ja peukut pystyyn... Silmissä siintää jo kallis väestöliiton kierros...
 
Heipat!

Tyksissä käyty keskiviikkona. Mukaan sain reseptin Clomeille ja käskyn aloittaa terokuurin. Vuotopäivänä ilmoittautua erikoissairaanhoitajalle, jolloin sovitaan Clomien aloittamisesta ja ultrasta. Ja tosiaan ilman valvontaa ei saa Clomeja syödä. Sanoipa lääkäri Varpu, että munasarjani näyttävät itsepäisiltä, että annostusta saatetaan joutua hakemaan hetkinen. No, ainakin tuntuu että asiat menee eteenpäin.

Onko kukaan soitellut tyksiin viimepäivinä? Onko ollut vaikeaa päästä linjoille? Joulun jälkeen kun soittelin, niin sain viikon (onneksi oli loma) soitella ennenkuin joku vastasi. Nyt kun oon töissä niin on sellainen työ että en pysty olemaan puhelimen päässä kuin erikseen sopimalla.

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Ymmärrän täysin ettei siellä voida ruveta sooloilemaan! Ja ammattimaisesti asioihin pitää suhtautua jne. Ja jokainen, niin lääkärit kuin asiakkaat toivoisi luomu plussaa jne. Mut tuossa tilanteessa oli todella vaikea ottaa vastaan tuota et jatketaan puolenvuoden päästä taas.. Se järkyttävä turhautuminen. En ole ikinä uskonut että vauvahaaveet voi näin paljon satuttaa. Että sen plussan eteen tekisi ihan mitä vaan, se muuttuu ikään kuin maailman tärkeämmäksi asiaksi.
Olisin pitänyt itseäni varmasti hulluna. Nyt kun sen tietää miten kova paikka tämä voi olla, nii ymmärtää paremmin muitakin. Ja tosiaan, lapset eivät todellakaan ole enää itsstäänselvyys!

83 yrittäjä

vai kaksi laitettiin, nyt täytyy todella toivoa että kaverit olisi niin lujaa tekoa ettei tuosta vuodosta hätkähdä!

Takkuapina
Hyvä että pääsi hommat teillä alkamaan, toivotaan että tuottaa tulosta!
Tarkoitatko tuon ntpolin ajanvarausta vai erikoissairaanhoitajaa?
Tuossa tammikuussa ja helmikuun alkupuoliskolla soittelin erikoissairaanhoitajalle, niin kyllä siinä testattiin kuka kerkiää ennen, ei sinne ihan hevillä linjoille päässyt. Mut ajanvarauksessa ei ollut ongelmia..
EN sitten ihan nyt päivitettyä tietoa tiedä.

Aika tutkimuksen jälkeen on mennyt nopeesti..
Tiistaina olin todella masentunut.. Mut toimenpide itsessään oli kivuton, lääkäri puhui menkkamaisista kivuista, mut se pieni aaltoilu ei ollut lähelläkään omia menkkakipuja. Siksi juuri jännitin kovasti toimenpidettä, pelkäsin että se kipu yltyy niin suureksi kuin ylensä menkkojen aikana. Mut onneksi se ei ollut mitään sinnepäinkään.
No keskiviikko meni suht hyvin, vähän harmittelin, vähän itkin, mut voitonpuolella olin. Eilen päivällä sitten takapakkia, siinä tuli taas pidempi aika paruttu, kunnes sain itseni koottua.
Siinä sitten ovis testi näytti suht vahvaa kakkos viivaa, muttei vielä oikeaa plussaa, mies pääsi töistä aikaisin ja olotilan helpotuttua sain miehen houkuteltua sänky puuhiin. Nukkumaan mentäessä alamahaa kupli ja hieman kipuili, olisko sinne voinu jäädä jotain pulputtamaan, tai sit se muuten vaan sai mun mahan omituiseksi.
Tänään, tein hymynaama ovis testin, ja ai että mikä kaunis hymy tuli. Ovulaatio aika lähestyy, ekat kamut valmiina odottamassa, huomenna vielä jos jaksaisi sänkyhommia niin saisi lisää kavereita valmiiksi taistoon :LOL:

Niin siis kiitos taas lohduttavista sanoista ja tsempeistä.
Olo alkaa olla parempi,näkyy valoa tunnelin päässä ja on mukavaa taas jänskäillä et josko sittenkin jotain tapahtuis.
Josko se tutkimus ois sittenkin auttanut jotain..
Kohta jo lähdetään viikon lomalle, sitten alkaa ajokelit häämöttämään, kesä nautitaan aurngosta, mökkeilystä, moottoripyöräilystä jne. Ja kappas, sitten ollaankin jo elokuussa. ELi kyllä se on lyhyt aika, näin kesääkohti mentäessa, mut alussa se tuntuu todella pitkältä ja masentavalta ajalta.

Mut näillä mennään, toivossa on hyvä elää, vaikka se välillä on niin kovin ahdas..
Kyllä se täytyy vaan väkisin etsiä niitä hyviä puolia, ja sitä toivonkipinää jottei jää ihan täysin synkkyyksiin oleskelemaan.
 
Pikainen päivitys täältä eli ei tullut ihmettä vielä meille, jo tänään koitti yllättäin kp 1, tai no tiputtelu mutta eiköhän se sieltä vielä ala... Aika aikaisessa vaiheessa, nyt on vasta dpo11. Vaikka oli tosi aikaista tein eilen aamulla sen miehen tuoman testin ja hyvin negatiivinenhan se oli. Ja nyt kun alkoi vuoto eipähän tarvitse testata uudestaan. Kyllähän siinä kyynel vierähti silmäkulmaan mutta samalla ajattelin, että no niinpä tietenkin. Kuinka tyhmää olisi odottaa mitään muutakaan. Mutta onneksi on viikonloppu, mies on kotona ja saamme olla kaikki yhdessä kaksi päivää. Sovittiin, että touhutaan mukavia niin mielikin pysyy hyvänä. Ainakin syödään herkkuja ja levätään. Toivosta emme luovu, ehkä vielä jonain päivänä kohtuni on parantunut ja voi kantaa taas uutta elämää.

Ja maikki, mukava kuulla että siellä alkaa mieli ja vointi olemaan jo hiukan parempi.

Iloa viikonloppuunne!
 
Viimeksi muokattu:
Liityn ketjuun. Ikä 36, esikoista yritetään. Takana nyt toinen IVF, menossa pp2. Sekavat fiilikset...kipuja on aika paljon, vähän kuin virtsaputkentulehdus, ja Panadolilla pitäisi pärjäillä. :( Punktiossa saatiin 13 solua, suurin osa raakoja. Hedelmöittyi 3, niistä 2 monitumaisia. Saatiin siis vain yksi siirtokelpoinen (tälläkin kertaa). Viimeksi ei tarvinnut odotella testipäivään asti, kun alkoi hurja vuoto. Nyt jaksan olla ihan positiivisella mielellä, mutta alkionsiirron jälkeiset kivut mietityttävät... Testipäivä siis 14.3. Vielä olisi piinailua...
 
Heippa!

Täältä liittyis kans yks yrittäjä. Ikää on 25, miehellä 29, esikoisen yritys alkanut elokuussa 2011. Tutkimukset tehty, lapsettomuuden syy on siittiöiden korkeat vasta-aine pitoisuudet. Viime kuussa tehtiin ensimmäinen inssi luomukiertoon, joka ei kuitenkaan onnistunut. Nyt lähtee uusi kierto clomien kanssa käyntiin, ja seuraava inssi olis sitten parin viikon päästä.

takkuapina, eilen soittelin tyksiin, ja saihan sinne noin kylkyt kertaa yrittää ennen ku pääsi läpi. Hoitaja varoitteli, että ainakin maanantaina voi olla vaikeaa päästä läpi, kun hiihtolomat loppuvat.

maikki1985, meille myös sanottiin että jollei olis löytynyt vasta-aineita, oltais saatu odottaa vielä puoli vuotta ennen hoitoihin pääsyä. Kun ollaan niin nuoria, ja on ihan "normaalia" yrittää 2 vuotta lasta..Jaksamista teille odotteluun!

Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?.....
Wiira............25......1........2 IUI 3/13
 
Susannao

Alkoiko vuoto?
Jos niin olen kovin pahoillani!
Asenteesi on hieno, toivottavasti nautitte yhteisestä viikonlopusta ja aurinkoisesta sunnuntaista!

Sofianna
Tervetuloa joukkoon! Ja toivotaan että piinailu päättyy plussaan! :)

Wiira
Tervetuloa sullekkin!
En tiedä onko se hyvä vai huono juttu että vasta-ainetta löytyi, tai huono juttu, mut tietää ainakin et missä vika ja saa hoitoa siihen!
Miten muuten se vasta aine tutkittiin? Tai siis onko se joku mikä tutkitaan aina spermanäytteistä?

Minäkin nyt sitten piinailen luomukiertoa.. Mut taidan jäädä taka-alalle kun tyksi hoidot tyssäs meidän osalta. Käyn kuitenkin lueskelemassa teiän kuulumisia ja kertomassa omiani.
Kyllä voi ihmisen mieli olla kuin tuuliviiri. Tai sitten vain sopeudun tilanteisiin tällä aikataululla.. Niin, nyt ole alkanut toivomaan että raskaus alkaisi pian eikä tarvitsisi asennoitua enää hoitoon menoon! Kun vaan ei tarttis aloittaa taas uudestaan hoitojen merkeissä.

Niin ja kovasti toivon tänne plussatuulia!
 
Maikki, kiitos sinulle! Juu vuoto alkoi viikonlopun tiputtelun jälkeen tänä aamuna. Joten samalla voidaan taputella tämä kierto ja hoito pakettiin. Olo on ihan hyvä, vaikka toiveet on aina vähän korkealla halusi tai ei niin en kuitenkaan uskaltanut edes odottaa tärppiä tässä kierrossa. Ei muuta kuin uutta kohti vaan! Tänään soittelinkin taas Tyksiin ja seuraava uä on kalenterissa. Naureskelin just miehelle, että jos ovulaatio tulee tässä kuussa, saattaa se osua just appiukon synttärijuhlaviikonlopulle ;) Ei olla kotona, joten täytyy sit karata johonkin siivouskaappiin lempimään, heh. No toivotaan, ettei sentään ja ovis osuis ennen tai jälkeen :)

Mukava kuulla, että olet alkanut sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Hieno asenne ja hienoa että pystyt siihen! Toivon kovasti, että onnistutte pian! Mahtavaa olisikin jos teidän ei tarvitsisi aloittaa hoitoja ollenkaan. Tulehan sitten kertomaan kuulumisiasi :)

Wiira ja Sofianna, tervetuloa mukaan! Wiiralle onnea tulevaan inssiin ja Sofiannalle tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti saat parin viikon päästä kertoa positiivisesta tuloksesta :)
 
Mä olen jo syönyt viikon niitä metuja tänään pitäis kokeilla että kestääkö maha sen et nostan annoksen 1+2 viime viikolla soittelin niistä vastauksista ja verensokeri oli ihan hyvä 5.6 mut insuliini oli vähän koholla sen pitäis nyt korjaantua ton metu kuurin ansiosta ja sillä et sitä painoa tippuis, oli muuten tosi ystävllinen sairaanhoitaja joka viel sanos et jos lääkärillä on jotain muuta sanottavaa niistä kokeista niin saa sitten itse soitella mulle sieltä tyksistä.
 
Kaikki on johonkin hävinnyt mut sen verran ajattelin tulla kertomaan et mulla kai ne metut toimiin kun menkat on ilmeisesti alkamassa ja ilman mitään hormoonia. :) Ens viikolla lähdetään lomalle ja jos sais toi kroppa vähän levätä lähdetään hiihtämään pohjoiseen, kai mä jotenkin oon luottavaisilla mielin et jos vaikka sit tulis noillakin raskaaks. Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti tursiemaan tänne.
 
maikki, mun käsittääkseni vasta-aineet tutkitaan aina spermanäytteestä. Vasta-aineet tulevat siitä,että jossain vaiheessa veri ja siemenneste pääsevät kosketuksiin. Silloin siittiöt tarttuvat toisiinsa, ja niiden liikkuminen hidastuu. Pesussa pystytään kuitenkin vähentämään vasta-aineita merkittävästi.
Löytyyköhän täältä muita samasta syystä lapsettomia?
 
hannuliini, kiva kuulla että ne metut on auttanut! Toivotaan tosiaan, että lomalla mieli ja keho lepää. Hienoa, että olet luottavaisin mielin, niin pitääkin :) Toivotaan parasta, että raskaus saisi alkunsa ilman sen suurempia puuttumisia!

Oma napaa, täällä vuoto vetelee viimeisiään. Ensi viikolla on seuraava uä, eipä sitä ennen oikein kummia tapahdu. Ovistestailun aloitan samana aamuna kun menen Tyksiin eli kp 12. Sit katsotaan kuinka tän tytön käy nyt ensimmäistä kertaa ilman lääkkeitä. Hurjaa...

Keväistä viikon jatkoa kaikille.
 

Yhteistyössä