Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Juu,neuvolassa taasen käyty..eipä ihmeempiä.Vaavi on alhaalla ja kiinnittynyt.Sykkeet olivat normaalit 132-137.Oma paino tippunut kahden vkon takasesta -600g.Viime vkolla olinkin siellä tyksissä.Omat paineet kunnossa niinko aina,samoin pissa,eipä oo ees turvotusta vaikka eilinen iltapala olikin panttereita,sipsejä dipin kera ja pepsi maxia...Rupee ote näemmä lipsumaan tässä vaiheessa..Mutta ei onneksi ole painoa tosiaan yhteensä tullut ko se kuusi kiloa ...

Aika iso vaavi niiskulla,ventin tyttönen oli tuollainen syntyessään;)

Nyt sohvalle maate,selkä ei kestä istumista pidemmän päälle ja kone ei sovi enään mahan päälle sohvalla maatessa :LOL:

milky 38+4
 
milkystern: esikoinen oli painoarviossa 3.1kg ja syntyessään 3855g 51cm ja 36 pipo joten tämä on hiukan pienempi onneksi... taitaa kyl tulla nopeesti kun ei neidistä kuitenkaan ollut mitään ongelmia ja ihan pikkuruiset repeämät vaan tuli+ pari tikkiä. ponnistusvaihe kun kesti sen 13min.

Avautumiseen menikin sit sillanen 11 tuntia. 9 tuntia niistä olelin sairaalassa vaikka olisin kotonakin voinut olla mutta vettä lorisi aina liikkuessa ja eikö raja ole 2 tuntia vesien menosta on mentävä sairaalaan???

Kyllä alkaa pikkuisen jo jännittämään kuinka kauas enää uskaltaa lähteä kyläilemään jos tuleekin pika synnytys... :LOL: :LOL: :LOL:

Viikkoja tänään jo 36+0 ja jos alkuperäisen la mukaan katottais niin viikkoja olis jo 37+1 :D
 
kukkelikuu.

eli insut ne mulle alotti onneksi vain tota lyhyt kestosta ja tän viikon lopulla nostavat annoksia kun ei o tehonnu toivotulla tavalla. hetkeksi hyppäs jopa pilviin noi arvot.

tänään olis kaverilla meandi kutsut ja lupasin jo itelleni olla tilaamatta mitään. kesä vaatteita en o nähnykkää mutta ei ne frotee vermeet o oikein meitin juttu. muutamia kivoja paitoja siellä kyl oli.

muuten menee ok. pitäis saada noi pojat revittyy nyt ulos ku kaunis ilmakin mutta ei niitä kauheesti jaksa nyt kiinnostaa...

vaaville on nyt kaikki hankittuna mitä pitääin. äiti tarttee vielä lansinoh rasvaa tisseihin alkuun. muuten ei taas tuu imettämisestä mitään....

että sellaista. tinni ja ryyni 32+0
 
Heips taas,

mä vaan täällä odotuspuolella pyörin. :D Ronja nukkuu, eipä ollutkaan rinnalla kuin 4h tuossa päivällä. Huh. Maitoa näyttäis yhä tulevan tarpeeks, onneksi, mutta toisessa nännissä on pientä ongelmaa, eli nämä nukkumatauot sit yritetään huoltaa meijeriä. Mä olen Bepanthenia laittanut, en edes tiedä mistä kaupasta tota Lansinohia saa, onko se oikeesti tosi pal parempaa??? Eli laitanko miehen metsästämään. ;)

Huomenna tulee aamulla neuvolasta täti käymään, peukut vaan pystyssä, että olis Ronjalla paino noussut hyvin, ettei tule noottia. On sillä ainakin pikku kaksoisleukaa ja näyttää jo ihan vauvalta eikä semmoselta avuttomalta rääpäleeltä.:heart: Kummasti on muuten vähän yli viikossa otteet varmentuneet tuon käärön kans, kun aluks oli ihan, et uskaltaako tuohon edes suunnilleen koskea. Tänään treenailtiin tuossa megasession aikana hiukan uusia imetysasentoja ja ihan hyvin näyttivät nekin sujuvan, mitä nyt oma asento vielä hiukan haussa.

TYKSissä muuten oli synnytyksen puolesta oikein hyvä palvelu, vaikka välillä tais olla hiukan kiirettäkin kätilöllä. Osastolta jäi hiukan hampaankoloon, must ne olis voineet aika paljon paremminkin opastaa. Ja se on aina mielenkintoista, miten ohjeet ja opastukset vaihtuu sen mukaan kuka sattuu olemaan kertomassa: mulle esim. opastettiin käsin lypsy kahteen kertaan, ja jokseenkin eri tekniikat oli. Varsinainen synnytyskertomus on vieläKIN kirjoittamatta, tarttis saada aikaiseksi niin kauan kuin muistaa vielä jotain. :p

Piti vielä sanoa, et arvatkaas onko meil melkein kaik vaatteet liian isoja Ronjalle? :LOL: Raukkaparka näyttää ihan resupekalta kun kaik vaan roikkuu päällä. No, kaipa ne kohta on liian pieniä suurin osa.

Nyt täytyy hiukan järjestellä kämppää, ettei neuvolan täti saa sätkyä kun tulee tänne yhä muuton keskelle...

ventti ja Ronja 9vrk
 
ventti sitä saa apteekista ja on pallllllllljjjjon parempaa kuin bebanthen. mä saan ainakin ajaa bebanthenia litra tolulla ja tuota toista riittää vähempi. myydään sellasissa sika pienissä ja kalliissa tuubissa mutta meinasin tilata apteekkiin taas lääketukusta (vai mikä se paikka on mistä lääkkeet tulee apteekkiin) sellaisen isomman tuubin. riittää sitte koko imetys ajaksi.

se pienempi tuubi on 10g ja mulla näköjään oli viellä tuolla pikkukakkosen hoitokorissa tuollainen mini tuubi mutta sellaisen olisko 75g tuubin meinasin ostaa. parantaa mulla ainakin ihon tosi nopeeta ja ei tartte pestä pois. lila tuubi on ja siinä päälllä lukee lansinoh lanolin ja päällä sellainen "viiva" kuva äidistä ja vauvasta.

piti vielä lisäämäni että isosiskoni on imettänyt kaksi ekaa lasta ilman moitteita. tulivat niin peräkkäin että imetys ei oikeestaan koskaan siinä välissä päättynytkään. nyt kolmosen kanssa oli jo luovuttamassa ja sanoin kun itki kipeitä tissejä tuosta rasvasta ja jälkeen sanoi että ilman tuota ei olisi imettänyt tätä kolmosta lähes ollenkaan eli tehoaa ainakin rikkoutuviin nänneihin.
 
ventti pysy täällä odotuspuolella vaan. ;) Onks tuolla vauvapuolella edes mitään turkulaisten pinoa? Vai pitääks sun ehkä perustaa... :D

) .) Olin eilen viulutunnilla... Opettaja ei antanu soittaa enää seisaaltaan ja muutenkaan en saanu soittaa ku 45 minuuttia (tunti olis oikeesti 90min), jonka jälkeen ope sano, että hän ei halua että alan viulunsoiton takia synnyttää, että lopetetaan tältä päivältä, älä tuu enää ens viikolla. :LOL: Se tais vähän järkyttyä ku sanoin että alle viikko on laskettuun aikaan. :D
No mutta hyvin sopii mulle, mä alan hajoamaan kappaleiksi hiljaksiin, niin ehkä on hyväkin lopetella kaikki. Mun nivuset aikoo hajota just ja samoin selkä. Eilen sen tunnin jälkeen mä en enää oikeen mihinkään kävellytkään, ku sattu niin että vaan itketti... Plus että nyt ne ekat raskausarvet mahaan on tullu (viimisen viikon aikana). :kieh: Tähän asti sain olla tyytyväinen että ainoastaan reidet, pakarat ja rinnat hajos mut nyt sit viel se mahakin. :kieh: Onneks ne on ihan pieniä nirhaumia vaan vielä mitä siel mahassa on. Ja nekin sellasessa suorassa rivissä...

Pitäis ommella lauantaiks naamiaisasuvaatteita, vaan en meinaa saada tartuttua toimeen ku en oikeen luota omiin ompelutaitoihini. :LOL:
No ehkä tästä jossain vaiheessa tänään.... :p

Laala ja Punkero rv39+2
 
Nyt pitäkääpä peukkuja, että meidän pojat saa päiväkotipaikat ens syksyksi tuosta viereisestä päiväkodista!!! :attn:
Hakemukset on käsittelyssä nyt ja päätökset pitäs tulla ens viikolla... Rupes oikeesti jo ahdistamaan kun ajattelin, et mitä jos ne ei ny pääsekään sinne vaan tarvii jatkaa tuol vanhassa paikassa :/

ventti mäkin liputa tuon Lansinoh-voiteen puolesta! Ja sit yks vinkki viel jos sulla on maidonkerääjä: laita se imetysten välillä liiveihin siihen rintaan, josta iho rikki. Se hautoo sitä ihoa niin että pehmenee ja paranee nopeammin.
Mun oli kans pakko aikanaan lähtee vaatekaupoille Eemelin synnyttyä, vaik hän olikin 3400g syntyessään: hukkunu olis niihin 56-kokoisiin vaatteisiin :D

niisku-rouva mulla oli tosiaan sama tilanne kohdunsuun suhteen, eli sormelle auki. Sullahan tosiaan on viikkoja ihan hyvin, että saa ollakin jo vähän paikat valmiina nin tulee sit nopeemmin =) Munt ne halus viel äippäpolille näytille...

tinni toivotaan, et insuliini auttaa ja saat arvot kohilleen

milkylle jaksuja viimisiin viikkoihin! mä en kans kauheen kauaa voi enää istua kun joku paikka alkaa kolottaa...

Tää vauva mokoma on jo laskeutunu :eek: :eek:
tää on siis ihan oma päätelmäni edellisten raskauksien perusteella. Nyt parina päivänä nimittäin alkanu tulee "kivoja" hermokipuja jalkoihin niin siitä päättelen neitokaisen asettuneen lähtökuoppiin. Eihän siin mitään... näinhän sen ennenkin on menny, että aikasessa vaiheessa ovat olleet valmiina, mut kun se tietään noita hermokipuja + ärsyttää kohdunsuuta koko ajan + kohta kävelen kun ankka kun on "pallo" jalkojen välissä :kieh:
 
Hei ventti, varmaan laitoit jo miehen asialle sitä lampaantalia ostamaan, mutta minäkin vielä liputan Lansinohin puolesta - Bepantheniakin kokeilin, mutta eihän se pysy ollenkaan, Lnasinoh on niin jämäkkää tavaraa, että hoitaa paljon paremmin. Mitään suurta nännivaivaa mulla ei kylläkään ollut, tai voi olla että aika on kullannut muistot...

Mulla on liitoskivut hävinneet jonnekin, ihan ihmeellistä. Ehkä ne tekee näyttävän paluun tuossa kesällä. Mutta jotenkin yhdistän se nyt siihen, että oli niin liukkaita kelejä tuossa talvella, että kävelin sen takia ulkona huonosti, ja siitä sitten tuli ne kivut. Oisko noin. No, en missään tapauksessa valita.

pinkeärouva ja pikku k2 26+5
 
Mä olen koittanut aktivoida tätä masuasukkia kovasti,Siivonnut,vaihtanut lakanoita,eilen olin äitin kanssa kylillä.Ja ei..nyt lähen kirppikselle jos se sais aikaan samoja fiiliksiä ko myöhään iltaisin.Todennäköinen saldo on kuitenkin vaan super kipee selkä...

Pakko avautua....kivat teille(ninni ja niisku) ko sanotte että paikat sormelle auki.Niin mullakin,nyt..ja laskettuun aikaan 1vko ja 1pv :kieh: Mä en kanssa jaksais millään.Toisaalta mies joutuu ensi vkoksi töihin ja sitten vasta alkaa 5vkon vapaa joten jos ensi vko olis vielä yhes koos mut sitten!Ei mun selkä enempää ees kestä.
 
milkystern Tiedän tunteen. Esikoisesta halusin sen heti ulos kun viikkoja rupes olemaan 38. Ja loppuun asti valitin ettei se sieltä tule ikinä ulos. Ja pam meni vedet.

Tämä toinen sit taas... alkuraskaudesta uhosin etten halua masusta niin kiihkolla eroon mitä esikoisesta(ja nyt jo sitä mieltä et sais syntyä). Ja paljon enemmän tästä odotuksesta ollut tuhoutunut. Kaikki paikat särkeny rv 26 lähtien oikeen vituttaa. Potkut ovat olleet ihania tuntea mutta kipeitä aika usein tietenkin vauvan asentokin ollut pt koko odotuksen niin on alas potkinut.

Emme uskalla lähteä kotoota kauhean kauaskaan enää joten mökkihöperöitä tulossa :D Ei olisi niin suurta paniikkia, mutta neidille hoitopaikan järjestäminen on aika tiukilla kun täytyy lähteä...

No jos vielä viikon jaksaisit niin olisi mieskin sitten kotona. Vauvat ovat kyllä jääräpäisiä tulevat silloin kun ei pitäisi. :LOL:

Pärjäilkää :hug: :flower:

Niisku-rouva+pikkupapu 36+1 :heart:
 
Täällä ollaan oltu aivan kaameassa olsennustaudissa sunnuntaista asti ja nyt sentään on ruvennu helpottaa ja sentää saa syötyy ja juotuu jotain.Olo on silti aika heikko vielä mutta eiköhän sitä jaksa huomenna skanssin avajaisiin lähtee aamusella.

 
Että voi saadakin ittensä kipeeks kahden huoneen imuroimisesta - siinä tän päivän "suuri" urakka. Onneks mies pääsi nyt illaksi kotiin, niin pääsin lepäämään. Oon täs pikku-hiljaa taas hivuttautunu istuma-asentoon jos vaiks jo alkais sujua...

Milky jaksuja vaan kovasti! :hug: josko teidän vaavi oottelee, että isäkin olis sit varmasti mukana synnytyksessä?
Mul on ollu kummallakin kertaa kohdunkaula pois ja paikat auki "niin että saa kutiteltua vauvan päätä" (kuten lääkäri sanoi) jo useita viikkoja etukäteen. Lapset tulleet kuitenkin täysiaikaisina. Mut ymmärrän kyllä että tossa vaiheessa kun sinä oot, alkaa ootella jo, että jotain olis edes tapahtunu. Ja kyllä mä varmaan alan kohta puoleen kitistä kanssa :D Ei oo kovin herkkua kulkea vauva lähtökuopissa useita viikkoja :kieh: Pääkin sillä raasulla menee taas varmaan lyttyyn, onneks muotoutuu tosi nopeesti ennalleen.

Ai niin se Skanssi... tarttiskohan sitä vaikka kävästä...
 
Huomenna se Skanssi nyt vihdoin avataan:)) On niin kiva kun tulee tällekin puolelle kaupunkia kauppakeskus, ei paljoa ole raaskinut Myllyyn asti lähteä ajelemaan ees ellei ole jotain isompaa asiaa.

Neuvola oli ja kakkossokerirasituksen tulokset senkus paranevat mitä raskaus etenee. On se kerrankin kiva olla ylipainoinen odottava jolla sokerit ja verenpaine on kerrankin ok kun vähän väliä uutisissa siitä on puhuttu miten on riskiraskaus jne.

Nyt viikolla 28-29 vihdoinkin massu "räjähti". Millä viikoilla teillä on se suurin kasvu ollut? Tuntuu et viikko sitten olis voinu vielä vähän piilottaa, nyt ei ole toivoakaan. Ja jumpassa vatsa on nyt ollut ekaa kertaa todellakin tiellä, kuten kaikessa muussakin...taitaa olla pikkuhiljaa aika ruveta rauhoittumaan.

Iiris 29+2
 
Mä vien huomen aamulla miehen töihin (kuudelta lähetään kotoa), jotta saan auton ja pääsen Skanssiin heti kympiksi! :LOL:

Siellä siis voidaan törmäillä jos joku on eksymässä sinne päin kans. ;)

Laala ja Punkero rv39+2
 
Huomenta.

Oltiin eilen miehen halusta ostoksilla koko perhe myllyssä. Pari tuntia vierähti oikeen mukavasti. Ja tänään mies haluaa skanssin avajaisiin.

Mun on varmaan mentävä tänäänkin päikkäreille että jaksan rämpiä miehen perässä ostoksilla. Sille on iskeny joku soppailu vimma. :LOL: :LOL: :LOL:

N-r&pp 36+2
 
Ninni;nyt sitten saakin vaavi viikon odottaa :LOL: Tällä vkolla olisi saanut tulla,ensi vkolla sitten ei!Laskettuna päivänä voisi synnytys jo käynnistyä muttei aiemmin.
Hirvittää että vkon päästä on tosiaan jo se 40vkoa täys.Huoh..näinkö nopeesti se meni koko juttu.

Tosta skanssista..se on meille oikeesti väärällä puolella asutaan täällä Naantalin saaristossa,mutta siellä on anttila ja sinne on kivampi ajella ko turun keskustaan.Mies kun tykkää ostaa monet levynsä sieltä.Joten kyllä mekin taidetaan siellä aina sitten piiphtaa väliinsä.

Meijän autossa on nyt vetokoukku,jo sitä tässä koko vko onkin laitettu :D Ja siitä syystä olen joutunut ajeleen mun pikku-polosella.On se vaan tässä olotilassa helpompi ajaa isommalla autolla ;)
 
Mä olin sit Skanssissa neljä tuntia!!! Ja sit hain miehen telakalta ja käytiin viel länsikeskuksen Cittarissa ruokaostoksilla... Joten olin yli 6h reissussa!!!!
Ja supistussaldo 0! :LOL: :kieh: :LOL:

Ostin itelleni kävelykengät (nyt on sit millä tehdä vaunulenkkei) ja sit miehelle Dressmanista pari paitaa ym pientä... Ja Punkerolle en mitään! :whistle: Ostan sitte ku tiedän 100% varmuudella sukupuolen. ;) Niin siihen ei oo kuitenkaa enää montaa päivää missään tapauksessa, joten ehkä maltan siis mieleni sinne asti. :D

Ja sit tuli kivat kirjeet verotoimistosta. :D Saadaan yht. 700? palautuksia sit joulukuussa. :D Kivaa! :D

NYt pitäs ommella niitä naamiaisasuja... Daa niistä tulee varmaan hienot... :whistle:

Laala ja Punkero rv39+3
 
Me oltiin skanssissa 3h mentiin kello 11.00 ja kotio oli pakko lähtee 14 aikoihin ku tuli niin voimaton olo ja muutenki..enää ei tartte myllyyn lähtee jos kun tuo tuli kävely etäisyyden päähän ja bussillakin pääsee sinne tosi hyvin:)
 
joo... en mä sit mihkää Skanssii jaksanu mennä. Ja kun olen tän viikonlopun yh:na niin eipä tule nyt heti mentyä. Otin aamulla oikeen urakalla yhteen noiden mun rakkaiden jästipäiden kanssa ja sit kun olin saanu ne kunnialla hoitoon, kävin miehen kans syömässä ja tulin kotiin nukkumaan :saint:
Mutta nyt on olo mukavampi eikä mahakaan ole kipuillut kun on ollut rauhassa.
 
Heiii kaikille tasapuolisesti...

Oli pakko tulla vakoilemaan teitä tänne... B)

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille ja sitten voimia ja hermoja niille joilla se on vielä edessä...

Joona on kohta pian jo 6kk:ta meillä on siis mennyt enemmän kuin hyvin... synnytys kuitenkin vielä välillä pelottelee, kaipa se siitä sitten joskus taas unohtuu...

Mutta oikein aurinkoista kevättä ja jaksuja kaikille tasapuolisesti!!! Se aika menee loppujen lopuksi aivan liian nopiaa...
 
Kiitoksia Lansinoh-arvioista, sitä on nyt kaapissa ja tississä, ja kyl auttaa! :heart:

Eilen oli neuvolasta tätsä käymässä, ei oo Ronjalla paino noussut, 50g laskenut siitä kun päästiin laitokselta. :( Tosin se nyt menee melkein vaa'an vaihdon piikkiin, mutta silti. Tänään oltiin sit neuvolassa syöttöpunnituksessa, jossa tuli vartin syötöllä 40g painoa lisää, eli ihan ok. Saatiin viikonloppu armonaikaa vielä, ja ens viikon alussa sit neuvolaan taas punnitsemaan. Jos ei ala paino nousta niin sit aletaan antaa korviketta lisäruoaksi.

Mulla on vaikeuksia syödä tarpeeks, ja se tuntuu heti vaikuttavan maidon määrään. Että jos jää kiloja synnytyksestä, niin ei kyl kannata yhtään harmitella. Mulla oli enintään +2kg, ja se ei tässä auta yhtään. Nyt en oo ees viitsinyt mennä vaa'alle, ei se munkaan painoni ainakaan noussut ole. Jatkuvasti on nälkä ja kun yks tissitakiainen on rinnalla jatkuvasti, niin on hankalaa koko ajan syödä.

Muuten meillä sujuu ihan hyvin, eilen oltin hiukan vaunuttelemassakin. Mihinkään Skanssiin ei kyl olla lähdös, me pysytellään kaukana ihmisjoukoista vielä pitkän aikaa. Neiti on jo pitempiä aikoja hereillä ja seurustelee muidenkin ku tissin kans, vaikka se tissi onkin vielä ihan ylivoimaisesti se maailman paras juttu. :D

Tässähän lähestyy uhkaavasti Laalan ja Milkyn h-hetket! Mua oikein jännittää teidän puolesta, toivottavasti teilläkin sujuu kaikki hyvin ja mahdollisimman helposti!

Ninnille jaksamista olon kans, ja peukkuja poikien hoitoasioihin! Samaten taaperot, toivottelen parempaa oloa, sua onkin kaiken maailman pahoinvoinneilla koeteltu!

Minäpä sain yhden lautasen tyhjennettyä, eli eikun hakemaan lisää sapuskaa niin kauan kuin tyttö nukkuu tuolla isänsä kanssa!

ventti ja Ronja 11pvää
 
Mekin lähdettiin miehen kanssa duunista vähän etuajassa ja oltiin Skanssissa jo neljältä. Jestas miten sotkuista siellä oli, lattiat täynnä serpentiiniä ja roskia...syy löytyikin aika nopeasti, ei meinaan ollut yleisiä roskiksia juuri missään. Sen sijaan kiroilevia teinejä koko kauppakeskus täynnä:(

Kenkä-Mekan tarjous kolmista kengistä 99 eurolla oli aika hyvä, kolmet nahkakengät sieltä löytyi (mulle 2, miehelle 1), harmi vaan kun on jalat ku norsulla niin kenkien sovittaminen on vähän...haastavaa:D

Mut ei se kauppakeskus mikään erityisen positiivinen yllätys ollut. Aika samanlainen kuin muutkin suomessa, ehkä vähän jopa pienempi. Lastenvaatekauppoja oli kuitenkin ainakin 3 kpl mutten kyllä jaksanut lähteä niihin pyörimään. Eikä ollut Italialaista jäätelöbaaria, nyyh!
 
Joku jo sitä kyseliki et onks turun seudun vauvapinoo missää. Emmä löytäny.

Meil on tarkotus mennä tonne Skanssiin maanantaina ku isommat muksut on koulus ja tarhas ni on helpompaa mennä äijän ja vauvan kaa vaa. Ei viittitty siihe avajaismelskaan lähtee.
Toivottavast siäl on sit tilat imetykseen ym vauvan hoitoon jos ei haluu ottaa esil yleisil penkeil. Monessakaan paikas ku ei tunnu olevan.

Tällane pikamerkkaus vaa :D

JeJa + J 7vko4pv
 
Ventti;kyllä mekin kärsimättöminä laalan kanssa käytiin aina kattoos et joko teistä kuuluu jotain :LOL: Se on niin jännää kun alusta asti ollaan samoilla viivoilla menty.

Me käytiin vähän bauhaussis sunmuualla ja täytynee myöntää että jotain tapahtuu kun olo ei ole yhtä hyvä kuin tähän asti on ollut.Mikä sinänsä positiivista,mutta ensi vkolla vois ootella isiä ja sitten vkl syntyä;)

Vaikka ohjelmaakin on taas vaikka muille jakaa;maanantaina siskon kaa shoppaileen,tiistaina kaveri poikansa kanssa kylään(ja toivonhyvää keliä että päästäs pihalle ko omat ulkoilut on mitä on) ja keskivkona mutsi tulossa.Ja siinä se vko sitten taas pyörähtääkin.

Toivon kovasti että polarn opyretissä olisi kivoi imetyspaitoi sillä olen päättänyt maanantaina sellaset ostaa :LOL:

jatkaa lauantain viettoa sohvalta käsin..selkä ei kestä muuta.

milky 39+1
 

Yhteistyössä