Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Naamiaisissa oltu! :D Yhtenä kappaleena tultiin takaisin, ja nyt on sit kaikki loppuraskauden odotettavat tapahtumat takana, joten Punkero saa mun puolesta tulla! :D
Olin tyytyväinen miehen asuun (omani oli vähän tylsä sittenki) ja erityisesti siihen että osasin itse tehdä meidän vaatteet! :D Mun tunika oli jopa melkeen oikeaoppisesti ommeltu (siis ompelumielessä, ei välttämättä roolimielessä..), joten lisäsi hiukan ehkä uskallusta kokeilla jotain ompelua lähiaikoina, siis että hommais jotkut oikeat kaavat ja nätit kankaat (ei välttämättä 4? jämäpalaa, mistä nyt mun tunika oli tehty) jne (nyt piirsin kaavat yhdestä vaatteesta leivinpaperille ja mukailin siitä loput). :D

No mut nyt nukkuu, väsyttää sikana. :p

Laala ja Punkero rv39+5 (on jo sunnuntai..)
 
Mies on Rymättylässä isänsä kanssa mökkiä rakentamassa ja meitsi roikkuu tietenkin netissä...:)

Piti vaan tulla kirjoittamaan että äsken pikkanen otti hirveet rummutukset. Siitä tulee ihan varmasti rumpali tai nyrkkeilijä, senverran pitkään ja kovasti äsken paukutteli menemään tuolla masussa:) Mies tietty haluais et tulis lätkänpelaaja mutta mä en niin välitä, mieluummin vaikka futistähti!

On se hassua muuten, miten muiden pienten lasten äitien kanssa heti keskustelu kääntyy vaan vauva-asiaan. Meillä tässä taloyhtiössä parikin 1-2 vuotiasta ja kun levis tieto että yks on tulossa lisää niin se on nyt sitten suurin puheenaihe. Sen lisäks ihan hirveästi saa koko ajan neuvoja ja ohjeita. Onkohan tää äitiysaikanakin sitä, että se on ainut keskustelunaihe sitten...vähän karmivaa kun onhan tässä jokaisella äidillä muutakin elämää, luulisin:) Eniten ahistaa just noi "neuvot" kun tuntuu niin ehdottomilta monella...

Mutta ihana aurinkoinen päivä Kaarinassa odottaa että jottain ees pääsis tekemään ...-> Mukavaa sunnuntaita kaikille toivottaa Iiris + sintti 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iiris-77:
Eniten ahistaa just noi "neuvot" kun tuntuu niin ehdottomilta monella...
Juuh, mä ajattelin, että toisesta korvasta sisään, pieni nyökyttely välissä ja sit toisesta ulos... Ja sit teen just niinku ite oikeeks koen ja sitten sanon vaan että juu hyvin menee ja ollaan kokeiltu kaikenlaista. :whistle: Niin pölöjä ohjeita ihmisiltä tulee, ja kaikki tietysti just niitä ainoita oikeita, että oon nyt jo päättäny että en kuuntele muita. Paitsi isosiskojani, koska niillä on samat ajatukset ku mulla ja ne luultavasti oikeesti tietää miten saan ne hommat toimii.

Laala ja Punkero rv39+5
 
Neuvoista;vaikka ensimmäistä oottelenkin (enkä täten kaikkea voi tietää) niin tuntuu välillä tosi ärsyttävältä tollainen ylenpalttinen neuvoilu,varsinkin joltain anopilta...Hänen nuorinkin lapsi kun on jo yli 20vee joten ajatkin monessa muuttuneet.
Kyllä sitä varmaan tulevien viikkojen aikana huomaa miten on parasta monessakin asiassa toimia ja onneksi sitten voi asiantuntijoilta kysyä apua.
Paras on yksi perhetuttu jolla nyt 4kk vanha poika,hän neuvoo ja selittää kuin vanha tekijä konsanaan :LOL:

Mulla on tylsää..mies on koko viikon väsännyt noita autoja(niissä ei ees vikaa) ja on kaiket päivät pois.Voisin tietty lähtee mukaan,mutta autot ei kiinnosta ei..Toisaalta en valita ko kiva ko molemmissa kesärenkaat alla ja pesty ja vahattu.Ja TANKATTU;)

Oottelen vaan innolla huomista,ekaksi on tylsä neuvola eessä ja sit siskon kaa loppupv!!
 
Mulla on kans tänään neuvola. :) Sitä ennen tosin lähden Skanssiin kahville. :D Vastahan mä oon käyny siellä kaks kertaa niiden kolmen päivän aikana ku se on ollu auki. :LOL:

Noista ohjeista vielä... Meinaan moni kyllä sanoo kauheen "asiantuntijalausuntoja", vaikka omaa kokemusta olis vasta ihan vähän takana. Mut 4kk vanhan pojan äidiltä voisin ottaa esim vinkkiä vastaan miten ihan alkuvaiheessa imetyksen saa toimimaan tms mistä oikeesti se kokemus tulee ekan parin kk:n kuluessa... ;)

Sen sijaan ne ohjeet mitä mä saan, niin on sitä luokkaa, että voita vauvan ruokaan ja 2kk iässä viimeistään velliä. :eek: Ja että turha on ostaa vaunuja ollenkaan, kun niitä käytetään niin vähän ja niin lyhyen aikaa... (mä kyllä oon ajatellu käyttää niitä ihan joka päivä ekan puolen vuoden aikana..) Ja nää tulee siis tulevalta isoisoäidiltä, jota me nähdään vähintään joka toinen päivä, ja joka ottaa pultit jos mä en kuuntele hänen neuvojaan. No mä vaan nyökyttelen ja teen niinku ite oikeaksi näen. Sen ihmisen kanssa mun aiemmin mainitsema tekniikka on oikeesti ainoa mitä voin käyttää. Plus se että en ikinä tuu jättää niille lasta hoitoon. He hirveesti toivois että jättäisin (jo mielellään ihan pienenä, meidän pitäis hänen mielestä lähteä risteilylle tmv "aikuisten juttua" heti toukokuun aikana ja jättää lapsi heille!!!), mut mä en voi luottaa siihen etteikö he tekis jotain mitä vastaan mä olen ehdottomasti (kun kaikki "oikeat" ohjeet on ihan päinvastaisia kuin mitä ite aion tehdä...) ja toiseks ne on tosi huonokuntoisia ihmisiä, kun ovat yli 75 molemmat jo, et en kestäis sitä huolta samalla heistä JA lapsesta (kun heistä saa sitä huolta kans koko ajan kantaa).

) .)Eilen iski tajuntaan se, että lähtö voi tosiaan tulla milloin vaan. Samoin alkoi myös ahistaa se, ettei ole mitään "pakollista" tehtävää, kuten kouluhommien vääntö tms, kun sain viimein viime keskiviikkona sovittua AMK:nkin puolelta että mun kevät oli nyt tässä. :whistle: Miten mä osaan vaan olla? Mulla ei oo muuta mietittävää ku vauvan syntymä! :eek: Ihan hyvä, etten jääny äitiyslomalle oikeesti sillon ku se alko, enhän mä pysyis järjissäni ollenkaan. Mä vähän tilaan silti Punkeron syntymää vasta ens viikonvaihteeseen tai sen jälkeiseen aikaan. ;)

No mut ehkä pitää tästä alkaa aamupesuu ja pukeutumista suorittaa että joskus pääsen sinne Skanssiinki (kahville yhden kaverin kanssa, joka on muuten edelleen 22v ja jo kahden lapsen äiti, nuorempi tosin vasta 2kk). ;)

Laala ja Punkero rv39+6
 
Neuvolassa käyty,paino laskenut 600g viime viikosta eli nyt yhteensä tullut 5,2kiloa..Ja se vaavi painaa jo sen 3300g;)Joten kesäkunto odottaa :D Pissa ja paineet hyvin,ja sanoi mulle että tosi esimerkillinen raskaus takana ja oikeestaan ihmeempiä ei voi enää tapahtua muuta ko synnyttämään lähtö :LOL:

Neuvoista..meille ei sentään vanhukset ole ihmeemmin neuvoja jaellut.Paitsi anoppi mut ne menee toisesta korvast sisään ja toisesta ulos..

Jos veisi skanssin tän päivän reissulla noi verolaput postiin(tehtiin vanhanaikasesti paperille vielä) jotta saataisiin vähän enempi takaisin.Nyt ilman matkakuluja mä saan 1600? ja mies 1400? joten ei ainakaan mätkyjä sitten tule.Kivaaa.
 
Milky: oliks teil joku asuntolaina minkä takia saatte noin pal takasi? :D Kun mun mielestä meidän yht. 700? on jo sikana, ja mähän olen maksanu 12% muistaakseni veroa viime vuonna. :LOL:

Olin taas siel Skanssissa jotain yli 3h. Sit menin neuvolaan, niin kumma juttu oli vähän paineet koholla ja pissassakin hiukan proteiineja. Mut neuvolatäti sano että toi Skanssikävely voi vaikuttaa, että ei oo ollenkaan huolissaan siitä! :) Sit sf-mitta oli kasvanu viel vähän (37cm nyt) mutta terkka sanoi että on laskeutunu jonkun verran jo Punkero. :) Antoi ajan ens maanantaille, mutta sano että voi kyllä hyvinkin jo syntyä sitä ennen. :) Mä vähän olisin nyt tilaamassa sellasta sunnuntaivauvaa...
Mun sisko arveli että on varmaan synnytys lähellä ku on sormissakin vähän turvotusta ja naama pyöristyny ihan viime päivinä. Mä voisin mielellään kyl synnyttää tän sen puolesta aika pian, että ei sit ehtis ihan viiskiloiseksi kasvamaan. :D

Laala ja Punkero rv39+6
 
Laala;valitettavasti asuntolainaa on :LOL:
Olin kanssa siskon kaa skanssis ja aika pettynyt olo..Käytiin syömässäkin ja oli aivan peestä.
Sulla on valtava sf-mitta :D mulla tänään mitattiin 32cm ja kuitenkin ajalta ollaan samoissa!

Seuraava neuvola kanssa maanantaina..nyt olo aivan järkky.otin peiton ja koneen sohvalle ja tässä vietän sit loppupvn :LOL:
 
Mutta Milky me ollaan koko ajan mentykin yläkäyrää. Pitkä tyttö pitäis olla tulossa. Ja miksei olis, jos yhtään äitiinsä tulee. ;) Mä oon ollu pitkä jo syntyessäni, vaikka käsittääkseni oon syntyny pari vk ennen laskettua aikaa (pituutta oli 54cm)... :p
Mikäs Skanssissa pettymyksen tuotti? :D Mä olen ihan tyytyväinen siihen että siel on Po.P ja Cafe Brahe. :D Ei sinne muuta sit tarvitakaan. :D Paitsi Citymarket ja ne pari peliliikettä että miehenki saa sinne joskus. ;) Testasin myös 99-bussilinjaa, kun se menee meidän edestä, hyvin pääsi sillä Skanssiin. ;) Sitä ajattelin hyödyntää sitten Punkeron kanssa, kun kerran bussiin pääsee ilmaseks. :)

Ah ja kilttinä tyttönä noudatin neuvolatädin neuvoa ja nukuin reilut puoltoista tuntia tossa ennen kuutta. :)

Mitäs huomenna tekis? Laiskottelu on kova sana. :D

L+P 39+6
 
Laala;no kyllä meijänki vaavista sanottiin että äitiinsä tullut reisiluiden perusteella.Olenhan mä hujoppi mutten yhtä kuin sinä :LOL:

Jotenkin skanssi oli sekava.en oikein tiiä,mutta ne kolme lastenvaate-liikkeet oli kivoja,paitsi että olisi ollut kiva jos Po.P:s olisi ollut enemmän äiteelle.Mä niin halusin imetyspaidan,mutta ei niin ei...
Cafe brahe on kyllä hyvä,onneksi myllys ei ole
:kieh:

Kotiin päästyä paikat oli kipeenä.selkä edelleen mutta nyt muuten jo helpottaa.
Huomenna vois mennä Naantalin aurinkoiseen kahville;)Ja kahvin kanssa on pakko saada jotain hyvää.Nytkin tekis mieli lettuja mansikoiden kera :p

39+3
 
^^Ryökäle, ei saa muistuttaa Naantalin Aurinkoisesta!!! :kieh: Äiti tulee ehkä huomen käymään mua piristämässä, täytyy ehkä sit tilata siltä parit aurinkoisen leivät ja pullat. :p
Ja ei se Skanssi oo sekava, ainakaan nyt ku on jo kolme kertaa käyny siellä. ;) Sen oppii aika nopeesti että mikä löytyy mistäkin päästä. :D Musta se on ihan vaan hauskaa että se on sellainen vähän mutkitteleva. :D

Ainoo mitkä miinukset oon huomannu, niin
- istumapaikkoja on liian vähän muualla ku ravintoloissa.
- lapsiperheille suunnatussa ostoskeskuksessa on ilmeisesti vain yksi (?!) lastenhoitohuone, sinne jonotti tänään viidet vaunut, ku kaverin kanssa oltiin siellä.. Kaveri sit vaihto pikkuisensa vaipan siinä pullopalautuspisteellä, kun siel oli rauhallista, ku ei jono edenny...

Tätä topicia ei käytä näköjään enää muut ku Milky ja mä. :p Kaikki muut lienee sit jakautumassa tai muuten kuolleita. :LOL:

Pitäis ehkä mennä nukkuu... :whistle:
 
:wave: täällä ollaan ainakin hengessä mukana!

Käytiin tänään punnituksella ja meidän neiti olikin viikonloppuna saanut hyvin painoa lisää, nyt ollaan yli syntymäpainon eli 2930g. Tällä menolla saattais olla loppuviikosta 3kg kasassa...b=)d

Laiskottele Laala nyt kun voit! Aika leppoistahan tämäkin toisaalta on, mutta pitkistä unista esim. voi vaan uneksia, kuten myös siitä, että itse pääsis päättämään koska syö tai nukkuu. Jaahas, kutsu kuuluu tuolta, taitaa joku pieni olla tissiä vailla.

ventti + Ronja 2 vkoa
 
Kiva kuulla Ventistäkin välillä. ;) Hyvä että pienen paino nousee! :)

) .) Täällä sit edelleen yhdessä kasassa. :D
Oon vähän nyt suunnitellu että sellainen viikonlopputoimitus olis kiva. :D No mut katsotaan. ;)
Ajattelin että tänään vois ainakin viel siivoilla kämppää, kun tää siisteystaso romahti ku ompelin niitä naamiaisvarusteita... :whistle: Plus että ei se varmaan synnytyksen käynnistymistä hidastakaan jos vähän tuhtaan kaikenlaista. :D Mut koitan joo levätäkin. :) Nyt kun siihen on mahdollisuutta mielin määrin. ;)
Jossain vaihees otetaan tänään kyl masukuvia, laitan sit tänne varmaan jotain. :D

Laala ja Punkero rv40+0 *rätspoks*
 
Hienoa ventti!
nyt mäkin uskallan taas kirjoittaa :LOL: kun eilen me vaan laalan kaa kirjotettiiin :p

Oma olo taas hyvä hyvin nukutun yön jälkeen joten ei auta ko lähtee sinne aurinkoiseen kahville ja ostaa samalla huippu hyvää ruisleipää ja palnen ranskalaist maalaisleipää :p
 
Milky sä oot JULMA!!! :kieh:
Onneks tos Hämeenkadulla on lähin aurinkoinen, meiltä on se 1,5km siihen matkaa... Mut mä en taida jaksaa lähteä ees sinne asti, kun pitäis tehdä jotain tän kodin siisteyden eteen... :kieh:
Nyt me ollaan sit niitä viimisiä kuukauden renttuja jotka pitää vissiin molempia topicceja yllä. :LOL:
 
Huomenta!
Mä itse asiassa tossa viikonloppuna kirjotinkin pitkät pätkät, mutta kone hävitti ne bittiavaruuteen, enkä jaksanu alkaa sepustamaan uudestaan...

No: äippäpolilla käyty ja kaikki kunnossa. Ei ollu paikat auki vaikka nla-lääkäri oli sitä mieltä =) Ja se, mikä oli tosi kivaa, oli se et kysyttiin tosiaan mun omaa mielipidettä, että mitä haluan jatkon suhteen kun kerran noita supistuksia kuitenkin on. Vastasin, että lääkkeitä en voi syödä kun ne aiheuttaa niin järkyn migreenin ja ite en ole huolissani, koska tää sujuu samalla kaavalla kun aiemmat raskaudet, eli on ns. normaalia mulle. Eli en siis koe tarvetta juosta kontrollissa. Selvä homma, totesi lääkäri :D

Skanssi oli ihan ok, mut saman huomasin, ettei ole roskiksia eikä istumapaikkoja liiemmin. Ja jumankauta oikeesti: yks lastenhoitohuone |O !!! Mua ei haittaa imettää julkisella paikalla ja vaipatkin vaihdan ihan mis vaan, mutta siis oikeesti!! Vessojakin siel oli mun mielestä aika vähän :/

Ventille piti jo aiemmin kirjottaa, et en ymmärrä kyl tollasta hätäilyä painon suhteen: kuitenkin teil oli kyse niin pienestä laskusta, että tosiaan ihan vaa'an vaihdon vuoks selittyy. Ja siis kun kerran vauva on tyytyväinen, kuten kirjoitit, et jaksaa seurustella yms. ja sulla maitoa riittää niin en mä olis huolissaan =) Onhan se toki tärkeetä olla tarkka, mut liikavouhotusta en ymmärrä.

neuvoista toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Meil oli sama anopin kanssa, et halus laittaa voita muksujen puuroon. Usko kyllä sitten kun tarpeeks kovin sanoin vastaan. Nyt on ollu ongelmana liika makeiden syöminen, mut tuntuu, että sekin on vähän alkanu mennä perille, että mikä on liikaa...
Ja mitä tohon vauva-asioista puhumiseen tulee, niin tottakai se on helppo alottaa niistä puhumaan kun on yhteistä, mutta mä en kyl ihan oikeesti jaksa ainakaan ite jauhaa pelkästään vauva ja lapsijuttuja koko ajan. Kun se arki pyörii pelkästään niiden ympärillä hyvin paljon muutenkin nin tykkään kyllä tuulettaa päätä puhumalla muustakin.

Ninni rv30+5 ja Nunnu
 
Laala;siis meillähän ei ole muuta tekemistä ko istua koneella ja ylläpitää epätoivosta keskustelua kahestaan yllä :LOL:

Mä eilen vaihteeksi imuroin ja tänään sit pyyhin lattioita,Mä kun olen yksin ollessa niin kauheesti sotkenut paikkoja :LOL: mutta kai mä kyllästyn tähänkin joskus.Pyykit pitäis laittaa,on sentään uusi kone mikä on hiljainen ja mahtuu paaaaaljon pyykkiä koneeseen.
 
Huomenta :attn:

Viikonloppu meni lähtöä odotellessa ja kun tuli maanantai kaikki olot ja supistukset ihan kaikki lähti toivottavasti kolkuttelee muiden synnytystä odottavien oville.... Olisin mäkin tietty ne voinut pitää :LOL: :LOL: :LOL:

Noh nyt on jäljellä väsynyt mama ison vatsan kanssa miettien pitäiskö tänään siivoilla tätä kämppää kun on joku taas käynyt sekottamassa. Menis sekin naapuriin sotkemaan mul olis muutakin hommaa... :kieh: :LOL: :LOL: :LOL:

Mä näinkin sut Laalaa! ajoin autolla ohi kun kävelit skanssiin päin... Aikamoista tempoa pidit yllä... luulin sun jo jakautuvan mut täällähän sä kirjottelet. :whistle:

Niisku-rouva & pp 36+6 :heart:
 
Niisku-Rouva olenks mä niin tunnistettava? :LOL: Apua en mä vaan muista miltä kukakin näytti, paisi Ventin ja Ninnin totta kai jo tunnistan, ku oon moneen kertaan nähny, ja ehkä milkynkin jos vastaan tulis (se oli kans niin pitkä..).. :p Ja siis mun kävelyvauhtihan on tyyppiä "lyllerrys". :D En sit tiiä onks se aikamoista vauhtia. :LOL:

Nyt pyykkikone just linkoaa, oon tiskannu kaikki, siivonnu muutenki keittiöö, pessy miehen repun (se oli kaatanu purkin sellasta hienonnettua parmesanjuustoa sen päälle) ja nyt alan varmaan seuraavaks pesee keittiön lattiaa, ku oon sen jo imuroinu hellanki takaa. :LOL:
Piti pestä ikkunat, mutta tajusin ettei oo lastaa, enkä jaksa lähteä miehen isovanhemmilta hakee sellasta lainaan, ku sit siel menee taas loppupäivä...
 
Laalaa mun kävelyyn verrattuna näytit ihan maratooni juoksijalta. ;)

Tuletko siivoomaan meillekkin? Mä en saa mitään alotettua. Jotenki ei vaan inspaa yhtään. Mielummin makaisin osastolla vauva kainalossa. :whistle:

Ja mulla on erittäin hyvä naama muisti. Ei mun tarvitse ku kerran nähdä ni tunnistan sen ihan mistä vaan. :D
 
Kukas täällä siivois? No, kyl mies hoitaa sen kunhan tulee viemästä autoa huoltoon. Nakitti siskonsa kuskiks ja käyvät samalla Turussa hoitamassa asioita, ja sit tulee täti katsomaan Ronjaa kotimatkalla.

Pyykit olis kolmatta päivää pihalla, jokohan ne on kuivat, mitäs luulette?:LOL: Ja voip olla, et pesukone on sanomassa sopimustaan irti kun ei se huuhtele kunnolla. :kieh:

Tissitakiainen on unten mailla sylissä, ja herää heti jos lasken sen alas, eli tässä sit harjoitellaan yhden käden tekniikoita. Ninni, oon ihan samaa mieltä, must kans outoa vouhotusta tän painon kans,tai lähinnä kummallista korvikkeen tunkemista. Eikös neuvolan tehtävä olis pikemminkin tukea äidin imetystä?? No, tänään pitää soitella lasten neuvolaan niin päästään sille puolelle asiakkaiksi.

Nyt tuli posti, tulikohan mun tilaamat imetysliivit jo? Olispa tulleet, ja olispa hyvät ja sopivat... paitsi et milläs mä ne postit tuolta laatikosta haen. No, vessaankin pitää päästä taas jossain vaiheessa, joten saa Ronjanen luvan viihtyä sen aikaa sängyssään. Tai olla viihtymättä, ihan miten vaan.

On muuten hienoa kun vauvan lisäks saa synnytyksen jälkeen vähitellen kroppaansa takas: pukeminen sujuu, samoin varpaiden pesu :), näkee taas paikkoja navan alapuoleltakin, joista ei oo havaintoa parilta kuukaudelta... ja kahden tikin jäljiltä on muutenkin jo suht normaali olo, lantionpohjanlihakset ovat löytyneet ja jumppa on aloitettu siltä osin, ja kaikin tavoin liikkuminen on kevyempää.

Äh, tää heräs. Ei siis postiaatikkosprinttiä, vaan tissittelyä. :D

ventti + Ronjalta, 15 pvää, terkkui masuasukeille :saint:
 
Eilen oli joku semmonen psykologivalmennus. Täytyy tuntua että ehkä ekaa kertaa tuleva isä tajusi jotain "henkisempiäkin" asioita lapsen kasvatuksesta. Sen asenne on ollut jotenkin vähän turhauttavan "kyllä se siitä kasvaa" mentaliteettinen ja mä kun oon ihan päinvastainen...:)

Hyvin juteltiin illalla mm. siitä että miten mä haluan kasvattaa lapsen ihan päinvastaisesti kun oma äiti (lapsuuteni oli aika helvettiä) ja mies taas näkee oman isänsä aika selkeänä roolihahmona (tosin kyllä siinäkin suhteessa olis vähän korjattavaa). Et oikeasti noi oman lapsuuden ja nuoruuden jutut (voi) vaikuttaa oman lapsen kasvattamiseen. Mut jos niitä ei edes tiedosta niin sittenhän se on yks ja sama....

Yritän pitää tässä ylityötunteja vielä pois ennen äippäloman alkamista ja aamulla käväisin steppitunnilla. Hypyt ja liian leveät haara-asennot tuntuu pahalta mutta muuten pärjäsin kyllä hienosti mukana, hyvä minä:) Sykkeet nyt oli (liian) korkeat, mutta mulla ne on aina noussut eikä siinä suosituksen 150-rajassa pysy muuta kun ehkä kävelylenkillä... Täytyy kyllä sanoa että tästä vuosien liikuntaharrastuksesta tuntuu olevan hirveästi hyötyä näin raskaanakin. Toivottavasti auttaa synnytyksessäkin hyvät lihakset sitten!

ventti: teillä ei taida olla allergikkoja kun uskallat pitää pyykkejä pihalla? Meillä koko perhe sairastaa siitepöly ja pölyallergiaa ja en vois kuvitellakaan että veisin pyykit tähän aikaan vuodesta kuivamaan ulos... :whistle:

Huomenna alkaa virallisesti 30 raskausviikko. Sen kunniaksi pikkuinen möyrysi koko yön. Aina kun heräsin niin joku jalka vispas hällä johonkin suuntaan. Yritä nyt arvata sitten tuleeko isäänsä vai äitiinsä, luultavasti minuun tuolla aktiviteetilla. Isänsä kun on maailman rauhallisin lappalainen sukujuuriltaan B)

Noista neuvoista vielä, en oikeastaan ees tarkottanut noita sukulaisten neuvoja (toki äiskältä on niitäkin saanut mut mun veli on vasta 13 joten äiskällä on "tuoreet" kokemukset) vaan ylipäätänsä tuttavapiirissä. Erityisesti jos on nuoria naisia jotka ovat saaneet esikoisen viime aikoina ja (tuntuu ainakin) ammentaneet näiltä nettifoorumeilta asenteita niin ne tulee kyllä neuvojen kautta tosi kovin läpi. Kuitenkin jokaisella on oma lapsi ja jokainen lapsi on erilainen, jokainen vanhempi loppupeleissä tietää mikä on hänen lapselleen parasta niin mustavalkoiset neuvot minusta vähän ovat tunkeilevia ja loukkaavia.
 
Ihana kuulla ventin ja ronjan kuulumisia.
Meille mies osti uuden pesukoneen ko vanha oli 10v vanha (ehjä ja toimiva) mutta pelkäs et jos se hakoo ko mä yksin täällä vaavin kanssa.Tää on jotain hätävarjelun liioittelua mutta kivahan toi uusi on.

iiris;mulle lekuri totesi viimeisellä kerralla että olet tainnut salilla käydä kun vatsalihakset niiin hyväs kunnos. :LOL: ehkä joskus 6vuotta sitten,mutta onneksi toi ratsastus(kun sitä oikein harrrastaa) on äärettömän fyysinen laji että sieltä ne mun muka-lihakset on kotoisin.
Selkälihakset kyllä jumissa tai koko selkä,mutta eipä tässä vaiheessa oikein paljoa mitään viitsi enää tehä.

Laiskana oottelen koska lähtee..Ja ostin sitten pitsankin kotiin vaikka aamupalaksi söinkin jo vaniljamunkin :LOL: vähän täytyy itteä palkita!

milky 39+4
 

Yhteistyössä