Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Mä oon aika varma että ventti on tosiaan päässy tositoimiin ja on varmaan hyvällä lykyllä jo beibe kainalossa. :D Kyl oireet kuulosti niin lupaavilta mitä se viikonvaihteessa jo laitto huhtikuun pinoon. :D

) .) Yrrrrh kun on huono olo. En tiiä johtuuko närästyksestä vai oonko saamassa jonkun mahapöpön vai mitä, mutta tosi inhalta tuntuu. Vähän oksettaa mut ei niin paljon että viittis mennä vessaan koittaa tuleeks jotain vai uhkaaks vaan. :x
Pitäis tänään saada itsensä raahattua viel kouluun, olis viiminen pakollinen istunto mis pitäis olla, joten olis parempi että tää olo menis ohi. :kieh:

Laala ja Punkero rv 38+0 *räts ja poks*
 
No venttihän on tänään täysaikainen! :D Mä oon ihan varma että se on synnyttämässä!


) .) Nukkuminen auttoi, nyt on hyvä olo. Lähden miehen isovanhemmille, kun sain pyykitkin ripustettua. :D

L+P 38+0
 
Moikkis naiset. Terkkui tyksistä, maanantaina 6.4. klo 4:35 syntyi tyttö, meitin sokerivauva 2920g, 49,5cm laiha, täyden kympin tummatukkainen neiti. :heart: Nopea oli toimitus, 4cm auki olin kun tultiin hiukan puolen yön jälkeen, epiduraali on ihana asia ;) ja kahdella tikillä selvittiin. Hiukan huonolla yhteydellä täältä viestittelen, joten lisää sit myöhemmin. :wave:

Mitäs tähän nyt laitetaan.... ei enää 40+0 vaan

ventti + viuhti 32h aika tasan
 
Onnea ventti :flower: Olipas nappitoimitus,kun muistelin että sinun laskettu aika on juurikin tänään=)

Kävinkin äsken itse äippäpolilla ja siellä se meijän sokerivauva menee nätisti keskikäyrällä;eli painoa nyt 3200g.Lääkäri joka tutki oli tosi mukava ja vaikka käskettiin varautua koko päivän odotukseen niin puolessa tunnissa oli kaikki jo ohi;) Kerrankin näin päin..
 
Onnea ventille :flower: Mukavaa et ilmeisesti kaik meni oikeen hyvin :)

Ja just: voi noita teidän sokerivauvoja kuulkaa :LOL: Siis mä en oikeesti uskalla edes soittaa neuvolaan ku oon ihan varma, et arvois on ollu just sen verran häikkää, että aletaan syynäämään. :headwall:

hyvä homma Milky, et suju nopeesti :)
 
hips hei! mahtavat onnittelut ventille tummasta "isosta" sokerivauvasta.

ninniliina nykyään luokitellaan jo sokeri vauvaksi niin pienillä kriteereillä että älä turhaan huolta kanna.

mä olen nyt sitte menossa to tyksiin kuulemaan tuomitota että aloitetaanko insuliinit vai mitä tehään. arvot pysynee epämukavilla tasoilla lähes joka toinen päivä. tänään taas mentiin yli eilen oltiin loisto arvoissa. muuten menee ihan ok. hieman on hermot kireellä aina näin ma-to mutta johtunee jo osittain raskauden tuomasta kömpelyydestä yms. ehkä hieman koti<7kevät väsymystäkin ilmassa.

tinni ja ryyni 30+6
 
Heh tosiaan näitä sokerivauvajuttuja. Näkee sit minkä kokoinen meidän "sokerivauva" on, kun viikko sitten ultrassa oli erittäinkin keskikokoinen... Ja mä sentään luulin että saisin ison vauvan jo ihan omien geenienikin takia (oon ite ollu iso syntyessäni, enkä pieni nytkään. :D )...
No mut voihan se yllättää vielä. ;)

) .) Ikään kuin aika kipee fiilis. :/ Täytyy soittaa varmaan viuluopettajalle, en mä jaksa lähteä tunnille jos olo on näin kurja. Enkä mä halua sairastaa just sit ku miehellä on seuraavat neljä ja puol päivää vapaata! :kieh: No katotaan miks tää muotoutuu...

Laala ja Punkero rv38+1
 
Huomenta.

Joo eilen oli sillanen kyrpä otsassa että en sit viitsinyt tulla tänne purkautumaan. :LOL: :headwall:

Eli neukkulääkäri. Pissa puhdas verenpaine nousussa. vauva pt!! kokoa ei katsottu ei lähetettä äpolille vaan ens ti uudestaan neukkulääkäri jonka jälkeen lähete äpolille. :/ Ihme juoksuttamista!!!

Noh vauva voi hyvin syke ehdittiin katsomaan siinä kiireessä 145... aina niil on kiire! :/

Että sillanen käynti. kesti yht 3 min koko käynti. :D :LOL: :LOL: :LOL:

Vatsa on taas ihan vetelä ja supistuksiakin satelee. Eivät edes katsoneet kohdunsuun tilannetta!

Onnea ventille tytöstä...

Niisku-rouva & pikkupapu 35+0 POKS POKS :heart:
 
tinni en mä huolissani ole kun ei edellisetkään oo olleet isoja tai ei oo mitään häikkää muutenkaan - mä en vaan oikeesti jaksais mitään syynäämisiä :| onhan ne omaks ja vauvan parhaaks, mutta mutta... jotenkin tuntuu vähän jo resurssien tuhlaamisesta tollanen.
Jaksuja sulle ja parempaa vointia!

niisku-rouva ööö... kuulostaa vähintäänkin kummalliselta tuollanen lekurihomma: siis ei katottu kohdunsuutakaan :eek: just just...

Mua on nyt sit närästäny kahtena päivänä koko raskauden edestä :$ Närästys on ollu tosi paha edellisissä raskauksissa ja ihmettelinkin, et nyt ei o vaivannu ku ihan nimeks. No joo: nyt se varmaan muisti unohtaneensa kiusata mua ja palas oikeen voimalla ilahduttamaan. Oiskohan vauva vaihtanu asentoa tai jotain...? Ei kyl tunnu oikeen siltä.
 
Jee mahtava aamu tänään! :D
Mies tuli töistä ennen ku mä edes heräsin! :D
Sille eilen pomo oli luvannu, että ku se on niin paljon joutunu juoksee, niin saa lähteä tänään heti ku yks hänen tekemä osio on "myyty", niin loppupäivä on sitten palkallista vapaata. :D Mies tuli siis tossa yhdeksän jälkeen kotiin tuore leipä kainalossa. :heart:

Jee, nyt on viis yhteistä vapaapäivää taas. Luksusta! :heart:

Laala ja Punkero rv38+2
 
Mä odotan kans kovasti iltaa/yötä kun mies kotiutuu;) Ja sillä on koko ensi vko vapaata ja sitten on vkon duunissa jonka jälkeen 5viikkoa vapaata(ja luojan kiitos ne ei ole isyyslomia eikä kesälomia vaan ne on vielä edessäpäin),kiva huomata että kerankin kovasta työnteosta on jotain hyötyä :D

Jos sen hermot vaankestää mua.Tänään soitin neuvolaankin ja varasin ajan taas kun tän vkon meni tohon tyksin keikkaan.Eli tiistaina taas,ja vaikka vihjailin ettei mun tartteis niin neuvolatäti oli heti että kyllä sää ny tänne kerta vkossa tuut käymään.plääh..

37+6,huomenna jo 38 :saint:
 
Hei! Kaikki on vissiin pääsiäisen lihapatojen ääressä, ja meilläkin on hella kuumana. Pyöräilyäkin on harrastettu, ihan hyvin vielä uskaltaa eikä paljon mahaa huomaakaan. Voi kuitenkin olla, että kesemmällä se jää vähemmälle, jos pitäisi tuo esikoinen laittaa taakse istuimeensa. Ehkä vähän turhan iso lasti!

Onnea ventille vielä minunkin puolestani!

pinkeärouva joka ei muista viikkoja... ööö oiskos nyt sitten 26 täynnä ja 1 päälle? :eek:
 
Mä oon vaan ollu niin laiska etten oo jaksanu kirjottaa mitään! :LOL:

Ihanaa mitä päiviä on ollu just vapaapäivinä! :D Eilen käveltiin siskon kanssa meiltä jokirantaan teatterisiltaa katsomaan, ihme ettei teinit oo viel repiny narsisseja pois.. :p No sit käytiin Mantun grillillä vähän hakee makkaraperunoita. :D Yhteensä tuli kävelyä sellaset 6km. Eikä ees supistuksia saanu pahemmin aikaseks. Pari siinä kävellessä tuli, mut nekin oli vaan sellasia semi-epämiellyttäviä, eli ei ees kipeitä. :LOL:
Tänään oltiin sit miehen kanssa vähän ennen puolta päivää "aamupalalla" Cafe Brahessa! :D Sit mentiin jokirantaan kävelee taas ja käytiin jätskit hakemassa ja sit käytiin Svarte Rudolfissa yksillä. :p Tai siis mies joi yhden oluen ja mä yhden kolan. :D
Aivan mahtavia kelejä! :D Ihanaa, kesä tulee!

Ens viikon lauantaina olis yhdet naamiaiset. :D Meille sais keksiä leffa-aiheisia naamiaisasuja. :LOL: Oma pää lyö tyhjää vaan noiden ideioiden suhteen. :whistle: Mutta siis mä en ole varmanakaan jakautumassa oikeesti sitä ennen, kaikki ne vähätkin kipeät supistukset on loppunu, eikä Punkero osoita mitään laskeutumisen merkkejä edelleenkään... :D

Laala ja Punkero rv38+5
 
Haudi!

Terveisiä vauvantuoksuisesta talosta... kotiuduttiin eilen ja nyt ihmetellään eloa ja oloa, ollaan molemmat isukin kans ihan pihalla kaikesta. Viime yö meni vatsanpurujen parissa valvoessa, mutta muuten viuhti, joka nykyään on nimeltään muuten Ronja, on oikea pikku päivänsäde, tosi tyytyväinen vauveli.:heart:

Ite oon hyvin toipunut, mutta ei oo ihmekään kun oli helppo ja nopea synnytys (kuulemma), josta seurauksena vaan kaks tikkiä eli ihan minimaaliset repeämät. Tissit on kipeet ku piru kun maito on noussut. No, tästä tuskasta voi olla vaan tyytyväinen kun maitoa piisaa ja se pienelle kelpaa hyvin. Melkeinpä onkin aika kulunut tissi suussa -siis vauvan suussa- ja heti kun tuo simahtaa, niin itse syömään ja muutenkin itseään huoltamaan. Nytkin tässä lappaan samalla sapuskaa napaan.

Jaahas, ja jotain natinaa kuuluu tuolta, vaikka tuskinpa tuo vielä herää. On muuten maha mennyt aika paljon jo kasaan ja on nyt tosi oudon muotoinen! Ihan hassu löllykkä.:LOL:

Hyvää pääsiäisen ja odotuksen jatkoa, palailen taas kiusaamaan vauvakuulumisilla jossain välissä.

ventti.
 
Ihania ilmoja! On tullut tehtyä monen monta hiekkakakkua ja Eemeli on päässy pyöräilemään =) Mieskin on ollut jopa jonkun verran kotosalla niin ollaan saatu olla kaikki yhdessä :heart: Puoltoista kuukautta tätä hirveetä työtahtia jäljellä niin sit pitäs helpotta kun ei sen tarvi enää juosta Helsingissä.

Niin ne sokeriarvot oli kuulemma "loistavat" eli turhaan huolehdin. :D

Ventille jaksuja vauva-arkeen: muista syödä ja etenkin juoda kunnolla, että jaksat. Mulla on kans ollu aina järkky turvotus tuon maidonnousun seurauksena ja se on aika :$ Jos sulla on joku viljapussi tai geelipussi niin kannattaa lämmittää se ja laittaa rintojen päälle: helpottaa. Ronja on muuten ihana nimi!! Oon sitä ehdotellu meidän rinsessalle kanssa, mut mies ei oo oikeen ollu innostunu - vielä ainakaan...
Haluuks muuten päivittää edelleen, vai otanko hommaksi?
 
Mä jatkan viel... Kävin lääkärillä ja sen verran on nyt sitten vauva alkanu availemaan reittejä, että äitiyspolilla täytyy käväistä katsomassa ultrassa tilanne. En oo kyllä sinänsä huolissani ollenkaan kun on viikkoja tuo 30 ja tää on muutenkin "normaali" tilanne mulle edellisten raskauksien perusteella.
 
Onnea ventille! :flower: :heart: Ronja on ihana nimi! Ja kukapa ei ko. kirjasta/leffasta pitäisi. :)

Mä oon ollut vähän laiskanpuoleinen kirjottelemaan tähän ketjuun. Raskaus on mennyt tosi mukavasti, suorastaan leppoisasti. Huomenna on 19 viikkoa täynnä, vaavin liikkeet tuntuu jo, mutta masunkasvua odottelen edelleen... Seuraavaan ultraan on nyt vähän reilu viikko enkä jaksais taas millään odottaa. Toukokuun alussa sitten saankin ne lappuset kelaa varten, joilla saan sitten hakea äippärahat ja muut! Töitä olis vielä jaksettavana 4kk, motivaatio vaan alkaa olla kiven alla. Onneks on lyhyempi työviikko...

Mulle tuli mieleen, että järjestääkös täällä joku taho kesäaikaan jotain mammajumppia/-joogia ja voikos noihin mennä jo tässä vaiheessa vai ovatko tarkotettu sinne raskauden loppupäähän? Onko muut Turun mammat olleet? Kokemuksia? Musta ois ihan kiva mennä kokeilemaan, ja samalla ehkä sitten tapais muitakin masunkasvattajia, kun tällä hetkellä niitä ei omasta kaveripiiristä muita löydy. :)

Rosehip ja pötikkä 18+6

Muoks: Huomasin just, että mulla ja joosepilla on sama LA. Vähänkö hauskaa! :D
 


Pika pikaa kuulumiset neuvolalääkäristä...

Vauva eilen mylläs ja koko päivän supisteli. Tänään ultralla todettiin hänen olevan kiltisti rt.

Sykkeet 130 :heart:

Paino vajaa 2,9kg

Ja paikat sormelle auki mut kaulaa jäljellä se 3 cm :eek:

Nyt supistelee taas mukavasti mut lääkäri sano et antaa tulla vaan jos on tullakseen...

Nyt lepäilemään. :D
 

Yhteistyössä