Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Turun seudun odottajat eli pallomahat morjens!

Maaliskuu on nyt aloitettu jo helmikuun puolella, kun edellinen pino toimi aika nihkeästi. Toivottavasti täällä taas kirjoittelu onnistuu!

Tervetuloa mukaan myös kaikki uudet, tässä listaa täällä olleista, olevista ja kirjoittelevista:


  • melena ---------toinen -----31.10.08 ----- Turku --> POIKA 6.11.08:flower:
    johannajaa ------------------ 4.11.08 ----- Turku --> ?
    Orvokki80 ----- toinen ----- 2.12.09 ---- Lähik. --> POIKA 21.11.08:flower:
    babyseven --- seiska ------ 6.12.09 ----- Turku --> TYTTÖ 3.12.08:flower:
    Fistik --------- esikoinen --- 2.1.09 ------ Turku --> POIKA 12.12.08:flower:
    maarunen ---- toinen ----- 25.1.09 ---- Tku/Lto --> POIKA 23.1.09:flower:
    heidikka ------ toinen ---------------------- Turku --> POIKA 31.1.09:flower:
    MinniG --------- toinen ----- 2.2.09 ------ Turku --> TYTTÖ 2.1.09:flower:
    mangusti80 - esikoinen? - 7.2.09 ------ Paimio
    Caro79 ------ esikoinen --- 17.2.09 ------ Turku --> POIKA 12.2.09:flower:
    Sinituuli ------- neljäs ----- 20.2.09 ------ Lähik. --> TYTTÖ 23.2.09:flower:
    JeJa ----------- kolmas ---- 20.2.09 ------ Lähik. --> TYTTÖ 24.2.09:flower:
    smirgelin ---- esikoinen --- 23.2.09 ------ Salo --> POIKA 9.2.09:flower:
    Sannatus --- esikoinen --- 25.2.09 ------ Turku
    Iines79 ------- toinen ------ 7.3.09 ------- Lieto --> POIKA 3.3.09:flower:
    Hiq ------------esikoinen ---- 9.3.09 ------ Turku --> POIKA 26.2.09:flower:
    Metsälauha -- kolmas ----- 11.3.09 ----- Turku --> POIKA 8.3.09:flower:
    Melita ----------------------------------------- Turku
    Inkaliina-83 - esikoinen --- 26.3.09 ----- Turku --> TYTTÖ 29.3.09:flower:
    Hani- ---------- toinen ------ 27.3.09 ----- Lähik. --> TYTTÖ 19.3.09:flower:
    amena ------- esikoinen ---- 1.4.09 ----- Turku
    ventti -------- esikoinen ---- 7.4.09 --- Lähik. --> TYTTÖ 6.4.09:flower:
    vuffi ------- neljäs, viides - 15.4.09 ---- Lähik. --> POJAT 23.3.09:flower::flower:
    outison ------- esikoinen --- 18.4.09 ---- Turku
    Laala --------- esikoinen ---- 21.4.09 ---- Turku --> TYTTÖ 5.5.09:flower:
    milkystern --- esikoinen ---- 23.4.09 ---- Lähik. --> POIKA 7.5.09:flower:
    mamiti87 ------ toinen ------- 27.4.09 --- Turku
    prinsessaiitu - esikoinen ---- 3.5.09 ---- Turku
    Sande ja Sara - esikoinen -- 8.5.09 ---- Turku/Kaarina
    Camomilla76 - esikoinen --- 10.5.09 ---- Turku
    Niisku-Rouva - toinen ------- 13.5.09 --- Turku --> POIKA 18.5.09:flower:
    Jennyfr -------- esikoinen --- 15.5.09 ---- Lähikunta
    pian 3x äippä - kolmas ----- 20.5.09 ---- Lähik. --> TYTTÖ 21.5.09:flower:
    Talvis ---------- esikoinen --- 14.6.09 ---- Lähikunta
    Ninniliina ------- kolmas ----- 25.6.09 ---- Kaarina--> TYTTÖ 18.6.09:flower:
    tinni ------------- kolmas ------ 10.6.09 --- Paimio --> POIKA 12.6.09:flower:
    söpöliini -------- --------- ------ 22.6.09 --- Lähikunta
    iiris-77 -------- esikoinen ----- 1.7.09 ---- Kaar. --> POIKA 12.7.09:flower:
    pinkeärouva --- toinen ------ 18.7.09 --- Turku
    Kuuttis ------- esikoinen ----- 28.8.09 --- Turku
    Moonlight-80 -- toinen -------31.8.09 --- Lähikunta
    jooseppi ----- esikoinen ------ 9.9.09 ---- Turku
    rosehip ------- esikoinen ----- 9.9.09 ---- Turku
    Tige ----------- esikoinen ----- 13.9.09 -- -----
    Jaana26 -------- kolmas ----- 28.9.09 ---- Turku
    kassu ----------- viides ------- 2.10.09 --- Raisio
    Helmi- -------- esikoinen ------------------- Turku
    peppiäinen -------------------- 14.10.09 ---------
    taaperotx4 ----- viides ------ 14.11.09 -- Turku
    ruukkis ---------- toinen ----- 16.11.09 --
    Pantalaimon - esikoinen ---- 24.11.09 -- Turku
    kaati ---------- esikoinen ---- 26.11.09 -- Kaarina

Enemmän tai vähemmän skarppina päivittäjänänne toimii ventti, nyt jo entinen odottaja, "apunaan" pikku-Ronja. Potkikaa pers***ille jos tarvitaan päivityksiä eikä ala tapahtua. :D

Edelliset turinat: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1160748,425
ja http://kaksplus.fi/keskustelu/t1275939
 
Kiitos ventti uudesta pinosta :D

Kyllä huomaa että vkot vähenee kun oma olo hippasen tuskastuu.Vointi periaatteessa hyvä,mutta silti ahdistava :LOL:
Ei tiiä miten päin olisi ja näin.Mutta tasan 8vkoa laskettuun aikaan.Mieskin totesi eilen,että ei voi mitään,tuskin mun olo tästä enää paranee.Mä olin kyllä että joo kiitti kovasti tuesta.mutta tottahan se on.

milky32
 
Kiitos uudesta pinosta Ventille!

Ja onnea ja halauksia Sinituuli ja Jeja pikkunyyteistä!!! :heart: :flower:

Täällä käytiin tiistaina nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hienosti! Pikkunen heilutteli äitille ja isille siellä käsiä ja jalkoja ja oli koko ajan liikkeessä. LA muuttui; se on nyt 09.09.2009! :D Josko ventti jaksaisi sen päivittää tuohon listaan..? Se ultraääniyksikön löytyminen oli kyllä ihan mielenkiintoinen tehtävä.. Mentiin kaupunginsairaalalle, sinne sairaalapuolelle ja monen mutkan kautta löydettiin ultrapaikka. Labraan olikin sitten vähän helpompi löytää, kun se oli siinä yläkerrassa. Yksin mä olisin varmaan eksynyt, kun olin taas niin hermostunut. :D Saatiin kuvia mukaan, mutta mun mielestä eivät olleet yhtä hyviä kuin Medisonarin vastaavat.

Niin ja sitten kerrottiin perheille ja lähimmille ystäville. Kaikki on ottaneet uutiset ihan tosi hienosti vastaan, mun äiti on tietysti ihan onneasta soikeana ensimmäisestä lapsenlapsesta. :D Huomenna olis tarkoitus mennä mun vanhempien kans syömään. Saa nähä joko äiti on ehtiny ostaa ensimmäiset töppöset vauvalle...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Rosehip 12+2
 
Kiitos Ventti uudesta pinosta!
Huomasin että olin sanonut väärän LA:n alunperin, oikea on 28.8. Jaksaisitko Ventti korjata sen?
Täällä kaikki muuten tosi hyvin, nt-ultrassa kaikki hyvin, kuutti kieppui ja heilui hirmuisesti..:) Olo on edelleen väsynyt, mutta koulussa on onneksi vähän kevyempi jakso nyt.

Hyviä vointeja kaikille pallomahoille!

Kata ja Kuutti, 14+0
 
Jei, Sinituuli, ONNEA! :heart: :heart: :heart:
Tyttö piti sit oman päänsä ja tuli vasta kun itse halusi. :)

Päivämäärät muutettu, sanokaa ihmeessä jos on vielä jotain häikkää, ens viikolla on sit ainakin aikaa päivitellä oikein urakalla kun äippäloma alkaa. ;) Nyt on vielä hiukan työprojektia, vaikka hyvinpä se aika täällä palstoilla menee siitä huolimatta.

Rosehip, ihania ultrakuulumisia, ja aika hauskasti osui sit se uus laskettu aikakin! Olis ainakin helppo päivä muistaa synttärit, jos silloin sattuisi syntymäänkin. Samaten Kuuttis, hienoa kuulla, että nt-ultrassa kaikki tiptop!

Täällä samaa vikaa kun Milky tuossa kertoili, alkaa olla hankala olo. Jotenkin jo maha tiellä ja liikkuminen ahdistaa, samoin seisominen, ja istuminen, eikä maatakaan voi kun sekin alkaa ahdistaa. Ja viuhdin möngertäminen suorastaan sattuu välillä, vaikka onkin toisaalta ah niin ihanaa. :D Talvitakki on alkanut kiristää mahan kohdalta, eli sais jo kevät alkaa tulla. "Vyötärön" ympärys näköjään 91cm, että eipä ole mikään ihmekään.

Jospa maksais parilla tonnilla taas laskuja... :eek: on tää rakentaminen vaan tältä osin hienoo, on vähän ns. miehekkäämpiä nää summatkin näis laskuis. Ei sentään enää 30 000 ja yli niinku silloin kun talopakettia maksettiin!

ventti + viuhti 34+4
 
JeJalle ja Sinituulille onnea!!! :flower:
Ette sentään synnärillä treffanneet? Mun on pakko kertoa, et viimeks kävi aika hauskasti kun sillon samassa pinossa oli yks loimaalainen äiti, jonka kans me yritettiin sopia treffejä kun oli samanikäisiä lapsia ja muutenkin tuntu synkkaavan ihan hyvin. No: lopulta niistä treffeistä ei tullu mitään ku oltiin niin raihnasia lopussa, ettei jaksettu lähtee mihkää. Vitsinä heitin, että tavataan sit synnärillä (Loimaan synnäri meni kiinni kesäks sillon 07). Kun olin lähössä synnyttään laitoin viestin hänelle ja vastauksena tuli, että täälläkin supistelee! Lopulta me todella treffattiin ekan kerran synnärillä: hänen poika syntyi vuorokauden meidän pojan jälkeen =)

Ventille laitoin yv:n :wave: :wave:
Uh! on toi joo aikamoista tollasten rakennus- ja remppalaskujen kanssa kun nollat silmissä vilisee...
Kiitos muuten uudesta pinosta

Kiva kuulla taas mukavia ultrakuulumisia =)

Mä oon tässä tehny syötäviä huomisia kutsuja varten. Saas nähdä paljonko lopulta tulee vieraita kun muutama on perunu.
Mulla alko supistelemaan tänään koulupäivän jälkeen ihan älyttömästi. Pisteli kans ilkeesti kohdunsuulle ja luissa vihlo. Kotona sain nukkuu vähän aikaa ja nyt ihan ok, mitä ny maha pinkeenä vieläkin, mut ei onneks satu. Rinsessa tuntuis olevan vaihteen vuoksi pää alaspäin tuolla mahassa :heart: Odotan "innolla" sitä kun hän tuosta vähän kasvaa ja saa tungettua kantapäitä kylkiluiden alle :$
 
Oon tosi pahoillani Ninniliinalle! :ashamed: Olin kyllä tulossa, viel aamupäivällä miehelle sanoin että otan sit auton illalla ku tulen sinne.. Toivottavasti sait kuitenkin vieraita?

Mä en tajua mikä muhun on menny. En tiiä vaadinko liikaa itseltäni tai oonko ajanu itteni piippuun tai mitä ihmettä, mut mä oon vaan nyt eilisen ja tän päivän lähinnä parkunu koko ajan. Joku huhtikuisissa ihmetteli miten oon niin "ahkera" että jaksan kahta koulua ja muuta täs samalla.. Mut oikeesti tuntuu etten vaan jaksa enää mitään ja kaikki ahdistaa. Mies lähti kaverin luo saunailtaan ja siitäki paruin varmaan puol tuntia ennen sen lähtöä. Se oli jo peruuttamassa menonsa, mutta en halua että se joutuu peruuttamaan menonsa sen takia että mä en haluais päästää sitä.
En oo saanu syötyä käytännös mitään koko päivänä (paitsi aamupalan ku sillon oli niin hyvä fiilis ku heräsin auringonpaisteeseen) ja haluaisin vaan että aika pysähtyis tai jotain. En halua tehdä mitään enkä jaksaiskaan, mut koitan nyt vaan tappaa aikaa että haen sen miehen sieltä kaverilta sitten. Sit pitääki mennä taas nukkuu ja sit onki sunnuntai, ja sunnuntai on vaan sitä että odotan koko ajan maanantaita kun alkaa taas tappava viikko. Mietin joka päivä koulussaki vaan että tää päivä ja tää viikko niin on viikko vähemmän... Enkä ehdi miettii vauvaa yhtään tai tekee mitää sen eteen että me oltais yhtään valmiimpia sen syntymään.
Eilen tajusin, että mun äitiysloma tosiaan ehtii alkaa vasta sitten ku Punkero syntyy. Sit aloin vaan miettii että eiks se vois syntyä etuajassa vaikka ens viikolla niin mun olis "pakko" lopettaa koulu tältä keväältä eikä kukaan ihmettelis mitään. Mä oon niin "urheesti" sanonu vaan kaikille että joo teen kaikki kouluhommat punkeron syntymään asti, että ei täs mitään äitiyslomia tarvita, mut mä en vaan jaksa kun tuntuu että muut odottaa viel suurempia ihmenainen-suorituksia ku mitä ees ite kuvittelin.
Eilen olin autol liikenteessä ja toivoin vaan että joku ajais mua päin niin ettei kävis mitään "pahasti", mitä nyt vain sen verran töytäsis että synnytys käynnistyis (ja se toinen olis syyllinen siihen, niin että se joutuis tietysti sit maksaa autoon tulevat ongelmat)... Siinä vaihees onneks tajusin ajaa auton miehen työpaikan pihaan ja nukkua siel siihen asti että mies tulee töistä. Kävin sitä ennen ikeassaki ja ihmiset varmaan ihmetteli ku mä vaan paruin sielläki.

Odotan kauhulla tiistaista neuvolaa, varmaan alan parkua sielläki. Sit en enää jaksakaan jos se neuvolatäti alkaa kyselee jotain. :ashamed:

Ehkä Ninniliina tajuat miks en sit tullutkaan... :ashamed:

Joo, sanokaa vaan että ota sairaslomaa, mutta kun ongelma on siinä, että en mä pysty ottaa mitään saikkua. En halua. Se ahistais mua viel enemmän. Ja sit ne tekemättömät kouluhommat odottais mua ens keväässä, milloin haluaisin taas keskittyä vaan Punkeron hoitoon.

Laala ja Punkero rv32+4
 
Voi Laala! :hug: Jos tarviit juttuseuraa tai jotakuta, jolle parkua sillä välin ku mies on töis (tai et halua sille purkaa), ni pistä vaan viestiä, oon tässä melkein vieressä tiistaista alkaen ihan kotirottana. Mennään vaikka lounaalle tai kävelylle tai ihan muuten vaan. Ainoana varoituksena, että toinen hormonihyrrä kun oon, niin saatetaan loppujen lopuks parkua molemmat, mutta eipä se kai mitään haittaa. :saint: Onpahan julkisilla paikoilla ihmisillä jotain ihmeteltävää. Ootteko tulossa muuten maanantaina neuvolan valmennukseen? Mä tuun kyl olemaan siellä ihan kuutamolla kun menen aamulla kasiks ensin töihin (herätys siis ennen viittä ).

Ninniliinalle kiitokset vielä, oli mukava päästä pois kotoa ihmisten pariin. Viuhti kiittää tarjoiluista. ;) Ihanat muksut sulla, mainioita vekaroita. Ja tosi kivoja ne vaatteetkin, hiukan kyl sormet syyhys, mutta mielessä kun pitää ton laskupinon tossa vieressä niin pysyy ostohimot kummasti kurissa. Mun äitini olis varmaan seonnut ja ostanut kaiken. :LOL:

ventti + viuhti 34+5
 
Ninniliina ei tiä yhtää nähtiiks osastolla sinituulin kanssa kun ei tiä minkä näkönen on ja oltiiks eea samal osastol :D mietin kyl ku siäl olin et oisko joku helmikuisist mahtanu samaan aikaan olla.

Arki on lähteny rullaa iha hyvi typyn kaa. Mies on onneks kotona ni hoitaa enimmäksen noi vanhemmat muksut. Mä vietän oikeestaa kellon ympäri vaavin kaa sohval. Nukuttii siin kans viime yö ni meni kätsäst syötöt.
Rinnat vaa on iha järjettömän kipeet ku on nännit rikki. Ekat imut pistää vedet silmiin mut en luovuta. Rinnat on iha kovat maidost ja varmaa kuppi D ja vaatteet on märät maidost koko ajan mut onneks ei tarvii mihkää lähteekkää ni voi röhnöttää himas.

JeJa + typy 5vrk
 
Ventti, pidetään mielessä. :) Mä olen tulossa valmennukseen tänään, mutta valitettavasti mies joutuu olee töissä tänään viiteen asti, kun sille tuli viime viikolla sellanen ongelma sen hampaan kanssa, että sen joulukuussa päätetty juurihoito jouduttiin purkamaan ja aloittaa uudestaan, ja sit se sai kaks lääkärinaikaa samalle päivälle, mut niiden väliin jäi joku 3h aikaa ja se soitti töihin että jos hän ei tulis siinä välis ollenkaan, niin pomo sano että joo älä tuu, teet pari tuntia sit vaik maanantaina takas... Ja tosiaan ainoo päivä tällä viikolla ku se mitenkään pystyy tekee sen takas, vaikka tänäänki olis menoa. Kertoo ehkä vähän meidän aikataulun "joustavuudesta" tällä hetkellä.

) .) Jee mul on viimeisen neuvolan jälkeen (4 viikkoa sitten) tullu alle 2kg painoa. :D Nyt tipun yläkäyrältäki jo! :LOL: Tällä menolla en saa täyteen ees viittätoista kiloa painonnousua. :LOL:

Pitäis tänään tai viimeistään huomenna soittaa sille intendentille joka nakitti mut ens viikoks sinne orkesteriin, että en tulekaan. :ashamed: En kyllä oo viel mitenkään varma miten saan pidettyä puoliani. Mut mä en oikeesti voi mennä. Mulla alkaa olee voimat niin loppu kaikkien koulujuttujen kanssa (ja sen ajatuksen kanssa etten ehdi yhtään viettää äitiyslomaa ennen Punkeron syntymää...), että mä oon kohta jossain suljetulla osastolla jos en nyt karsi pois kaikkea mikä ei oo aivan 100% pakko. Ja mikään proggis joka jatkuu mun äitiysloman puolelle, ei voi olla 100% pakko, kun mulla on oikeus äitiyslomaani. Tuntuu että ite vaan annan muille luvan vesittää mun oikeuksiani. Ja se on ehdottoman väärin Punkeroa kohtaan. Hävettää vaan ku perjantaina lupasin että kai sit menen ja nyt pitäis soittaa etten menekään. :ashamed:
Miten sitä ihminen luuleekaan jaksavansa ja pystyvänsä kaikkeen ennen ku on tiiliseinä edessä ja tajuaakin hakkaavansa päätään siihen. Mä oon oikeesti koko viikonlopun kolme päivää enimmäkseen vaan itkeny. Sain eilen sentään syötyä vähän spagettia ja pari lihapullaa mut lauantaina en syöny edes sen vertaa (ainoastaan aamupalaa) ku tuntu vaan niin pahalta koko ajan (kaikki ruokakin ällötti). Se ei voi olla terveellistä mun rakkainta pikkuista kohtaan.
Mä en halua pilata ite mun elämän yhtä herkintä ja tärkeintä elämänvaihetta. Mä en oo mitään niin halunnu koko ikääni ku tulla äidiksi ja olla HYVÄ äiti, ja en varmasti oo sitä, jos jo nyt laiminlyön lastani niin että ajan itseni piippuun ja sitten en jaksa hoitaa pikkuistani kun se syntyy.

No mut valitus sikseen. Tämä päivä pitäis ainakin jaksaa, olis kolme tuntia mitkä pitäis seurata, sit yks tentti ja sit se perhevalmennus. Huomen aamulla tosiaan neuvola, saa nukkua vähän pidempään... Tosin tänäänkään en saanu sit enää unta ku mies heräs, ku jäin vaan pyörittelee kaikkia asioita päässäni...

Laala ja Punkero rv32+6
 
Pitkästä aikaa poikkesin tännekin pinoon laittamaan merkkauksen. Laskettu aika lähestyy. Olo on ihan mukava.

Laala koita ihmeessä karsia kaikki minkä koet pystyväsi karsimaan. Ei se opiskeluiden edistyminen kuitenkaan korvaa sitä jos ajat itsesi aivan hermoromahduksen partaalle. Ensimmäistäni odottaessa suoritin itse jokseenkin synnytykseen asti opintoja, synnytyssupistuksetkin alkoivat opiskelijaruokalassa :/ . Se meni vielä ennen vauvan syntymää, mutta vauvalla olikin sitten koliikki ja kun olin jo valmiiksi väsynyt, niin en muista siitä esikoisen ensimmäisestä vuodesta paljoakaan. Sen jälkeen olenkin oppinut lepäilemään hiukan varastoon jo tässä odotusaikana. Suosittelen olemaan armollinen itsellesi.

Onnitteluita vauvautuneille!

Ventille kiitokset uudesta pinosta!

Minä tästä lähden haukkaamaan raitista ilmaa kuopuksen kanssa, jos se nyt piirrustushommistaan malttaa irrottautua.

Metsälauha & Pyry 38+5
 
Huomenta. Tai oikeestaan iltapäivä jo on. :LOL:

Neidillä piti olla tänään 1v neuvola. Ja just meidän tuurilla neukkutäti on kipeenä. Noh niin olen minäkin. Yskinyt melkein pikkupavun ulos. :LOL: No ei sentään mut välillä tuntuu siltä kun yskän puuska yltyy mahdottomuuksiin et kohta tulee toisesta päästä jotain. :kieh:

Ja voitteko uskoa. Kävin apteekissa hakemassa apua tähän tajuttomaan yskään kun meinaa taju lähteä ni apteekkari täti sanoi ettei myy mulle mitään kun ei raskaana saa nauttia yskänlääkkeitä eikä myöskään mitään imeskeltäviä juttuja. Olis kyllä myynyt pussillisen eukalyptys nannoja. :LOL: :LOL:

Että näin meillä. Mut jotenkin hämärästi muistan et olis olemassa jotain yskänlääkettä mitä voi käyttää resi... joku en muista nimeä. Auttakaa hädässä olevaa ;)

Mitä pikkupapuun tulee niin vilkasta on masussa. Kylkiluut illalla ihan solmussa ja en pysty nukkumaan kuin selällään. Ei niin saisi nukkua mutta kylki asennossa on tosi kipeetä pysyä. Tosin viimeyö meni istuessa :kieh:

ylimääräiseen ultraan pääsin tarkistamaan vauvelin tilanteen ja istukan tossa jokin aika sitten. Ja syy vatsan arkuuteen tukalaan oloon ja kohdunsuun epämääräisiin kipuihin oli se että mulla on tavallista isommat eväät tällä vauvalla. Istukka ylettyy ylhäältä edestä alas asti melkein kohdunsuun päälle. :eek: Tätä tietenkin kruunaa se että pikkuinen masussa istuu peppu tiukasti alhaalla.

Synnytystapa arvio joka on millä viikoilla en edes muista... Niin siellä sitten päätetään lähdetäänkö kääntämään vesseliä mutta tällä hetkellä istuu tukevasti.

Häpyluun mikä kuuluisi aueta vasta näillä viikoilla (30) on ollut jo auki viikosta 26 ja tuottanut suurta tuskaa liikkuessani paikasta toiseen.

Että tämmönen odotus. :LOL:

Kaiken se kestää.

:hug: kaikille sairastaville :heart:

Niisku-rouva&neiti 1v+ pikkupapu 29+5 :heart:
 
TILITYSTÄ!!!
Työ jutut ressaa ihan kiitettävästi taas, kiitos kivoille työkavereille jotka ovat vesittäneet kaiken sovitun kun Thunder taistelunorsu (minä) on 4 päivää vapaalla. Kiehuttaa kun saa aikuisille ihmisille vääntää asioita rautalangasta ja vaikka millaisella logiikalla koitat selittää että näin se olis hyvä tehdä niin PRKL! EI niin EI!!! Olen vaitiolovelvollinen (hoitoala) enkä näin ollen voi asiasta sen tarkemmin kertoa kuin että kyseessä yöuni tai oikeastaan se millä sen voisi säilyttää, eikä tieten tahtoen antaa vuorokausirytmin häiriintyä.

Masu pinkeenä täällä räyhännyt puoliyötä työkaverille miten mua ottaa kaaliin tää toiminta täällä ja vannonut etten taatusti tule takaisin kun äippäloma päättyy. Miehenikin sai syyttä oman osansa mun äkäilystä. Mutta Mp kai tästä eniten kärsii kun äiti pingottaa :D
Huhhuh, nyt helpotti taas vähän kun sai purkaa ketutustaan :D kiitti!

Jennyfr & Mp
 
elikkäs täällä olis yks helsinkiläinen joka muuttaa turkuun halisiin 13.3.... olen kirjoitellut tonne huhtikuisiin ja ajattelin että ilmottaudun tännekin..:) elikkäs toinen lapsi olis tulossa ja laskettuaika 27(25).4.2009.. :heart: ja täytän tässä maaliskuun 23pvä 22 ja minulla tosiaan on jo yksi poika lapsi joka täyttää 5 kaksi päivää minua aiemmin..:) sit perheeseen kuuluu myös mies(25w) ja yhdessä ollaan oltu 7 vuotta jos pieniä katkoja ei oteta..:) ja kovasti täällä odotetaan pikku prinsessan syntymistä..:) olisi mukava saada uusia tuttavuuksia täältä..:)

mamiti87 & VaaviPrinsessa 32+3.. :heart:
 
Heps ja haps,

vika työpäivä takana, ja rankka päivä olikin. Tänäänkin kyl joutuu vielä joitain hommia tekemään, ja varmaan tässä hiukan muutenkin...

Olin ensin töissä, ja oli ihan tuskaa selvitä aamulla bussille, kui osasikin niin pahasti ottaa mahasta alhaalta, ja lonkat ja kaik, auts. Pääsin kyl ajoissa lähtemään töistä, mutta sit menin talolle katsomaan tilannetta, ja sieltä mentiin hoitamaan yks asia miehen kans,sit ehdittiin olemaan 30min kotona ja valmennukseen, sieltä suoraan rautakauppakierrokselle (ei löytynyt edes sitä mitä haettiin), kauppaan ja kotona oltiinkin sit kymmenen aikaan illalla. Blääh, ruokakaupassa ei enää oikein käveleminen onnistunut ja puolet jäi ostamatta kun oli tällä muijalla känkkäränkkäpäivä jo siinä vaiheessa.

Laala, kuulostaa ihan järkevältä toi suunnitelma, ei varmasti kannata ajaa itteensä ihan zippiin. Tsemppiä vaan puoles pitämiseen! Pysy tiukkana!

Metsälauha, kuulostat kadehdittavan pirteeltä! Mukava kuulla, että olo on hyvä, hyvää loppusuoraa sinne!

Niiskurouva, paranemisia! Yskänlääkkeistä ei ole mulla tietoa valitettavasti, ihme kyllä oon selvinnyt yhdellä aika lievällä flunssalla koko odotusajan *koputtaa puuta*.

Jennyfr, :hug:. Eipä muuta voi sanoa... toi on niin syvältä tommonen.

Mamiti87, tervetuloa joukkoon ja Turkuun! Muutattekin tänne samalle kulmalle Turkua, missä me nyt asutaan, tosin me ollaan just muuttamassa pois. :/ Lisäilenpä sut listaan samantien.

Vois varmaan koittaa tehdä jotain hyödyllistäkin näin ekan ä-lomapäivän kunniaksi... :p

ventti + viuhti 35+1
 
Arvatkaapa kellä on sitte saikkua äitiysloman alkuun asti! :whistle:

Ei sinänsä että voisin täysillä pitää saikkuakaan, mutta vien todistuksen sinne AMK:lle niin ei tarvii siellä ainakaan istua.

Neuvolatäti oli oikein ihana. :) Mä sain pelkästään kehuja, painonnousu on hidastunu, verenpaine parempi ku viimeks (vaikkei viimekskään ollu huono), ja sokerit ollu tosiaan viime neuvolan jälkeen vielä alemmat. :) Ja nyt on sf-mitta taas tutusti yläkäyrällä, mut neuvolatäti sano että tuntuu pikkuisen pylly ainaki aika pikkuiselta masun läpi. :LOL: Tila oli viisto/rt, eli oikeaan suuntaan pieni on kääntymässä, mutta nyt viel leikitään ja ollaan vähän poikittainkin. :) Mut majailee siis jotenki aika korkeella, siksi iso sf-mitta, eikä paina rakkoa tippaakaan!
Parin viikon päästä on sitten eka neuvolalääkärikin. :D Jee.

Laala ja Punkero rv33+0
 
Huomenta.

Mulla on samanlaisia itku kohtauksia kun laalaalla :ashamed: Eilen oli menossa huono äiti vaihe + hermoromahdus esikoisen kanssa.

Neidillä oli joku ihme kiukku ilta ja mä en vaan enää jaksa kantaa sitä ja riehua sen kans leluilla lattialla. Joku päivä viel jään jumiin sinne lattial ku en pääse kivuiltani ylös. Harmitti niin vietävästi. Sit soitin leikittäjän ja kaikki oli hyvin mut ei mulla henkisesti.

Koen että esikoinen kärsii jo nyt siitä kun odotan hänelle pikkusisarusta. En jaksa vatsan takia leikkiä ja ehdinkö leikkimään kun vauva syntyy. Voi olis taas tarvinnut olla järkevä ja ajatella ensin. EN kuitenkaan kadu tätä raskautta mutta tämä huono äiti olo alkaa ottaa pannuun. :'(

Palailen myöhemmin kertomaan neuvolakuulumiset.

Neuvola vasta klo 14 :D

Niisku-rouva&neiti 1v + pikkupapu rv 30 :heart:
 
Nyt täytyy jo nostella pinkkaa...

Niisku-Rouvalle positiivisia ajatuksia ~~~! Eiköhän siitä sisaruksesta ole kuitenkin kaiken kaikkiaan niin paljon iloa isosiskolle, ettei pieni, tilapäinen notkahdus leikkien määrässä tai laadun muuttuminen pitkään mielessä pysy tai mitään haittaa. :hug: Ja pikkusisarukselle isosiskosta kans. (Lämmöllä muistellen lapsuutta 8v vanhemman isoveljen heittopussina... :D )

Laala, hyvä, että sait saikun! Sit vaan pidät ittes kurissa, ettei uudestaan kasaudu liikaa hommaa. Sun ei varmaan sit enää tarvi käydä missään sokerimittauksissa? Mulla on vielä yks edessä, olettaen siis, että arvot on kohdillaan. Aattelin alkuviikosta mennä, ja sit perjantaina neuvolassa tulee tuomio.

Täällä on sit heräilty pitkin yötä oikein urakalla, onneks ei tänään oo pakko mennä mihinkään tai olla erityisen pirteenä. Heräsin neljän aikaan kun oli huono olo, takas nukkumaan puol viiden jälkeen kun olo helpotti, mitä lie olikaan sit. Sit ennen seiskaa taas ylös ja syömään ym. rutiinit, ja sit vielä pari tuntia nuokuin tuossa, mutta lonkat oli niin kipeet, ettei oikein tullut nukkumisesta mitään. Nuo välitkin oli hiukan semmosta "nukkumista", ja nyt sit väsyttää.

Eilen tuli taas käytyä rautakaupas ja ostettiinkin hieno lamppu yms. (kiva kun rahaa menee vaan viuh ja vauh). Tällä kertaa oli ihan maltillinen reissu, vaan yks rautakauppa ja ruokakauppa. :D Tänään täytyy käydä ulkona kävelemässä jos se auttais näihin lonkkiin ja sais sen puolesta ens yönä nukuttua.

ventti + viuhti 35+3
..miten voi olla jo näin paljon viikkoja?!!

*muoks: päivän sana näyttää olevan 'sit' :)
 
ventti mulla on viel kans yks sokerimittaus, otetaan hemppa kans samal kertaa. Pitäis mennä 16. päivän jälkeen kuulemma (ainakin silleen se sen lähetteen anto). :) Mut ei yks sokerimittaus sinne tai tänne enää mitään tee. ;)

Joo, mä oon nyt koittanu peruutella kaikkia ei-kivoja kouluhommia. :LOL: Sopivassa paikassa aina maininnu että mulla periaattees/virallisesti olis saikkua tohon ä-loman alkuun asti... Joten sillä tavalla kaikki ihmiset koulus sanoo että "joo teet mitä jaksat, ei sun olis pakko mitään tehdä"... :D Ja nyt oon sit saanu silleen järjestettyä että tosi löysällä aikataululla saan tehtyä noi harjottelut kasaan, mut se tosi löysä tarkottaaa sitä että ehdin viikon myöhässä vasta alottaa äitiyslomani. ;) Mut hei parempihan tämä kuin se että vääntäisin kieli vyön alla laskettuun päivään asti. :D

Jo pelkkä sairaslomalappu helpotti siis. :LOL:

) .) Huomen Helsinkiin! :D Näen siskonpojan ekaa kertaa! :D Ja sitte mennää tyhjentää koko Sellon Po.P. :D

Laala ja Punkero rv33+2
 
Hienoa Laala että sait asiat järjestymään, kyllä kaikki on myös sen "vauvattoman" äitiyslomapätkänsä ansainneet. Itse ajattelin jäädä ensiksi kesälomalle ja sitten siitä suoraan äitiyslomalle, tulee mukava pätkä! Ihan koko kesälomaa en pidä ennen äitiyslomaa, mikäli siirto vain onnistuu - pitäisi kyllä onnistua jos olen noita parakraahveja oikein ymmärtänyt.

Sain tänään lahjoituksena sellaisen Ruskovillan kapalovaatteen ja tuli älytön vauvakuumeen humaus! Hyvähän se nyt on kuumeilla kun on jo rv 21 :D Mitenkähän sitä osaisi täysillä nauttia tästä raskaudesta eikä vain malttamattomana koko ajan odottaisi sitä vauvaa... kun ei tiedä, vaikka olisi viimeistä kertaa raskaana. Jotenkin olen aina ajatellut, että olisin kahden lapsen äiti.

Kumma kapistus tuollainen puolitoistavuotias. Kun isi on kotona, illat on niin virkeitä ja omaan sänkyyn rauhoittuminen kestää tunninkin. Kahdestaan kun ollaan, riittää kun vien sänkyyn, laulelen ja sanon että äiti menee nyt suihkuun ja kun tulen suihkusta, tyttö on unessa ilman mitään konstailuja. Tyttö tuntu luottavan siihen, että isi voisi vielä leikkiä hetken, äiti on niin tylsä että mitään ei ole enää tiedossa iltapuuhien jälkeen... :D :D
 
Eikös se niin ole pinkeärouva, että tytöt kietovat sen isukin pikkusormensa ympärille... :D

Oli muuten Hesarissa juttu paikallisesta synnäreiden tilanteesta:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vauvabuumi+pakottaa+Hyksin+avaamaan+uusia+synnytyshuoneita/1135244067025

...että samoja pulmia sielläkin kuin TYKSissä. Me ollaan oltu niin ahkeria parantamaan syntyvyyttä! :LOL:

Onkohan täältä porukka karannut synnyttämään vai mihin kun on ollut niin hiljaista? Vai onko tuo auringonpaiste vaan houkuttanut kaikki pallomahat pihalle? Sinne voisi kyllä itsekin mennä, ja käydä samalla syömäs. Viikonlopun alkua! :wave:

ventti + viuhti 35+4
 

Yhteistyössä