Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Tervetuloa Pantalaimon! :D

Jee mä olin tänään kasvohoidossa ja nyt on ihanan "itsestään huolehtinut" olo. :LOL:
No mut siis hyvä asia vaan. :)

Soitin verikokeiden tuloksia, kun eilen aamulla sain vihdoinki raahattua itseni sinne viimiseen paastosokeri+hemoglobiini mittaukseen...
Ja jee, sokerit oli 5,2 mikä oli siis ihan rajojen puitteissa edelleen ja hemoglobiini oli 124 mikä on oikeesti ihan tosi hyvä mulle, enkä ole edes syöny mitään rautaa koko raskausaikana!! :D
Jee!

Nyt teen ihkua ruokaa, lämpimiä patonkeja mihin väliin tulee kaikkea ihanaa kuten tuorejuustoa ja rosvopaistia ym ym. ;)

Ihana auringonpaiste, saa mut vielä hyväntuulisemmaksi!!

Laala ja Punkero rv37+0
 
Pantalaimon tervetuloa mukaan! Listalle sainkin sut jo joku päivä, mutta muuten jäi toivottelematta. :)

Nyt on sit virallisesti kotikunta vaihtunut, eikä tullut Viuhdistakaan turkulaista. No, siivous- ja järjestämisurakka jatkuu täällä päässä, eli ihan paikallaan ei saa vieläkään olla. Vaikka kyl väsyttäis... ja pää on taas ihan tyhjä, kyllä mul hetki sit oli mielestäni jotain sanottavaakin. :D No, jos se oli tärkeää, se tulee takaisin, kuten yläasteen hissanope ana sanoi. Nyt laittamaan vaatetta kaappiin niin saan noita pusseja ja kasseja pois lattialta!

ventti + viuhti 39+3
 
Tervehdys

Kasassa ollaan. Kuin ihmeen kaupalla. :LOL: Onneksi jo HUHTIKUU!!! :attn:
Vauveli on PT ja ens viikolla ylimääräiseen ultraan. Neuvolantäti sano mulle että ei ole painoarviota ennen synnytystä jos ei ole sokerit koholla. :eek: Siis kun jo toista odotan. Pääsen kuitenkin arvioon neuvolalääkärikäynnillä ja uudestaan äippäpolilla jos ja kun tämä vesseli on pt ensviikon ultrassa. :/ Vaikeesti taas selitetty mut asia kuitenkin tuli selväksi... :LOL:

Vielä olisi 4 päivää koulua ja sit alkaa äippäloma. Virallisesti äippäloma alkaa mulla jo 4.4. mut olen koulussa noi viimiset kurssit.


Mitäs vielä... viime neuvolakäynnillä kaikki oli samoissa mitoissa ja arvoissa. Vauvan sydänäänet kuuluivat alhaalta ja ylhäältä joten 100% varmuutta ei saatu asennosta. :whistle:

Ja poks poks rv 34+0 :heart:
 
Terve kaikille,

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja ja päätin nyt vihdoin ja viimein ilmoittautua itsekin. odotan esikoista ja rv 17. laskettuaika 9.9.09. :)

Olisin erittäin kiinnostunut teidän kokemuksista ultraääniyksiköstä Luolavuorentiellä?

Onko teillä kokemuksia 4d ultrasta tai oletteko harkinneet sinne menemistä?
mihin kannattaisin mennä?

kiitos vastauksista jo etukäteen

jooseppi ja möykky
 
Hei jooseppi! Tervetuloa joukkoon. Luolavuoren ultrasta on minulla ihan hyviä kokemuksia 4 kpl, asiallista kohtelua ja etenkin se rakenneultra on ollut molemmilla kerroilla miellyttävä, on aina jotenkin kivempaa, kun ultrataan vatsan päältä eikä sisäkäutta. 4d-ultrassa en ole käynyt, musta ne kuvat on jotenkin pelottavia :eek: :D
 
Tervetuloa jooseppi! Laitetaanpa listaan...

Mulla kans vain hyviä kokemuksia luolavuorentieltä, kolmesti oon käynyt ja hyvin on palvelu pelannut kaikilla kerroilla. 4D:ssä en kans ole käynyt, ihan perusultrassa vaan, joten siitä en osaa sanoa mitään.

Nyt olis kodinhoitohuoneen kalusteet sisällä, kunhan joku vielä asentelis ne paikoilleen. :D Kuljetusliikkeen kuskikin kommentoi, että vaikuttaa rouvan olemus sellaiselta, että tulee tarvetta niille kalusteille. :LOL: Mulla oli miehen toppahousut jalassa ja semmonen takki, joka on oikein kunnon telttamallia, eli olin ihan täys pallo, jolla on jalat ja pää.

Nyt tämä pallo syö jotain ja painuu päikkäreille, nukuin yöni kahden tunnin pätkissä ja tais kokonaiskesto jäädä hiukan lyhyeksikin.

ventti+viuhti 39+3
 
Iltaa, mä täällä vaan mietin kaikki ruokia joit en saa syödä... Ei sillä, et erityisen nälkä olis, mut anoppi pahus oli tuonu piispanmunkkeja ja tossa netuijottaa mua pöydällä |O
Sokerirasitustesti siis huomenna aamulla - jee:/

Tääl flunssa vaan ottaa jotain uutta kierrosta. Törkeesti särkee poskiontelot. Pojat onneks on parantuneet hyvin.

Ei mitään järkevää sanottavaa, voikaapa hyvin arvon isomahat :wave:
 
Täällä on oltu niin väsyneitäö ettei pahemmin o jaksanu kirjotella.

Tänää kävin pojan kanssa tyksissä kun oli kontrollikäynti oikean käden takia ja ne käynnit onneksi loppuivat nyt,mutta nyt sitten ootellaan koska pitää mennä ihotauti lääkärille.Toivottavasti siellä sitte sais jotai selkoo mistä noi jäljet Juhon vartalossa johtuu.

Onneksi enää ei ole montaa päivää ultraan.Ostin myös tänää semmosen kotidopplerin ja kovasti tekis mieli jo testata sitä mutta en tiedä viitsinkö kun ei ne äänet sieltä vielä kuulu kaiketi.

 
Päivää :D Piiitkien päiväunien ja jäätelökahvin kanssa napostellun piispanmunkin jälkeen olo alkaa olla ihan jees. Eihän se aamiaiseks nautittu sokerilitku mitään herkkua ollu, mut ei ihan mitään järkkyäkään. Tylsintä oli oikeestaan se odottelu ja loppua kohden pakkas kyl vähän heikottamaan.

Ihan ilma!!!

joosepille tervetuloa :wave: ja ultrasta sen verran, että mä olin ite tosi pettyny kun kävin aikoinaan ekassa ultrassa. Se lääkäri on kyllä mun mielestä ihan asiantunteva jne. mut hoitaa homman tosi rutiinilla ja hirveen nopeesti. Onhan se totta, että tärkeintä tietty, et kaikki ok, mut ite olis halunnu tietty vauvaa nähdä vähän enemmän... Rakenneultrassa onneks pääsee sitten katselemaan mahanäkymiä paremmin.
Meil on tääl Kaarinassa 4d kunnan puolesta ja siinä kävi sit taas niin, että neiti painu piiloon istukan ja kohdunseinän väliin sellaseen sykkyrään, et ei siitä tullu kuvan kuvaa :D Kaikki terveyden kannalta olennainen näkyi, mut kasvojaa ei halunu näyttää: laitto kädet viel eteen.
 
Moikka,

kiitos kaikille ja kiitos vastauksista.

Mun eka ultraaja tuntu kans ihan asiantuntevalta mutta hyvin hyvin hätäisesti teki päätökset ja tutkimuksen. En oikein pitänyt hänen tavastaan toimia. Jäi hiukan huono jälkimaku. No mut onneksi ei tarvii mennä hänelle toista kertaa.

nyt vaan kovasti jännittää tuo rakenneultra ku ekasta ultrasta jäi hiukan huono maku. Tietenkin sitä jännittää myös et onko kaikki kunnossa.

vai on teillä 4d ultra ilmainen Kaarinassa. Oon kyl aika kade. Olen ajatellut tulla 4d:hen sinne Kaarinaan. OOn kuullu vaan pelkkää poisitiivista palautetta kys. olevasta paikasta.

Olo on ollut kyllä koko raskauden ajan tosi hyvä joskin noi liitoskivut on tosi pahat ja toi seisomatyö ei sitä kauheesti helpota. Saikkarillekaan ei viittis jäädä vasta ku on ihan pakko ja varsinkaan nyt ku on sopimuskin katkolla.

Mite muuten teidän muiden työt? ja jatko vai ootteko määräaikasessa kuten mä?


viikonloppuja

Jooseppi + Möykky 17+2
 
Terve pitkäst aikaa! =)

Oon välil lukenu mut en oo kirjotellu ku masu on jo ulkona.

Tääl tyttö on yli 5vko "vanha" ja huame on ristiäiset.
On tää vauvan kaa olo vaa nii ihanaa nytku edellisest on jo aikaa ja isommat muksut on jo omatoimisii ni ehtii olee vauvan kaa. Keskimmäinenki menee kouluun syksyl ja saa olla onneks himas.

Kaik on menny kyl hyvin ja on saanu nukkuukki ku vaavi syä noin 2-3tunnin välein ja muutaman minuutin kerrallaa eikä huuda turhii. Önisee vaa jos on nälkä. Tietty ne normaalit vattavaivat on mut ei pahempii ainakaa viäl.

Se on kyl tylsää ettei oo yhtää vauvakaverii mis vois kyläillä ku kaikil on jo isommat lapset. Tota aikuist seuraa alkaa jo kaipaa. Tääl on joku seurakunnan kerho mut en oo ainakaa viäl menny.

Hyvää odotust kaikille!

JeJa + typy 5vko+
 
Piti vielä niistä ultrista sanoa, että nt-ultrassa oli mukava se, että Heikki S. kertoi koko ajan kun ultras kaiken mitä näkyi, vaikka aika nopeasti kävikin systeemiä läpi. Rakenneultrassa taas katsottiin tarkkaan, mutta se täti kertoili paljon vähemmän, ja sitten kun se jäi katsomaan tarkemmin munuaisaltaita, ni se vaan tutki ja tutki ja oli ihan hiljaa, niin alkoi vähän jännittää jo, että mitä siinä nyt niin kytätään... et olis voinut puhella kyl enemmän. Muuten rakenneultra on kyl kiva (jos kaik vaan on kunnossa, tietty) kun siinä tosiaan katsellaan kaikkea mahdollista ja saa oikein kunnolla nähdä kuka siellä masussa möyrii. :) Meidän kolmas eli kokoarvio oli sit taas aika nopea keikka, eli se katsoi vaan pään halkaisijan, keskivartalon ympäryksen ja reisiluun pituuden, eikä kyl yhtään ylimääräistä ihmetelty asukkia. No, mutta sitä kokoarviota vartenhan siellä oltiinkin.

Me ollaan sit käyty pari ylimääräistä kertaa YTHS:llä ihmettelemässä asukasta, siellä onkin sit zuumailtu tyyppiä oikein joka suunnalta. :D Eli varhaisultrassa kävin, kun ei voinut uskoa ennen kuin näki, et siel oli joku, ja sit raskausdiabetesdiagnoosin jälkeen halusin väliarvion koosta, niin oltiin miehen kans siellä. Opiskelijastatuksen etuja nämä 4,5 euron ultrat. ;)

JeJa, :wave: pitkästä aikaa! Kiva kuulla kuulumisia jo jakautuneiltakin. Perässä tullaan...

Jooseppi, mulla on työn suhteen erittäin hyvä tilanne, kun oon vakkaritöissä, eli duunipaikka odottaa. Ja täl hetkel mun hommiani tekee muistaakseni 6 sijaista, joten ilmeisesti mua siellä tarvitaan ainakin vielä toistaiseksi. :D Tosinmeillä on iso yhdistyminen tulossa ens vuoden alussa, joten en kyl tiedä yhtään mihin hommiin ja mihin työpaikkaan oikeastaan palaan, ja onko sit enää niitä töitä... mutta meillä on sittenkin jonkin aikaa irtisanomissuoja + aikuiskoulutuksessa tuppaa työt vaan lisääntymään kun muualla vähenee.

Vitsit et on alavatsassa menkkakipuja, eilen illalla oli jo ihan tuskaisia hetkiä. Ukot tuolla kasaavat khh:n kaappeja ja mä yritän saada jotain viisasta täällä aikaseks, täytyy vaan aina välillä lepuutella, kun supistelee ja kipuilee. Ehkäpä tämä pikkutyyppi tosiaan aikoo joskus tulla pihalle tuolta... tosin sovin jo maanantaille (työ-)kaverin kans Ikean reissun, katsotaan sit päästäänkö sinne asti. Voihan se olla kipuiluista huolimatta, että täällä kärvistellään vielä huhtikuun lopulla, ties vaikka ehtisivät Laala ja Milky edelle. :LOL: Mies kyllä joka päivä maanittelee jälkikasvua syntymään, mutta eipä tuo ole vielä totellut.

ventti + viuhti 39+5 (neuvolan mukaan +4)
...uhkaavasti lähenee 40...
 
Yks tuore isä kävi just hakemassa multa rintapumpun rouvalleen :) Huutiksessa myin toisen tarpeettoman pumpun pois kuleksimasta.

Kiva kuulla teistä Jeja :wave: Kaikin puolin hyvin näyttää sujuvan. =)

Ventti koit ny ottaa rauhallisesti, sulla on kuitenkin aikamoinen urakka edessä. Kuulostaa kyl siltä, et jotain olis tapahtunu kun noin kipuilee - toivotaan, et pääsisit pian synnyttämään ettei menis yliaikaseks ainakaan. d =) b

oma ( .)
Minä, jolla on ollu kaks helppoa synnytystä ja kaikki mennyt hyvin - mistä hitosta mä oon kehittänyt tän synnytyspelon?!?! :eek: :eek: Siis aiemmilla kerroilla tosissaan oikeen rauhallisin mielin ootellu synnytystä, mut nyt on sellanen "en mä halua". Ei mikään tajuton pelko tms. mut en oikeen halua ees ajatella sitä... :ashamed: Ärsyttävää! Ei kivaa :/ mitähän sitä keksis että tää menis ohi?

Niin joo jooseppi kyseli työjutuista... Mä olen opiskelija. Sanoin itteni irti vakipaikasta tuossa vuoden vaihteessa ja opiskelen nyt AMK:ssa kulttuurituottajaksi. Työpaikka ei ole siis odottamassa ja muuteskin tää on tällanen pätkätöiden ala, mutta toisaalta en ole huolissani, koska työhistoriaa löytyy sen verran, että en ihan tyhjästä lähde työelämään =)
 
ventti;mä olen 200% varma että jakaudut(jos et ole jo;)) ennen mua.Mun olo on sen verta hyvä ettei tunnu laisinkaan siltä että jotain tapahtuisi..2,5vkoa laskettuun olisi vielä mutta mun olo on koko ajan ollut hyvä,eikä supistele ihmeemmin että tuntuu että vaavi ottaa aika rennosti tän maailmaan putkahtamisen.

Ultrista vielä..medisonarissa kaikki käyty ja olen kyllä tosi tyytyväinen niiden toimintaan.Ei ole paniikkia,voit kysellä jos eivät ehdi kaikkea(kiireiselle)heti sanoaja muutenkin ystävällistä ja asiallista porukkaa.Siksi harmittaakin että joudun tohon koko ultraan sinne ä-polille,kunhan ny soittaisivat sieltä.4D:hen ei ees haluttu vaikka mies sanoikin että jos tahon niin kyllä hän maksaa sen.Sukupuoltakaan ei tiietä eikä haluta edelleenkään.Alta viidessä viikossa se selviytyy kuitenkin.

Mä irtisanouduin töistäni jo viime vuoden puolella.Ja olen erittäin tyytyväinen päätökseeni,töihin ei vielä ole kiire ,tilannetta katsellaan kun äitiysloma päättyy mutta siitäkin oli juttua miehen kanssa että menen töihin vain ja ainoastaan jos HYVÄ paikka löytyy.Saan kuulemma mieluusti jäädä kotiin jos vähänkään tahdon.Kiva asenne..

milky 37+3
 
Ei täälläkään olla varmastikaan viel pariin viikkoon ainakaan jakautumassa. Plus että mun puolesta saa ihan vapaasti mennä yliajalle, jos vaan suostuu menemään. :D

Ja mäkin veikkaan että ventti jakautuu tässä alkuviikosta, oli nimittäin sen verran lupaavan kuuloista jo eilen meininki. :D

Ultrista... Mä olen ollu viidessä ultrassa. :D Eli nää kaupungin tarjoamat kaks, ja sitten kaks ylimääräistä YTHS:llä ja nyt viikko sitten oli vielä se kokoarvioultra. :D Eniten mä sain vaan katsoa vauvaa siellä YTHS:n jälkimmäisessä ultrassa, mikä oli raskausviikolla 26. Laskettiin sormia ja varpaita. :D Se oli hauskaa. :D Ja nyt kokoarvioultrassa kysyin vielä että edelleenkö näyttää tytöltä, niin ultraaja sano vaan että joo. :p Mut muuten oli kyl aika tympee keikka se kokoarviojuttu. :LOL:

Mä en ole missään töissä ollutkaan, ihan vaan opiskelija. Tarkoitus olis pitää "välivuotta" ens lukuvuosi, ja sit katsoa kesällä jos sais jonkun sellaisen kesätyön ettei tarttis laittaa pientä hoitoon ollenkaan. :p Tai siis harkita että menenkö tosiaan töihin... :saint: Riippuu vähän tietysti siitäkin että miltä miehen työtilanne sit näyttää, kun tuolla telakalla on tällä hetkellä töitä vaan sinne 2010 -syksyyn asti... Mut joka tapaukses sit olis tarkoitus jatkaa opiskeluja silleen että mahdollisimman paljon koittaisin miettiä että miten teen kotoa käsin niitä, ettei tarvitsis välttämättä laittaa Punkeroa hoitoon. :) Mut sen näkee sitten. :)

) .) Oli tarkoitus leipoa tänään pullia, mut heräsin vasta vähän ennen ysiä, niin totesin että tulee liian kiire ennen neuvolaa jos alan leipomaan. :D
Vois sit ehkä vaihtoehtoisesti koittaa tänään kirjoittaa sitä opettajan portfoliota, minkä palautus pitäis olla ens viikon keskiviikkona.... Ja sit onki tosiaan se neuvola (mitä odotan aika paljon, jos se vaikka sanois että Punkero on laskeutunu tjsp :D ) ja sitten mennään hakee vaunuja!! :D

Laala ja Punkero rv 37+6
 
Heippa!
Me oltiin esikoisen kanssa viikonloppuristeilyllä ja täytyy sanoa että siellä tuli eka kertaa todella tuhti olo, mutta liekö ollut sillä kamalalla syömisen määrällä jotain tekemistä asian kanssa... mutta kiva oli syödä joo. Nyt on sitten viikkoja 25 täynnä ja pari päivää päällekin, kohta kai sitä siirrytään viimeiselle kolmannekselle, hip hei!

 
vitutus on nyt paha..lääkäri unohti laittaa sitä lähetettä kokoarvioon eteenpäin ja nyt sain jonku pikapäivystysajan mikä suomeksi tarkoittaa että menen huomenna päiväksi tyksiin odottelemaan :kieh: Tykkään tosi paljon...
 
Milkystern, onnittelut... :kieh: Kuulostaa just sellaselta toiminnalta mikä sais mulla v-käyrän taivaisiin...


) .) Vaunut haettu. :D Nyt ne seisoo tossa keskellä olohuonetta. :D Viel ku tietäis mitä sinne kuuluu sisälle laittaa... :p
 
Laala;onneksi olen yksin kotona niin muut säästyy mun "hyvältä tuulelta" :kieh:

Meijän vaunut ja sänky oottelevat edelleen lastentarvikkeessa,maksettu ne on mutta en halua tänne tyhjänpanttina seisoskeleen..jos sinne toukokuulle kuitenkin mennään :/
 
Ai, te haitte Lastentarvikkeesta. Se on ihan tos meidän lähellä. :p Mut me ei haluttu ostaa sieltä mitään ku mun mielestä siel on tosi huono palvelu. :kieh:
Sen sijaan meidän vaunut ja sänky on Ozista. :) Me ollaan saatu siel aina tosi hyvää palvelua. :D Tosin meillä on tuttuja siel töissä, et voi tietty vaikuttaa. ;)
 
Morjensta,

Väsyttää tosi paljon ja kävely tuntuu välillä tosi inhottavalta. Viel pari viikkoo ja sitten pääsee siihen rakenneultraan. ei jaksaisi vaan odottaa enää.

Itsekin olen vielä opiskelija, mutta harmi vaan et opiskelen AMK:ssa. Olis kyl tosi kiva ku itselleki kuuluis tollaset 4 euron ultrat.

Mies opiskelee kyl yliopistossa, mutta se ei taida nyt tässä tapauksessa auttaa. Molemmilla opinnot kesken vaan oppareiden osalta.

Kuulimme tänään et mieheni on saanut töitä Helsingistä ja työt alkaa heti kun hän vain saa gradunsa valmiiksi. Tuntuu tosi hyvältä ja ajatus Helsinkiin muuttamisesta tuntuu kyl kans ihan hyvältä ajatukselta. Itse jään vielä töihin tänne Turkuun syksyyn asti kunnes määräaikainen loppuu.

Milkystern ihana mies sinulla =)

Jooseppi + Möykky 17+5
 
Laala;me sitten taas nimenomaan saatiin tuolla hyvää palvelua kun taasen ozzissa kun sänkyä kateltiin oltiin melkoisen tylyjä;)

Jooseppi;tarkoitit varmaankin ton kotiinjäämisen kannalta?todella ihana :heart: Kiva tietää missä mennään.

Tää jännittää nyt sikana tota huomista äippä-polilla käyntiä.
 
Mä oon nyt n. klo 20 lähtien juossu n. 5-10 min. välein lastenhuoneessa: siivonnu oksennuksia, vieny mehua, nostanu yskiviä pieniä miehiä syliin, lohduttanu pahojen unien vuoksi, silittäny ja paijannu... IIIIHANA yö tulossa varmaan |O Nyt on ollu ihmeen hiljasta tosin JO puol tuntia :whistle:
Meillä siis toista kierrosta flunssaa täällä vietetään, näemmä. Otavalla korvat tulehtuneet - tai tuskin se edellinen tulehdus ees on parantunu. Eemeli yskii niin et oksentaa... Jee.

Noista lastentavaraliikkeistä kun juttelitte... Mun mielestä joka ikisessä paikassa tääl on tosi vaihteleva palvelu. Ozissa kyllä ihan mukavasti opastettu aina vaunujen yms. kanssa mut välillä ollu aika kylmäkiskosta palvelua muuten. Johannassa ja lastentarvikkeessa kans vaihtelevalla menestyksellä. Myllyn lähellähän on sit se Baby1 kanssa - siellä oon yhden kerran käyny.

Milky on sulla ymmärtäväinen mies :heart: Tottahan se on tuo työasia, et mitä sitä suotta epämieluisassa paikassa itteensä kiduttaa, ellei oo pakko. Meil on kans ihan yhteisymmärryksessä sovittu näistä mun opinnoista sekä myös sillon ku halusin jäädä lasten kans kotiin. Mutta harmi vaan: todellisuudessa ei oo oikein meillä taloudellisesti mahdollista :|
Varmasti kaikki ihan hyvin siel ultrassa :) Toivottavasti sun ei tarvi kauheesti ootella...

Jooseppi kivoja työuutisia :) Niin kauheesti vaan irtisanotaan ja lomautetaan, et ihana kuulla, et joku saa töitäkin.

Tige tervetuloa :wave:

jokohan se ventti ois päässy... :whistle:
 

Yhteistyössä