Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Iltoja.

Sain tänään aikaseks ommeltua neidin tulevaan huoneeseen verhot. Tai oikeestaan siitä tulee mun ja vauvan huone.

Ei me viitsitä neitiä järkyttää enempää et laitettais omaan huoneeseen ja äiti ja isi nukkuis uuden vauvan kans toisessa huoneessa. Muutenkin tulee olemaan hankalaa. Olen hyvin asennoitunut. :LOL:

Mies tohon ehdotukseenkin tokas et hyvästi seksielämä :wave: Mikä se sillanen on.... Ei ole täällä ainakaan käynyt.

No osa syy siihenki on kun mulla alkuraskaudessa vuosi vähän väliä ja nyt vaan kaikki paikat särkee ni ei olla edes yritetty. :ashamed:

No on sitä parempaakin tekemistä :LOL: :LOL: :LOL: niin varmaan :headwall: :headwall: :headwall:

Joop sain sit selänkin kipeeks kun nostin neidin lattialta syliin. Vaikka hyvin tiedän etten sais nostella ni jääräpää on aina jääräpää... Huomenna pääsen sovittamaan tukivyötä ja sit toivon et se auttaa näihin kipuihin ja pystyisin kävelemään kunnolla.

Tällä hetkellä näytän siltä ku mulla olis parru perseessä kun yritän liikkua :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja poks poks rv 32+0 :D

Heippa kaikille. Ihan kateeksi käy kun olette kaikki nytten niin hyviä naamatuttujakin... ja monet teistä kerkiää jäämään tästä pinosta pois ennen kuin mulla alkaa edes äitiysloma! Kääk.

Mutta sikiön kuulumisia sen verran, että todelliset potkuharjoitukset ovat nyt viimein käynnissä, parasta aikaakin. Oikein mukavaa, ja tuntuvat kyllä jo mahan päälläkin, mies on vaan niin malttamaton että ei jaksa pitää kättä yhdessä kohtaa tarpeeksi kauaa, niin eihän se niitä ehdi havaita. Ei kuitenkaan ole mikään yhtä mittaa potkiutuja, vaan maltillinen tanssahtelija, kuten esikoinenkin oli. Muuten ei mitään erikoista, kunhan paisun vaan! Mieskin on nyt kotona taas vaihteeksi ja kahteen viikkoon ei meidän huushollissa ole pyykätty, joten siinähän sillä aika kuluu :whistle:

pinkeärouva ja pikku k (apua onko mulla 23. viikko vai jo 24. menossa??)

Milky mä olen heti oven takana, jos joku lupaa tehdä mustikkapiirakkaa vaniljakastikkeen kera :p :p

...ja nyt soitti pph, että Otavalla kuumetta 39 :/ Lähdenpä hakemaan kotiin siis. Hohhoijaa, tietää taas, että millasta ohjelmaa tiedossa seuraaviksi päiviksi :|

Ninniliina;multa löytyy tohon eiliseen piirakkaan(joka oli melkoisen herkkua) ainekset kotoo lähes aina,että tervetuloo vaan oven taa kolkuttelee :D

Olen niin väsynyt kun tän vkon unet ovat olleet todella huonoja,jos olen nukkunut kunnolla lainkaan.Ja kun aina menossa niin ei ole ehtinyt ees päikkäreille.Mutta tunnetusti nukun paremmin ko mies kotona,ja ens vkolla on hänellä taas vapaavko joten odottelen sitä kovasti jo pelkästään sen tähden että saan nukuttua :whistle:

Jos lähtis ulkoileen ja ruokakauppaan.

pitäs lähtee kohta kauppaan hakee kakkuaineksia että saadaan leivottuu synttärikakku pojalle ja hänen lahjanki vois kyllä sitä ennen paketoida.

Oma olo on aika pahoinvoiva mikään ruoka ei oikeen maistu mutta pakko on silti koittaa syödä jotain.

Ninni tuli muuten tuosta Otavasta mieleen, että mä olisin halunnut meidän lapsen nimeks Otava, jos se olis poika, mut mies halusi vähän "tavallisemman" nimen (etunimeks olis tullu Aatos), joten Otava oli meidän pojannimessä kolmantena nimenä. :) Mut näillä näkyminhän meidän laps on tyttö ja nimestä olis tulossa Aura... :heart:

) .) Punkero on koko päivän yrittäny työntää pyllyään mun rintalastan kohdalta pihalle. Kylläpäs oli mukavaa ajaa autoa niissä fiiliksissä.
Nyt on taas yhdelle luokalle tehty proseminaarin kysely. Aika jännä miten sen 5-sivuisen kyselyn ekasta sivusta tasan jo näkee onko oppilas hyvä matikassa. Siitä tän päiväisestä luokasta katoin ekat sivut nopeesti läpi (siinä on vaan sellasia "mitkä kuvioista on kolmioita" ja "mitkä kuvioista on suorakulmioita" jne -tyyppisiä tehtäviä, mitkä ainakin itelle on ihan itsestäänselvyyksiä), ja kysyin opettajalta parhaan näköisen testin tekijästä ja surkeimman etusivun tekijästä ja ope sano että nopeestipa löysit luokan parhaan ja heikoimman oppilaan, että juuri noin menee. :whistle: Aika mieletöntä miten ihan tosi nopee kuviotunnistusjuttu kertoo jo paljon (saatika ne loput neljä sivua)...

Ihanaa, näillä näkymin ens keskiviikon jälkeen olis oikeastaan kaikki tehty mitä teen tänä vuonna koulun eteen (okei, opettajan portfolion kirjoitusta vaille)...

VENTTI mitä teet huomenna? Mulla on 8.45 neuvolalääkäri mut muuten ei mitään... Olisitko lähteny Macciavelliin syömään jossain vaihees? :D Mä ajattelin mennä sinne vetäsemään häränpihvin Deli-puolelta. :D Meinasin vaan että seura kelpaa jos sulla ei oo muita suunnitelmia... :saint:

Nyt venailen että mies sais ruoan valmiiksi... Ei tapahdu kyl hetkeen, ku sitä pitää tunti hauduttaa, mies tekee siis jotain unkarilaista makkarapataa tjsp. :D

Nälkäiset Laala ja Punkero rv35+2

Nonnis: tääl on hoidettu yhtä pientä rättiväsynyttä ukkoa tää päivä. On raukka kyllä ihan tööt. Eemelikin palas kerhosta ihan itkuisena, joten ollaan sit koko porukka huomenna kotosalla. Ihan kivahan tuota auringonpaistetta on ikkunan läpikin katsella... (paitsi, et ikkuna kyl näyttää törkeen likaiselta)

Milky kyllä mä voin tullakin (jos tuo oli kutsu...?) jossain välissä. Mulla tässä alkaa kuitenkin vapaat vähitellen kun koulussa loppuu tunnit tältä keväältä. Pojat on hoidossa, koska ei mun lepäilemisestä kauheesti tulis mitään, jos ne täällä hääräis.

Laala tuo Otava on sellanen nimi, jonka kuulin ekaa kertaa kun Eemeli oli vauva ja siitä se jäi vaan mieleen. Ensin tuntu oudolta, sitten vasta ihastuin siihen. Ja kun tuli aika nimetä tuo pienempi, niin tuntu just passelilta :D Nyt on nimiasia ihan auki. Onneks ilmeisesti on tulossa tyttö kun kaverit on kauheesti saanu poikia viime vuosina ja hirveen monet kivat nimet, joista itekin pitää, on kaveripiirissä on käytössä.

Saatiin muuttolupa! Tänään kävi rakennustarkastaja, ja kaik ok. Eli viikonloppuna varmasti kannetaan kamat uuteen kotiin.

Ultra oli aamusella, ja kokoarvio tällä hetkellä (37+3) oli 3050g, hitusen alle keskikäyrän, ja tätä menoa saapumispaino 3,5kg:n tienoilla. Muutenkin kaikki kunnossa, sykkeet ja virtaukset ja veden määrät, eipä se sit pal muuta kattellukkaan. Aika nopea käynti oli, kun kaikki oli mallillaan. Hiukkasen meni möngertämiseksi loppu-ultraus, mutta saatiin sentään kaikki katsottua. :)

Laala, ahaa, sulla huomenna lantion ropelointi. Hauskaa keikkaa... :p
Huomisesta mulla ei oikeastaan oo aavistustakaan mikä ohjelmani on, mutta noin periaatteessa mulle kelpaa aina ruoka (nytkin tässä just syön samalla...) ja hyvä seura tietysti aina vaan parantaa tilannetta. :D Jospa vielä huomenna katsellaan tilannetta, millaiseen aikaan ajattelit mennä? Mä tiedän vaan, et huomenna täytyy käydä Bauhaussis, kahdinliikkeessä (voi olla et mies hoitaa sen) ja Ikeassa, ja varmaan pakkaillakin jotain. Mutta syödäkin pitää.

Jaahas tytöt, koskas tehdään joukkovaellus Milkyn maistuvien leipomusten äärelle? :saint:

ventti + viuhti 37+3

Huomenta

Onnea muuttoluvasta :flower:

Eilen hain sen vyön ja autto heti pystyin liikkumaan ihan ok näköisesti kun ei särkenyt, mutta kun pysähdyin ja illalla otin vyön pois supisteli tosi kovin. :/

Vauveli yritti eilen kääntyillä mut oli niin hidas että mä ehtisin nukahtamaan joten en tiedä onnistuiko... jännityksellä odotan aamun ekoja liikkeitä. :D

Toivottavasti mun lantiota ei kauheesti ropeloitais. ei houkuta yhtään. Pitäis nähdä muutenki että isot luut on. :kieh:

Ilmoita, Ventti mikä aika sulle sopii jos oot tulossa Macciavelliin, mä meen nyt 8.45 sinne neuvolaan, sen jälkeen mulla ei oo mitään, eli roikun täällä koneella johonki asti jos en kuule susta mitään. ;)

) .) Jee, kasvatus- ja koulutussosiologian tentti meni läpi! :D Tuli kakkonen, mut ihan loistavaa, mä en lukenu siihenKÄÄN oikeastaan yhtään. :LOL: 4op pärähti sieltä. ;) Jee. :) Nyt multa puuttuis noista enää yks tentti jonka teen varmaan sit ens syksynä, sen saaki jättää syksylle... Ja sit se proseminaari, mihin oon hakenu vähän niinku jatkolupaa. :saint: Ja sitten portfolio, mut portfolio nyt on enää kirjoittamista siitä että miten olen osoittanut erilaisia ominaisuuksia mitä opettajalta vaaditaan ja sit lisään niihin jotain vuoden aikana tehtyjä töitä dokumenteiksi. :p
Niin ja joku fiksu ihminen ahdistu ajatuksesta että on lääkärineuvola ja "alakerta" on ihan pusikon peitossa. :whistle: Oli sit fiksu idea sheivata bikinirajaa peilin kautta. Ensinnäkin se homma jäi ihan kesken ja toisekski nyt on bikiniraja ihan ruvella ku ei ollu toi hienomotoriikka ihan hallussa noin peilin kautta... :ashamed: :LOL:

No mutta 20 minuutin päästä pitäis olla jo neuvolassa. :p

Laala ja masupora-Punkero rv35+3

LAALA
Mitäs se klo on nyt 11 kohta, oliskos 12 aikaan? En oo ikuisuuksiin käynyt tuolla, mihinköhän aikaan siellä on pahimmat ruuhkat, onko tietoa? Voitais vaikka Posankalla nähdä, tai Kirkkotien Siwan lähellä, jos oot kävellen liikkeellä, ne taitaa olla molemmilla matkan varrella.

Ventti kun saat itses koneelle vastaamaan niin mä olen kyllä koneen ääressä tääl päivystämässä. :saint:

) .) Neuvolasta..
Joopajoo olipa ihanaa kun opiskelija tekee sisätutkimuksen ja sen jälkeen lääkäri tekee saman perässä ja kaks muuta opiskelijaa tuijottaa samalla toimitusta vieressä. Lääkäriä kyllä vähän nauratti kun multa irtos irvistys sen opiskelijapoitsun räpläykseen.
Sain kuulla että mulla on oikeen synnyttäjän lantio (sen olisin voinu kertoa itekin, meidän suvussa on kaikilla naisilla hyvät tilat synnyttää)... JA että vauva on ehkä perätilassa. Jälkimmäisen olis voinu jättää väliin. No, mutta hyvät tilat tarkoittaa, että on hyvät tilat myös kääntää jos tarve on. Nyt on sit lähete odottamas TYKSiin, ultrataan ens viikolla ja jos on tarvis, niin jään samantien käännettäväksi. Mikä ei ole niin mukava tieto, niin käännösyritys voi johtaa synnytyksen käynnistymiseen tai pahimmillaan hätäsektioon. Harvemmin kyllä kumpaankaan noista, mutta kuitenkin, riski on olemassa.

Mutta, kohdunsuu edelleen kiinni, vaikka tietysti jo vähän pehminnyt... Joten edelleen sain luvan jatkaa uimassa käymistä. :) Kun vaan sais raahattua itsensä uimahallille taas, kun mieskin on kunnossa.

Että näin...

Laala ja Punkero edelleen rv35+3. ;)

VENTTI
Kato just kesti mulla pari minuuttia liian pitkään miettiä tuota viestiä. :D
Nähdäänkö vaikka kahdeltatoista Kirkkotien Siwan luona? Siel Maccikses on kyl pahimmat ruuhkat siihen aikaan (joten mulle käy kyl vaikka jo puoleltaki), mut kun ite tosiaan ajattelin ainakin tuhlata ja syödä Delissä, niin siellä puolella ei tarvii jonottaa niin pitkään oli kello sit mitä tahansa. ;)

Kiitos Ventti seurasta! Mulla ainakin oli kivaa. :D Pääsin vihdoinki kotiinki, ostin Geisha-jätskin viel matkalla siwasta ja meinasin että syön sen meidän pihan keinussa, mut se jätski loppu jo ennen ku ehdin meidän pihalle. :LOL: Että näin...

heips! pitkästä aikaa mutta kuulumiset ei niin upeita.

nyt sitte toinen rasitus tehtynä ja tunnin arvo 0.4 koholla ja mittarit ja ruokavalio saapui meille. tai siis saapuu kun saan haettua diabeteshoitajalta. ei kiva.

istukka oli noussut pois kohdun suulta odotetulla tavalla ja reippaankokoinen tämäkin ryyni tuntuu olevan. tilaa vielä kyllä "pyöriä" kun pää löydettiin "oikean tissin" alta. ei toki enää ole niin päin.... ainakin kova pampula on siitä kohtiin hävinnyt.

näillä mennään .

tinni ja ryyni 28+2

heips! pitkästä aikaa mutta kuulumiset ei niin upeita.

nyt sitte toinen rasitus tehtynä ja tunnin arvo 0.4 koholla ja mittarit ja ruokavalio saapui meille. tai siis saapuu kun saan haettua diabeteshoitajalta. ei kiva.

istukka oli noussut pois kohdun suulta odotetulla tavalla ja reippaankokoinen tämäkin ryyni tuntuu olevan. tilaa vielä kyllä "pyöriä" kun pää löydettiin "oikean tissin" alta. ei toki enää ole niin päin.... ainakin kova pampula on siitä kohtiin hävinnyt.

näillä mennään .

tinni ja ryyni 28+2

Niisku-Rouva, hienoa jos vyö auttaa ja pääset paremmin liikkeelle. Älähän nyt vaan sit liikaa innostu! :)

tinni, no voihan nyt. Vaikka eihän tuo niin kauheesti ole koholla, toivotaan, että ruokavaliolla pysyy hyvin kurissa. :hug:

Laala, samoin, kiitos seurasta! Oli oikein mukava (vaikka pitkähkö ) lounas, melkein oli taas nälkä kun kotiin pääsi! :D

Yhden kirjahyllyn tavarat on melkein pakattu, piti välillä hetki istahtaa. Alavatsasta nippailee jo, katsotaas mitä se on kun saa pakattua enemmän. :eek: Eikun takas hommiin...

ventti + viuhti 37+4

Ventille onnittelut muuttoluvasta! koit ny kuitenkin ottaa niin rauhassa kun vaan suinkin... Onhan vauvelilla kyllä ihan turvalliset viikot, että sikäli, mut olis se kivampi, ettei hän ihan kesken muuton syntyis. BTW: meil eemeli synty 38+6, et ei se välttämättä niin kaukana ole ;)

Laala ottaa ny rauhassa sen sheivailun kanssa :LOL: ettei tuu isompia vaurioita. No onhan noita vauvoja perä edellä maailmaan tullu, että jos on lantio ok, niin ihan luottavainen olisin kuitenkin. Onhan se toki helpompi jos tulija on oikeinpäin, mut eipä tuokaan mahdoton ole.

CSI kutsuu...

Mä olen toivoton. Kuuntelen CMX:ää ja parun miten koskettavaa musaa se on... :ashamed: :D

Loistava päivä takana. :) Aamulla patongit ja kahvit ja mehut ym pedissä yhdessä kullan kanssa. Sitten ajeltiin pitkin Maariaa ym ja sit mentiin shoppailee. :) Mies sai aurinkolasit ja kirjan ja mä sain imetysliivit. :LOL: Tosin mullekin kyl kateltiin aurinkolaseja, mutta ku en osaa päättää haluanko yhdet Guessit vait D&G:t... :LOL: No jos vähän odottelee ja kattelee niin ehkä mä löydän jotkut mitkä iskee niin hyvin ettei tarvii miettiä... :whistle:

Sit syötiin pizzaa ja sen jälkeen nukuttiin päikkäreitä. :) Ny oon vaan lojunu koneella vaik pitäis tehdä kouluhommia, vaan kun ei yhtään kiinnosta... Niin ehkä teen sit huomenna paniikilla niitä koulujuttuja. :LOL:

Laala ja Punkero rv35+5

Piti mennä kouluun, mut tulikin lääkärireissu: Otavalla on lähteny toisesta korvasta putki ja heti tulehtu... Ei ihme siis, että poika on ollut itkuinen Mut ONNEKS meidän lapset ei pelkää lääkäriä, vaik molemmilta on korvatkin puhkastu - Otava tuskin muistaa siitä mitään, mut Eemeli oli jo vanhempi.

Niisku-rouva hyvä, että vyö auttaa, mut se voi kyllä lisätä supistelua Ite oon sen huomannu ja neuvolassakin kysyi th multa, että onko se lisänny suppareita. Käytän itte sitä vyötä sen takia mahd. vähän, vaikka muuten on kyllä loisto kapistus!

Milky kiva täytyy kattella kunhan tästä pöpöstä selvitään!

( . ) Tääl voidaan tasaisen paksusti. Eilen oli konsertti, josta selvisin ihan kunnialla, vaik olikin sen verran raskasta laulettavaa, että otti kyllä kunnon päälle. Oli mulla tuoli kaiken varalta, jos ois alkanu oleen liian tukalaa. Harmi vaan, et sain täs kans tän flunssan, että olo vähän sen mukainen.

Laala tuost itkeskelystä tulikin mieleen... Mä täs olikeen yks päivä heräsin aatteleen, että en oo ollenkaa niin itkuherkkä kun aiemmilla kerroilla Siin mis aiemmin pillitin ihan mistä vaan, niin ei oo todellakaan sama tilanne nyt. Mielenkiintoista...

Yhteistyössä