Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Meillä on nyt lähinnä ahdistusta aiheuttavana nuo koivet (kylkiluissa, palleassa ja kyljessä ) ja luiseva peppu tossa ylhäällä, kun sitä pitää tunkea ulospäin aina just silloin kun se kaikista vähiten sopis mulle, esim. auton ratissa on ilmeisesti kiva potkia kipeesti ja ahdistaa äiskää... ja sit nyrkkejä voi tunkea tonne nivusten tienoille mahdollisimman ahtaaseen koloon. Ja tietty kävellessä varsinkin tämä tunkee päätään alaspäin, jolloin se osuu joko rakkoon tai luihin, eli tulee joko vessaan juoksemisen tunne tai kunnon vihlaisu häpyluuhun. :D On se silti niin pal hienoo kun se tuolla meuhkaa! Kyllä sitä silloin alussa odotettiinkin malttamattomana.

Nyt rautakauppaan, kun käsky kävi, käskyttämään myyjiä. :D Pitää viedä listaa pojille, ne on taas kaiken laittaneet.

ventti + viuhti 36+5

Voihan surku, kun on pudonnut Turku. :LOL:

Aivot on narikassa, flunssaa pukkaa päälle mutta taistelen vimeiseen asti, jotta pääsisin tiistaina mukaan. Kipeenä en tule ketään tartuttamaan. Muuten kunhan nostelen ennen ku ollaan kolmannella sivulla.

Listat tuli vietyä, kiva käydä taas talolla, siellä on aika valmiin näköistä jo! Tuli omalta osaltaan korkatua vessakin, siinä oli jo ovikin paikoillaan ettei tarvi julkisesti käydä. ;) Ens viikolla olis tarkoitus alkaa kantaa kamaa sinne.

Sit takas sohvan pohjalle...

ventti + viuhti 36+6

Siis ymmärsinkö oikein että nyt tulevana tiistaina jossain Turussa kahvilassa olette treffaamassa? Mahtuisinkohan mukaan? Ja taaperox4:viides meillekkin tulossa ja ehkä nyt vasta ymmärrän kun kävin niskaturvotusultrassa viime torstaina Medisonarissa. Sain kyllä hyvää palvelua. Mutta ymmärsinkö oikein ettei TYKSiin tehdä minkäänlaisia "tutustumiskierroksia" synnärille? Olisin niin kovasti halunnut käydä paikassa ennen synnytystä, kun olen niiiiiiiiiin pienessä yksikössä kaikki 4 lastani synnyttänyt etten varmaan edes ymmärrä TYKSin kokoa :ashamed: Jos totta puhutaan, en edes tiedä missä koko sairaala sijaitsee :p Eikö ensisynnyttäjilläkin olisi "turvallisempi" mieli mennä synnyttämään, kun saisi ainakin kerran käydä tutustumassa paikkaan? luulisi synnytyssalien joitakin jopa pelottavan! No, tämä mun näkemykseni.

Kassu Ja Maikki 11+4

Terve kassu!

Oikein oot ymmärtänyt: sokos wiklundin kahvilassa tiistaina klo 12:00 on kahvittelua kollegoiden kesken. :)

Ja valitettavasti myös ton toisen asian, eli TYKSiin ei enää järjestetä tutustumiskäyntejä, ja kyllä, se on todella syvältä! Vuodenvaihteeseen loppuivat moiset.

Lisäks TYKSissä on kuulemma sit usein ongelmia tietokoneiden kanssa, ne kaatuilee siellä vähän väliä. Juttelin just kaverin kans, jonka vanhempi sukulainen menehtyi siellä joskus torstain jälkeen. Juu, tarkemmin ei tiedetä, tai eivät osaa kertoa, kun koneet kaatuivat... lisäks on epäselvää onko ne vieläkään soittaneet TYKSistä lähiomaisille, kun ei tiedetä kenen numero siel on ollut lähiomaisena, kun, aivan, tietojärjestelmät on alhaalla. Kauheeta sekoilua, ja kun yrittävät eri paikkakunnalta asiaa hoitaa niin tosi vaikeeta on.

Täytyy varmaan pistää tussilla otsaan oma nimi ja käsivarteen kirjata tärkeät puhelinnumerot sun muut kun itse sinne menee. Ja kuten mies jo suunnittelikin, merkata vauva tussilla ennen kuin sitä viedään kertaakaan näköpiiristä mihinkään. :D

flunssainen ventti + vipeltävä viuhti 36+6

Ventti eks sä ollutkin enkun maikka? :whistle: Mä oon eilisen ja tän aamun kääntäny mun proseminaaria varten olevaa kyselyä enkuks, tarttisin jonkun oikolukemaan sen... :saint: Mul on huomenna kolmen aikaan ohjaajan kanssa tapaaminen, pitäis saada se hyväksyttyä sillon..

) .) Mies lähti kipeenä töihin, ku ei ollu enää kuumetta. :/ Toivottavasti sille nousis nyt vähän kuumetta että se pääsis kotiin lepäämään, ei se oo kunnossa ku se yskii vaan keuhkonkappaleita... Mut ilmeisesti heil on töissä vähän sellanen periaate että saikulle ei lähdetä jos ei oo kuumetta. :headwall:

Mä oon ite nukkunu viime yönä ehkä viis tuntia ja pieniä ongelmia on kun selkä on niin kipee että välillä ei meinaa päästä edes tuolista nousee ylös. Aamul oli pienenpieniä lähtövaikeuksia sängystä siis. :eek: Sit ku yritän nostaa vaikka reppua lattialta, niin ei välttämättä pysty ees taittuu niin alas, ja jos pystyyki, niin ylös nouseminen on taas eri juttu... On se kivaa.
Ja Punkero on aivan vallaton. Poraa itseään läpi mun kyljestä taas. Ja yöllä muksi välillä niin kovaa rakkoon että mä kiljahtelin ku yritin nukkua. :kieh: :LOL: Että näin täällä. Hehkeä on olo.

Laala ja Punkero aka Kylkipora. rv 34+6

Meillä kanssa mies lähti eilen kipeenä töihin,jo toista vkoa,sanoi kanssa et katotaan sit jos kuume nousee :(

Sohvalla nukutun yön jälkeen selkä yms hyvässä hapessa,mutta muuten tänään tosi heikko olo.Vähän niinko paha olo olisi.Mutta ei tää onneksi ole mitään tautia,ei tunnu siltä.Veikkaan et tää liittyy tähän paksuun olotilaani.Joten huomista ei peruta.

Varsinkin ko olin suunnitellut sit käyväni kauppahallissa yms ko sinne asti jaksan itteni raahata.(kuulostaa siltä et turku olis niiiiiin kaukana)

Mulla alkaa olla ihan kevätfiilikset kun lumi sulaa ulkona (ihaniksi kuralätäköiksi poikien mielestä...) ja aurinkokin kävi kurkkaamassa äsken. =) Nyt ei enää mitää takatalvea, eihän?!?!

Huomenna nähdään, menee kyl ihan lorvimiseks näemmä tää oleminen :D Sain sentää huutikseen naputeltua tavaraa, toivotaan, et menee kaupaksi.

synnytystapa-arviosta... joo olishan se kivampi että kunnolla tutkittas... multa on kummalkin kertaa katottu aika pikaseen - en o saanu sen kommempia kommentteja vauvan koosta kuin lantion mitoistakaan. :/ Mutta lantiossa on tilaa, sen ny tietää kun sieltä jo kaks on helposti ja nopeasti ulos tullu :D

Tää meijän neiti koitti sit vaihteenvuoks ulos ihan oikeeseen suuntaan. Ja voi juma kun sattu kun yks bogoili vasten kohdunsuuta ja sit taas ponnisti vauhtia ylävattasta :x Onhan se tietty ihan kiva kun on suunta selvillä mut ei kannattas ny kuitenkaan kauheesti sitä kohdunsuuta kiusata kun noi supparit varmaan kuitenkin sitä alkaa avaamaan jossain vaiheessa...

Laala, juu, enkunmaikka olen, ja voin kyl oikolukea kunhan ei oo mitään monisatasivuisia juttuja. ;) Otaks huomenna mukaan (mä otan sit punakynän), vai laitaks mieluummin sähkispostilla? Voin lätkästä yv:llä osoitteen sulle.

Ellei siis mitään dramaattista tapahdu, niin oon huomenna tulossa, enkä usko ketään tartuttavani kun ei oo sen suuremmin mitään flunssaa iskenyt. Ellei sit aamulla oo ihan karmee olo tms.

On kyllä niin tyypillistä, kun ensin ei oo mitään sovittuna viikkoihin, niin nyt olis sit kaikkea mahdollista samana päivänä. Kaveri Hesasta soitteli, et tulee hoitamaan aiemmin mainitsemani menehtyneen sukulaisen asioita Turkuun ja kyseli lounasseuraksi, ja tietysti huomenna. Noh, koitetaan sovittaa aikataulut. :) Ja tällä viikolla sit myös ultra, muuttotarkastus ja muutto edessä.

ventti + viuhti 37+0!

Ninniliina... Sä olet vissiin käynyt heikillä tosta synnytystapa- arviossa...

Kuulostaa ihan siltä toi nopee toiminta... :LOL: :LOL:

Meilläkin tää vesseli alkaa tajuamaan mistä kuuluu tulla ulos. En kyl sit tiiä mikä edellä se on sieltä tulossa, mutta kipeetä tekee. Muutaman kerran olen pelästynyt et se tulee koht housuun sieltä... :LOL: :LOL: :LOL: niin kova on vauhti välillä. :LOL:

Huomenna neuvola. Tosin se on kahvittelun jälkeen ni kertoilen täällä sit kuulumiset. :D

Niisku-rouva &pikkupapu 31+5

Joo-o... saas nährä kuin mamman käy... Mä en tiä pääsenks mä tuleen huomenna :| Esikoinen alkoi yskimään tossa joku aika sitte, ei saanu henkee oikeen kun itki ja yski jne. Saa nähdä mikä on tilanne huomenna. Tulee kyl suht vähäuninen yö varmaan :(

Niisku-rouva en ole käyny Heikillä, vaan oli kumpikin naisia, en muista nimiä - toinen Välikadun neuvolassa (jota ei vissiin enää ookaan?) ja toinen Pansiossa. Mutta voi luoja mikä täti siel Välikadulla oli... :headwall: Kerran olin oottaas vuorooni kun siel oli edellinen sisällä ja tää lääkäri tuli kännykkään puhuen ulos. Sanoi siinä, että "no nyt voin puhua kun jätin opiskelijan tutkimaan potilasta..." ja jatkoi omien juttujensa lätisemistä. Voin kuvitella, et ei ole järin kiva jäädä sinne jalat haaralleen kun toinen vaa häipyy :whistle:

Oiskohan aika mennä nukkuun :xmas:

Aa. se on toi kiviniemi vai kivijärvi en muista vai mikä lie anneli :LOL: Se on ihan järkyin tapaamani lääkäri. Mulla oli se ihan ekassa raskaudessa mikä meni kesken. En syytä häntä mutta aiheutti minulle suurta kipua tutkiessaan. Ja haukkui minut liikalihavaksi teiniäidiksi.... :LOL: :LOL: :LOL:

nyt kouluun... :D

just :D mä en oo siis ainut joka on saanu traumoja ja kärsiny sen tädin käsissä: se tosiaan sattu aina ihan perhanasti ne sen tutkimukset :x
Hän myös toisessa raskaudessa määräsi munt syömään supistuksenestolääkkeitä, mutta ei antanut sairaslomaa, koska "en ollut vielä joutunut lähtemään kesken päivän töistä kotiin" :xmas: Seuraava lääkäri lätkäs saikkulapun ihan suoraan käteen ilman et siin oli kysymystäkään. Ei ole ikävä sitä tätiä, ei :$

tervehdys :wave:

neuvola kuulumisia :attn:

31+6
98kg -500g/vko :eek:
turvotus +-
RR 118/74
Prot. -
gluk.-
sf 31 :D
pt |O
:heart: 145
liikkeet +++

Ja sain lähetteen et saisin loppuodotukseen sillasen tukivyön :/ en tiedä onko apua mut kaikkea kannattaa kokeilla. :D

Ai kun oli kiva turista teidän kanssa. Olen hirveän puhelias ihminen ja kun pääsen vauhtiin ei mua pysäytä kukaan, Anteeks :ashamed: Koulussakin aina nauravat kun mä pölpötän ku papupata.

Juu niin neuvolasta vielä sen verran että tukivyötä ruvetaan kokeilee. Ei kestä paikat enää ilman poppaskonsteja. Mul tulee joku kutsu jostain.

3viikkoa viel ni sit pääsen ultraan. Pikkuinen on edelleen pt... pää on tossa sydämen alla ja kutittelee käsillään mun kylkiluita. :D

Nyt kestovaippoja vääntämään. En tiedä onko meidän juttu mut kelpaa ne lahjaks jollekkin ketä käyttää ;) Mut kokeillaan :whistle:

Haudi,

oli oikein kiva nähdä naamat tekstien takaa ja tavata ihan livenä samassa tilassa olevia. :D Nyt JO päästy takas kotiinkin asti ja sit vois alkaa pohtia pakkaamisen esivalmisteluja...

ventti + viuhti 37+1

Jeee mäkin pääsin jo kotiin.
Vein sen lapun yliopistolle, opintosihteeri sano että oikeen hyvä anomus, ja että he on tästä jo jutellu parin dosentin ja mm. laitoksen johtajan kanssa, ja he tuntuivat jo ennen anomuksen viemistä puoltavan sitä että saisin sen ens vuoden kanssa... Sanoin sit sille mun seminaarityön ohjaajalle, että jos mä saan sen jatkoajn, niin mun panostus siihen projektiin jää tältä keväältä tasan siihen että kerään aineistot. Pohdinnat ja ite työn ehdin tehdä sitten koko ens talven aikana. Mä en jaksa enää stressata.

Oli huippua nähdä! :heart: Kivan oloisia ihmisiä löytyi nimimerkkien takaa! :D

Laala ja Punkero rv35+0

Kotiutunut myös.Oli toooosi kiva nähdä :D

Nyt on olo ko yliajetulla..Aivan veto pois.Osittain varmaan johtuu siitä että aamulla olin super-ahkera ko siivosin kotona ja kärräsin pihasta loskat veks.Ja sitten ravasin pisin kaupunkia.Mutta onneksi ohjelma-vapaa ilta.Huomenna jaksaa sitten taas.

Kiva että Laalan asiatkin järjestyi.

Oli kyllä tosi mukava nähdä teidät ja itellä oli sen verran kuvottava olo nii siksi en tilannut mitään..me oltiin pojan kanssa tossa 16.00 vasta kotona ku piti käydä tyksissä tulomatkalla jossa sitte vierähtikin aikaa.

Kiitoksia kahvi(pizza...)seurasta :)

Meil tulee huomenna päivällä vieraita niin pidän pojat kotosalla - täytyy kyl käydä ulkoilemassa kun esikoinen on ihan ylikierroksilla tän yhden sisällä kökityn päivän jälkeen.

Ai saaks tukivöitä ihan lainakskin :eek: Mulla on aiemmin ollu hirveet selkäongelmat kun tein seisomatyötä, nyt on iskias onneks ollu suht rauhallinen, mut ehtiihän täs viel... Mä oon kyl käyttäny joka kerta sellasta kankaista tukivyötä ni se on auttanu ihan mukavasti.

Kuulostaa Laala hyvältä! :) Hyvä et hommat järjestyy. Tarttis itekin jaksaa selvitellä näit omien opintojen rästejä viel... Blaah!

Nyt kutsuu CSI ja sohva sen verran voimakkaasti, että sitä kutsua on vaikee vastustaa :D Kauniita unia, oman kullan (vauvan) kuvia!

Mä varmaan paisun tällä viikolla muodahvitteluaottomaksi.Joka pv kaikenlaista kahvittelua :LOL:

Kaveri tulee käymään niin kokeilin uutta mustikkapiirakan ohjetta;ja mitä on mustikkapiirakka ilman vaniljasoosia ;)

Meillä oli vaavi eilen todella rauhallinen,piti taas herätellä että ootko kotona..Pari mojovaa iskuu tuli tyyliin että anna mun olla rauhassa ko oot koko pvn mua rehannut reissussa :LOL:

Kyllä se tästä taas..

milky 34+5

Tämä vaavi taasen kosti riehumalla oikein urakalla koko illan, oli huono olo oikein kun se pisti sisuskaluja uuteen järjestykseen tuolla. Siihen sit jäi se pakkaaminenkin, ajatuksen tasolle.

Tosi hyvä laala, että olivat suopeita, olishan se tosi hölmöä alkaa sen prosemman takia sua juoksuttaa jossain soveltuvuuskokeissa, kun eikös sulla ollut ne harjoittelut jo hoidettu? Niissähän on enempi väliä, ettei oo kauheesti ylimääräistä porukkaa per vuosi. Ja ne prosemmathan on perinteisesti kirjoitettu sunnuntai-iltana kun palautus on maanantaina klo 12... :whistle: sanoo eräs, joka aloitti omansa kirjoittamisen silloisen hockey nightin jälkeen sunnuntaina (ehkä klo 19). No, oli mulla toki kysely tehty ja teoriaa luettuna valmiiks, mutta varsinainen kirjoittaminen oli kyl aika pikainen projekti. Ei vaan jaksanut aiemmin kiinnostaa.

Miksei meillä kukaan leivo mitään? :saint: No, ehkä sit uudes kämpäs, kunhan sähkäri saa uunin ja hellan asennettua, ja onhan siellä leivinuunikin odottamassa, että joku opettelis sen kanssa tekemään.

ventti + pikku-v 37+2
(37+1 neuvolan mukaan)

Yhteistyössä