Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

Ensimmäistä kertaa Kaksplussalla, joten yrittäkäähän kestää, jos mokailen kovasti ;)

Täällä siis neljättään odottava äitee Turusta ja laskettu aikakin osuu sopivasti vielä tämän vuoden lopulle. :)

Tiedot listalle kuuluisivat kutakuinkin tähän tapaan:

Da capo / 36v. / 4. / 29.12.

En ehtinyt vielä alkaa lukemaan ketjua alusta, mutta enköhän mä jossain vaiheessa sen ehdi ainakin silmäilemään läpi, jos en ehkä niin ajatuksella ehdikään, kun viestejä on noin paljon. :)

Niin ja mulla on nt-ultra tulossa vasta 13.6., joten toistaiseksi mulla ei ole vielä mitään tietoa, mitä masuun kuuluu. Pitkä on odottavan aika...
 
Tervetuloa taas uudet, tässä päivitetty lista :D

Elise1 / 27v / 1. /24.5.
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Kemai / 26v / 3. / 5.8.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Briseis / 34v / 2. / 13.8.
Rusinantte / 25v / 1. / 19.8.
Halla- / 22v / 1. / 21.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
AnnMaria/40 v/1. lapsi/26.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Syksynlapset / ? / 2. / ? / ympäryskunta
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Iltsu / 21v / 1. / 8.10. /ympäryskunta
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Tyttö1982 / ? / 2. / 20.10. / ympäryskunta
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Murmelimamma / 28v / 1. / 13.11. / Ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
jen_ni / 26v / 3. / 29.11.
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
Tiksander / 31.v / 1. / 10.12.
joulunuttu / 30v / 2. / 18.12. / ympäryskunta
Jasmii / 23v / 2. / 25.12.
Da capo / 36v. / 4. / 29.12.
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Mähän nyt varsinaiseksi palstahäiriköksi heti rupean, kun taas täällä :D

Hei, sattui silmääni tuolla keskusteluissa FB-ryhmä. :)
Mitenkäs siihen mahtaisi päästä liittymään? Millä nimellä se siellä on?
Minäkin kun oon aina sisäänkirjautuneena siellä, niin aikas helppoa olisi kurkkia kuulumisia sitä kautta :)

Olis kivaa vaikka joskus tavatakin muita, jos vaikka sattuisi hengenheimolaisia löytymään :p
 
Heippa taas :)

Muakin kiinnostaa facebook-ryhmä, tarttis vaan aktivoitu kirjoittelemaan tännekin useammin. Facebookissa tulee käytyä monta kertaa päivässä ja täällä vähän
harvemmin.

On ollut aika tukalaa helteen kanssa ja mies on ollut paljon töissä, joten lastenhoito ollut yksin mun vastuulla. Tarttis vaan koittaa levätä enemmän.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Mä saan huomenna taas poksahtaa rv 31+ :) hui aika menee nopeasti!!
 
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Kemai: Onnittelut huomisista tasureista! :heart:

Mulla tänään 10+0 :)
Huomenna soittelenkin neuvolaan, sillä tässä jo noin viikon on tullut tiputteluvuotoa, tänään jo niukkojen menkkojen verran... : /
Saattaapi tuo kai johtua esim. siitä, että istukka voisi olla kohdunsuulla, mutta kyllähän tuo mietityttää. Ja huolettaakin, myönnän.
No, miettimällä ei asia silti tästä miksikään muutu, joten odottelen huomiseen, että saan ainakin jutella oman terkkarin kanssa asiasta. ;)

Nyt unta. Heippa! :wave:
 
Nimia: Kiitos kysymästä, kyllä tää on edelleen yhtä hajottavaa tämä kotona oleminen. Nyt etenkin näillä järkyttävillä helteillä ei tule kuuloonkaan, että lähtisin edes kävelylle. Edellispäivän alle 15min imurointi aiheutti koko yön jatkuneet kipeät supistelut, joten pakko vain malttaa nyt pysyä sohvanpohjalla ja syödä jäisiä mansikoita. Ja jäätelöä. Hyvä tekosyy herkutella :))

Mites muut jo suurempaa mahaa omaavat ovat jaksaneet kuumia ilmoja? :)

Onko muuten kenelläkään kokemusta äitiysneuvolan/lastenneuvolan vaihtamisesta? Mä kovasti haluaisin vaihtaa ihan käytännön syistä neuvolaa sitten kun on lapsi syntynyt, sillä nykyiseen pitää kahden bussin kanssa sompailla, kun tuossa lähempänä olisi parikin yhden lyhyen bussimatkan päässä.. yritin neuvolasta kysellä, mutteivät oikein antaneet mitään tyhjentävää vastausta, että onko vaihto mahdollista (enpä sieltä kyllä ole saanut vastausta yhteenkään kysymykseen, edes raskauteen liittyvään ;) . Itse vain oletan, että pystyisi vaihtamaan kun terveyskeskuksenkin saa vaihtaa kerran vuodessa, mutta onko muilla tosiaan kokemuksia ja tietoa?
 
Joku oli kysellyt äitiysvatteista Turussa? Kävin siis Sokoksella (Wiklund) kurkkamassa, mutta koska jo ensimmäisen (muistaakseni) trikoomekon hintalapussa luki joku 59,90e hinta, niin menetin mielenkiintoni niihin vaatteisiin. Vaatteita tosiaan oli yksi "telineellinen" aika alkupuolella 3. kerroksen lastenvaateosastoa.

Itsekin olen hautautunut tonne FB:n puolelle ja silloin tällöin käyn täällä lukemassa, mutta en useinkaan jaksa kirjautua sisään ja kirjoittaa tänne : / FB on helpompi :)
 
Heippa!
Minäkin taas muutaman päivän reissusta kotona! :)
Tervetuloa siis uudet! Ja tuonne faceen otetaan kyllä halukkaat. Tuolla muutama sivu taaksepäin onkin ohjeet. Linjattiin, että faceen pääsee, kun on ensin täällä ollut aktiivinen :) Eli toisin sanoen, toivottiin, että olisi tälle puolelle kirjoittanut esittäytymisviestin lisäksi vähintään viisi viestiä. Ja toisaalta, että olisi ollut parisen viikkoa täällä kirjoilla. Toki tuosta ajasta voidaan joustaa, jos on niin aktiivinen, että viestejä tulee roppakaupalla jo lyhyemmässäkin ajassa. ;-) Koitamme tällä välttää sen, että myöhemmin tulee ongelmia, kun facebookin puolelle roikkuu ihmisiä, joita kukaan ei tiedä mitään, kun he eivät ikinä sano mitään :( Toivottavasti ymmärrätte! Mutta siis, minulle (tai jen-nille) kun laittaa yksityisviestillä oman facebook-profiilinsa linkin tai oman nimensä ja tunnistetietoja profiilikuvasta, niin liitän kaveriksi, ja kun hyväksyt kaveripyynnön, pääsen lisäämään sinut ryhmään! :)

Nimia
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
da capo toivottavasti kaikki hyvin. Mulla kokemus yhdestä keskenmenosta, tuolloin vuoto oli kyllä kaukana tiputteluvuodosta ja kivutkin kovat. Joillain kai vaan tulee vuotoja alussa ja pidemmälläkin. Tuo sun nimimerkki on kyllä ärsyttävä, tekee koko ajan mieli suklaapatukkaa, nimenomaan dacapoa! ;)

Äitiysvaatteista viimeksi pärjäsin vain leggareilla ja verkkareilla, nyt olen ostanut muutakin. Hm:stä löysin halvat housut jotka kestäneet hyvin. Mutta sieltä ostetut paidat on parin pesun jälkeen ihan nukkasia. Viimeksi ostin kahdet mustat laadukkaammat leggarit, joista toiset meni kuukausi sitten rikki. Hyvin siis kesti lähes kaksi raskautta, ja viimeksi en juuri muuta käyttänyt. Myös hm äitiysverkkarit toimineet nämä kaksi raskautta. Veromodasta olen ostanut perus trikoopaitoja ja toppeja, ne ei nukkaannu ja ihan normaali koko mennyt näin loppuun saakka. Viimeksi talviodotuksessa minulla oli shaaleja, joille on ollut myöhemminkin käyttöä. Eli ihan kaikkea ei tarvitse ostaa kalliina vain hetkeksi. Kevät takin ostin muuten hulluilta päiviltä vain vähän reilumpaa kokoa, epäilen että on vähän iso kun maha lähtee mutta, ei ollut kallis, kuten äitiystakit.

Mua kuumuus ei haittaa, ellei ole pakko tehdä jotain. Näin kai kaikilla muutenkin ;). Meillä suojaisa piha jossa aina kuuma. Sisällä ilmalämpöpumppu,joten eilen ilmankin istuin viltti päällä sohvalla ;).
 
Moikka,

Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli hyvin. Hyvin kasvanut ja liikkuva vauveli meikäläisen vatsassa kasvaa :) Tuntuu ihanalta. Jospa nyt osaisi jo nauttia, kun puoliväli on takana. Kahden keskenmenon jälkeen se on ollut vaikeeta, mutta NYT se alkaa :)

Laskeskelin tossa just, että mulla olisi mammalomaan 3 kk aikaa ja siitä 1 kk menee lomailessa. Vähiin käy työpäivät, kun kesäkin menee huristen...

Tyttö1982 20+2
 
Tos puhuttiin mieliteoista. Millaisia teil on ollut raskaus aikana? Mul oli ekasta sitruunat ja edelleen hän tykkää sitruuna melusta. Toisesta söin iltaisin leivonta kipollisen raakoja perunoita. (Tuli poika) . Ja tästä mua himoitti alkuraskaudessa Hesen ranskalaiset. (Sen jälkeen en ole niitä syönyt).
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hei! Täällä uusi ketjulainen, asun Turussa ja laskettu aika on 9.10.

Olen 23-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Olen kiinnostunut luonnonmukaisista elämäntavoista ja sukupuolisensitiivisyydestä. En kuitenkaan ole mitenkään ehdoton niiden suhteen ja vauvan sukupuolikin selvitettiin, vaikka tytöksi luultiin, niin poika sieltä olisi luultavasti tulossa. Mulla ei ole ollut erikoisia mielitekoja, ruoka on kyllä maistunut alun pahoivoinnin jälkeen vähän liiankin hyvin ja painoa on tullut jo 8kg lisää. Karkkeja olen koittanut vältellä, vaikka on niitäkin tullut syötyä välillä. Tavallinen kotiruoka houkuttaa enemmän kuin koskaan ennen. Mausteiset erikoiset ruuat ja esim pitsat eivät enää samalla tavalla maistu.
 
Da capo, toivottavasti pääset tsekkaamaan tilannetta jonnekin. Sulla taitaa kyllä olla vielä viikkoja niin vähän koossa, ettei ne oikein huoli minnekään. Mulla oli kanssa vuotoja, ja ensi alkuun ei mistään tarjottu apua, koska kipuja ei ollut. Kun viikkoja oli koossa 18+ pääsin TYKSiin. Sen jälkeen vuotoja oli vielä muutaman kerran, mutta onneksi sittemmin jäivät pois. Johtuivat ilmeisesti juurikin alhaalla olevasta istukasta ja verisuonista.

Mä olen ostanut lähinnä äitiyshousuja ja nekin kirpparilta, jos on halvalla tullut vastaan. Edellisestä raskaudesta mulla on farkut jäljellä. Yläosat on ihan normaaleja vaatteita. Veromodan topit on toiminut mullakin sekä jotain tunikamaisempia paitoja olen ihan saanut lähipiiristä. Äitiysyläosiin siirryn vasta imetysvaiheessa. Imetyspaitoja saakin sitten käyttää kyllästymiseen asti.

Kuumuus ei ole vielä häirinnyt minua pätkääkään. Vilukissalle nämä on toistaiseksi olleet onnen päiviä :). Mahakin on vielä sen verran pieni, ettei siitä ole liiemmälti haittaa. Kroppassa kyllä tuntee illan päätteeksi, jos on enemmän liikkunut. Lähinnä tuntuu väsymyksenä ja jalka painaa. Supistuksia ei ole vielä ollut. Harkkasupistuksia välillä.

Onnittelut Tyttö1982:lle hyvistä ultrauutisista. Toivottavasti tosiaan pääset viimein nauttimaan raskaudesta, vaikka keskenmenoja onkin taustalla.

Tervetuloa ItuH.

Briseis 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa kaikille!

Käyn vain pikaiseen nyt, kun kello on taas ihan liikaa. Tuun paremmalla ajalla kyllä tarkemmin kertomaan kuulumisia, tai höpäjämään tunnepuolen juttuja.

Mutta keskenmenohan tästä tuli... :'(

Täähän alkoi jo 24.5. hailakan vaaleanpunaisella valkovuodolla, muuttui verisen oloiseksi vuodoksi 31.5. alkaen ja vuoto yltyi päivä päivältä niin, että tänään sitten tuli kaikki ulos. Oletan ainakin. Supistusten oloista kipua koin päivällä ja aika valtaisaa vuotoa muutaman tunnin ajan.

Voin sanoa, että ei ollut ihan mun paras päiväni tähän asti. Mies on reissutöissä ja mä sitten tänään ensin kerhoilin kolmen pienen lapseni kanssa ja sen päätteeksi kävin heidän kanssaan kauppareissun, joka oli jo aika tuskaa. Kotiin päästyämme vietinkin ahkerasti aikaa vessassa.

Saa nähdä, uskallanko enää uutta yritystä, mutta ehkä nyt on vielä liian aikaista miettiä sitä. Keskityn vain toipumiseen.

Hyvää vointia muille!! :heart:
Tuun huomenissa kurkkimaan tarkemmin teidän kuulumisianne vielä, ja sitten varmaan pikapuoliin poistun ketjusta, kun enpä ole enää loppuvuoden odottaja.
Nyt kuitenkin unille! Moi! :wave:
 
Voi Da capo <3 Voimia toipumiseen, keskenmeno on aina yhtä kamalaa. :hug: Hyvä, jos osaat olla vielä miettimättä heti, että vieläkö uskaltaa yrittää. Ehkä sitten kun tunnemyrsky on keskenmenon jäljiltä laantunut, pystyy ajattelemaan asioita selkeämmin... :)
 

Yhteistyössä