Turkulaisia odottajia OSA II

Meidän neiti sai eilen kasteessa nimekseen Venla Adele. Pitikin sitten ihan omanlaisen "kirkkokonsertin" Tuomiokirkossa :whistle: mut oli välillä hissukseenkin, ei varmaan tykänny sukulaisten virrenveisuusta :LOL:

Onnea vuodelle 2008, hyviä vointeja kaikille!
 
olipas reissu, oltiin vloppu jyväskylässä mun kotona.. tää viikko leikitään ykslapsista perhettä kun jori jäi mummolaan ja tulee ens vloppuna, mun olis tarkotus nukkua univelkoja pois nyt sitten =)
mites olis tapaamista tällä viikolla?
pinja päätti sitten kunnostautua papan luona.. :D yhtenä yönä nukku 10h pätkän heräämättä, mutta eilen kilju koko illan ja yöunille käytiin vasta ennen neljää, toivottavasti ei ota tavaksi..
meillä ei oo suunnitelmissa juhlistaa uuttavuotta oikein mitenkään tänä vuonna, ei edes raketteja ostettu. jos vaikka makoilis vaan sohvalla vauva kainalossa ja katselis leffaa, ja puolilta öin vois pihalle pistäytyä katselee raketteja :)
 
Iloista ja valoista uutta vuotta 2008 kaikille! Olkoon se yhtä tapahtumarikas kuin vuosi 2007 oli meille kaikille.
Pojan kanssa kaksistaan oleskellaan kotosalla ku isukki tahtoi viihteelle, ikkunan takana raketit senkun paukkuu.. Erikoinen, erilainen on tämä uusi vuosi. Rauhallisempi kuin aikaisemmat.
 
Sisaren miehen piti laittaa eilen ilmoille sellaiset ilotulitteet, että lapsvedet roiskahtaa! :LOL: Eipä näytä tämä vaavi vähästä hätkähtävän. Raketteja oltiin eilen katselemassa, mutta eipä näytä pauke paljon vaikuttavan. Uusivuosi meni ekaa kertaa piiiiiitkään aikaan tosi rauhallisin merkein; tv:n katselua, nakkeja, ranuja, perunasalaattia ja puoli lasia skumppaa :D Kävikö joku katsomassa kaupungin ilotulitusta? Oliko hieno? Tänä vuonna Turun piti panostaa oikein todenteolla noihin papatteihin.

On näyttänyt aika rauhallisesti menneen uusivuosi täällä Turussa, tosin luin juuri TS:n verkkosivuilta, että joku vatipää oli päättänyt viskata armeijan savukranaatin keskelle Lynin tanssilattiaa! :eek: Johan on ollu bileet...
 
Hyvää Uutta Vuotta 2008 kaikille odottajille, äideille ja lapsille! Rauhallisesti meni, lasten ilotulitusta Kupittaalla katsomassa muuten kotona :) .

Meidän vauvelin ristiäisiä vietettiin samana päivänä kuin Ilmarinäidin Venlan. Vauvelin nimeksi tuli Milja :heart: .

Snoopylle jaksamisia ja toivottavasti pienokainen jo pian haluaisi ulostautua yksiöstään.
 
Tiivari Jos sä tarkoitat sitä veriseulaa, missä katotaan niitä kromosomipoikkeamia, niin ei musta Turussa tehdä sellasta, ei ainakaan kaikille, jos tehdään. Ei multa ainakaan otettu enkä kyl olis edes siihen suostunutkaan.. Ekassa neuvolassa otettiin verta, just noita tauteja katottiin... TYKSissä sanoivat, että toi veriseula noista kromosomipoikkeamista antaa usein ja liian helpolla tuloksen, et jotai olis vialla vaikka ei ole, että kuulemma np-ultran niskapoimu-tulos on luotettavampi.

Ilmarinäiti ja motkottaja Kivat nimet vauvoilla, onnea.
 
hyvää uutta vuotta vaan, ja oikeastaan rauhallista sopii paremmin :)
pitäis huomenna varailla ristiäisiä, päästiin sopuun päivästä kerta.. jos se on vaa vapaana, mikaelin kirkkoon oltais menossa´tälläkin kertaa.
samalla pitäis päästä läpi sinne ehkäsyneuvolaan tai meen kohta käymään siellä ja varamaan sen ajan, koskaa ne ei vastaa kerta..
ja pitäis esikoisen allergialääkärille muistaa soitella kanssa. tähän on hyvä kirjotella niin voi huomenna lukea ja muistaakin tehdä noi :)
ja mulla on tehty se veriseula jyväskylässä jorista ja pinjasta täälä turussa.
nukkuis nyt edes tunnin niin saisin ompeluni valmiiks, pitäis rohkaista mieli ja ekaa kertaa neljään vuoteen koneeseen koskea... saas nähdä mitä tulee.
 
Tervehdys.

Vuosi vaihtui ja raketteja paukuteltiin. Flunssa alkaa helpottaa. Mutta jatkuva yskiminen on aiheuttanut supisteluja + uudenvuoden saunomiset.

Ummetus kaikkosi eilen supistelujen takia ja vessassa sai ravata.

Yöllä heräsin kipeisiin supisteluihin mutta menivät ohi. Nyt päivän mittaan on tullut muutamia supistuksia jotka tuntuvat eniten alaselässä.

Jalat ovat turvoksissa niin että lenkkitossut puristavat. :/

vauveli potkii mukavasti kylkiluihin ja puskee takapuolella mahalaukkua. Silti painon tunne on kova ja vessassa joutuu ravaamaan 6 kertaa tunnissa. Muuten saa pelätä että pissii pöksyyn. :LOL:

Nyt täytyy mennä maate kun tuntuu taas supistuksia. :/

Niisku-neiti & rinsessa 35+1 :heart:
 
noin, kirkko varattu 27.1, samaa pappia ei saatu mitä viimeks.. ja taaskaan sinne ehkäsyneuvolaan ei saanut aikaa, kuudesti koitin soittaa. |O
pe olis pinjan neuvola klo 9 ja siellä menee jotain tunti, oliskos sen jälkeen kahvitteluseuraa vai nukutteko kaikki siihen aikaan vielä =)
 
sssalla mä ainakin myönnän nukkuvani vielä siihen aikaan. kun uni tulee niin myöhään niin otan kaiken ilon irti vielä kun voi. :D

tänään olin sitten neuvolassa. kaikki oli ok. tosin päänsärkyä ja turvotusta on PALJON, ja painokin oli noussut 3 kiloa 2 viikossa. pissa kuitenkin puhdas ja verenpaine oli ok, joten raskausmyrkytys on vissiin poissa laskuista. sf- mitta oli 34 cm.

niiskuneiti me mennään kyllä niin samoissa!! eilen yöllä (siis klo. 7 aamulla) heräsin ihan kamalaan kipuun, voitti mennen tullen menkkakivut. ajattelin jo että tästä saa tänään lähteä synnärille, mutta sitten kuin taikaiskusta se loppui 7.45. nyt on taas aika kamala olo, panadol / panacod ei auta kipuun. mutta tiedän ettei tämä asukki tule ulos ennen kuin viikolla 42! :D
ja toisaalta en välttämättä edes haluaisi tätä ulos vielä, kun on harvinaista että ennen viikkoa 36 syntyneet osaisivat / jaksaisivat imeä ja mä kun haluan imettää ehdottomasti. jos suinkin kaikki siis menee hyvin.

sanna jaksoiko ella imeä? ettei ole pulloruokinnalla?

tuolla osastolla kun on nähnyt niin sen ettei ne pienet jaksa imeä ja sitten äidit on ihan rikki kun vauva ei osaakkaan imeä jne. ja onhan pienten, tai siis varhaisten viikkojen, vauvojen lämmönsäätelykin hiukan hakusessa. ja näin talvella olisi kiva jos vauvaa voisi ulkonakin pitää.

vaikka mua nyt supistaakin aika paljon niin en todellakaan usko että on mistään oikeasta kyse. luulen että sen kyllä sitten tietää kun synntys alkaa, vai mitä kaikki synnyttäneet?
 
meillä taidetaan olla tän imetyksen pääsä.. vauva kiljuu tissille vaan, ja mun haavat aukeaa. ei sillä, en minäkään huolis veristä maitoa.
ihanaa kun toinen juttelee ja nauraa päivä päivältä enemmän varsinkin kun on vaatteet riisuttu :D tänään sain tehtyä sen kiilan takkiinikin että voidaan näppärämmin liinailla, nyt mietin että neuloisko vielä kaulurin tai ostaisko ihan :)
mietin samaa esikoisesta että tietääkö sen.. ja tiesi =) ja kakkosesta sen kerto verinen lima mitä valu, että vuorokauden sisään lähtee tulemaaan.
 
liirah Sektion jälk., ku mut oli parsittu ja Ella pääsi lämpökaapista niin hänet nostettiin rinnalle ja heti nappas kiinni ja alko imeen. Alkuun sairaalassa oli kyl sitä, et nukahti rinnalle ja sai vähän väliä herätellä mut kyl se siittä sit lähti sujuun. Tosin 5vkon jälk. multa loppu maito ku seinään ja siittä asti ollaan oltu pulloruokinnassa.. Ella synty ti ja maito nousi kunnollla vasta la mut hyvin neiti kyllä imi ja välillä vähän liianki innokkaasti..

Ja perjantaina ei meille ainakaan sovi kahvittelut.
 
sssalla joo juttelinhan mä siitä suolan mausta. meille vaan osastolle tuli lapsi jolla oli kystinen fibroosi ja lääkäri kertoi meille miten on helppo diagnosoida nopeasti tämä kyseinen tauti. ja vastaus oli että nuolaiseppa lapsen poskea ja jos se on suolainen niin kaikki testitkin on positiivisia, mitä luultavammin.
kun ihan pieni lapsihan ei sillä tavalla hikoa joten ei pitäisi maistua suolaiselta, mutta näillä lapsilla suolalisää tarvitaan juuri tämän poistumisen takia.

mulla on taas yö mennyt NIIN huonosti!!! mua sattuu ihan kamalasti, missään asennossa ei ole hyvä, tunnissa tuli eilen 10 supistusta mutta ne ei sinänsä tehnyt kipeetä vaan jotenkin sattuu koko ajan. tai siis öö, mites sen nyt selittäis? siis mua sattuu koko ajan, ei vaan sillon kun tulee supistus, voi siis olla etten edes huomaa kun maha menee ihan pinkeeksi, mutta sen koko aikaisen kivun kyllä huomaa! nyt taas alkaa helpottamaan, noi yöt on ihan kamalia.
te jotka ootte huomanneet limatulpan niin miten sen huomaa? tai kun mulla tulee välillä ihan julmetusti tota limaa niin.. ja luulin jo kerran bonganneeni sen mutta ei se kyllä se sitten ollutkaan.

sarbe tervetuloa joukkoon!! sitten vaan kirjottelemaan kuulumisia ja kertomaan kaikki odotusajan ihanuudet (ja kamaluudet)! :D
 
:wave: Sarbe!

Mulla taas nää samat jorinat... Ei vauvaa, ei kipeitä supistuksia, ei mitään uutta, blaa, blaa... 42. viikko pyörähti tänään käyntiin |O *huoh* Nyt en pääse enää edes kävelemään, kun vauva on niin alhaalla. Viimeinen viikko menee ihan pakostakin vaan lepäillessä. Kurjaa, koska olen koko raskausajan käynyt lenkillä päivittäin (koira velvoittaa... :p ). Nyt on ihan luumu-olo, kun olen istunut koko päivän sisällä :/

Olen jo täysillä orientoitunut ajatukseen, että tämä vauva ei "itsekseen" synny, vaan käynnistykseen saakka saan odottaa. Koskas Tyksissä muuten ensisynnyttäjillä käynnistetään? Mulla on tod.näk. ensi viikolla yliaiakaiskontrolli, mutta käynnistääköhän ne jo siellä? Vai varataanko siellä vasta aika käynnistykseen..? Onko tietoa? Anyone? Olin ihan paniikissa, että tää vauva kasvaa ihan jätti-isoksi näinä viimeisinä viikkoina, mutta onneksi tuolla joulukuun pinossa kohtalotoveri lohdutti ja sanoi, että ihan viimeisillä viikoilla vauvan paino ei enää radikaalisti nouse. Huh :whistle: Yksi stressitekijä vähemmän! Mullehan sanottiin synnytystapa-arviossa, että pitäisi sellaisen 3,5 kiloisen vielä mahtua ihan hyvin tulemaan..
 
Mulla limatulpasta tuli aluksi sellaista kirkasta ja sitkeää limaa muutaman tunnin ajan, varsinkin ku kävi pissalla niin huomasi. Ja loppujen lopuksi tuli sellainen keltainen, ihan räkäklimpin näköinen knööli :x ei yleisten kuvausten mukaista verijuovaa, eikä myöskään ollut mitenkään kiinteä tuo tulppa.
 
liirah, mulla on limatulppa ollu vaalean punertavaa ja jos haluat koskea sormilla, niin tosi venyvää ja sitkeää. ja pian sen jälkeen on alkanut tihkuttaa verta =)
ja pinja on otsasta tosi suolanen, mulla alkaa kirvellä huulta kun se on rikki.. tuli vaan eilen mieleen
 
Mulla irtos tänään tuo limatulppa, eikä täälläkään ollut sellainen "perinteinen" verijuovainen, vaan kirkasta ehkä vähän kellertävää sitkeää limaa. Sitä on tullut pitkin päivää. Verta ei ollut joukossa yhtään. Ja huomasin sen vessakäynnin jälkeen pyyhkiessä. Tosin tuo limatulppa ilmeisesti voi tosi usein jäädä huomaamatta eikä kaikilla sellaista tule kuin vasta vesien menon yhteydessä. Mulla on vuotanut valkkaria toooooosi paljon koko tämän loppuraskauden ajan, kyllä sen limatulpan erottaa silti helposti normaalista valkovuodosta.
 
Tervehdys pitkästä aikaa tänne paikallisillekin ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Tänään oltiin ekassa perhevalmennuksessa, ihan kivaa oli, vaikka ei siellä sinänsä mitään uutta tietoa tullut. Vauva melskas ihan hulluna koko ajan, hyvä että tuolilla pysyin :LOL:

Täällä edelleen supistelut jatkuu ja olin siis sairaslomalla nyt ihan äippäloman alkuun saakka. Kun nyt vielä malttais muutaman viikon kasvaa masussa... :|

t. Piipi + typykkä 33+6
 
Heips :wave:

Voi vitsit oltiin miehen kans tänään myllys käymässä ja mies siinä H&M totesi että tuttuja näkyy joten liirah olitkos hypistelemässä ale hyllyä tänään siellä. Itsellä kun toi muisti on huonontunut niin en ollut ihan sata varma. Mut jos olit niin aika hyvin mieheni muisti sinut sieltä perhevalmennuksesta :D

Ja sit yks juttu mikä mua vaivaa... Eli helmikuissa puhetta synnytystapa arviosta että jossain päin ne tunnustelevat peräröörinkin kautta. Onko turussa sillainen tapa kans???

Mulla meinaan on se ens tiistaina ja lääkärin nimeä ei kerrottu kun aikaa antoivat joten uskoisin heikki hermannin taas ronkkivan mua. Että mua ottaa jo valmiiksi päähän se äijä. :kieh: Ja varsinkin jos vielä perärööristä tunnustelee. Toivottavasti ei koska sitten pääsee pari kirosanaa ja äänen sävykin voi hiukan muuttua + kiukku!!!

Muutenkin toi alakerta tosi hellänä tällä hetkellä että ei tuo tavallinenkaan tutkimus kuulosta hyvältä. :headwall:

Huomenna tarttis taas toi sokeriarvo mittauttaa ja hemppa. Tänään en jaksanut mennä. Olisi kyllä ollut helpompi mennä tänään kuin huomenna kun sain niin hyvin nukuttua ja jos ens yö meneekin sitten taas valvoen niin nälkä on mitä suurenmoisin. Pitää varmaan vielä äkkiä jotain syödä niin jos auttaisi.

Nyt iltapalal ja maate.

Niisku-neiti & rinsessa 35+2
 

Yhteistyössä