Turkulaisia odottajia OSA II

Hei sanna-78, ymmärrän kyllä fiilikset! Sen pari kertaa minkä asioin Vaakkunevan terveyskeskuksessa sai kyllä riittää! :x Huimaus- ja niskavaivojen takia hakeuduin lekurille, ja mut tutki joku heppu kenellä päällä joku kasarikikkelihevibändipaita :LOL: Vakuuttavaa... :D Toisella kerralla käytävällä mäikkäs ihan tuhottomasti jengiä (sanna kyllä tietää ja arvaa minkälaista); lapset parkui ja huusi kuorossa, yks tietyn kansanryhmän jäsen karjui kovaan ääneen taukoamatta kuinka per**stä terveydenhuolto, sosiaalitoimi sun muut suomessa on, ja kuinka v**ttaa ja on ky**ä otsassa (kirjavaa oli kielenkäyttö ), yks rouva kutsui mua leikkisästi "valkoiseksi h**ksi, kun olin vuorollani menossa vastaanotolle. Että näin... En tosiaan tajua, mikset ole päässyt Pääskyvuoren neukkaan! :eek: Reilu meininki tosiaan...

Koko aamu mennyt supistellessa, mutta ei vieläkään oikein kunnolla kipeitä. Kauankohan näitten leppoisten kanssa menee kärvistellessä ennenkuin muuttuvat kunnon rutistuksiksi :whistle: Kestot on siinä 1-3 min paikkeilla, ja tulevat 20 min välein... Sanokaa pliis, että tänään vielä mennään synnärille!!?? Jookos!

Snoopy Juurikin tätä meininkiä siellä ku muutaman kerran joutunu menee sinne labraan.. Siel äitiys- ja lastenneuvola puolelle, ku ne siel yäkerrassa on niin ei ihan tota ongelmaa ole, mut tuntuu et mä/me olen ainoat suomalaiset asiakaat siellä aina ku olen/ollaan käyty.. Pitää huomenna kysästä jos muistan et onkos muuten Pääskyvuoressa omaa neuvolaa. Kattoo mitä sanoo.. Ja lääkärissä mä käyn aina yksityisella ku on vakuutus ja niin käy kyl neitikin ku hänelläkin on vakuutus.

Ja kyl sä Snoopy sinne synnärille pääset, toivottavasti jo tänään. Mä koitan lähettää sinne päin sellasia supistustuulia :D

hmm, kun me etsittiin kämppää, ei edes katsottu varissuolta päin :D just tuon levottomuuden takia.. samoin pari muuta aluetta oli nounou.
tee snoopy nyt kaikkea mitä on sitte hankalaa vauvan kanssa (ehkä) ainakin alkuun jos on viimeset päivät käsillä =) käy leffassa, lue joku kirja alusta loppuun yhdeltä istumalta, käy ulkona syömässä, jos saat unta niin nuku, tee käsitöitä ymsyms =)

mä en kanssa muuttais varissuolle, mutta pääskyvuori on alueena ihana! mä tykkään, onhan se lähellä varissuota mutta silti ihana omakotitaloalue.

täällä aloitettiin joulusiivous, pesin lattioita, liesituulettimen, ja seinät. huomenna sitten jatketaan, tai jo tänä iltana jos jaksaa! kaikki matot oltin pois, paitsi eteisestä kun koirat on niin mutasia niin mattojen on pakko olla paikallaan koko ajan. jos ottaa sitten vaan siks aikaa pois kun tamppaa ja pesee lattian alta ja sitten äkkiä takas. meilläkin kun on tällainen vaalea koivun värinen lattia niin tässä näkyy kaikki lika! ei ihan koiranomistajan lattia! ainakaan väriltään.
jääkaappi piti kanssa pestä mutta mies olikin sen jo tehnyt. hyvä niin!

missä vaiheessa teillä kohdunkaula lyhentynyt? mulla on jo nyt lyhentynyt ja kun piti peittoja heilutella niin mies sanoi ettei pysty kun siellä tuntuu joku niin kova pallo = vauvan pää. hän ei halunnut toisen päätä sitten töniä! :D mua ei tehnyt pahaa mut miehelle teki.
mahtaako tää tarkottaa jotain, vai laskeutuuko / kiinnityykö toiset vain näin varhaisessa vaiheessa?

liirah Mulla oli kohdunkaula lyhentynyt jonkunverran silloin rv 32 kun jouduin vko:nlopuksi osastolle supistusten takia. Ja sitten kun oli synnytystapa-arvio, niin kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,5 cm. Toisilla ei ole vielä synnytystapa-arviossakaan havaittavissa mitään muutoksia. Synnytystapa-arvio tehtiin rv 36, ja silloin lääkäri sanoi mulle, että tämä vauva taitaa tulla ennen laskettua aikaa, ja niihän hän tulikin :) Mutta päästiin päivälleen täysaikaisiksi, eli synnytys käynnistyi tasan rv 38.
Mä tossa mieheltä koitin kysellä et missä vaiheessa hän tunsi vauvan pään sekstaillessa, mutta ei hän oikein osannut sanoa juuta eikä jaata. Sen hän sanoi, että kun synnytystä edeltävänä iltana touhuttiin, niin silloin pää oli TODELLA alhaalla ja sitä sai oikein väistellä :/

Tänään käytiin näyttäytymässä neuvolassa, ja se napatynkä jäikin sopivasti hoitsun käteen kiinni ;) Hienosti voi napa mun kylvetyksestä huolimatta. Poju oli kasvanut mukavasti, painoa oli laitokselta lähdön jälkeen tullut n. 350g. Ja me lähdettiin laitokselta tasan viikko sitten. Herra oli oikein rauhallinen koko tutkimuksen ajan, mutta sitten kun käytiin naapurihuoneessa vaa'alla ilman rihmankiertämää ja iski vilu, oli pakko vähän itkeskellä ..ja pissata tietty.

Pääskyvuoressa on rauhallista. Sen eron oikeen huomaan mistä Varissuo alkaa. Ainoo vika täällä on toi neuvola,mut onneks sielläkään ei tarvi kauheen usein rampata.. Tässä missä me asutaan ei edes toi Littoistentien melu kuulu, vaikka tosta talon takaa meneekin tie ja yläkerran musansoittajatki muuttivat pois niin on rauhallista.

Neiti heittää taas sellasia manaaja-oksennuksia et huh huh. Onpi taas kylpypäivä meillä tänään. Ei vaan ihan joka päivä viitsis kylvettää kun on kuiva iho muutenki mut pakko noi puklut on pestä kunnolla pois..

Terve.

Voi herranjestas mikä päivä takana. :LOL:

Heräsin jo 4.30 pissalle mutta sitten pikkuneiti päättikin että nyt äiti ei nuku vaan harjoittelee tätä yöllistä heräämistä tunti tolkulla. Eli kun menin makaamaan alkoi sen päiväset tönimiset ja puskemiset et hyvä kun vatsa pysyi paikallaan. :LOL: Puoli 8 aikaan syötyäni 2 sämpylää ja pari kuppia kahvia päätin mennä väkisin nukkumaan. Noh tulihan se uni MUTTA sitten rakas äitini soitti ja huomautti että ei saa koko päivää nukkua. :kieh: Noh 10-12 laitoin vauvan vaatteita paikoilleen ja ajattelin että jos hiukaks aikaa menisin sängylle pötkölleen ja seuraavaksi heräsinkin klo 16 kun mies soitti :LOL:

Nyt ollaan sitten ihan sekasin kellosta ja pitäisi nukkumaan mennä mutta mahtaakos uni sittenkään tulla moneen tuntiin.

Liirah Tee liikelaskentaa ja jos tunnin sisällä ei tule 10 liikettä ole hetki liikkeellä ja tee sama uudestaan eli menet jommalle kummalle kyljelle maate ja odotat liikettä... itse juon makeaa mehua ennen kuin rupean tekemään laskentaa. Auttaa joskus ja joskus ei oikein mikään saa häntä liikkeelle. Mutta neuvolasta sanottiin että jos ei tunne kummankaan tunnin aikana liikkeitä tai niitä ei tule sitä kymmentä yhteys synnäriin ja samantien näytille.

Jee koristeltiin kuusi tänään. Vielä on hiukan lahjoja paketoimatta mutta äkkiä ne tossa yöllä tulee paketoitua jos uni ei tule.

Niisku-neiti & rinsesa 33+1

Liikelaskennasta vielä sen verran, että en kehottaisi kauheasti harrastamaan jos äiti on hermostuvaista sorttia. Jossain neuvoloissa sanotaan, että on osittain vanhentunut juttu koko liikelaskenta. Itse en tuota laskentaa ole tehnyt kuin kerran kokeilumielessä, mutta voin kuvitella että saisin slaagin jos niitä kymmentä liikettä ei sais heti tuntumaan. liirah, meidän vauvalla oli tuossa vaiheessa usein sellaisia päiviä, kun ei liikkeitä tuntunut kuin tositosi harvoin. Kuuluu asiaan, vaikka ehkä huolestuttaakin. Ja ne liikkeet alkaa muutenkin vähenemään ja muuttumaan erilaisiksi. Toki, jos kovasti huolestuttaa, voit tuota liikelaskentaa yrittää tai käydä kuunteluttamassa :heart: -äänet. En usko, että mikään on vialla. Mymmy pitää vaan huilitaukoja välillä. Sanotaan, että vauva kasvaa hiljaisina päivinä :)

Niiskis, mulla on kans mennyt uni- ja vrk-rytmi ihan sekaisin :$ Ja päivät, arjet ja pyhät samaan syssyyn. Kaipa tää tästä, täytyy yrittää pitää edes jonkinlaisesta rytmistä kiinni.

Sanna-78, laitatko kylpyveteen öljyä kun pesaiset neitiä? Mä tässä mietin ostaisko varalle, kun pitäisi mennä shoppailemaan vielä jotain vauvakamoja. Näin talvella iho kuivuu muutenkin, ja meidän isännällä on atooppinen iho, joka on melkoisen periytyvää...

Voi vitsit, kun mäkin haluaisin joulukuusen |O Mut turha meidän on sellaista hakea, kun ei tiedä mihin tässä ennen joulua tai jouluna joutaa. Jokatapauksessa kotona ei kuitenkaan olla, en aio tehdä mitään jouluruokiakaan. Nyt saa hyvällä omatunnolla käydä valmiiseen ruokapöytään sekä anoppilassa, että omien vanhempien luona :D

moikka!
taisi mymmy tietää että äitille tulee mahatauti, taas! eilen sitten aloin ihan puun takaa oksentamaan ja ihan kamalan hirveä ripuli. oksentaminen loppui eilen yöllä mutta ripuli jatkunut tämänkin päivän. huh, kyllä voi ihminen olla loppu.. nuutunut.
nyt kuitenkin tuntuu että ollaan jo voiton puolella. ja tänään mymmy on muuten mesonnut taas oikein vaan ja kunnolla! :heart:

snoopy mun sisko on aina laittanut kylpyveteen lirauksen öljyä, niin on vauvojen iho pysynyt hyvänä, ja luulis että ois oikein tosi hyvä varsinkin näin talvella kun ilma on muutenkin niin kuivaa. oma iho ainakin huutaa halleluujaa! :D koko ajan saa olla rasvaamassa.

me haetaan varmaan sitten huomenna se kuusi kun vielä ei ole kerennyt. vaikka mekään ei aattoa kotona olla niin kuusi o silti pakko olla! se tekee sen joulun. ja mun mielestä se jonkinlainen stressikin kuuluu joulun tekemiseen, ei ilman sitä saa kunnon joulufiilistä. :D olenko hullu? maybe.

pitäiskö laittaa jotain vaatetta niskaan? mä istun täs sohval kaikki räppänät auki pelkillä alusvaatteilla, on niin ihanaa kun on viileää ja paha olokin helpottaa ihan kamalasti. mulla on toiminut aina krapulaankin! tosin nyt ei tollasesta ole huolta ihan hetkeen!

Aimitennii addikti... Täällä taas :D

Neukka takana, ja siellä ei mitään yllättävää. Vauva laskeutunut tosi alas, lähtökuopissaan siis :D Verenpaine oli vähän koholla 122/82, mutta pisu puhdas eikä turvotustakaan ole kauheasti. Ei siis syytä huoleen. Sf-mitta oli 33. Viitsittekö vauvalliset vastata, paljonko se teillä on ollut vaavin laskeutumisen jälkeen...? Vaavin tunki innoissaan pebaansa äiskän vatsanahan läpi, kun mittaa otettiin :LOL: Ja pyysin mä neukkaa väläyttämään ultran kanssa vähän sitä takapuolta siinä samalla... Ihan siinä toivossa, että sukupuolta vielä kerran kurkattaisiin... :p Ja näkyihän se melko selvästi. Ei 100% mutta melkein varma tieto :D :heart: :heart: :heart:

Voi vitsit, liirah. Sä sitten sait sen masutaudin :x Vilpittömimmät osanottoni, se on ihan kauhea tauti! Ja nyt potenssiin 10, kun raskaana olet. Tautia on ilmeisesti tosi paljon liikkeellä nykyään. Nesteytä nyt itseäsi kunnolla, juo jaffaa ja koita saada myös jotain syödyksi. Toivottavasti pian helpottaa :hug: Ei kateeksi käy. Oo ihan huoleti liirah jatkossakin, vaikka noita hiljaisia päiviä tuleekin. Meidän vaavi piti/pitää niitä myös usein, keräilee vissiin voimia melskatakseen seuraavana päivänä entistä enemmän! :LOL:

Mä kävin ostelemassa vielä jotain mini-ihmisen tarvikkeita. Nyt on siis sinkkivoidetta, kylpyöljyä, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, pumpulipuikkoja, vanutyynyjä. Itselle liivinsuojuksia, siteitä (extramaxihypersuperimukykyisiä yömalleja), yhdet imetysliivit (ostan synnärin jälkeen uusia, kun tiedän minkä kokoiset täytyy olla), maxi-alkkareita, panadolia. Mitä mahtaa puuttua...? Tarviiko jotain salvaa nänneille? Mitä kannattaa ostaa? Entäs se metyleenisini, ootteko käyttäneet navan puhdistukseen? Oonko mä jo ihan hysteerinen, vastatkaa rehellisesti :LOL: !?

Vointeja mammat (ja vaavit :heart: ) :wave:

snoopy minäkin täällä taas!!! :LOL:
tosta nännivoiteesta kysyit, edelleen omaa kokemusta ei ole, mutta monet on sanoneet että lansinoh- voide on ihan äärettämän hyvää. tosin vissiin aika kallista. ja mä ainakin meinaan pelata niin että otan sitä sairaalasta mukaan. kun sairaalasta vissiin saa (on ainakin saanut) jos vain osaa pyytää. nimestä en oo nyt ihan satavarma.. jonkun ton tyyppinen se oli.

heräsin justiinsa, olin sitten nukahtanut tähän heti murhasta tuli totta jälkeen. nyt menen hakemaan spritea kaapista, aaahhh!!

sitä samaa öljyä voi veteen laittaa mitä äitiyspakkauksessa tuli? ja turhaan ei kannata vauvaa rasvailla..
oli koko aamun netti poikki mutta onneks nyt toimii.. melkein tekemisen puute tulee ilman :D
h&m llä on kivat alet jo nyt, paljon oli lastenvaatetta -30 ja -70.. joten tarttupa äsken pari bodya ja paita mukaan kun piti vaan pikaseen käydä. :D
ja lansinohista.. sitä on myös pienessä tuubissa mikä maksaa öö 7e? ja sairaalasta sai näytteen, mutta tyks tarjoaa bebanthenia kyllä rinnoille, ainakin mää oon molemmista lapsosista sitä saanut.

Snoopy Mul on kans atooppinen ihottuma ja mä todella toivon, ettei neiti sitä saa.. Meen suvussa ei ihan lähisukulaisilla edes ole atopiaa et kiva kun mä sen olen saanu.. ja laitan kylpyveteen öljyä ja vauvaa ei saa koko rasvata kun menee kuulemma huokoset muuten tukkoon. Kasvot on oikeestaan Ellalla vaan ollu kuivat ja niitä olen Decubalilla rasvaillu sitte..

Lansinoh(vai miten nyt kirjoitetaankaan) niin sitä mulla oli nänneihin ja se pikku purkki on kyl melkosen riittoisa ja mulla meni toi toinen nänni tosi huonoon kuntoon alkuun niin tolla sai nopeeta kuntoon ja TYKSissä en tota saanut, ainoastaan Bepanthenia sai osastolla purkissa.

Alkuun neidin peppu ku punotti, niin talkkia laitoin, mitään rasvoja en laittanu ja tuli sillä kuntoon ja nyt ei olekaan enää punotellu..

Äijä kävi hakee tupakkaa ja toi mulle pari tikkaria :LOL:

Ella kiukkaa ->

mahtaiskos olla lähteny synnärille, vai oiskos vaan joulukiireitä? no kyllä sen tässä muutaman päivän sisään saa tietää! :D

mulla oli eilen ihan kamala olo. mua poltti alaselästä ja mahasta, mahtaako paikat alkaa olee jo kunnolla auki kun teki niin kipiää? oli siis ihan kamala olo ja missään asennossa ei ollut hyvä.
ootteko te muut muuten syöneet esim. kaupasta ostettuja kolmioleipiä? kun emmä enää tiedä että mitä uskaltaa syödä ja mitä ei!

tänään käytiin sitten ostamassa joulujuttuja, voi härre gud kun siellä oli ihmisiä! vanhat mammat töni pois tieltään että varmasti saa sen perunalaattikkonsa. ihan kun ne laatikot nyt loppuis.. :D
tänään haettiin sitten kuusikin, ihanan näköistä kun joulukuusen kynttilät palaa ja on koristeltukin.

rauhallista joulunaikaa kaikille!

:headwall: En oo synnärillä..

Mut toisaalta nyt vois viettää sen aaton vielä yhtenä kappaleena ;) Jos sitte joulupäiväksi päättäisin lähteä vauvanhakureissuun.. Kuulostaa ihan suunnitelmalta. Miehelläkin alkais silloin talviloma :D

Tänään oon vaan makoillut koko hela päivän eikä oo kyllä supistellutkaan yhtään. Vaavi se liikuskelee tosi aktiivisesti, joten tuskinpa ensi yönäkään sitä haikaraa näkyy.

Mein vauva sai taas tänään joululahjoja :heart: Vitsit, kun mä alan olemaan jo ihan täpinöissäni tuosta pikkuisesta! Iiih, kohtahan me jo tavataankin B) Mitäs teidän jo syntyneet tai syntymättömät pikkuiset ovat saaneet/ saavat lahjaksi?

liirah, vaikuttaa siltä että sulla alkaa pikkuhiljaa paikat kypsymään... Koskas sulla on lääkärineukka? Silloin sitte ainakin tsekataan missä vaiheessa kohdunsuun tilanne on. Niistä kolmioleivistä, mä olen kyllä niitä syönyt. Näin talviaikaan uskaltaa noita majoneesia sisältäviä ruokia syödä. Kesällä saa olla vähän varovaisempi. Esim. nuo leivät valmistetaan niin steriileissä ja puhtaissa tiloissa täällä Suomessa, ettei niihin valmistusprosessin aikana mitään pöpöjä pääse.

Mä en tohtinut enää tänään lähteä tuonne ihmisvilinään, on ilmeisesti ollut koko lounais-suomen kansa samaan aikaan liikkeellä :/ En muutenkaan ole tungoksen ystävä, enkä tämän eturepun kanssa varsinkaan!

Oikein ihanaa, lämpöistä ja rauhallista joulunaikaa kaikille :xmas: :heart:

Mekin ollaan parina päivänä päästy liikenteeseen ja hommailtu joululahjatarpeita. Teetettiin valokuvia ja kehystettiin niitä sukulaisille. Nyt mulla on kauhja paketointi meneillään, tarvii pitää luova tauko ku selkä jumiutuu noita paketeita väsätessä.
Meidän vaavi sai aika paljon etukäteis-joululahjoja silloin laitoksella, kun oltiin sukulaisten kanssa vähän ennakkoon sovittu, että mitä ostavat vauvalle lahjaksi. Tuli kaikenlaista tarpeellista tavaraa joka oli mukava saada käyttöön samantien, esim. pinnasängyn pehmuste ja sitteri ja sen semmoista. Mutta veikkaan kyllä että nuo mummoutuneet shoppailee ihan urakalla tuolle pikkumiehelle.. Itsekin annoin lahjat vaaville etukäteen, pitäähän pienellä miehellä soiva mobile olla..! ;) Ja pupuhattu, töppöset ja lapaset ja kaikkee muuta mukavaa..

Snoopyn puolesta jänskätään, ja odottelen kovasti teidän vauavutumista :) Olethan eka tuttu joka saa vauvan nyt oman vauvautumisen jälkeen, sitä on jotenkin ihan hengessä mukana.
Eli tsemppiä sinne, kohta odotus palkitaan!

JA kaikille ihanaa joulua vauvojen ja masujen kanssa!

snoopy mulla on se lääkärineuvola sitten vasta viikolla 37. eli siihenkin on sitten vajaa kuukausi aikaa. mahtaako mymmy tulla ennen aikojaan?
jotenkin aloin vaan miettii että kun ois hautajaiset ensi viikon lauantaina että uskallanko sinne lähteä kun sinnekin ajaa sitten ainakin sen parisen tuntia..

elkääs nytte, huomenna olis tarkotus lähteä jouluostoksille. mahtaa olla ruuhkaa.. :D liirah, voit pyytää että pääsen lääkärille esim välipäivinä tai soittaa synnärille. kunhan valitat kipuja tarpeeks niin ne ottaa ja kattoo sut, saat varmuuden kannattaako lähteä sitte vai ei niin pitkälle.
joululahjoja tulee 4 pakettia kummallekin lapselle meiltä, loput tulee sitte mummoilta, kummeilta.. eiköhän siinä oo ihan tarpeeks =)

Huomenta päivää.

Mä olen ollut 2 päivää ihan sekasin. To unohdin sen tapaamisen eikö ollut puhetta torstai päivästä. :headwall: Eilen oli 4 1/2 kk kummityttö hoidossa 12 tuntia. Kyllä on lopen uupunut olo mutta silti oli kiva hoitaa pikkuista.

Tänään avasin silmät ja piti vessaan lähteä niin päästä heitti oikein urakalla sain kasattua itseni ja pääsin vessaan. Sitten kun palasin sänkyyn jatkamaan unia kun heikotti niin paljon niin olo senkun huononi. En ymmärrä seinät olivat lattioita ja silmissä pimeni. Huono olokin siitä iski ja tuntui siltä kuin olisin ollut huvipuiston korkkiruuvissa uudestaan ja uudestaan... Sen seurauksena lensi yrjö :x Ja edelleen näin kaiken kolmena ellen useampana.

Siinä sitten jo hätäännyin ja rupesin itkeä vollottamaan kun en tiennyt mikä vaivaa. Mieskin hermostui ja rupesi kiukuttelemaan turhaa vollotustani. Voi kumpa hän kokisi kaiken samalla tavalla kuin minä!

Nyt olen istunut sohvalla juonut vettä tuhottomasti ja laskenut liikkeitä. Onneksi vauva liikkuu tosi paljon niin ei ole niin suurta hätää iskenyt.

Mietityttää vain mistä tämäkin voi johtua.

Pakko mennä takas sohvalle.

Niisku-neiti & rinsessa 33+4

Niisku-neiti , jaksuja sinne :hug: . Mulle just yksi kaveri soitti ja sanoi kärsivänsä mahataudista, ja mummoni puolestaan sairasti samaista tautia viikko takaperin. Elikkäs mahatautia on liikenteessä, ja sinä olet varmaankin saanut kyseisen inhotuksen vaivoiksesi.. Onneksi mahatauti ei yleensä vaikuta raskauteen, mutta jos olo pahenee entisestään niin soittele vielä vaikka äippäpolille että saat lisäohjeita. Juo paljon, ettet kuivu.
Mulla oli muutama vuosi takaperin sellainen mahatauti, joka kuulosti vähän smalta kuin tuo sun tämänhetkinen. TUntui, että aivot heiluu päässä, enkä pystynyt kohdentamaan katsetta mihinkään kun tuntui että kaikki heiluu. Meinasin tippua vessanpyntyltäkin sen heilunnan takia. Pelotti ihan pirusti, kun en ole tuommoisia oireita mahataudissa aikaisemmin kokenut, mutta kyllä se vaan oli mahatauti.

Mä olen täällä siivoskellut ja kuunnellut musiikkia tippa linssissä. Muistellut yhtä ystävää joka hukkui 5 vuotta sitten ja taas itkeskellyt. Nyt kun on oma pieni poika sylissä, en voi kun miettiä kuinka kamalaa se on jos menettää oman lapsensa, niinkuin ystäväni vanhemmille kävi..

Marja Mattlarin liikuttava

KEHTOLAULU

Aalto häilyy kimallellen,
aurinko vettä tanssittaa.
Näkeekö äiti veden takaa
poikansa siniset silmät?

Tuuli pyyhkii metsän selkää,
oksia sivuun taivuttaa.
Näkeekö äiti puiden takaa
poikansa siniset silmät?

Aaa-aa-aaa-aa...
Poikansa siniset silmät.

Pisarat puhkoo hiekan pintaa,
totuutta uutta rummuttaa.
Näkeekö äiti sateen takaa
poikansa siniset silmät?

Muistot mittaa uutta päivää,
mitään ei saata unohtaa.
Näkeekö äiti ajan takaa:
kiinni on siniset silmät!

Miehen poitsu tul yökylään, joten nyt vastailen pikapikana Niiskikselle. Mulla huimaa tosi usein myös, kysyin neuvolasta ja on kuulemma ihan normaalia. On tullut joskus etova olokin, mutten oo oksannut kertaakaan.

Kaverini kertoi juuri, että kun hän odotti esikoistaan tuli hänelle loppuraskauden aikaan TOSI hurjia huimauskohtauksia. Tajun meno tosi lähellä ja laatta lensi. Tätä tutkittiin tietysti r-myrkytyksenä, mutta kaverini sanoi, että loppujenlopuksi hän oli vaan raskaana :D Eli kuului tässä tapauksessa odotukseen eikä ollut mikään merkki mistään vakavammasta. Nyt alkaa pyhät, mutta jos tuo toistuu niin käy ä-polilla tsekkauttamassa onko pissa ja RR ok.

Yhteistyössä