sssalla mä ainakin myönnän nukkuvani vielä siihen aikaan. kun uni tulee niin myöhään niin otan kaiken ilon irti vielä kun voi.
tänään olin sitten neuvolassa. kaikki oli ok. tosin päänsärkyä ja turvotusta on PALJON, ja painokin oli noussut 3 kiloa 2 viikossa. pissa kuitenkin puhdas ja verenpaine oli ok, joten raskausmyrkytys on vissiin poissa laskuista. sf- mitta oli 34 cm.
niiskuneiti me mennään kyllä niin samoissa!! eilen yöllä (siis klo. 7 aamulla) heräsin ihan kamalaan kipuun, voitti mennen tullen menkkakivut. ajattelin jo että tästä saa tänään lähteä synnärille, mutta sitten kuin taikaiskusta se loppui 7.45. nyt on taas aika kamala olo, panadol / panacod ei auta kipuun. mutta tiedän ettei tämä asukki tule ulos ennen kuin viikolla 42!
ja toisaalta en välttämättä edes haluaisi tätä ulos vielä, kun on harvinaista että ennen viikkoa 36 syntyneet osaisivat / jaksaisivat imeä ja mä kun haluan imettää ehdottomasti. jos suinkin kaikki siis menee hyvin.
sanna jaksoiko ella imeä? ettei ole pulloruokinnalla?
tuolla osastolla kun on nähnyt niin sen ettei ne pienet jaksa imeä ja sitten äidit on ihan rikki kun vauva ei osaakkaan imeä jne. ja onhan pienten, tai siis varhaisten viikkojen, vauvojen lämmönsäätelykin hiukan hakusessa. ja näin talvella olisi kiva jos vauvaa voisi ulkonakin pitää.
vaikka mua nyt supistaakin aika paljon niin en todellakaan usko että on mistään oikeasta kyse.
luulen että sen kyllä sitten tietää kun synntys alkaa, vai mitä kaikki synnyttäneet?