Turkulaisia odottajia OSA II

sssalla onhan tuossa siis muitakin oireita eikä vain se vauvan suolaisuus. jos teidän vauva hikoo nyt jo. eikös teillä kuitenkin vauva kasva hyvin jne?? ja kuinka monta kertaa kakkaa esim. päivässä?
kyllähän ne neuvolassa huomaa kyseiset asiat.

niiskuneiti joo olinhan mä myllyssä! :D lähin vähän yksin kattelee vauvan vaatetta kun mies ei tiedä sukupuolta, tai no enhän tiedä minäkään enää, mutta on kiva hypsitellä niitä vaatteita. vaikka justiisa helmikuisissa lupasin etten osta mitään... :D mutta sitten oli pakko mennä benettonillekin kun siellä oli kaikista vauvan vaatteista -30 % ni sai mymmy muutaman benettoninkin paidan.
miten sun raha-asiat muuten nyt? menitkö suoraan sossuun vai saitko asiat selvitettyä kelan kanssa?

tosta synnytystapa-arvioinnista, tehdäänkö se kaikille? kun mulle ei ainakaan ole mitään juteltu siitä. mulla on lääkäri vasta viikolla 37, kiun neuvolatäti oli sitä mieltä että on parempi olla täynnä se 36 viikkoa, ni laittaa sitten fiksusti mut vasta viikolla 37 lääkäriin, HALOO!!!!
mulla kun tuo hb on kanssa niin alhainen ettei tunnu enää järki liikkuvan yhtään. ni ois kyllä kiva päästä jo aikasemmin lääkäriin, että sais tehtyä jotain. se on inhoittavaa kun on tälä alalla niin tietää kaikkea mitä ei ehkä haluais tietää.. ja sen takia meinaankin vaatia että jos hb laskenut alle 80 niin sitten ottavat mut punasolutankkaukseen, thats it. tuolloin toi veri vois olla mulle vielä ihan ok, mutta ei todellakaan vauvalle.

snoopy
onkin päässyt sitten tositoimiin. luulisin ainakin. :D

mulla meni viime yö ihmeellisen hyvin. ei juurikaan supistanut, muutamaa lukuunottamatta ja pissallekin heräsin vain 4 kertaa. aivan mahtava yö siis!

Terve :wave:

Nukuin viimeyönä 10h putkeen :eek: Aamusta oli kyllä sitten kans sillainen paine tuolla alhaalla.

Koko päivän supistellut ja nyt pukkaa jo huonoa oloa. Äsken meinasin autossa yrjöillä ja sitten sanoin miehelle et saa hoitaa kauppakäynnin ilman minua pakko päästä kotiin. :x

Nyt menen pitkälleen että pysyis jokin sisällä.

Niisku-neiti & rinsessa 35+3

Ehei, täällä yhä. Kyllä mä olen jo orientoitunut, että käynnistykseen saakka joudutaan menemään. Kaikki paikat äidin kehossa on jo ihan valmiina, limatulpat lähteneet, la ylitetty jo ajat sitten, supistuksia tulee, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt niin alas ettei ultratessä näy enää edes päätä... Mutta ei niin ei :headwall: On tuo näemmä joillain vaikeaa tuo syntyminen :kieh: Ens torstaina on yliaikaiskontrolli tyksissä, ja sieltä voivat ilmeisesti vielä lähettää kotiin :eek: Ei juma... Sitten viimeistään on jo huutoraivarin paikka! Saavat kantaa mut ulos sieltä!

Ei tässä enää kertakaikkiaan auta muu, kuin koittaa yrittää nauttia näistä viimeisistä hetkistä raskaana (tätä menoa olen vatsa pystyssä vielä vappuna). Kävely ei vaan enää onnistu tuon vauvan alas valahtamisen takia. Kävelylenkit on sellaisia pikkupyrähdyksiä ja lopun päivää kökin kotona tuijottamassa telkkua sekä palstailen täällä ja fb:ssa. Jipii...

Ella, hyshys :heart: Ei saa kiukutella... ;)

Snoopy Piru vie, mä puolestani olin jo ihan orientoitunut siihen ajatukseen, että olette nyt laitoksella ;) Täytynee nyt sitten vaan uskoa sun fiiliksiä ja luottaa siihen että teidän synnytys käynnistetään, kun ei mitkään luonnonilmiöt ja uudetvuodet ja limatulpat auta. Sulla on IHAN liian viihtyisä kohtu! :p

On se kumma ku Ella ei olis millään halunnu olla mahassa ja ku leikattiin niin neiti koitti ite kaivaa tietään ulos ja sit taas toisilla ei meinaa millään vauva haluta ulos.. Mut eipä kai ykskään vauva ole mahaan jääny :D

En tie mikä tota meen neitiä vaivaa, ihme itkuhuutoraivarit oli taas yöllä ja muutenki nukku tosi levottomasti ja äippä on nyt vähän väsy. Koitan kahvia täällä litkii jos se auttas mut pakko mennä jossai vaiheessa päikkäreille ja saa äijä olla Ellan kanssa.

snoopy mä kans olin ihan varma että olet jo tositoimissa. sun tarvii käydä tääl ainakin kahdesti päivässä niin ei turhaan jännätä! :D

mulla oli eilen aika p*ska päivä, sattu ihan sikana joka paikkaan, siis alapäähän, se oli sellaista repimistä. ja sitten tuntu ihan siltä että joku ois tökkinyt tonne alas. onneksi se sitten kuitenkin loppui iltaa kohden, mutta aika kamalaa se oli.
ja viime yönä (tai siis aamuna) sain unta vasta klo 6.00. tai silloin katoin viimesen kerran kelloa! otti hiukan aivoon, eikä ihan niin kamalan vähääkään! suorastaan v*tuttaa!!!!!!!!!!!!! nukuttaa, mut kun uni ei tule. ja ai niin sitten oli ihan KAMALA närästys! mä jo luulin että mun sisäelimet korventuu.

no joskos lopettais nyt tän valittamisen ja lähtis vaikka koirien ja miehen kanssa ruissaloon kävelemään kun on niin ihana ilma!

relatipat tääläki, unohtu kahtena päivänä antaa ja voi armas mikä HUUUUTO..
näinpä, pitää jatkaa kun neiti nukkuu. uudesta vuodesta lähtien on meillä ollut kiukkuinen lapsi. en tiiän onko kipeä, ilmavaivoja, maito ei sovi-joten ostettiin sitä tuttelin omneo:a tänään ja koitellaan sitä. saa ihan mielettömiä huutokohtauksia, jolloin ei auta mikään. pari päivää saattaa taas mennä hyvin ja sitte se huuto alkaa..
voi johtua siitä, että imetys on radikaalisti vähentyny kun se sammas tuli takaisin taas ja on mullakin. noh, ehkäpä tää joskus helpottaa :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1390781.jpg Laitoinko mä tän jo tänne eli Ella harrastaa jumppapalloiluu :D

Enpä usko et on Ellalla mistään masuvaivoista kyse, kun ei muuten oikeen huuda. Yleisesti huutaa tunnin pvässä ja se tollon yöllä. Pierii ja kakkii jne hyvin että kai se on vaan jotai väsyitkuu sitte..

Niin ja tuolla Vauvat 0-12kk on Turkulaisia äitejä-pino, että sinne sitte täältä kun olette poksahtanu :D

Mul sattuu kurkku ja pää mut eipä kuumetta ole. Ei kivaa ja toivottavasti Ella nyt ei tule kipeeks.

Snoopy, liirah ja Niisku-neiti, kaikille iso :hug: ja jaksamista. Eipä tässä oikeen muuta voi sanoa..

sanna ihana kuva!!! :D

snoopy, älähän nyt, kyllä synnytät ennen mua! mä voin laittaa vaikka asuntomme pantiksi! :LOL: ja muutenkin vaikka mitä voin luvata että synnytät ennen mua. usko pois. :D

niiskuneiti me ei nyt sit koskaan varattu sitä synnytysvalmennusaikaa sinne tyksiin. jotenkin se jäi ja nyt ei enää oikein oo sellainen olo että siitä mitään hyötyä ois, mulle eikä miehelle. me on kuitenkin niin monta kertaa käyty jo siellä että mieskin tietää mihin mennä ja mihin jättää auto. (mulla kun on sisäpiirin tietoja :D ).

viim yönä taas oli aikamoisia supistuksia. mutta ne loppui lyhyeen. kesti ehkä jonkun parisen tuntia. mutta te jotka ootte jo synnyttäneet, niin sattuuko esim. avautumisvaihe koko ajan vai vaan silloin kun supistaa? mua kun eilen sattui melkein koko ajan, mutta sitten supistuksen aikana kipu yltyi huomattavasti. muuten en supistusta ois huomannutkaan, paitsi että maha meni ihan pinkeeksi, kipu tuntui enemmän selässä ja tuolla alamahalla.

mitäs tekis tänään? me otliin eilen siellä ruissalossa kävelemässä ja aivan ihana ilma! paitsi että tuuli oli hiukan liikaa, jopa koirille vaikka ovatkin pitkäkarvaisia. :D mutta pitkään aikaan ei oo ruissalossa käyty joten oli ihana olla siellä taas pitkästä aikaa.
ja illalla sitten alettiin katsomaan thaimaan matkoja ensi talvelle, HALUAA SINNE!

ai niin, sitten sellaista piti vielä kysäistä että uskallanko enää harrastaa seksiä? kun noita suppareita kuitenkin tulee..

liirah, uskaltaa harrastella tuonne ihan loppuun saakka. Siitä on ollut jotain ristiriitaista tietoa, että josko limatulpan jälkeen ei enää olisi "steriiliä", mutta uskon että ei ole mitään haittaa silloinkaan. Meillä mies ei enää kauhean innoissaan ole kun vauvan pää on tuossa ihan hollilla... Enpä kyllä itsekään oikein jaksa enää innostua... :ashamed: Eli kyllä ihan kehottaisin teitä toimintaan, kun ei tiedä millaiset fiilikset ihan loppuvaiheessa on ;)

Kelan päätös päivärahasta tuli. Kävin nettisivuilla kurkkaamassa. Työnantaja ilmoitti 6 kk tulot kelalle sen verran myöhään, joten siksi päätös kesti. Noh, ette arvaa kuinka kävi...??? Viimeisen puolen vuoden tuloni ovat nousseet 19,6 % v. 2005 tuloista, joten ne lasketaan v.2005 tulojen mukaan :headwall: Raja on 20%... Että onneksi ei kauheasti v**tuta... Meen purkamaan aggressiota imurinvarteen...

Snoopy Voi hitsi tuota KELAa, voin vaan kuvitella kuinka paljon ketuttaa.. Tuo muutosraja on kyllä älyttömän korkea, 20% ero tuloissa on huima!
liirah Mä en tiedä, olenko paras ihminen kertomaan supistuksista, kun omani alkoivat vasta lapseveden menon jälkeen, ja olivat siten alusta alkaen hirmuisen voimakkaita. Itseasiassa olin niin "kaukana poissa" henkisesti aina supistusten välissä, etten ole varma sattuiko silloin vai ei. Avautumisvaiheen supistukset olivat niin kipeitä (ja tiheitä), etten oikeasti muista niiden välisestä ajasta juuri mitään. Mutta luulisin, ettei supistusten välissä sattunut. Se oli vaan niin tosi lyhyt hetki että just ehdin vetää pari kertaa keuhkoihin ilmaa ja sitten tulikin seuraava suppari.

liirah, paljon sulla on viikkoja? saahan sitä seksiä harrastaa niinkauan kun tuntuu hyvältä, eikä sen jälkeen tuu suppareita =) ja sitteko vauva on täysaikanen niin vaikka niitä suppareita tuliskin niin eikös se oo vaan hyvä ;)
mulla on ollut molemmissa kivuttomat noin suppareiden välit, on hyvin voinnu pakkailla kassia, syödä .. 23:41 vielä paistelin patonkeja suppareiden kourissa ja 02:41 pinja synty :D

Meitin pikku-ukko
http://www.aijaa.com/v.php?count=0&i=1408408.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?count=0&i=1408380.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?count=0&i=1408388.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?count=0&i=1408424.jpg
:heart:

Heips. :wave:

Täällä kiukku päällä ollut tänään. Känkkäränkkä varmaan kylässä :LOL:

Kelalta tuli päätös että rahaa ei tipu siis sitä joulukuista mikä olis mulle kuulunut. Soitin ja kysyin vielä että voinko jotenkin sen vielä saada niin vastaus oli että mene sossuun :kieh:

Äitiysraha päätös tuli torstaina se onneksi myönnettiin. :D

Vielä pitäisi asumistuki kaavake täyttää ja lähettää kun ei siitä äippärahasta vuokran jälkeen jää mitään käteen.

Lauantai oli kiva päivä... kaverit ja äiti+siskot olivat järjestäneet mulle ylläri vauvakutsut. Vauveli sai kaiken näköisiä uusia söpöjä juttuja ja ihanan syöttötuolin. Eihän sitä nyt pitkiin aikoihin tarvita mut ihana kuitenkin että hommasivat sen :heart:

Huomenna sinne synnärille tutustumaan. Olo on kyllä ollut tänään sillanen et kumpa sais jäädä sinne sitten suoraan tositoimiin.

Alkaa jo pikkuhiljaa ottaa pattiin tää raskas olo. Ja se kun kakkaaminen ei suju. Se mua ahdistaa eniten. :/

Noh en kuitenkaan kestäis keskola aikaa niin parempi nyt vaan et pysyy vielä' sisällä.

Sori tää vali vali. Tänään vaan kaikki ottanu kupoliin.

Tiistaina olis neuvolalääkäri ja samalla katsellaan hiukan kokoa ja kuinka mahtuu tulemaan. Jännää. Toivottavasti ei ole mikään jätti vauveli. :LOL:

Taidan mennä katselee telkkua.

Niisku-neiti & rinsessa 35+5

sssalla viikkojahan mulla on 35+2, ja mies niin kovasti haluaisi ja pakko myöntää että niin minäkin... :D

lispetti ai kun on suloinen pikku-ukko! ihanan tumma tukka. :heart:

olin tossa päikkäreillä ja siitä kun heräsin niin maha oli ihan sekaisin!! on sitten jusotu tyhjentämässä mahaa koko ilta, kuinka tota tavaraa voi muka olla noin paljon?? luulen että kohta lähtee kyllä aivotkin jos vielä tarvii vessaan mennä! :D mies kävi sitten hesellä ja toi mullekin hampurilaisen, söin sen ja noin 10 minuuttia ja johan tuli ulos! eli sain syödä hyvän hampparin ilman kaloreita, kätevää. :LOL:
mulla on kyllä koko raskausaika ollut aikamoista mahan kanssa vääntelyä, joko ihan ripulilla tai sitten ei ihan mut melkein. viikko oli kovalla maha. eikö ookkin kiva kuunnella mun kakkajuttuja??
:LOL:

gallup: milläs autolla teidän perheenne liikkuu paikasta toiseen?
meillä on volvo v50 ja hyvin on kulkenut. :D

Niiskis, nythän meitä on parikin kappaletta meitä huipputyytyväisiä kelan asiakkaita... :kieh: Koetetaan vaan kestää näissä byrokratian rattaissa :ashamed: Mä tutkiskelin eilen koko illan tätä mun tapausta, ja voipi olla että saan sittenkin korkeampaa ä-päivärahaa. Riippuu siitä kelpaako ei YEL-vakuutettu yrittäjätulo kelalle tuloksi. Tietääkö kukaan..? Eli mulla on y-tunnus (yksityinen elinkeinonharjoittaja) ja olen tehnyt pienenpieniä kirjanpitojuttuja syksyllä ja saanut siitä korvauksen (ennakkoveroa siis maksan). Nää mun "huimat" yrittäjätulot on siis huomattavasti vähemmän vuodessa kuin summa, josta täytyisi maksaa yrittäjäeläkettä.

G:mun corollanruppana myytiin loppusyksyllä kun ajateltiin että pärjätään ainakin tämä mun ä-loma yhdellä autolla. Miehen auto meni myös samalla vaihtoon. Vähän oli totuttelemista alkuun, mutta pärjäähän sitä! Eli nyt meillä on tuollainen farkku-Avensis, ja ollaan oltu toooosi tyytyväisiä. On ainakin turvallinen ja kulkeekin ihan kivasti ;)

lispetti, mä oon käyny kurkkimassa säännöllisesti tuolla naamakirjan puolella, josko uusia pikkumiähen kuvia ilmestyisi... ;) Miehellekin esittelin noita kuvia, ja ihasteltiin molemmat tuota pientä söpöä ilmestystä (jolla on muuten ihan älyttömän makee tukka! :heart: )

Snoopy en nyt varma ole mut musta jos on pelkkä yrittäjä niin äippärahaa tulee YEL:n mukaan mut jos on tehny kumpaakin eli on palkatyössä ja sivutoiminen yrittäjä niin luulis niiden laskevan jonku yhteissumman tms. En tie, kannattaa varmaan soittaa Kelaan.

Mäki sain 2.1.08 mun sairaslomarahat syys-lokakuulta Kelasta, että täällä kans yks TOSI tyytyväinen kelan asiakas. Ei tarvinnutkaan onneks ku 2 kertaa käydä asiaa selvittääs ja odotella jne. Mä VIHAAN koko laitosta.

Autogalluppiin: Meil on Opel Omega sedan '01 ja Opel Corsa, joka on oikeen tollanen hemmetin tuunattu auto ja pitää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hirveetä metelii.. Omega menee kyl vaihtoon kunhan sen saa laitettuu kuntoon. Mä tahdon farkku-Bemarin tai sedanin.

Pitäny kysyy et ootteko lipsetti ja Snoopy tuntenu jo ennen tätä palstaa? En mä yhtään utelias ole :LOL:

lispetti aivan ihana peini mies :heart:

meillä on Renault Megane ´99 ja Renault 19 ´92 näillä näkymin megane menee vaihtoon ja tilalle farkkua haaveillaan.. meidän briot ei meinaa mennä kätevästi meganen takaluukkuu... :kieh:

Terve.

Meillä on hyvin hyvin hyvin minimaallisen kokoinen mazda!!! 3 ovinen ja toinen auto on wolkkari polo. Ei sekään mikään tilaihme. Eli tilanne on se että täytyy vaihtaa toinen mutta mistä rahat moiseen. Voi ketun ketun kettu. Sit menee hirveesti rahaa muutenkin tänä vuonna kun on häät ja noi ristiäiset. Kauhee ressi iski taas. :LOL:

Yhteistyössä