Turkulaisia odottajia OSA II

huh huh mikä olo, maha on taas ihan sekaisin! kamala olo ja oksettaa ihan kympillä. pitäiskö mun pyytää et ne ottais sen listeriakokeen multa kun tää maha on näin kamalan epästabiili koko ajan..?

mymmy painaa ihan kamalasti tonne kylkiluiden alle, muita liikkeitä en juuri tunne kuin ton kamalan painon tunteen kyljessä, hauska tuntea toisen pikku peppu. :heart: kuinka tätä rakastaakaan.

ihana hei kuulla että monetkin on selvinnyt ilman sen kummallisempia kivunlievityksiä, siis puudutuksia. joten siitä siis selviää hengissä, vaikkei puudutuksia ottaisikaan! mun siskon piti ottaa nuorimmaisen synnytyksessä aqua-rakkuloita, oli sitten loppujen lopuksi antanut laittaa yhden rakkulan selkään ja SE oli kuulemma sattunut NIIN PALJON että synnytti ilman mitään lievityksiä.
:LOL: musta aika hauska, ihan kun se rakkuloiden laittaminen nyt ois mitään synnytyskipuihin verratuna, tai no mitäs mä mistään mitään vielä tiedä? :D

lispetille miljoonasti onnea!!!! :heart:
 
Heipparallaa.

Jes jes jes tänään tasan 8 viikkoa jäljellä. Mut vauveli senkun riehuu ja riehuu. Eikös siltä pitäis tila loppua piakkoin. :whistle:

Taas on tultu syötyä ihan liikaa ja alan kohta haljeta. Silmät vetää enemmän ku napa :LOL:

Voisin vaihtaa kuvankin tonne profiiliin.

Perjantaina on neuvola. Päätin odottaa sinne asti. Sit siellä vasta kysyä noista kutiamisista.

Huomenna on vapaapäivä ai että saa nukkua pitkään toivottavasti.

Tortaina olis tunti koulua ja perjantaina kans vaan tunti. Ja se olis tämän vuoden puolella viiminen koulupäivä. :D Oikein innolla odotan.

Kelasta ei ole vieläkään kuulunut mitään. Ei opintotuesta ei asumistuesta eikä äitiys rahasta... Onkohan niille käynyt tää joulunodotus liiankin koville eivätkä kykene tekemään töitä. :LOL:

Niisku-neiti&rinsessa 32+0 jeeeee... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Jes jes jes tänään tasan 8 viikkoa jäljellä. Mut vauveli senkun riehuu ja riehuu. Eikös siltä pitäis tila loppua piakkoin. :whistle:
...En ihan luottais tuohon... Eli NYT tämä mein bebé vasta on innostunut riekkumaan, kun tilaa tosiaan ei olis! Ja ne potkut muuten sattuu... :x

Arvatkaapas, kenellä alkoi keittiöremppa ja kämppä kuin hävityksen jäljiltä? Joo-o, eli Snuupin kotona hyvinkin. Nyt ei parane lähteä laitokselle ainakaan tämän viikon aikana, kun tekemistä ja puunaamista riittää *huoh*

Yllättävän paljon energiaa löytyy tälläkin hetkellä, vaikka muuten ihan norsuolo. Tätä nykyä riittää sellaset 6 h yöunet ja koko päivän jaksaa touhuta. Pitäis vielä saada perjantaiksi kaikki joulukortit tehtyä, eikös silloin ollut se viimeinen postituspvä...?

Mitäs te vauvan jo saaneet aiotte jouluaattona tehdä? Lähdettekö kyläilemään pienten kanssa vai pysyttekö kotosalla?
 
Me mennään jouluna mun siskon perheen luo ja äiti ja isä tulee sinne kanssa. Siellä pääsee valmiiseen pöytään niin ei tarvii ite tehdä ruokaa. Mikään joulu ihminen en kyl todellaaan ole, mut kiva sitä on sinne siskolle mennä kuitenkin kun lapsillehan se joulu on kuitenkin niin hieno juttu. Siskolla siis 3 poikaa, 7v., 5v. ja 3v.

Te, jotka olette käynyt ehkäisyneuvolassa niin pääsekö sinne vaunujen kanssa? Mulla vaan se jälkitarkastus ens ma ja pitää ottaa Ella mukaan ja mennä viel kaiken lisäks vaunujen kanssa.

Jaksamista teille, joilla on jo iso maha. En tiedä miltä teistä tuntuu kun mun maha ei musta niin kauhee iso ollu ja ku vauva ulos tuli jo rv 35+6, mutta uskon kyllä, et ei ole kivaa sen kanssa olla ja touhuta :hug:
 
lispetille onnittelut, ihanaa saada oma käärö syliin :heart:
kivunlievityksistä ollut puhetta..mulla hengitys, liikkuminen (kävely, lantion pyörittely ja heiluttaminen puolelta toiselle) kuuma suihkuttelu ja kaurapussi oli ne avautumisvaiheen parhaat keinot. Epiduraalin ajattelin säästää myöhempään vaiheeseen jos kivut olisi muuttuneet ihan sietämättömiksi, näin ei käynyt vaan synnytys eteni rivakasti ja aika pian oltiin siinä vaiheessa et epiduraalia ei enää kannattanut laittaakaan. aquarakkulat vie mulla selkäkivut kokonaan pois ja vaikka niitten laittaminen kirveli niin p***keleesti sen alle 10 sekuntia niin mulle ne oli taivas.miehen kättä siinä rutistin ja yhdessä laskettiin 10 ja noin 6 kohdalla taisi loppua se kirvely =)
mulla oli rauhallinen, turvallinen ja luottavainen olo koko synnytyksen ajan ja jotenkin sitä sit kesti sitä kipuakin paremmin kun ei iskenyt paniikkia. jokainen synnyttäjä ja synnytys on kuitenki erilainen mut jos nyt jotain vinkkejä antaisin niin kannattaa se oma hengitys pyrkiä hallitsemaan, opetella rentouttamaan lihakset ja koittaa pysyä rauhallisena. luonto on meidät luonut synnyttämään.
oli muuten tosi kiva nähdä silloin ja toivottavasti ehditään vielä ennen joulua, esim ens viikolla?torstain elokuva on mulla vielä harkinnassa, taisi olla sen verran aikaisin että tän talon molemmat naiset vetää vielä sikeitä |O
niiskis siitä kutinasta, musta kyl kannattaa soittaa terkkarille ja kysäistä jos pahenee ja on kämmenissä ja jalkapohjissa?
 
:flower: :flower: Onnea Lispetille!!!

Sanna-78 ehkäisyneuvola sijaitsee jossain kerroksissa, eli hissillä/portaita on mentävä ja muistaakseni hissi oli melkoisen pientä mallia kuten vanhoissa taloissa yleensä on. Tarkempaa muistikuvaa ei mulla valitettavasti ole.

liirah ilman epiduraaleja mullakin on molemmat muksut maailmaan tulleet ja mitään traumoja ei ole jäänyt =) . Ilokaasuakaan en ole ottanut kun siitä tuli kokeilukerralla hieman huono olo. Lämmitettävä kaurapussi avautumisvaiheessa kyllä mun suosikki nro 1.

Meillä on mennyt vauvan kanssa kivasti. Yhtenä yönä nukkui 7 tuntia heräämättä! Mutta normaalisti yöt menee sillai noin 4 tunnin syöntiväleillä. 5 vko neuvolassa paino oli 5020 g ja pituutta taisi olla 58 cm. Käsittämättömällä vauhdilla noita senttejä tulee.

Mukavaa päivää kaikille masukkaille ja vauvaantuneille!
 
ei pääse rattailla sanna oikein. onko sulla kantoliina tai reppua siksi päiväks? vai ota peitto vauvalle ja laske sitte lattialle kun ne tutkii sua.
tyty nukkuu pihalla päiväunia ja jori sisällä, mun aikaa istua tässä ;)
8,5h yhtenäiset unet pinja nukku, heräsin aamulla hädissään että onko koko neiti hengissä kun ei oo herännyt.. mutta olipa luksusta nukkua!
hei te joilla on brion pehmeä kantokoppa., onko se millainen lämpöpussina kun kovikkeet poistaa? ettei se oo liian pitkä siihen ratasosaan? ajattelin että jos semmoisen pinkin hankkis pinjalle, aika kova hinta vaan 89e.. noh, ehkä joulupukki toisi sen =)
 
Tervehdys kaikille! Tänään päästiin ihanan, pikkuisen pojan kanssa kotiutumaan. Vanhan kansan mielipiteet vatsan mallista osoittautuivat oikeiksi. Perjantaiaamuna suus havahduin siihen, että limatulppa meni. Alkoi armoton siivous ynm. valmistelu, muttaskoin etten pääse synnyttämään vielä muutamaan päivään, koska supistukset eivät tehneet lainkaan kipeää. siinä sitten siivosin, pyykkäsin ja kasasin sairaalakassia. Illalla kymmenen maissa sain viimeiset potkuhousut narulle kuivumaan ja istahdin sohvalle, kun tuntui se kuuluisa napsahdus: lapsivedet meni. Sinänsä mukava tapa alkaa synnyttämään, ettei tarvi lainkaan miettiä pitääkö lähteä sairaalaan, kun vesien mentyä on lähdettävä samantien. Sairaalaan päästyämme supistuksia tuli jo parin minuutin välein ja olivat niin kipeitä että tartti karjahdella melko kovaa ;) Kätilö teki sisätutkimuksen ja yllättyi, kun oltiin vasta sentin verran auki ja kohdunsuukin oli napakka. Alettiin odottelemaan kohdunsuun aukeamista 3-4 senttiin, jotta voitaisiin laitta epiduraali. 1,5 tuntia tarvi odottaa, ja sitten sain puudutuksen. Se vei KAIKKI kivut, mutta silti tunnistin supistukset ja pissahädät sun muut, eli puusutus toimi kaikkien oppikirjojen mukaan. Yksi epiduraaliannos vaikuttaa n. 2 tuntia, ja sen kahden tunnin jälkeen aloin jo tuntea aikamoista painetta. Kahdessa tunnissa kohdunsuu oli auennut 3 sentistä 5 senttiin, joten sain vielä toisen satsin puuduketta. Siitä tunnin kuluttua oli pakko pyytää kätilöä paikalle, paineentunne oli niin tajuton että oli vaikeaa olla ponnistamatta. Tunnissa olinkin auennut 5 sentistä 9 senttiin, ja viimeinen sentti hävisi vartissa. Alettiin ponnistella ja 26 minuutin päästä oli poika pihalla. Meni hienosti ja helposti, äitiä vähän tikattiin mutta kaiken kaikkiaan paljon helpompaa ku osasin kuvitella. Ei jäänyt minkäänlaisia pelkotiloja, vaan tosi hyvä fiilis. Pojalla oli napanuora 2x kaulan ympäri ja vielä solmussa, että kova on ollu meno masukilla.. :whistle: Onneksi siitä ei ollut haittaa. Apgar-pisteet oli 9/10/10. Synnytyksen kokonaiskestoksi katsottiin 6,5 tuntia. Painoa 3270g, pituutta 51 cm. Mahtava tumma tukka! Aivan uskomattoman söpö tapaus, ja rauhallinen ku mikä! Ja synnytys käynnistyi siis rv 38+0.
 
lispetti onnea =)) kivaa että eka kerta tuossa ei ole mahdoton kestää, uskaltaa sitten myöhemminkin ilman pelkoja toivottavasti =)
eipä oo sitten lapsenvahtia, taidetaan meidän osalta perua se leffa.. tarvii paikan minne saa tuon pojan köytettyä kiinni että se olis paikallaan, en jaksais koko leffan aikaa juosta niitä portaita ylös-alas. typerää :(
 
Voi vitsi, en jaksa lakata ihailemasta tuota pikkumiestä, hän on täydellinen :heart: Ollaan oltu kotona jo reilusti yli vuorokausi ja yhden kerran on itketty ehkä noin minuutin verran ku vaihdettiin vaippa ekaa kertaa kotosalla. Kuinka joku voi olla noin tyytyväinen?
Mä olen herkkäuninen joten ei mulle kyllä paljoa tarvikaan ääntäänsä korotella että saa maitobaarin auki, herään pieneenkin tuhinaan ja sellainen olen ollut aina. Onneksi sitten nukahdankin helposti heti ku tilaisuus tulee.
Noista kivunlievityksistä: Onneksi en laatinut mitään ihmeempää synnytysuunnitelmaa, koska se olisi ilmeisesti joutanut kankkulan kaivoon. Olin ajatellut ammetta ja kaikkea ei-lääketieteellistä ainakin ensiavuksi, ja sitten tilanteen mukaan lääkkeelliset keinot käyttöön. Mutta koska tämä vapeli päätti lähteä liikkeelle lapsivesien menolla, oli amme heti poissuljettu vaihtoehto. Ja tämä lapsiveden meno taas aiheuttaa sen, että supparit käy älyttömän kipeää samantien. Myöskään ilokaasua kätilö ei halunnut minulle antaa, koska olin aika ajoin huonovointinen (kertaakaan en kyllä oksentanut). Kaurapussi kyllä auttoi ja miehen selkähieronta aina supistusten tullessa, mutta kun avautumisvaihe muuttui niin nopeasti niin tehokkaaksi ja supistuksia tuli jopa alle 2 minuutin välein, en jaksanut enää olla ilman epiduraalia. Näin jälkikäteen ajateltuna, jos en olisi ottanut epiduraalia vaan olisin kestänyt ne avautumisvaiheen supistukset ilman sitä, niin musta ei olis varmaan ollu ponnistusvaiheessa yhtään mihinkään. Nyt sain levättyä ja kerättyä voimia siihen ponnistamiseen. Mun mielestä avautumisvaiheen supistukset sattui enemmän kuin ponnistusvaihe. Ponnistaessa sitä on jossain niin kaukana poissa, ettei ehdi ajatella sitä kuinka paljon sattuu. Keskittyy vaan siihen että saa vedettyä keuhkot täyteen ilmaa ja ponnistettua. Ja toisaalta siinä on niin selkeä tekemisen meininki, luonto todellakin kertoo että nyt olis korkea aika ponnistaa.
Loppujen lopuksi sitä synnytystä on niin vaikea kuvitella etukäteen, varsinkin kun jokainen synnytys on erilainen, että suosittelen vaan kaikkia menemään avoimin mielin paikalle. Ei kannata olla liian ehdoton, ettei sitten koe pettyneensä itseensä jos valitseekin toisen tavan edetä sitten kun se h-hetki on käsillä.

Mulla oli sellainen mielikuva, että synnyttäessä sitä on vähitäänkin vittumainen kaikkia paikallaolijoita kohtaan, muuta ei se ainakaan multa luonnistunut. Olin ihan oma itseni. Välillä meni itseluottamus mutta luottamus muihin säilyi silti. Sekin oli yllätys, että suurimman osan ajasta olin kahdestaan miehen kanssa, kätilö kävi pikaisesti kääntymässä ainoastaan, jos soitin kelloa. Eli kyllä se tukihenkilö on tärkeä, vaikkei sattuisikaan niin on se silti kiva että joku pitää kädestä ja juttelee.
 
Takana taas yksi neukkakäynti, olisi ollut viides eri täti tällä kertaa, mutta tää sijainen sattuikin olemaan Pääskyvuoresta missä kävin ihan eka neuvolassa. Eli neljällä eri neuvolahoitsulla olen tän odotuksen aikana ehtinyt käymään. Aika määrä... :| Jotenkin ottaa päähän, kun olis kiva käydä ns. tutussa neuvolassa varsinkin kun esikoista odottelen. Noh, onneksi kaikki noista hoitajista olleet kukin omalla tavallaan mukavia.

Turvotusta on vähän tullut, reilun kilon viikkovauhtia. On kyllä sellainen olokin. Sormus ei tosin purista, mutta jalat särkee ja käsivarret on laikukkaat. Toivottavasti tää ei tästä ihan kauheasti pahene.

Sf-mitta oli 30, mikä on 1cm vähemmän kuin viimeksi mitatessa (1,5 viikkoa sitten), mutta nyt oli eri mittaajakin. Vauva on kyllä varmaan vähäsen tipahtanutkin tuonne alaspäin. Lonkan ja nivusten vihlonta on jotain ihan kauheaa nykyään :x Välillä en pääse edes vessanpytylle istumaan! Toivottavasti aika kuluu nyt nopeasti h-hetkeen, olo alkaa olemaan jo aika tuskainen. Valivalivalivali....

Lispetin ja perheen vauva-arki on näemmä pyörähtänyt hienosti käyntiin. Olo on varmaan ihan euforinen, kun pääsitte ihanan pikkumiehen kanssa kotio. Kyllä sitä pientä ihmettä kelpaa ihastella! :heart: Mites teidän kotieläimet on suhtautuneet uuteen perheenjäseneen?

Mun pitäis varmaan alkaa pakkaamaan sitä sairaalakassia... En ole sitäkään saanut aikaiseksi. Eikä vauvan sänkyä ole kasattu (anoppi tulee väsäämään) eikä vuodevaatteita pesty (ja vasta osa vaatteistakin), eikä tutteja keitelty... Jotain tarvikkeita kävin shoppailemassa, kuten vaippoja, siteitä, sinkkivoidetta ja imetysliivit. Ja nää kyseiset liivit kävi melkein heti pieniksi!!! Miten voi olla, että tissit turpoaa parissa päivässä yhdellä kuppikoolla!?! Mua vainoaa nyt joku Murphyn laki...

Nyt painun pehkuihin täältä valittelemasta ja siunaamasta. Huomenna ollos parempi päivä :wave:

*muoks* Ainiin, ja meillä käynnissä vielä keittiöremonttikin... Kun alan tätä siivoa täältä korjaamaan pääsen 99% varmuudella laitokselle tositoimiin. Koko kämppä on ihan aikuisten oikeasti kuin hävityksen kauhistus!!! huoh.... Toivottavasti kyökki saadaan huomenna valmiiksi...
 
Olo on kyllä ihana, olen vielä ihan kiinni vauvassa enkä oikein osaa irtautua hetkeksikään. Mies ei sitä käsitä, eikä kai pystykään. Kyllä tuo 9 kk "etumatka" mikä meillä naisilla on tekee tehtävänsä. Tunteet on pinnassa, eli ihan oppikirjojen mukaan menee nämä jälkitilatkin.
Pakko vielä kommentoida tuota imetysliivi-asiaa: OSTAKAA JÄTTIKOKOISET IMETYSLIIVIT!! Mikään mahti maaimassa ei saa ihmistä ymmärtämään sitä rintojen kokoa (ja arkuutta) joka iskee kuin metrinen halko parin päivän kuluttua synnytyksestä. Ja jos liivit onkin hieman isot, niin niihin joutuu kuitenkin laittamaan erinäisiä imuosia joten isous on vaan plussaa. Kannattaa ottaa jo laitokselle omat liivit, ne sairaalan liivit on jotain aivan järkyttävää. Tissit on muutenkin kipeenä ja sitten saa kiskoa ylleen sellasia farkkukankaisen tuntuisia kammotuksia. Onneksi rintojen arkuus hävisi ainakin meikäläisellä yhdessä päivässä, nyt niille löytyy jo tarpeeksi käyttöä.
Rintakumi on ollut meillä ihan must, mulla oli heti nännit ruvella. Syykin selvisi, pikkumiehellä on kielijänne niin kireä ettei saa kunnon otetta. Mutta koska kumin kanssa pärjäillään niin ei viitsitä ainakaan vielä tehdä tuolle jänteelle mitään.
Sairaalakassiin kannattaa pakata korvatulpat.. Ja vaikkapa joku vihkonen että saa heti kirjoitella kaikki ajatuksensa ylös. Mä kirjoittelen tänne kaikkea mikä nyt tulee tuoreeltaan mieleen. ;)
 
Niiskis, joko olet neukasta palautunut? Tulepa tänne jakamaan uutisia :) Mullakin on onneksi parempi päivä, vaikka yöunet jäikin tyngäksi. Laattamies lähti juuri, eli keittiö on sähkötöitä vailla valmis!!!! :p Jee!!! Ai että siitä tuli hieno. Ja nyt alan tunkemaan noita astioita ja tavaroita kaappiin. Ei siis tekemisen puutetta tänäänkään.

Voi vitsit, monellako teistä jäi joulukortit lähettämättä...? Mä en ehdi millään kortteja enää kirjoittaa. Harmittaa, kun yleensä olen ajoissa liikkeellä näissä jutuissa. Nyt saa tutut tyytyä e-kortteihin, mitkä on mun mielestä laiha postikortin korvike.... :ashamed:
 
suosittelisin sen jänteen napsasua, se on tosi simppeli homma kuulemma mitä pienemmälle sen tekee. vaikka siihen eikai kovin helpolla kaikki suostu.
tulipa iloinen ylläri, veronpalautuksia ~300e! sunnuntaina suunnattava sitten jouluostoksille =)
meillä neiti tuulettelee keuhkojaan ja huutelee kohtuu useinkin, kun olisi tarvetta ylimääräiselle käsiparille. lapsosilla on just samaan aikaa nälkä, tai kiukku, tai viappa vaihdettavana ja sitte jompikumpi odottelee aina ja yleensä parkuu :p
ei saatu lääkärille aikaa, pitänee raahautua illalla sitten päivytykseen. pinjalla on pari viikkoa ollu sammas mihin ei auta puolukka/vichy/sitruuna, on keitelty tuttia ja pulloja. ja nyt se on mulla.. vartin kärsii imettää ja sitten on jo ihan mieletön kirvely ja kutina jossain tissin sisällä, yölläkin heräsin siihen että raavin itseäni. jospa se tästä helpottuis ja sais jotain lääkettä, pinja itkee kun suuhun sattuu ja silti se haluaa vaan tissistä syödä. pullo ei saa sitä itkemään kun syö, mutta eipä se sitä pulloa aina huoli silti sitten..
juu jäi, ja päätin lähettää sitten 10 korttia vaan. ja niihin teksti rauhallista joulua toivotellen xxx :D parempi kun ei mitään, ei vaan muistanut kunnes se punainen kuori löytyi kaikkien mainoksien alta kun vein lehtiä lehdenkeräykseen
 
Tervehdys.


Juu elikkäs neuvolasta ja koko päivän reissaamisesta nyt vihdoin ja viimein kotona ja koneella. Seuraava neuvola onkin sitten jo 28.12 ja siitä 2 viikkoa eteenpäin on neuvolalääkäri.

rv32+3
sf-mitta 30cm (viimeksi 26 cm)
rr 110/66
:heart: +145
liikkeet ++
oma paino 103.8 (viimeksi 102.2)
yhteensä on tullut 10kg eli ei paha. :whistle:
Vauvelin asento rt.

Ja maanantaina menen labraan testeihin. Katsovat maksa,sappi,sokeri ja hempan samalla. Jes 4 pulloa verta. ;)

Neuvolantäti antoi liikeseuranta kortin ja käski kävellä suoraan TYKSiin viikonloppuna jos liikkeet loppuvat tai kutina alkaa olemaan sietämätöntä. :|

Vauveli on ollut onneksi tosi riehakkaalla tuulella joten toivottavasti on sitä koko viikonlopun ettei äitin tartte ressata turhaan. :D

Neuvolan jälkeen lähdin hiukan käppäilee kaupungille ja nyt on kaikki paikat solmussa. Ja vauveli tunkee päätään yhä alemmas. Oikein tuntuu kun hän jaloilla ponkasee ja osuu päällään päin virtsarakkoa. Ei kiva.

Nyt alkoi sitten se kauan odottamani joululomakin. Jes!!! Saa olla kotona ja puuhailla kaikkea kivaa.

Neuvolantätikin käski tekemään nyt lomalla sillaisia asioita mitä vauvan kanssa ei pysty. :eek: Eli mulla ei ole hajuakaan sillasista asioista. Mun mielestä vauvan kanssa voi tehdä ihan kaikkea ja sen voi ottaa kaikkialle mukaan. Noh jos rahaa olisi hiukan ylimääräistä kävisin ihonpuhdistuksessa. Mutta en kyllä pysty makaamaan siellä. Kun siinä täytyy selällään olla ja mulla kipeytyy selkä heti jos on hiukan kovempi peti alla. :LOL:

Ja muuten yks aika hassu juttu jonka huomasin tänään. Toinen tisseistä on ihan räjähtämäisillään toinen ihan lapanen. Ja pienestä asti sanottu että mulla olisi tuo tällähetkellä lapasena roikkuva tissi se tuottavampi. Kun siinä on jotenkin isommat suonet ja kun siinä tississä on 2 nänniä.
:LOL: Siis mulla on ihan tavallisen näköset tissit mutta toisen tissin alapuolella on sillainen lisä nänni... muistuttaa ihan pienen vauvan nänniä. :D

Niisku-neiti & rinsessa 32+3
 
ei mulla olis mitään sen jänteen katkaisua vastaan, mutta sitä ilmeisesti pyritään nykyään välttelemään. Voi kuulemma jotenkin arpeutua se jänne. Onneksi siitä ei nyt ole ollut haittaa, kun rintakumilla onnistuu imetyskin.
 
arvaatkaas mitä täällä on tapahtunut? aamulla kun heräsin niin ihmettelin kun maha on nin oudon näköinen, siinä sitten hetken ihmettelin ja tajusin että munhan on helppo hengittää! joten maha on laskeutunut. :D ihana olo, hengitys okeasti kulkee ihan eri tavalla eikä koko aikaa röyhytäkkään. tosin sitten heräsi huoli että ei kai mymmy vielä meinaa tulla..? mutta eipä tuo kai nyt vielä. vaikka eilen oli kyllä suht kipeitäkin supistuksia. tai sellaisia menkkamaisia. tai ehkei edes ihan niin kovia.

mulla alko nyt vähän niinku äippäloma, vaikka oikeasti se alkaa vasta 5.1 mutta nyt alkoi loma ja sitten sen jälkeen heti äippäloma joten ny vaan lomailen! ihanaa!

lispetti tota on kyllä niin mahdoton kuvitella että millainen se olo on kun viimeinkin sen pienen saa syliin. mä varmaan istun ja tuijotan sitten vaan pientä. :D

niiskuneiti hyvä että kaikki oli ihan hyvin neuvolassa. ja samantien jos tuntuu siltä että sairalaan pitää mennä niin lähdet kuin salama! :D toivottavasti nyt ei kuitenkaan mitään sellaista tulis eteen.

jaaha nyt leffaa kattomaan.
 
Iltoja. :wave:

Liirah Tuskimpa vauveli vielä tulee. Yksiössä kun on niin viihtyisää ja lämmintä. :heart:

Neuvolantäti mittaillessa sf-mittaa kysyi että sattuuko häpyluu siihen vastasin että kyllä. Noh syykin siihen on se että meillä vauveli tosi alhaalla rt:ssä ja neukkutäti sanoi myös että tuskimpa enää pikkanen lähtee sieltä mihinkään kun jotenkin on sen oloinen vauva tulossa että helpolla päästään... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Se oli kyllä hauskaa kun mies oli mukana ja heti kun päästiin ovesta ulos hän sanoi mulle että nyt sitten voidaan varmaan lähteä heti sinne synnärille kun sun päässäs alkaa kehittymään kaikkia ajatuksia kutinoista ja liikkeiden vähyydestä. :LOL: Hänen mielestä tutkailen olojani liiankin tarkasti. :D

Kävin soppaamassa tänään vauvalle peiton ja tyynyn kun en ottanut sitä kelan pakkausta niin oli itse ostettava. Mutta ei maksanut paljoa alle 5e päästiin. Tuttu myymässä niin sain hiukan alennusta.

Hei kestoilusta kyselisin... Kuinka moni teistä kestoilee? Vissiin juttuakin jo ollut mutta en muista. :headwall:
Olisin mielenkiinnosta vaan halunnut tietää miten on onnistunut ja kuinka paljon niitä vaippoja taas tarvitaankaan sun muita täytteitä ja imuja.

Kävin myös vaunupisteessä tänään... ei ollut kauheesti mitään jäljellä. Ja tutit ja tuttipullot oli ihan hyvässä alennuksessa mutta KAIKKI ne vastasyntyneiden tutit olivat loppu.

Rintakumit olivat 6,50 alennuksella... saako jostain halvemmalla??? en viitsinyt ostaa kun en tiennyt missä hinnoissa ne yleensä pyörii???

Niisku-neiti & rinsessa 32+3

ps. liirah Me mennään niin tasoissa! Itselläkin alkoi tänään loma ja äippäloma alkaa 4.1 mahdetaanko olla kilpaa huutamassa synnärillä... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Meidän olis tarkoitus koittaa kestoilua, mutta nää ekat viikot käytän kertiksiä kun olen vielä aika hukassa rutiinien kanssa. Ja nää pienet kakkailee niin usein et josko tää pahin sinappi-rumba olis ohi kun aloitetaan kestojen kanssa säätäminen.
Mä ostin prismasta ainu-rintakumeja, paketissa on 2 kpl, ja hintaa oli muistaakseni 6,25 euroa.
 
juu siis lääkärit voi olla nihkeitä katkasemaan sitä, mutta taas kaikilla ei imetys onnistu rintakumin kanssa.. sillon se kannattas vaan saada poikki ja ilman kumia imettää =)
mutta määpä tein tempun.. kävin ostaa sukkahousut ja pari bodua vauvalle että pistän huomenna ne hautajaisiin. päästiin kotiin ja kappas, eipä niitä näkynytkää enää. tippuneet matkan varrelle.. vähän huono tuuri :/
 
on taas niin huonosti nukuttu yö takana ettei oo mitään järkeä. herään noin puolen tunnin / tunnin välein joko pissalle tai siihen että lonkkiin sattuu. tää on niin persiistä!!! ku vaan sais nukkua selällään ni mullekin tulis uni ihan eri tavalla ja nukkuisin kuin pieni possu.

eilen taas tuli sellaisia kipeitä supistuksia, mutta edelleenkään en ole huolissani, ne ie kuitenkaan ole niin kipeitä. ja huomenna on neuvola niin joskos se siellä osais jotain sanoa vaikka siitä että onko vauva jo kiinnittynyt. meidän se neukkutäti kyllä tuntuu jotenkin niin osaamattomalta vaikka on kuulemma ollut ennen synnärillä töissä! aina kun siltä kysyy jotain niin se on ihan äimän käkenä et emmä vaan tiedä.
oon sitte tullut siihen johtopäätökseen et soitan nykyään suoraan äitiyspolille ja kysyn sieltä miten asiat on. :saint:

tänään pitäis mennä laulaa kauneimpia joululauluja tuomiokirkkoon kl 18.00 tai sitten ehkä mennään jo klo 16.00. se on ollu meillä sellainen perinne että aina on käytävä, sitten se joulu alkaa kun on tuomiokirkossa käyty laulamassa. aah, mä odotan niin paljon jouluaattoa!! harmi vaan et maha ei enää vedä ihan entiseen malliin et ruokaan en pysty satsaa tänä vuonna, jos siihen fiilikseen sit vaan. :D perjantaina saa jo hakea kuusen, viime vuonnameillä ei ollut kuusta kun tultiin thaimaasta 23.12 niin ei siinä enää kerennyt hakemaan kuusta tai muutakaan. tänäkin vuonna oltais lähdetty thaimaaseen ennen joulua, mutta kun enhän mä saanut lentää enää kun tää on ollut niin vaikeaa tä raskausaika.
mikäs on teidän muiden lemppari matkakohde? meillä kyllä ehdoton ykkönen on thaimaa, mies tykkäsi myös egyptistä mutta mä en kun tuli 15 päivän ihan kamala ripuli!! :D
 

Yhteistyössä