Turkulaisia odottajia OSA II

Terve!

Snoopy Joo no opon kanssa täytettiin opintojen keskeytys lappu ja laitettiin päivämääräksi 14.12 ja lukuvuosi loppuu 18.12 mutta kun mulla ei ole koulussa enää tunteja ton 14. päivän jälkeen. Ja kela nyt ei sitten suostu maksamaan mulle pennin latia.. ihmettelen kyllä mihin asumistukeni jäi kun ei sitäkään maksettu :/

Soitin eilen kelalle ja sanoin että tänään on 4.12 minulla pitäisi olla tilillä 215e vuokraa varten miksi en ole saanut mitään rahaa. Niin ämmä toisessa päässä vastasi että asiaa käsitellään ja soitamme kouluusi uudelleen ja mietimme oletko ansainnut opintotuen ja kiva kun soitit!!!

ELI KYSYMYS ON NYT 2 PÄIVÄSTÄ!!! JONKA TAKIA EN OLE ANSAINNUT OPINTOTUKEA! :headwall: :kieh: :/

Mites sen äitiystuen kans sit mahtaa käydä... Voi että on taas hankalaa... :whistle:

Vatsa on ruvennut temppuilemaan ei tule mitään kakkaamisesta onko teillä hyviä vinkkejä??? Luumuja olen syönyt ja vettä noin pari litraa päivässä juon myös kahvia jonka ei ainakaan pitäisi kovettaa vatsaa ja mitäs vielä... Purkkaa jauhanut siinä toivossa että tulisi laksatiivisia vaikeuksia niinkuin väittävät liiallisen purkan syönnistä.

Ajattelin nyt 4 lomapäivän aikana siivoilla ja tehdä joulukortit valmiiksi... Kun eikös niiden viiminen postituspäivä ole 14.12 jos pistää menemään siinä punaisessa kuoressa kaikki...

Kivaa vaihtelua kotona istumisen sijasta eilinen kahvittelu. Kiitos :flower: Ihanan söpöt vauvat teillä. :heart:

Ensi yönä pitäisi nukkua yksin. Hiukan jännittää kun mies lähtee illalla 60 km päähän saunomaan ja hiukan maistelemaan tulee vasta huomenna takaisin. :/

Ja arvatkaas mitä Tänään jo 31+1

Niisku-neiti & rinsessa 31+1 :heart:

Mulla taas on ihan erilainen ongelma kun niiskuneidillä, täällä on maha sekaisin jatkuvalla syötöllä. koko ajan saa vessassa juosta. äh, mua sattuu peppuunkin jo. :D
ootko niiskuneiti saanu jo päästöksen siitä äitiyspäivärahasta? mulle kun sitä ei ole vieläkään tullut ja ensi kuun alussa pitäisi sekin tuki jo alkaa. ei tajua.

mun mies on niin ihana, se pitää mulle joulukalenteria tollasessa joulusukassa, siellä on joka aamu joku pikku yllätys ja lappu kuinka monta päivää jouluun on. kai sekin nyt jo tajuaa kuinka hullu len joulun suhteen! :LOL:

jalat on niin turvoksissa, jää kamalat kolot nilkkoihin jos vähänkin painaa tosta, ihan kamalaa. ja sitten muuten onko teillä muilla sattunut toi kehräsluu, siis toi luu kun on tossa nilkan sisäsyrjällä? mulla ne on ihan järkyn kipeet, pari kertaa oon pyytänyt miestä hieromaan niitä kun tuntuu etten pysty ees kävelee ku ne sattuu niin kamalasti. mitä muuta? ei varmaan mitään.

liirah ja mymmy 30+5

Voi juma, niiskis! Eli eivät siis kelasta maksa asumistukeakaan (=opintotuen asumislisää), koska päiviä puuttuu kokonaiset 2 kpl :eek: Ja ei varmaan sappi kiehu yhtään, eihän... :whistle: Hohhoijaa.. Toivottavasti tulevat järkiinsä ja nuo tukiasiat selviävät pikaisesti...

Ummetuksesta sen verran, että itse siitä kärsineenä ja kärsivänä kannattaa niitä luumuja napostella edelleen. Vaikutus voi tulla vähän viiveellä. Ja näin joulun aikaan niistä voi keitellä vaikkapa kiisseliä, tehdä rahkaa tai syödä torttujen muodossa :p nami. Apteekin liuoksista ei ainakaan mulle ollut mitään hyötyä, levolac aiheutti vaan mielettömästi vatsanväänteitä ja ilmaa mahaan. Not so nice :x Neuvolassakaan tähän vaivaan ei annettu muita neuvoja kuin riittävän kuitupitoinen ruoka ja luumut.

Ei tarvinnut täällä juhlia veronpalautuksilla, kun ei tullut kuin muutama hassu kymppi. Sijoitin ne ruokakauppaan :/

Sannalla on kauhea siivousvimma, ja jos ei siellä kotona ota laantuakseen, niin tänne saapi tulla jatkamaan :D Mä oon niiiiiin kömpelö tän mahani kanssa ja selkä sattuu jos vähänkin kumartelee imurinvarressa. Ja tuota pölyä kyllä nurkissa piisaa ja tuo koirakaveri jakelee karvapeitettään pitkin kämppää... :| Turhauttavaa, kun joka imuroinnin jälkeen huomaa kuinka karvapalloja lentelee välittömästi taas ympäri lattiaa. Jospa imuroin seuraavaksi koiran lattian sijaan... :p

Sssallalla vasta hieno kamera on! Tahtoo kans!!!! Ja tosi prameet vankkurit sait postissa (komia poitsu siellä vaunuissa :D ).

Liirah en ole saanut ja sekin ottaa mua jo niin kupoliin... :headwall:

Kait tästä on mentävä maate että tulis perjantai nopeemmin sitten saa jännätä tuoko postimies mulle sen opintotuen hylkäys lapun... olen kyllä sitä mieltä että se menee kuitenkin ensi viikkoon.

Ei millään jaksaisi tapella asioista näin joulun alla mutta hermoni ovat kuluneet loppuun ja seuraavaksi menen linjoja pitkin kitarisat ojossa vaatimaan rahaa! On se nyt jumankekka kauheeta kun kahdesta päivästä on kysymys... Niin koko kk opintotuki viedään. Annettiin varmaan jollekkin juopolle et saa joulupullon... Hyi mua ei noin sais sanoa. Mut ottaa nyt niin vietävästi päähän...

Sori tää ruikutus mut ei näin... Itsenäinen suomi hyvät palvelut, terveydenhuolto toimii ja ihmisillä hyvä olla. Opiskelijoilta ja odottavilta sillasilta vaan rahat pois ja varsinkin näin joulun alla ni Hyvää joulua kannattaa hankkia lapsia ja opiskella. :LOL:

Nyt nukkumaan tää kiukku pois josko huomenna olisi se parempi päivä.

Niisku-neiti& rinsessa 31+1

juu kerranki posti kivan yllärin eikä aina vaan laskuja :D
mites olis vauvakino ens to (13.12), lähtiskö joku seuraks? tällä kertaa saisin jopa jorille hoitajan kun se ei istuis paikallaan siellä vaan juoksis ympäri salia :)

Snoopy Mulla on EHKÄ kerran vuodessa tällanen siivousvimma ja alkaa pahasti laantuu enkä ole viel edes saanu koko kämppää siivottuu. En sit eilen saanu ku imuroituu. Neiti vaati äidin huomioita melk. koko pvän. Ainoa paikka missä oli hyvä olla niin maata mun päällä että teeppä siinä sit jotai =) Kokeilin edellisiltana rintareppua mut ei ollu hyvä, pimu kyl oli tyytyväiinen siellä mut mun oli hankala. Noi mun tissit on pahasti tiellä :LOL:

Me kuunnellaan musiikkia täällä. Pimun ehdoton suosikki on Ramon Zerano-Today. Se on ainoo biisi mikä pistää pimun hiljakseks. Jää aina kuuntelee tarkkavaisesti sitä ja hiljenee. Jännä vaikutus. Sitte muita rauhoittavia on Cheekin Tuhlaajapoika, Dynamint-Bemarivend ja Kotiteollisuuden Minä olen. Mies soittaa aina jotai teknohässsäköitä ja vähän rankempaa musaa niin niistäkin pimu tykkää. Tiedä sit mikä teknohiiri tuosta pikku-neidistä tulee :D

Kela on kyl perseestä, ei voi muuta sanoa. Meil töissä kans yks tyttö, niin on töissä joo ollu, mut sille ei voinu pariin kk maksaa palkkaa ennen ku nyt vasta joulukuussa ettei menetä tukia vaikka ei ole edes opintotukea saanu enää muutamana kk:na ku siinähän on se vuosituloraja mitä saa opiskelujen ohella tienata. Kivaa silleen kans elää pari kk ilman rahaa.. Ja mäki edelleen odotan sitä sairaspvä rahaa, tuskin tulee tän vuoden puolella. Ja Niisku-neiti valita vaan ihan rauhassa, tuskin se ketään haittaa. Pääsee johonki purkaa kiukkua.

Sssalla Missä ja mihin aikaan to? Mulla on aamulla yks niin syvältä jostain oleva juttu, mut tuskin siellä kauheen montaa tuntii menee.

Meil on äijä töissä ja sit sil on huomen vapaa. Pitäs huomenna sitte ne ristijäisvaatteet mulle mennä ettii jostai, tuskaa tuskaa tuskaa..

Jaaha, neiti nukahti. Jos menis tiskaa, plaah..

Nyt on leivottu muumi piparkakkutalo..onnistu yli odotusten!! :LOL:

Niin ja kiitoksia kahviseurasta. Se torstainen kuulostaa hyvältä. Mulle ainakin sopii! Ihan syvältä toi märkä ja synkkä ilma. Meillä Ilona on ruvennu kikattamaan kauheesti :)

se oli 11 maissa ja kinopalatsissa, jokin suomalainen tais leffa olla. mutta muistaakseni siellä alussa oli jotain esittelyä että jos niiden aikaan tahtoo olla niin vähän aiemmin.. ehkäpä joku muu tietäs tarkemmin?

Tänään aamusta oli aikast outoja tuntemuksia, en nyt osaa varmaksi sanoa mutta saattoivat liittyä limatulpan irtoamiseen. Aamulla heräsin melko kipeään supistukseen ja kun nousin ylös niin tuli reippaamman puoleisesti kirkasta limaa. Jostain olen lukenut että limatulppa voi olla kovinkin erilainen eri ihmisillä. Vauva on tosi alhaalla, painaa tuonne takapuoleen hassusti. Alavatsa tuntuu käsin koskiessa ihan erilaiselta, selvästi kovemmalta kuin ennen. Pari viimeistä yötä olen käynyt vessassa kutakuinkin tunnin välein, ja päivisin sitten väsyttää ihan kiitettävästi.. Se onkin mun suurin murheeni kun mietin synnytystä, pelkään että olen jo valmiiksi niin väsynyt etten jaksa ponnistaa.. Muutoin en osaakaan synnytystä pelätä, odotan vaan kovasti. Jos kokoarvio pitää paikkansa niin vauva on tällä hetkellä kutakuinkin 3,4 kg, ja potkut on melkoisen mojovia. Jalat ulottuu hirmuisen pitkälle, joten taitaa tulla isäänsä.
Mä olen nyt niin paljon toivonut saavani olla joulun kotona, että olen satavarmasti silloin sairaalassa ;) Eikös se ole se Murphyn laki?

tervehdys.

Voi vitsit hiukan mua jännittää lispetin puolesta. Toivottavasti saisit olla joulun kotona. :)

Täällä on ruvennut esiintymään kutinaa kämmenissä ja hassua polttekua myös. Kuumottaa ja punottaa. Meni aamulla ohi ja nyt illalla palasi. Katson vielä huomisen miten josko kämmenet rauhoittuisivat muuten on sitten jo pakko ruveta soittelee johonkin.

Vauveli on onneksi aktiivisesti pitänyt äidin mielenterveyden kasassa ja jomotellut vähänväliä... Alkuviikosta harjoitteli kääntymisiä ja kyllä sattus kun hän päätti jäädä vaakatasoon. Nyt onneksi taas pää alespäin ainakin mojovat potkut antaa ylävatsaan. :LOL:

Hyviä öitä.

Niisku-neiti & rinsessa 31+4

mua ottaa niin kaaliin tää touhu! saakeli ku ei saa nukuttua, lonkat on niin kipeet, vessas juoksen tunnin välein, selkään sattuu ja mieskin vtuttaa. ai niin ja kelitkin on ihan persiistä! jollei tää rupee ulostautuu täältä viiden viikon päästä ni alan tulee hulluks ihan saletisti!! :/

lispetti mulla tuli tossa jo jokusen aika sitten sellainen suuri kellertävän verinen limaklöntti, supistuksia tulee mutta enää ei ole ollenkaan niin kipeitä. ehkä sellasta jomotusta enää kun jossain vaiheessa ne oli kipeitä. tosin eihän mulla oo viikkojakaan kun 31+2.

täällä kanssa mymmy on mesonnu ihan kiitettävästi ja pyörii kuin hyrrä. välillä potkut tuntuu alhaalla toisessa hetkessä ylhäällä ja hikka aina tossa mahan puolessa välissä. :D hmm, et miten tää mahtaa oikein tälläkin hetkellä olla? tai sitten mymmyllä on 4 kättä ja 4 jalkaa!!
:LOL:

Mulla jää torstain tapaaminen väliin. Tuskin olen tohon mennessä viel päässy pois sieltä aamuisesta jutusta. Harmi. Onks tollasia usein muuten?

Meillä oli eilen ristijäiset ja neiti sai nimekseen Ella Ilona ja mun sukunimi. Molemmilla perustylsä nen-loppuinen sukunimi ja mä olen aina ollu sitä mieltä kyl, et lapsi saa mun sukunimen.

Mut nyt ku on rauhallista nii meen juomaan kahvia ja syömään viel vähän lisää eilistä prinsessakakkua, oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää =)

Iltoja :wave:

Onnea Sannan pienelle rinsessalle nimen johdosta. Nätti nimi. :flower:

Liirah
Ei ole enää pitkä matka! Koitetaan jaksaa! Oletko muuten varannut jo sen synnytysvalmennuksen. Itse varasin sen 7.1.2008 klo 18.30-20.00!

Ai että saatiin se kauan odottamamme lipasto/hoitopöytä. Heti laitettiin kasaan ja paikoilleen. Koneessa pyörii iso kasa pieniä vaatteita ja kämppä on järjestyksessä. Siinä siivous/järjestely tohinassa olisi kyllä taas tarvinnut olla viisas ja muistaa että on se päivä huomennakin :LOL: Nyt on alaselkä niin hemmetin kipee. Toivottavasti ei häiritse yöunia.

Enää 4 päivää koulua ja sitten alkaa joululoma. Aika pitkältä tuntuu ajatella että pitäisi kuluttaa aikaa kotona melkein 2 kk kun ei ole tota rahaakaan niin ei viitsi kauheesti mihinkään lähteä. Kaikesta on luovuttava ja kynttilänvalossa istuttava. :LOL: Noh kait se kela ymmärtää jos ei niin sitten kovemmat otteet kehiin. Mulla kyllä on aikaa sitten lomalla istua kelan konttorissa ja vaatia itselleni kuuluvia tukia. :kieh:

Tästä jatketaan. Koita liirah jaksella! :hug:

Niisku-neiti& rinsessa 31+5

Jaahans, lispetti taitaa olla jo vauvautunut taikka sitten tositoimissa. Kumminpäin vaan, kovasti tsemppiä ja onnea sinne :heart: Alan itse jo hyppimään seinille, kun supistuksetkin tuntuu vähentyneen ja vauva vaan nousee ylöspäin kohti mamman keuhkoja. Kohtapuoliin saisi tää bebe valahtaa lähtökuoppiinsa tai tämän äipän ei kärsi enää kohta hengitellä. Kohtu painaa aika messevästi tuonne palleaan ja keuhkoihin :x

Mies piti tänään kunnon saarnan mun mammaloman vietosta :eek: Nyt on kuulemma korkea aika jäädä kotiin lepäämään sen sijasta että käyskentelen päivät pitkin kyliä ja kärvistelen itkua vääntäen kipuineni iltaisin. Pakko myöntää, että oikeassahan tuo on :ashamed: En ole varmaan ensimmäistäkään lomapäivää viettänyt jouten vaan koko ajan on kymmenen kattilaa liedellä. Ehkä nää vipat päivät kannattaa viettää rentoutuen.

sanna-78, onnea teille ja pikku-Ellalle nimen johdosta! Todella kauniin nimen olette valinneet. Meillä tulee olemaan sama juttu, eli vaavi saa mun sukunimen. Tätä ei tosin anoppi vielä tiedä, jään jännityksellä odottamaan reaktiota... Mulla on sellanen tunneside omaan sukunimeen, että en aio luopua siitä jos ja kun mennään naimisiin. Ei oo mikään über-erikoinen, mutta en vaan halua siitä luopua. Miehen poika on miehen sukunimellä, mutta siitä huolimatta tahtoisin tälle meidän vauvalle mun nimen. Miehen mielestä ihan ok, ja sehän se on tärkeintä. Ei se muille kuulu.

liirahille jaksamisia... :/ Mut älä vielä kiirehdi vaavin syntymää. Vielä olisi paljon tärkeitä viikkoja vauvalle kehittyäkseen. Sitä mäkin koitan itselleni toistella, vaikka kyllä ihan toiselta välillä tuntuukin. Mein bebe on keskiviikkona virallisesti täysaikainen, sen jälkeen alan kyllä tosissani toivoa pikaista synnärille lähtöä! :LOL: En oo vielä mitään synnärilaukkuakaan pakannut, mutta pienimmät vaatteet olen sentään saanut jo pestyä. Mitä mä muuten pakkaan sinne tyksiin mukaan? En viitsis sentään minkään matkalaukun kanssa lähteä! :D Mulla on tapana pakata mukaan aina "vähän" varalle... :whistle:

Snuupi ja vatsa 37+4

niiskuneiti en oo varannut sitä synnytysvalmennusta, jotenkin se on vaan jäänyt kaiken muun stressin joukossa. tässä ei todellakaan oo pitkä aika, mutta kuitenkin NIIN pitkä aika. jospas oltais samaan aikaan osastolla, ja tutustuttais paremminkin. :D

snoopy mä tiedän etten sais kiirehtiä vauvan ulostuloa, mutta kun tää on välillä niin kamalaa. henki ei kulje ja se on ehkä kaikkein pahinta. laskeutuis ees maha. sulla alkaa pian olee jo jänskät hetket. :heart:

tänään kun oltiin myllyssä niin sain ihan kamalan supistuksen joka teki kyllä niin kipiää. sitten sellanen nainen katsoi mua kun siinä nojasin kärryihin ja irvistin niin teki jo mieli sanoa et men ny jo jonnekin.. musta tulee varmaan aivan ihana synnyttäjä! :LOL:
mites te muut, ootteko ajatellu mitä kaikkia kivunlieveityskeinoja? ite olen ajatellut niin että epiduraalia en ota, voi olla että sitten olen kjyllä IHAN ERI MIELTÄ kun tositoimissa ollaan! :LOL:

ai niin niiskuneiti toi rahajuttu.. miten se voi noin mennä? tosi hassua. mut oikeesti meet sitten sossuun hakee rahaa, ethän sä pyhällä hengellä voi elää! ja se on saletti!

Moikka,

en olekaan taas hetkeen kirjoitellut.

Lispetille tsemppiä, kuulostais siltä, että tositoimet on lähellä. Toivottavasti ei kuitenkaan joululle sit osuis sairaalassa olo. Vielä ehdit oman joulutontun sitä ennen saada syliin :xmas:

Sanna-78: kivan nimen ootte tytölle antaneet, onnea :flower:

liirah: aika vähän on tullut noita kivunlievityksiä vielä mietittyä, mutta kyllä aion epiduraalin ottaa, jos kovin kipeältä tuntuu. Aika monella se on tuntunut mm. auttavan pitkässä avautumisvaiheessakin rentouttavasti jne.

(.) Mä olen nyt sisustellut typykän huonetta, verhokangas tossa odottelis ompelemista... Joululahjojen osto on ihan vaiheessa enkä tajua missä välissä kerkiin niitä käydä hakemassa! No, vielä pari viikkoa armonaikaa...

t. Piipi + typykkä 30+3

heipsansaa.

jospas oltais samaan aikaan osastolla, ja tutustuttais paremminkin. Se olisikin mukavaa.

Kiva ekaks stempata muita jaksamaan ja nyt on itsel taas tänään sillanen päivä et morjens. Oksat pois oksattomastakin puusta. :headwall: Heräilen aika ajoin yöllä siihen että olen selällään. Pystyn siinä asennossa nukkumaan taivaalisen hyvin mutta alitajunnassa jyskyttää tieto siitä että kylki asento olisi parempi.

Ärsyttää taas tämä kaikki :headwall: Huomenna soitan neuvolaan ja rupean hiukan tiedustelee tästä kutinasta jota esiintyi myös tänään aamulla. :/

Vauveli liikuskelee luojan kiitos ahkerasti mutta pelko persiis ajattelen et kuitenkin tapahtuu jotain ikävää. Hyvä etten ole käskenyt miestäkin korjaamaan kaikki pinnasängyt ja hoitopöydät hevon kuuseen ettei vaan tapahtuisi kauheita kun ollaan kaikki valmiiksi laitettu. Tämä taitaa mennä jo jonkun sortin hulluuden piikkiin. :headwall:

Vitsit ei tämä koneellakaan istuminen enää ole mitään herkkua. koko ajan takamus puutuu ja ylävatsaa ahistaa. :kieh:

Mieskin lähti töihin joten taas yksin vatsan kera kotosalla. Pitäisi pari koulu juttua pakertaa mutta tää vali vali vaihde iski silmään. :LOL:

Kivunlievityksistä en ole mitään ihmeellistä miettinyt... KAIKKI VAAN JA HETI! taktiikka voisi olla hyvä. :LOL:

Noh huomenna parempi päivä.... :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 31+6

Oukei.. Palauduin juuri joulukonsertista. 2 h kirkonpenkillä rv 38 ei tee gutaa... Testatkoon ken haluaa :x Per**e ihan tulessa ja kinttuja vihloo!

Joo, ja lispetti on käynynnä jakaantumassa :D :flower: :heart: Tulkoon itse kertoilemaan enemmän kuulumisia kunhan kotio toipuu :D (sori tuhannesti lispetti kun oon tällanen lärppä :whistle:...).

niiskuneiti sä puhuit tosta käsien kutiamisesta. mulla kutiaa sormet, ei kämmenet. kannattaisko munkin soittaa neuvolaan? ei kyl oo yhtään sellainen paniikkiolo tästä kutiamisesta. paitsi et mahaan on tullu ihan tosi paljon tollasta punaista ihottumaa joka kutiaa kanssa.

meillä mymmy tuntuu tossa oikeella kylkiluiden alla, siin on varmaan pieni peppu, koska potkut tuntuu vasemmalla ja hikka tuol alempana. sen oikeasti tuntee ihan muodot ja kaikki! :heart: tosi ihanan tuntuinen. :D

niiskuneiti eiköhän tänne saa tulla kaikki purkamaan oloaan, niin hyvää kuin huonoakin! joten tänne aina vaan purisemaan kun jokin painaa, niin mä ainakin teen! :D

tarttis vielä pari joululahjaa käydä hakemassa, varmaan tarvis myllyyn joku päivä suunnata, tai meniskö ihan kaupungille? hmm, siinäpä ongelma! :D

mulla on ollut kivunlivityksinä kaurapussi, amme :heart: , hierontaa, ilokaasu :heart: , kohdunkaulapuudute joka ei tuntunut auttavan, akupunktioneulat.. kummallaan kerralla en ehtinyt järeämpiä saada.
hoitaja nyt hakusessa torstaiks, miehen työvuorot muuttui.. toi esikoinen on vähän eläväinen sinne mukaan otettavaks (ts. sitä ei saa millään olemaan juoksematta enää siellä x))
meillä on nimi tiedossa mutta ei ristiäispäivää vieläkään, alunperin piti pinja ilona tulla, mutta mies haluais toisen nimen eriks. saapi nähdä kuin käy :p

Onnea paljon lispetin perheelle!! :flower: :hug:

Meillä tänään 4kk neuvolalääkäri. Tulen sitten kertomaan kuulumiset. Mulla ei ollut kivunlievityksenä mitään muuta kuin lämmin vesi. En kerennyt saada mitään ja ilokaasua en uskaltanu ottaa. Oltiin silloin tyksissä jlo 23.00 ja Ilona oli syntyny 1.22.

Nyt juomaan kahvia Ja muuten sanna-78 ja sssalla Ilona on kaunis nimi =)

amalia07 hyvä että kaikki ok lääkärissä ja Ilona on juu nätti nimi =) :heart: =)

Meillä veti Ella eka 6h unta palloon ja sit viel 3h. Ihanaa, sai nukkua kunnolla.. Nyt neiti EHKÄ vetää pikku unet tossa sitterissä, ainaki silmät on kiinni..

Eilen otin tollasen taljan lattialle ja siihen laitoin Ellan mahalleen. Hetken aikaa jakso siinä olla ja pidellä päätä pystyssä ja sit kierähti selälleen. Niin ne vauvat kasvaa ja kehittyy =)

Ja Lispetille onnittelut täältäki :heart: :flower: :heart:

Jospa nyt jois vihdoinki ton kahvin ku meen pikku sylivauva on tosiaan tuolla sitterissä... edes hetken..

Yhteistyössä