Noi sokerirasitus-jutut on kyllä merkillisiä. Mä itse ihmettelin silloin, että mistä syystä se paastoarvo on korkeampi kuin 2 tuntia sen glukoosisiirapin juomisen jälkeen testattu arvo. Tai mulla oli paastoarvo ja 2 tunnin arvo tismalleen sama, eli 5,1. Viime viikolla kun testattiin uudestaan tuo paasto-arvo, niin tulos oli 4,6, eli tosi hyvä. Olis meinaan näillä viikoilla saanut olla 5,4. Mullahan otettiin ne ekat sokerirasitustestit normaalia myöhempään, vasta rv 31, eli ehkä se vaikutti siihen paasto-arvoon. Olis mukava tietää enemmänkin noista sokeri-asioista, mutta googlettamallakaan ei oikein löydä muuta kuin terveyskeskusten ohjeistuksia, joissa ei kerrota sen tarkemmin että mistä oikein on kysymys.
Tulin just koiruuden kanssa piiitkältä lenkiltä, oli pitkästä aikaa niin mukava ilma että oli mukava tehdä reilu lenkki. Törmättiin yhteen koirakaveriin niin saivat mukavasti väsyttää toinen toisensa kun me omistajat köpöteltiin perässä inhimillistä tahtia. Meidän vesipetomme kävi avantouinnilla kaikissa ojissa joita matkan varrelta löysi.. :/ Englanninspringerspanielit kuulemma kestävät tosi kylmää vettä, eikä se kyllä yhtään näyttänyt palelevan, mutta on se vaan silti karmeaa katseltavaa kun itse palelee ihan kuivanakin. Kaveri vaan painelee vapaana semmosta vauhtia etten mä edes huomannut sen menevän jorpakkoon. Tajusin vasta sitten kun oli jo liian myöhäistä. No mutta saipahan ainakin purettua tuota valtavaa energialatausta!
mites Snoopy, onko sulla se hormoniviivakin mahan päällä? Mulla kanssa kaikki vatsan mallista ja siitä hormoniviivasta päättelee että olis poika tulossa, mutta mehän ei olla asiasta ultrassa kysytty ku ollaan haluttu säilyttää yllätys ihan loppuun asti. Jännitys tiivistyy..!
Oli hauska taas ultrassa vähän vakoilla vatsan sisäistä maailmaa, aika levollista oli tälläkin kertaa. Sivuprofiilista nähtiin, että vauva maiskutteli jotakin ja kovasti harjoitteli hengitystä. Pulssikin oli jo aika normaali, jotain 134, eikä semmoinen hyper-nopea kuin noissa aikaisemmissa ultrissa.