Turkulaisia odottajia OSA II

Voi että.

Just soittelin sokerirasituksen tuloksista. paasto näyte 5.2 mut laski sen 2 tunnin jälkeen 5 et aika hyvä mut ei tarpeeks. Dietillä jatketaan johon kyl nyt sisältyy yks joulutorttu! Hemoglobiini oli laskenut 111 :eek: Hyvä et ne sekotti lähetteet ja otti multa kaikki yhdellä kertaa. Eli nyt vaan rautaa popsimaan joka toinen päivä.
Mitä niit rautavalmistei voi käyttää???

Niiskuneiti: Rautavalmisteista:
Obsidan: kapseli, hyvä ja tehokas, herkkämahaiselle ei välttämättä paras vaihtoehto
Retafer:tabletti, muuten kuten obsidan (tästä 2 eri vahvuutta saatavilla)
Maltofer: tippoina tai suklaanmakuisena imeskelytablettina: hellempi vatsalle, ei välttämättä niin tehokas kuin 2 edellistä

Noi on ne yleisimmät mitä neuvoloissa suosittelevat. Jos on oikein herkkävatsainen niin monet sellaiset on käyttäneet nestemäistä Kreuter blutsaftia jota saa sit taas luontaistuote kaupoista. Neuvoloissa ei erityisemmin tota suositella, koska on luontaistuote ja niiden turvallisuudesta ei ole tutkimustuloksia kuten lääketehtaiden tuotteista.

lispetti Ohops, onpas tein vapeli jo aika koltiainen :p ! Koitas nyt kroppas kanssa jaksella ainakin nuo valmennukset läpi ;) Vielä viimeinen osio läpikäymättä..

Mahan muodosta; mulla on kuulemma ihan selvästi poikamasu. Niin, vaikka viimeksi ultran mukaan tyttö tulossa (sekin siis fiftisixti, ei varmuudella). Eli ota tuosta sitten selvää. Eipä onneksi enää kauaa aikaa, kun sekin selviää :D Vähän alkaa sekin jännättämään. Massu on siis malliltaan tuollainen pitkulainen pallo, eikä kovinkaan levinnyt sivuille.

Sssalla, odottaja olen edelleen. Ajattelin kyllä meneväni näytille, mutta koska liikkeet tuntuvat ihan normaalisti ja lääkärineuvola on muutoinkin tällä viikolla, sain mieleni maltettua.

Kiitos pitkäkoipi Näillä tiedoilla marssin seuraavaksi apteekkiin.

Jee varasin sen synnytysvalmennuksen TYKSiin. 7.1.2008 klo 18.30-20.00 Aika kauan siihen sit meneekin. Mies on ihan kypsänä kun tohonkin kuuluu joku imetysinfo ja kun se ei koske hänen nännejään niin ei sitä vois vähempää kiinnostaa.

Noi sokerirasitus-jutut on kyllä merkillisiä. Mä itse ihmettelin silloin, että mistä syystä se paastoarvo on korkeampi kuin 2 tuntia sen glukoosisiirapin juomisen jälkeen testattu arvo. Tai mulla oli paastoarvo ja 2 tunnin arvo tismalleen sama, eli 5,1. Viime viikolla kun testattiin uudestaan tuo paasto-arvo, niin tulos oli 4,6, eli tosi hyvä. Olis meinaan näillä viikoilla saanut olla 5,4. Mullahan otettiin ne ekat sokerirasitustestit normaalia myöhempään, vasta rv 31, eli ehkä se vaikutti siihen paasto-arvoon. Olis mukava tietää enemmänkin noista sokeri-asioista, mutta googlettamallakaan ei oikein löydä muuta kuin terveyskeskusten ohjeistuksia, joissa ei kerrota sen tarkemmin että mistä oikein on kysymys.

Tulin just koiruuden kanssa piiitkältä lenkiltä, oli pitkästä aikaa niin mukava ilma että oli mukava tehdä reilu lenkki. Törmättiin yhteen koirakaveriin niin saivat mukavasti väsyttää toinen toisensa kun me omistajat köpöteltiin perässä inhimillistä tahtia. Meidän vesipetomme kävi avantouinnilla kaikissa ojissa joita matkan varrelta löysi.. :/ Englanninspringerspanielit kuulemma kestävät tosi kylmää vettä, eikä se kyllä yhtään näyttänyt palelevan, mutta on se vaan silti karmeaa katseltavaa kun itse palelee ihan kuivanakin. Kaveri vaan painelee vapaana semmosta vauhtia etten mä edes huomannut sen menevän jorpakkoon. Tajusin vasta sitten kun oli jo liian myöhäistä. No mutta saipahan ainakin purettua tuota valtavaa energialatausta!

mites Snoopy, onko sulla se hormoniviivakin mahan päällä? Mulla kanssa kaikki vatsan mallista ja siitä hormoniviivasta päättelee että olis poika tulossa, mutta mehän ei olla asiasta ultrassa kysytty ku ollaan haluttu säilyttää yllätys ihan loppuun asti. Jännitys tiivistyy..!
Oli hauska taas ultrassa vähän vakoilla vatsan sisäistä maailmaa, aika levollista oli tälläkin kertaa. Sivuprofiilista nähtiin, että vauva maiskutteli jotakin ja kovasti harjoitteli hengitystä. Pulssikin oli jo aika normaali, jotain 134, eikä semmoinen hyper-nopea kuin noissa aikaisemmissa ultrissa.

mähän kävin siellä sokerirasituksessa kans, ja arvot oli todella hyvät! vaikka olin ihan varma että raskausdiabetes on kun juonkin vähintään 4 litraa per päivä. :D siis vettä menee alas kuin koskesta! :LOL:
me tässä mietittiin et joskos mentäis sinne 3d ultraan medisonariin. eikös niiskuneiti siellä käynyt? liikkuiko se kuva vai oliko se paikallaan koko ajan? tai siis, emmä osaa nyt selittää.

mymmy tuntuu tossa ylävatsalla, tosi jännän tuntuinen. tollanen kova kohta tossa, mahtaisko olla pikkusen jalka? ööh, tosin potkuja satelee joka paikkaan, et yhtään en osaa kyllä sanoa mikä kohta voisi olla! :D

niiskuneiti mä syön obsidania 2 kapselia/pvä kun hb on todellakin jo aikaa ollut sen 100 pintaan, enkä millään saa sitä ylös. mutta kun sitten taas toi retafer saa mun mahan ainakin ihan sekasin ni obsidan on ollut mulle paras vaihtoehto tähän asti.
oliko joku käynyt äitipolilla ton alhaisen hb: n takia? kun mulla on ollut satasen pintaan todellakin jo viikolta 18 tai 19.

tänään ois se yks perhevalmennuksen osa, joku lastenhoitojuttu. mutta kun tuol osastol on saanu hoitaa niin paljon lapsia kuin vaan jaksaa, ni kiinnostus on nollassa lähteä. mutta onhan se miehelle sitten hyvä käydä kattomassa et mitä siellä sanotaan.

eikun joskus osastolle tuli lapsi jolla sitten diagnosoitiin kystinen fibroosi jne. ja sitten lääkäri meiltä kyseli että millä saa halvalla ja nopeesti tehtyä tutkimuksen että onko lapsella kystinen fibroosi. vastaus tähän oli että nuolaise lapsen poskea niin se maistuu selvästi suolaiselta. joten älä hätäile. sitä mä vaan.
ja onhan siinä muitakin "oireita" kun vain se suolaisuus. joten jos jollain nyt lapsi maistuu "suolaisemmalta" ( ainakin tän mun kertomuksen jälkeen) niin se ei todellakaan tarkoita että kystinen fibroosi olisi! kyllä sen äkkiä neuvolassa huomaa monista eri asioista.

ootkos ilmarinäiti alkanut nyt maistelee vauvaa vai minkä takia kyselit? :D

snoopy, mulle on neuvottu kummastakin että jos kaatuu niin heti pitäis, eikä jäädä odottelemaan yhtään.. tää nyt on ehkä pelottelun makua, muttamutta =)
ja noista rautavalmisteista, itse söin sparctosinea vai miten lie kirjoitetaan. mutta se on obsidania parempaa, ei maistu miltään. obsidania en voinnut syödä kun se raudan maku oli niin kamala..

Linea negra löytyy. Kulkee navasta sekä ylös- että alaspäin. Eikös se ollut ns. "poikaviiva"? Sisarellani ainakin tämä piti paikkaansa, kaks poikaa tullut viivalla ja tyttö ilman viivaa :) Mulla on kyllä niiiiin poikaolo edelleen, että yllätyn kyllä tosissaan, jos tuolla tyttönen kuitenkin asustaa.

Joo-o, Sssalla olisin mennyt viivana polille, ellei noita liikkeitä olis alkanu tulemaan normaaliin tahtiin. Sanottakoon, että olen yhä tarkkaillut niitä aika neuroottisesti :/

Niisku-neiti, saitko sen tyksin ajan vasta tuolloin...? Mä en ole koko tutustumista vielä varannut (olen tyystin unohtanut koko jutun... :ashamed: ), ja jos sullakin meni noin pitkälle niin mun tapauksessa synnytys taitaa olla olla eka tutustuminen... :| Onkos siellä kuinka tärkeää infoa? Kaverit ovat ainakin sanoneet, että "tärkeämpiä" ovat nuo neuvolan omat valmennukset. Niin, ja tuosta raudasta vielä; mulle myös sopimattomia ainakin nuo retaferit (vatsavaivoja täälläkin, enkä edes ole mikään herkkämasuinen), mutta noista Sssallan ja liirahin mainitsemista pitäis löytyä sinullekin sopiva.

Voivoi, kun kuluu tämä aika hitaasti... Kävin shoppaamassa kasan askartelutarvikkeita ja alan väsäämään joulukortteja päivien ratoksi :xmas:

ette ikinä arvaa mitä meille kävi!! me oltiin menossa sinne perhevalmennuksen viimeiseen osaan ja sitten oltiin siellä kymmentä vaille kuusi ja ihmeteltiin että missäs kaikki on. sitten se täti tuli sanomaan että se oli alkanut jo neljältä!! :LOL: no me siinä sitten että jaahas, no ei sille sitten mitään voi. ja mullehan ei ois tullut mitään uutta, mutta miehelle ois ollu ehkä ihan hyvä juttu.

mun piti mennä sinne 3d ultraan, mutta sitten muistinkin että mullahan on samaan aikaan neuvolalääkäri, joten pakko perua se ultra ja sehän jää sitten tekemättä kun perjantaiksi ei vissiin oo oikein aikoja missään kun josain oli jotkut gynekologipäivät tai jotain..

mymmy painaa ihan kamalasti tonne kylkiluihin, hyvä että pystyn istumaan tässä ja kirjottamaan kun niin painaa. hei te joille tullut raskausarpia, niin milloin ne on tulleet? mulla kun ei vielä ole tullut yhtään mahaan, peppuun ja reisiin kyllä, ni mahtaako tohon mahaan enää tullakaan? viikkoja on kuitenkin jo lähes 30.
ohoh, oiskos vielä muuta? ei nyt ainakaan muista..

ette ikinä arvaa mitä meille kävi!! me oltiin menossa sinne perhevalmennuksen viimeiseen osaan ja sitten oltiin siellä kymmentä vaille kuusi ja ihmeteltiin että missäs kaikki on. sitten se täti tuli sanomaan että se oli alkanut jo neljältä!! :LOL: no me siinä sitten että jaahas, no ei sille sitten mitään voi. ja mullehan ei ois tullut mitään uutta, mutta miehelle ois ollu ehkä ihan hyvä juttu.

mun piti mennä sinne 3d ultraan, mutta sitten muistinkin että mullahan on samaan aikaan neuvolalääkäri, joten pakko perua se ultra ja sehän jää sitten tekemättä kun perjantaiksi ei vissiin oo oikein aikoja missään kun josain oli jotkut gynekologipäivät tai jotain..

mymmy painaa ihan kamalasti tonne kylkiluihin, hyvä että pystyn istumaan tässä ja kirjottamaan kun niin painaa. hei te joille tullut raskausarpia, niin milloin ne on tulleet? mulla kun ei vielä ole tullut yhtään mahaan, peppuun ja reisiin kyllä, ni mahtaako tohon mahaan enää tullakaan? viikkoja on kuitenkin jo lähes 30.
ohoh, oiskos vielä muuta? ei nyt ainakaan muista..

voisin ehdottaa, 4.12 ja kolmen maissa? on neuvola sillon 14:00 vasaramäessä ja sen takia on pakko raahautua liikkeelle :D ts. mua ei hirveästi aina nappaa lähteä kovin kauas kotoa koska en omista ajokorttia ja meille ei ehditty niitä tuplia hankkia vielä-liikkuminen on tipan hankalaa :)

liirah joo, oli pakko nuolaista vauvaa :LOL: eiku jäi vaan mietityttään ja oon niin perusutelias et piti kysäistä =)

Käytiin äsken pappia tapaamassa joten nyt ois ristiäiset kasassa, vielä pitäis keksiä vaan nimi tytölle- ihan tuskaa!!mut onpa tässä aikaa etsiä ja tunnustella sopivia vaihtoehtoja.

4.12 kolmen maissa sopii mulle.

Nyt pitää kyl raahautua ulos kun kerrankin paistaa aurinko!!

Sopii mullekkin on sillon lyhyt koulupäivä. Jos edes ikinä enää pääsen sinne koulun penkille ennen äippälomaa... :LOL:

Viimeyönä heräsin 4 aikoihin supisteluihin jotka loppuivat puoli 7 aikoihin. Ja kömpisin takasin nukkumaan.

Hiukan mietityttää kun mulla on sitä kaulaa jäljellä sen 3 cm verran niin ja nyt sieltä ihan alhaalta kohdun suusta suppaili. Johtu kyllä siitä että vesselimme masussa yritti tulla jaloillansa sieltä ulos potki niin lujaa että tajusin vauvan kääntyneen tai sitten on uskomattomat käsivoimat.

Mut heti kun vauva rauhottus loppu suppailutkin. :/

pysyis nyt vaan ton joulukuun viel sisäl ni sit saa kyl tulla ku vuos vaihtuu jos kerran haluaa... :LOL:

mullakin uutta mahaa profiilissa. :D
pankaas ny kertoen et onko toi tyttö vai poika maha? :saint:

mä en pääse tiistaina, kerkesin justiis päivällä sopimaan muuta, ja on pääsen muutenkin vasta 16.00. mut mä tuun sitten toisella kertaa, jos mut sit enää huolitaan matkaan. :D

voi herran isä et voi väsyttää, on jotenkin niin veto pois. hb ei nouse millään ja verenpainekin aika huono. mut mitäs sitten kun mulla on jalatkin ihan kamalan turvonneet eikä terkkari sano oikein mitään. ite kun on sellainen pieni pelko siitä ettäois joku raskausmyrkytys alkamassa. päätäkin meinaan särkee suhteellisen usein. onko teillä jollain ollut raskausmyrkytystä? mulla kyllä pissa ihan puhdas ollut aina. no huomenna on neuvolalääkäri ja on se kyllä ihana nainen! alussa en tykännyt lainkaan mutta nyykään tykkään kun se on niin symppis. :D

onko teillä muilla paljon vauvaisia kavereita? mulla on muutama, mutta paras näistä muutti hämeenlinnaan joten suhteellisen vähän mulla on vauvaisia kavereita. ois niin kiva kun vois jutella jollekin sellai et se toinenkin tietäisi mitä tarkoitan. mulla on kyllä paljon ystäviä, mutta ei niistä varmaan kukaan ole hankkimassa lasta vielä vuosiin! :D no pääasiahan se on että ystäviä on.

mä syön nykyään kuin hevonen ja lihon kuin syöttösika. :LOL: paino ei vaan pysy kurissa, vaikka yritän kuinka katsoa mitä suuhuni laitan.. no kaippa se paino saa nyt nousta ja tiputtelee sitten pois kun mymmy on syntynyt. niinhän mä nyt puhun. :LOL:

liirah söpö masu sinulla.
Kukas sulla on siinä neuvolalääkärissä?

omaa napaa.

Kävin ostamassa tänään lökö housut joilla aion mennä loppuun asti! Mamma housuja mulla on yhteensä 4 + noi uudet ja yhet noista on lappuhaalarit. Ihanat päällä ei purista mistään mutta vessareissut yhtä tuskaa kun täytyy niiden henkseleiden kanssa pelata! Ja muut mamma housut ahdistaa niin kovin vatsasta että tuskaa on. Koko 46 on vain enää numeroita ja todella mahdotonta mahtua niihin. Voi että kuinka isoksi sitä oikein paisuu... Ja kun heinäkuussa 2008 pitäisi olla koossa 40 ni olisin iki onnellinen ja näyttäisin nätiltä hääpuvussa. Ja tietenkin muissakin vaatteissa. Ei kun lenkille vain heti synnäriltä!

Niisku-neiti 103kg & rinsessa 30+1

Yhteistyössä