Turkulaisia odottajia OSA II

meillä on taas takana suuri siivouspäivä. ja tänään pitäis vielä siskonpoikien kanssa tehdä muumipiparkakkutalo. mies on luvannu tehdä kaavat. :D
meillä mymmy on pitänyt aika rajuja bileitä, on varmaan murun kymmenen mielikuvitusystävää tullut taas kylään. :LOL:
meillähän mymmy oli hetken aikaa raivotarjonnassa mutta potkuja / myllerrystä tulee kyllä tonne alas ja hikka tuntuu tossa alhaalla kyljessä. että en tiedä miten päin tämä täällä nyt on. jalat alhaalla ja pää samassa paikassa. :LOL: aika akrobaatti!

missäs te muut ootte miehenne tavanneet? ja kuinka kauan olette olleet yhdessä? meillä on jotenkin niin perinteinen tarina, samassa lukiossa oltiin ja sitten vanhojen tanssiristeilyllä tavattiin. hain toista miestä ja sitten mun mies päästi mut niiden hyttiin ja jäätiin sinne juttelee. :D ja tässä sitä ollaan. :heart:
 
Me ollaan oltu yhdessä 3vuotta. Se, miten tavattiin, niin niin.. Viitsiikö sitä edes kertoa :LOL: :ashamed: :LOL: Yks perjantai-ilta olin kotona koneella, kun en baariin viitsiny lähtee, ku la oli työpvä. Noh, kuluttelin aikaani chatissa ja aloin kirjoittelee tän mun miehen kanssa. Se lähetti valokuvansa ja mä sille omani ja anto puh.nron ja la soitin ja su se tuli mun luo ja sillä reissulla se edelleen on.

Soittelin tossa pikku-pimulle pianoa ja se rauhoitti häntä. Soittelin raskausaikanakin pianoa niin sillonki rauhottu aina..

Pitää ma soitella talkkarille, tääl on viilee, ku meen patterit ei lämpee kunnolla.

Jaahan, vois varmaan tänään jotai syödäkin.

Sanna ja Nipsu-neiti 1kk 1pvä
 
Huomenta.

Me kans miehen kanssa tavattu netissä. 1v kirjoiteltiin s-postilla ja tekstiviesteillä ja sitten vaihdettii kuvia ja numeroita jonkun ajan päästä. Sovittiin tapaaminen jonka minä peruin koska olen aina hävennyt itseäni ja pelkäsin että hän ei pitäisikään minusta. Noh viikot ja kuukaudet kuluivat ja molemmat hetken aikaa sitä mieltä että antaa olla jos meidän on tarkoitus tavata me varmasti törmäämme jossain.

Muistan sen aina kun olin kaupungilla niin kyttäsin kaikkia vastaantulijoita ja miettisin että voi kumpa se nyt kävelisi vastaan.

Joskus lokakuun lopulla 2003 Olin alkanut taas tekstailemaan kyseiselle miehelle siinä sitten kerran työpäivän jälkeen pyysin häntä hakemaan minut ja veisi kotiin. Ikinä ei ole jännittänyt niin paljoa.

Mut sitten matka oli hiljainen ja autossa lokakuussa on pimeetä joten oli aika vaikeeta katsoa toista. Poistuin kyydistä kiitin kohteliaasti ja se oli siinä ajattelin et antaa olla ei hän minuun kuitenkaan ikinä ihastu. Lähetin hänelle viestin kun pääsin sisälle että haluisiko hän vielä tavata. Ja vastaus oli kyllä.

Tässä sitä ollaan 4 vuotta oltu yhdessä ja siitä ajasta 3 vuotta kihloissa.

Päivääkään en vaihtaisi pois vaikka vaikeeta on ollut. :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 29+5
 
Me tavattiin 2,5 vuotta sitten baarissa, yllättäen. Suomalaisten kohtaamispaikka.. Olin serkun kanssa juhlimassa siskon vauvan "varpajaisia", isä kun asusti toisella puolen maapalloa ja koettiin että jonkun on järjestettävä juhlat täällä koto-Suomessakin. Edellinen suhteeni oli mennyt metsään vain paria kuukautta aikaisemmin, eikä mua miehet pahemmin kiinnostaneet. Läppänä heitettiin serkun kanssa, että etsitään nyt samalla kertaa sitten mulle aviomies kun kerran liikenteessä ollaan. Baaritiskillä tämä tulevan vaavin isä sitten tuli kysymään, että mitäs mä kyseisessä paikassa teen. Mä olin oikea yltiö-femakko ja kyrpä otsassa vastasin mielestäni aika vittumaisesti että "etsin itselleni aviomiestä". Selkeästi artikuloiden ja hyvin epäviehättävästi. Serkku häpesi syvästi. Osoittautui kuitenkin tosi tehokkaaksi tuo kakkamainen käytös, ja numeroita vaihdettiin. En ollut aikeissakaan vastata jos ja kun mies soittaisi, mutta serkku puhui ympäri. Seuraavalla viikolla sitten törmäiltiin pariin kertaan ja kuukauden päästä mies raijasi kimpsut ja kampsut mun asuntoon ja kertoi haluavansa lapsia ja ties mitä. Mun oli kovin vaikea päästä perille tästä kaikesta, kun olin tottunut miehiin jotka ei välitä itsestään tai muista, eivät halua lapsia, eivät halua muuttaa yhteen ja ryyppäävät ihan liikaa. Alkushokin jälkeen tajusin että olikin mukavaa löytää vihdoin "normaali" kumppani. Joskin taitaa se olla liian komea mun rinnalleni ;)
 
me tavattiin n. 1,5 vuotta sitten baarissa. Olin veljeni ja serkkujeni kanssa iltaa viettämässä. Oltiin tanssilattialla,kun näin baaritiskillä mieheni. Mieheni käveli tanssilattian ohi ja mulle tuli jännä tunne et nyt tarttee tehä jotain et se huomaa mut...niinpä vilkutin hänelle. Mieheni tuli juttelemaan mun kanssa ja höpistiin koko ilta ja nähtiin seuraavana päivänä uudestaa. Muutimme yhteen ja ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi ja tässä nyt olemme. Kaikki tuntunut alusta asti tosi hyvälle. Taidamme olla ne oikeat toisillemme :)
 
ai niin ja me ollaan oltu melkein 6 vuotta yhdessä, joista 1 1/2 vuotta kihloissa ja 1.9.07 mentiin naimisiin. :D
ollaan me monesti naureskeltu että mitäs jos se toinen mies jota etsin oiskin tullut vastaan. ja sitten mun mieheen oli toinen nainen ihastunut, oli se aika säätämistä. tai no mitään säätämistä, mä vaan kerkesin ennen kuin se toinen nainen! :D
sen laivaillan aikana mä jo tiesin että tossa on mulle se oikea, tosin miehellä meni hetken aikaa ennen kuin tajus että mä olen se oikea hänelle!! :LOL:

mulla sattuu kamalasti tonne, sanonko rumasti, pimppaan? sitten selkä ja jalat jotenkin kanssa ihan pippurin kipeet, mut ei mua kuitenkaan supista.. mitä tää mahtaa olla?
 
liirah Mullakaki välill sillon vihlo/sattu tonne pimpsaan ja oli selkä kipee, mut en osaa kyl sanoa mitä on.

Ihanaa ku tuo neiti nukkuu nykyään öisin sellasia 3-5h pätkiä, saa iteki nukuttuun. Ja sit ku yöllä syö, niin röyhtäsee ja jatkaa unia tai sit vaan nukahtaa syliin ja jatkaa unia ku nostaa sänkyyn.

Jospa menis aamupalaa väsään.
 
Meikäläisenkin nivuset (ja siis tuo pimpsa, kauhee sana..) aika ajoin vihloo aika ikävästi. Varsinkin öisin ku tarvii koko ajan kääntyillä niin se jotenkin laukaisee tuota vihlontaa. Ja nyt mahan ollessa valtaisa mukavana lisänä on tulleet myös suonenvedot nivusiin. Tuo vihlonta on vissiin ihan sitä normaalia lantion laajentumista, mutta jos se oikein pahalta tuntuu niin sitten voi olla kyse löystyneestä lantiosta. Niiskis taisi kärsiä siitä..? Ei taida paljon apukeinoja löytyä, lakanoiden kannattaa olla liukkaat niin on sitten edes kääntyminen hieman helpompaa.
 
Vastaanpa minäkin tutustumisgallupiin: tavattiin 7,5 vuotta sitten opiskelijaristeilyllä ja vaihdettiin puhelinnumeroita, vaikka vahvasta humalatilasta johtuen jälkikäteen en edes muistanut, miltä mies näytti... Meillä oli silloin välimatkaa n. 400km, joten puhelin oli ahkerassa käytössä aluksi. Pikku hiljaa ruvettiin reissaamaan kahden kaupungin väliä ja mentiin kihloihin 2002. Samana keväänä otin sen ratkaisevan askeleen ja muutin Turkuun kultani luo ja hetkeäkään en oo katunut :heart: Naimisiin mentiin v. 2005, joten johan tässä on meiltä näitä vauvauutisia odoteltukin ;)

Nuo yölliset säryt vaivaa täälläkin, viime yö oli yhtä kääntyilyä ja tuskaa, kun lonkkia ja selkää särki niin kovasti. Mut kyllä tämän pikkuisen takia jaksaa vaikka mitä :heart:

t. Piipi + typykkä 28+3
 
Iltoja.

Voi herranjestas mikä yö takana. Mikään asento ei ollut hyvä. Ja jos löyty asento minulle sopivaksi ilmoitti vauveli että häntä ahdistaa ja ei rauhoittunut ennenkuin vaihdoin taas asentoa. Sit herätin jo miehenikin et painu nyt hevonkuuseen... :ashamed: Joten vaihdoimme puolia minä siirryin seinän puolelle nukkumaan ja hän minun paikalleni. Sitten tuli järkyttävä hiki& nälkä mutta en voinut juoda/syödä kun oli aamulla sokerirasitus! :headwall: Siinä sitä sitten pyörittiin tai joltain se varmasti näytti. Tämän vatsan kanssa tuo kyljeltä toiselle kääntyminen ei oikein enää onnistu. :LOL:

Saldo 2-5 hereillä silti makasin sängyssä koska jos olisin noussut olisi ollut pakko saada syötävää heti.

Meinasin nukahtaa sokerirasitukseen kun joutuu odottelee siinä välissä. :whistle:


Niisku-neiti & rinsessa 29+6
 
Huhuu kaikki kokoarviossa käyneet! Ei ollut neuvolassa mitään puhetta paikasta, eli siis tehdäänkö ne kokoarviotkin kaupunginsairaalassa, eikä esim. TYKSissä? Huomenna aamulla olis tarkoitus mennä ja nyt vasta aloin pohtia että olenko menossa oikeaan osoitteeseen.. No tietty huomenna aamulla voi asian tiimoilta soitella kaupunginsairaalaan.
Meillä on taas pari päivää ollu järjetön meno ja meininki masussa, ja mahasta kuuluu myös outoja ääniä. Semmoisia loiskahduksia. Supistelut on muuttuneet selvästi aikaisempaa pidemmiksi, ja öisin en nuku oikeastaan lainkaan.. Päivisin yritän ottaa univelkaa kiinni, mutta eipä sekään tunnu enää onnistuvan. Kierin vaan sängyssä. Nyt on pinnasänky jo valmiina, eli mun puolesta voisin lähteä piakkoin synnärille ;) Saa nyt sitten nähdä että meneekö lääkärin arvailut oikein ja päästäänkö tosiaan jo pian synnyttämään!

Mitenkä muuten teillä jo synnyttäneillä on mennyt ne synnytystapa-arviot, ovatko osuneet kohdalleen? Minkä verran teillä on ollut kohdunkaulaa jäljellä arviota tehtäessä?

Liisa ja Eka Vekara 36+3 (tai 36+6 neuvolan koneen mukaan)
 
Outch... oikeesti.. Nyt sattuu... :x

Menin ja kaaduin eilen, ulkona on tuon jatkuvan pakkasen ja suojan vaihtelun ansiosta aivan äärettömän liukas :ashamed: Arvatkaa pelästyinkö!? Ilta meni liikkeitä laskeskellessa, ja tietysti se hiljainen päivä osui eiliselle. Onneksi ne liikkeet sieltä löytyivät, mutta taisin kyllä venäyttää kylkeni jotenkin. Paikat aivan äärettömän kipeet. Mä en uskalla enää liikkua missään :(
 
Voi kökkö Snoopy, koita nyt lepäillä että toivut synnytykseen mennessä, ikävä ponnistella jos on venäyttänyt kyljen. Tai siis voisin kuvitella niin. Ei mitään paineita sen keskiviikon suhteen, ymmärrän jos tarttet "kotihoitoa" :)
 
Onneksi mies on niin kiltti, että on omatoimisesti hoidellut kaikki koiranulkoilutukset... :heart: Mut on tämä kotonajököttäminen tylsää! :eek: Onneksi on jemmassa kaikki rimakauhua ja rakkautta -jaksot, aloitin tänään niiden tiiraamisen. Ihana sarja! :heart: :D

Tutustumisgalluppia... Mäkin löysin oma alfaurooni baarista. Tosin hän töissä siellä, minä asiakkaana! :D Ja yhdessä oltu kohta viitisen vuotta (hui, kun aika menee nopeasti! :eek: ).
 
lispetti Synnytystapa-arvioon en osaa mä ainakaan sanoa mitään ku ei sellasta ollut.

Margaret Mut leikkaus TYKSissä Kristiina Tertti. Nopeeta meni leikkaus ja arpi on todella siisti.. Että hänen "käsiin" ainaki uskaltaa mennä.

Voi Snoopy, :hug:

Hemmetin liukasta on kyllä. Me oltiin tänään vaunuilla liikenteessä ja oli tollaset tennarit tms jalassa ne sai kyl kans askeliaan varoa.
 
iltaa tänne!
:)
mulla kanssa TODELLA HUONO yö takana, kuten niisku-neidilläkin.
nukahdan nykyään noin 4 aikaan, yleensä menen vessaan viimeisen kerran vartin yli 4 ja sitten nukun.. no ei paljoo naurata kun aamulla pitää ennen 7 olla jo hereillä. kyllä tässä vähän alkaa itelläkin jo pää sekoomaan! :D

hei sitten kuulkaas kaikki ketä tietää kumpi on tulossa , minkä mallinen maha teillä on? mullahan on veikattu sekä poikaa että tyttöä enkä oikein tiedä että kumpaan uskois.. ekaan vai tokaan ultraan? maha on todella alhaalla ja mun mielestä suhteellisen pieni. takaata ei välttämättä näy että oisin raskaana, mutta olen kyllä levinnyt sivuille. mitäs muuta? :D tarvii nyt koittaa kaikkia poppakonsteja jotta sais tietää kumpi ois tulossa. :heart:

tein äsken joulutorttuja, joskos söis muutaman.. nam :whistle:

ai niin ja sit taas näitä kysymyksiä sarjassa - todella fiksut- mutta mistä mä tiedän onko mun paikat auki vai ei? tai siis mistä mä tiedän että millon saan mennä uimaan ja millon sit on paikat jo auki ettei sais mennä? :ashamed:
 
liirah Mulla oli maha kuulemma vähän niinku poikamaha, jotai tyttömäistäkin kyl kuulemma löyty ja tuli tyttö, että mä en noihin mahanmuotojuttuihin ainakaan oikeen usko. Se on varmaan ärsyttävää jos on kumpaakin sukupuolta veikattu ultrassa et ota siitä sit selvää.. Ja lääkäriltä sun varmaan pitää kysyä saatko mennä uimaan vai et ja onko paikat auki vai kiinni. Mun mielestä siis.
 
olikos snoopy vielä odottaja vai jo vauvallinen?
odottajien pitäis heti kaatumisten jälkeen mennä käymään näytillä.. ettei istukka ala vaan irtoamaan tms.
aijjuu ja mahan muodoista. mulla oli erilaiset mahat ja lapset oli poika ja tyttö. ja mun äiti ties kummastakin heti kun maha alko näkyä että kumpi on, se myös on tiennyt vaikka kujinka monen muun mahat+lapset oikein =)
 
lispetti kyselit tuosta synnytystapa-arvioinnista, mulla Heikki lääkäri teki nopean sisätutkimuksen, kokeili ja paineli lantiota& häntäluuta ja totesi et mahtuu tulemaan. Kokoarviossa neiti oli sen 3,9-4 kiloa ja syntyessä alateitse 4160. Muistaakseni kohdunkaulaa oli tuolloin jäljellä se 3 cm ja paikat kiinni eli ei ollu tapahtunu viel mitään avautumista, tosin ei ollut kyl ollut mainittavia suppareitakaan.
Mun maha oli koko raskauden ajan ns. poikamaha ja tyttöhän sieltä tuli. Eli en kyl kans usko noihin "ennustuksiin". Raskaus ei näkyny takaapäin, masu oli vaan tossa edessä.
Lääkäriltä kantsii tosiaan kysyä et voiko vielä uida, mä kävin vielä rv 39 ja sainkin sit illaks kunnon supistuksia mut menihän siinä sit vielä eli viikko ennenku synnytyssupistukset alkoi.
Jaaha, jos ois nyt fiksu niin menis nukkumaan EIKÄ roikkuis tuolla facebookissa.. :LOL:
Iitulinäiti
 
Tulin just kokoarviosta ja vauva oli prikulleen sen kokoinen kuin tässä vaiheessa sopiikin, eli painoa nyt n. 2,9 kg ja mikäli syntyy laskettuna aikana (joka tämänkin ultran mukaan 21.12) niin arvioitu paino tuolloin n. 3,7 kg. Että joskos mun kroppa nyt vielä jaksais ainakin puoltoista viikkoa niin voitais jo sanoa vauvaa täysaikaiseksi :) Muutenkin kaikki oli kuulemma erinomaisesti, joten ihan hyvä alku tälle päivälle!
 
Huomenta.

Juuri heräsin viettämään vapaapäivääni.
Kahvipannu porisee taustalla ja joulutorttuja leivoin eilen ja niitäkin on jäljellä muutama. (ei ole kauaa) :D

12h yöunet takana ai että et teki hyvää!

Nyt tarttis kuluttaa aikaa kun mies tulee kotio vasta 9 illalla Siis se on koulussa 8-21.00 et voi hänen pyllyparkaansa. Itselläni ei motivaatio riittäisi alkuunkaan edes mennä kaikille tunneille. Jos kerran päivästä venyy noinkin pitkä!

Lispetti Hyvä et kaikki on niinku pitääkin.

Liirah Ollaanko me ainoot jolla vasta ens vuoden puolella la. (siis tarkoitan näistä jotka kirjoittavat "ahkerasti")

Nyt kahvin ja joulutorttujen kimppuun.

Niisku-neiti & rinsessa 30+0 Ei voi olla totta. Mihin se aika on mennyt.
 

Yhteistyössä