Turkulaisia odottajia OSA II

Hassua liirah, kun tuosta matkustelusta kysyit. Just mietiskelin tässä, kuika kivaa olis lähteä reissuun :ashamed: Jää kyllä muutamaksi vuodeksi tuo matkailu, mutta ainahan sitä voi vähäsen fiilistellä B) Mä itse tykkään käydä omatoimikaupunkilomilla, rantalomiin en ole oikein saanut kipinää, vaikka ihan rentouttavia nekin. Pariisissa on tullut useamman kerran käytyä, se on niiiiiin ihana kaupunki, että sinne voisin reissata vaikka kuinka monta kertaa! :heart: Toinen huippumesta on Barcelona. Siellä voi vaikka yhdistää kaupunki- ja rantaloman. Ja tunnin, parin ajomatkan päässä löytyy laskettelurinteet. Eli jokaiselle jotain.

Oletko muuten yrittänyt liirah väsätä esim. tyynyillä itselles sellaisen hyvän nukkuma-asennon? Mulla ainakin se jokailtainen "pesänrakennus" takaa ainakin tyydyttävät yöunet. Lonkkasärkyyn voisit koittaa lämmintä jyväpussia ennen nukkumaanmenoa tai lämmintä suihkua. Ajattele kuitenkin positiivisesti, nuo säryt ja kolotukset on ohimenevä vaihe (univaikeudet ei niinkään... :whistle: ).

Kolmeä ässää olen koittanut harrastella hyvinkin aktiivisesti, mut ei näytä tehoavan sitten ollenkaan. Selkää ja alavatsaa jomottelee hiukka sillai menkkamaisesti, mutta that's it. Vaavi hinkkaa selkäänsä tuohon mun vatsanahkaan puolelta toiselle, ja jollain ilveellä saa vielä jaloillaan kumauteltua aika nasevia potkujakin. Eikös se tila pitäis olla jo aika finaalissa :x ? Illat tää tyyppi on oikein TOSI riehakkaalla päällä, eikä mun nukkumisesta tule yhtään mitään ennen puoltayötä. Isukkikin on välillä komentanut olemaan kiltisti, mutta tää vauva ei ainakaan vielä koe isääsä millään tavoin auktoriteettina B)
 
kestoilusta.. meillä on vaippa-arsenaali ja kakkosen kohdalla laiskistunut äiti, esikoisen kanssa kestoiltiin paaaljon enemmän. suosittelen ostamaan muutaman erilaisen vaipan kirppikseltä/huutonetistä ja koitella niillä alkuun, saa luultavasti halvalla ja ehkä se ensimmäinen tai toinen vaippamalli ei toimi tai ei ole teille hyvä, ja ei ole mennyt rahaa hukkaan kun että ostain 20 samanlaista vaippaa uutena eikä ne sopis =) ja useat vaipat myös toimii paremmin kun ne on käytettyjä, imukyky ei ole aina paras heti uutena vaan saakkaa vaatia monia pesuja. ja kestoilla se vaihtoväli on meillä ainakin lyhyempi mitä kertiksillä.
ja liirah, jori laskeutu rv 30 ja synty 39+3 =) oli kyllä suhteellisen tukalaa kävellä pallo jalkojen välissä :D´
pitäis vielä jokin päivä mennä ostelemaan loput joululahjat, ei vaan mitään aavistustakaan että mitä sitä ostelis. mennään onneksi pois kotoa jouluks niin ei tarvitse sen kummemmin siivoilla tai väsätä ruokia =)
 
lispetille oikein paljon onnea. On se pikku-käärö vaan niin ihana :heart: Oma käärö makaa taas mun päällä joten muutama kirjoitusvirhe saattaapi tulla.

Kävin tänään jälkitarkastuksessa ja päästiin hyvin vaunujen kanssa. Noissa on se heittoaisa niin sen ku nosti pystyyn niin hyvin mahduttiin hissiin. Naislääkäri mikä siel oli, oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tyly ja tympee. Hyvä kun ei alkanu huutaan mulle ku olin vaunuilla siellä. Terkka, missä eka kåvin, sano et vaunut voi ottaa mukaan sinne tutkimushuoneeseen ja sit ku olin menossa niin lääkäri alkaa motkottaa ettei vaunuja saa tuoda sinne tutkimushuoneeseen et vie tonne kansliaan vauva hoitoon.. Sit se terkka sano et lääkäri antaa sit ohjeet et koska voin varata uuden ajan et otetaan papa, kun mulla se on 1 kerran 7v aikana ollu normaali et sitä pitää seurata kun on se endo jne.. Noh, lääkäri vaan totes et ens vuonna kuulun joukkoseulontaan papan suhtee et se otetaan sitte sillon. Ja TYKSistä sain nimenomaan ohjeeks et papa pitää ottaa synnytyksen jälkeen ku on parit kuukautiset ollu. Mistäs mä tien koska sellanen seulonta on eli menen yksityiselle sit otattaa sen papan.. Sitte se eukko kirjotti mulle jotki ihan ihme pilleritkin. Sanoin vaan sitte jo siinä vaiheessa et kiva kiitos hei. Pyydän mun kaverin isältä, joka naistentautien erikoislääkäri niin toiset pillerit..

Kelasta niin sinne ei kannata sit lähtettää yhtään mitään papereita, ei tunnu menevän perille. Mun sairaslomahakemus oli hylätty kun eivät kuulemma ole saaneet mun työnajantajalta palkkatietoja vaikka ne sinne on lähetetty. Pitää huomenna varmaanki mennä selvittää asiaa. On se nyt kumma, prkl. Alkaa oikeesti menee hermot tohon Kelaan. Mun eka sairasloma ku on ollu jo syyskuussa enkä vieläkään siis ole rahoja saanu..

Vieläkös on kiinnostusta tai aikaa nähdä ennen joulua?
 
Terve.

Sanna- 78 Aikaa löytyy!!! Ja takamus kestää istua vielä. :LOL:

Kelasta ei mitään uutta. :kieh:

Aamulla olin mittauttamassa ne maksa ja sappi jutut ja tietenkin sen sokerin. ei mitään hälyyttävää missään. kaikki oli ihan norm. Ja sokeri oli 4,8

Joulu siivouksia hiukan aloittelin eilen. Ja tänään mennään miehen kanssa katsomaan kuusta.

Meillä on alkanut ne ihanat yöpissalla juoksemiset. Onneksi vaan yhden kerran tarvii nousta. Ja jos mielii nukkua puoliin päiviin niin 8-9 aamulla toinen kerta. Mutta yleensä herään jo tossa 8-9 aikoihin kun vauveli tykkää olla silloin niin hurjasti liikkeellä. :LOL:

Eilen illalla tunsin kuinka vauveli pää porautus alemmas... ei ollut mikään kiva tuntemus. :/

Ja matkakohteista ei oikein ole mitään sanottavaa kun en uskalla mennä lentokoneeseen niin emme ole ikinä käyneet missään.

Pienenä olen kerran ollut koneessa mutta en muista siitä juuri mitään. :/

Niisku-neiti & rinsessa 32+6
 
meille kanssa käy mikäpäivä vaan =) pe tai la olis tarkotus suunnata jouluostoksille ihan vauvan kanssa vaan. ei löyty pirpanat dvdtä ei, ja jos tilaa sen niin varmaan ei ehdi tulla jouluks enää. voihan kökkö. mutta ehkäpä keksin sitten jotain muuta..
mullakin oli se tyly sillon jorista, semmonen vanhempi nainen :D nyt en oo ees saanut aikaa, ei ne vastaa koskaan kun koittaa soittaa.
ainii sin siitä unipussista.. länsikeskuksen mukelomestassa oli paria erivärejä ja kokoja tutan ja travallen, kannattaa käydä katsomassa =)
 
Sanna-78, meidän pikkumies syntyi 8.12. aamuyöllä.

Mulla on nyt kyllä niin uskomaton päivä takana että huh huh. Tää on ihan iljettävä juttu. Mä repeydyun synnytyksessä jonkin verran ja niinpä minua tikattiin. On ollu synnytyksestä asti sellainen vähän kiristävä olo tuolla alakerrassa mutta ajattelin sen johtuvan niistä tikeistä. Eilen sitten ajattelin kurkata peilin avustuksella että onko kaikki ok, kun turvotuskin oli alkanut laskemaan. Nooh, kaikki ei TODELLAKAAN ollut ok. Mun emättimen suu oli alkanut kuroutua keskeltä umpeen n. 1,5 sentin matkalta. Siis siihen oli kasvanut ihan uusi iho. Että luontoäiti vissiin ajatteli että meille riittää yksi lapsi? Soitin illalla ihan paniikissa synnärille, mutta eihän ne oikein uskoneet mun juttuani, ja käskivät soittaa aamulla neuvolaan. Neuvolasta ei kukaan vastannut, joten soitin sitten äippäpolille ja sain luvan mennä näyttäytymään. Hoitaja joka otti mut vastaan, ei millään uskonut mun selostusta, sanoi ettei ole 20 vuoden uransa aikana koskaan nhnyt tai kuullut moisesta. Suostuivat kuitenkin tutkimaan, ja oikeassa mä olin. Mä olin kasvanut umpeen. Ja jotta olo säilyisikin kaameana niin päättivät alkaa repiä ihoa auki, pintapuudutuksella. Multa pääsi itku ku sattui niin paljon, joten päättivät hakea puudutuspiikit. Ja sitten repivät auki. En ymmärrä mikseivät voineet veistä käyttää. No, iho ratkesi kutakuinkin siitä kohtaa mistä se oli kiinni kasvanut, ja verta tuli aika lailla. Paikalla oli useampi ihmetteijä, ja he tulivat siihen tulokseen, että haavaumat kannattaa erottaa rasvasiteellä ettei sama homma uusiudu heti. KÄskivät ottaa rasvasiteen illalla pois. Kotona olo alkoi pahentua aika nopsaan, ja ajattelin sitten irrottaa sen haavasiteen. Ja se oli tietysti jo rupeutunut kiinni. Sattui aivan tajuttomasti. Istuin paljussa puoli tuntia ja sain ehkä millin kerrallaan irti. Nyt mä sitten ihmettelen että miten näin voi käydä.. Alapää on hellempänä ku synnytyksen jälkeen. Ja mieli maassa.. Ei tän näin pitäny mennä..
 
tää on niin tätä!!!!! kirjotin pitkän sepustuksen ja nyt se sit hävis johki bittitaivaaseen, prkle!!!!

lispetti :hug: tollasta ei varmaan ihan heti ole osannut odottaa eikä varmasti ole kovin kivutontakaan! tehdäänkö sille vielä jotain? koita nyt jaksaa, ei tässä muuta osaa sanoa. :hug:

meillä oli tänään neuvola
paino noussut kilolla
maha laskeutunut
mymmy raivotarjonnassa ja luultavasti kiinnittynyt
sf-mitta 32
RR 128/68
hb 98

hb laskee kuin härän häntä ja jos se tätä menoa laskee niin en tiedä missä mennään sitten synnytyksen aikaan. syön rautaa ja multivitamiinia mutta ei auta niin ei auta. neuvolassa ei osattu sanoa mitään, mutta kyllähän se alkaa jossain vaiheessa vaikuttamaan istukan toimintaan. joten todellakin haluan että jotain tehdään, vaikka toisaalta punasolutankkausta en haluaisi. mutta siihen suostun jos hb tosta vielä laskee.

niiskuneiti mäkin pelkään lentämistä, ihan simona! mutta thaimaaseen mentiin rauhottavilla. hullu se on kun on pakko aina vaan päästä matkustelee! :D lyhyemmillä lennoilla saan itteni psyykattua jotenkin niin että kestän just sen matkan, max 5 tuntia.

sanna mä en ainakaan kerkee enää ennen joulua. tässä on niin kamalasti kaikkea, siivoamista, leipomista, töiden tekoa jne..
joulun jälkeen sitten! :D
 
liirah, mulla oli jotain 84 kun menin synnyttää, ja 74 kun oli tyty pihalla.. enkä tällä kertaaa ees pyörtyilly.
ja revittiin varmaan kun iho ei ollut paksua & se paranis sitte vähän luontevammin.. näin mää luulisin
 
lispetille oikein paljon jaksamista :hug: Toivottavasti alkaa nyt paraneen ja tulee paikat takas normaaleiksi :hug:

Mites te, joilla aikaa on niin kävisko kahvit torstaina kahdelta? Meil on sillon neuvola eka niin vois siinä sitte käydä kotona syömässä ja lähtee kaupunkiin päin..

Kuka muuten puhu Pääskyvuoren neuvolatädistä? Oliks se Snoopy? Ketä tätiä mahdoit tarkoittaa, ku me asutaan Pääskyvuoressa ja kävin/käydään Varissuolla neuvolassa kun täällä ei kerran omaa neuvolaa ole.. Mua aina vaan niin inhottaa mennä sinne Varissuolle.

Pitäs Jyskiin mennä. Siskon nuorimmalle pojalle ostaa Cars-verhot joululahjaks =)
 
lispetille tsemppiä, melkoinen koettelemus sulla :hug:

Torstai on meillä harkinnassa, joululahjoja pitäis mennä joku päivä etsimään joten jos osuu tuohon niin tullaan. Mulla on vielä aika vaiheessa kaikki hankinnat, ideoita on, mutta kuten niin usein, toteutus hidasta :)

Meillä neiti on pantannut kakkaa nyt kaks päivää, aikaisemmin ei oon näin pitkää taukoa ollut.Mut ei pahemmin kitise masua ja paukkuja tulee joten odotellaan..

Mä taidan tänään päästä ekaan kunnon jumppaan illalla, ihan jänskättää et jaksanko tehdä mitään. Viime viikolla kävin body balance tunnilla mut oli selkä NIIN kipeä ja jumissa etten oikeen taipunut niihin kaikkiin asentoihin ja ketteryyttä ei vaan ollut sinä päivänä.

liirah matkustelusta kirjoittelit, mulla on krooninen matkakuume!!!kaikenlaisia reissuja suunnittelen päässäni! Keväällä on tarkoitus lähteä Saksaan kun pikkuveli on siellä nyt töissä, oon kyllä käynyt siellä mut oli sen verran kiva maa et voi mennä uudestaan =) Aasiassa oon jonkun verran kierrellyt, olin vaihdossa Hong Kongissa joten sinä aikana tuli reissuttua Thaimaa-Malesia-Indonesia-Kiina-akselilla. Mies ei oo pahemmin ollut ulkomailla ja ajattelinkin et jahka tuo neiti tuosta kasvaa niin lähdetään jonnekin, ehkä Australiaan ku voitais sit viettää kesälomamme siellä sukuloiden-haaveita haaveita haaveita :p

Arvatkaa: mies on alkanut ehdotteleen pikkuveljen/-siskon hankkimista neidille!!!! Justhan mä synnytin!!!taitaa olla liian hiljaista pedin puolella kun toinen tolla verukkeella yrittää :LOL: :LOL: :LOL: mutta vakavasti niin millasia ajatuksia teillä on sisarusten ikäeroista, paljonko ois hyvä? mulla on itellä 5v ja 15 v :eek: joten en nyt ajatellut ihan saman kaavan mukaan, miehellä sit taas 3 veljeä vuoden ikäerolla eli peräkkäin syntyneet- en totakaan halua!!!
jaaha,nälkäinen neiti heräilee...Kivaa joulunodotusta kaikille!
 
Heips.

Juu no kait sitä joskus vois kokeilla mennä johonkin lämpimään... :whistle: Ajatuskin kyllä saa minut jo huonovointiseksi. :D

Viime yö oli jotain herkkua. Sain nukutua koko yön. Ja illalla oli hiukan puuhaa muutenkin makkarin puolella. :LOL:

Sisaruksista ajateltiin miehen kanssa että se 2 vuotta jäis nyt eroksi ekan ja tokan välille kun mulla on koulua ´hiukan jäljellä ja miehellä tuo 2 vuotta.

Mut saapa nähdä mitä mies on mieltä synnytyksen jälkeen. :whistle:

Joka yö olen nähnyt niin ihanaa unta... aina siinä joku tulee ja onnittelee pienestä vauvasta olemme siis osastolla.

Tai toinen uni joka on pyörinyt niin se synnytys hetki ja pikkutarkasti kaikki rinnalle nostot ja kuinka liikuttuneita me ollaan miehen kanssa.

Jotenkin hassua mutta toivoisin tämän lopun menevän tosi nopeesti. Ei mua silleen tää maha ahdista. Pidän pyöreistä muodoista ja raskaana oleva naikkonen on sitä parhaimmillaan. :D Mutta kun haluis jo hänet syliin. Pussailtavaksi ja halittavaksi ah sitä vauvan ihanaa omaa tuoksua. :D

Taidan olla ihan sekasin... :LOL:

Torstaina kahdelta missä???

Niisku-neiti& rinsessa 33+0<----niin se aika rientää!
 
de.. se käy hyvin, torstai. sanna, ajattelin niitä verhoja jorille :D mutta täälä on hullun korkealla verhotanko, katonrajassa, ne voipi olla liian lyhyet.. äiti oli osanut jorille autosängyn joululahjaksi, niin kai mää sitte sisustelen huonetta autoteemalla =)
mulla on ikäerot 2,5v, 10v6kk päivälleen ja liki 14 vuotta. kaks viimestä on aika paljon.. meillä ei kerinnyt tässä välissä mitään ehkäisyä olemaan, että toinen lapsi tulee jos on tullakseen, eikä uskottu että se ihan näin nopeaan =) mutta toki oli tervetullut. onhan tää aika raskasta olla yksin näiden kanssa näin paljon, eilinen ilta oli huutoa molemmilta esmes. jpinja huusi masuaan ja jori kiukuttelin väsymystä, oli ihana hetki kun molemmat nukahti ja oli hiljaista. mutta enpä silti tätä vaihtais pois =)
 
Sanna-78, kävin kerran Pääskyvuoren neukassa, siis siellä Pääskyvuoren koululla. Mistäköhän se raja mahtaa mennä, kuuluuko siis Pääskyvuoreen tai Vaakkunevalle..? Me asuttiin silloin siellä ylhäällä mäessä koulusta vielä eteenpäin. Oisko raja ehkä Littoistentie tai jtn... :|

Lispetti, mun teki niiiiin pahaa, kun luin tuon kirjoituksen koettelemuksestasi... Voin kuvitella, että mahtaa tuntua!!! Missä kuosissa nyt olet...? Toivottavasti voit jo paremmin :hug: Mites poitsu voi?
 
Snoopy Koska oot käyny Pääskyvuoressa neuvolassa? Jäi häiritsee, kun mulle sanottiin et koko Itäharjun/Pääskyvuoren alue käy Varissuolla et se Pääskyvuoren neuvola ei ole moneen moneen vuoteen toiminu... Toi miehen poika on 5v ja ne asu kans siel mäen päällä niin silti sekä äitiys- että lastenneuvola oli Varissuolla... Me asutaan nyt tällä Teboilin puolella Littoistentietä. Tämä nyt on millon mikäki alue riippuen kuka määrittelee, välillä Hurttivuorta, välillä Laukkavuorta, välillä Pääskyvuorta. Ja tuollakaan ei ole mitään Pääskyvuoren neuvolaa mainittuna http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=4488&culture=fi-FI&contentlan=1
Ainoastaan hammashuolto on Pääskyvuoren koululla.. Outoa.. Olis kyl niiiiiiiiiiiiin kivaa et täällä olis oma neuvola..

Käytiin tänään Varissuolla Kelassa ja hyi hel..ti et siel hississäki haisi niin pahalla ja ihme juoppoja koko "kauppakeskus" täynnä. Yök, ei ole mun paikka..

Kävisko to klo 14 siinä Ruotsalaisen teatterin kulmassa taas? Vois mennä Stokkalle vaik kahville. Olin vaan taas eilen kaverin kanssa Aschanilla ja oli taas niin pahaa kahvia ja musta Stokkalla on iso kahvi halvempi ku Aschanilla :D

Tosta Kelasta vielä, niin ei näkyny mun tiedoissa sitä palkkatodistusta vaikka se sinne on lähetetty niin vein uuden ja setä pisti sinne et laittavat asian mahd. pian uuteen käsittelyyn et vihdoinki ne rahani saan. Ei sen kummempia valituskirjelmiä tarvinnu onneks alkaa tekeen.. Sinne Kelaan ei tosiaan kannata mitään papereita kyl lähettää kun eivät nähtävästi perille mene..

Ella äsken puklas oikeen vaan kunnolla ja sit vaan hymyili kunnolla ja vaiks kuin kauan. Oli vissiin siistii sitte puklata :LOL:
 
Heippati kaikille, kauheet netti-vieroitusoireet, ihan kiukulla istun tässä toisen kankkuni päällä vaikka ei niin kivalta tunnukkaan ;) Olo on parempi ku eilen, ei enää satu niin paljoa. Semmoinen vähän vainoharhainen pelko kyllä jyllää päässä, sen verran ikävältä tuntuu edelleen etten kestä edes ajatusta siitä, että jouduttais vielä jotain sorkkimaan tuolta alhaalta.. :$ Panadolia olen ottanu ja kyllä se vähän helpottaa.
Pojulla on kaikki mainiosti :) Mies lähti käymään töissä ja mä kylvetin pojan eka kertaa täällä kotosalla. Meni hienosti, pieni itku pääsi ilmoille kun kuivatessa iski vilu. Kylvyn jälkeen uni maittaa, näemmä :) Pikkumiehellä on hieno rytmi, iltaisin tankataan ahkerasti ja yöllä nukutaan neljän, jopa viiden tunnin pätkiä ennen tankkausta. Hyvä näin, sillä äitiä hieman väsyttää tuo eilinen "rääkki".. Ja sairaalastakin raahasin mukaani mojovat univelat. Napatynkä irtoaa varmaan tänään tai huomenna, ihanaa päästä siitä eroon ku jotenkin murehdin jatkuvasti että onko se kunnossa vai ei.
 
lispetti Hyvä että edes vähän parempi olo.. Meillä kiellettii kylvetys jos napatynkä paikallaan, vain suihkuun sai vauva mennä.. Sit ku tynkä irtos niin sai alkaa kylvettää.. Eri käytännöt eri paikoissa nähtävästi..
 
No voi hitto, multa on voinu mennä tuo tieto ihan ohi..! No toivottavasti tuo napa ei nyt kärsinyt kylvetyksestä, en lisännyt veteen mitään ja putsasin tyngän metyliinisinellä. Ja se tynkä on ihan viittä vaille irti. Onneksi huomenna on neuvola niin saadaan näyttää pojun napaa siellä.
Nää pienet miehet on hieman hoopoja, aina vaippaa vaihtaessa tulee vilu ja sen seurauksena pissahätä.. En ole vieläkään keksinyt miten saisin pissan osumaan johonkin muualle kuin minuun tai vaavin itsensä päälle. Se pissa tulee aina ihan puun takaa.
 
lispetti enpä usko et mitää haittaa oli, vaikka kylvetitkin ja jos se kerran on just irtoomassakin ja hyvin kuivasit niin eiköhän se siittä.. Mulle sanottiin sairaalassakin että kylvettää saa sit ku tynkä irtoo ja samaa sano neuvolassa.. Mutta ei paniikkia siis..

Pojilla on joo vissiin taipumus pissailla vaippaa vaihtaessa, samaa kuullu siskolta aikoinaa ja siellä siis 3 poikaa.. Meen neiti on muutaman kerran pissannu ja sillonki ollu sillai et vaippa on ollu kauemmin poissa, mut tytöissä se hyvä puoli ettei se lennä kaaressa kenenkään päälle =)
 
pinjao saa sympatiaitkun jo :D kun jori itkee niin melkein aina alkaa myös itkeä.
ja meiltäkin kiellettiin kylvetys ennenko napa oli irti, mutta käydään muutenkin suihkussa eikä harrasteta kylpyjä..
kuulostaa hyvältä, mitenhän vaan kovin nätisti mahtuu sinne stockalle monet vaunut.. siellä kun sitä tilaa ei juuri ylimääräsiä ole ilman että jonkin käytävän tukkii :D
 
Sanna-78, tarkistin asian oikein tosta neukkakortista... Eli eka käyntini oli 8.5. ja neukkatädin nimi oli Maija Lattu(?). Ekaa käyntiäni varatessa soitin ensin Varissuolle josta sitten annettiin nro Pääskyvuoren omaan neuvolaan ja sinne sitten menin. Muistan hämärästi, että silloin sanottiin että Pääskyvuoren "vastaanotto" menee kesä- ja heinäkuuksi kkiinni, ja tarpeen vaatiessa mun tulisi ottaa yhteyttä Varissuon neuvolaan. Mutta me tosiaan muutettiin aika pian tuon ekan käynnin jälkeen, niin neuvolakin vaihtui. Perin outoa tosiaan :$

Äsken tuossa lehteä lukiessa tuli pari TOSI mojovaa ja kipeää supistusta, toinen kesti varmaan 5 min :x Ja nyt ei taas yhtään mitään... Laitoin saunan päälle ja meen lauteille kökkimään loppuillaksi... voi kun olis ihanaa, jos lähtö tulis ens yönä! :D Innoissani pakkasin (vihdoin) sen sairaalalaukunkin valmiiksi. Mites muuten te synnyttäneet; oletteko huomanneet, että vauvan liikeet vähenevät ennen synnytystä?
 
Mä vähän googletin napatynkää ja ei se maailma onneksi kaatunut vaikka meninkin pojun kylvettämään, pääasia on tosiaan se kuivaus. Tää poikalasten pissaus kyllä karaisee tuota napatynkääkin, on meinaan ihan muutaman kerran kaveri onnistunu pissaamaan suoraan napaansa.. :whistle: Nykyään mä jo ymmärrän ohjailla sitä pippeliä niin, että ne pissat tulee mun eikä vauvan itsensä päälle.

Meillä vaavi liikkui kyllä aika lailla vielä synnytys-päivänäkin. Noin yleisellä tasolla ne liikkeet oli muuttuneet erilaisiksi jo aikaisemmin, ja se varmaan liittyi vauvan kokoon. Eli kun alkoi olla ahdasta, niin potkut oli sellaisia hitaampia ja voimakkaampia töytäisyjä.
Mutta mutta: Seksiä edellisenä iltana, siivousta koko seuraava päivä, ja illalla kun pistin saunan päälle niin vedet meni ennen ku sauna lämpes. Silleen se meidän synnytys käynnistyi! Ja toi sairaalakassin pakkaus-into on toooosi hyvä enne ;)
 
Snoopy Reilu meininki tuolla neuvolassa nähtävästi. Mä soitin, olisko ollu maaliskuussa, ekaa neuvolaa ja soitin kans Varissuolle kun en muuta numeroa löytytäny. Täti kysy missä asutaan ja sanoin vaan että Pääskyvuoressa, en mitään osoitetta tai muuta ja sano et Varissuolle pitää varata aika. Ei helvetti mitä toimintaa.. Ja toi Maija Lattu niin oli kans tuollaVarissuolla sen mitä mä tiedän, sillä oli jotku opinnot kesken tms.. ihan siistii et osa Pääskyvuoren asukkaista sit joutuu menee tonne yök-neuvolaan.. Sori nyt raivoominen asiasta mut vituttaa. Paljon helpompaa ja mielummin tohon Pääskyvuoren koululle menisin.. Noh, pitäs muutenki alkaa ettii uutta asuntoo niin pääsee sit tuolta Varissuon neuvolastaki pois.. Vaikka se lastenneuvola täti on tosi mukava mut muuten paikka etoo ja pahasti. Ehkä mä sit olen kermaperse niinku toi äijä aina sanoo ku valitan Varissuosta..

amalia ja muut treffailijat, niin to klo 14 ja Ruotsalaisen teatterin kulma Ja voidaan siihen Aschanilleki mennä, eipä se niin väliä. Pääasia et seura on hyvää =) Siihen ainaki mahtu kyl hyvin.. Tottahan se on et Stokkalle ei monet vaunut mahdu ilman et tukkii käytävän..

Ostin eilen sit Cars-verhot ja sit Cars-puhallettavan tuolin siskon nuorimmalle. Kahdelle muulle poitsulle pitäs viel jotai ostaa. Tosin ne uskoo joulupukkiin viel kaikki niin ei välttis olis pakko mut jos nyt kuitenkiin.

Ella on ottanu jo ihan tavaks ottaa ihan hirveet raivoit klo 00-02 välillä. Syötiin tossa klo 23 aikaan ja siittä sitte rauhoittelin ja oli puol unessa ku mentiin makkariin. Laitoin omaan sänkyyn ja hetken sitä tuttia laitoin suuhun ku sylki ja oli ihan tyytyväinen ja sit alko huuto. Lauloin ja silittelin ja laitoin tuttia, ei auttanu. Otin syliin, nukahti, laitoin sänkyyn ja heräs ja sama rumba uudestaan. Otin taas syliin ja hetken huusi ja rauhoittu, Laitoin viereen nukkuu ja huuto alko. Sit menin olkkariin, annoin Ellan äijän syliin, lämmitin maitoa ja menin nukkuu. Ella veti kaiken kauheella vauhdilla ja mies toi mun viereen ja siihen nukahti ja klo oli joku 1.30 sillon ja klo 7 asti nukuttiin. Niin ei kuitenkaan toimi, et antas enemmän maitoa kerralla tai heti ekan huudon jälkeen vaan hänen ilm. pitää saada hetki huutaa kunnolla ja sit syödä ja sit voi nukkua.. mut eipä mitään, mulle riittää hyvin 5-6h unet ja jaksan koko päivän ja voihan päivällä sitte ottaa pikku torkut jos siltä tuntuu..

Jospa menis keittää aamukaffeet..
 

Yhteistyössä