Turkulaisia äitejä

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
ja myy-80, jos ciraf-merkkiset vaatteet kelpaa niin prismoissa on melkein puolet lastenvaatteissa alesta, tänään just ostin pari bodya 4e kpl, ei pahan hintasta uusista :)
Hups, meinas vastaus unohtua... :ashamed:

Juu, meillä onkin sen merkkisiä muutamia. Ne on aika reilun kokosia, mut eipä ole muissakaan välttämättä kokonumeroon tuijottamista. Ihan kivan näkösiäkin on osa, joten kelpaahan ne. :) Täytyypä käydä loppuviikon aikana joku päivä vaunuilemassa... Muutenki ollu mielessä piipahtaa Prismalla.

Moikka Lispetti ja muut uudet! :)
 
Meillä oli tänään 5kk neuvola:

Paino 6930g
pituus 66,5cm
pipo 41,7 cm

Ilona sai rokotuksen ja ei oikein edes huomannu ku pistettiin se. :) Ilona näytti neuvolatädille kuinka käännytään :heart:

Viime yönä Ilona heräs 1.15 ja oli hereil puol viiteen. Jutteli vaan koko ajan ettei onneks itkeny....sai varmaan jonku onnellisuus kohtauksen! :LOL:
 
vähän meitä on tulossa paljon, hienoa =)
jorilla alkaa huomenna muskari jo ja tosi epäinhimilliseen aikaan, pitäis 9:45 olla keskustassa ja molemmat muksut syötetty ja puettu ja varmaan omat hiuksetki harjattuna =P onkohan mahdoton tehtävä.
lapanen, jori nukku sen kyltin kohdalla ja ainakin vielä jatkaa unia pihalla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Mä sain eilen Mussukalta liinan lainaan ja illalla sitä kokeilin ja hyvin tuo neiti siinä viihty. Pitäää vähän treenata.. Ja meillä on ainaki retro-pinnasänky, on 32v vanha. Ollu aikoinaan eka mun siskolla..

Elza Mäki olen Porista kotoisin.. Ollaankohan tuttuja..?! Mä olen viimeks käyny Porissa Jazzeilla ja se oliki varmaan ainoo käynti Porissa viime vuonna. Nyt pitäs mennä ku kaveri on valokuvaaja niin vois ottaa vähän vauvakuvia jne. Piti sillon loppuraskaudesta mennä otattaa kuvia vaan eipä menty sitte ku Ella synty 35+6 ja edellisenä pvänä klo 17 aikaan soittivat et huomenna aamulla klo 7 on sektio.. Että näin.. Ja taas asian vierestä :LOL:

Ja tervetuloa vaan taas uusille. Lisään teet tonne listalle..

Meilla kans Ella koittaa kääntyy mahallee ja öisin vetää kyljeltä toiselle ja on tosi rauhaton..
Hei, nopeasti kirjoitan, kun tää viestisi osui silmään eli mäkin olen Porista kotoisin ja nimimerkeistä päätellen ollaan synnytty samana vuonna, ollaankohan tavattu joskus jossain? =)

Nyt ei enempää ehdi kirjoitella, kun tuo pikku mies tuossa häärää, kova yritys päästää näppäimistölle painelemaan ja kun ei onnistunut niin seuraavaksi kiivetään työpöydän laatikoita pitkin ylös... Parempi siis äidin nyt poistua koneelta ;)

Ps. Minuakin kyllä kiinnostais muiden äitien tapaaminen, josko pääsis Myllyyn seuraksenne?
 
Tosi iso porukka jo nyt tulossa myllyyn ja varmaan vielä tulee lisääkin...Hieno homma! :D
Sssalla, juu meillä ei nukuttu sit päikkäreitä, vaikka Aada olikin jo aika hyytynyt! Mut nyt on nukkunut sit jo tunnin ihan yöunia. Tsemppiä vaan huomiseen aamujumppaan! Niinkun kerroin, ni kokemusta on tosta aamu sempalosta :D
 
umbrella78 Tervetuloa vaan Myllyyn mukaan. Kaikki halukkaat mahtuu kyllä =) Mistäs päin Poria olet kotosin?

Tapaaminen Myllyssä Vko 3, ke 16.1. ja klo 12
Top-Sportin ja Pentikin kulmassa, pöytien luona
:D

Osallistujat:

Myy-80 + sisko
mansikka
Raitapaita
Sanna-78
Mussukka79
Sssalla
Lapanen
Elza
amalia07
Ilmarinäiti
 
me päästiin auton kyydillä ei tarvinnu bussia ;) jorin pappapuoli tulikin hakemaan kun ssillä oli kymmeneks asiaa tyksiin niin meidät samalla. muttta, ei saatukaan noita rattaita kasaan, noh käytiin liikkeessä että siellä mies näytti miten pitäis mennä. nyt niitä on ihmetellyt kolme eri ihmistä tänään eikä kukaan oo saanut kasaan että mahtuis autoon..
aika kivaa, ollaanko sitte vaan niin tyhmiä että ei osata, noissa kränää jo heittoaisa ja rengas vähän viipottaa, brio on laadukas |O
mutta muskari suju omalla painollaan-joria vanhemmat ja pari nuorempaa lasta istu nätisti vanhempiensa sylissä. jori juoksi, tanssi, koetti pianoa soitella ja ohjaajaa kannelta.. että sillain, sillä on virtaa :D
 
heippa vaan, se Myllyn tapaaminen meitäkin houkuttaa ja näyttää siltä, että päästään. Eli meidät saa lisätä listalle! Kaipa me tosiaan kaikki sinne mahdutaan, mulla on nimittäin pakko tulla noiden yhdistelmien kanssa kun pikkurattaat on tällä hetkellä mummilassa eikä me osata liinan kanssa pelautua. :)

pinkeärouva ja pikku K
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
heippa vaan, se Myllyn tapaaminen meitäkin houkuttaa ja näyttää siltä, että päästään. Eli meidät saa lisätä listalle! Kaipa me tosiaan kaikki sinne mahdutaan, mulla on nimittäin pakko tulla noiden yhdistelmien kanssa kun pikkurattaat on tällä hetkellä mummilassa eikä me osata liinan kanssa pelautua. :)

pinkeärouva ja pikku K
Me tullaan myös vaunuillen, ihan bussikyytiin kun on tyytyminen... Mulla ei o vielä kantotakkia ja viime reissusta oppineena. :whistle: Ei ton jätkän kanssa mitään tuu, jos ei välillä saa sylistä pois.
 
umbrella78 Länsi-Porissa. Käyny Vähärauman ala-asteen jä Länsi-Porissa yläasteen ja -lukion. Asuin mä sit yksin kans keskustassa ennen ku muutin kokonaan pois sieltä.

Tapaaminen Myllyssä Vko 3, ke 16.1. ja klo 12
Top-Sportin ja Pentikin kulmassa, pöytien luona
:D

Osallistujat:

Myy-80 + sisko
mansikka
Raitapaita
Sanna-78
Mussukka79
Sssalla
Lapanen
Elza
amalia07
Ilmarinäiti
pinkeärouva
 
Sanna-78 Mä oon käynyt Länsi-Porissa lukiota myös... Tosin vaan pari vuotta, kun sitten keskeytin ja jatkoin myöhemmin uudelleen iltalukion puolella täällä Turussa. Hmm... kyllä me sitten varmaan ainakin nähty ollaa, kun samaan aikaan siellä ollaan opiskeltu ;)
 
Sssalla vaunut vaihtoon vaan! Briotko oli? Meillä vaihdettu Brio kombien runko kahdesti: ekaksi meni se kasaus mekanismi ja saatiin uus runko. Sitten ei saatukaan enää kasaan niitä, ei sitten millään ja sieltä puuttu joku osa tai jotain sieltä aisan sisältä. Eli rikki ne on ne teidän vaunut.
 
umbrella78 No eiköhän me sitte toisemme tiedetä ainakin juu =)

Meil on Brion Happyt ja niissä ei ole kyl ollu mitään vikaa. Ja meil on se Compact-runko. Pyörät vaan vaihdoin niihin ku tuntu et kokoajan saa olla laittaa lisää ilmaa tai sit mä vaan "kuvittelin" niin. Meillä kasausmekanismi pelaa oikein hyvin, mulla vaan meinaa pituus loppuu ku niitä kasaan mut eipä mun niitä juuri kasaan tarvii laittaa, se on ton äijän hommia.. kaippa niissä kaikissa merkeissä on niitä vikoja.. Mutta totta kai jos rikki on ja ei uusia samanlaisia haluu niin vaihtoon vaan..

Kukas se kyseli mitä vauvan kanssa voi harrastaa, en nyt muista nimimerkkiä niin ainaki Seikkailupuistossa on musta ihan avoin vauvamuskari eli mee www.seikkailupuisto.fi niin sieltä löytyy lisää infoo. Sitte oli Jumppalassa vauvajumppaa ja vauvauinteja sitte tietty on kans.. Noi nyt ekana tuli mieleen.

Onks joku käyny siel BabyBiossa? Millasta siel on?

Myllyssä oltiin tänään ja oli kyl tosi rauhallista. Autoja oli taas vaik kuin paljon parkissa mut sisällä tuntu ettei ollu juuri lainkaan porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Onks joku käyny siel BabyBiossa? Millasta siel on?
No ensinnäkään sinne ei myydä kaikkia paikkoja eikä paikkoja myöskään o numeroitu, joten tilaa on. :) Lippu maksaa muistaakseni 6.50? ja sisältää tuotekassin. Viimeks siinä oli lehti, hiuslakka, kosteusvoide ja sosepurkki. Salissa on puolivalaistus ja äänet on normaalia pienemmällä... Salista löytyy myös mikro ja hoitopöytä. Etinpä sulle linkin vielä... http://www.babybio.fi/vauvakino.shtml

Ite ainakin tykkäsin ja meen varmasti monta kertaa uudestaan. Vauvojen satunnainen itkeskely ja ihmisten liikuskelu lapsen hoitoon liittyen ei ainakaan mua häirinny yhtään. Tuu ens torstaina kokeileen. :)

Tänään on mulla pakollinen ulkoilu loskasäästä huolimatta, kun on kahvittelua muitten mammojen kanssa sovittuna. Täytyy samalla reissulla hakee torilta jätkälle bataatteja ja itelle viikonlopuks nassutettavaa, muutaman bodynkin tarviisin pojalle alesta. Nyt pitäs syödä ja käydä suihkussa, laittaa tavarat valmiiks ja hoitaa pari kotihommaa... Mut eihän sitä malta olla käymättä palstailemassa. :whistle:

Myy-80 ja poikanen 6kk3vk
 
ninniliina noi on tilattu hobbarista, mites lähettää takas kun ei mee kasaan :D ja mitä tehdään sillävälin kun ei päästä kotoa pois, mulla ei oo ajokorttia.. puuh. noh katsotaan mitä keksitään kun mies tulee huomenna kotiin ja saa vielä koettaa onneaan noiden kanssa
 
Sssalla Ootko koittanu soittaa Oz Baby:n? Ne myy Brioa jos ne osais/vois auttaa sua vaikka oletki Hobbarista ne ostanu. Osais varmaan ainaki kertoo miten takuuhommat yms toimii ja eilen oli Kunuingaskuluttajassa just juttuu Hobby Hallin huonosta asiakaspalvelusta ja ku homma ei toimi. Et kai ole niitä vielä maksanu?

Myy-80 Joo mä kattelin tuolta jo aiemmin, mihin ton linkin laitoit. Just tota omakohtaista kokemusta oli kiva kuulla ja ajattelin joo et tullaan ens to sinne.
 
Peesaan Myytä kommenteissa Babybiosta, oli tosi mukavaa ja neitikin suhtautui uuteen kokemukseen melko rauhallisesti ( pelkäsin etukäteen että huutaa naama punaisena koko elokuvan tms. :D ).Tosi vähän häiritsi muiden liikehdintä/satunnaiset itkut/kiljahdukset ja hoitomahdollisuudet oli mainiot.
Meillä on vaunuista myös Briot, vuoden 2006 Novat compact-rungolla.Kerran menivät rikki, olivat ihan vinossa viikon käytön jälkeen kun toinen rungon "lukoista" oli vääntynyt yms. autossa matkatessa.Oz Babyssa kyllä vaihtoivat rungon, tilattiin Ruotsista asti mutta nyt on toiminut moitteetta.Kitisevät tosin jo vähän jos paljon joutuu neitiä heijaamaan kaupungilla matkatessa.Tosi tyytyväinen niihin olen muuten.
 
Täällä näyttääkin monella olevan Brion vaunuja, meillä on myös Brion Kombit ja ollaan kylä oltu tosi tyytyväisiä, ei mitään vikaa ole ollut.

Harrastuksista sen verran, että mä oon myös harkinnut tuota muskaria. Mutta esikoisen aikaan, kun kävin siellä niin hän oli sen verran vilkas tapaus, että halusi vaan tutkia ympäriinsä paikkoja eikä istua sylissä leikkien musiikin tahtiin, joten hänen kanssaan ei homma oikein toiminut. Muskarin vetäjä odotti välillä tuskastuneen näköisenä milloin sain pikku vipeltäjän kiinni ja palattiin taas omalle paikallemme, jotta musiikkileikki voisi jatkua ;) . Ja poika sitten taas ehrmostui, kun ei päässyt lattialle menemään. Eli hänen kanssaan se harrastus jäi.

Oon vaan ajatellut jos kokeilis tämän pienemmän kanssa, josko eri muskareissa olis erilainen tyylikin eli että lapset vois samalla halutessaan liikkua ja toisaalta jos tää nuorempi sitten viihtyis paremmin sylissäkin.

No, niin nyt me lähdetään käymään Myllyssä ostoksilla. Hyviä viikonloppuja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
ninniliina noi on tilattu hobbarista, mites lähettää takas kun ei mee kasaan :D ja mitä tehdään sillävälin kun ei päästä kotoa pois, mulla ei oo ajokorttia.. puuh. noh katsotaan mitä keksitään kun mies tulee huomenna kotiin ja saa vielä koettaa onneaan noiden kanssa
Brion maahantuonti on samassa paikassa kun Oz baby MUTTA ei ole sama asia kuin Oz Baby... Mikä siis tarkottaa sitä, että kaupan puolella eivät tykkää siitä jos lykkäät sinne muualta ostetut vaunut (been there, done that...) Netistä varmaan löytyis jotain yhteystietoja, luulisin. Maahantuonti ei ole muistaakseni auki illemmalla, vaan enempi "toimistoaikaan".
Kuulostaa kyllä siltä, että teidän vaunujen rungossa on sama vika kun meillä.
 
Eli BabyBioon sitte torstaina =)

Käytiin tänään siel Länsikeskuksen Mukelomestassa vai mikä se nyt onkaan mut eipä jääny matkaan ku yks body, se missä lukee Äidin kulta. Olihan siellä vaatetta juu mut on niin paljon tullu Ellalle nyt ostettuu kaikkee ettei siel sit ollu oikeen mitään. Olisin yöpaitoja voinu ostaa, missä ei ole niitä jalkaosia vaan kun kaikissa tuntu olevan. Ne Tutan 56cm yökkärit on muuten vähän isoja Ellalle mut sit ne sukkaosat on liian pienet enkä jaksa alkaa niitä ratkoo aukikaan sieltä.

Ella ei oo tänään puklannu lainkaan, juhuu :D Pienet on ilot mullaki :LOL: On vaan melko luksusta kun ei tarvii vaihtaa jatkuvasti Ellan vaatteita ja omia ja pyyhkii lattioita jne..

Mitäs muuten siellä Myllyssä sitte ens vkolla? Kahville ja jutustelua?!

Pitäis mennä vaatteet laittaa koneesta kuivuun vaan iski laiskuus..

umbrella78 Katoin sun profiilista sun kuvaa ja kyl sä kauheen tutulta näytät =)
 
noh me käydään silti varmasti tuolla muskarissa, voihan se olla että tuo rauhottuu-mutta vilkkaus sulkee babybion pois kun tähän tietoon mies on töissä ja jorille ei varmaan ole hoitajaa. se juoksis rappusia vaan ylös alas, ei kiitos.
ja ozbabyyn olis kyllä asiaa muutenkin, jos sieltä sitte samalla kyselis. ja sanna-78, en oo maksanut onneks, ennenko ne kertoo missä vikaa ja miten se hoidetaan :) voihan se olla että voitais noita käyttää kunnes ehjät tulee josjakun niissä on vikaa eikä vaan käyttäjässä :)
en kyllä ehkä olis noita valinnut, mutta teutoniaa ei niin saa suomesta enää ja mun kortti ei käy saksan nettikaupoissa, joten tyydyttiin niihin mitkä saatiin.
lapset on varmaan sairaita, ne kumpikin kävi nukkumaan kolmen maissa ja nukkuvat edellee Samaan Aikaan.. ihan historiallista, en muista millon viimeks olis näin käyny :D
 

Yhteistyössä