Turkulaisia äitejä

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Ja mä kans voisin liitty Turkulaisten kerhoon et tarviiks sinne jotai salasanaa tms?!


Tarvii joo. Kerhon perustaja on nytkypylly laittakaa hälle yv:ä niin liittää teidät kerhoon. Pyydän että nytkis käy vaikka tässä pinossa käväisemässä :wave:
 
Kappans =) Meillä on muuten aikast samanikäiset lapsetkin. Pojat on syntyneet 08/05 ja 07/07
[/quote]

Niinpäs muuten onkin! =) Leikkiseuraa ei oo koskaan liikaa, varsinkin tolla 2 vuotiaalla riittää energiaa eli jos haluut treffata, ni pistä ihmeessä viestiä. Kun kerta niin lähekkäin asutaan! ;)
 
Mulle käy keskiviikko (muutkin päivät ok) ja aikana tuo 12-16 on ihan hyvä... Mihin aikaan me sit nähtäis? Ketä tulossa? Torstaina jos on kerta se babybio, niin sinne haluun kans... Ketä sinne tulossa?

On vaihteeks levottomia yöt... Toissayönä jätkä heräs eikä millään rauhottunu nukkumaan, kitis vaan ja mönki. Järkytyin kelloo kattoessa, ku se oli vaan yks ja kohta annoinkii jo särkylääkettä. Mieskin yritti poikaa rauhotella, kun mä olin ihan poikki... Otettiin sit kesken ja siinä nukku mun kainalossa tyytyväisenä aamuun. Patistin sit miehen hoitaan aamupuuhat, että sain ite jatkaa unia. Tänään oli sit mun vuoro nousta. Yöherätys oli tällä kertaa vasta neljältä ja annoin suorilla lääkkeen ja otin viekkuun, mut sellasta torkkumista se aamu sit oli. Puol kasilta noustiin ja ysiltä meni sit päikyille. Mä tarviin päikkärit jossain vaiheessa. |O

Toinen etuhammas on kuultanu alhaalla yhtä kauan ku toinenen, jo puhjennut, on näkyny. Jospa se sieltä nyt olis läpi pukkaamassa, kun noin vaivaa. Hirvee hankaus ja kuolaus on ainaki. Aattelin, että jos ei samaan aikaan puhkee, niin sitte ihan peräkkäin tai pitkällä viiveellä... Tota ekaakin kun hauto pitkän kaavan mukaan.

Nyt on pakko saada lihat alotettua... Lykkäsin vähän joulureissun takia, mut nyt tolle jätkälle ei tunnu mikään riittävän. On pari kertaa popsinu lounaaks 2dl vihannessosetta ja jälkkäriks purkillisen marjaa, silti ollu pettyny ilme naamalla ja kitinäsäestys pöperön loppuessa. Maitookin on juonu siihen päälle 125-160ml. Ihan tyytyväisen olonen on muuten, tuntuu van masu olevan pohjaton. Ostin sit possun sisäfilettä köntsän, josta saadaan miehen kanssa pihvit tänään lohkastua ennen soseen keittelyä. Pitäskö sitä lihasosetta jotenki maustaa, jollain yrtillä vaikka?

*Muoks* Niin, kai kaikille sopii että tuon siskon likkansa kanssa mukanani tapaamiseen, vaikka ei täällä palstailekaan? Edellytäen tietty, että niille sopii.
 
Heippatirallaa kaikille tähän pinoon :D :wave:
olen tosiaan myös turkulainen äiti ja turkulaisten oman kerhon perustaja,
salasanaa voi kysellä multa yvllä ja mukaan vaan, ei siellä kerhossa vielä paljon muuta kuin koitetaan sopia tapaamisia =)
 
raitapaita joo se baby1 on siäl myllyn takana, siin bauhausen ja honkkarin jälkeen siäl tien pääs.

Kun aika moni jo ilmoittanut, et pääsis tulemaan, ni pitäiskö nähdä myllyssä vko 3 16.1. ja vaik klo 12? Mitä sanotte? =)
 
ninniliina ja lapanen, me asustellaan melkein piispanristillä, ihan täsä kaarinan rajakyltin vieressä haritussa =D
ja jos mukaan mahtuu, täälä olis puolitoistavuotias poika jolla ei oikein samanikästä seuraa oo, ja välistä äidin hermot kireällä kun vauhtia olis vaikka muille jakaa :)
sanna, esim esim ommo on turussa mikä myy, jos haluaa paikanpäällä opastusta ja sovitella ja nähdä miltä värit näyttää luonnossa =)
ja babyidean kirppis on hyvä (www.babyidea.fi)

me meille sopii tuo ke ihan hyvin, joten ilmottaudutaan mukaan =)
 
Sanna78: Mulla on melko samankaltaiset kokemukset synnäriltä... mä tykkäsin kyllä kätilöistä ja hoitajista tosi paljon, ne kohteli meitä hienosti, mutta niille ei oikein perille mennyt mun suuri huoli lapsesta...

meidän Verkkukin tuli sektiolla maailmaan, ihan täysaikaisena, mutta vähän huonovointisena. Lapsivesikin oli mennyt kaksi vuorokautta aiemmin, ja hänellä oli lisäksi hengityksen kanssa ongelmaa. Mä olin kanssa alkupäivät seinässä kiinni enkä päässyt itse hoitamaan vauvaa. Mulla kyllä maito nousi, mut vauva ei syönyt, huusi vain, ja aina hänet piti sitten viedä lastenhuoneeseen ettei olisi häirinnyt muita...

Se paino laski parissa päivässä sen 10 prosenttia, mutta lisämaitoa ei voitu antaa, kun imettää vaan piti. Sain apuakin, mutta kukaan lastenhoitajista ei saanut Verneriä imemään. Oli kamalaa kun vauva huutaa nälkää eikä syö...Sitten kun pääsin irti piuhoista niin menin samantien pumppaamaan sinne "pumppuhuoneeseen" ja annoin vauvalle pullosta maidot. Sitten lähti paino nousuun ja päästiin kotiin:)
 
Vko 3, 16.1. ja vaik klo 12 käy hyvin meillekin eli sovitaanko se sitten?! Teenkö jotai listaa ilmoittautujista?!

Meillä Ella sairaalassa kyl imi ja hyvin imiki vaan kun ei mitään tullu ja oli todella unelias ekat pvät ja nukahteli vähän väliä rinnalle. Ekan kerran Ella huusiki tai no huusi ja huusi niin parin kolmen vkon ikäisenä.

Baby1 on kyl hyvä. Mä tykkää. Sieltä ostin Ellalle 44cm vaatteita alkuun ku 50cm Ella hukku.

Siskon luona oltiin ja mittasin Ellan niin suurinpiirtein 56cm oli neiti. Enne joulua mittaa oli 52.5cm.. Musta vaan alko yhtäkkii tuntuu et Ella on venahtanu ja niinhän hän oliki.

very important baby Millanen mieli sulle jäi sektiosta? Mulle ihan hyvä vaiks istukka hajoskin ja ne sitä hetken tovin rönkki pois ja kivut oli melkoiset pari pvää.. Tosin mua on niin paljon leikelty että seki voi olla ettei mua paljon jännittäny tms toi sektio..

Sssalla Missä toi liike on Turussa?
 
Minäkin hypähdän odottajien puolelta tänne. Eli itsellä ikää 28 v ja esikoinen putkahti maailmaan 21.12. Pojalla on siis ikää vasta vaivaiset pari viikkoa, että opettelua koko perheen puolesta tämä homma vielä. Muutenkin ollaan vielä "jumissa" kotona kun ei tuon juniorin kanssa uskalla ihan vielä lähteä nappaamaan kaikkia pöpöjä kaupungille. Onneksi netti on keksitty! ;)
 
Iltaa!

Mulle käy tuo keskiviikko 16.1 klo 12.00.Mutta missä olis hyvä treffata? Kuinka monta meitä tulee?

Me ollaan oltu koko päivä Hirvensalossa muuttamassa mun miehen veljen perheen kamoja. He ovat lähdössä vuodeksi Australiaan. Kämpän laittoivat myyntiin ja tavarat he veivät Itäharjulle johonkin varastoon minkä vuokrasivat. Heillä on 2 lasta, kaks ja puol vuotias ja 3kk ikäinen. Pitkät lennot edessä, se tulee olenmaan aikas haastavaa.

Aron teki enkat viime yönä. Hän söi eilen klo 23 velliä ja nukku sen voimin 06 asti, söi taas 160ml maitoa ja nukku siitä vielä klo 09:ään. Vähänkö on ollut luksus yö, lisää näitä kiitos!
 
Keskiviikko 16.1.-08 klo 12 Mylly merkattu kalenteriin eli tulossa ollaan. :)

Tosta tyksistä vielä... Multa siellä keskolassa yks hoitaja kysy, ku halusin opetella imetystä, että tuleeko maitoo... Mä sanoin, että puristaessa ainaki pisaroita ihan helposti. Se sit vastas siihen, että "Ihan turhaa tuo sitten on, kun ei sieltä edes mitään tule". :eek: Ja mitenkäs se maito alkaa nousemaan, jos ei edes yritä imettää??? :headwall: No, samana iltana (puol vuorokautta synnytyksestä) lypsin käsin 10ml... Että se siitä herumattomuudesta. :kieh:

Joku toinen hoitaja kannusti onneks ja kehotti noihin lypsypuuhiin imetysyritysten jälkeen. Sitä vaan ihmettelen edelleen, miks sain imettää keskolassa vasta pulloruokinnan jälkeen (eihän jätkää masu täynnä enää kiinnostanu) ja luovutettu maito meni mun oman lypsetyn maidon edelle.... Siis omaa maitooni sain antaa vasta luovutetun jälkeen, ihan sama jaksoko sitte enää syödä. Se siis oli lisämaitoo. :headwall:

Siellä lapsivuodeosaston puolella kyllä sain apuja ja kannustusta. Vaikeuksia oli, kun poika oli jo tottunu parin päivän aikana pullolle... Siis saamaan maidon helposti ja väärän imuotteen. ttistelin siinä sitte kotonakin vielä pari viikkoa rintakumin kanssa, kun ei poika muuten suostunu syömään... Sit sain sitkeen totuttelun ja huijaamisen jälkeen paljaalle rinnalle. Imuotetta opeteltiin varmaan jonneki kolmen kuukauden tienoille... Sit alko oleen hallinnassa sillai, ettei tarvinnu korjailla. Ihan alussa saatto pitää kapeeta otetta maidon tuloa säännöstelläkseen, mut rinnan vajuttua ite muutti "oikeeoppiseks". Mieletön imuteho tolla on aina ollu... Joku niistä kivoista hoitsuista siellä keskolassa sanokin, että jätkästä tulee hyvä rintalapsi. Harmi vaan, ku allergian takia jouduin sit lopettaan... Mut oon kyllä ollu ihan tyytyväinen siihen ratkasuun, kun molemmat voidaan tälleen paremmin.

Tänään vois koittaa ajoissa nukkumaan, kun ei taas tiedä mihin aikaan pitää nousta... On taas jouduttu poikaa lääkitsemään hammaskitinöitten takia, kun niin kovasti kiusaa. Ihan on pinnassa se toinen alahammas, joten ei luulis kauaa kestävän läpi tuleminen. Hassua vaan... Jätkä ei meinaa millään antaa pestä sitä puhjennutta hammasta. Aina on kieli edessä. Mut yläikeniä ku harjaa, niin tyytyväisenä hymisee. Jospa ne onkin ne hampaat siellä enempi kiusana sitte.
 
Lapanen ja Sssalla tottahan toki seura on tervetullutta niin äidille kun pojille. =)
Esikoinen on arkisin tuossa Karhunkadun puistossa pari tuntia aamupäivällä: saa siellä purettua sopivasti tuota loputonta energiaa. Suosittelen lämpimästi :wave:
Mutta päikkärien jälkeen treffaaminen kyllä kävis =)
 
Ninniliina ja Sssalla Meillä kans toi vanhempi tyttö 10 pv kuussa hoidossa ja aina päikkäreitten jälkeen ollaan ulkona, ni vois jossain treffata ja laittaa noi lapsoset peuhaan keskenään! ;) Ja Elzakin mukaan Aronin kans! =) Mut me ainakin tai sit minä ja jompikumpi tytöistä ollaan sinne myllyyn menossa ens viikolla, ni vois sit sen jälkeen kattoo jonkun päivän, kun alkaa tota menoa olla jo täl ja ens viikolle!
 
meillä on ollut jori mummolassa jokusen päviän tässä, joten ei mitään aavistusta monelta se käy päikkäreille :D joten siltä pohjalta mikä aika vaan käy, kunhan on vaan valosaa-ainakaan meidän lähipuistossa ei oo valoja..
 
Tapaaminen Myllyssä Vko 3, ke 16.1. ja klo 12

Osallistujat:

Myy-80
mansikka
Raitapaita
Sanna-78
Mussukka79
Sssalla
Lapanen
Elza

Lisään vaikka tohon sitä mukaa ku "ilmoittaudutte", vaikka eipä nyt varmaan ole mikään pakko "ilmoittautua" ja Myy-80 toki sopii (ainakin mulle), että tuot siskos mukana sinne.

Ella otti taas eilen yökiukut. Söi klo 24 mut nukkuun sain taas vasta klo2.. Ja ainoo mikä kelpas oli ihan jääkylmä tutti suuhun eli mietittiin miehen kanssa et joskos hammasta pukkais ku Ella koittaa muutenki sitä tuttia silleen hinkata suussa..

Mut jospa jois aamukahvit kun pitäs lähtee Myllyyn tästä tänään =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Minäkin hypähdän odottajien puolelta tänne. Eli itsellä ikää 28 v ja esikoinen putkahti maailmaan 21.12. Pojalla on siis ikää vasta vaivaiset pari viikkoa, että opettelua koko perheen puolesta tämä homma vielä. Muutenkin ollaan vielä "jumissa" kotona kun ei tuon juniorin kanssa uskalla ihan vielä lähteä nappaamaan kaikkia pöpöjä kaupungille. Onneksi netti on keksitty! ;)
Me lähdettiin pöpöjä nappaamaan kun vauva oli kaksiviikkoinen, mulla oli sellainen olo että täytyy päästä ihmisten ilmoille. Ei kylläkään saatu yhtään pöpöä kiinni, mutta sen sijaan ostin kengät joita olin viimeisilläni himoinnut, mutta jotka eivät silloin mahtuneet jalkaan. Oi onnea! =)
 
Sanna.... Meillä myös tutin vetkutusta ja kylmän kaipausta, öistä kitinää ja nukkumisvaikeuksia. Ylhäällä oireilee, mut alhaalla näkyy. Pitänee kattoa tarkemin vielä. Toi jääkaappikylmä tutti on kyllä hyvä keksintö... Meill ollu käytössä melkein siitä asti, ku hammaskitinät alko n. 3kk iässä. Menee vaan ilkeen näköseks ne tutit, mut joutuuhan niitä muutenki uusimaan välillä.

On päässy poika nyt perhepetiinki useempana yönä... Tiedä sit kummalle se on tärkeempi juttu. :whistle: Mulla erityinen paijaustarve ollu siitä alkaen, kun rinnalta aloin vierottaa... Tekis mieli koko ajan halia tota poikaa. :heart:

Jätkä saa tänään ekaa kertaa possua... Eilen keittelin ja tänään olis sitte vuorossa bataatit. Yritän nyt saada vähän parempa varastoa pakkaseen, niin ei tarvi jatkuvasti olla keittelemässä. Vaikeuttaa pakastimen sulatuspuuhia kyllä, mut kaipa niistä selviää... Tulis vaan pariks päiväks vähä enempi pakkasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Minäkin hypähdän odottajien puolelta tänne. Eli itsellä ikää 28 v ja esikoinen putkahti maailmaan 21.12. Pojalla on siis ikää vasta vaivaiset pari viikkoa, että opettelua koko perheen puolesta tämä homma vielä. Muutenkin ollaan vielä "jumissa" kotona kun ei tuon juniorin kanssa uskalla ihan vielä lähteä nappaamaan kaikkia pöpöjä kaupungille. Onneksi netti on keksitty! ;)
Me lähdettiin pöpöjä nappaamaan kun vauva oli kaksiviikkoinen, mulla oli sellainen olo että täytyy päästä ihmisten ilmoille. Ei kylläkään saatu yhtään pöpöä kiinni, mutta sen sijaan ostin kengät joita olin viimeisilläni himoinnut, mutta jotka eivät silloin mahtuneet jalkaan. Oi onnea! =)
Me käytiin kaupungilla asioilla vaunuillen jo seuraavana päivänä, kun olin päässy synnäriltä... Jätkällä sillon ikää 6 päivää. :whistle: Sinne vaan ihmisten ilmoille... Eihän niitä ihmisiä tarvi päästää ihan vauvan naaman eteen ja ronkkimaan. :)
 
Hei!
Miekin ilmottaudun tänne eli olen 27-vuotias kahden hurmurin äiti. Esikoinen syntyi 06/03 (47cm ja 3200g) ja Nuori herra 14.8.07 hurjasti isompana eli 52cm ja 4200g.
Vauvelin kanssa täyskestoillaan ja molempien kanssa on liinailtu. Esikoinen on tarhassa osa-aikaisena ja me mietitään pienen kanssa että mitäköhän sitä tehtäis..Vauvauintia käytiin kokeilemassa, mutta se ei ollut meidän juttu, ainakaan näin autottomina:)
 
Sanna.... Kyllä mullekin ihan hyvä mieli sektiosta jäi; aloin olla jo vähän paniikissa kun päätös vihdoin tehtiin, niin helpotus oli tosi suuri. Ihanaa kun saatiin jollain lailla se lapsi ulos =) Toki joskus vähän harmittaa kun ei saanut kokea sitä hetkeä kun vauva syntyy(alakautta) ja annetaan syliin, mutta sainhan hänet sitten hetken päästä :heart:
 
Tervetuloo Liekki

very important baby Mä en tota alakautta synnytystä ole edes ajatellu kun alusta asti oli istukka kohdunsuun päällä ja vauva perätilassa niin eipä ollu edes vaihtoehtoja miten synnyttää.. Kätilö nosti Ellan poski mun poskea vasten ku olivat leikanneet hänet ulos ja sit lämpökaapista sain pikku käärön syliin, oli pääki hiukka jo selvinny sillon =)

Me mentiin ekan kerran Prismaan suoraan sairaalasta eli Ella oli sit vkon ikäinen ja siitä lähtien ollaan kuljettu joka paikassa vauvan kanssa. Kyl hän niin suojassa siell vaunuissa on ja ihan myös kaukalossa on ollu kaupassa, ja eipä ole kukaan vieras tullu "räkii" tms vauvan päälle.. En mä ainakaan kans olis kotona vaan jaksanu olla, pakko oli päästä ulos ja ihmisten ilmoille..

Eipä lähdetty sit Myllyyn, joutu kaveri peruun ja iski laiskuus enkä jaksa yksin lähtee.. Jospa sitte koittas vähän vaikka siivoilla täällä kotona.
 
Myy-80 Me vaan hanan alla kylmennettiin tuttii mut tarttee koittaa tota tuttia sitte jääkaappiin jos sama jatkuu taas tänään.. Ellalla näkyy tuol alhaalla sellasta niinku olis hammas tulossa ja neiti ei ole edes 3kk ikäinen..
 

Yhteistyössä