Turkulaisia äitejä

Turkulaisia vauvoja =)

Tammikuu 07
umbrella78 xx.1.07 (toinen)

Toukokuu 07
EkaaKertaaÄitinä 8.5.2007 Peppi 3320g 53cm (esikoinen)
Hani- 10.5.07 2660g 47cm (esikoinen)
Raitapaita 30.5.07 Julia 3040g 47cm (esikoinen)
Sudenkorento xx.5.07 poika

Kesäkuu 07

mama-84- 9.6.07 tyttö (esikoinen)
very important baby 20.6.07 Verner 4025g 54cm (esikoinen)
Myy-80 21.6.07 poika 3730g 52cm (esikoinen)
jousimies70 21.6.07 tyttö 3280g 51cm (neljäs)
Kookospähkinä 22.6.07 tyttö 4280g (esikoinen)

Heinäkuu 07

nitsku 9.7.07 Nita 3460g 50cm
Ninniliina 12.7.07 Otava (toinen)

Elokuu 07

maija74 xx.8.07 poika 2952g 48cm (toinen)
mansikka 2.8.07 Pihla 3115g 48,5cm (esikoinen)
amalia07 7.8.07 Ilona 3680g 52cm (esikoinen)
maija74 15.8.07 Nuutti 8toinen)
Elza 28.8.07 Aron 2690g 47cm (esikoinen)

Syyskuu 07
pinkeärouva 1.9.07 Kerttu (esikoinen)

Lokakuu 07
Lapanen 14.10.07 3860g 52cm (toinen)
Sanna-78 23.10.07 Ella 2720g 46cm (esikoinen)
Ilmarinäiti 29.10.07 Venla 4160g 53cm (esikoinen)
begemot xx.10.07 (toinen)


Marraskuu 07

Mussukka79 2.11.07 Elias 3710g 49cm (esikoinen)
Sssalla 6.11.07 Pinja 3790g 51cm (toinen)
Hipkukka 7.11.07 poika 4360g 56cm (esikoinen)
Taku78 8.11.07 Emilia (esikoinen)
hapikko 27.11.07 poika 3700g 51cm
wiiksu xx.11.07 Elsa (toinen)

Joulukuu 07
lispetti 8.12.07 Niilo 3270g 51cm (esikoinen)
Shamandalie xx.12.07 tyttö (toinen)

Tammikuu 08
Snoopy 8.1.08 tyttö 3640g 51cm (esikoinen)
hipu xx.1.08 poika

Helmikuu 08

liirah 5.2.08 poika 4360g 55cm (esikoinen)
Niisku-neiti 13.2.08 tyttö 3855g 51cm (esikoinen)

Maaliskuu 08

taaperotx3 25.3.08 Juho 4800g 52cm (neljäs)

Huhtikuu 08

angel08 12.4.08 Nella Saretta 4010g 52cm (esikoinen)

---------------------------------------------------------------------------------

Eli onks täällä turkulaisia äitejä. Olis kiva vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia ja ehkä myöskin tavata. Tonne Odotus-puolelle aikoinaan laitoin Turkulaisia odottajia-ketjun ja on ollu kiva jutella myös samalla paikkakunnalla asuvien kanssa..

Ite olen 29v ja eka lapsi. Ella on nyt reilu 2kk. Syntyi 23.10.07 rv 35+6 2720g ja 46cm.
 
Moikka!

Täällä lähestulkoon Turkulainen mamma, asutaan Kaarinassa.
Aron syntyi 28.8 rv 34+5. 2690g oli paino ja 47 cm pituus. 2 viikkoa olimme alussa keskolassa. Nyt poika on jo iso 4kk ikäinen. Koko ajan opitaan paljon uutta!
Meillekin pukkaa kohta noita hampaita, syhyää niin paljon. Pienet alut näkyy alarivissä!
 
täällä myös turkulainen äiti =)
olen kyllä jo tooosi vanha eli 37v. ja neljäs syntyi 21.6.07 rv 39+4 ja mitat oli 3280g ja 51cm... neiti on edelleen pitkä ja hoikka.. 6kk neuvolassa oli painoa 7060g ja pituutta 69cm...
sitten edellinen elikkä nyt 2v poika syntyi keskosena rv33+0, mutta nyt on jo tomera miehenalku... painoa löytyy yli 16kg, että se siitä keskosuudesta....
lisäksi on sitten 8v ja 9v mukana menossa... ja tietty mies.
oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!!! =)
 
Hei Elza, mehän oltiin samaan aikaan laitoksella ja keskolan asiakkaana, eikö vaan! Meidän pieni syntyi 1.9. Vauvamme olivat vierekkäin, meillä iso Kerttu tyttö siellä laitapedissä vajaan viikon ajan hapetettavana keuhkojen takia. Kiva kuulla että on hyvin sujunut! Hampu tuli meidän neidillä läpi eilen, jännittäviä aikoja eletään... ja Sanna-78, tuttuja ollaan sieltä odottajien ketjusta, onnea kovasti vauvasta! Olen siirtynyt äidit 20-30-puolella olevaan turkulaisten pinoon. Kohta taas pitää siirtyä varmaan johonkin vauvakuumeilijoiden pinoon, ei mahda mitään. =)
 
Täällä myös turkulainen äiti. Kuopus on syntynyt tammikuussa 07 eli alkaa 1-vuotis synttärit jo kovasti lähestymään. Nopeasti on tämän vuosi mennyt ja tuo meidän pieni jo melkein juoksee eteenpäin, juuri kun hän vasta tuli pienenä nyyttinä sairaalasta kotiin =) :heart:
Esikoinen käy ensimmäistä luokkaa koulussa ja muita lapsia meillä ei mieheni kanssa olekaan.
 
Hei, täällä vielä yksi lisää. Olen 33v kahden lapsen äiti. Meidän esikoistyttö on nyt 1v9kk ja kuopus (poika) syntyi elokuussa 2007, pituus 48cm ja paino 2952gm.

Kiirettä riittää näiden kahden kanssa :) Tämä nuorempi herra pitää sylittelystä ja kantelusta, eli "haba kasvaa" ... Vajaa viikko sitten aloiteltiin kiinteitä, nyt on menossa pottu ja maissi.

Hyvää alkanutta vuotta teille kaikille!

 
terve. minäkin olen äiti turusta. esikoinen syntyi spontaanisti itse 10.05.07 rv 36+3 painoi 2660 ja oli 47cm pitkä. kaikki ok.
meillä ollaan valvottu öitä todella paljon ja vieläkin valvotaan aika paljon. ekat hampaat kuulsivat ikenessä itsenäisyyspäivänä. nyt on tullut esiin kunnolla 2 alahammasta.

ai niin, olen 26vee :)
 
No onhan täällä turkulaisia, kiva kiva ja tervetuloa vaan kaikille..

Ihan ekana kysyn, et ketkä on käynyt tai käy vauvauinnissa, niin missä ja mimmosiin aikoihin siis pvä/kloaika, mitä maksaa jne? Haluisin mennä mut ku vaatimuksena tuntuu olevan 3kk ja 5kg ja toi meen kirppu on nyt reilu 2kk mut ei paina vielä sitä 5kg niin en oo oikeen voinu ilmottautua ja vissiin aika täysiä ne uinnit on..

Tuolla Odotus-puolen porukan kanssa käytiin kahvilla tai siis osan kanssa, niin tossa joulukuussa ja oli ihan mukava nähdä ihmisiä, et olis kiva jotai Turku-tapaamista järkätä tälläkin puolella..

Jaaha, Ella raivoo..
 
Moikka,

ilmoittaudutaan mekin mukaan: 28-v. äippä ja 2.11.07 syntynyt Elias-poika, Turussa asustellaan mekin. Poika syntyi 49 cm pitkänä ja painoi 3710 g. Lisäksi perheessä on isukki ja kaksi kissaa.

Yleisesti on mennyt hyvin, pikkuinen nukkunut öisin suht pitkiä pätkiä, ollaan pärjätty yhdellä-kahdella syötöllä. Tottakai poikkeuksena viime yö, jolloin heräiltiin tunnin välein syömään ja kakkaa tekemään ja muuten vaan kenkkuilemaan.. :headwall: Oonkin ollu tosi väsyny tänään, en oo näin väsynyt ollu sitten synnytyksen.. No, toiveissa on, että ens yö menis paremmin. Ikää pojalla nyt sitten kaks kk ja alkaa temperamenttia löytyä, vaativaan sävyyn halutaan ruokaa ja huomiota, mutta vastapainoksi poitsu väläyttää aina välillä niin leveän ja upean hymyn, että siinä se äitin sydän taas sulaa... :heart:

Vauvauintia oon itekin miettiny, 5 kg on jo täynnä mutta kuukausi pitäisi vielä odottaa... Oon kuullu, et paljon on esim. su-aamulla klo 8.00, kuulemma aloittavat nuorimpien ryhmästä ekaksi... Jee!! ;)

Olis kieltämättä kiva treffata taas isommalla porukalla, mehän nähdäänkin Sanna huomenna sitten.
 
Me käydään vauvauinnissa aqua teamissä. Uinnit on laukkavuoren uimahallilla. Meillä oli uinti lauantai aamuisin klo 10.00 ja nyt siirryttiin lauantai aamuun klo 11.30. !0 e kerta koko perheeltä.


tarttee mennä...Ilona kaipaa äitiä
 
Mussukka79 Juu huomenna nähdään. Tulipa seki asia nyt moneen kertaan varmistettuu :LOL:

amalia07 Siis 0e kerta vai 10e? Tarttee varmaan soitella tonne Aqua teamiin ku toi Laukkavuoren uimahalli tossa vieressä on..

Mitäs jos mä tekisin tonne alkuun listan ketä täällä on ja koska on vauva syntyny?

Sit sellasta, et paljon teille on sanottu et olis sopiva määrä et tulee vauvalle painoa vkossa? Tuntuu vaihtelevan toiki määrä mikä on sopiva niin ihan täällä Turunki sisällä neuvoloissa saati sitte ympäri Suomea.

Täällä on rauhallista, Ella ja mies molemmat nukkkuu.. Saa nähdä onks taas kiva raivoominen yöllä niinku oli eilen Ellalla, mut sit ku nukahti niin nukku 4.5h, söi ja nukku viel 4h, et sain mäki nukkua kunnolla.
 
Lisäähän Sanna-78 mutkin mukaan, tuolla turkulaisten odottajien puolella ollaankin jo muutamien kanssa tultu tutuiksi =)

Meidän ensimmäinen syntyi 29.10.2007 ja sai viime sunnuntaina kasteessa nimekseen Venla Adele. Syntyi rv 40+5, synnytys eteni nopsasti ja neidin mitat oli 4160g ja 53 cm. Viimeksi vaaka näytti 5380g ja 59cm, tuolla Vasaramäen neuvolassa ollaan kun Rantakadulla (mihin kuuluttaisiin) on kuulemma ruuhkaa-eli paljon on vauvoja syntynyt =)
Vauvauinti ja kaikenlainen jumppailu kiinnostaisi meitäkin, tosin ollaan aika aamu-unisia joten pitää vähän tutkailla josko myöhäisempiä aikoja löytyis..
Onko jotain kahvitapaamista tulossa?
 
:wave: Moikka!
Turun suunnalta minäkin, Kaarinassa asustellaan. Eli 28-vuotias, 2 tytön äiskä ilmottautuu mukaan! :) Esikoinen on nyt 2 ½ vee ja nuorempi syntyi 14.10.07 rv 41+2 ja sillon painoa oli 3 860g ja pituutta 52 cm. Nyt painoa joku 6 kiloa ja rapiat ja pituuttakin jo 60 cm ja rapiat! Nyrkki on suussa kokoajan eli taitaa ikenet kutista ja jo kääntyilläänkin kovasti selältä kyljelleen ja mahalleen kokeillaan mennä, mutta vielä ei oo onnistunut!

Joskus kävin vakoilemassa jotain turkulaisäitien pinoa... tais olla just tuo joulukuun tapaaminen odotuspinosta mistä Sanna-78 mainitsi... Niin tapaaminen oli myllyssä! Eik sinne vois koittaa saada porukkaa? Itse olen siellä lähes viikottain, kun mies on siellä töissä ja mä ainakin tykkään käydä siäl, kun mahtuu kulkemaan vaunujen kans ja on paljon samankaton alla!
 
Heips kaikille!
Täältä löytyy myös yksi turkulainen. Olen Raitapaidan ja Pinkeänrouvan tapaan tuolta 20-30-vuotiaiden puolelta. Itse olen 21-vuotias, 5kk vanhan pimun äiti. Pihla on syntynyt 2.8.07 rv 40+2. Painoa oli syntyessä 3115g ja pituutta 48,5cm. Huomenna tai siis tänään on neuvola ja sitten saadaan taas päivitystä vanhoihin mittoihin (4kk: 7870g, 64,3cm).

Onko teistä joku ilmoittautunut Auralan vauvojen värikylpyihin? Minä hieman myöhästyin ilmoittautumisista, joten saimme vain varasijan. Kiinnostus olisi kova aloittaa jokin vauvojen harrastus (jumppa,muskari ym). Onko täällä muskarissa kävijöitä?
 
Kiva kiva, lisää porukkaa =)

Lapanen Eipä ollu meillä kyl tapaaminen Myllyssä vaan oltiin Hansassa.

MUTTA tapaaminen MYllyssä vois olla ihan jees. Siellä kuitenki on niitä lastenhoitohuoneita jne ja päivisin ei ainakaan ole ruuhkaa ja bussilla pääsee jos ei omaa autoa ole. Joutuu kyl vissiin maksaan bussimatkan mut eipä se nyt varmaan niin hirveen suuri uhraus ole..

Mikäs toi värikylpyjuttu on?

Mua kans kiinnostas alkaa joku harrastus vauvan kanssa. Seikkailupuistossa on ainaki vauvamuskaria, oliks se nyt sit to-aamusin klo 10-11 ja avoin kaikille niin ei tarvii ilmottautua. Jos nyt oikein muistan..

Sitä Tanssita vauvaa-juttua kattelin kans, mut sinnekin oli 3kk ikäraja ja sit ainakin nyt alkanu ryhmä oli jo täynnä.. Joku liikuntaharrastus vauvan kanssa olis kyl ihan jees niin pääsis lopuista kilosta eroon =)

Mutta nyt kahvia, kun Ella nukahti ainaki hetkeks sitteriin..
 
Piti siittä viel kirjoittaa, ku Kookospähkinä kirjoitti, et vauvan pituudesta ei ihan tarkkaa tietoa, niin Ellan toi syntymäpituus on kans kätilön noin arvio. Oli kuulemma Ella ollu niin kippurassa ettei ollu pituutta saanu oikeen otettuu.
 
Heippa hei..

Täällä äiti Kaarinasta.
Tyttö Peppi syntyi 42+1 käynnistyksellä 8.5.07.Pituutta 53cm ja painoa 3320g.
Reipas,"puhelias" tyttö. Ryömii ja kerran noustu seisomaan tukea vasten. 8kk päivä lähestyy ja äitiysloma hupenee..

Ollaan käyty vauvauinnissa kaarinan uimahallissa ja hinta ollut 10? meiltä kolmelta.Sitten joka toinen viikko muskarissa täällä kaarinan perhetalolla.

EKÄ ja Peppi
 
Mä kans ilmottaudun tänne. :) Aika moni tuttu näköjään on tehny saman.

Jätkä synty 21.6.-07 käynnistettynä rv:llä 41+6, painoa 3730g ja pituutta 52cm. Ikää mulla on 27 ja esikoinen on kyseessä, eikä vielä toista kuumeilla... Ajatuksissa kyllä. :) Turun alueen Kesämassut-07 -porukkaa oon tavannu ja käyny siskon kanssa Äidit 20-30 -osiossa olevan pinkan miiteissä (siskolla likka 8/07), mut muihinkin voisin lähtee. :) Millon siellä Myllyssä olis tarkotus tavata?

Myy-80 ja poikanen 6kk1vk6pv
 
Tervetuloa taas uusille :) Lisäilen listalle kunhan kerkeen..

Kiitos Mussukka kantoliina-lainasta. Muutamaa sidontaa kokeilin ja Ella nukahti sinne että siis viihty. Pitää huomenna vähän paremmin perehtyy vielä.

No mites porukalle sopis tavata? Meille nyt ainaki käy periaatteessa miten vaan kunhan päivän parin varoitusaika on.
 
Sanna-78: tietääkseni painoa tulee noin 200-200gm per vko, tämä tietysti kovin yksilöllistä. Meillä herralle tullut painoa noin 250gm per vko eli 1kg kuukaudessa. Toki näin hurja painonkehitus ei jatku loputtomiin, vaan tasaantuu kun ikää tulee :) Nuutti-poikamme oli 4kk neuvolassa jo 6kg kun "isosisko" oli 1v5kk neuvolassa vain 9kg! Taitaa pikkuvelu kasvaa kohta siskonsa ohi, hih.

Niin, ja jos päivittelet syntyneiden listaa: Nuutti on syntynyt 15.8.

Nyt nukkumaan, koskaan ei tiedä milloin eka herätys on...


 

Yhteistyössä