Turkulaisia äitejä

Me jätetään leffa väliin... Tarvii pojan saada nukua, kun eilen jäi huonolle ja oli sit yökin repaleinen.

Kiva oli nähdä eilen... Kiitosta kaikille! :) Jokos aletaan uutta miittiä miettiä?

Pinkeärouva... Se oli kyl hieno se mekko minkä löysit. Mä rupesin kans miettiin oisko musta mekkojen käyttäjäks, jos vaikka joku kiva tulis vielä alessa vastaan. Hameita mulla on jokunen, kaks tosin vaan enempi käytössä... Niistä tykkäään kyllä. Mistä sä ostitkaan sen? Oiskohan siellä mulle mitään...? :D

Alkuperäinen kirjoittaja mama-84-:
Onko huomisen babybion jälkeen tiedossa kahvittelua? Mekin voitais tulla mukaan.. =) jos niin.. mihkä aikaan ja missä?
Leffa alkaa klo 11, kannataa olla paikalla jo 10.30. Kinopalatsi on paikka. Varmaan siellä on tuttujakin paikalla, joten löytänet muut sieltä aulasta. :)

Moromoro,
oli antoisa kahvittelu- ja shoppailureissu eilen, vaikka ei sinne baby1:iin sitten K:n kanssa selvittykään. Oli niin hirveä sääkin ja seli seli, lähettiin vaan Prisman kautta kotiin. Mut sain sen metsästämäni aamutakin, ja K:kin sitä silitteli onnessaan, oli niin pehmeä olla taas äidin sylissä :heart:

Myy, ostin Hennesistä sen mekon ja kannattaa käydä kattomassa ainakin, voihan siellä olla jotain kivaa sullekin!

Oon ihan tuohtunut niiden ihmisten takia, jotka käyttää niitä hoitohuoneita vaikka ei olisi vauvaakaan. Eikö ne tajua että vauvalliset ei voi käyttää muita tiloja vauvan huoltoon, heillä sitä ongelmaa ei ole!! Kitisevä kakkahousu kainalossa onkin tosi kiva jonottaa kun vauvattomat tukkii hoitotilat. (No kärjistin hieman mutta silti!!)

Pinkeärouva... mun on pakko äkkiä kommentoida tuota hoitohuoneasiaa myös!

Me kun oltiin joulukuussa ajelemassa Keski-Suomeen sukulaisiin, niin yhdessä pysähdyspaikassa osottelin Vernerin kanssa hoitohuoneen ulkopuolella tosi kauan aikaa. Sitten sieltä saapasteli tyytyväisenä housujaan nostellen viisikymppinen äijä!!! Minä suutuin ja huusin sille että missäs sinun vauva on! Se vaan oli just niitä tyyppejä joita ei kiinnosta kuin oma napa. Ja tuossa kyseisessä paikassa normaalivessoja oli vielä todella paljon!

Puutun myös tuohon hoitohuone keskusteluun..musta tuntuu että myllyssä se on aika iso ongelma..tai ainakin aina kun me ollaan siellä niin tosiaan siellä vessassa on joku muu kuin äiti vauvansa kanssa!? se on tosi ärsyttävää!
Eipä mulla sitten oikeastaan muuta ollut =)

Millon olis sitten seuraava tapaaminen?..niin mekin päästäis mukaan :)

Me myös ke oltiin menossa Myllyssä lastenhoitohuoneeseen niin sinne meni joku nainen yksin ja laitto oven lukkoon, oli ihan hemmetin kauan ja puhu puhelimessa ku meni ja ku tuli ulos ja mulkas tosi pahasti ku siinä odoteltiin vaunujen kanssa. Vieressä naisten vessa eikä edes jonoa siellä..

Sama juttu se on bussissa et ihmiset menee siihen lastenvaunupaikkaan ja sit ku tulet sinne vaunuilla niin ei meinata väistää ja sit alkaa kauhee mutina ja valitus.. Tai sit ihmiset seisoo siinä keskiovien kohdilla ja ku pitäs pois bussista lähtee niin eivät meinaa millään väistää. Tänään oli taas tää tilanne ja sit alko kauhee urputus siltä teinipojalta ku sanoin et jäätäs pois, ei väistäny ja sit jouduin menee niin, et vaunut osu sen kassiin niin se oli vissiin sit maailmanloppu tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Me myös ke oltiin menossa Myllyssä lastenhoitohuoneeseen niin sinne meni joku nainen yksin ja laitto oven lukkoon, oli ihan hemmetin kauan ja puhu puhelimessa ku meni ja ku tuli ulos ja mulkas tosi pahasti ku siinä odoteltiin vaunujen kanssa. Vieressä naisten vessa eikä edes jonoa siellä.
Samaa nään myös minä joka kerta... Siis että lapsettomat käy tai sit on kaks aikuista juoruumassa ja sellanen leikki-ikänen mukana, joka vois käydä pöntölläkin. Ovi tieten lukossa, ettei varmasti pääse itkevälle lapselle maitoo tai ruokaa lämmittämään. Mitä ihmettä ne siellä puuhaa vai pitääkö niille tosiaan olla yksityisvessa? Portsarit pitäs siellä olla ovella vahtimassa ketä siellä käy.

Pinkeärouva... Et edes kärjistäny, sitähän se on ihan oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Sama juttu se on bussissa et ihmiset menee siihen lastenvaunupaikkaan ja sit ku tulet sinne vaunuilla niin ei meinata väistää ja sit alkaa kauhee mutina ja valitus.. Tai sit ihmiset seisoo siinä keskiovien kohdilla ja ku pitäs pois bussista lähtee niin eivät meinaa millään väistää. Tänään oli taas tää tilanne ja sit alko kauhee urputus siltä teinipojalta ku sanoin et jäätäs pois, ei väistäny ja sit jouduin menee niin, et vaunut osu sen kassiin niin se oli vissiin sit maailmanloppu tms.
Joo ja mulla meinaa usein palaa pinna siihen, kun sieltä käytävien varrelta pitää päästä tunkemaan ekana ulos, vaikka helpommin pääsis vaunujen jälkeen. Ja se RAIVOSTUTTAA !!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: kun jotkut ottaa vaunuista tukea kävellessään sinne bussin takaosaan. Kerran mä sanoin yhdelle mummolle että niin ei tarttee tehdä, niin se melkein huus "Ole sinä hiljaa kun mun verorahoilla ilmaseks ajelet!" Ja kenenkähän rahoilla ite ajelee...? :LOL: Sanoin sit takas jotain tyyliin, ettei sillä o kuitenkaan vara maksaa vahingonkorvauksia jos kaataa vaunut ja vauvalle sattuu jotain... Urputus jatku ja puol bussillista naureskeli sille mun tukena. Idiootti! :headwall:

Tulipas vähän purkauduttua... :kieh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaita:
Muoks. Lastenhoitohuoneissa en myöskään voi ymmärtää niitä äitejä ja isiä jotka lukitsevat oven kun menevät vaihtamaan vauvalle vaipan yms. ja esim. mikroa tarvitseva joutuu odottelemaan ulkopuolella kitisevän lapsen kanssa.Kyllä sopu sijaa antaa ja tuskin kukaan toisen vaipanvaihtotaitoja sinne menee arvostelemaan.
Juu tota en mäkään ymmärrä. Mä oon reissussa laittanu pienen hoitohuoneen (sellanen mihin mahtuu yks kerrallaan) oven lukkoon vaan, jos pojan kaukalo mukana ja voinu ite käydä vessassa samalla. (Siis siks aikaa lukkoon, ku ite asioin, jos on mikro siellä ollu. Yleensä kyllä käyny erikseen eli ihan naistenveskissä sitte, että muutki pääsee hoitohuoneeseen)

Teillä kuulostaa olleen mukavaa Myllyssä. Harmittaa etten jaksanu sitten lähteä. Puuh, meillä nuo yöt olleet niin rikkonaisia, että aamuisin sitten yrittänyt torkkua lisää unta. Oonkin ajatellu, että pitäskö kokeilla alkaa antamaan vellejä illalla pojalle. Jos unet sitten pitenis, nyt poika herää syömään 2-4 tunnin välein.

Mutta jospa seuraavaan tapaamiseen minäkin saisin itseni raahattua :)

Hipkukka

Noista busseista vielä, niin eilen tultiin kotiin sellasella bussilla mihin menee vissiin kolmet vaunut. Noh, siinä toisessa päässä istu joku nuori tyttö sellasen perässä vedettävän pikkuisen matkalaukun kanssa niin että se sai vietyyn varmaan puolet siittä vaunutilasta siinä. Ei noussu, ei edes yrittäny tehdä tilaa ja jouduin vanut laittaa silleen, et aisa oli sinne käytävälle päin ja noi tulee sitte noi Briot aika pitkälle sinne käytävälle kun ei saa sitä asiaa sillee osittain käännettyy ja en todellakaan ala pitää sitä aisaa pystyssa kun sit ne vaunut heiluu huojuu ku aisa ei ole paikallaa. Sitte porukka just törmäili ihan täysillä kokoajan vaunuja päin ja mulkoiltiin vaan et v****ako siinä tukkeena olet. En olis ollu tukkeena jos se tyttö olis viitsinyt väistää. Koko matkan toivoin et tulis toiset vaunut mut ei tietty tulla. Eikä varmaan olis se tyttö väistäny, vähän sellanen olo tuli..

Vali vali vali, mut ärsyttää ku meki niin paljon bussilla kuljetaan..

Lastenhoitohuoneen jätin kans lukitsematta ke Myllyssä, joku kurkkas sisälle mut ei voinu sit tulla sinne ku me oltiin, mut se on sit ihan niiden oma moka jos ei voi tulla. Jos mua olis haitannu niin olisin varmaan oven lukinnu..

Hipkukka Tosi ikävää jos teillä heräillään parin tunnin välein yöllä.Meillä Ella onneks vetää ekan pätkät jotai 5-7h.

voi hipkukka, toi on normaalia eikä ne kiinteät tai vellit ikävän kyllä välttämättä yhtään tuo uneen pituutta lisää :D
joo, meille sattu ekaa kertaa tuollanen mummoepisodi eilen :D ihan hyvin ,kuitenkin jo 1½v rattaiden kanssa tässä mennyt ilman mitään.. :D
se tuli istumaan viereen, ja samantien alkoi valitus. mun olis pitänyt kesken matkaa rattaat siirtää kun toiset vaunut lähti bussista pois. sanoin että ei, en kesken matkaa. mutta HÄN ei mahdu kävelemään kun ne on siinä.. ja juu, se mummo istui kokoaika :D lopulta se nousi pari pysäkkiä aiemmin seisomaan, että pääsee ekaa ulos. totes että siirrä ne vaunut kun tukit käytävän, sanoin lopulta että niin perkele tukinkin, mutta kummasti on mennyt kymmeniä ihmisiä ohi valittamatta. mummo kimpaantui ja alkoi vlaittaa leikatuista polvista jne.. noh kun poistuttiin bussista niin muut ihmiset kilvan hoki että olipas törkeää käytöstä siltä eläkeläiseltä.. mummoparka varmaan tykkäs meistä :heart:
ihana vesikeli, pitäis kauppaan mennä mutta siellähän kastuu :D

Sssalla: pistin sulle yv:tä....

Vaunuista: oon kanssa huomannu sen kaupungilla kulkiessa, että vihaisia mulkaisuja tulee vähän väliä tyyliin: "onks sun pakko tunkea niitten h***tin vaunujen kanssa just tähän, voisit sinäkin väistää!" Ja meikäläinen kulkee nätisti suoraan vaunujen kanssa ja onhan se paljon helpompi sen toisen väistää, kun ei oo mitään mukana raahattavaa...

No nii, kävin laittamassa Myllyn väelle palautetta niiden nettisivujen kautta, että laittaisivat vaikka muistutukset oviin siitä, kenelle ne hoitohuoneet on oikeasti tarkoitettu. Käykää tekin, niin ehkä jotain tapahtuu!

http://www.kauppakeskusmylly.fi/palaute.asp?fiilis=palaute :attn: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
voi hipkukka, toi on normaalia eikä ne kiinteät tai vellit ikävän kyllä välttämättä yhtään tuo uneen pituutta lisää :D
Näin mie vähän pelkäänkin :D
Poika tosin nukkui loppuvuodesta 5-7 tunnin unipätkiä yöllä ja se oli ruhtinaallisen ihanaa!!! Sillä olenkin aatellu, että olisko tuo ravinnon tarve suurentunut, kun unet taas lyhentyi. Poika kuitenkin kasvaa ylimmillä käyrillä. Ajattelin 3kk neuvolassa kysellä mitä mieltä täti asiasta on...

ne tädit voi suositella kiinteitä jo, ainaki meillä saatiin 3kk nlassa jo lappusia muttei alotettu sillon vielä :) 3kk ikäinen on siinä vaiheessa että oppii kaikkea (kääntymiset, ryömimiset yms) että sekin voi häiritä yöunia, ja suuurimmalla osalla tekeekin. siksi oottelen kauhulla että pinja on kohta 3kk :D
kiinteitä kun syödää alkuun ehkä lusikallinen jos sitäkään, niin ei ne nopeasti auta siihen uneen kun ei heti saa paljoa kerralla toki antaa.. mutta miksei velliä kannattais vaikka koettaa maitoon sekoitettuna alkuun ettei tule masuvaivoja :)

Moi taas kaikille, täällä vietän "mukavaa" la yötä toivoen että toi pikkumies sais ilmat mahastaan pihalle ja nukahtais... Sääli etten päässyt Myllyn tapaamiseen kun ei ollut autoa (ja täältä meiltä ei oikein julkiset kulje sinne), ehkä ens kerralla sitten!

Tuntuu ettei ihmiset tosiaan ajattele muuta kuin negatiivista jos on vaunut tms mukana, olikohan ite samanlainen aiemmin??? Mä olin kans Myllys kaverini kanssa keskellä arkipäivää, eli parkkipaikkoja oli runsaasti vapaana, ja sain auton näppärästi oven lähelle sellaseen ruutuun mis oli viereinen vapaana. Siinä purin lastia, eli yritin irrottaa turvaistuinta niin eikös joku äijä ollu tulossa viereen. Ei päässy tietenkään ajaan ruutuun, kun mulla oli auton ovi auki ja ostoskärryt ruudus, niin jäi siihen kytikselle ja naputteli rattia just sen näkösenä että ota eukko kakaras siitä et MÄ pääsen parkkaamaan. Hauskinta oli että parin auton päässä olis ollu pelkkää tyhjää ruutua vaikka kuin paljo... Ja sit se ajo ruudusta läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Näin mie vähän pelkäänkin :D
Poika tosin nukkui loppuvuodesta 5-7 tunnin unipätkiä yöllä ja se oli ruhtinaallisen ihanaa!!! Sillä olenkin aatellu, että olisko tuo ravinnon tarve suurentunut, kun unet taas lyhentyi. Poika kuitenkin kasvaa ylimmillä käyrillä. Ajattelin 3kk neuvolassa kysellä mitä mieltä täti asiasta on...
Voi olla myös tiheän imun kautta tai tosiaan siitä paljon uuden oppimisesta johtuvaa levottomuutta. Tai hampaita. Ihan ekana en kiinteitä alottais (ite kyllä alotin liiankin varovasti, että sikäli) mutta ite tiedät tilanteen paremmin... Jos kasvaa hyvin, niin hyvä juttu. Ja jos neuvola sanoiskin, että ei tarvi kiinteitä ja itestäs tuntuu päinvastaselta, niin siitä sitten vaan alottelemaan. :)

Meillä kans pätkittäisiä nuo yöt... |O Mikähän meille avuks, kun ei meinaa särkylääkekään hammasvaivoihin auttaa? Nytkin poika kukkuu hereillä innosta hihkuen, väsymyksestä ei o tietoakaan... Nukku sentään pari tuntia illalla, tosin senkin pätkissä. Taitaa tulla pitkä yö.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Tuntuu ettei ihmiset tosiaan ajattele muuta kuin negatiivista jos on vaunut tms mukana, olikohan ite samanlainen aiemmin??? Mä olin kans Myllys kaverini kanssa keskellä arkipäivää, eli parkkipaikkoja oli runsaasti vapaana, ja sain auton näppärästi oven lähelle sellaseen ruutuun mis oli viereinen vapaana. Siinä purin lastia, eli yritin irrottaa turvaistuinta niin eikös joku äijä ollu tulossa viereen. Ei päässy tietenkään ajaan ruutuun, kun mulla oli auton ovi auki ja ostoskärryt ruudus, niin jäi siihen kytikselle ja naputteli rattia just sen näkösenä että ota eukko kakaras siitä et MÄ pääsen parkkaamaan. Hauskinta oli että parin auton päässä olis ollu pelkkää tyhjää ruutua vaikka kuin paljo... Ja sit se ajo ruudusta läpi.
:LOL: Miten mieskään voi olla noin moukka? taitaa olla sitä paikallista kokomaailmanomistajuusasennetta. Sori vaan paljasjalkaset. :D Ei pahalla, mut tälleen muualta muuttaneen näkökulmasta kontrasti on melkoinen.

meillä nukuttiin kokoyö heräämättä. luksusta! varmaan 4kk eka yö kun ei tarvinnu nousta raskaana vessaan tai monest syöttämään vastasyntynyttä piiperoä, joten nyt olis virtaa vaikka siivota :D
jorille alottelin kiinteät kanssa tooosi varovasti, harvakseltaan uudet aineet ja listaan ylös missä järjestyksessä.. sinällään turhaan kun sillon ei mikään ruoka oireillut, mutta nyt on ainakin maito ja luultavasti viljat mistä oireilee.. nääkin alko vasta kesällä, ja viimejouluna alettiin maistelemaan juttujja.

Onpas ihana ilma taas. Käytiin äkkii Prismassa vaunuilla kun ei tienny alkaako sataan vai ei.. ihme kyllä Ella nukkunu nyt sisällä JO puolisen tuntia, normisti ei nuku ton kauempaa..

Olisko kiinnostusta järkätä jotai uutta tapaamista joku pvä jonnekin?

Yhteistyössä