Turkulaisia äitejä

Niisku-neiti Kotihoidontukea saa ainaki äippä/vanhampainrahakauden jälkeen jos se kesto on kk tai yli, jos siis lapsi on kotona eikä hoidossa.. Mulla loppuu tää äippäloma 27.8 ja töihin menen 29.9 ja ton väliajan haen sitä kotihoidontukea sitte..

Listaa päivitän kunhan ehdin ja tervetuloa uusille..

Kaffeelle olis ollu kiva eilen tulla vaan oli jo aiemmin sovittuja vieraita kylässä niin ei ehditty kun lähtivät vasta kahden jälkeen..

Ellaki on jo melk. kokonaan terve ja sain jopa tänään pitkästä aikaa neidin "oikeeseen" aikaan nukkumaan yöunia..

Koskas muuten hoitopaikasta pitäis tulla joku päätös?
 
on uittamolla pph siinä, k kaupan vieressä niissä kerrostaloissa. sillain että kmarketti on vasemmalla ja ne talot oikealla, vitsi että oon huono paikannimissä :D mutta siis kaverin tyttö oli pphlla siinä talossa hoidossa, ennenkuin muuttivat turusta pois.
jori on johonkin hukannut mun puhelimen, en voi käsittää missä se oikein on :D että hyvästi vaan puhelinnumerot jne jossei ala löytymään, tosi kurjaa.
ensvkolla olisikin suunta tammerfesteille, vähän vaihtelua arkeen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja funny:
Ja ei sit mennyt ihan putkeen toi bussimatka kotiin, kun siellä oli joku nyrpeä mamma, joka ei sietänyt vaunujen kanssa liikkujia... aargh!! :(
En tajuu miks vaunuilevista pitää valittaa... Sitä vartenhan se tila niissä busseissa on keskiovien kohdalla. Ei vissiin pitäs synnyttää lisää veronmaksajia ... :kieh: Tais olla taas vaan joku katkera tms.
 
Siis mua kans voi ottaa päähän ne saakelin mammat jotka jaksaa sit nalkuttaa joka samperin asiasta! ARGH!!!! Tarttis kai niillekin sanoa joskus et mä oon maksanu nyt jo enempi veroa kun sä koko elämäs aikana (vaikka tuskin se totta on..)!!

Mitä sulle sit funny kävi? ne jotkut mammat ja pappat vaan ajattelee niin että lasten kanssa tulis liikkuu vaan omalla autolla tai kävellen. mutta kun kaikille ei oo omaa autoa ja kaikkialle ei voi mennä kävellen. kai sit annoit funny sen mamman kuulla kunniansa?
 
Juu mulla on kokemusta myös tuosta kun yx äiti ihminen sanoo mulle että oox sää joku vähä älynen kun en antanut heijän mennä ensin bussiin ja siitä hän otti nokkiinsa ja vahtas koko matkan tosi vihaisesti..semmone o kyllä tosi ärsyttävää..ja kerran yx kuskikin rupes räyhäämään mulle kun olin vaunujen kans bussissa..sen takia kun niistä ei saanut sitä työntöaisaa nostettua ylemmäs nii kauhea meteli siitä nousi vaikka ei se edes tiellä ollut..

meidän Juho pojan 3kk mitat on 6800g ja 62.5cm ja ja kovasti täällä naureskelee ja hymyilee ja tutkii kasvoja yms..ja sitten oon huomannu että poika kun tarttuu mua sormista kiinni niin hän vetää ittensä istumaan,tekeekö muiden 3kk ikäset samoin??

Ja jos joku viittii lisätä nää pojun tiedot tonne niin oisin tyytyväinen..

poju siis synty 25.03.2008 rv 42+1 mitoin 4800g ja 52cm(neljäs)
 
Mä yritin lisätä sut taapero, mut se onkin vaan sanna kun sen pystyy tekee! mut eiköhän se sut lisää kun vaan kerkiää. :D

Mä en voi käsittää et mikä siinä on kun menee bussilla vaunuilla et mikä joillain ihmisillä on. meillä on tasan yhtä suuri oikeus (jollei isompikin) matkustaa bussilla. argh, että voi pistää vihaksi! mä oon saanu todella pahoja katseita, mut vaan yks pariskunta alko jotain mesoo ja sit se äijä köski mun kääntää vaunut toisin päin siis poikittain, et tulee lisätilaa (meitä oli siin bussissa kaikki 4 + kuski). Sit tän jälkeen aikoi mennä leimaa korttinsa ja runnoi meidän vaunut, sillon tämä täti avasi sanaisen arkkunsa! saatanan vanhat kurpat, vieläkin alkaa kiehuu kun mietin sitä äijää!! :kieh:

funny sulle yksityisviesti
 
Hui, onpas teillä ollut kurjia kanssamatkustajia..! Mun reissut on menny oikeestaan aina tosi mukavasti, kukaan ei oo valittanu, ja enemmänkin on niitä lepertelijöitä :) Ehkäpä ihmiset jakelee niitä tappavia katseita Jäkärlän spurguihin, jotka tulee kuset housuissa bussiin, hyyyii :x
 
Sanna päivitätkö meidät myös vihdoin turkulaisiin äiteihin elikkä meille syntyi tyttövauva 12.04.08 klo 00.27 4010g ja 52cm. kastettiin 24.05 Nella Saretta. en tiedä mitä tietoja haluat laittaa mut tuossa nuo kaikki olennaiset =) kiitsa!

Täällä siis esikoisen kanssa perhearkea pyöritellessä. ikänä en olis uskonu et vauva arki on näin helppoo, kauhukuvii ku kuullu sieltä sun täältä. No ehkä meidän onneksemme, nella on nukkunu syntymästään asti kaikki yöt, herää ainoastaan syömään ja sitäkin enää näin 3kk ikäisenä klo 05 ja 07 about. ei mahavaivaa, eikä muutekaan kitise turhaa. oikein kiltti siis =)

tulen paremmalla ajalla kertomaan vaiks lisää, mullä tässä kuvien lataaminen ja kansioittaminen tekeillä ja nukkuunki tarttis päästä

 
Taapero, meidän 3kk neitokainen tarraam myös jo kovin kiinni. hamuaa koskettelemaan lelukaaressa roikkuvia leluja ja vie kiinni saamiansa leluja jo suuhunsa. muutenki liikuskelee jo matolla ittellään 20cm pätkiä suuntaan jos toiseen. 2kk neuvolassa sanoivatkin et on kovin kehittynyt ikäisekseen. toivottavasti ei nyt ihan vielä käveleen lähe ;))
niin ne jokainen kehittyy yksilönä!
 
Mä oon tänä aamuna herännyt jo ennen kuutta, yleensä kun e herätään siinä puol 8. joten aamulla olin ihan silmöt ristissä. :D mutta sitten meidän pieni otti sellaiset mukavat 3 h päikkärit ja äiti nukkui kanssa niin nyt on äiti taas kuosissa.

Mä en ees muista mitä kaikkea meidän pieni teki silloin kun oli 3kk. siitä tuntuu olevan niin pitkä aika vaikka siitä ei ole kuin 2 kk.. joten mä en voi nyt kertoa mitä meidän osasi silloin. 6 viikkoisena ainakin piti päätä niin että se neuvolatäti oli ihan ihmeissään. no joo, antaa olla kun en muista niin en muista. kai ne tuolla vauvakirjassa lukis, mut en jaksa sitäkään hakea.

Meillä on toi yläkerran täti lähdössä ruissiin ja ne on nyt sit bilettänyt tuolla aamusta saakka. mut toisaalta, ei se mua haittaa kun ei se muuten biletä ollenkaan (tai ainakaan omassa kodissaan). Tähän on osannut jo varautua että lähtee tänään sinne kun se on tehnyt sen joka vuosi kun ollaan tässä asuttu. Ja se lähtee sinne aina tollasella vanhalla pyörällä ja meiltä ruissaloon on matkaa suhteellisen paljon! no aina on täti selvinnyt kotiin. Ja mikä ihmeen kyylä minäkin olen, kun täällä vielä teille kerron et millainen toi naapuri on, ja vielä ihan yksityiskohtaisesti. :LOL: :LOL:
 
No, se meidän bussimatka oli sellanen, kun se mamma rupes urputtaan, että vien vaunuineni liikaa tilaa ja sit kaiken lisäks koreilen hienoilla vaunuillani. Just joo! No, purin vaan hammastani, enkä avautunut hänelle, mut hitto mulla kiehu!! Onneks se jäi parin pysäkin päästä pois!
Et sellaisia ihania mammoja :LOL:

funny

liirah yv
 
Päivitän tiedot kunhan tää Kaksplus joskus toimis kunnolla ku täällä olen.. Yleensä heittää valkosen sivun ku olen jotai kirjoittanut niin ei kauheesti inspiroi usein päivitellä. Kyllä ne tiedot sinne tulee..
 
Päivitin listaa ja ne jotka sieltä puuttuu niin laitatteko uudelleen tietonne tänne niin lisään, kiitos.

Mulle ei ole kukaan bussissa sanonu mitään, ehkä siks ku mä mulkoilen aina kaikkia niin pahasti jos on sen näköisiö et kohta sanoo jotai :LOL:
 
Onnea niiskis!!! :heart:

Ja terppa kaikille muillekin piiiitkästä aikaa! En jaksanut plärätä (vielä) pinoa taaemmaksi, mut tsekkailet teitin kaikkien kuulumiset kunhan ehdin.

Hohhoijaa, neito se nukahti sitten mahtavan huudon saattelemana syöttötuoliinsa ruokapöytään. No joo, ei nyt siihen nukahtanut, mutta silmät painui kiinni ja pää olisi ollut puurolautasella ellen olis kopannut kiinni ennen. Miten meillä se väsyminen tapahtuu sadasosasekunnissa? Äippä tarttis taas sitä kristallipalloa, että ehtii laittamaan iltaruoat, maidot, pesut ja systeemit valmiiksi ENNEN huutoa...

Yöt meillä on muuttuneet ihan villeiksi. Tunnin-parin välein vaavi herää kontillaan sängyssään ja huutaa. Silmät on kiinni, eli unissaan tuo on, mutta muu perhe ei valitettavasti ole... Isi muutti pari päivää sitten alakertaan nukkumaan, mä sinnittelen ylhäällä korvatulppineni. Unipussia vois koittaa seuraavaksi, onko kellään kokemusta moisesta? Nyt kun vauvalla on nuha, korotin sängynpäätyjä. Ja odotas, puolen tunnin päästä neiti makasi jo pää jalkopäässä, eli vaikutus oli ihan päinvastainen. Röörit tukossa ja tietysti se harmitti niin, että piti ilmoittaa koko naapurustolle :/

No onpas sitten hienojakin uutisia. Ekat konttausaskeleet tuli otettua viime viikolla. Nyt tosin taas on taito unohtunut, mutta kovasti koittaa nelinkontin eteenpäin. Ryömiminen on vielä se varmin tapa päästä liikkeelle. Istumaan neiti pääsi myös pari päivää sitten, ihan tässä on äidin pää pyörällä kun kehitystä tapahtuu näin hurjalla vauhdilla! Niin siinä kävi, että vaikka ryömimisen kanssa tahkottiin kuukausia, oli se sitten lopulta sellainen virstanpylväs, josta virisi kaikenmoisia muitakin uusia kykyjä! Eteenpäin ryömiminen vaati neidiltä 2 kk:n armottoman treenauksen ja ähellyksen. Tyttö tiesi kyllä idean, mutta kun taidot eivät riittäneet kuin peruuttamiseen...
 
Nyt on meillä meneillään joku ihmeen kaikkiopitaanhetinyt -kausi. Viime viikolla alkoi istua tönöttämään, eilen alkoi nousemaan jaloilleen tuen varassa ja tänään kaahasi kontaten! Ja voitte kuvitella, mikä meteli öisin kun näitä kaikkia hienoja taitoja täytyy harjoitella unen lomassa... Mä olen ihan tippa linssissä, kun tuo vauva menee ja kasvaa ihan silmissä... :'(
 
Kiitos onnitteluista!
:hug:

Nyt on muuttokin takana. huh...

Neidillä tänään 6kk neuvola uudessa paikassa. Äitiä jännittää...

Mun pikkanen menee ens viikolla päivähoitoon kun mä menen hetkeks kouluun... :/

Onneks vaan 6 viikkoa.

Ja mitä pikkukakkoseen tulee niin mies on mennyt ihan sekasin ostelee ovistestejä ja kyselee minkävahvunen oli taas tänään. Pupuiltu on viimeks viikonloppuna koska hän haluaa olla varma ja säästää ovulaatioon paljon simboja.

Ennen tää oli mun juttu... Selitellä miehelle et miten nyt edetään ja kokeillaan välillä näin kun sillon 2 vuotta yritettiin esikoista. No nyt hän on ottanut ohjat. :D

Niisku-rouva& neiti 6kk ja toinen yrityskierros. :D
 

Yhteistyössä