Turkulaisia äitejä

Halojata halloo! :) Sain just mun miehet nukkumaan ja nyt sitte muistin katsastaa tämänkin palstan piiitkästä aikaa. Onnea Niiskiksen uuteen tupaan! Toivottavasti miehen innokkuus palkitaan ja siimahännät toimii nopeasti :D Ihanaa ku hän on noin kympillä mukana tässä uusintakierroksessa :heart:
Mulla on ollu pari viikkoa ihan nuutunut olo, johtuu varmaan pitkälti tästä harmaudesta.. Niilokin oli kipeenä, mutta nyt on jo ollu pidemmän aikaa terve ja kova menijä :) Tänään hän vihdoin hoksas miten liikutaan eteenpäin, joskin meno on vielä tosi hidasta.
Mä koitan selviytyä autokoulusta ennen töihin paluuta, pitäkäähän peukkuja ;)
Olan yli kurkkii kateuden yhdeksänpäinen hirviö ku lueskelen näitä raskautumis-yrityksiä, vähän tekis itsekin mieli yrittää mut sit taas toisaalta haluan vielä odottaa et Nipa on hiukka isompi ja osaavaisempi. Mut kyllä se päivä vielä meillekin koittaa!
Niin joo, me mentiin kihloihin :D Joskaan naimisiin ei oo kiirus. Sanoin että mulle riittää kuha mennään ennen mun 50-vuotis-juhlia naimisiin että ollaan puolin ja toisin oikeutettuja leskeneläkkeeseen ;)
 
Kade kans, kun meillekään ei ihan just oo uutta lisäystä odotettavissa... :ashamed: Ja vielä työhönpaluu ahdistaa. No, eiköhän arki taas ala siitäkin soljumaan.

Voi NIPA :heart: , nyt sitä sitten mennään jo eteenpäin! :) Saat Lispetti mennä kohta perässä niin ettet ehdi muuta tekemäänkään ;) Meillä on alakerta modifioitu pikkuhiljaa sellaiseksi, josta on kaikki houkutuksen alaiset vaaranpaikat siivottu pois. Viis sisustuksesta ja tyylistä, nyt alkoi käytännöllinen (ja lapsiturvallinen!) ajattelu. Neiti viipottaa sellaisella vauhdilla paikasta toiseen, etten millään kerkeä perässä juosta koko aikaa. Harva lelukaan jaksaa kiinnostaa paria minuuttia kauempaa. Äidin pieni :heart:

Toivottavasti Niiskis pian tärppää! Ja malttia ja tsemppiä, jos pikkukakkonen antaakin odottaa itseään vähän kauemmin. Me pidetään täällä palstalla peukkuja pystyssä! ;)

Meillä 2.unikouluilta takana, ja tunnen itseni täysin hirviöksi... :'( Tänään meni vähän paremmin kuin eilen, mutta itku oli välillä aika lohdutonta... Eilen nukahtamiseen meni tunti, tänään selvittiin reilulla puolella tunnilla. Toivottavasti rakas pikkuinen tietää, että tämä on hänen omaksikin parhaakseen. Pahalta tuntuu silti. Meillä on kokeiltu jo kaikki "pehmeät" konstit tassuttelusta samassa huoneessa istumiseen, mutta niistä ei ollut meille mitään hyötyä. Onko täällä muita unikouluttajia? Ketään, joka olisi joskus kokeillut, kokeilemassa tai aikoo koittaa??
 
Mä en kans oo lukenu tätä palstaa luoja ties millon viimeks! no mut nyt luin ja kirjotankin jotain.
Me laitettiin tänään murun huone kuntoon ja ja oli siinä homma! ja naapurit varmaan tykkäs. :D no kukaan oo ainakaan vielä tullut mesoomaan oven taakse!

Voi kun teidän pienet kasvaa nopeesti SNOOPY ja LISPETTI! onnea uusien taitojen johdosta.

mulla kanssa ois pieni vauvakuume päällä, mutta mä haluan että tämä saa nyt olla ensin rauhassa huomion keskipiste eikä joudu heti olemaan se iso joka osaa kaiken. ja joskos sitä muuttais poiskin tästä asunnosta ensin. ja kai töissäkin pitäis mennä kääntymään ennen kun toinen tulee. ehkä. sanotaan näin että toinen tulee kun luoja sen suo. :heart:

meidän "pieni" oli 6 kk neuvolassa 71,5 cm ja 8560g. pitkä poika! :heart:
 
ai niin snoopy meillä ei oo ollu tarvetta unikoululle, mutta jos joskus tulee tarvetta niin mä meinaan tehdä sen rankimman kautta. siis että antaa huutaa ja jos nousee ylös niin laittaa takasin alas ja that's it. siihen menee ehkä 3 yötä, mutta sitten pitäs mennä yöt hyvin.

luojan kiitos meillä nukutaan hyvin, ainakin kaikki muut paitsi äiti. :D
 
On jääny itelläkin tosi vähälle tän palstan lukeminen, vähän kuulumisia: Poika oppi tänään menemään taaperokärryllä eteenpäin oikein, voi että sitä onnellista ilmettä kasvoilla kun hän viipotti eteisestä olkkariin ja taas takas! ;) :heart: On nää niin isoja nää meidän kullanmurut...

Niisku-rouva: nautinnollista kakkosen tekemistä, koitahan olla ajattelematta sitä liikoja, ni sit tärppää varmaan varmiten! ;)

Liirah: jo on jäpikkä teidän pieni, isompi kuin meidän 8 kk iässä :) Ja Snoopy, kyllä se siitä, nyt ku oot aloittanu, ni jatkat sinnikkäästi loppuun saakka, huomenna menee varmaan vielä paremmin. Tsemppiä! Meillä ei vielä unikouluteta, yöt nukutaan kohtalaisesti siitä iltakahdeksasta n. klo kolmeen, ehkä kerran, kaks herätään siinä välissä ja kolmen jälkeen sit heräillään tunnin välein. Mut sekin tuntuu ihan luksukselta, ku puolen vuoden iässä poitsu vielä heräili tunnin välein joka ikinen yö...
 
Ai niin, kun eilen kehuin että meillä nukutaan niin hyvin. No ei kannattais kehua, viime yönä sitten huudettiin 3-5. ja SNOOPY mä kyllä annoin huutaa, ainoa mitä tein ni käänsin takas selälleen jos oli kääntynyt ja tutin annoin jos tippui. muuten sai huutaa. no kaksi tuntia se kesti (naapurit tykkää varmasti). :LOL:
 
UPPISTA
ku ollaan tiputtu B)

Ompas kummallista ku arska kurkkii pilven takaa, oon jo niin tottunut tähän harmauteen! Mä laiskottelen kotosalla Niilon kanssa.
Nipa on ottanut kavereitaan urakalla kiinni ja alkoi viime viikonloppuna yhtäaikaisesti sekä konttaamaan että ryömimään. Ja kun hän oli hionut näitä taitojaan pari päivää, alkoikin pöydille kurottelu. Pää kolisee ku herran tasapaino ei ihan vielä pelaa.
Melkoinen totuttelu tässä, kun oon tottunut siihen että Nipa on rauhallinen menijä ja nyt se pyyhältää koko ajan täyttä häkää. Eikä mitkään lelut kiinnosta, ainoostaan kännykät ja kaukosäätimet ja kengät ja kissat ja koirat ja ja.. huoh.. :headwall: :D

Niilo on huutanut nyt öisin niin paljon et kysyin anopilta josko hän haluais yhden täytuhon yökylään, ja halushan hän, joten vietetään lauantaina miehen kanssa ekan kerran sitten synnytyksen kunnollista laatuaikaa. Taitaa olla viimeinenkin kerta vähään aikaan, ku maanantaina on liikkeen avajaiset ja sitte alkaa Työt isolla T:llä.
 
Niilo oli viime yönä yökylässä ja voi että osas olla ihanaa saada nukkua! Niilo ei ollu tällä kertaa vieraskorea, vaan valvotti mammaa sen 3 tuntia jonka normaalisti kotona riekkuu öiseen aikaan. Voi ku häneltä menis toi valvominen jo ohi..
 
no hyvä lispetti että sä sait nukkua!! sun tarvii olla onnellinen että sulla on sellainen anoppi jolle on helppo lapsi jättää jne. mä en ikinä anopilleni antais, paitsi sit kun tuo on niin vanha että osaa itse kertoa mitä haluaa jne. mutta ikinä en sinne yöksi anna!

Kuinka paljon teidän muiden lapset syö kerralla? Kun tuntuu että meillä ei syötäis kun joku max puoli purkkia ja vähän maitoa päälle kun muuten tulee kaikki pihalle. ja täs on nyt se huono puoli että kun paino ei oikein nouse halutulla tavalla. niin miten tänkin nyt sit ratkasee? antaa koko purkin ruokaa ja sitten se tulee ylös, vai miten..? emmä jaksa tajuta. pituus menee meillä siellä yläkäyrillä ja paino taas miinuksella. vaikka ei tuo nyt siltä näytä etteikö ruokaa ois saanu mutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Kuinka paljon teidän muiden lapset syö kerralla? Kun tuntuu että meillä ei syötäis kun joku max puoli purkkia ja vähän maitoa päälle kun muuten tulee kaikki pihalle. ja täs on nyt se huono puoli että kun paino ei oikein nouse halutulla tavalla. niin miten tänkin nyt sit ratkasee? antaa koko purkin ruokaa ja sitten se tulee ylös, vai miten..? emmä jaksa tajuta. pituus menee meillä siellä yläkäyrillä ja paino taas miinuksella. vaikka ei tuo nyt siltä näytä etteikö ruokaa ois saanu mutta...
Muistelisin, että jätkä söi tossa iässä suunnilleen parin desin annoksia. Otti kasvuhidastumaa kiinni, joten sapuska maistu. Näkyyhän tuota edelleen uppoavan, mut onhan tuota kulutustakin. :D

Jos annoskokoa ei voi lisätä, niin lisää ruokaan öljyä... Rypsiöljy on ihan hyvä, saa vauveli siitä energiaa. Poitsulla oli rasvalisä jonkin aikaa neuvolan ja allergialääkärin suosituksesta, mut kasvun tasaannuttua jätettiin pois. Muuta neuvoo en osaa vinkata.

Voihan tuo painon jumittaminen johtua siitäkin, että lapsi käyttää kasvuun jäävän energian siihen pituuteen. Mut jos ei o mikään kausi, vaan ihan jatkuvaa, niin sit varmaan on aihetta koittaa vaikuttaa tilanteeseen. Onko neuvola sanonu mitään?
 
Neidillä on nyt sitten joku eroahdistusvaihe meneillään. :/ Päivät menee pelkästään sylissä istuen (ehkä vähän voi käydä lattialla kunhan äiti istuu IHAN vieressä kiinni...). Olen joutunut jopa syöttämään sylissä, kun ei suostu syöttötuolissakaan istumaan! :eek: Onko kellään muulla ollut tällaista? Mitään "traumaa" ei taatusti ole saanut, mutta paha vierastus alkoi samoihin aikoihin kuin tämä äitin helmassa pyöriminen. Oikea mammantypykkä :heart: Nyt vasta hoitoon vieminen arveluttaakin, se päivä kun on jo kk päästä :eek:

Mä oen myös kuullut tuosta öljyn lisäämisestä. Kannattaa ainakin yrittää, liirah! Montako kertaa teillä nyt syödään? 4? 5? Meillä neidin ruokahalu voi vaihdella radikaalistkin riippuen päivästä.
 
Meillä syödään 5 ateriaa päivässä + aamutissi. Mutta tänäänkin mä jo pelästyin että tuo tukehtuu kun niin vauhdilla tuli välipala ja maito ylös! siis se oikein kaaressa lensi ja sitten tuli pieneltä jo nenästäkin.. Okei ja taas tieto lisää tuskaa ja mä mietin kaikkia kamalia vaihtoehtoja..

Ihana Snoopy toi teidän typy! Nyt on tajunnu et hei jos mä huudan ni saan äitin heti viereen! :D Niin ne oppii kaikkea mukavaa. Meilläkin on opittu se että jos äiti ottaa kädestä pois jonkun kielletyn asian niin siitähän voi huutaa ja oikein kunnolla! Mutta eikö lapsilla tule sinäänsä kaksi vierastuskautta, ni jos tää on vaan toinen niistä. Tai sitten se pieni osoittaa sulle rakkauttaan. :heart: Eikös se muuten mee niinkin että nyt kun lapsi alkaa tajuumaan et hei mähän olen yksilö enkä kasvakkaan äidissä kiinni ni se aiheuttaa ton.. Näin muistaisin.
 
Mut meidän neitipä on ihan yliveto tässä "äiti-ethän-koskaan-häviä-näkyvistäni" -kompleksissaan! Tänään ei iltapuuron syönnistä tullut yhtään mitään kun isi yritti. Niin oli äipän raahauduttava paikalle ja syötettävä SYLISSÄ loput... :ashamed: Hymyssäsuin maiskutteli iltapalansa loppuun. Päivällä suostui jopa hetken leikkimään leluillaan lattialla, mutta oli kuitenkin istuttava äidissä kiinni. Että mitenkähän tämä mun taloudenhoito mahtaa jatkossa onnistua? Onneksi hankin jokin aika sitten sellaisen kantopussin, niin saa jotain kotitöitä hoidettua kun saa (omat) kädet vapaaksi. Se huono puoli pussissa on, että myös neidin kädet ovat vapaana, ja sieltähän on hyvä kurkotella kaikkeen mihin vaan ylettyy. Tänään lensi täysinäinen kahvipaketti pikku kätösten kautta lattialle kun aamukahvia keittelin... :headwall: Ja meinas itku tulla. Minulle siis.

Uhmaan kohtaloa ja menen huomenna äidin kanssa sienestämään. Saas nähdä miten neitonen pärjää isin kanssa kahden :whistle: Äiti kun on vielä kauempana kuin nurkan takana...

Jos liirah teitin jäbällä on vielä totuttelua kiinteiden syöntiin??? Jos niiden nieleminen saa aikaan tuon oksurefleksin? Ootko kokeillut hörpyttää vettä välillä? Olisko siitä jotain apua?
 
Terve.

Nyt on sitten taas minä ollut kiireinen ja jäänyt kirjoittaminen...

Pe pitäis testata jos tätiä ei näy.. hiukan jännää.

Aloitin työt ja koulun mä en vaan osaa olla paikoillaan... :LOL: :LOL:

Meiän pikkanen oli 6kk neuvolas 8120g ja 68cm edelleen pitää syöttää enemmän ja meidän neiti on totaalisesti kieltäytyny juomasta tuttelia... ei uppoo millään. joten meillä ainoa taistelu on se maito. Täytyy kaikki ruuat tehä maitopohjasiks ja soseisiin tunkee mahd paljon maitoa.. korkeintaa yhden päivän aikana menee maitoa 2dl suoraa pullosta ja sekin 20ml osissa... että näin... :kieh:
 
moikka tännekkin pitkästä aikaa!!on taas pitäny nii kiirettä että tännekkää ei ole ehtiny kirjotella..täytyy tuon pojun kaa juosta usein terapeutilta toiselle ja se rupee tympimään jo pikku hiljaa..mut toivottavasti niistä käynneistä ois sitte ees jotai hyötyä..

Eilen Juholle tuli 5kk täyteen ja käytiin myös neuvolassa eilen ja Juhon 5kk mitat olivat 8160g ja 67.5cm,että ihan hyvin kasvetaan..isosiskot tykkäävät jo kovasti leikkiä pojan kanssa,he antavat hälle leluja käteen ja poika tutkii ensin vähän aikaa ja maistelee ja antaa sen tytöille takasin ja oottaa käsi ojossa toista lelua..meillä Juho popsii hyvällä ruokahalulla soseita,heti pitäs saaha lisää suuhun kun on edellisen lusikallisen ees ehtiny nielemään..mut nyt on mentävä taas kun poika kutsuu..
 
Meillä menee kans nykyään ihan täysin hermot ton pikkuherran syömisen suhteen! Yleensä vaikka mikään muu ei kelpaa, puurot syödään hyvällä ruokahalulla. No, tänä aamuna ei sit aamupuurokaan enää kelvannu, kolme lusikallista söi ja sen jälkeen sormet suuhun ja sylkee ihan kaiken ulos... Ja tätä temppuilua ja suun visusti kiinni pitämistä jatkuu nyt kolmatta kuukautta, hermot menee!!!!!! Käytiin 10 kk kasvukontrollissa just ton syömisen takia, mitat oli 72 cm ja 8,4 kg, kasvaa kuulemma edelleen oman käyränsä mukaan mut äidin ahdistus on valtava! Ja ku ei kuitenkaan sit juo maitoa korvaavasti. Neuvolahoitaja vaan kehotti kokeilemaan kaikkia uusia makuja, mut ei tee pätkääkään mieli koittaa, ku toinen samantien sylkee siis ihan kaiken ulos. Ainoa, mitkä kelpaa, on 5-6 kk tarkoitettu kasviskinkkuherkku ja sit hedelmäsoseet, banaania syö kyllä ihan palasina! Ota siitä sit selvää...

Sori tää valitus, mut ku ottaa niiiiiiiin pal päähän ja on kauhea huoli... :'(
 
Meilläkin Nipa on alkanut ronkeliksi eikä meinaa oikeen mikään ruoka kelvata. taitaa kyllä johtua hampaista. Mua väsyttää.. PALJON. Mut pakko se on taas autokouluun mennä. Huomenna eka ajotunti heti aamulla, iiiks! :D
 
Lispetti Onneks mä en oo liikenteessä tuolloin! ;) no ei maar, onnea ekaan ajotuntiin!


mun tarttis lähtee parin tunnin pääst iltavuoroon, mutta kun joka solu haraa vastaan. mä luulin olevani "kova" että kyllä mä kestän ton paikan mut ei se taida ihan niin olla. olen siis lasten syövillä. itku silmäs siel saa olla koko ajan.
 
Terve.

Jaksamista sen syöttämisen kanssa. :hug: Ei se aina mene niinkuin muksu mainoksessa. "kyllä muksu tietää"

Niin ni.... olen testaillu viikon ja pelkkää negaa.

Tänään aamulla kp 40/32 roskis PLUSSA ihan selvä en sit tiedä luotanko vai en. Mut aina mä olen kattonu kaikki testit ja jotkut olleet nega niin ni on ne sitä vielä illallakin ja ne mitkä on plussia ollu ni on myös parin tunnin jälkeenkin. :LOL:

No huomenna uudestaa... testaan katsellaan. :D

Niisku-rouva &neiti + Pikkupapu :heart:
 

Yhteistyössä