Turkulaisia äitejä

Terve heinäkuun lopussa saamme avaimet. Ja uittamolle muutamme.

Nyt täytyy mennä nukkumaan et jaksaa huomenna hakea pukuja... :D


4kk lääkäri neuvola

7040g
64.8cm
43.4 hellehattu

Päänympärys huitelee yläkäyrillä tulee tyttö isäänsä... :D

Huomenna lisää jos ehtii....
 
Heippa kaikki!! mä ihan yllätyin kun tää pino olikin etusivulla, kun melkein joka päivä oon käynt tätä ettiis, mut en oo sit jaksanu kirjottaa yksinäni. :D onpas teillä niiskuneiti tapahtunut ja PALJON! onnea ikääntymisestä ja uudesta asunnosta. Me käytiin kanssa katsomaas yhtä taloa johon rakastuttiin, mutta se kerettiin sit myymään ja mä olin pitkään ihan masentunut. onko toi teidän asunto kerrostalo, rivari vai omakotitalo? Tosi hienoa! :D

Meillä on opittu kääntymään kuukausi takaperin ja nyt juhannuksena mökillä Tomas oppi ryömimään, takaperin tosin. :heart: menee sellai söpösti matotyylillä ja useimmiten vaan silloin kun tylsistyy. ja sitten suuttuu kun lelut kaikkoaa kun hän menee takaperin. :D suloinen hölmö.

Ai niin Niiksuneiti mikä teidän tytön nimi on? Et oo sitä varmaan koskaan kertonut, tai sitten se on mennyt multa ohi.
Millos kahvitellaan koko porukan voimin? Me ollaan jonkin verran nyt kesällä mökillä, mutta arkisin käy, kunhan sovitaan tarpeeksi ajoissa. :D

Ja Niiskuneiti vielä, ootko testiä tekemässä??
 
Niiskuneidille onnea.. joka asiasta :D

Ella on jo reilu 8kk ja kauheeta vauhtia ryömii pitkin kämppää, konttausasentoon mennään ja heijaillaan ja siinä välillä keikutaan myös yhdellä kädellä..

Ekan kerran on neitiki nyt ollu kipee, korvatulehdus ja kova kuume oli mut nyt on jo normi meno taas päällä ja to siis todettiin korvatulehdus. Hiukan on viel yskää mut eipä muuta..

Syyskuun lopulla sitte pitäs mennä takas töihin eikä kiinnostas yhtään..

Kaffeelle meno sopii meille melk. miten vaan..
 
Sanna, sä meet töihin jo syyskussa? ihan kamalaa, vaikka mitä mä tässä ihmettelen kun se on itelläkin edessä. Ja voimia teille Ellan kanssa sairasteluun! :hug:

meille tulee varmaan hampaita kun niin paljon kaivaa suutaan ja alaientä, tai siis mitään meille tule vaan vauvalle. Vai onko tuo enää vauva..? En mä halua että hän, mun pieni, kasvaa näin nopeesti!!

Meille toi kahvittelu sopii kanssa aikas usein, joten kukas heittää ilmaan jonkun päivämäärän?
 
heissan vaan =) ajattelin jo että koko pinolle käynyt huonosti :D tosin pieniä koneongelmia myös niin ei oo tullut netissä niin istuttua.
me ryvetään allergiasuossa jo napaa myöden, molemmat lapset kipeänä vielä lisäksi niin tekemistä riittää.
perjantaina kahville?
 
Terve.

EKA HAMMAS!!!! :heart:

ei tarvinnut testiä tehdä. En edes jaksanut hakea.... Ja PE aamulla sitten jo alkoi ihan kuin olisi kannusta kaatanut. :| Hiukan kyl pisti masentamaan. Ehkä kaiken sen sairaalassa tapahtuneiden virheiden jälkeen näköjään haluankin vielä synnyttämään...

Ostettiin kerrostaloasunto. 3h+k wc ja erillinen pesuhuone jossa on kans wc tosi kiva.

Mulle sopii ainakin keskiviikko.

Voi että oltiin kattomas meidän neidin tuoretta pikkuserkkua. 3vko ja hänen isoveljeään 2v Voi Herranjestas mitkä vauvakuumeet nostattivat kun tajus et ei toi meidän pikkanen enää ole niin pieni ja kohta siitä kasvaa iso juoksenteleva tyttönen. :snotty:

Noh mut nyt pehkuihin.

tajusin et 2viikonpäästä tähän aikaan voin sanoa olevani ROUVA :D
 
Tää pino taitaa vähän virkistyä. :) Mä voisin ehkä tulla kahville... Vielä en osaa varmaks sanoa, kun on melkosesti hommaa alkavallekin viikolle ja univaje aika paha. Pojan synttäreitä juhlistettiin lauantaina ja tässä on sen takia ollu vieraita muinakin päivänä... Kivaa on kyllä ollut.

Sssallalle voimia kipeiden hoitoon ja allergiaviidakkoon! :hug: Meillä on vielä nauta ja muna testaamatta, muuten näkyy kaikki sopivan. Almironia poika tosin juo edelleen enkä meinaa ihan vielä tavallista maitoa testatakaan... Jännittää sen verran se mahdollinen reaktio. On noi allergiat kurjia, mut onneks ne yleensä helpottaa lapsen kasvaessa. Sairastelu on myös voimia vievää... Pojalla ei nyt o korvatulehduksia ollu, mut nestettä niihin kyllä kertyy ja sit kipuilee. Vissiin putkitus edessä... Kurja homma. :(

Niisku-neidille ennakko-onnittelut! :flower: Mulla kans titteli vaihtumassa, mut vielä on aikaa valmistella. :) Onko isot häät tulossa?
 
Elias kans parin päivän päästä 8 kk jo! :heart: Kovasti ryömii eteenpäin ja nousi juhannuksena ekan kerran tukea vasten seisomaan ja nyt on eka hammas tulossa läpi... On nää niin isoja nää meidän pikkuiset jo! =)

Niisku-neidille onnea uudesta asunnosta ja myös tulevasta "rouviintumisesta"! ;) Muutattekin aika lähelle meitä sit :)

Meillä on tää viikko jo melkoisen täyteen buukattu, ei taideta päästä kaffelle.

Töihin menosta: mul olis tarkoitus mennä tammikuussa takas töihin ja jos mahdollista, aloittaa lyhyemmällä päivällä.
 
Huomenta! Ja kiva, kun tämäkin pino on piristynyt :saint:

Täällä ei kummempia. Poika kasvaa kovaa vauhtia, tarttuu esineisiin ja vie suuhun. Kääntyminen selältä masulleen voi tapahtua lähipäivinä...

Mekin voitais rohkaistua ja osallistua tapaamiseen :wave:

funny + poika 3kk
 
Tervehdys.

Juu niin muutetaan tosiaan uittamolle siihen uudistuneen k-marketin taakse. Mietityttää vaan että onko lähistöllä mahdollista perhepäivähoitajaa kun tarhaan en viitsisi vuoden ikäistä laittaa vaikka kuinka olisi pikkuinen ryhmä. On siellä sit enemmän pöpöjä ja ainainen kierre. Vaikka onhan tarhoissa hyviäkin puolia sitten et saa olla samassa paikassa koulun alkuun asti kun sitten taas perhepäivähoidossa joutuu siirtymään eskarin alettua. :/

Perhepäivähoito sopis kyl paremmin meille mut en osaa edes etsiä sillasia. Liian pönttö taas äidiksi. :LOL: :LOL: :LOL:

Niin ja tammikuussa olis tarkoitus palailla koulun penkille et ei kauheesti olis jäljellä pari työssäoppimista ja muutama kurssi. noin 30 opintoviikkoa eli valmistun sit joskus syksyllä 2009

Nyt tarttis nostaa takalisto penkistä ja mennä askartelee hääkoristeita... Kaiken jätän viimetippaan. Hääauto puuttuu sormukset puuttuuu... meidän maljat puuttuu. Hääkakunkoriste puuttuu. Voi kiesus sentään. Ja ei olla marssejakaan viel päätetty. :kieh: :kieh: :kieh:

Niin keskiviikkona olen keskustassa pörräämässä niin olis kiva jos joku pääsis kahvittelee...
Kaikki klo ajat käy mutta jos saa esittää toivomuksen niin 12 jälkeen... :whistle:
 
Meille sopii toi keskiviikko. ja aikakin sopii enemmän kuin hyvin, kun meillä herätään vasta päikkäreiltä siinä 11- 12 aikaan.

Päivähoidosta, meidän on varmaan "pakko" laittaa poika päiväkotiin, koska menee ruotsinkieliseen ja mä en uskalla antaa vaan yhden ihmisen hoidettavaksi mun lasta. Tarhassa on kuitenkin muitakin hoitajia, mutta sitten perhepäivähoitajalla on vaan se yks, ja mistäs sitä tietää millon sillä palaa päre ja miten se palaa. Niin mä en uskalla antaa kellekkään vieraalle perhepäivähoitajalle. Mun äiti kyllä hoitaa mun siskontyttöä ja sinne voisin laittaa, mutta kun miehen toive on että oppisi kunnolla ruotsinkin, kun mies sitä kerran puhuu. Ja mä kanssa alotan varmaan 50 % tai 70 %, en todellakaan 100 %. Tai no katotaan millanen asuntolaina meinataan saada, että joudunko olee töissä 24/7. :LOL: :LOL:

Mä kävin kaupungilla aika pikaseen, ja ostin äidin ystävän lapselle joka sai lapsen (oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?) vaatteita. Oli ne vaan niin pieniä.. Joten, jos joku keksii STOP- nappulan jolla hidastaa pienen kasvua, niin kertokaa meillekin! :D

Mussukka, onnea teille Eliaksen huimasta kehityksestä.. On se niin haikeeta, kun nää pienet kasvaa.

Ja Funny liity ihmeessä mukaan, ettei seinät ala ahdistaa! :D

Sovitaanko ke klo 13 vaikka siinä cafe signissa, mikä on siinä forumissa, sen jäätelökioskin vastapäätä?
 
Up! :attn:

Mun pitäs huomenna poiketa kaupungilla asioilla, joten voisin kaffellakin tovin istuskella... Näkis samalla muita mammoja ja lapsia, poikakin tykkää muitten pikkusten seurasta. :) Paikka ja aika sopii mainiosti. Ketäs nyt sit on tulossa?
 
No mä oon menossa muutenkin kaupungille niin mä olen tulossa. ja voipi olla et oon siinä vasta sellai 10 - 15 min yli yks. mut siis tulossa olen, jollei nyt jotain ihan ihmettä tapahdu. ja meillähän oli noi ruskeat briot, kun mä en ainakaan taida tietää minkä näköinen sä MYY olet. koten, juhuu, ketä kaikki tulossa?
 
Liirah... Juu, me ei vissiinkään olla aikasemmin nähty. Meil on tumman siniset yhdistelmät, mulla pitkät ruskeet hiukset ja oon sellanen pieni iso nainen. :D Siis keskimäärästä lyhyempi ja pullukka. Itekin saatan hieman myöhästyä, jos lähtiessä tulee viivytystä... Mut eiköhän siitä löydy, kun aika pieni kahvila on. :)
 
voisitteko lisätä mut myös tohon listaan??eli mä oon turussa asuva 26v 4:n lapsen äiti ja esikoinen syntyi rv 40+3 4.12.04 mitoin 3640g ja 48cm ja kestoksi tuli 13h50min,toinen synty rv 40+4 28.12.05 mitoin 3580g ja 50cm ja kestoksi tuli 4h,kolmas syntyi rv 41 10.01.07 mitoin 3900g ja 50cm ja kestoksi tuli 3h35min ja neljäs syntyi rv 42+1 25.03.08 mitoin 4800g ja 52cm ja kestoksi tuli 50min..ja tässä vielä lasten nimet vanhimmasta nuorimpaan:Jenna,Janette,Jasmin ja Juho
 
Kiitokset kaikille mukana olijoille kahvittelusta! on se aina mukavaa vaihtelua arkeen! =)

Mä oon ihan simo väsynyt. Pää tuntuu lahoavan kohta, en tajua mistä tää väsymys voi johtua. ehkä siitä että olen pienen lapsen äiti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
en tajua mistä tää väsymys voi johtua. ehkä siitä että olen pienen lapsen äiti. :D
Samaa mulla, vaikka poika on jo taapero. Ja dementia jatkuu... Eka oli raskausdementia, sit vauva-ajan- ja nyt taaperodementia. :LOL: Alkaakohan toi mun pää vielä joskus toimia normaalisti... :whistle:
 
terve.

Kiitos kahviseurasta. :)

Meillä huudettu koko yö ja syynä oli TOINEN HAMMAS!

Voi kun niitä nyt tulee ku sieniä sateella :LOL:

Ei ole enää äidin pikku hampaaton hymy pallero enää. Häissä voi jo kakkuakin syödä. :LOL: :LOL: :LOL:

No jos nyt ei kuitenkaan. :D
 
Niisku-neiti, nyt vaan kunnon pihvi eteen! :LOL: Mä vähän ihmettelen ettei meillä oo vielä tullut mitään läpi, kun olin jo ihan varman että tulee kun oli niitä itkuisia päiviä ja ikenet ihan sen näköiset. Mutta ei oo tullu, mutta eiköhän ne sieltä joskus sitten.

Joo, mä en tiedä miten sitä uskaltaa joskus mennä töihin, ettei nyt kaikkia potilaita tapa sinne sellai; "ai eiks sul kuulunukkaan tää antibiootti ja sit oot viel allerginen.. ja nyt oon anafylaktisessa sokissa. hmm.." Mä en voi kyl tajuta että miten tää muisti voi olla tällainen ja sit vielä väsymys ei sitä helpota lainkaan. :D
 
No mulla ei ole muistissa olut mitään vikaa yhtä huono ku aina ennenkin :LOL: :LOL: :LOL:

Hei sillasta kyselisin että kun mun äippäraha loppuu 11.11 ja opintotukea alan saamaan vasta tammikuussa niin pitääkö mun hakea joulukuuksi vanhempaiahakaudeks??? ku se 300 on aika tuntuva summa kun jää pois??? en muutenkaan ymmärrä miks äippärahaa saa vaan 9kk vai oliks se vähemmän... no kuitenkin marraskuussa mulle maksetaa 125e äippärahaa ei käsitä? Mikä hemmetin järki siinäkin??? :kieh:
 

Yhteistyössä