Turkulaisia äitejä

Terve.

No en kai sit tiedä. Mulla vaan pinna kireenä ku viulun kieli. Johtuneen varmaan siitä että mun menkat ovat kadonneet. Mulla nyt on muutenkin yli pitkä kierto niin sanoivat jäk.tarkistuksessa. Eli ollu se 30-32 enne raskautta säännöllisen ja keskenmenojenkin jälkeen palautuneet säännöllisiksi. Mutta nyt synntytyksen jälkeen tullut yhdet todella runsaat niin ku synnytyksen jälkeen tuleekin. mutta mutta nyt on sitten kierto jo 32+9= 41

Kuinka sekasin se kierto voi olla näin alussa. Vaikka en niitä menkkoja innolla odotakkaan mutta olis kiva jos jokin asia pysyis ennallaan. prkl.

Kaiken lisäks mä olen taas kipee. Joten ehkä se sit on niin et mä kiukuttelen ku mikään ei mene niin ku pitäis. :kieh: :LOL:

Noh kait tää tästä. Pikku neiti kasvaa hyvin 2 1/2 kk neuvolassa 6240g ja 60cm Neuvolantäti oli sitä mieltä et meidän pikkanen on pulska. :LOL: :heart:
 
tietkö niiskuneiti mulla kävi justiisa noin kanssa! ekat menkat (ainakin näin luulen) tuli suht nopeesti synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen ei oo näkynyt. emmä tajua. no me mennään täysimetyksellä et oiskos se sitten ihan vaan hormoneista johtuvaa...
pulska... meijän poika oli 6500 g ja 63 cm saman ikäisenä. joten, ei tein mikään pulska ole! =) tai no, kaikilla vauvoilla kuuluu olla sellaista vauvanpyöreyttä, mä oon sitä mieltä! :D

meillä nukuttiin tänään 4 tunnin päikkärit!! mä ajattelin että kello on jotain 10 kun herätään (mä nukuin siis kanssa) ku mentiin 9 nukkuu ja sit vartin vajaaa 1 poika heräs! ihan uskomatonta, muta totta! :LOL:
 
Heips.

No alkoivat kuitenki onneksi. Hiukan oltiin miehen kanssa jo varpasillaan että ollaanko nyt sitten häissä taas raskaana. :LOL: Olis menny kaikki uusiks.

kp 43 tuli kierroks hohhoijaa. Aloitin noi minipilleritkin nyt sit. saas nähdä onko mulla niiden kanssa hankaluuksia kun kaikki ovat sitä mieltä että ne on takapuolesta. noh en saanut kuitenkaan valita muuta ehkäisyä joten meneeköhän tääkin ihan oikein.

Jälkitarkastuksessa sanottiin että kumi ei ehkäise mitään tulee vaan lisää lapsia. e-pillereitä en saanut! sanoivat että laihduta ensin. ja kierrukka lisää kuukautisten määrää ja mä olen muutenkin liikaa vuotava.

menen aika huonoon kuntoon aina kk aikana nyttenkin kipee. :/

noh ainakin tietää koska on kipee :LOL:

meidän neiti kääntyilee jo selältä kyljelleen. Juttelee ihan sikana kokoajan haluaa olla äänessä ja kun häntä harmittaa jokin niin hän ei itke niinku vauvat yleensä vaan hän korottaa ääntää ja alkaa mörisemään. Tänään tuli hiukan jo äänekästä naurua. Voi kun oli söpöä. :heart:

Yks päivä hän pyöri lattialla 180 astetta! en aluks tajunnut mut sit rupesin miettii et en mä sitä tohon lattialle nyt noin laitanut eli jalat kohti leluja kun lattialle hänet laitan niin laitan näköetäisyydelle leluja mut sit ne lelut olivat jalkopäässä joten tuskimpa ne lelut itse hyppivät :LOL: :LOL:

olipas vaikeesti kerrottu mut kuitenkin.

Ai niin neiti on ihan intsinä jääkiekkoon tapittaa silmät suurina tv kun ne ukkelit luistelee "valkoisella" taustalla niin seuraa tiiviisti mihin ne menee. :LOL: :LOL:

Toivottavasti suomi voittaa tänään! ;)
 
Mä en luota Suomen voittoon alkuunkaan! :whistle:

mulla ei oo kyl noi menkat viäkä tullu, mut katotaan.. ja ihmettelen kyl et miksei kumit muka suojais raskaudelta..? mul oli samanlainen täti jälkitarkastuksessa, sanoi näin: "munaa ei saa päästää edes kutittelee karvoja." mä sitten siinä että jaaha ja yritin naurua pidätellä! :LOL: :LOL:
 
Liirah: olipa mainiosti sanottu! :LOL:

Mulla ei oo kuukautisia vielä näkynyt ja poju jo puolvuotias, pieni pelko persiissä että jos sitä kuitenkin on raskaana... Ei kiitos ihan vielä tarttis olla uudestaan... Pieni tauko mielellään, vaik se onkin päätetty että yhteen meidän perheen lapsiluku ei jää.

Mies on firman saunaillassa nyt ja sain pojan nukkumaan vähän ennen kahdeksaa ja nyt on äippä vaan rentoutunu hyvin! ;)
 
Onpas teitil hassuja neukkalääkäreitä :LOL: Meidän lääkäri totes vaan että se on hyvä homma ku heilutellaan peittoja. Ja sen olen päättäny että jos mä nyt kierukasta huolimatta raskautuisin niin ehottomasti olisin asiasta iloinen. Kun kerta itsekin oon kierukkalapsi ;) Mutta jos suunnitelmien mukaan edetään niin Nipa saa nyt nauttia täydestä huomiosta muutaman vuoden :heart:
 
Meidän lapsiluku ei jää yhteen (kuten ennen suunnitelin), mutta toista ei nyt ihan heti putkeenkaan haluais, että toi pieni saa nauttia huomiosta ihan rauhassa. :heart: mutta jos nyt raskaana olisin niin... järkytyksestä toivuttuani, olisin varmasti onnellinen! ;)

meillä on ollu aikasmoinen aamu. Poika on vaan rähjännyt.. ja mä olen nyt yksin kotona, onneksi se mies tulee pian! nytkin tuolla sängyssä yrittää saada unesta kii.. hmm, luulisi että jos nukuttaa niin laittaa silmät kiinni ja antaa unen tulla mutta ei! huoh, ehkä sitten joskus.
NO NYT NUKAHTI! =)
 
Heippa! Piiiiiitkästä aikaa:)

Tyttö taisteli pitkän ja hartaan taistelun unta vastaan ja nukkumatti vei lopulta 1-0. Huh. |O Neiti oppi viime viikollä kääntymään vatsalleen ja nyt ei viihtyisi enää sitterissä lainkaan. Ja kun laittaa lattialle, kääntyy ja kohta huutaa kun on tylsää. Mitä /%(/%¤:n järkeä tässä nyt sitten on? Äiti on ihan ulalla... Laittaako lattialle vai istuttaa sitterissä?

Lapsiluvusta; meille tulee toivottavasti joskus lisäystä, mutta ei vielä. Mun on mentävä ainakin vähäksi aikaa töihin. Siellä tapahtuu niin paljon muutoksia, että jos haluan olla niissä mukana, olisi suotavaa päästä näyttämään kyntensä. Enkä muutenkaan ihan perään toista jaksaisi, vaikka meidän neiti nykyään onkin todella kiltti tapaus.

Teillä on ihan mahdottomat neukkalääkärit!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä en oikein tiedä tosta töihin menosta. jotenkin tekis mieli mennä "tekee rahaa", mut toisaalta haluais olla pienen kanssa kotona. ja toisaalta, tällä ammatilla ei rahoiksi lyödä! :/ no kutsumus tämä kai on, mutta kyllä siitäkin rahaa sais antaa. se o jämpti! :LOL:

snoopy meillä kans yritetään kovin jo kääntyä mahalleen ja sitten kun pitäis mennä nukkuu ni ei oiein huvita kun sitten ollaan sellai ihan mutkalla. :) hassu tuo poika on. ja eilen kun oltiin koko perhe tossa lattialla niin poika alkoi hekottamaan ihan täysillä, ihana tapaus! :heart: paitsi että kyllä mä sen myönnän että välillä on hermo piukalla, kuten on varmasti kaikilla välillä, sitä on kenenkään turha mennä kieltämään.

jaahas, nyt laittaa tuttia!
 
Meitin Nipsukka on vähän hidas :heart: kun vertailee teidän muiden vauvoihin. Tänään meillä on ollut ahkeria kääntymisharjoituksia, joten veikkaan että ihan lähipäivinä kyllä alkaa Nipakin menemään mahalleen. Onhan hän muutamaan otteeseen kääntynytkin, mutta ne on olleet sellaisia satunnaisia tapauksia, ettei niitä lasketa ;) Mutta olen kyllä oikeen tyytyväinen siihen, ettei hän oo erityisen kova menijä, äippä saa vähän "lisäaikaa" ku ei tartte koko ajan juosta perässä. Siskon lapset on kaikki kontanneet 6-kuisina, ja serkun poika käveli ihan kunnolla 8-kuisena :whistle: ei käy kateeksi! Vähänkö kauheeta olis jos Nipa tuosta vajaan 2 kk:n päästä ottais ensiaskeleet, ku ajatuksen juoksu on vielä mitä on (kuten että jos isi heiluttaa vinhasti kahta sormea, on se hauskinta koko maailmassa ;) )
 
Ja taas tänään karjuttiin palkeet punaisena lattialla kun vatsallaan on niin tylsää ja tyhmää |O Eipä tuo neiti eteenpäin edes yritä; välillä liihottaa lentokoneasennossa ja välillä nostaa yläkroppaa toooosi ylös ja kuikuilee ympärilleen. Ja sitten *yllätys* huudetaan. Ja äiti kääntää ja neiti kääntyy takaisin ja huudetaan taas. Hohhoijaa... Ja sitteri on ihan out.

Mä en kertakaikkiaan löytänyt mistään kaupasta 4kk ikäisille tarkoitettua HIPP -puuroa, joten ostin 5-6kk Muksu kaurapuuroa. Annoin tänään aamulla sitä hedelmäsoseeseen sekoitettuna ja ei mitään reaktiota suuntaan eikä toiseen. Tietääkö joku täällä mihin perustuu se, että toista kaurapuuroa voi antaa jo 4kk ikäiselle ja toista vasta 5-6kk lähtien??? Yleensähän viljat aloitellaan siinä 5 kk iässä. Meidän neito on nyt siis vasta reilu 4kk.
 
yleensä viljat tai liha 6kk --> koska vauvan vatsa on sopeutumaton vielä. meillä syödään päärynää, mangoa, maissinaksuja ja maitona almironia. lääkärin lupaa odotellessa, varmasti parin vkon päästä saadaan koettaa jotain uutta ruokaa! :wave:
 
No sitä luomu -hommaa mietin myös itse mielessäni. Kiinnostipa sen verran, että surffailin valmistajan sivuillakin kurkkimassa. Ei kuitenkaan löytynyt järjellistä selitystä miksi hippipuuroa saa syöttää jo 4kk ikäiselle... :| Noh, tänään meni taas satsi muksupuuroa höystettynä luumulla.

Tän päivän uus juttu oli sanomalehden "lukeminen". Annoin lopujenlopuksi repiä turkkarin palasiksi, kun siitä niin paljon riemua näytti syntyvän. Ja sitten mentiinkin kuuraamaan lapsosen kädet painomusteesta :D
 
En mä kyl keksi mitään syytä et miksi toista saa antaa aikasemmin kun toista. oisko se toinen jotenkin hienompaa / tehty viljan ollessa eri asteella. hmm, mikä selitys toikin oli? :LOL: :LOL:

mä annoin tänään lusikan kärjellisen persikkaa ja arvatkaas onko täällä huudettu hela dagen? jep jep, joten taitaa vielä noi kiinteet odotella. tai voihan olla et huutaa muutenkin ettei välttämättä johdu siitä lainkaan. mutta mutta, jos nyt menis pelkällä tissillä ainakin hetken.

kuis kauan teillä on menny et paikat on palautunut normaali uomiinsa? kun musta tuntuu et kun pitäis jotain miehen kanssa tehdä, niin kiristää niin maa perusteellisesti.
 
Terve pitkästä aikaa =)

lispetti meillä Otava oppi kääntymään mahalleen puolvuotiaana ja lähti liikkeelle 8kk iässä. Hän on tykänny kattella maailmaa paikaltaa ja puuhailla tavaroilla :heart: Nyt on 10kk, mut vasta oppinu istumaan, eikä vieläkään ite nouse istumaan, eikä häntä voi ilman valvontaa istumaan jättää kun kellahtelee miten sattuu.

menkoista kun oli puhetta... eipä oo kuulunu, ei näkyny :whistle: mul oli kierto ihan sekasin enne toista raskautta - saas nähdä... Raskaana en usko olevani, vaikka kolmonen oliskin ihan ok, itse asiassa ;)
 
Otava on selvästi Niilon hengenheimolainen :)


liirah Mulla alkoi olla 3 kk synnytyksen jälkeen suht normaali olo, mutta imetyksen takia limakalvot on ihan kuivat. Liukkaria kehiin! ;) Muuten ei hommasta tuu mitään! :LOL: Kierukka tosin välillä vähän vaivaa, siihen ei auta yhtään mikään. Mulla se kierukka voi välillä seksin aikana tökätä haavoja kohdunsuulle, sit jonkin ajan kuluttua tulee semmoiset menkkamaiset kivut ja sitte tulee vähän aikaa verta :/ Toistaiseksi olen kärsinyt nämä sivuvaikutukset mukisematta, mutta ehkäpä mun tarttis mainita niistä neuvolassa..
 
Suositelkaas jotain turvaistuimia B) Vähän hintatietoja ja ostopaikkoja voi myös vinkata ;) Sisarelta löytyisi Britaxin two way elite; istuimen päällinen tosin näyttää nuijasodassa olleelta, mutta käsittääkseni päälliskankaita saa jostain erikseen ostettua. Harkitsen vielä tätäkin vaihtoehtoa. Muussa tapauksessa ostetaan uusi.
 
Me ostettiin juuri brion zento turvaistuin. ovh oli 299 e, mutta oli viime vuoden väri niin oli tarjouksessa 200 e muistaakseni :) ostettiin se oz babystä. Ollaan tykätty siitä. :hug:

Ilonalla on tullut nykyään kauheat taistelut päiväunia vastaan...en sit tiiä mikä on ku ei malta nukkua....mahtaakohan kesän tulo vaikuttaa tai mikä lie. tajusin juuri,että reilu kaksi kuukautta niin Ilona täyttää vuoden..mun vauvasta tulee taapero :( Rupee vauvakuume nousemaan pintaan.. :LOL:
 
Mä kanssa tossa mietin snoopy että kuinka kauan meidän "pieni" poika mahtuu tohon turvaistuimeen. Kun nyt tekee jo tiukkaa jos on paljon vaatetta päällä ja remmit on vissiin aikas isolla jo. Joten meilläkin on edessä se uuden istuimen osto, eikä mulla ole mitään hajua markkinoilla olevista istuimista. :D

amalia niin se aika vaan menee! mustakin tuntuu että äsken vasta mä olin synnyttymässä aj nyt oikeasti meidän pieni täyttää jo 4 kk, ihan uskomatonta!

Taas on ihana ilma, mutta mun on pakko siivota, tää on kun myrskyn jäljiltä. Miten yksi pieni ihminen voi tullessaan tuoda noin paljon (turhaa) tavaraa..? Tuntuu että meillä ole puoliakaan näistä kaikista tavaroista käytetty.. Kauppatätien on helppo puhua esikoisen saavalle että mitä kaikkee onkaan hyvä olla olemassa. Mä miltei ostin sillon ennen vauvan syntymää jopa koliikkikeinun, jonka hinta oli 229 ?. Onneks tajusin olla ostamatta. :D
 
Pojat vetä sikeitä ja mamma istuu auringossa takapihalla - naapuri just kävi sanomassa, että "sun olos näyttää ihan liian hyvältä" :LOL:

liirahsullahan on kuitenkin aika "vähän" aikaa synnytyksestä, että ihan normaalia, et vielä kiristää. En nyt muista imetätkö, mutta sillon usein limakalvot on hyvinkin kuivat ja paikat arat pitkään. Mulla on vasta pikku hiljaa alkanu "normalisoitumaan" tää seksielämä, näin se oli viimekskin...
 
Moikka kaikille! On taas aikaa kun kukaan on tänne kirjottanut. On kesä tainnut sammuttaa koneet ja saanut ihmiset ulos. No hyvä niin, kyllä koneella kerkee sit taas talvella olemaan! :D

Meillä opittiin eilen kääntymään, poika tulee siis 4 kk loppuviikosta. On äiti sitten ylpeä. :heart:
Joo ja sitten te kenellä on isompia lapsia, niin onko teillä uuden oppiminen saanut lapsen ihan "sekaisin"? Kun tuntuu että nyt pari päivää poika on vaan huutanut, huutanut ja huutanut ja puklannut sitten päälle. :attn: Mä olin jo tänään varaamassa aikaa lääkärille kun on ollu niin mahdottomat nää muutamat päivät, olenko jotenkin hysteerinen vai? :LOL:
Ja poika muuten on nyt herännyt perjantaista asti sellai 5 aikaan aamulla kamalan huudon kanssa, voiskos olla hampaita matkalla?
 
Heipparallaa.

Kävin äsken kirjottelemassa pitkät litaniat mutta kone sammui että mua ottaa aivoon ku ei muutenkaan riiitä aika mihinkään kun on noi häät. Eli 3 viikkoo hooo hetkeen... :D

Pyöreitäkin täyttelin. Ja asunto ostettiin miekkosen kans. :whistle:

Neiti voi hyvin. syö ja nukkuu. Naureskelee ja kohta puhkee hampaita. Kääntyilee tosi hyvin lattialla selältä vatsallee. :heart:

No mä lopetin ne minipillerit ei siitä mitään tullu vuosi joka hemmetin päivä ja muutuin ihmisenä aikapaljon olin rauhaton kiukkuinen masentunut ja hermo meni joka asiassa.

Sen jälkeen ei olekkaan menkkoja näkynyt. 6viikko menossa.

Kauhee ku mul on ollu ikävä teit.

Anteeks etten ole ilmoitellut mitään pitkään aikaan.

Koskas nähtäis.
Niisku-neiti & rinsessa 4kk :D
 
Niisku-neiti: Mistä päin ostitte asunnon?

Meille kuuluu hyvää vaan. Yöt on rauhottunu ja 2 kertaa on nukkunu täydet unet yöllä. Välillä olen tarkistanu, että hengittääkö Ilona edes. :) On se kumma, kun äiti ei osaa nukkua, jos Ilona nukkuu.

Ilona sai taaperokärryn ja sillä mennään lujaa joka paikkaan. Kukkaset kiinnostaa Ulkona kovasti ja niitä osoitellaan ja ihastellaan. :) Potan luo Ilona menee välillä ite ja oon laittanu siihen niin tulee pissa tai kakka pottaan. Sen jälkeen olla niin hymyissä suin ku äiti kehuu :)

Ilona täyttää sitten kohta vuoden...apua :eek:

Mitäs muille kuuluu? On tainnu kesä viedä mennessään palstailijat :)
 
Hallojaa :)
Täällä ollaan, väsyneenä ja pöllämystyneenä mutta kuitenkin ;) Meille kuuluu samaa vanhaa, Nipa tietty kasvaa ja kehittyy kovaa kyytiä. Nyt hän on alkanut ottaa kiinni näitä kavereitaan, tänään ryömis pitkän matkaa takaperin. Unet on jääneet vähiin näiden uusien oppien myötä niin Niilolla kuin äipälläkin.. |O VÄSYTTÄÄ..
Niiskikselle onkin sitten tapahtunut vaikka ja mitä! Onnea kovasti uuden kodin johdosta! Ja synttärionnittelut myös :flower: Joko olette muuttaneet?
 

Yhteistyössä