Turkulaisia äitejä

Me aateltiin Snoopy to mennä leffaan.. Ja Ella kans tossa 3kk iässä ei vaan suostunu nukkuu omassa sängyssä, kaikkialla muualla nukku mut ei omassa sängyssä ja sit otin viereen mut mulla ei ole mitään ongelmaa oman nukkumisen kanssa et ei haitannu mut jos et sä pysty nukkuu niin sit ei oo kiva, :hug: Oleks koittanu laittaa yöllä ku herää niin loppuyöks vaunuihin nukkuun? Niin mä tein jossai vaiheessa ja siellä neiti sitte tuhisi aamuun asti tyytyväisenä..
 
Nuita vaunuja pitää kokeilla. Ja miksei tuossa vieressäkin mene, vaikka menee koiranuneksi äidillä, on sekin tyhjää parempi! En kyllä tajua mikä valvomisbuumi nyt alkoi, tähän mennessä kun nukkui niin hyvin :ashamed: höh.
 
Mä sain ison kasan isoja vaatteita neidille. Isoimmat oli kokoa 92... Milloin suunnilleen sellaiset otetaan käyttöön? yli 2v? Täytyy löytää joku hyvä säilytyspaikka niille, ei viitsi ulkovarastoon hiirien syötäväksi laittaa.

:attn: Millä porkkanatahroja vois yrittää pois vaatteista??? Vinkkejä otetaan KIITOLLISENA vastaan!
 
Snoopy Meidän nukutusrutiini on, että laitan Nipan makuupussin mun viereen ja Nipan sen päälle. Sitten nautitaan iltaimetyksestä. Nipa nukahtaa makuupussin päälle, ja siitä sitten nostan Nipan makuupussin kulmista pitäen omaan sänkyyn. Ei samalla lailla häiritse tuo sänkyynnostaminen kun se tapahtuu niin tasaisesti siellä makuupussin suojissa :) Ja äippä ei menetä yöuniaan ;)
 
me ei tulla torstaina leffaan, vaikka oiskin varmaan ihan ok leffa. mulla kun on sillon jo tota opinnäytetyön tekoa, huoh.. menetän kohta järkeni sen kanssa. :/

meillä ei oikeastaan ole mitään nukutusrutiinia, eikä oikein mitään muutakaan rutiinia (ja tästä tulee varmasti joltakin sanomista). me mennään vauvan mukaan. rytmitetään sitten joskus, ehkä. :D no onhan tuolla jo pieni rytmi ja kyllä me sitä tuetaan mut jos nyt sattuu menemään joku ilta mönkään niin eipä tuo haittaa.
joten snoopy mä en pysty neuvoja antamaan! :D

nyt täydellisille naisille.
 
Meil on kyl ihan tolla nestemäisellä Bioluvililla lähteny kaikki tahrat, myös porkkana enkä ole mitään tahranpoistoaineita yms käyttäny ja pesupallossa koneeseen laitan.

Rytmi meillä on kehittyny ihan itsestään ja nyt pari vkoa ollu jo ihan tietty rytmi ja jos se muuttuu niin sit se muuttuu, en jaksa stressata.
 
meillä nukutaan kun nukutaan, ei oo kovin säännönmukasuutta. nyt kiinteitä maisteltu pari päivää ja pinja on entisten iltahuutojen sijan huutanut koko päivän ;) vaihtelu virkistää tain jotain..
me ei torstaista tiedä, riippuu onko miehellä työhaastattelu. eli onko mulla lapsenvahtia vai ei.
porkkanaa on aika mahdoton kai saada irti, jos se on jo kertaalleen pessyt ja ns polttanut vaatteeseen kiinni. mutta jos tuoreeltaan pesee niin varmempi lopputulos sitten
 
en vielä tiiä, ollaanko tulossa torstaina babybioon, ei oo vielä kertaakaan tullu siellä käytyä ;) itellä ollu kauhea nuha tässä viikonloppuna ja nyt ku se alkaa helpottaa, on Elias tullu vähän tukkoisemmaksi eli nyt sillä on vähän nuhaa tulossa... Voi pientä...
 
Finnkino Baby Bio on äideille ja isille tarkoitettu vauvaystävällinen elokuvanäytös. Finnkino järjestää Baby Bio -tapahtuman yhteistyössä Kaksplus-lehden sekä Vipanat Median kanssa: www.babybio.fi .

Finnkino Baby Bio -tapahtuma järjestetään noin kerran kuussa, pääsääntöisesti torstaisin aamupäivällä. Nykyään Baby Bio toimii jo kahdeksalla Finnkino-paikkakunnalla: mukana ovat Helsinki, Espoo, Tampere, Turku, Jyväskylä, Lahti, Oulu ja Pori.

Jokainen Baby Bio -lipun lunastanut saa lahjakassin, johon on kerätty yhteistyökumppaneiden tuotenäytteitä, tarjouskuponkeja ja esitteitä. Tapahtuma saattaa sisältää myös kilpailuja ja muita mukavia yllätyksiä. Liput normaaliin päivänäytöshintaan (6,50e).

Baby Bio -näytöksen ajaksi on teatteriin järjestetty vaunuparkki lastenvaunuille. Salissa vauvaa voi pitää sylissä, voi liikuskella ympäriinsä, ja salista voi myös halutessaan välillä poistua. Salissa on hoitopöytä sekä mikroaaltouuni vauvanruokien ja maidon lämmittämistä varten.

Baby Bio -elokuva esitetään aina puolivalossa ja normaalia pienemmällä äänenvoimakkuudella.

Baby Bio -näytös alkaa Tennispalatsissa klo 11.15 ja muissa teattereissa klo 11.
Tarkista kunkin tapahtuman tarkka näytösaika ohjelmistosta!
 
Moikka,

Me ei päästä babybioon, mennään just silloin kokeilemaan yhtä vauvamuskaria, et mitä meidän pikkuherra tykkääpi siitä! ;)

Mitäs muuta meille kuuluu: Elias syö kiltisti kiinteitä ja nyt on oppinu jo tykkäämään kaurapuurostakin. ;) Yöt on tosin edelleen levottomia, pisin väli kaks tuntia mitä nukkuu yhteen putkeen. Nyt on tosin alkanut nukkua pitempiä päiväunia, ku oppi viikonloppuna ryömimään, iso poika jo! :heart: 5 kk neuvolassa mitat oli 7 kg ja 65 cm, eli kuulemma ihan käyrillä mennään... ;) Ja nyt sit kovasti tutustutaan kämpän kaikkiin huoneisiin, onneks toi ryömimisvauhti on vielä hyyyyyyvin hidas, niin äitikin pysyy perässä... :LOL:
 
Minusta tuli äiti, aviomiehestäni Isä. täydellinen Prinsessa syntyi 12.04 klo 00.27. Tyksissä synnytyssalissa nro 9

4010g
52cm
38,5 cm
pisteet 9-9-10
synnytyksen kesto 8h10min


Tässä lyhkäisyydessään hiukan synnytyskertomusta.

Perjantaina 41+5 minulla oli tosiaan se yliaikaskontrolli. Tilanne oli täysin sama kun viikkoa aiemmin ja lääkäri ajatteli että odotellaan viikonlopun yli vielä.. Minä pidin pääni ja vaadin saada jäädä käynnistykseen. Olihan kassit mukana ja koti siivottu valmiiksi jo tuhat ja sata kertaa =)

klo 11 sain ensimmäisen annoksen kohdunsuulle sitä avaavaa lääkettä. 2cm auki
klo 15 sain toisen annoksen.
klo 15.30 kanttiiniin kävellessä menivät lapsivedet. hetkeä myöhemmin tunsin elämäni ensimmäiset kipeämmät supistukset.
klo 16 todettiin että lapsivesi vihreää
klo 16.30 siirtyminen synnytyssaliin, oksitosisiinitipalla vauhditettiin synnytystä.
klo 17.00 tuli jo kovat säännölliset supistukset. pyysin ilokaasua. auki 4cm
klo 18.00 pyydettiin epiduraali
klo 19.15 HUOM aika. sain epiduraalin. eka pistos epäonnistui. toinen onnistui, onneksi. Oisin ehkä muuten kuollut. ;) olin jo 8cm auki
klo 21.45 sain lisäannoksen epiduraalii. reilut 9cm auki
kätilö sano että hetki vielä, niin sitten sais ruveta ponnistelemaan kun sellaista tarvetta ilmaantuu.
klo23.15 ponnistutarve oli ollut kokoajan samanmoinen joten en enää jaksanut odotella sen suurempia "oloja" joten alettiin hommiin. vauva piti saada rauhallisesti ulos, ettei vetäisi lapisvettä sisälleen joten mun kohdallani kätilö joutui jopa pyytämään että saa lopettaa ponnistamisen tälle supistukselle että vauva liikkui jo riittävästi. Ette usko kuin puuduttavaa se oli, mä olisin saanu sen varmaan kerta rykäisyllä ulos, mutta
klo 00.27 tyttö putkahti maailmaan. Eikä ollut vetänyt vettä keuhkoihinsa =)
Istukka syntyi yhdellä ponnistuksella täydellisesti. painoi 900g =)
Tikkejä tuli sisälle 4kpl ja välilihaan 2. -toinen niistä kirraa niin pirusti =(

Synnytyksen jälkeen olin niin hyvin voiva, että kävin 15min viilentävässä suihkussa. Tuore isi kylvetti vauvan ja sitten nautittiin iltapalaa. Kävelin omin jaloin osastolle.

Osastolla oltiin klo 04 aikaan. Loppyö meni pienokaista ihmetellessä ja onnen kyyneleitä ainakin tuhat vuodattaen. Lauantai päivä lepäiltiin ja vähän kävi vieraitakin.

Mutta sitten sunnuntai valkeni huonona =(

Noustessani aamulla sängystä ylös, silmissäni vain pimeni ja oli pakko mennä takaisin maate. Soitin hoitajan paikalle ja pyysin saada lääkettä. Hetkeä myöhemmin tunsin kuinka hartiani ja niskat löivät täysin lukkoon ja takaraivoa alkoi vihlovasti särkeä.. soitin uudestaan hoitajalle ja pyysin saada jotain vahvempaa. Tuskissani 2h kärvistelin sängyssä, pelkkä silmien avaaminen sai pyörryttävän olon aikaan. Vauva vietiin minulta pois, itkin!
Jossain vaiheessa minulle epiduraalipiikin pistänyt anestesialääkäri tuli kertomaan ikäviä uutisia. Minulle tehty epiduraalipuudus nro1 oli epäonnistunut harvinaislaatuisella tavalla 1:1000 ja epiduraalitilaan epäiltiin jääneen ns. tyhjiö tila.
Minua lähdettin kärräämään sängyllä leikkaussaliin. Sali oli n. 3x3m pieni koppi joka oli täysin valkoiseksi verhoiltu. Ennen sinne siirtymistä, minut riisuttiin ja sterilisoitiin kauttaaltaan kylmällä aineella. Lääkäri kertoi, että tämä on yksi kliinisimpiä toimenpiteitä mitä onkaan. Minulle laitettiin hengityssuoja ja aseteltiin sellaiseen asentoon jossa pitää pysyä liikkumatta ja hengittämättä n. 30sek. Minulle tehtiin epiduraalitilaan veripaikka käytännössä, minulta otettiin kädestä 20ml verta joka siirrettiin piikin avulla epiduraalitilaan tyhjiön täytteeksi. Aika pian toimenpiteen jälkeen niska alkoi relaamaan ja päänsärky hävitä.
Tunnin siinä oltuani maate, lääkäri tuli tarkastamaan kaikki refleksini ja pääsin huoneeseen lepäämään. Pahimmillaan olisin voinut halvaantua toimenpiteestä =(
Minut määrättiin 6h täysmakuulle, en saanut vauvaa kun viereeni, imettää en pystynyt ettei tule niskajännitettä. Onneksi mieheni oli koko sen ajan seurassani.

Loppuviimein kaikki hyvin. Toivuin operaatiosta todella nopeaan. Ainoana jälkiseuraamuksena keskivartalon pieni ns puudutus tila joka kestää viikosta kahteen. Lihaksissa ei ole paljoa voimaa ja käveleminen on todella hidasta. kauheasti nostella ei mitään tarvi...
Mieli on kuitenkin virkeä, onnellinen ja tarmoa täynnä. Hulluna tahtois jo touhuta kaikkee, mut täytyy nyt vain antaa aikaa paranemiselle. ennättäähän sitä =)

Eilen päästiin sairaalasta kotiin. Ensimmäinen yö sujui yhtä mallikkaasti kuin aiemmatkin.
Voice on äärimmäisen kiltti ja tyytyväinen vauva. Vaipanvaihtoa hän ehkä vähän inhoaa ;)
Herää itse säännöllisesti syömään ja nukahtaa taas. jaksaa n. 4h vuorokaudesta hiukan seurustella. Otin kapalon käärinnän yökäyttöön heti ensimmäisestä yöstä lähtien. Siinä vauva jotenkin rauhoittuu eri tavalla ja oppii erottamaan yön ja päivän eron selkeämmin. Yöllä ollaan tiukassa kapalossa, pimeässä ilman ylimääräisiä ääniä. Päivä on taas sitten luonnollisesti touhua täynnä. Tämä vaan vinkkinä ehkä jollekin!

Oliskohan tässä olleet tärkeimmät. Nyt täytyy ruveta leipomaan täytekakkuu mieheni työpaikalle jossa mennään käymään huomenna =)

loppuun vielä parit tuoreet valokuvat ihailtaviksenne.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1939237.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939178.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1939247.jpg

Minä ja Voice 5 vrk :heart:

:heart: :heart:
 
onnea angel ja perhe! :flower:
oltiin sitten samassa salissa, mä tosin 10 viikkoa sitten. parantele rauhassa ja ihmettele pientä, ja kun vointi siltä tuntuu niin mukaan kahvittelee.

nyt alkaa Tomaksella ehkä joku pieni rytmi tulee. nyt on muutamana päivänä ollu todella säännöllinen rytmi! mutta en sitten tiedä onko tämä jotain pysyvää. :D mä jo eilen luulin et pieni tulee kipeeks ku oli aikas känkkis ja nenä ihan tukossa. mut sitten kun yön nukkui hyvin niin aamulla oli taas ihan oma itsensä! :heart: :heart:

joo, mahdoinko jo sanoa et nyt ei tulla babybioon / kahville kun on jo muuta menoa. mut sitten seuraavalla kerralla.
 
Onnea tuhannesti angel08 ja koko perhe! :heart: Ihana pieni rinsessa! Mä olen vähän funtsinutkin, mitä sulle kuuluupi. Johan viimein pääsit tänne puolelle kirjoittamaan, piiiitkä odotus palkittiin. Hurjalta kuulosti tuo epiduraalin aiheuttama reaktio, sähän oot nyt jo toinen täällä kelle noin kävi... :hug: Onneksi voit jo paremmin! Hyviä vointeja ja tutustukaa rauhassa uuteen perheenjäseneenne. Sitten kun siltä tuntuu, niin tulehan näyttämään vauvaa =) Onnea vielä kerran!

Saara taistelee unta vastaan :D Tiukka skaba, saas nähdä kumpi voittaa!
 
Onnea angel koko perheelle! Ihana tyttö :heart: Meillä taitaa olla täällä toinenkin 1:1000 tapaus, Niisku-neidille tehtiin myös tuo veripaikkaus ku epiduraali ei onnistunut. Ja hänelle se tehtiin muistaakseni kahteen kertaan kun eka paikka irtosi :$ Mutta kyllä hän nykyään taitaa jo olla ihan kunnossa, vai kuinka on, Niiskis? :)
 
vauvatalojohannan palvelu on edelleen surkeaa. menin sinne ilmoittaen, että vanhat rattaat myyn huomenna, että tarvittais uudet. mieluusti kääntyvä pyörä (t) "mutkun nää scooterit.." ei sen päähän menny että en halunnut niitä.
nillitinilliti..
pinjan ilmotin muskariin jo syksyksi =)
 
kuis mä olen nyt koko ajan näin väsynyt..? mullahan alkoi kuukautisetkin jo sillon 6 viikkoa synnytyksestä, mutta nyt ei oo menkkoja näkynyt.. hmm... oiskos testin paikka?

meidän vauva on ottanut nyt jonkun ylisöpökauden! hän on niin ihana, ei itke just lainkaan (tai sit mä en vaan muista) ja hymyilee vaan. mä olen niin onnellinen, ei elämä tästä voi parantua.

täällä on ollut aikas hiljasta, missä kaikki on??????? tietysti lapsienne lumoissa, mutta tulkaas tännekin hehkuttaa niin en yksin tätä lueskele. :D
 
Heissan pitkästä aikaa!

Jostain syystä jäänyt taas tämä palstailu vähemmälle...Ihanaa kun tulee kevät ja kesä! Kevät on mun lempi vuodenaika!

Aron täyttää ensi maanantaina 8kk, aika menee niin nopeasti! Torstaina olis 8kk lääkärineuvola. Katotaan kuinka kauan nyt saadaan odottaa ja heitetäänkö meidät vartin päästä ulos. Viimeksi 5kk lääkäri nla:ssa kävi niin. Lääkäri ei tainnut avata suunsa kun kerran. Eikä edes katsonut pojan korvia, vaikka yritin sanoa, että on ollut hieman rohiseva...
Rohinasta puheenollen, oltiin sitten viime viikolla molemman Aronin kanssa flunssassa. Mulla nousi jopa kuume. Aron vaan oli räkänen ja yski. En lähtenyt lääkärissä käyttämään, kun söi hyvin ja muutenkin oli tyyytväinen.

Me aloitettiin viime lauantaina vauvauinti! Siis suosittelen, todella hauskaa. Aron nauroi ja oli itse naantalin aurinkoinen koko altaassaolon ajan. Nyt saatiin paikka myös kesän ryhmään, joten ei katkea sitten tämä harrastus.

Nyt voiskin mennä laittamaan itsellle vielä jotain pientä iltapalaa ja sittem painua pehkuihin
 
Ja mun menkat sitten jatkuu kuudetta viikkoa... Siinä syy, miksi mä alan olemaan jo tosi väsynyt... Taitaa olla lisäraudan paikka.

No mä tulen nyt kans hehkuttelemaan meidän vauvaa :D Saara on alkanut nauraa ääneen, mikä on ihan mielettömän hauskan kuuloista! Hee-hee-hee, ja lopuksi tikahtuu ja alkaa yskiä :LOL: Suupielet ihan korvissa saakka, äidin ihanuus :heart: Nauruhepuleita tulee iltaisin, mitkä usein päättyy itkustukseen. Nii-in, itku pitkästä ilosta.

Meillähän on huomenna SE päivä, eli aamulla mennään munuaisten gammakuvaukseen. Sitten vielä viikko piinaa ja lopulta kuulee mikä on "tuomio". Toivottavasti kaikki on hyvin. Mitään vaivaa ei ainakaan ole ollut, estolääke toimii hyvin, eikä vatsavaivojakaan enää ole. Kiitos maitohappobakteerivalmisteen. Meillä vakuutus ei korvaa noita Rela -tippoja, vaikka ovat samalla reseptillä antibiootin kanssa (on kuulemma "luontaistuote"... :/ ). Eipä tuo mitään, muttakun estolääke maksaa 5 eur/kk ja Relatipat parikymppiä (eikä riitä kuukauttakaan)! Ja KYLLÄ ovat välttämättömiä, ainakaan meidän vauvan vatsa ei kestä kuukausitolkulla kestävää antibioottihoitoa muuten. Aina noilla vak.yhtiöillä löytyy porsaanreikä kaikkeen |O

Mä sain sitten ennenraskautta -farkut (nimesin ne jo mission impossible -housuiksi :D ) jalkaani! No joo, toki kiskoin niitä vaakatasossa jalkaani otsa hiessä, mutta menivät kuin menivätkin kiinni! Sinänsä hyvä, mulla oli näet tasan yhdet sopivat farkut, aika kallista uusia vaatekaapin sisältöä ä-päivärahalla. Tosin kotona ollessa vaatteiksi kelpaa mitkä tahansa mitkä sattuu olemaan puhtaat (ei puklaa, sosetta, maitoa, kuolaa, tms..) tai hätätilanteessa ne vähemmän puhtaatkin kelpaa. Ei oo housupukua tai kauluspaitoja nähty päällä aikoihin, eikä näy :LOL:
 

Yhteistyössä