Turkulaisia äitejä

Heippa. Täälläkin turkulainen 21v. äityli. Esikoinen syntyi 13.3.-08 - painoa oli 3730g ja pituutta 52,5cm. Pitkä tyttö syntyi =) synnytys meni loppupelissä hyvin vaikkakin luulin siihen paikkaan kuolevani, mutta loistavastippa sieltä selvisin =)) vaavan kanssa mennyt hyvin - hiukan on vatsanpuruja, muttei liiemmin. Kaikki muuten ok !
 
terveisiä neuvolasta! Tomas oli taas kasvanut loistavasti, tosin omilla käyrillä mennään. :D

pituus 62,8 cm
paino 6500 g
pipo 41,3 cm

elsy tervetuloa joukkoon! ja tietenkin onnea pienen tytön johdosta!

jep ei mulla kai muuta.

ai niin paitsi että niiskuneiti oli hyviä voileipäkakkuja ja meidän koirat on pitkäkarvaisia collieita.
 
kaikkea sitä väsynä kirjottelee, joo en forumia tarkottanu :headwall:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1895361.jpg
pinja koetti jo jorin syöttötuolia, että josko sitä pitäis omaa alkaa hommailemaan..
allergiakokeissa ei näkynyt mitään, tehdään maitoa halvempi testi ensin. Eli viikon päästä aloitetaan kiinteät päärynällä, jos pinjalla olis vaan niin herkkä maha että oireilu loppuisi kun saa muutakin kun maito. Mutta jossei tuo auta mitään, niin sitte lähdetään jotain reseptimaitoa testaamaan.. Ja siitä ei halvalla selvitäkään :x
 
Heips,

rohkaistunpa minäkin tänne kirjoittelemaan! Tuonne Turkulaisiin Odottajiin jokin aika sitten muutamaan otteeseen kirjoittelinkin. Elikkäs meidän typykkämme syntyi 20.2.2008, painoa neidillä oli 3550g ja pituutta 53cm, pitkä neiti. Nyt on alkanut tuntumaan, että ois kiva tutustua muihin äiteihin täällä Turussa, kun vauvan kanssa kahdestaan päivät ollaan kotona =) Nyt ollaan molemmat nuhaisia, joten tän viikon treffeille ei varmaankaan vielä päästä. Mut ehkä joku toinen kerta... Jos vaan mukaan mahtuu?

t. Piipi + typykkä 7viikkoa :heart:
 
Piipi79 onnea tyttövauvan vanhemmille ja typykälle tervetulotoivotus maailmaan! :) Nää turkumammojen kahvittelut on oikein mukava tapa löytää lapsellisia kamuja, joten rohkeasti mukaan vaan heti kun pääset flunssasta eroon :)
 
Tervetuloa piipi79 ja elsy87 minunkin puolestani! :wave: Ja onnea pikkuisten prinsessojen johdosta molempien perheille! :heart:

Meidän prinsessa lauloi iltalauluaan (lue:karjui naama punaisena) pitkästä aikaa pitkän kaavan mukaan. Yhtäkkiä sitten lopetti, alkoi hieromaan silmiään ja nukahti. Hassu tyttö. Isä ja minä naurettiin pientä raukkaa kun aina välillä itku taukosi ja alahuuli oli niiiiin pitkänä ja neiti näytti ihan über-surkealta! :LOL: Vauvojen hymy on ihan opeteltu juttu, mutta tuo surku-ilme tulee noilla kyllä ihan luonnostaan. Hassun näköistä kun meidän neidillä on naama nurinpäin pitkän aikaa ja miettii pitäiskö alkaa itkemään vai ei.

Onnea liirah karvakorvien syntymän johdosta! Olet sitten aika moninkertainen mummo! :D Äläkä näytä mulle yhtään kuvaa noista pennuista tai saan vielä jonkun koirakuumeen tähän vielä lisäksi :LOL: Tottapuhuen ovat varmasti tosi ihania. Onko pennuille jo varauksia otettu vastaan? Aiotteko pitää perhepiirissä yhtään pentua?
 
Onko kukaan saanut sairaalasta mukaansa sitä synnytyskertomusta? Tai oletteko pyytäneet jälkikäteen sitä jostain? Ja jos olette ,niin mistähän kannattaisi kysellä?

Kun omat synnytykset menneet vähän niin ja näin, ja haluaisin saada nuo omat paperit itselleni, että tietäisin vähän mitä niissä on.. Ja muutenkin. Ja haluaisin kaikista siellä kansiossa olevista papereista kopion, onkohan edes mahdollista? Kun olen hiukan kypsynyt tuohon tyksin toimintaan..


Kyselen nyt tätä kautta ensin, josko joku on tietäväinen asiasta.. Kun en muuten yleensä pahemmin täällä vieraile. Että kiitos, jos nyt joku tietää!
:D
 
Yeb
Lintu, pistin sulle YV:tä asiasta. Kannattaa niitä kysellä, ei oo samat paperit mitä neuvolasta saa ja kaiken saat nähdä vain pyytämällä. Soittamalla niitä ei luovuteta, ainoastaan kirjallisella pyynnöllä, laitoin sulle osotteen :) Tai jos menet henk.koht. käymään sairaalassa niin silloin myös.
 
Mulle eivät antaneet niitä synnytyskertomuksen papereita, vaikka pyysin ennen kotiin lähtöä. Sain kyllä lainaan ne ja kopsata niistä ite, siis ihan käsin kirjottamalla. Kopioita eivät suostunu ottamaan. Aika hassua, että toiset on saanu... onkohan se jotenkin kätilöstä / hoitajasta kiinni?
 
Kiitos teille! Ja erityisesti sinulle Kookospähkinä yv:stä, enköhän ne paperit tuolta saa.. Sairaalassa sain ne kyllä lukea ennen kotiutusta, mutta tiedän, että siellä kansiossa oli kaikkea psykologin lausuntoja ym, jotka olisivat ihan tarpeellisia seuraavaan synnytystä ajatellen.. Jos sellainen joskus olisi mielessä.
Mutta kiitos, täällä oli nopeaa toimintaa, ihan niin kuin ajattelinkin! :D
 
Yeb
En mäkään sairaalassa ollessani saanut kuin lukea ne tietyt paperit mutta kirjallisella pyynnöllä noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen sain parissa viikossa kaikki meistä eri osastoilla kirjatut tiedot.

Se on potilaan oikeus ja niitä papereita voi kysellä sairaalan potilasrekisterin pitäjältä :) Mielenkiintoiset oli lukea ja tallettaa pikkuiselle muiden vauvamuistojen joukkoon!
 
En mä ole saanu niitä sairaalapapereita, mut neuvolasta sitten myöhemmin sellasen paperin, jossa kaikki synnytyksen tiedot. Kyllä ne lähettää ne automaattisesti neuvolaan, sieltä pitäis jokasen ne saada. Mut jos on tollasia jotain lausuntoja yms. niin sit täytyy tehdä tollanen kirjallinen pyyntö kuten tossa jo neuvottiinkin.

Mä oon taas ihan pirhanan väsy! |O Otava on valvottanu enemmän kun laki sallii. Meil oli kummallakin pojalla korvatulehdus, nyt ootan mielenkiinnolla, että onko menny ohi vai ei...
 
kyllä mäkin sain sen synnytyskertomuksen, mutten muita papereita. mutta kun menen töihin niin meinaan kyllä lukea musta kirjoitetut paperit.

oltiin eilen sitten hautajaisissa ja oli kyllä raskas päivä. totta kai surullinen päivä, mutta ihan Tomaksellekin rankka päivä. illalla ei sitten uni meinannut millään tulla ja itki ihan tosi paljon. autossakaan ei nukahtanut, vaikka automatka kotiin kesti 2 tuntia. kotiin kun päästiin, niin muru alkoi hymyilemään, söi ja nukahti. :heart: :heart:

joskos lähtis vaikka ulkoilemaan kun on niin nätti ilma.
 
Terve. Tulinpas joukkoonne.

Minulle eräs kätilö toi synnytyspaperit kaikki minulle, ja ennen kotoitumista käytiin ne vielä läpi. Neuvolassa sitten sain paperit uudelleen ja ihan kiva niitä on kattella, vaikka onkin vain mustaa valkoisella.
 
Tullaan seuraavaan kahviin, nyt ei ehditty :)

Onko muuten torstain babybioon menijöitä? Näillä näkymin me ainakin oltais menossa, siellä menee ihan katsottava leffakin (fanitan salaa Jack Nicholsonia ;) ).

Tyttö (nyt yli 3kk) on alkanut heräilemään öisin ähisemään ja kitisemään. Tässä iässä tuskin on hampaista kyse, mutta tuo on alkanut jo vähän rassaamaan... Menee kiltisti nukkumaan klo 22, mutta herää melkein tismalleen klo 1 ja ei nuku enää millään! Ei ole nälkä, eikä mikään satu. Ähisee ja tuhisee niin kauan, että on ihan pirteä ja uudelleennukuttaminen on yhtä tuskaa! Viime yönä siihen meni lähes 3 tuntia |O |O |O Viereen varmaan nukahtaisi helpommin, mut siitäkin alkaa tulla jo tapa. Ja ennen on ihan nätisti omassa sängyssään nukkunut. En ole kylmä äiti, mutta en enää haluaisi nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä, omasta nukkumisesta ei siinä tapauksessa tule mitään. Ja oon ihan varmasti kivampi äiti päivällä, jos olen saanut yöllä levättyä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulle eivät antaneet niitä synnytyskertomuksen papereita, vaikka pyysin ennen kotiin lähtöä. Sain kyllä lainaan ne ja kopsata niistä ite, siis ihan käsin kirjottamalla. Kopioita eivät suostunu ottamaan. Aika hassua, että toiset on saanu... onkohan se jotenkin kätilöstä / hoitajasta kiinni?[/quote

Me tehtiin niin, että mies otti papereista digikameralla kuvat joka sivusta. Tehtiin tämä hoitajalta salaa. Onneksi ei tarvinnut käsin alkaa kopioida. Hassua, ettei papereita saa mukaan sairaalasta. Tuli ihan rikollinen olo papereita kuvatessa.
 

Yhteistyössä