Turkulaisia äitejä

Terve

Juu kiihdyin itsekkin tuosta kummijutusta aika paljon :kieh:

Flunssa ei ole helpottunut yhtään ja kaiken kukkuraks alkoi nyt kunnon menkat ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Ja sitä tulee enemmän ku jälkivuotoa... :eek: Aamulla nousin ylös ja käppäilin vessaan niin koko matkalle valui reittä pitkin lattialle kiva punainen vana. Vaikka mulla oli siden niin se oli ihan täynnä... Senkin takia nyt aika heikko olo. :/

onkohan tää nyt ihan normaalia... en usko... kiva kun ei kotootakaan voi lähteä mihinkään ku kaikki paikat on tunnin jälkeen veressä... eli puolentunnin välein saa olla sidettä vaihtamas... ja kun ne siteetkään ei ole mitään pieniä vaan suurimmasta päästä. Olisin jo mennyt lääkäriinkin mutta kun ei satu... ei satu mistään vuotaa vaan. Niin kävi mielessä et jos mun kohtu nyt vaan on keränny ittes ihan täyteen... Ja on mul aina ollut runsaat menkat mut aina pärjännyt normaali kokoisilla siteillä.

Noh sit jälkitarkastus on tiistaina pitääkö mun perua se tämän vuodon takia??? En usko et loppuu siihen mennessä. :ashamed:

Melkein jo toivon uutta raskautta. :D Mua ei vaan ole luotu kestämään näitä vuotoja. Aina kipee menkkojen aikana. :'(

Kyllä sun niiskis tarvinnee peruuttaa jälkitarkastus menkkojen takia. Soitat sitten uuden ajan kun ne loppuvat (missä voi muuten kestää useampi viikko! :x ). On normaalia, että synnytyksen jälkeen on normia runsaammat menkat. Mä nappasin sairaalasta mukaani niitä hehkeitä jälkivuotosuojia, niistä olis sulle nyt varmaan apua...

Mä kävin viemässä neidin hoitoon ekaa kertaa. Siellä hän itkusteli kun lähdin, ja niin muuten itkustin minäkin kun autoon pääsin... Mut onneksi illalla/ yöllä syötön aikaan nähdään taas! :heart:

Olettekos löytänyt jostain kivoja kevättakkeja pojillenne? Tytöille olisi jotain, mutta poikavauvoille ei kerrassaan mitään. Monissa lastenvaateliikkeissä ei ole ollut ainokaistakaan takkia.... Oskarissa ja Oliviassa oli, mutta 100e (ja jopa enemmän!) tuntuu hiukan kovalta hinnalta :eek: . Täytyy siellä Pikku pegasoksessa ainakin sitten vielä käydä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1873710.jpg

Jorilla oli tälläinen takki viimekesänä. Se on h&mltä ostettu, ja mun mielestä aika sukupuolineutraali-eli säilössä pinjalle jos se on enskeväänä tuon kokoinen. Lindexissä oli tuollaisia samanvärisiä takkeja poikien puolella, mutta en katsonut että oliko ne kuin isoja kokoja.
Pinjalle ajattelin takin hommata vasta syksyllä, kevään ja kesän menee haalarissa :) Syksyllä istuu jo tosi tukevasti toivottavasti itse, eikä makaa suurinta osa aikaa jolloin se takki on rytyssä :D

Käykää Zarassa kattomassa lastenvaatteita, ite ostin sieltä aikanaan esikoiselle oranssin kevättakin, joka nyt sitten on Otavalla käytössä. Takki makso jotain pari kymppiä, eli ei ne Zaran lastenvaatteet mun mielestä mitään hirmu kalliita ole.

Iltoja.

Mua alko pännii toi jälkitarkastus juttukin. Miks helvetissä ne haluaan ottaa jälkitarkastus käynnille vasta 8vko synnytyksestä miks ei aikasemmin???

Ärsyttää kun eka käsketään varaamaan kauheel kiireellä vauvan ollessa 1kk ikäinen ja sit saa ajan vast ku vauva on 2kk ikänen. Ja kaiken lisäks ku se on pakollinen kun muuten lähtee äitiyspäiväraha. Miten se kelakin nyt kaikkeen turpas tunkee. Noh ilomielin mä sinne tarkastukseen menen tai en nyt iloisin mielin mut koen sen tarpeelliseks kun on alkanut käymään mieleen et jos mul onkin jokin "häiriö" tuol. Sattuu aina kun pissaa siis ei kirvele/pistele mut tuntuu painetta ja jomottaa... En mä sitä osaa selittää mut hemmetin ärsyttävä tunne ei voi muuta sanoa. :kieh:

ja taas tuli vali vali... sori.

Hyvää yötä. :heart:

Eli olen 32-vuotias ja lapset 15-v poika, 8-v tyttö ja 4kk tyttö. Meillä kaivattais isosti ystäviä niin äidille kuin lapsillekin. Kesällä tulee 1 vuosi täyteetn Turkulaisena ja aika pienet on piirit edelleen. Tanssitan vauvaa-jumpassa olen käynyt vauvan kanssa...
Jos jollakulla on aikaa ja tilaa elämässään uuteen ystävään tutustua niin yhteyttä ihmeessä äkkiä äkkiä tännepäin vaikka yv:llä =) :flower:

mallura tervetuloo! :wave:

Niiskis kuulostaa tutulta noi sun mainitsemat pissaoireet, ajattelin itsekin että onkos jotain mennyt lopullisesti rikki kun oli just tuollaista samanlaista oiretta. Kyllä niitä varmaan oli kolmisen kuukautta synnytyksen jälkeen, mutta nyt en ole pitkään aikaan niitä enää tuntenut. Eli kyllä ne sitten varmaan juttuun kuuluu.

Niiskis, ihan normaalia painontunnetta tuo on. Itsellä sitä tulee enää harvoin, useimmiten kovan rasituksen yhteydessä. Kyllä tuo tunne siitä häviää itsellään ajan kanssa. En tiedä onko sillä vaikutusta, mutta olen yrittänyt treenailla kovasti noita lantionpohjan lihaksia, josko sen myötä jomotuskin väheni.

Niisku-neiti mä peesailen edellisiä, että tuo kuluu asiaan. Ite kävin esikoisen jälkeen ihan kokeissakin kun epäilin tulehdusta, mut eipä ollu. Noi limakalvot on aika kuivat ja arat synnytyksen jälkeen (voi olla useita kuukausia, etenkin jos imettää) joten se voi aiheuttaa tollasta.
Ja siitä jälkitarkastuksesta: senhän takia se niin myöhään on, että halutaan et jälkivuoto on lakannut ja että kohtu ois palautunu suht hyvin, siihenhän menee useita viikkoja siihen palautumiseen.

Tääl oli aika hulina tuossa joku aika sitten :D Kutsuilla oli lapsia yhteensä 8 ja meno sen mukaista... Mut ihan kivaa oli: vois noita järkätä joskus tulevaisuudessa uudestaanki.

musta tuli MAMMA, meidän koira synnytti 9 pentua!!! :D oli ne niin pieniä et voi herran isä.

niiskuneiti mulla on kanssa tota aina välillä ja ite olen päätelly sen johtuvan siitä kun vauva on noita luita liikuttanut ulos tullessaan, niin ne ei oo sit ihan viä asettunut. mut siis mitään varmaa tietoo toi ei ole.

mallura tervetuloa joukkoon kirjavaan! heti seuraavalla kerralla kahvittelee mukaan, sieltä meitä löytyy moneen lähtöön. :D

Tervetuloa mallura ja ei meillä ole mitään vakiopäivää tai aikaa tai paikkaa vaan joku aina heittää jotai ehdotusta ja sit sovitaan aikaan ja paikkaa jne..

Meille kävis tällä vkolla vain pe kahvittelulle?
Sopisko se muille?

tervehdys.

Kiva että muillakin on tullut outoja juttuja synnytyksen jälkeen. Luulin jo että mulla on kaikki päin jotain. :ashamed:

Neiti on päikkäreillä niin kerkiän koneelle. Mulla edelleen jatkuu flunssa pää täynnä räkää ja voimaton olo. :/

onnea liirah Mammautumisesta. Minkä rotunen?

Mua niin paljon harmittaa kun miehellä allergia astma joten meillä ei tule ikinä olemaan kotosalla mitään karvaista. Oli meillä 2 kissaa mutta jouduimme luopumaan niistä kun mies joutui päivystykseen kun henki meinas lähtee ja sitten kisut muuttivat vanhemmilleni. Se oli aika kova paikka mulle. kun ne oli ollu mun pikku vauvoja. =)

me ei varmaan päästä kahvittelee. mut yritetään.

ahaa...missäs päin sitten kahvittelette? Mulle käy ihan kaikki muut päivät paitsi ei tiistaisin...ollaan sillon vauvan kanssa siellä jumpassa ja iltasin on sitten tää muu perhe tässä "huollettavana" :LOL: eli voidaan me ainakin perjantaina lähteä...

Yhteistyössä