Turkulaisia äitejä

Heips.

angel08 Onnea prinsessasta.

Mulle tulvi samantien kaikki omat muistot puudutuksen pieleen menosta. Mun täytyy varmaan keskustella neuvolassa kun mua välillä alkaa ahdistaa se asia. En ole ikinä pelännyt kuolemaa tai halvaantumista niinkuin silloin. Ja kaiken lisäks mulla ei se veripaikka onnistunut ekalla kerralla ja sielläkin tyrittiin niin että jopa LÄÄKÄRI tuli minulle sanomaan kokeilun jälkeen että ei suosittele enää veripaikkaa kun infektio riski oli suuri ja selkä mustelmilla.
Noh osui hermoon ja saan vieläkin niitä sähköiskuja jalkaan. :ashamed:

Onneksi sitten hälytettiin paikalle kunnon porukka ja saatiin mut ehjänä kotiin vauvan kanssa.

Ei siitä tullut kuin 8 reikää selkään! Ja 2 viikon järkyttävä selkäsärky!

Noh täytyy miettiä sitten ens kerralla mitä puudutetta otetaan jos sillainen onni kävis vielä.

Jälkitarkastuksessa otettiin papakin vaikka ei sitä kuuluis. Viimeviikolla soittivat että kasvustoa löytyy. Laittoivat seurantaa. Hiukan pelottaa toivon et siellä kasvaa sitä solua vaan synnytyksen takia eikä minkään syövän takia. :(

Että näin meillä. Neiti voi hyvin. Ja nukkuu koko yön. :D

Nyt täytyy tämän äipän mennä nukkumaan niin jaksaa taas huomenna. ;)

 
Onnea angel08

Niiskis toi papan tulos tässä vaiheessa luultavimmin johtuu kun synnytyksestä niin vähän aikaa. ½vuotta synnytyksestä se pitäs vasta ottaa. Mulla ei sitte taas suostuttu ottaa Papaa jälkitarkastuksesta vaikka TYKSistä tällanen käsky kävi, mut mulle tuli sitte kutsu sinne joukkoseulontaan iän vuoksi niin otettiin siellä sitte ja kesäkuussa pitää uusia..
 
Pari kyssäriä jo teille synnyttäneille. =)

- Onko TYKSissä mahdollista synnyttää veteen?

- Oliko joku Rantakadun neuvolassa synnytysvalmennuksessa? Muistatko, mitä nuo valmennuskerrat sisälsivät aiheita?

- Missä vaiheessa olitte tutustumassa sairaalassa?

Tiivari ja Tyyppi rv34
 
Yeb
Hei Tiivari!

- TYKSissä ei ole mahdollisuutta synnyttää veteen :( Yksi amme siellä kuitenkin on ja sitä saa ainoastaan avautumisvaiheessa käyttää, jos on vapaana. Se sijaitsee synnytyssali nro ykkösen "aulassa". Itseasiassa Suomessa on hyvin harvassa sairaalat, joissa saa synnyttää veteen.

- Me käytiin sairaalassa tutustumassa alle viikko ennen synnytyksen käynnistämistä, rv siis oli silloin 37.. Melko myöhään minusta.

Kaikkea hyvää loppuraskauteen :)
 
joo ammehan Tyksissä on mutta siitä en tiedä saako sinne synnyttää. kai se voi riippua kätilöstäkin. mut en tosiaan tiedä kun itelle ei tullut mieleenkään! :whistle:
ja me ei käyty lainkaan tutustumassa, syynä se että oon ollu töissä tyksissä ja muutenkin siellä polilla tuli ravattua aikas paljon. mutta jollei tunne sairaalaa / osastoja niin tietysti kannattaa mennä, kai.. vastatkaa te jotka siellä kävitte tutustumassa.
 
Mäkin olisin halunnut koittaa ammetta, mutta en saanut koska mun synnytys käynnistyi lapsiveden menolla. Pääsee pöpöjä kohtuun, sanoivat. Ihmettelen vaan, että mitenkä sitä sitten muualla maailmassa ihan yleisesti synnytetään veteen? Mtv-faktalta ku tulee noita synnäri-ohjelmia, niin niissä varmaan joka toinen pyöräyttää vauvansa veteen, ja kätilöt sanoo, että siinä ollaan vaan tarkkana sen suhteen, että vauva todella syntyy veden alla eikä ehdi vetää henkeä ennen veteen joutumista.
 
ohhoh, onpas ollu jotenkin raskas päivä. nyt väsyttää, mies lähti pojan kanssa ulos ja mä jäin viettää omaa aikaa, eli koneella pyörin! :LOL:

mitäs ihmiset vappuna meinaavat tehdä? voi kun ois ihana jos huomennakin ois tällänen ilma kun meinataan mennä grillaa ja siinä ulkona ois tarkotus istuskella varmaan aika myöhäänkin. tänään oli kyl ihan kesäilma jo! aivan ihanaa!!
 
Meillä yritetään ;) juhlia vappua perinteisin menoin. Eli ensin lakitukseen, sitten ravintolaan syömään ja vapunpäivänä piknikille vartiovuorenmäelle. Ihan eri asia sitten on, miten tyylikkäästi tästä setistä selvitään. Ulkona syöminen, kun ei varsinaisesti ole ollut pikkumiehen kanssa herkkua, kun ei istu syöttötuolissa vielä eikä viihdy valveilla rattaissa.

Päiväunien nukkuminen on mennyt meillä tosi huonoksi. Kai se on tämä kirkas valo ja lämpö. Eilen meni meni melkein kaksi tuntia nukuttamiseen...
 
tervehdys pitkästä aikaa.

On pitänyt taas kiirettä...

Neiti kasvaa hyvin ja on tosi kiinnostunut jo ympärillä tapahtuvista asioista. "juttelee" ja "naureskelee" päivät pitkät. Ei oikein itkusta. Mutta hyvä vaan. Kyllä hän vielä senkin taidon joskus osaa. :LOL:

Kävin ostamassa jo sen hääpuvunkin ja nyt hiukan tarttis saada kiloja pois. Noh kyllä se tästä. :whistle:

Hyvää vappua kaikille. :wave:

Niisku-neiti & rinsessa melkein 3kk. Äkkii se aika meneekin! Kauhee vauva kuume taas. ;)
 
hurjaa kuin menny aikaa ja te pölisette liian vähän :D
mites olis alkuviikosta kahvittelua? tai vaikka puistossa jossain?
pinjalla on nyt testissä nutrisoijamaito, ihan erilainen koko lapsi. kahteen päivään ei ole itkenyt, ei maha löysällä enää eikä nappyjäkään tule :) alkaa jo esikoisen extrahelppo vauva-aika tulemaan mieleen :D
 
Sssalla... Hienoa, että oireilu viimein helpottaa. Toivottavasti toi maito on sitten sopiva. Ei o kivoja noi allergiajutut ollenkaan.

Mitenkäs Niisku-Neiti meinas kiloja tiputella? :) Mulla kans pieni keventymisprojekti meneillään, mutta tökkii pahasti. Univaje vaikeuttaa, mutta periks en anna. Vitonen saavutettu, nyt tavoittelen toista. Ihan vaan sillai kattomalla tarkemmin mitä syön ja minkä verran, koitan myös lisätä liikuntaa. Keskivartalon jumppaa oon suunnitellu kauan, kun vaan sais vielä toteutukseenkin... Saamaton mikä saamaton. :ashamed: Ja huomenna paistan vadelmamunkkeja siman seuraks, uuden parvekekaluston kunniaks. :D
 
:LOL:
Turussa en uusi ole mutta tällä foorumilla, enkä oikein tajuu minne nyt kirjotan edes :D Oon lähinnä irkki-ihmisiä ollut muutaman vuoden. Mutta siis 8.11.2007 syntyi esikois Emilia prinsessa TYKS:issä ja siis Turkulainen olen ja 30v täytin just. Olis kiva aktiivisemmin olla mukana täällä ja tavata muita äitejä =) Mun lähi-ystäväpiirissä ei kellään ole lapsia, mikä tuntuu toisinaan raskaalta. Tosin nyt parin kuukauden sisällä olen facebokista löytänyt wanhoja ystäviä joilla yllättäen on nyt lapsia ja jopa suht. samanikäisiä eli olemme löytäneet toisemme taas ja nyt sit puhutaan vaipoista jne, he he
Ehkäpä Sssalla osaa opastaa mua tän käytössä :heart: jos meni ihan väärään paikkaan jne
:LOL:

irkissä olen nimimerkillä _Taku kuin myös irc-galleriassa mistä löytyy kuvia meistä.
 
Taku no oikeinhan sä ainakin oot kirjottanut ja oikeeseen paikkaan! :D tervetuloa tänne mammoihin, tai no siis palstalle! seuraavaan kahvitteluun vaan mukaan, tosin aikas harvassa niitä on viime aikoina ollut.

mulla on niska niin jumissa ettei pää käänny, tää on ihan kamalaa! selkä särkee ihan simona koko ajan. tä on siis todella kipee. mun pitäis lähtee ulkoilee, mut mahdanko mä mihinkään päästä kun selkä on niin kipiä.
 
jaahas, ootteppas te tytöt olleet laiskoja kirjottamaan! :LOL: nyt jokainen ottaa itseään niskasta kiinni ja kirjottaa tänne jotain elämästään. *laittaa käden niskan taakse ja ottaa kiinni* :D

mitäs meille? oltiin neuvolassa ja pikkuinen sai rokotuksen, onneksi siitä ei tullut mitään oireita! ja pituutta oli 65 cm ja painoa 7350 g ja ikää on 3 kk. yläkäyrillä mennään, varsinkin ikään nähden. mutta se täti seillä neuvolassa sanoi että kaikki kasvaa omaa tahtiaan, sen takia ikää ei niin katsota. paitsi ääritilanteissa tietenkin.

mä olen tänään leiponut vaikka ja mitä huomiseksi, niin meidän äitin ei tartte sitten huomenna alkaa sen enempää tekemään mitään (vaikka varmasti on ostanut kaikkea hyvää). nyt mä olen ihan väsynyt ja pahemmin ei oo tullu tänään ulkoiltuakaan.. vaikka ihana ilmahan siellä on ollut. no eipä kai nää ihanat ilmat tähän lopu.

no niin, mitäs teille muille kuuluu??????
 
Hyvää kuuluu tännekin. Oon jääny virkkaamisen koukkuun neulomisvimman jälkeen ja kone on saanut olla pääasiassa kiinni. Ulkoiltukin ollaan vähän ja kaupungilla poikettu. Allergia- ja korvakontrollissa käytiin ja kaikki oli hyvin... Nyt sit lääkitään hammasvaivoja ja toivotaan pikaista puhkeamista. Poitsu alkaa vissiin jättää toisia päikkyjä pois, joten sekin vähän kiukustuttaa.

Huomista ootan, kun selvästi mies on kehitellyt jotain... Jemmaillut asioilla käyntien tuliaisia jonnekin ja mä oon koittanut hillitä itteni kurkkimiselta. Tänään sain nukkua aamulla, kun yöllä piti valvoa enkä saanu heti nukutuks... Huomenna olis siis miehen vuoro, mutta kattoo nyt kuin käy. Voinhan mä kömpiä päikkäreille pojan mentyä päikyille, joten sit sais mies touhuta yllätystään rauhassa.

Hiljasta täällä tosiaan on ollu... Noi kivat ilmat varmaan vaikuttaa paljon. Uusille tervetuloa!
 
Hei,
enpä minäkään oo tänne tainnu kirjotella, kun ehkä kerran... :ashamed: Elikkä meillä odotellaan 3kk neuvolaa, kiinnostaa kuulla tytön mitat! Tuntuu, että on kasvanu ihan hirveästi parin viime viikon aikana ja 2kk neuvolassa oli jo painoa 5900g... ;) No, hyvähän se on, että rintamaito riittää.

Ihana oli juhlia tänään ihka ensimmäistä äitienpäivää :heart:. Mies oli oikein lahjan hommannut ja korttia lukiessa tuli ihan itku, kun niin suloisia oli kirjoittanut. Jäi niin herkkis mieli, että Turun Sanomienkin äitiaiheiset artikkelit sai palan kurkkuun, mm. se adoptiojuttu, jos joku ehti lukemaan.

Mustakin ois kiva tutustua muihin äiteihin, mua kiinnostais seuraava Babybiokin. Meillä on kyllä neuvola samana aamuna ja saadaan kai eka rokote, niin voi olla, ettei sen jälkeen vauva oo kauhean hyväntuulinen :whistle: Vauvauintia ollaan myös kateltu, kun tyttö suorastaan rakastaa kylpemistä, potkii ja roiskii vettä oikein kunnolla :D

Muiden kuulumisia siis odotellessa...

Piipi + typykkä 2,5kk
 
Millos se seuraava babybio on? mä kun en oo koskaan käynyt kun.. emmä oikeastaan edes tiedä miks, ei siel kai oo menny mitään sellasta mitä ois kattonu. :whistle:

mä sain aamupalan sänkyyn ja pojan piirtämän kortin. :heart: ja tietty paketin sit sen seuraks, isi kun sen kaivoi kaapista. :D
aivan mahtava ilma tänään ollut ja muutenkin kyllä nyt menneellä viikolla. mut nyt ens viikolla vissiin kylmenee... tänään saatiin varmuus siitäkin et mennään mökille juhannukseksi, oisko mukaan lähtijöitä? en mä tiedä jaksaako siellä olla vaan keskenään viikon.. kai siellä jaksaa. :D
 
liirah:
Millos se seuraava babybio on? mä kun en oo koskaan käynyt kun.. emmä oikeastaan edes tiedä miks, ei siel kai oo menny mitään sellasta mitä ois kattonu.
22.5. ainakin mun tietojen mukaan, kun sillon on meidän neuvola. Siel menee joku perusromanttinen komedia, mut sellanen ois just hyvä kattoa puolella silmällä, kun ei haittaa, vaik juonesta menis puolet ohi ;)
 
http://www.finnkino.fi/movie/2207/ tuommoinen leffa ja päivämäärä olis semmoinen ku torstai 22.5. klo 11. Elikkäs taas kerran romanttista hömppää. Mitä tästä voi päätellä? Pienten lasten äidit ei katso mitään älykästä or what? No mutta, eiköhän tuokin oo ihan hauska ja se on hyvä, ettei ole niin väliksi jos joku pätkä leffasta menee ohi vaippaa vaihtaessa tai vauvaa lepyyttäessä :)

Nyt on sitte eka äitienpäivä takanapäin ja kovasti reissattiin sen merkeissä mummujen ja mammojen ja isomammojenkin luona. Niiloa alkoi jo väsymys painaa kun ei saanut yksiäkään kunnon päikkäreitä nukuttua. Mä sain viikolla siskontytöltä äitienpäiväkortin, koska Niilo ei vielä osaa itse piirtää ;) Ja isukilta sain jo eilen hieman omituisia äitienpäivälahjoja, Nipalla ei ainakaan ollut osaa eikä arpaa niiden hankinnassa :LOL: Mutta ne lieneekin semmosia parisuhteen kunnossapito-välineitä :whistle:
 
Iltoja.

Hyvää äitienpäivää.

Me ollaan miekkosen kanssa taisteltu/mykkäkoulua harrastettu viikonpäivät. Ei tunnu mistään asiasta löytyvän taaskaan hyviä puolia. Suorastaan ketuttaa.

Sain kuitenkin nauttia tänään ihanan tyttäremme sulo hymyistä jota hän tarjoili aamusta iltaan. :heart: Isukki oli käynyt hommaamassa pienen lahjan minulle. Sain sen aamulla sohvalle heitettynä. Että näin hyvin meillä.

Kyllä tää varmaan tästä suttaantuu... :kieh:

Todella hienoja ilmoja ollut. Mekin neidin kanssa kun ollaan suurin osa kahdestaan niin istutaan isovanhempien pihalla päivät pitkät.

Tarttis varmaan mennä nukkumaan. Mut ketuttaa niin paljon et ei voi sanoin ees kuvailla.

Onneks on se päivä huomennakin :D
 
Terve.

En oo taas pitkään aikaan kirjoitellu mitään, tarttis varmaan vähän aktivoitua... ;) Kaunis keli vieny mukanaan... Meillä meni eilinen kivasti, mies nousi Eliaksen kanssa aikaisin ylös ja antoi mun nukkua, en kyl sit osannu nukkua ku kahdeksaan... ;) Ja sit Elias oli piirtäny äidille kortin (isi auttoi vaan siinä, ettei kynä menny koko ajan suuhun) ja oli kans ostanu lahjan ja sit kakkua ja teetä aamupalaksi. Pitkästä aikaa tosi onnellinen ja iloinen olo koko päivän, yleensä ollu kuitenki vähän sellainen ärrimörri viikonloppuisin, äitihormonitko jyllää vieläkin?? :LOL:

Poitsu sen kun kasvaa hyvää vauhtia, 6 kk neuvolassa oli 7,4 kg ja 66 cm. Nyt ryömitään jo suht kovaa vauhtia ja just äsken oli taas toisen kissan häntä suussa ja niiiiiiin onnellinen ilme pojalla! :heart: :) Konttaamisasentoon noustaan, mutta siitä ei vielä osata mennä eteenpäin. Onneks... Yösyötöt on vähentyneet yhteen kappaleeseen, meillä aamupuuro auttoi yöuniin! ;) Hih!

Niisku-neiti: tosi kurjalta kuulostaa, tsemppiä ja jaksamista! Kyl ne miehet osaa olla välillä niin tolloja, mut on niissä jotain hyvääkin sentään joskus... ainakin toisinaan...

Jaaha, sit tekemään kiljukaulalle neljän viljan puuroa aamupalaks! Mukavaa maanantaita kaikille!
 
niiskuneiti onkos tapeltu jostain oikein syystä vai ihan ilman syytä? meillä oli jossain vaiheessa sellainen vaihe että tapeltiin (lue: mä tappelin) ihan vaan tappelemisen vuoksi. ilman mitään syytä. mut sit tais tää nainen rauhoittua ja tilanne kääntyi kotonakin ihanaksi. :whistle:

no niin kiva huomata että heti kun teitä alkaa potkii persiille niin alkaa kirjoituksiakin tulemaan! mulla taitaa olla kovat potkut kun tällee virtuaalisestikin saan osumia! :LOL: :LOL:

nyt tarttis kai mennä aamupäikkäreille kun vauva tossa vieressä tuhisee kanssa. :heart:
 

Yhteistyössä