**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miun piti tulla kyläreissun jälkee kertomaan, et Ida nousi nyt ihan oikeesti pystyyn, eikä pyykkikorihuijauksella :) Meillä ei siis oikein oo kotona semmosia hyviä nousupaikkoja ja kylästä löyty raput.

ja minä vielä, lisää kerrottavaa.
harjoiteltiin keittiössä kävelemistä abt tunti sitten ja tuukka käveli monta kertaa äidiltä isille ja toisinpäin, niin että askelsi neljä-viisi askelta ilman tukea. kova kiire oli, joten olis tuiskahtanut nokalleen jos matka olisi ollut pidempi. mutta innoissaan oltiin kaikki, tuukkakin ;o)

Hitsin hitsit, kylläpä täällä porukka on lähteny nouseen ylöspäin. Meidän ainokaiset nousuyritykset on potalta nousut pöydän reunasta pitäen ja kaveria matkien jumpparilta saatua kertakäyttölavaa hyödyntäen. Mutta kumminki:)

Sanavarastoon kuuluu äiti, vauva, täti, nam nam, jonkinmoinen hei hei sekä kova pärisyttely auton, traktorin tai muun koneen nähdessään. Eipä tuu ainaka ärrävikaa.

Olin tänään äitin kans shoppailees Seinäjoella ja anoppi oli Jennan kans. Hienosti oli menny, joten ehkä se meiänki neiti pikku hiljaa alkaa viihtyyn muittenki ku äitin kans. Nyt pitääki kovasti ettiä tilaisuuksia erossa oloon.

Meiän hoitopaikkatilannekki selvis sit ihanasti eilen. Käly kysy, et mikä sen tilanne on. Sanoin selvitelleeni mahollisuuksia sekä asuin- että työpaikkakunnallani, mutta en oo vielä papereita laittanu sisälle. Käly sano, et voihan Jenna heillekki tulla. Mä et jes, sinne mä Jennan mieluiten laitanki.

Nyt saunaan.

täällä on maailmankirjat sekaisin - tuukka on vielä virkeänä heireillä. valvoi eilenkin puoli kymmeneen....... tänään heräsi seiskalta, saas nähdä kuinka myöhään huomenna jaksaa nukkua.
tänään sitten harjoiteltiin oikein tosissaan tuota kävelyä. kunhan suurin into menee ohi (=pari ekaa minuuttia), niin tuukka kävelee tosi hallitusti jo tuon neljä, viisi, kuusi askelta. ja on itse kaikista eniten innoissaan ;o)

Onnea kaikille ylöspäin kiipijöille! :)
Ja Tuukalle onnea hampusta ja askelista!
Ihanaa että Jenna pääsee tutulle hoitoon!

Mummi eilen huomasi että Miklulle on puhjennut alas uusi hammas :) Minä en ollut moista huomannut, olen vain sitä yhtä ylähammasta kytännyt enkä tiedä vaikka sekin olisi jo puhjennut. Kyllä niitä hampaita tuleekin hirveää vauhtia nyt...
Nytkin Miklu tuossa lattialla yrittää palloa jyrsiä :)

Kävely sai uusia käänteitä eilen, yhtäkkiä mummilla ollessamme Miklu päästi keittiön tuolista irti ja ihan muina miehinä käveli mummin syliin. Sellaisen metrin verran :) Sitten hän ihmetteli vaatimattomana mitä minä ja mummi hoetaan hyvähyvä Miklu :) Eilen ja tänään Miklu onkin sitten kävellyt kunnon "matkoja", parikin metriä. Voi että, meidän taapero :')
Toisin kuin Tuukka, Miklu ei pahemmin intoile kävelemisestään. Kattoo vaan ihmeissään kun äiti siinä vieressä kiljuu ja pomppii innoissaan :) Poikkeus sitten kun tuon auton kanssa painaa menemään, silloin hän kiljahtelee ja päristelee. Sen kanssa pääsee sen verran lujempaa :)

Sanoja Miklu ei tunnistettavasti ainakaan vielä tavaile, taitaa tuo liikkumispuoli olla ykkösenä, puhuminen tulee sitten myöhemmin. Esineitä osoittelee ja halukas on niitä oppimaan, mutta en ole kuullut että hän niitä olisi esim. toistellut...

Tänään olisi vauvauinti taas, ei ollakaan pitkään aikaan siellä oltu kun oltiin silloin kipeinä ja viimeksi oli pääsiäisjuttuja. Kohta se jo jääkin kesätauolle... Enpä usko että enää syksyllä sinne mennään, meillä kun on toi "omakin" allas :) Siinä vaan on paljon viileempää vettä.

Mä vielä hillun kylpytakki päällä :) Sain tänään nukkua pitempään kun mies hoiti Miklun kanssa aamutoimet :)

Aurinkoista sunnuntaita!

Aurinkoista sunnuntaina meidänkin suunnalta!!

Onnea vaan pystyyn nousijoille ja kävelijöille sekä hampaiden saajille :)

Me liitytään kans tohon hampaiden saajien listalle. Toinen kulmahammas sieltä puskee läpi tai siis piikki tuntuu jo. Ihmeteltiin eilen valtavaa kuolan määrää ja syy löytyi suuta tutkimalla. Voi että sapettaa kun oltiin perjantaina vauvajumpassa ja siellä oli yksi tyttö tosi räkäinen ja eikö meidän neiti ennättänyt napata sen tutin suuhunsa. Ei ole kivaa kun tuodaan kipeitä lapsia tuollaisiin paikkoihin. Nyt sit meillä ollaan tosi kipeitä ja viime yö meni yllättävän hyvin vaikka jouduinkin juoksemaan monesti tytön luona. Yskä kuulostaa aika kurjalle ja tukkoinen nenä sit vaikeuttaa syömistä ja nukkumista.

Mä olen lupautunut osa-aikaiseksi hoitotädiksi kaverini 1-vuotiaalle pojalle ainakin toistaiseksi. En tiedä kauanko mutta ainakin varmaan muutaman viikon. Kait siitä jotain korvaustakin saan. On niin hvyät ystävät että ei se ole niin justiinsa. Onhan noissa tuplatyö mutta se helpottaa kun viihdyttävät toisiaan ja tykkäävät touhuilla. Sit kun poika on niin tuttu et tietää sen luonteesta ja tavoista aika paljon niin helpompi hoitaa. Olen lupautunut toiselle kaverillekin hoitoapua mutta se täytyy nyt siirtää keveemmälle. Ei ihan kolmea samanikäistä viitsi ottaa et voi nauttia vielä tästä yhteisestä ajasta. Toisella kaverilla ei tietääkseni ole edes niin kiire kun meinaa alkaa tekeen gradua tässä pikkuhiljaa.

Eilen oltiin tytön kanssa pihalla ja voi tavaton kuin tykkäs kun naapurin puoli vuotta vanhempi tyttö oli kans leikkimässä. Hirveetä kyytiä piti kontata perään kun toinen taapersi johonkin. Muutenkin vaan katseli ihannoivasti ja tottakai jammaili :)

Toivottavasti Sintun Tuksun rytmi pysyy tuollaisena tai siis et nukkuu aamulla noin pitkään. Kohta sinä aamunvirkkuna jo pyörittelet peukaloita kun lapsonen nukkuu niin pitkään aamulla ;) Meillä nukuttiin tänään ysiin ja oli kyl ihan tervetullut ylläri. Yö oli niin risainen et äitille maittoi unet. Ilman aamumaitoa ei olis nukkunut mutta näin kipeenä saa exrtra palvelut ;)

Kiva Satu et olet saanut noin hyvän hoitopaikan "junailtua". Meillä ei valitettavasti ole vaihtareita.

Nyt sai mies jo napattua kuvankin meidän seisoskelijasta :)

Työreissu meni hyvin, mutta oon kyllä ihan poikki. Illaksi pitää mennä töihin ja ens viikko on sellaista tappotahtia, että hirvittää :/ Kyllä tämä homma saisi jo rauhoittua, mutta en yksinkertaisesti voi perua sellaisia töitä, mihin olen monta kuukautta sitten lupautunut. Rukoilin eilen miestä kestämään vielä pari viikkoa. Toukokuussa multa loppuu koulu ja työt kertarysäyksellä.

Essillä on tomaatti-ihottuman jäljiltä vielä iho vaippa-alueelta vähän rikki, eikä parane millään :( Nyt oli joku toinenkin näppylä ilmestynyt. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu kun alapään iho oireilee. Lapsiraukka.

Nyt haen jostain supervoimia, että jaksan rutistaa nämä työt loppuun. Paljon tuli jo tehtyäkin. Alkaa olla kyllä sellainen olo, ettei yksi vapaapäivä olisi pahitteeksi... En edes muista, milloin olisin saanut kokonaisen vapaapäivän viimeksi. En moneen kuukauteen ainakaan. Miehelle vitsailinkin jo "maisterin hommista". Tarkoittaa sitä, että monet velvollisuudet ja kotityöt olen suosiolla siirtänyt valmistumisen jälkeiselle kesälomalle. Miestä vähän nauratti. Meillä ei ole mm. verhoja yhdessäkään ikkunassa, vaikka ollaan asuttu täällä jo monta kuukautta.

Kukkuu, missäs luuraatte?

Kohta vien Essin hoitoon ja pyyhällän rumputunnille, mutta vielä saan hetken nauttia kodin rauhasta. Essin vauhti kiihtyy niin, ettei miehen kanssa perässä pysytä. Aamulla mies jätti Essin alakertaan ja tuli itse pukemaan. Minulla onneksi soi kellot sen verran päässä, että lähdin tarkistamaan tytön touhut. Olikin ensimmäisellä portaalla tulossa. Miten ihmeessä jo parin päivän harjoittelu auttaa noin paljon tuossa jalkojen hallinnassa?! Nyt jo tömähtää mieluiten jalat edellä, kun laskee sylistä lattialle. Yritä nyt siitä saada sitten kontalleen tai istumaan ilman rimpuilua... No, teillehän tämä taitaa olla jo tuttua hommaa :)

Nyt menen siistimään naamani ja lähden koulun penkille. Mies ryökäle on taas melkein koko viikon reissussa :/ Enpä oikein tiedä, onko järkeä tulla keskiviikkona kotiin, kun joutuu varmaan torstaina taas lähtemään. Ehkä me täällä sen verran sitten pärjätään. Kunhan mies vain jättää bensakortin kotiin, että saan liikkua vapaasti sen autolla. Omasta kun on tankki tyhjä :)

Heipsan! Kirjoittelen lisää sitten, kun olen taas terapian tarpeessa. Tällä hetkellä on jopa melko valoisa olo.

Täältä VP:lle supervoimia toivotan!
Nasun tytölle pikaista paranemista, inhottavaa tukkoinen nenä kun se vaikuttaa nukkumiseen ja syömiseenkin :/

Miklu lähti eilen vauvauinnin jälkeen kunnolla kävelemään! Katselin haavi auki kun Miklu irrotti otteensa sohvasta ja tallusti suoraan olohuoneen poikki telkkaripöydän luokse. Eli noin neljä metriä! Ajattelin että se on varmasti jotain aloittelijan tuuria kunnes Miklu käveli olkkarista keittiön ovelle... Huh huh... Sitä sitten jatkoi koko illan ja tämän aamun :) Välillä tietty tupsahtaa pyllylleen jo ekalla askeleella mutta siitä sitten nousee uudestaan. Hassua kun hän osaa nyt jo kääntyä samalla kun kävelee, tiukkojakin kurveja :)
Hirveän nopsaan on Miklu tuossa edennyt, muutamasta askeleesta moneen metriin. En voi kun ihmetellä :)

Juuh, mutta taidan mennä nukuttamaan Miklua pikkuhiljaa...
Täytyy tänään käydä ostamassa jotain mikä tehoaa muurahaisiin :/ Niitä oli tänään aamulla kunnon armeija keittiössä... Inhottavaa... Keksit ja muut pakkasin ensi hätään tiukasti muovipusseihin :)

Ihana ilma taas tänään!

hyvä Miklu!! tosi nopeaa toimintaa ;o)

tuukka kävelee nyt ehkä kahdeksan askelta, mutta vain äidiltä isille ja päinvastoin. ei lähde kävelemään esim. sohvan reunalta, vaan vaatii ilmeisesti otteen vyötäisiltä tai jotain muuta että pääsee vauhtiin...
meillä tää käveleminen on ollut kyllä työn takana. kolme kuukautta on jo harjoiteltu tukea vasten. no, ehkä se on hyväkin - on aika vakaata menoa, eikä jalat ole sitä kuuluisaa spaghettia.

alaikenet ovat tuukalla siihen malliin valkoiset, että alaskin on tulossa hampaita.
meillä tää hampaiden tulo ei ole tuonut mitään kränttyisyyttä, kuolaa tms. vaan ihan vaivihkaa näyttävät puhkeavan.

soitin äidilleni tänään ja ihan tohkeissani selitin kuinka tuukalla on nyt hammas ja kuinka käveleminenkin alkaa sujua. sain taas hajamielisiä vastauksia "jaa jaa" (sellaisella äänellä, ettei paljoa kuunneltu taaskaan.......) ja kun vähän vedin henkeä, niin alkoi armoton valitus kuinka niin taas ahdistaa ja mikähän mahtaa olla ja tarvis lääkäriin päästä. meidän äidillä on siis astma, mutta polttaa silti tupakkaa kuin korsteeni. ei ulkoile eikä liiku lainkaan, vaan istua möllöttää sisällä.
että mua ottaa päähän -ei omasta lapsenlapsestaan välitä pätkääkään.. ei ole siis kertaakaan käynyt ristiäisten jälkeen, me ollaan saatu käydä siellä.
oon ihan pahalla tuulella "%¤%¤"¤%¤%/&&

Essille vaan lisää vauhtia ja VP:lle silmät selkäänkin ;o)

Antsukan pyykkikoppa-Ida kuulostaa suloiselta. paljastettakoon, että olen minäkin tynnyrissä kasvatettu....... ihan oikeasti, sillä olen seisonut navetassa tynnyrissä sillä aikaa kun äiti on lypsänyt lehmiä. jälkensä on moinen kohtelu jättänyt - heh heh!

onnea Nasulle hoitotätiyteen. ja hienoa, Satu, kun sait niin hyvän hoitopaikan Jennalle.

tuksu nukkuu päikkäreitä, joten mä taidan nyt viimeistellä synttärikutsukortit, että sais ne huomenna postiin.

Kait se on meikäläisen vain uskottava et kaksia unia ei meidän lapsi enää nuku. Tänään heräs yhden aikaan ja tossa viideltä meinasin käydä koiran kanssa lenkillä ja tyttö vois nukkua vaunuissa. Niin varmaan. Tuli tynkä lenkki kun tyttö karjui vaunuissa ja ei oikein viitsinyt kovin pitkälle mennä kun oli vähän vähemmän vaatetta kun ajattelin tosiaan et nukkuu siellä vaunuissa. Oli pakko nostaa selkänoja ylös kun väkisin roikkui ylhäällä "karmeista" kiinni pitäen. Ollaan ulkoiltu tosi paljon viime päivinä vaikka onkin räkäinen lapsi. Ei siitä näyttäs ainakaan mitään haittaa olleen. Voi tavaton kuin tykkää olla ulkona ja voi tavaton kuin tykkää mättää hiekkaa suuhunsa. Siis ihan koko ajan! Tutti lentää kaaressa pois kun yritin sillä huijata ja sulkea suun :) tai pitäs varmaan laittaa hymiö :(

Itsellä alkaa olemaan kurkku jo kipeä joten taitaa olla tauti tulossa :( Voi surku. Oishan noita voimia tarvittu kahden tesantin kanssa. Pelastus on tässä kohtaa on se et tämä hoitopoikakin on flunssassa joten ei saa ainakaan tautia meiltä ja äiti pääsee menemään töihin.

Vp:lle sitä tsemppiä edelleen. Enää pari viikkoa ja sit (kait) helpottaa. Nopeesti ne lapsukaiset oppii kun vaan hokaa tekniikan :) Samat sanat Lillile :)

Sintulle kestämisiä äitin kanssa. Kuulostaa kurjalle pojan ja sinun puolesta.

Sainpas aika pitkän viestin kirjoitettuaja nyt vasta tuli atk-apulainen hakkaamaan näppistä...

meidän atk-apulainen ei vielä yllä koneelle ;o)

meilläkin kävelymatka pitenee, äsken ulkona nurmikolla ilman kenkiä 20 askelta ja pienen mutkan kera. tuukka lähtee niin vauhdilla matkaan, että lähtee helposti hortoilemaan ihan väärään suuntaan - mutta onnistuu se oikaisukin näköjään. harjoitukset loppuivat kun tuli muksis naamalleen maahan ja ruohoja suuhun. yäks.

on tää vaan ihan uskomattoman ihanaa seurata kun äidin pikkuinen ottaa ensi askeliaan. harmi vaan ettei niitä saada taltioitua, kun tosiaan vaatii toisen meistä "lähtöselvittäjäksi" ja toisen "vastaanottajaksi"..

Meidän emäntä meni jo yöpuulle. Toivon todella et unta riittää ainakin seiskaan asti. Kurkku tuntuu aina vaan kipeemäälle :(

Sitä piti tulla kirjoittamaan kun yhtäkkiä tänään pälkähti päähän et VP kyseli joskus siitä maidon juonnista. Meillä mennään ihan korvikkeella ja yks päivä tein perunamuussia ja tarjosin sitä tytöllekin. Ei siitä mitään oireita tullut mutta ei tollanen vauvan ruoka oikein maistunutkaan :) Macadamia kysyi joskus niistä rattaista... Meillä on se jalkaosa ylhäällä kun muuten kävis samoin kuin Tuukalle et selkä ei osus selkänojaan.

Ai minäkö hidas? Hämeessähän sitä asutaan joten saan varmaan anteeksi ;)

Pitäs alkaa tekeen salaattia et kerkeen mutustaa sitä ja katsella salkkarit. On taas se aika kuukaudesta et maistuu ihan kaikki ja mitä makeempaa sen parempaa :) Tai siis luulen et on se aika kuukaudesta. Nähtäväks jää mutta oireet ainakin on ilmassa. Hieman on pinna piukeella ja silleen...

Terassit on katsastettu ja muutenkin ulkona auringosta nautittu :)

Ida pyrkii nousemaan seisaallee, mut apuja siihen meiltä löytyy niin vähän.. välillä näyttää siltä, et ihan omineekin yrittää ylöspäin.

Mut nyt meen kyllä laittelee paikkoja, ku koko päivä on lennetty -(miinus)päikärit jotka otin päänsäryn taltuttamiseksi.

Meillä istuskellaan rattaissa vielä laskematta sitä jalkaosaa. Selkänoja pystyssä siis. Ja kaksilla unilla mennään vaihtelevalla menestyksellä.

Tuo sukulaisten kanssa yhteydenpitäminen vaihtelee perheittäin ihan älyttömän paljon. Minulla on ollut totuttelemista appiukon "kiinnostumisen" suhteen. Ovat nähneet Essiä viimeksi kaksi kuukautta sitten. Anoppi pitää useammin yhteyttä. Miehen veli käy tosi harvoin, mutta asuukin Helsingissä ja silloin kun käy niin peuhaa kyllä antaumuksella Essin kanssa. Yhtä kaikki, Essi vierastaa jossain määrin kaikkia miehen puolen sukulaisia. Vain kummisetä kelpaa ihan ok, mutta onkin saman oloinen kuin iskä.

Essi on tänään möyrinyt elämänsä ensimmäistä kertaa maassa ja oli aivan riemuissaan. Täällä on vasta nyt maa riittävän kuiva konttailuun. Mummu taisikin lähteä kurahousujen ostoon. Enhän minä ole sellaisia vielä hankkinut, koska niin vähän olen Essin kanssa ulkoiluaikaan. Mummelin heiniä :)

Ai niin, tein graduun tiivistelmän ja jätän sen huomenna arvioitavaksi :) Kakkahan siitä tuli, mutta tässä pyörityksessä tuntuu uskomattomalta saavutukselta, että sain koko nivaskan kirjoitettua. Työtkin etenee ihan hyvin, kun vain muistaa keskittyä kunnolla. Ja totta tosiaan, parin viikon päästä helpottaa toden teolla. Viimeinen tentti on 8.5. ja sitten alkaa lomalomalomalomaloma!!!!!

Taitaa Tuukka olla vähän arempaa sorttia kuin Miklu, kun ottaa tuon kävelyreenin varman päälle. Essi kiipesi puoliväliin portaita tänään, kun isi varmisti takana. Vähän mietittiin, kannattaako antaa kiivetä, mutta tultiin siihen tulokseen, että kaikki motoriikan harjoittelu on tarpeellista. Parivuotiaana olisi hyvä osata kulkea portaissa ihan yksinkin. Mitäpä sitä reenaamatta oppisi.

Nyt haiskahtaa siltä, että mies on kokkaillut jotain herkkuja alakerrassa :P Heipat huomiseen!

p.s. Huippua, kun tulitte taas ahkerasti kirjoittelemaan. Olikin vähän orpo olo pari päivää.

Hienoa VP, pian on "piina" ohitse :)

Miklu juo tavallista maitoa aina ruuan kanssa, kyllä sitä päivän mittaan tulee aika paljon. Muuten juodaan vielä korviketta. Puuroonkin laitan vielä korvikejauhetta, tosin päätin että enää en sitäkään osta vaan alan tekemään puuronkin tavalliseen maitoon. Enkä osta enää niitä Muksu-jogurttejakaan vaan mennään tästä eteenpäin ihan maustamattomalla viilillä ja jogurtilla :)

Tänään aion taltioida Miklun kävelyä videokameralla :) Miklu ei tosiaan katso mitään kohdetta kun kävelemään lähtee, menee vaan niin pitkälle kuin pääsee... Ja ihan keskeltä lattiaa voi lähteä käppäilemään. Muistan kyllä kun veljen poika lähti saman ikäisenä kävelemään, niin hänkin katsoi aina jonkun kohteen mihin käveli, ja parempi jos se oli äidin tai isin syli...
Pallon perässä Miklu kävelee mieluiten, heittelee sitä ja sitten menee sen perässä mihin vaan :)

Miklukaan ei oikein noita toisia päiväunia enää nuku. Puolisen tuntia on nyt vaan nukkunut. Aamupäivällä voi nukkua 1,5 tuntiakin, omassa sängyssä.
Miklu nähtävästi pääsee rattaiden valjaistakin irti kun oli kuulemma eilen rattaissa seisonut kun mies oli Miklun unilta hakenut... Oli sotkeentunut hyttysverkkoon ja rattaiden kuomunkin ihan itse laskenut... Mua alkoi ihan hirveästi naurattamaan mutta voi kauhea jos Miklu olisi sieltä tipahtanut! Taidetaan pistää Miklu ihan vaan omaan sänkyyn joka uniksi... :)

Taidan houkutella miehen viihteelle mun kanssa joku lähiviikonloppu. Oltiin eilen Miklun kummitädin luona (miehen sisko) ja Miklu tykkää kummitädistään ihan hirveästi! Mua ja miestä ei enää huomannut laisinkaan kun kumminsa jalassa roikkui koko ajan :) Sanoin sitten kummille että tuon Miklun tässä joku viikonloppu hoitoon kun noin hienosti viihdytte yhdessä ;)

Nyt syömään!

MINÄ JÄTIN GRADUN TÄNÄÄN!!! JA MATURITEETTIKIN OLI LÄPI! JIPII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Muillahan menee jo ihan reippaasti tavallista maitoa. Minä lorautan vähän puuroihin ja välillä annan maustamatonta jugurttia. Olen kyllä rohkeasti lisännyt määriä koko ajan, enkä ole huomannut mitään oireita. Imetyksen lopettaminen on vähän väliä mielessä, koska Essi osaa nykyään isosti vaatia haluamaansa ja yöt on kammottavia välillä. Viime yönä karjui niin, että mies lähti sohvalle nukkumaan (ei sillä käy mielessäkään ottaa joskus vahtivuoroa...).

Suosittelen kyllä lämpimästi pariskunnille yhteistä aikaa. Tämän aherruksen keskellä huomaan kauhukseni, että meillä alkaa välit rakoilla miehen kanssa :( Kamalaa vääntämistä koko ajan, eikä mies suostu puhumaan välillä mitään. Tiedän, että sitä tympii mun iltamenot, mutta niin ne on tympineet aina. Olen toki umpiväsynyt ja stressaantunut kaiken aikaa. Eli silloin, kun ollaan molemmat vapaalla, niin en ole mitään nautinnollista seuraa... Välillä vaan kostonhalu nousee. Huomaiskohan se mitään, jos aloittaisin samanlaisen mielenosoituksen aina kuullessani herran työreissuista? Voin sanoa, että tulee aika voimaton olo, kun on pakko mennä ja toinen on siitä vihainen. Saa maailma (ja mies) tulla niskaan ennen kuin kuorotöistä luovun. Luulis sen tietävän, miten tärkeitä ne hommat mulle on :/

Nyt mun pitää taas jatkaa noita töitä. Ei enää paljoa puutu. Töitä tämä viikko ja ens viikko menee rästikursseja suoritellessa. Sitten on sitä kammottavaa rumputenttiä vaille kaikki paketissa :) Ihanaa!!!

Voi että VP, miten hienosti jo loppusuora häämöttää!

Tultiin just miehen kanssa omaa aikaa viettämästä.. mun äiti oli tässä ku Ida meni päikyille ja mies saapu kotsaan, ni päätettii mennä piitkälle lenkille ja saunaan lenkin päälle. Oli kyllä mukavaa. Eli minäkin suosittelen yhteistä aikaa, eikä kummosta tekemistä ;) Ja Ida nukkuu edelleen. Oli mummolla niin kovasti vahtimista ;))

Mäkin oon nyt alkanu lisäämään maitoa puuroon ja tänään Ida söi meitin perunamuusia(ilman suolaa kylläki). Ei ainakaan vielä oo ollu mitään vaikutusta ja toivottavasti ei tuukkaa. Maustamatonta jugurttia ja viiliä oon kyl antanu jo siit 10kk:sta asti. Juomamaitoon en kyl ihan vielä vaihda, eli piimällä vielä jatketaan ruokien kanssa.

Ratastelu sujuu jalkatuki ylhäällä. Ida nojaileekin sinne selkänojaan useimmiten, joten eipä ne jalat paljo sille jalkatuelle ees yletä.

Voi kun kaikki kohta jo kävelee <3 Isoja vauvoja tai siis taaperoita..

mut nyt pukemaan->

Onnea Onnea VP:lle hienosta rutistuksesta. Loppu näkyy jo joten koita jaksaa sitä miestä vähän aikaa ja sit varmaan näyttää tilanne valoisammalle kun olet hieman levännyt.

Mulla on aika vetämätön olo kun flunssa on nyt sitten minullakin ja viime yö meni vähän heikosti nukkuessa. Tänään oli kaverin poika hoidossa ja tulee vielä huomenna ja torstaina ainakin. Hyvin meni kaikki! Pihalla oli pientä ongelmaa vahtia kahta taaperoa. Toinen kävely rattaita työnnellen ja toinen kiipesi sellaista pengertä ylös ja meinas aina tulla kuperkeikalla alas. Sisään tulossa jouduin nappaamaan molemmat kainaloon kun koko ajan menivät eri suuntiin ja ei oikein meinannut homma pysyä kuosissa. Meidän tyttö oli niin onnellinen kun näki kaverinsa meillä kun heräs päikyiltä, et ensimmäiset puoli tuntia istui lattialla ja hykerteli :)

Kannatan myös kumppanin kanssa puuhastelua ja nyt voin sanoa (koputan samalla puuta) et meillä menee loistavasti. Hieman oli tänään känää mut mun menkat alkaa kait ihan näillänäppäimillä joten ihmekös tuo.

Sukulaisia jos alan kehumaan niin minun mummoni saa ihan ykköstittelin välinpitämättömyydestä. Tytön mummot ja papat on loistavia mutta entäs oma mummoni. Koskaan ei ole soittanut minulle. Koskaan ei ole laittanut korttia tai mitään. Olen kohta asunut 8 vuotta täällä etelässä ja viime kesänä kävi eka kerran meillä. Niin oli kiire jatkaa kuitenkin eteenpäin ettei kerennyt edes kenkiä heittää pois, saati kahvia juoda. Meidän tinttiä vilkas pikaisesti ja sit rupes katseleen millanen sisustus meillä on. Lahjoja saadaan jouluna ihan sikana ja sehän tässä maailmassa ratkaisee :( Luulee rahalla saavansa kaiken.

Juu mut se siitä paasauksesta. Nyt on pakko lähtee lenkille ja sit vielä kävellen kauppaan ostamaan yskänkarkkeja.

hyvä VP!! täällä ollaan niin fiiliksissä, että melkein tuntuu kuin olis itse tehnyt jotain suurta ja ihmeellistä ;o) mutta kaikki kunnia kuitenkin sinne Oulun suuntaan vaan.

tänään oon saanut kaksi kertaa tuukan kävelemään yksinäni (siis kun kari on töissä). toisen kerran käveli mun luota sohvapöydän luo ja toisen kerran tästä mun atk-jakkaralta mun luo. pääasiassa meillä kumminkin kontataan ja kävely tapahtuu vaan yllytettynä.

huomenna olis sit valokuvaus vauvaklubilla. täytys varmaan katsella jotain vaatetta valmiiksi.... eilen kävinkin kampaajalla, joten uusi hiustyyli on kyllä valmiina.

tuukka on ollut ny illalla kamalan kärttyinen. nytkin kränään itsekseen makkarissa. meen katsomaan mikä risoo....

Hienoa hienoa VP!-! (-:

Kävelijöille myöskin onnentoivotukset! <3 (laittakaahan videoita tuleen..)

Mulla oli tänään lyhyempi työpäivä (7-14:30 aah) joten ehdin päiväkodille juuri kun ipanat olivat ulos tulossa. Käytii kotona ja mä vaihdoin vaatteet ja lähettiin vaippaostoksille (Liberopaketti oli vaan 9,90e yhessä kaupassa). Mimmi nukahti tuttuun tapaan rattaisiin. Tultiin kotiin ja aloin riisua haalaria typyltä ja ihmettelin miks neiti on niin veltto ja kuuma; 40,6c oli kuumetta! Ei muuta kuin vaippasilleen, ikkuna auki -ja mimmi ulisi sylissä. Sain meneen nestemäistä Panadolia alas ja hetken päästä jopa vähän ruokaa ja äsken kun mittasin lämmön niin oli se 39,3c -huh! Nyt tuolla möyrii -edelleen vaippasillaan- leikkien olkkarissa jonne peputteli itekseen. Eli enpä ehtiny olla töissä kuin _vajaan_ viikon kun jo pitää olla pois.. Mut jospa tää oiski se vauvarokko kun toi kuume tuli niin äkisti... Nähtäväksi jää mut huominen ainakin ollaan kotona.

Macadamian Mimmille pikaiset paranemiset. teillä tuo päiväkotielämä sai sitten heti ei-niin-mukavan alun sairastelun muodossa..

mä laitoin tuukan nukkumaan päikkäreitä jo kasin aikaan, että jaksaa sit kuvauksessa hymyillä ;o) tänään noustiin aamulla hiukan ennen kuutta ylös. tuntuisi siltä, että nyt vedetään oikein ennätysmäisiä päiväunia, koska vieläkin nukkuu. no, on tässä vielä tunti aikaa ennenkuin pitää lähteä - tosin sitä ennen pitää ehtiä syömään ja pukemaan.

mä taidan hipsiä vaatekaapille katsomaan itselleni vaatteita. paremmat kuulumiset myöhemmin.

niin, Nasulle osanotot mummelista. kuulostaa niin tutulle...................

Onnex olkoon VP gradun palauttamisesta!!! Epäilenpä vaan tulikohan siitä gradusta niin kakka:) Niinhän sä oot ennenkin noista koulujutuistas epäilly ja ylistystä on kummiski sadellu.

Vau Miklu millasta kehittymistä:) Pojalta ei ainaka rohkeutta puutu.

Voi Mimmi-reppanaa. Toivottavasti olo on jo kohentunu.

Meidän tuholainen löysi just työhuoneen paperiroskiksen, joka yllättäin pullistelee. Ei kauaa, sillä paperit alkaa olla pitkin lattiaa:) Mutta toi roskis tyhjentämisineen kuuluu niihin asioihin, joita annan tehä, ku muuten oon aikasta hyvin nostanu kaiken niin ylös ettei typy pääse käsix.

Jennalle meinaa kans pukata flunssaa. Ei onnex mitään vakavampaa, ainaka tällä erää, nuhaa ja yskää vaan. Lisäx toinen hammas on osittain puhennu.

Jenna on nykyään niin "konemiestä" että. Aamulla ku herätään, ni vähän ajan päästä alkaa sängyssä hätäily ikkunaan. Äitiä huudetaan ja päristään. Kaivinkone ku on ollu ny pihahommissa pariin otteeseen. Jenna on nykyään kaikkien liikkuvien ja ääntäpitävien kulkuneuvojen perään. Autot on ykkösiä. Neiti pärisee aina auton nähdessään. Ja aina kun nähdään jotain mielenkiintosta tyttö huutaa äitiä. Sitten meikäläinen kuuliaisesti toistelee autoa, kelloa tai mitä ikinä typy osotteleeki. Yhteisymmärrys pelaa:) Samoin kun esim. tieltä kuuluu tupaan auton ääntä, Jenna pyytää äitiä kertomaan mikä tiellä menee. Mieluiten typy pitäisi aina viedä ikkunaankin sitä katsomaan.

Nyt ollaan viimein ja vihdoin päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen häistä. Meikäläinen soitti samantien kirkkoherranvirastoon ja varasi kirkon. Hieman on toiminta jälessä Miia suunnitelmia. Tehän olette suunnitelleet varmaan jo puoli vuotta. Mutta meidän vihkiminen tapahtuukin vain perhepiirissä ja kavereille pidetään jatkot.

Mutta nyt pitää viedä typy päikkäreille.

Voi Mimmiä, paljon parannussäteitä sinne!
Samoin Nasulle. Koitahan jaksaa kahden epelin kanssa siellä :)
Hyvä VP, jeejeejee! Minäkin täällä hypin riemusta :)

Mä olin onneni kukkuloilla tänään aamulla kun sain nukkua puoli kahdeksaan! Ihanaa... Miklu kun on herännyt poikkeuksetta viimeistään ennen seittemää monta viikkoa. En tiedä mikä nyt oli kun noin pitkään nukkui. Jätin eilen illalla suponkin laittamatta kun olen parina iltana pistänyt, hampaat kun on vaivannut niin paljon. Ihan yhtälailla ne vaivasi eilenkin mutta... No, tuskinpa tästä tapaa tulee :)

Annoin tänään Miklulle aamumaidossa puolet tavallista maitoa, sama äsken ennen päikkäreitä. Ei masu ainakaan vielä ole mitään sanonut, vaikka määrä oli aika iso. Hyvä niin...

Täällä tosiaan kaivattaisi aikaa parisuhteelle, pikaisesti... Jospa sille kummitätille sopisi pian ottaa Miklu hoitoon, vaikka sitten muutamaksi tunniksi. Olisi niin ihanaa käydä vaikka leffassa ja syömässä miehen kanssa... Olen kyllä jo kauan puhunut miehelle että jos hetki oltais kahdestaan joskus, mutta ei idea sen suurempaa innostusta ole saanut... Kyllä vaan saunaillat kavereiden kanssa saa suurta kannatusta...

Miklu oli niin innoissaan eilen kun käytiin kävelyllä, laiton ekaa kertaa sen jalkaosankin alas rattaista ;) Ja käänsin työntöaisan toisin päin niin että työnsin rattaita takaapäin. Miklu hyppi ja pomppi ja kiljui, ei tarvinnut äitin pärstää kattoa vaan sai kulkea "edellä" :)

Sintulle ja Tuukalle aurinkoisia hymyjä kuvaukseen! :)

Yhteistyössä