***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Mikäs juttu toi avoin päiväkoti oikein on, ku siellä hierotaanki? Ei täällä maalla tommosia hienouksia oo. Ei täällä oo ku tavallisia päiväkoteja. Onko se perinteisen päiväkodin yhteydessä kotona oleville lapsille? Jätetäänkö sinne lapset vai jääkö äiditki sinne? Nyt täytyy alkaa valmistautuun sinne porukoille lähtöön.

Toi avoin päiväkoti on tosiaan sellainen päiväkoti, jonne lapset saa tulla vanhempiensa kanssa. Ei ole mitenkään tavallisen pk:n yhteydessä vaan ihan oma juttunsa. Siellä on vauvaikäisille vanhempineen vauvailtapäivää ja mammakahvilaa ja vanhemmille lapsille kerhoja ja sitten sieltä saa tilapäishoitoa (olikihan 2päivää/kk) maksua vastaan. Siellä käy myös luennoitsijoita neuvolasta jna. ja nyt oli hieroja jolle sai maksua vastaan varata ajan :) Kuukausi sitten oli valokuvaus jne. jne.

meillä on ollut avoimessa päiväkodissa terveydenhoitaja puhumassa ja viime perjantaina oli ravitsemusterapeutti. saatiin uusi valokuvausaikakin, joka on 29.11. kuvausliike lupasi kaiken lisäksi että saadaan kuvat jouluksi ;o)

tuukka meni just nukkumaan. hän on viime päivinä jättänyt toiset päikkärit minimiin, eli tänäänkin nukkui vajaa ½ tuntia. hyvä kun saan tähän klo 18 hinattua tuota nukkumaanmenoa, kun toinen hieroo silmiään jo viiden aikaan.......

nyt meen itse katsomaan telkkua ja taidan poksautella poppareita ennen kuin amy alkaa. Guten abend (meniköhän oikein......... saksa hiukan ruosteessa)!

Tän kuvan oon halunnu näyttää teille jo pitkää:

http://koti.mbnet.fi/marma/nukku.JPG

Muita en nyt jää höpiseen, kun yhteinen aika alkaa olla taas tältä viikolta lopuillaan.

Sain itseäni niskasta kiinni ja siivosin ja järjestelin (sen mitä nyt ton typyn kans pystyy). Laittelin keittiöön yhteen kaappiin typyn omat jutut; ruuat (jotka odottavat avaamista vielä muutaman viikon (-:), juomamukin, ruokalaput.

Ovatko teidän muiden vauvelit muuten keksineet että käsiä voi 'paukuttaa'? Tuo typy tykkää läiskiä avokämmenellä lattiaa ja välillä kohtelun saavat äitin tissitkin..

Antsukka: iiiihuna!!!!!!!!!!!!! (-:

Mä yritin kans tänään laittaa aijaa.com'iin matami mimmin kuvaa mutten onnistunu, mun ubuntu+firefox ei vissiin oikein pelaa yksiin aijaan kanssa. Satutteko tietään muita paikkoja mihin sais ilmaseks kuvia?

Antsukka, ihanat pitkät silmäripset.

Olenko ainoa, joka ei nukuta vauvaa vaunuissa? Meillä ei ole pitkään aikaan siedetty koko kärryä - täältäkös luin, että jos vauva on tottunut itkemään jossakin, hän herkästi itkee ilman syytä joutuessaan ko. paikkaan. Kokeilen jossakin vaiheessa puoli-istuvaa asentoa.

Ulkona käydään lyhyesti kantoliinassa tai rintarepussa. Ensilumi ei muuten erityisesti kummastuttanut. Pukeminen ottaa päähän sekä minua että pikkumiestä. Siinä ei omia käsineitä enää etsiskellä, kun haalari on päällä. Väää.

Muutenkin tuntuu, että koko ajan vaihdetaan puseroa. Aina ollaan mustikassa tai porkkanassa, tai puklataan tissiä tai vain kuolataan märäksi.

Kakkiminen on muutti muotoaan yhdessä yössä. Entisen vauvap****n sijaan tulee siistejä pieniä kovia mustia pökäleitä.

Terävä sahalaita tuntuu suussa, ja käteni onnistutaan välillä nappaamaan testipurettavaksi. On varmasti hauska iskeä sormeen kiinni, koska sitä seuraa kikatus kuin soittorasiasta. Tissejä ei onneksi ole purtu.

Äitini kyläili ja teki pohjanoteerauksen. Jätin varttiksi vauvan kanssa kaksin. Alkoi huutaa apua, kun "vauva rupesi kääntymään mahalleen ihan itse, onko se normaalia?".

Voi kun on söpö tyttö teillä, Antsukka :)

Vauvauinti meni hienosti eilen, kunhan kukaan vieras ei tullut lähellekään :) Joku vierastuskausi taas menossa nähtävästi... Kummitätiään ei onneksi vierastanut, sain siis leputella välillä käsiäni ja kummitäti uitti Miklua. Ohjaaja yritti monta kertaa lähestyä Miklua mutta heti alkoi Miklun alahuuli väpättämään :) Muutaman tasapainoharjoituksen ohjaaja pystyi Miklulla näyttämään kun Miklu oli selkä ohjaajaan päin. Sukellutuksesta oli siis turha haaveillakaan :)

Tänään on Miklulla viimeinen kanapäivä, huomiseksi käyn ostamassa possua ja sitä syödään sitten viikon verran. Tänään mietin että alkaisinko tekemään itse noita soseita mutta en jaksa :D En ainakaan vielä. Oma aika on nyt niin tärkeää, en halua niitä hetkiä käyttää soseiden tekemiseen.
Syksy ja alkutalvi on aina mulle sellasta ihmeellistä ja aika vaikeaa aikaa. Niihin sisältyy hirveästi muistoja ja ne putkahtaa joka vuosi pintaan. Hyviä ja huonoja muistoja. Mutta haluan ne muistella ihan rauhassa... Joulun aikaan sitten on se vaihe yleensä ohi ja pystyn toimimaan normaalisti :) Mies ei tätä mun vaihetta tunnu ymmärtävän ollenkaan.

Eilenkin syttyi taas sota, pari tuntia oli mies ehtinyt olemaan kotona työmatkaltaan. Tuli taas niin samantekevä olo, teki mieli ottaa Miklu kainaloon ja lähteä kauas pois. Tyydyin kuitenkin nukkumaan sohvalla :D Eikä aamulla enää ollut niin kakka olo. Ymmärrän kyllä että mies on väsynyt mutta voisi silti edes yrittää kuunnella. Vaikka on yhteinen lapsi niin ei se tarkoita sitä ettei suhteen eteen tarvitse mitään tehdä, taidan olla aika itsestäänselvyys. Nyt voisin kyllä sanoa että perkele sentään :)

Taidan mennä hakkaamaan päätä seinään :)

Macadamia, Ida paukuttaa ja virnistelee samalla siihen sävyyn, et vauhtia äiti hommiin...

Julietta, en nyt tiiä onko nuo ripset vielä kovinkaan pitkät. Isi kun on superpitkäripsinen..sieltä siis peruja. Ton kuvan jälkeen oon huomannu kyllä muutamia uusia tooosi pitkiä ripsiä =)

Mulla on vähän sekavat tunnelmat...viikonlopusta ja miehen seikkailuista. Olin siis tosi huolissani mutta myös vihanen. Mä en pystyis tekee mitään semmosta et suijailisin ympäri ämpäri ja unohtasin ilmottaa kotiin.. Ja vaikka se on pyytäny anteeksi ja oikeesti ollu pahoillaan, kun näki miten paljon se muhun vaikutti, niin se vaivaa mua silti.

Kaikki hommat seisoo ja nälkäkin olis, et kai se olis ittensä kasattava...

Antsukka - ihana kuva!! kaunis on tyttö ;o)

Lilli - jaksamista! toivottavasti tilanteenne selkiää parhain päin.

Julietta - ei meilläkään nukuta ulkona vaunuissa kuin aniharvoin. paras paikka nukkua on oma pinnis ja mekin ulkoillaan yleensä ergo-repun kanssa.

Macadamia - tuossa olisi joku osoite johon voi kuvia laittaa. olin vähän hassut kategoriat, kun oli syntyneet, lemmikit ja vihityt - mutta miksei tuohon syntyneisiin voi laittaa tällai vähän myöhässäkin kuvaa?........
http://perhealbumi.iltalehti.fi/perhealbumi/vauvat/

Tuukka on maistellut jo melkein kaikkea maisteltavissa olevaa - possua, nautaa, kanaa, kalaa, hedelmistä varmaan kaikkia valmissoseita, riisipuuroa ja kaurapuuroa. kaikki on maistuneet, mutta erityissuosikki tuntuisi olevan pasta ja broileri - sitä meni koko purkki kerralla ;o)

me lähdetään nyt kynttiläostoksille maria drockilan kynttiläpajaan. meen ekaa kertaa, joten toivotaan että löytyy jotain kivaa!

Jenna on keksiny oivallisen äitin ärsyttämiskeinon. Se on ny muutaman päivän vetäny henkeään siihen malliin, ku meinais tukehtua tai ois astmaa tai jotain vastaavaa. Ensin tuli hädän kans tutkittua sen suuta, mutta eihän sielä mitään ollu. Nyt näyttäs siltä, et se taitaa olla vaan uus "hieno" taito, jota pitää kokeilla vähän väliä. Mutta erittäin ärsyttävä taito. Mummunsaki oli jo hätää kärsimäsä, että mitäs nyt tapahtuu.

Mites Miia ja Sinttu monestikko viikossa käytte tuossa avoimessa päiväkodissa ja kuinka pitkään ootte kerralla? Maksaako se jotain? Varmasti tosi hyvä paikka varsinki semmosille äideille ja vauvoille joilla ei oo ympärillä sitä omaa turvaverkkoa ja tietty muillekki.

Minä en oo myöskään nukuttanu enääJennaa ulkona vaunuissa. Itkuhälytin meni jotenki rikki enkä viiti koko ajan hypätä kuuntelees ollaanko sielä hereillä. Muutenki on tullu tosi vähän käytyä tytön kans ja muutenki pihalla. Ehkä pari kertaa viikossa. Vaikka itelle oli alux periaatteena, et joka päivä mennään ulos. Me ollaan kyllä hypätty viime aikoina muutenki autolla niin paljon, että kunnon ulkoilut on jääny. Saahan Jenna siinä muutaman henkäyksen raikasta ilmaa, ku siirretään autoon ja pois. :) Eipä taida riittää.

No voi voi, ku täälä ny tuntuu olevan miesten kans ongelmia. Koittakaa ny jaksella. Kyllähän sitä tulee tietty itekki välillä valiteltua omasta kullastaan, mutta tää meiän yhteiselo on ollu aina tämmöstä. Ennen vaan ei oltu kumpikaan kotona. Joten en viissi ukon kans kauheesti riidelläkkä. Mulle riittää jo se, ku saa teille valittaa. Ukko on tehny selväx, ettei tilanne valittamalla parane, joten oon tyytyny kohtaloon. "Pyysinki" ukolta vauvaa, että ois ees jotain seuraa kotona.

Hitsit ku toi Iida on aikasta saman näkönenki (jos kasvultaanki) ku Jenna. Samanlaiset pyöreet posket.

Taas täällä... Ja oman elämänkin voisi hankkia ;)

Kiitos myös sinulle, Sinttu :)

Mies kävi tuossa kotona töiden jälkeen ja lähti heti koulutukseen... Pyysi anteeksi eilistä ja sanoi että tarvittaisiin enemmän romanttisia iltoja kahdestaan. Olen tottakai samaa mieltä, kun vaan jaksaisi tehdä jotain muutakin kuin rojahtaa sohvalle kun Miklu on mennyt nukkumaan... Tietysti hoitoon Miklun voisi pariksi tunniksi viedä, siitä onkin aikaa kun ihan kahdestaan ollaan miehen kanssa oltu.
Niin, joku kaunis päivä kun mies ei ole koko päivää töissä!

Satu, turha munkaan on miehelle valittaa kun se aina vaan sanoo ettei taas tiedä mistä oikein on kysymys eikä ymmärrä. Mutta valitan silti :)

Ääh, kai se tästä. Pakko se on tämä arki hyväksyä, on mulla sentään mun oma auringonpaiste, pieni poikani :)

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Mites Miia ja Sinttu monestikko viikossa käytte tuossa avoimessa päiväkodissa ja kuinka pitkään ootte kerralla? Maksaako se jotain? Varmasti tosi hyvä paikka varsinki semmosille äideille ja vauvoille joilla ei oo ympärillä sitä omaa turvaverkkoa ja tietty muillekki.

Me käydään kaksi kertaa viikossa. Ollaan nin kolmisen tuntia kerrallaan. Sit meillä on siellä myös äiti-vauva-jumppaa mikä tekee kans hyvää kun ei oo paljon tullut jumppailtua synnytyksen jälkeen. Ja ihan ilmaista on, paitsi jos on esim. jotain materiaalimaksuja askateluissa tms.

Antsukka, toivottavasti saat asiat selvitettyä miehesi kanssa! Jospa hällä vaan oli 'karannut mopo käsistä' kun oli viihteelle päässyt.

Lilli, tällähän voi aina purkaa mieltä, se toivottavasti helpottaa ees vähäsen! Mä oon jotenkin niin vieraantunut noista parisuhdekuvioista et jos tässä joskus jonkun kivan miehen vielä tapaa niin oon varmaan 'ihan vihree'...(-;

Mun typy kyl nukkuu rattaissa, nytkin edelleen kauppareissun jäljiltä (voi grrr tota aurauksen tasoa...!). Ja 'pakkohan' neitin on osata viihtyä rattaissa, muuten ei päästäs mihkään. Tällekin viikolle on melki joka päivälle jo jotain ohjelmaa.. Pitäs täällä kotonakin olla, mm. pitäs tehä typylle uus unipussi ku ei meinaa enää mahtua tohon nykyiseen. Muuten tuo äp:n toppis on jotenkin 'nahkea' puettava, kun nostan tyttöä kainaloista (siis kun haalari on päällä) niin se kiristää, lahkeissa ja hihansuissa toki on varaa mut joudun varmaan joulun jälkeen haalariostoksille tuon rotevan pitkäselän kanssa (-: Sintulle kiitos vinksusta, latasin kuvan matamista tonne iltsun albumiin, mutta viä se ei näkyny, ehkä huomenna/ylihuomenna..

Lillille tosiaan kanssa voimia <3

Macadamia, ollaan kyllä sovittu se asia jo miehen kanssa.. itte itteäni sillä vaivaan. Ja mies tietää senkin, et vaivaan. Typerää siis. Etenkin kun mies sanoi, ettei sen tarkotus todellakaan ollu huolestuttaa ja aiheuttaa riitaa. Se vaan kaipas hetken jotakin muuta kun armeijaa tai arkea(tämänkin ymmärrän, koska itekkin kaipaan välillä). Selitystä, mutta niinku joku jo sano, niin sekin helpottaa, kun jollekkin saa kertoa.

Nyt se mies on kipeenä ja joutuu jäämään lauantaiksi kertausharjotuksiin. Tulee kotiin siis vaan isänpäiväksi. Ja nyt viikonloppuna olis ollu ne ystävän tuparit, joihin oon oottanu pääseväni miehen kanssa pitkästä aikaa kaksin vähän juhlimaan. No sekään ei sitte onnistu, et saa nähä miten pitkään viihyn siellä.

MItes muuten meinasitte juhlistaa isänpäivää? Mä jo lupailin miehelle hyvää ruokaa ja kaipa mä jotakin leipasen. Lahjaksi oon yrittäny ettiä semmosta paitaa, et Isi on vähän väsynyt. Se sopii meidän isille kyllä ku nakutettu. Viel en oo valmiina löytäny, joten huomenna ajattelin tilata ystävän tutun painofirmasta. Onneksi se ei maata kaada, jos se ei sunnuntaiksi kerkee.

Onpa ollut vilskettä täällä! Me oltiin Essin kanssa viikonloppu äitin töissä ja tämä päivä on sitten vain toivuttu reissusta. Vähän rähjäännyttiin... Minä valvoin kavereiden kanssa la-iltana oluen äärellä ja kun menin nukkumaan, niin Essin mielestä oli just sopiva hetki leikkiä äitin kanssa pari tuntia. Siinä se aamu sitten valkeni ja aamupalalla meni neljä kuppia kahvia, että pääsin taas työn makuun. Mutta hauskaa oli :) Miehellä oli ollut tylsää ja kyllä noinkin lyhyessä ajassa ehti ikävä tulla molemmilla.

Yllättävän tyynesti osaat Antsukka suhtautua miehen yöjuoksuun. Hatunnosto! Itseni tuntien pistäisin ukon kotiarestiin puoleksi vuodeksi vastaavasta. Oikeesti siis. Ja itseni tuntien olen kuitenkin myös kykeneväinen ylipitkiin jatkoihin...ja onpa unohtunut ilmoittaa kotiinkin :/ Essin aikana on tietysti meno rauhoittunut, mutta minun on parempi jättää tuomitsematta, kun osaan töppäillä minäkin.

Nyt kipuan takaisin miehen kainaloon. Joka muuten lähtee taas huomenna työmatkalle... Otetaan nyt ilo irti tuosta haisulista, kun se on kotona :)

p.s. Isänpäiväsuunnitelmia en voi tänne kirjoittaa, kun mies käy välillä hönkimässä selän takana, kun jutustelen teidän kanssa. Pysyköön salaisuudet salaisuuksina.

p.p.s. Ainii, me tullaan ens viikolla (ti-pe) Helsinkiin. Ei varmaan ole ihan mahdotonta mahduttaa pienimuotoista tapaamista matkaohjelmaan. Kiinnostaako?

tersve

siivouksen lomassa muutama sana..
me käydään avoimessa pk:ssa vain kerran kahdessa viikossa, koska niin harvoin on meidän omalla ryhmällä (emännät ja esikoiset) kokoontuminen. kyllähän siellä kai päivittäin on toimintaa, mutta en mä koe tarpeelliseksi mennä sinne useammin. noita avoimia olisi porissa ainakin kaksi muutakin (ja niissä myös vastaavat ryhmät kuin meillä), joten niistä saisi kyllä useammallekin päivälle tekemistä jos tosiaan haluaisi.

tuukalla on tänään ½-vuotissynttärit. toiset kummit tulee - ja sattumalta myös tuukan kummisedällä (velipuolella) on tänään synttärit. juhlitaan siis tuplasti! pitäisi hakea kakku kaupasta, kun itse en tosiaan osaa leipoa enkä edes ehtisi. no, mennään sit tuukan päikkäreiden jälkeen iltapäivällä euroon.

kävin eilen prismassa ja siellä tupsahti vastaan tyttö, jonka kanssa olin synnärillä samassa huoneessa. hän sai pojan kolme päivää myöhemmin kuin minä, muistaakseni kuusi viikkoa etuajassa. kovin oli poitsu heilläkin kasvanut - oli kiva nähdä. harmi ettei mulla ollut tuukkaa mukana ;o)

meiltä jää pk-tapaaminen kyllä väliin, mutta jos saatte sellaisen aikaan niin mukavia juttuhetkiä!
mä voin yrittää sitten seuraavalla kerralla järkätä itseni mukaan... (mun ongelma tuossa lähtemisessä on se, etten kauheasti tykkää ajaa autolla. siis en mitenkään suunnattomasti nauti siitä, niinkuin jotkut - ja yksin on tosi tylsä ajaa, kun ei tuosta tuukasta vielä ole kovin henkeviä juttelemaan.... + mun siskolla on just nyt remontti ja yläkerta kokonaan pois käytöstä, joten en mahtuisi sinne punkkaamaan..)

Kiitos kaikille tsemppauksista :) Nyt näyttää jo hiukan valoisammalta taas. Kyllä sekin auttaa kun saa täällä purkaa fiiliksiä... Kyllä kun neljä päivää täällä kahdestaan Miklun kanssa oli niin tuli taas mietittyä keikenlaista, mikä sitten purkautui kun mies tuli kotiin.
Antsukka, hienosti kyllä otit miehen tempauksen! Itse olisin kyllä suuttunut toden teolla! Mulle tulee muutenkin mieleen heti pettämiset sun muut jos mies jotain poikkeavaa tekee. Kaipa itsetunto on mulla huono ja miehen menneisyys on mitä on. Kaikkia aikaisempia tyttöystäviään on pettänyt, sen hän kertoi itse heti kun alettiin seurustelemaan. Ja tiesinhän minä että aikamoinen naistenmies on kyseessä kun häneen "sekaannuin" :) Yritän luottaa mieheeni ja voin kyllä hyvin mielin päästää hänet kavereiden kanssa ulos. Mutta silti takaraivossa naputtaa sellainen pienenpieni epäilys. Miksi hän ei minua pettäisi jos kaikkia muita on kerran pettänyt...? Mutta ei ole vielä tullut tilannetta jolloin olisin oikeasti epäillyt miehen pettävän, ei ole ollut mitään syytä. Joskus kun vaan alkaa miettimään kaikenlaista yksikseen niin tulee mieleen vaikka mitä. Miettiminen pitäisi kieltää minulta :)
Enkä todellakaan minäkään ole mikään siveyden sipuli :D Mutta olen riehumiseni riehunut ja niistä oppinut, tiedän ainakin mitä haluan. Uskon löytäneeni sen oikean itselleni jonka takia voin rauhottua. En lasta olisi alkanut tekemään mieheni kanssa jos en niin uskoisi... Tuskinpa mieskään huvin vuoksi lapsen tekoon suostui.
Venyi minullakin yksi baari-ilta aamuun asti kun hyvän kaverini kanssa lähdin "yhdelle" :) Piti olla vaan pari tuntia mutta se vaan venyi ja venyi... Aamukahdeksaan asti (ilmoitin kyllä miehelle asiasta) :) Sain kyllä kuulla kunniani mieheltä kun kotiin pääsin ja sitä asiaa puitiin pari päivää... Ei meinannut mies millään uskoa että olimme kahdestaan naisystäväni kanssa pitämässä hauskaa Enpä ihmettele yhtään. Sovittiin sitten että yöksi tullaan aina kotiin, on tilanne mikä tahansa :)

Täytyypä katsoa jos tapaamiseen pääsisin! Olisi tosi kiva tavata teitä!

Eilen tuli postilaatikkoon uusi Roope-Ankka, taidan mennä sitä lukemaan sohvalle kun Miklukin nukkuu :)

Heeis vaan, oltiin päivä menoilla taasen. Näköjään on 'matami mimmin' kuva ilmaantunut tuonne iltiksen perhealbumiin, päivä on hieman väärä mut eipä haittaa; http://perhealbumi.iltalehti.fi/perhealbumi/vauvat/view.shtml?id=3260

Mä oon luonteeltani ehkä välillä vähän liiankin kiltti. En siis tahdo riidellä ja vielä nyt kun mies on siellä armeijassa, niin mulla olis varmaan ollu paljon kurjempaa kuin sillä, jos me oltais riidoissa erottu viikoksi. Mutta kyllä me sitä asiaa puitiin pitkälle sunnuntaihin vielä. Enkä mä sitä sano, etteikö mullakin olis mielessä käyny pettäminen, etenki kun siellä kuulemma oli vain kaksi tyttöä ja yksi sen inttikaveri. Mutta uskottavahan se toista on, kerto se mitä tahansa. KOtiarestista en kyllä tiedä, mutta seuraavia menojaan saa alkaa mankumaan varmaan jo puolta vuotta aiemmin, jos aikoo luvan saada =)(kuulemma tän vuoden puolella olis jotain bändejä, sanoin et saa nähä sitte)

Me ollaan Idan kanssa lennetty tänään kaupungilla ja lisäks käyty tuolla markettialueella ostelemassa vähän perjantain juhliin niitä lahjoja. Siellä kun vietetään yksiä täysiä kymmeniä, toisia synttäreitä ja tupareita samalla. Nyt on onneksi lahjat hoidossa. Lasten osalta pitäs vielä vähän askarrella. Nyt Ida vetelee tuolla ulkona toisia päikkäreitä vasta, vaikka ensimmäiset jäi lyhyiksi. Tänään mennään nyt toista päivää sitä vanhaa rytmiä, eli kaksilla päikkäreillä(ainakin luultavasti). Kaski yötä meillä on menny syödessä. Toivottavasti tää on ollu vaa herutusta, et viel voidaan pari viikkoo ootella noitten kiinteitten alotusta.

Joo jospa sitä lähtis niitä askarteluja ja kotihommia, mummi tulee taas iltakylään ja mummo käväsi aamusta. Ne kun on tulossa Ida hoitamaan perjantaina, niin ne käy vähän muistuttelemassa ittestään ja "harjottelemassa" syöttöä(eli toisinsanoen Ida on syöny pullosta lähinnä vaan isiltä ja mummilta viime viikolla ei oikein kelvannu, niin on pitäny vähän siks harjotella)...

Macadamia: mimmi näyttää kyllä minusta paljon vanhemmalta =) On hän kyllä söpö. Mua on kiinnostanu, (en tiedä saako tälläsiä kysellä, mutta pakkohan ei tietty oo vastata) et miten te ootte päätyny tohon tilanteeseen? Siis että isi asuu ulkomailla ja kuitenki kävitte häntä kattomassa..jne

Aini ja tosta tapaamisesta..musta olis kiva tulla, mut ensinnäki joutusin tulee junalla ja toiseksi en tunne helsinkiä oikeestaa pätkääkään.. MIssä te kaikki muuten asutte? Me lymyillään täällä kouvolan puolessa.

oi Macadamia - ihana tyttö sinulla! tummat silmät ja ruskea tukka ;o)

mä alan olemaan ihan puhki. tuukka on nukkunut tänään kahdet n. ½ tunnin tirsat ja kun oon koettanut vähän laittaa iltaa varten tarjoamisia ja siivotakin, niin alkaa oleen takki aika tyhjä. mieskin tulee vasta kuuden jälkeen, eli 1½ tuntia vielä pitäisi jaksaa.. taitaa peti kutsua aikaisin illalla tätä flikkaa.

tuota Antsukan tilannetta piti munkin viimeksi kommentoida, mutta unohdin :o/
mulla on tuota samaa vikaa (liian kiltti luonne), mutta onneksi mun mies ei baareissa käy eikä bändejä katsomassa, joten sellaisesta ei tule riitaa.
mutta pysy sä, Antsukka, tiukkana vaan sille ukolles!!!

niin ja me lymyillään porissa, kuten oon monesti tainnut mainita......

Yhteistyössä